Olisiko vaikuttavin syy kaahaamiseen alemmuudentunto?
Kun ei kukaan ota oikein vakavasti, eikä tunne olevansa oikein mitään, niin kompensaatiota on lähdettävä hakemaan auton kanssa liikenteestä, jossa saa tietyllä lailla käyttäytymällä huomiota ja voi kuvitella olevansa muita parempi.
Tuo alemmuudentunto voi olla myötäsyntyistä, mutta se voi kummuta myös köyhyydestä joka katkeroittaa koska ei ole varaa ostaa uutta ja hienoa autoa, kuten monilla muilla tienkäyttäjillä on.
Yleensähän nämä kaahareiden ja kiihdytysajajien autot ovat ns. vanhempaa vuosikertaa ja ovat kaaharilla loppukäytössä ennen hajottamoa, harvoin uudet autot erottuvat liikenteessä epäsovinnaisella käytöksellään.
Tämä köyhyyden ja katkeruuden aiheuttama alemmuudentunto ilmenee sitten erilaisina liikennehäiriöinä, jotka pahimmillaan johtavat onnettomuuksiin ja jopa hengenmenetyksiin.
Yleensä tuo nuoruuden alemmuudentunto paranee iän ja elintason kasvaessa ja liikennekäyttäytyminenkin sitten sitä mukaa tasoittuu ja normalisoituu. Kun saadaan sitten lopulta uusi auto, niin sillä ajetaankin jo sitten ihan aikuismaisesti.
Joillakin tuo nuoruuden alemmuudentunto voi jäädä pysyvästi päälle, joka ilmenee sitten juurikin liikenteessä öykkäröivinä uusina autoina, koska ikääntyminen ja kohentunut varallisuuskaan ei ole pystynyt nuoruuden syviä alemmuustraumoja paikkaamaan.
Turvallista aikuistumista!
Kaahaamisen psykologia
28
468
Vastaukset
- Anonyymi
En usko höpö höpö juttuja😁
- Anonyymi
Wow mikä puolustuspuhe. Tais kolahtaa ja kunnolla...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Wow mikä puolustuspuhe. Tais kolahtaa ja kunnolla...
O`Mulla on kamerat sekä edessä, että takana. On niitä kaahaajia ja muita tohelltajia aina silloin tällöin tallentunut noihin kameroihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
O`Mulla on kamerat sekä edessä, että takana. On niitä kaahaajia ja muita tohelltajia aina silloin tällöin tallentunut noihin kameroihin.
Minä en viitsi kuvata imbesillejä...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä en viitsi kuvata imbesillejä...
No se ladattavalla akulla varustettu on aika pätevä. Löytyy todistetta silloin, kun joku kolistelee maantiellä tai "pussaa" autoasi parkkipaikalla. Kyllä se kilpi ja auton merkki jossakin välissä vilahtaa.
- Anonyymi
Siinä on synkkää yksinpuhelua monta riviä 😂😂😂
- Anonyymi
Sanos muuta. Koomista luettavaa. Nynnyttäjä kuvittelee olevansa hyväkin trollaaja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanos muuta. Koomista luettavaa. Nynnyttäjä kuvittelee olevansa hyväkin trollaaja.
Kirjoitit kommentin.
Maltoit sitten ihan kolme minuuttia odottaa ennen kuin kommentoit omaa kommenttiasi...
Silleenhän nämä "keskustelu" palstat toimii... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet kyllä aika koominen kun et erota asiallista juttua trollauksesta.
- Anonyymi
Penskoja mitä penskoja ovat nuo autoelvistelijät. Auto on kulkuväline, ei mikään pätemisobjekti.
- Anonyymi
oli kova alemmuuden tunto sillä audi-jäpällä joka pyyhälsi ohitseni moottoritiellä. Kyllä otti pattiin.
- Anonyymi
Niin, yhteisten, meidän kaikkien turvaksi luotujen sääntöjen noudattamatta jättäminen kertoo kyllä henkilöstä paljon.
Jokinhan se saa jotkut käyttäytymään niin kuin säännöt ei heitä koskisi.
Ilmeisesti he ovat jossakin elämänsä alueella kaltoin kohdeltuja ja siksi alemmuudentuntoisia ja pyrkivät sitten pätemään siinä ainoassa paikassa jossa siihen pystyvät, auton ratissa. - Anonyymi
Jos joku ottaa pattiin niin vain se että jotkut pölkkypäät kuvittelevat ettei säännöt koske heitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos joku ottaa pattiin niin vain se että jotkut pölkkypäät kuvittelevat ettei säännöt koske heitä.
