Olisiko vaikuttavin syy kaahaamiseen alemmuudentunto?
Kun ei kukaan ota oikein vakavasti, eikä tunne olevansa oikein mitään, niin kompensaatiota on lähdettävä hakemaan auton kanssa liikenteestä, jossa saa tietyllä lailla käyttäytymällä huomiota ja voi kuvitella olevansa muita parempi.
Tuo alemmuudentunto voi olla myötäsyntyistä, mutta se voi kummuta myös köyhyydestä joka katkeroittaa koska ei ole varaa ostaa uutta ja hienoa autoa, kuten monilla muilla tienkäyttäjillä on.
Yleensähän nämä kaahareiden ja kiihdytysajajien autot ovat ns. vanhempaa vuosikertaa ja ovat kaaharilla loppukäytössä ennen hajottamoa, harvoin uudet autot erottuvat liikenteessä epäsovinnaisella käytöksellään.
Tämä köyhyyden ja katkeruuden aiheuttama alemmuudentunto ilmenee sitten erilaisina liikennehäiriöinä, jotka pahimmillaan johtavat onnettomuuksiin ja jopa hengenmenetyksiin.
Yleensä tuo nuoruuden alemmuudentunto paranee iän ja elintason kasvaessa ja liikennekäyttäytyminenkin sitten sitä mukaa tasoittuu ja normalisoituu. Kun saadaan sitten lopulta uusi auto, niin sillä ajetaankin jo sitten ihan aikuismaisesti.
Joillakin tuo nuoruuden alemmuudentunto voi jäädä pysyvästi päälle, joka ilmenee sitten juurikin liikenteessä öykkäröivinä uusina autoina, koska ikääntyminen ja kohentunut varallisuuskaan ei ole pystynyt nuoruuden syviä alemmuustraumoja paikkaamaan.
Turvallista aikuistumista!
Kaahaamisen psykologia
23
223
Vastaukset
- Anonyymi
En usko höpö höpö juttuja😁
- Anonyymi
Wow mikä puolustuspuhe. Tais kolahtaa ja kunnolla...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Wow mikä puolustuspuhe. Tais kolahtaa ja kunnolla...
O`Mulla on kamerat sekä edessä, että takana. On niitä kaahaajia ja muita tohelltajia aina silloin tällöin tallentunut noihin kameroihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
O`Mulla on kamerat sekä edessä, että takana. On niitä kaahaajia ja muita tohelltajia aina silloin tällöin tallentunut noihin kameroihin.
Minä en viitsi kuvata imbesillejä...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä en viitsi kuvata imbesillejä...
No se ladattavalla akulla varustettu on aika pätevä. Löytyy todistetta silloin, kun joku kolistelee maantiellä tai "pussaa" autoasi parkkipaikalla. Kyllä se kilpi ja auton merkki jossakin välissä vilahtaa.
- Anonyymi
Siinä on synkkää yksinpuhelua monta riviä 😂😂😂
- Anonyymi
Sanos muuta. Koomista luettavaa. Nynnyttäjä kuvittelee olevansa hyväkin trollaaja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanos muuta. Koomista luettavaa. Nynnyttäjä kuvittelee olevansa hyväkin trollaaja.
Kirjoitit kommentin.
Maltoit sitten ihan kolme minuuttia odottaa ennen kuin kommentoit omaa kommenttiasi...
Silleenhän nämä "keskustelu" palstat toimii... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet kyllä aika koominen kun et erota asiallista juttua trollauksesta.
- Anonyymi
Penskoja mitä penskoja ovat nuo autoelvistelijät. Auto on kulkuväline, ei mikään pätemisobjekti.
- Anonyymi
oli kova alemmuuden tunto sillä audi-jäpällä joka pyyhälsi ohitseni moottoritiellä. Kyllä otti pattiin.
- Anonyymi
Niin, yhteisten, meidän kaikkien turvaksi luotujen sääntöjen noudattamatta jättäminen kertoo kyllä henkilöstä paljon.
Jokinhan se saa jotkut käyttäytymään niin kuin säännöt ei heitä koskisi.
Ilmeisesti he ovat jossakin elämänsä alueella kaltoin kohdeltuja ja siksi alemmuudentuntoisia ja pyrkivät sitten pätemään siinä ainoassa paikassa jossa siihen pystyvät, auton ratissa. - Anonyymi
Jos joku ottaa pattiin niin vain se että jotkut pölkkypäät kuvittelevat ettei säännöt koske heitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos joku ottaa pattiin niin vain se että jotkut pölkkypäät kuvittelevat ettei säännöt koske heitä.
Sääntö-suomen lampaat. Bää bää! :D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sääntö-suomen lampaat. Bää bää! :D
Kova mies. Itkee vasta sitten kun kiinni jää ja seuraukset lankeaa maksuun...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kova mies. Itkee vasta sitten kun kiinni jää ja seuraukset lankeaa maksuun...
Taskurahoja, jos sattuis kohdalle. Ei ole sattnut ;)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taskurahoja, jos sattuis kohdalle. Ei ole sattnut ;)
Seurauksia voi olla muitakin kuin rahallisia, vaikkapa jonkin tienkäyttäjän hengenmenetys tms... Vissiin nekin on öykkärille vain taskurahoja...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Seurauksia voi olla muitakin kuin rahallisia, vaikkapa jonkin tienkäyttäjän hengenmenetys tms... Vissiin nekin on öykkärille vain taskurahoja...
Eipä ole sattunut...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä ole sattunut...
Perseilemällä on hyvä mahdollisuus vielä sattua, sääntöjen noudattaminen pienentää riskiä huomattavasti.
- Anonyymi
autoilu on mukamas niin miehekästä touhua ja autoja on ollut vasta jotain 100 vuotta koitas mennä mettäsuksilla savottaan tai ajaa hevosella, lippispäät on mukamas miehiä kun kaahataan oikeen kunnolla voi voi pojat pienet pojat.
- Anonyymi
saako audilla ajaa moottoritiellä 150 km/t? Vai kulkeeko se kovempaa?
- Anonyymi
Montako onnettomuutta ohituksista on sattunut välillä Niittylahti-Ylämylly?
- Anonyymi
Itse ajan vanhemmalla autolla enkä tunne oloani huonoksi koska minulla on rahaa silti.Ei ole itsetunto ongelmia kun menen mukavalle tilukselleni kotterollani.Nykyajan ihmiset luulee että auto on jotain.Hahaaa.Velkaa se on eikä mitään glamouria.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni821289Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2021078Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä611050Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais12989Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ160976Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä103953Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi68866Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍119781- 77715
Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t121714