Keittiön allas

Anonyymi-ap

Keittiön allas tukkeutuu nopeasti ja käytän usein viemäripumppua. Ei menaa tehota. Käytän raasteita joista sinne kertyy kamaa vaikka raastinlaitetta ja kippoja kuinka kapsuttaa. Laitoin ison määrän sekä sieniä että muita säilykeitä lastenkin perheille syksyn mittaan, niistäkin menee moskaa sen pienen reikätulpan läpi. Sitä ei saa auki, näin on päädytty uusissa kerrostaloissa mikä on mielestäni älyttömän typerää. Osaisin kyllä avata itse, näin olen tehnyt vuosikymmeniä muissa asunnoissa. Naapurit käyttävät jotakin kemiallista raetta mutta olen luontoihminen ja haluaisin saada lavuaarin muuten pysymään virtaavana. Onko toimintaohjetta, ettei tarvitsisi myrkkyjä vesistöön työntää?

35

291

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Toivottavasti se viemäri menee teilläkin vedenpuhdistamolle eikä suoraan vesistöön.

• Anonyymi

Kaupugeissa kaikki menee laitokselle.

• Anonyymi

Painepesuri,ja täysillä!

• Anonyymi

Puhelinsoitto riittää.

Huoltoyhtiön homma. Ite saa koittaa liotella, vaikka nyt sitten kodin putkimiehellä, kuumalla vedellä jne. Muuta ei ite sitten saakkaan tehdä. Taloyhtiön homma, laki muuttui jokin aika sitten.

Ei nykytalojen putkissa vikaa ole, käyttäjät vaan ite tukkii viemärit. Ite kerroit, mitä moskaa sinne tunget.

=DW=

• Anonyymi

En minä mitään tunge. Olen vuosikymmeniä laittanut sieniä, hilloja ja käytän runsaasti rapaisia kasviksia kun saan niitä pellolta suoraan (kaupassa nykyisin ovatkin puhtaana).
        Sienistä menee pieniä hitusia vaikka kuinka käyttää siivilää tai vaikka kuinka juureksia ensin harjailisi, rapaa menee. Ei siitä mihinkään pääse.
        Käytän vain niin paljon sellaista mikä tukkii kun valmistan kaiken alusta lähtien.
        Just sitä kodin putkimiestä en halua käyttää kun menee myrkkyjä. Tuskin vedenpuhdistamo sitä pois saa, maaperään menee kuitenkin.

• Anonyymi kirjoitti:

En minä mitään tunge. Olen vuosikymmeniä laittanut sieniä, hilloja ja käytän runsaasti rapaisia kasviksia kun saan niitä pellolta suoraan (kaupassa nykyisin ovatkin puhtaana).
        Sienistä menee pieniä hitusia vaikka kuinka käyttää siivilää tai vaikka kuinka juureksia ensin harjailisi, rapaa menee. Ei siitä mihinkään pääse.
        Käytän vain niin paljon sellaista mikä tukkii kun valmistan kaiken alusta lähtien.
        Just sitä kodin putkimiestä en halua käyttää kun menee myrkkyjä. Tuskin vedenpuhdistamo sitä pois saa, maaperään menee kuitenkin.

Laitan altaan pohjalle alumiinifolion.
        Biojätepussi siihen.
        Kaikki kuoret ym vastaavat siihen.
        Alumiinifolio metallijätteeseen.
        Biojätepussi biojätteeseen.
        Olen kaatanut viemäriin etikkaa ja ruokasoodaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun laittelet ja puhdistat kasviksia, sieniä, marjoja, vihanneksia tiskialtaassa, niin kannattaa tulppa laittaa kiinni ja tiskialtaan pohjalle sanomalehdestä suoja. Veden kanssa ei kannata loruuttaa ennenkuin suurimmat moskat puhdistanut. Sitten vaan sanomalehti kompostiin moskineen.
        Rapaiset kasvikset kannattaa huuhdella vaikka sankossa ja käyttää se vesi kukkien kasteluun. Anna mullan kuivua sankossa ja imuroi multa pois.

• Anonyymi

Moni kaataa rasvaakin viemäriin ja ne sitten lopulta tukkii kaiken muunkin .itese laitan aina paistinpannua talouspaperia joka imee rasvan siten ei tule putkiin liikaa rasvaa .