Sääntö-suomen lampaat. Bää bää! :D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sääntö-suomen lampaat. Bää bää! :D
Kova mies. Itkee vasta sitten kun kiinni jää ja seuraukset lankeaa maksuun...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kova mies. Itkee vasta sitten kun kiinni jää ja seuraukset lankeaa maksuun...
Taskurahoja, jos sattuis kohdalle. Ei ole sattnut ;)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taskurahoja, jos sattuis kohdalle. Ei ole sattnut ;)
Seurauksia voi olla muitakin kuin rahallisia, vaikkapa jonkin tienkäyttäjän hengenmenetys tms... Vissiin nekin on öykkärille vain taskurahoja...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Seurauksia voi olla muitakin kuin rahallisia, vaikkapa jonkin tienkäyttäjän hengenmenetys tms... Vissiin nekin on öykkärille vain taskurahoja...
Eipä ole sattunut...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä ole sattunut...
Perseilemällä on hyvä mahdollisuus vielä sattua, sääntöjen noudattaminen pienentää riskiä huomattavasti.
- Anonyymi
autoilu on mukamas niin miehekästä touhua ja autoja on ollut vasta jotain 100 vuotta koitas mennä mettäsuksilla savottaan tai ajaa hevosella, lippispäät on mukamas miehiä kun kaahataan oikeen kunnolla voi voi pojat pienet pojat.
- Anonyymi
saako audilla ajaa moottoritiellä 150 km/t? Vai kulkeeko se kovempaa?
- Anonyymi
Montako onnettomuutta ohituksista on sattunut välillä Niittylahti-Ylämylly?
- Anonyymi
Itse ajan vanhemmalla autolla enkä tunne oloani huonoksi koska minulla on rahaa silti.Ei ole itsetunto ongelmia kun menen mukavalle tilukselleni kotterollani.Nykyajan ihmiset luulee että auto on jotain.Hahaaa.Velkaa se on eikä mitään glamouria.
- Anonyymi00026
Skoda ooctavia on glamouria usealle!
- Anonyymi00027
Jaa. Eipä ole tullut ajateltua muuta kuin että kyl ne jaksaa kaikenlaisilla jäteöljyvatkaimilla pyöriä jaloissa, pahimmillaan 20 alle rajoituksen.
Joutuu välillä ohittelee todella paljon.
Kai se omaa heikkoutta on ja sitä että on hieno näyttää että kyllä kulkee.- Anonyymi00028
Joskus on mukava päästellä kovaakin vauhtia.
En osaa sanoa, johtuuko vituksesta vai hyvänolon tunteesta.
Silloin tällöin näin tapahtuu, sanktiot eivät tähän vaikuta.
- Anonyymi00029
Itse peräkyllä aikoinaan kortin käyneenä ja hetken kaupungissa asuneena ja takaisin maalle muuttaneena sanoisin että olen varmaankin keskiveroa parempi kuljettaja. Valitettavasti siihen kyllä ei paljoa vaadita.
- Anonyymi00030
Niinhän meistä kaikki ovat, keskiveroa parempia.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuka oli töllöntyön tekijä?
Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt273996Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja
Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.452055Kun kohtaat jotain ainutlaatuista
ja upeaa, johon rakastut ehkä ensimmäistä kertaa ihan tosissaan. Sitten sähläät kaiken omien epävarmuuksien vuoksi. Eikö421303- 791168
Mua ahdistaa
Tämä juttu. Miksi nainen torjuit minut vaikka kiinnostuksen merkkejä oli? Eihän tämän jutun olisi tarvinut johtaa sen pi381118Ei tämä enää tervettä oo
Sydän pamppaillen oon jo tunnin meinannu laittaa sulle viestiä... Sormi tärisee lähetä kuvakkeen kohdalla.251096Perämoottoreiden huolto melkoisen kallista
Minulla on tuollainen keskikokoinen perämoottori ja yleistä merkkiä. Kyselin sille keväthuoltoa paikallisista liikkeistä491027Pasi Turunen: Ensimmäisenä Helluntaina ei kastettu sylivauvoja!
Tänään 31.5.2026 Pasi Turunen noin vastasi soittajan kysymykseen! Raamattu EI KERRO ketä kastettiin161915Tanskademarit: ilman risusavottaa ei rahaa!
Näin persuna on pakko ihailla noita Tanskan demareita. Tanskalaisessa sosiaalidemokratiassa ei työtön saa rahaa ellei os173861- 56833