Sotemaksut ovat lisääntyneet ulosotossa. Asiakasmaksujen korotukset ovat tapahtuneet samaan aikaan sosiaaliturvaleikkausten kanssa.
On ihmisiä, jotka ovat kertoneet välttelevänsä terveyskeskukseen menoa, koska heillä ei ole varaa asiakasmaksuihin, saati lääkkeisiin. Pienituloisten ihmisten oikeus terveyteen on vaarantunut.
Asiakasmaksujen korotukset jatkuivat tämän vuoden alussa. Monet perusterveydenhuollon asiakasmaksut nousivat 22,5 prosenttia ja erikoissairaanhoidossa jopa 45 prosenttia. Riskinä on, että myös ulosottojen
määrä jatkaa kasvuaan.
Tarvittavien terveyspalveluiden käyttö ei saa olla tuloista kiinni. Tällä hetkellä terveyspalveluista on muodostumassa etuoikeus, vaikka niiden pitäisi olla jokaisen perusoikeus.
(Potilaan Lääkärilehti)
Perusoikeus vaarassa: Pienituloisilla ihmisillä ei ole varaa terveydenhuollon asiakasmaksuihin
22
232
Vastaukset
- Anonyymi
Hirveää, ettei sairaalla ole varaa lääkäriin eikä lääkkeisiinkään.
Jos joutuu jättämään laskun maksamatta menettää luottotietonsa.
Sitten vasta elämä vaikeaksi meneekin. Sikamaista ajaa sairaita ihmisiä
sellaiseen jamaan.- Anonyymi
Vasemmistohallitus heitti rahat pois ja tuhosi talouden. Ei ole rahaa ei, ainakaan ylimääräistä. Siksi vasemmisto vinkuu kun olisivat halunneet elää velaksi.
Nyt on Suomessa paranemassa tilanne kun kärsitään ensin vasemmistohallituksen virheistä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vasemmistohallitus heitti rahat pois ja tuhosi talouden. Ei ole rahaa ei, ainakaan ylimääräistä. Siksi vasemmisto vinkuu kun olisivat halunneet elää velaksi.
Nyt on Suomessa paranemassa tilanne kun kärsitään ensin vasemmistohallituksen virheistä.Ai vasemmiston vika, että perskokkarit vievät köyhiltä terveyspalvelut?
- Anonyymi
Orpo korostaa (pokkana) tasa-arvoa, yhdenvertaisuutta ja ihmisoikeuksia.
"Juhlapuhetta" vaan. Käytännössä ihmiset ovat joutuneet aivan
eriarvoiseen asemaan. Veronmaksajat pitävät yllä koko terveydenhoito-
organisaatiota, mutta maksajat ei pääse lääkäriin.
Vastinetta veroille ei saa.
Hallituksella oli kuitenkin heittää yli puoli miljardia "kimalaisille". - Anonyymi
Päivystyksiin tulee vanhuksia, jotka ovat sinnitelleet kotona selviytymisensä äärirajoilla.
- Anonyymi
Eihän se tietenkään lääkäreiden syy ole että Orpon hallitus tuhlaa verorahoja tehottomiin Kela-korvauksiin yksityislääkäreiden rahastettavaksi.
Eikä sekään ettei Orpon hallitus lisää lääkäreiden määrää, niin etteivät lääkärit voisi ylihinnoitella työtään. Kyllähän lääkäreille ja terveysyrityksille kelpaa se veronmaksajien raha jota Orpo heille avokätisesti jakelee.
Mitä jos Satonen menisi nyt ensiksi yhtä innokkaasti kalastelemaan lääkäreitä ulkomailta kuin kalastelee hoitajia Vartiaisen kanssa Filippiineiltä ja Vietnamista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän se tietenkään lääkäreiden syy ole että Orpon hallitus tuhlaa verorahoja tehottomiin Kela-korvauksiin yksityislääkäreiden rahastettavaksi.
Eikä sekään ettei Orpon hallitus lisää lääkäreiden määrää, niin etteivät lääkärit voisi ylihinnoitella työtään. Kyllähän lääkäreille ja terveysyrityksille kelpaa se veronmaksajien raha jota Orpo heille avokätisesti jakelee.
Mitä jos Satonen menisi nyt ensiksi yhtä innokkaasti kalastelemaan lääkäreitä ulkomailta kuin kalastelee hoitajia Vartiaisen kanssa Filippiineiltä ja Vietnamista.Julkisen puolen lääkärit ja hoitajat tekevät tietysti parhaansa niillä resursseilla,
mitä heillä on. Se on selvä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän se tietenkään lääkäreiden syy ole että Orpon hallitus tuhlaa verorahoja tehottomiin Kela-korvauksiin yksityislääkäreiden rahastettavaksi.
Eikä sekään ettei Orpon hallitus lisää lääkäreiden määrää, niin etteivät lääkärit voisi ylihinnoitella työtään. Kyllähän lääkäreille ja terveysyrityksille kelpaa se veronmaksajien raha jota Orpo heille avokätisesti jakelee.
