Olen marjanpoimija ja tapani mukaan viime loppukesällä kuljin eri marjapaikoissa poimien eri marjoja tulevan talven tarpeiksi. Tapahtui eräällä kortteenvääräntiellä kivikylässä, jätin autoni siististi pois tieltä, menin mustikoita etsimään. Myöhemmin huomasin että eräs auto ajoi ohi, sitten sama auto ajoi takaisin ja sama auto ajeli sitten edestakaisin ja edestakaisin. Menin seuraavana päivänä samaan paikkaan ja sama ajelu jatkui. Näin minun läsnäoloni huomioitiin. Veinpähän poimimiani mustikoita 20 l auton viereen muovin alle. Ehdin ojan yli metsään kun sama auto tuli ja pysähtyi autoni viereen. Siitä nousi ukko joka käsi ojossa ympärilleen vilkuillen suuntasi suoraan kohti marja-astiaani. Säikähdin että nyt poimimani marjat varastetaan. Huusin metsän puolelta "Kuka siellä?" Ukko pysähtyi, meni autoonsa ja ajoi n. 30 m minun suuntaani. Nousi autosta ja selitti jotakin, että kun ei tiedä ketä täällä liikkuu. "Minä olen metsänomistaja" hän katsoi tärkeäksi kertoa. Sanoin olevani mustikassa ja eikä minulla ole mitään muuta aietta. Saat sinä poimia, vielä totesi, jatkoi sitten matkaansa.Menin siirtämään marjat kuumaan autoon ja mietin että jaa, hän halusi kertoa olevansa "metsänomistaja" mutta ei kertonut nimeään. Mistä minä tiedän oliko hän oikeasti "metsänomistaja" vaiko kuka? Sitäpaitsi jokaisenoikeudella saan minäkin poimia, en tarvitse erillistä lupaa. En ollut todellakaan lähellä asuttua taloa joka voisi olla perustelu poislähdölle. Toinen samanlainen tapaus oli kun olin puolukassa metsätien varrella, täysin asumaton tien pätkä. Koiran haukku kuului. Iso maasturi ilmaantui, pysähtyi autoni viereen ja jatkoi matkaansa umpiperään, palasi myöhemmin. Ja taas ilmaantui ja ajoi saman umpiperälenkin. Edestakaisin useamman kerran kunnes palailin autolle puolukkasankon kanssa. Auto ilmaantui ja pysähtyi. Eri mies kertoi autosta että hän hakee koiraansa. Hän halusi myöskin kertoa; "Minä olen metsänomistaja". Tämäkään "metsänomistaja" ei halunnut kertoa nimeään joten en tiedä onko vai ei. Onko tällaisen käytöksen takana se että halutaan ajaa thaimaalaiset poimijat pois ja samalla kaikki muutkin metsässä liikkujat? Toki omat salametsästyskaverit saa kulkea ja sen takia muita liikkujia ei kaivata? Onko tämäkin pohjoiskarjalainen erikoisuus jota ei ole missään muualla?Toki saa auton omistajan nimen selville rekisterikilven avulla. Minullakin on kännykkä aina mukana ja hätänumeropainike heti ensimmäiseksi ylhäällä oikealla.
"metsänomistaja" ja marjanpoimija
Anonyymi-ap
2
109
Vastaukset
- Anonyymi
Koko syksynkö tätä mielessäsi puntaroit ? Nyt varmaan helpotti.
- Anonyymi
Kerroin ensin vanhemmilleni muttei auttanut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä
IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi3222954Mihin sinussa haluan koskea
Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä582689- 1201722
- 1181450
Toisen ihmisen sydämellä
leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo1461390Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."
Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://301293PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan
kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki1491238- 691090
- 741089
- 701030