• Anonyymi
        Leskel70 kirjoitti:

Laitan altaan pohjalle alumiinifolion.
        Biojätepussi siihen.
        Kaikki kuoret ym vastaavat siihen.
        Alumiinifolio metallijätteeseen.
        Biojätepussi biojätteeseen.
        Olen kaatanut viemäriin etikkaa ja ruokasoodaa

Niihin on ostettavissa sihtejäki.n itselläni on sellainen yön yli kuivuu perunana porkkanan kuoren siinä kivasti eikä paina kuivana mitään

• Anonyymi

Laitan sanomalehteä altaaseen ennenkuin sinne rapsuttelen jotain raasteen
      hitusia tms. Sitten kääräisen sen roskiin. Ei tule eikä jää mitään allasta tukkivaa.

• Anonyymi

Minulla meni kahvinporoista allas helposti tukkoiseksi kun keitin mukikahvia. Tee sama juttu.
      Ostin pienen muovisen avaajan Kärkkäiseltä muutama euro hinta jolla saa helposti avattua enemmän jos alkaa hidastumaan. Itse saa keittiön viemärin auki kuuman hana veden kanssa katso ohje netistä YT on neuvo miten tukkeuma lähtee sulkee toisen puolen allasta tulpalla ja toiseen laskee koavasti vettä niin irtoaa. siis 2 allasta vierekkäin. toimii em. Ei tarvitse aineita.
      Sooda on hyvä avaaja. Minulla on kph pesu altaan kansa eniten ongelmia.

• Anonyymi

Ihan tässä hiljan luin jostain, että kodin putkimiestä saa myös luontoon hajoavana versiona. Varmaan uusi tuote, kun en ole ennen kuullut.

• Anonyymi

Siinä liki luonnon hajottavana versiona tarkoitettu tyhmille kotirouville jotka työntävät kaikkipskat johtoon

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siinä liki luonnon hajottavana versiona tarkoitettu tyhmille kotirouville jotka työntävät kaikkipskat johtoon

Joku ehkä työntää, minä en, jotta mene repimään päätäsi muualle.

• Anonyymi

Taitaa olla käsitiskiaine joka tukkii viemäriputken. Muista kerran kun otin putken irti niin sisältä tuli kuin poliisin pamppu muovin omainen jötikkä

• Anonyymi

Käsitiskiainetta on laimennettava aina ennen käyttöä, se pesee kyllä puhtaaksi vaikka puolet on vettä, olen vuosikymmeniä tehnyt niin, siinä myös rahaa säästyy.

• Anonyymi

Eka asia, mikä nyt ap: een pitää tehdä , on avattava se hajulukko ( mutka siellä) sieltä altaan alta. Vettä valuu, joten vati/ jokin kuppialle).. putsaa de ja myös se putki ,n 3-4 cm, sitä varten varatullapulloharjalla wc pytyn päällä, samalla suihkutellen puhtaaksi se putki. Onnistuu tavalliselta asukkaalta. En tiedä, kuuluuko se nykyisin asukkaan vai huoltoyhtiön hommiin. Olemme rivarissa putsanneet, mutta tosi harvoin tarttee tehdä.

• Anonyymi

Laitonta.

Putkihommat, myös tukkoisen viemärien avaus kuuluu vain taloyhtiölle. Laki aika uusi, siitä on kyllä tiedotettu.

Asukas saa kahdella avausaineita, tms kyllä itsekin. Mutta ei saa aukoa hajulukkoja, tai yleensäkään tehdä putkihommaa.

Ehkä nipon kuuloista ja kyseessä simppeli homma. Asukkaat oletettavasti aiheuttaneet liikaa vesivahinkoja. Eikä nykyisin pitäis enää olla epäselvyyksiä vastuistakaan. I

Aika sama juttu, kuin palovaroittimien kans. Pikkujuttu, mutta kun asia selkeästi taloyhtiön vastuulla, ainakin joka kämpässä pitäis olla toimivat varoittimet.

Putkihommiinhan ei noin muuten ole kummempia pakkodiploomeita. Ok- talossa saat ite tehdä miten haluat. Siis jos ite omistat kämppäsi. Jos menee vituiks, syyllinen ja maksumies näkyy peilin avulla :D

=DW=

• Anonyymi kirjoitti:

Laitonta.

Putkihommat, myös tukkoisen viemärien avaus kuuluu vain taloyhtiölle. Laki aika uusi, siitä on kyllä tiedotettu.

Asukas saa kahdella avausaineita, tms kyllä itsekin. Mutta ei saa aukoa hajulukkoja, tai yleensäkään tehdä putkihommaa.

