Minä olen 10 eläkevuoden aikana menettänyt 10 kiloa painostani.
Olen hiukan huolissani onko syöpää, juopaa tai molempia.
Olo on muuten aika ok. Laiskuus on tuttua. Liikunta ei.
Painonpudotus vanhetessa
18
186
Vastaukset
- Anonyymi
Sanovat että vanhetessa paino putoaa , mutta jos olet huolissasi asiasta niin mene lääkäriin ja kerro että paino on pudonnut. Ottavat veren statuksen ja niistä sitten näkee jos on jotain puutosta .
- Anonyymi
Ainakin kaksi luonnollista syytä. Jos et liikunnalla pidä lihaksia yllä, ovat huvenneet. Vanhemmiten ruokahalu huononee.
- Anonyymi
Paljonko on lähtöpaino
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paljonko on lähtöpaino
88,8 kg, ja olen 185 cm pitkä.
Minusta se oli ihan sopiva paino. Ei läski eikä laiheliini.
79 kg vaikuttaa vähän laiheliinilta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
88,8 kg, ja olen 185 cm pitkä.
Minusta se oli ihan sopiva paino. Ei läski eikä laiheliini.
79 kg vaikuttaa vähän laiheliinilta.Ihannemitta
185 cm - 100 - 5 = 80 kg
Kilo liikaa - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ihannemitta
185 cm - 100 - 5 = 80 kg
Kilo liikaaPikkuasioista turha murehtia.
- Anonyymi
Ikääntyneen ei ole järkevää alkaa laihduttaa ellei sitten ylipainoa ole ihan tolkuttoman paljon, vanhemmalla laihdutus alkaa syödä lihaksia. En tietäisi ellei lääkärit niin sanoisi...
- Anonyymi
Tuo on aivan totta.
- Anonyymi
Kilon painonpudotus vuodessa on ihan ok. Paljonko sinulla on vielä ylipainoa ?
- Anonyymi
Kuntoilijan kohtalo.
69v ikäisenä painoni oli 92kg.
Tasaista laskua.
80v ikäisenä 77kg.
Kuntoilen 6krt/vko. Riittävässä ravinnossa ja saan tarpeeksi suojaravinteita ja proteiinia.
Loppuhenkosen lihaskatoon antoi Atorvastatiini ( statiini ).
Reidet "halvaantuivat". En pysty enää tekemään maastavetoja enkä edes normitangon hack-kykkyä. Vuodessa tason lasku 150kg > nollaan.
79 / 80v vaiheessa lihasta pois 3kg. Statiinin vaihto mutta homma meni huonommaksi.
Lopetin statiinin 02.01.2025.
Luvuista voi päätellä nyt 81v ukon harrastaneen nuorena punttitreenejä 37 rappiovuoden jälkeen herännyt kunnon ja terveyden hoitamiseen hieman alle 6-kymppisenä.
Nyt 81v, 172cm ja 77kg.
Kipristelen edelleenkin vastaa, Tein tänään kapean pyramidin, 6 + 4 + 2 + 1 rautaa lisäten ja alaspäin vähentäen. Lisäksi lutkuuttelin hieman pieniä lihasryhmiä.
Positiivinen puoli painon alenemisessa on mm. se, että leuanvedot menevät entiseen malliin. Myös kulmariipunnassa.- Anonyymi
En ole koskaan ollut himoliikkuja tai raudan heiluttaja.
Minulle riittäisi perusterve olotila.
t. aloittaja - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole koskaan ollut himoliikkuja tai raudan heiluttaja.
Minulle riittäisi perusterve olotila.
t. aloittajaKukin mieltymystensä mukaan.
Minusta on mukavaa kun kaikki on kevyttä ja helppoa.
Huomattava osa kuntoiluani on sosiaalinen ympäristö.
Olemme vaimon kanssa olleet eläkkeillä nyt 23 vuotta joten aamupäiväiset parituntiset ovat minulle myös psyykistä terapiaa.
Lisäksi hoidan taloutemme kaikki arkiset toimet pesukoneita lukuun ottamatta. - Anonyymi
Hävettää, mutta en saa vedettyä edes yhtä leukaa!