Mitä jos Satonen menisi nyt ensiksi yhtä innokkaasti kalastelemaan lääkäreitä ulkomailta kuin kalastelee hoitajia Vartiaisen kanssa Filippiineiltä ja Vietnamista.Vasemmisto tuhosi terveydenhuollon. Siellä on vielä paljon vihervasuja jotka nostavat korkeaa palkkaa/palkkioita mutta niitä siivotaan pois.
Anonyymi kirjoitti:
Vasemmisto tuhosi terveydenhuollon. Siellä on vielä paljon vihervasuja jotka nostavat korkeaa palkkaa/palkkioita mutta niitä siivotaan pois.
Nyt voisi kirkkoon paskantavien rikollisten Purran hallituksessa korjaavan vahingot, kun velaksi elämä on lopetettu ja on tullut jo 100 000 työllistä lisää!
- Anonyymi
Jos ei olisi hyväksytty eu elpymispakettia viisi miljardia euroa niin olisi vara rakentaa uusia sairaaloita Suomeen Ainoastaan perussuomalaiset ei hyväksynyt tuota. Muut puhuivat mainehaitasta Suimelle jos ei hyväksytä .
- Anonyymi
EU elpymispakettirahat meni yrityksille. Orpo sitä lainaa halusi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
EU elpymispakettirahat meni yrityksille. Orpo sitä lainaa halusi.
Iso osa elpymispaketti rahoista meni Italian mafialle ! Italian Pääministeri ja perussuomalaiset Suomessa sanoivat jo ennen kun paketti hyväksyttiin Suomen edettä Mafialle .menee. Italian mafialle vaihdettiin pian tämän jälkeen Glopalistiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Iso osa elpymispaketti rahoista meni Italian mafialle ! Italian Pääministeri ja perussuomalaiset Suomessa sanoivat jo ennen kun paketti hyväksyttiin Suomen edettä Mafialle .menee. Italian mafialle vaihdettiin pian tämän jälkeen Glopalistiin.
Korjaus: Italian Pääministeri vaihdettiin pian tämän jälkeen globalistiin .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Iso osa elpymispaketti rahoista meni Italian mafialle ! Italian Pääministeri ja perussuomalaiset Suomessa sanoivat jo ennen kun paketti hyväksyttiin Suomen edettä Mafialle .menee. Italian mafialle vaihdettiin pian tämän jälkeen Glopalistiin.
Persu valehtelee. Suomi ei ole koskaan maksanut latiakaan Italian mafialle, koska EU:ssa Suomi maksaa vain ja ainoastaan EU-komissiolle. Menepäs sinne urputtamaan.
- Anonyymi
KD Kin tietää et köyhä kun kovin kärsii niin pääsee helpommin taivaaseen nää köyhät .
- Anonyymi
KD on varsinainen fariseus-puolue. Kuinka KD kehtaa hylätä juuri ne ihmiset,
joita eräs aasilla ratsastava puuseppä suojeli erikoisesti ja joka on muka KD-puolueen
ydinasia eli kristillisyys ! Kyllä on kaukana siitä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
KD on varsinainen fariseus-puolue. Kuinka KD kehtaa hylätä juuri ne ihmiset,
joita eräs aasilla ratsastava puuseppä suojeli erikoisesti ja joka on muka KD-puolueen
ydinasia eli kristillisyys ! Kyllä on kaukana siitä.Ristus-puolue on yhtä sadistinen kuin Ps.
Tämä juuri on ollut ja on tämän Kauhukabinetin, Purra-Orpo hallituksen tavoite.
Luulisi tyhmemmänkin persun sen ymmärtävän.
Purra laskettelee sellaisia valeita, ettei moisia ole kuultu sitten kun 1930 luvulla Lapuan liikkeen toimesta.- Anonyymi
no niin persupakkomielteinen persuista pihalle potkittu 🔵⚫ rotuopin julistaja, nappi huleen, nalle kainaloon, tuti suuhun ja tutimaan että jauksat aamulla nousta taas reippaana poikana itkemään persujen perään.
Anonyymi kirjoitti:
no niin persupakkomielteinen persuista pihalle potkittu 🔵⚫ rotuopin julistaja, nappi huleen, nalle kainaloon, tuti suuhun ja tutimaan että jauksat aamulla nousta taas reippaana poikana itkemään persujen perään.
Mites siellä hullujen huoneella tuulee. Eikö sinne tule yhtään täysjärkisille tarkoitettua lehteä?
En ole niin alas koskaan vaipunut, enkä milloinkaan vaivu. että persuja äänestäisin.
Vaikka tyhmä, typerä ja kouluja käymätön oletkin, niin luulisi päähäsi jotakin järkevää jäävän, kun me täysjärkiset olemme vuosikymmenen opettaneet sinulle perustotuuksia Suomesta, sen taloudesta ja yhteiskuntajärjestelmästä.
Sinä laitat toinen toistaa typerämpiä kopioita jatkuvasti.
Etkö käsitä kuinka tyhmä olet?
- Anonyymi
ei kannata maksaa loisena elää parhaiten
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
- 125886
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103865"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276667- 71617
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73593Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54536Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33493- 72483