Ehkä nipon kuuloista ja kyseessä simppeli homma. Asukkaat oletettavasti aiheuttaneet liikaa vesivahinkoja. Eikä nykyisin pitäis enää olla epäselvyyksiä vastuistakaan. I

Aika sama juttu, kuin palovaroittimien kans. Pikkujuttu, mutta kun asia selkeästi taloyhtiön vastuulla, ainakin joka kämpässä pitäis olla toimivat varoittimet.

Putkihommiinhan ei noin muuten ole kummempia pakkodiploomeita. Ok- talossa saat ite tehdä miten haluat. Siis jos ite omistat kämppäsi. Jos menee vituiks, syyllinen ja maksumies näkyy peilin avulla :D

=DW=

Lisään vielä, että ei kannata edes pattereita ilmata itse.
        Jos ja kun sattuu vahinkoja, asukas maksaa.
        Huollolla on vakuutukset ja tekevät tämän homman.

• Anonyymi

Hajulukon olen aina aukaissut itse, putket saa irroitettua osiin puhdistusta varten.

• Anonyymi

Asunet vanhassa talossa. Uusissa asukas ei pääse enää keittiön hajulukkoon ollenkaan. Se on jo kerrottu ketjussa pariin kertaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Asunet vanhassa talossa. Uusissa asukas ei pääse enää keittiön hajulukkoon ollenkaan. Se on jo kerrottu ketjussa pariin kertaan.

Omakotitalossa.

• Kiellettyä vuokralaiselta.

• Anonyymi

Kiitos Anonyymi 2025-01-29 18:51:14. Katson tuota Prismasta.

• Anonyymi

Auttaa paljon, kun hankkii irtosiivilän, jonka voi helposti tyhjentää moskasta jäteastiaan.

Uusissa asunnoissa on kylppäreissä kaksi jätekaivoa, jos asukas jää makoilee suihkun alle kapakasta tullessaan, niin toisesta vesi juoksee viemäriin.
      Erikoinen tuo nuorten tapa simahtaa suihkuun.
      Itse en edes mennyt suihkuun, kuin vasta krapulassa herättyäni yön jäljiltä punkasta.

• Anonyymi

Ei sulla krapulaa ollut, jos suihkuun pystyit meneen...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei sulla krapulaa ollut, jos suihkuun pystyit meneen...

Krapulahan on ensiaste alkoholimyrkytykseen. Ihme että siitä puhutaan ihan kun se olisi jotain luonnollista. Krapulaan asti kun juopottelu johtaa niin se saattaakin kerran olla se viimeinen krapula .
        Joten krapulassa ollessa on ihmisen elimet valmiudessa koko ajan niin kauan kun ei jaksa enää.

• Anonyymi

Oksenna altaaseen emäksinen pitkäsylki avaa viemärin tuossa tuo kioskissa

• Anonyymi

Hyppää altaaseen senkin sekopoltsi.

• Anonyymi

Voisiko ne sienet yms. perata muualla kuin keittiöaltaassa. Sanomalehti levälleen pöydälle ja roippeet siihen. Siitä ne on helppo kaataa biojätteisiin.

• Anonyymi

Hyvä tapa tuokin.

• Anonyymi

MITEN NIIN EI VOI AVATA HAJULUKKOA..
      Minkälainen putki siellä altaan alla on? MIYEN SW PUFKIMMIES sen sitten avaa?.
      Kertokaa.

• Anonyymi

Siellä ei ole mitään mistä avata. On vaan putkia. Sen on todentaneet minulle hallituksen jäsen ja huoltomies, kun taivastelin ja äimistelin asiaa. Olen availlut eri kodeissani hajulukkoja nelisenkymmentä vuotta niin että varmasti osaan taidon.
        Epäilen että tähän on menty siksi että teeseitsetyypit ovat sählänneet ja aiheuttaneet vesivahinkoja, tiedänkin yhden tällaisen pariskunnan. Kaikki eivät osaa ja se on ok, ei kaikkien kaikkea tarvii osata, mutta ei pitäisi silloin mennä sörkkimään.
        Aloittaja.

• Anonyymi

Laita ruokasoodaa sinne reikään ja päälle etikkaa ,

• Anonyymi

Se voi toimia, vessanpytysskin.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      121
      2642
    2. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      69
      1094
    3. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      210
      1054
    4. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      39
      982
    5. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      931
    6. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      894
    7. 36
      876
    8. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      123
      853
    9. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      4
      829
    10. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      35
      812
    Aihe