Olen tässä suhteessa ollut laiska, mutta tavoite on kaksi leukaa vetää.
- Anonyymi
Kiloja on liikaa. Viime vuodet on ollut vaikeuksia muissa asioissa. Ei,ole,voinut liikku vammojen takia niin ennen esim kävely ulkona jäänyt ja pyöräily koska nivelrikkoa. Pyörällä kaatumiset aiheutti vuosia sitten että elämänlaatu heikkeni.
3kg tullut liikaa ja se tuntuu. Lohtu syömistä ja liikkumattomuus.
Kykenin josku laihtumaan muutaman kilon helposti mutta nyt ei toimi enää. Ei tahdo jaksaa ja väsyttää ja on unettomuutta, keräilyä ja lyhyet unet ja se tuntuu olossa. Minulla on toivoa paremmasta vielä. Että saan asiat kuntoon ja vaivani hoidettua. Ajatus että tämä on tässä on kauhea.- Anonyymi
Tuntuuko kolme kiloa niin paljon ? Voi että, kun on sattunut noita kaatumisia ja
muita vaikeuksia. Kaikki sympatiani ovat sinun puolellasi .
Kun tulee ikää on vaikea päästä entiseen kuntoon jos on joutunut luopumaan
liikkumisesta. Liikkumisen alkuun vaikea päästä, mutta älä luovuta !
Vieläkö harrastat lohtusyömistä ? Siitä pitäisi päästä eroon, vaikka vaikeaa
sekin on, kun siihenkin tottuu. Tapojaan ei ole niin helppo muuttaa.
Unettomuus on myös vaikea asia. Se vaikuttaa päivällä olotiloihin.
On väsynyt ja aikaansaamaton.
Toivon, että saat asiasi kuntoon ja uskon että piristyt ja tulee parempi olo !
Tsemppiä sinulle !
- Anonyymi
Minä olisin ikionnellinen jos saisin edes viisi kiloa pois, mutta ei ole auttanut mikään ja kävellä en jaksa päivittäin niin paljoa että sillä paino putoaisi, 5-8 kilometriä ei näköjään riitä. Ruokavaliokin ollut samaa vähärasvaista jo monta vuotta , samoin annoskoot enkä juuri rasvaakaan käytä kuin vähän leivällä ja mitä juustossa ja kalkkunaleikkeleessä on. Enempää en päivän aikana pysty syömään enkä vähempääkään jos meinaan tolpillani pysyä. No itte läskini kannan, toivottavasti ei enempää tule.
- Anonyymi
Älä stressaa muutaman kilon takia, murehtiminen on pahempaa kuin pieni ylipaino.
- Anonyymi
Sullahan oli YLIPAINOA 50 kiloa.
Nyt on sitten enää 40.
Liiku niin laihdut normaaliksi, vai oletko virkailija.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra haluaa muuttaa
maahanmuuttopolitiikkaa. Me suomalaiset halutaan, että Riikka Purra muuttaa pois suomesta eikä tuu ikinä takas....928966Maataloustuet pois
Jokainen maksakoon harrastuksensa itse. Eihän golfin peluutakaan maksa yhteiskunta.3156797Australia, Britannia ja Kanada tunnustivat Palestiinan
Aikooko Petteri Lapanen pysytellä persujen ja uskovaisten panttivankina ja jättää Suomen historian väärälle puolelle?1005960- 1523860
Joulukinkku NYT
Sian kankuista tulee vielä pula. Nyt on oikea aika hankkia joulukinkku.303251Maahanmuuton vastustajat ovat vajakkeja
Jokainen täysijärkinen suomalainen tietää, että Suomi ei pärjää ilman ulkomaalaisvahvistuksia.663196- 1712292
On asioita joita kadun
Yksi niistä on eräs J mies. Olen vasta hiljattain tajunnut. Kuinka väärin tein. Tulit sydän tarjottimella.. mutta tässä171826- 321478
Mitä sä pelkäät?
Että paljastan sut ja touhusi? Elät jotain ihan omaa fantasiaasi ja ainoa virhees oli sekoittaa mut näihin sairaisiin le191266