Perusoikeus vaarassa: Pienituloisilla ihmisillä ei ole varaa terveydenhuollon asiakasmaksuihin

Anonyymi-ap

Sotemaksut ovat lisääntyneet ulosotossa. Asiakasmaksujen korotukset ovat tapahtuneet samaan aikaan sosiaaliturvaleikkausten kanssa.
On ihmisiä, jotka ovat kertoneet välttelevänsä terveyskeskukseen menoa, koska heillä ei ole varaa asiakasmaksuihin, saati lääkkeisiin. Pienituloisten ihmisten oikeus terveyteen on vaarantunut.

Asiakasmaksujen korotukset jatkuivat tämän vuoden alussa. Monet perusterveydenhuollon asiakasmaksut nousivat 22,5 prosenttia ja erikoissairaanhoidossa jopa 45 prosenttia. Riskinä on, että myös ulosottojen
määrä jatkaa kasvuaan.

Tarvittavien terveyspalveluiden käyttö ei saa olla tuloista kiinni. Tällä hetkellä terveyspalveluista on muodostumassa etuoikeus, vaikka niiden pitäisi olla jokaisen perusoikeus.

(Potilaan Lääkärilehti)

22

232

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hirveää, ettei sairaalla ole varaa lääkäriin eikä lääkkeisiinkään.
      Jos joutuu jättämään laskun maksamatta menettää luottotietonsa.
      Sitten vasta elämä vaikeaksi meneekin. Sikamaista ajaa sairaita ihmisiä
      sellaiseen jamaan.

      • Anonyymi

        Vasemmistohallitus heitti rahat pois ja tuhosi talouden. Ei ole rahaa ei, ainakaan ylimääräistä. Siksi vasemmisto vinkuu kun olisivat halunneet elää velaksi.
        Nyt on Suomessa paranemassa tilanne kun kärsitään ensin vasemmistohallituksen virheistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vasemmistohallitus heitti rahat pois ja tuhosi talouden. Ei ole rahaa ei, ainakaan ylimääräistä. Siksi vasemmisto vinkuu kun olisivat halunneet elää velaksi.
        Nyt on Suomessa paranemassa tilanne kun kärsitään ensin vasemmistohallituksen virheistä.

        Ai vasemmiston vika, että perskokkarit vievät köyhiltä terveyspalvelut?


    • Anonyymi

      Orpo korostaa (pokkana) tasa-arvoa, yhdenvertaisuutta ja ihmisoikeuksia.
      "Juhlapuhetta" vaan. Käytännössä ihmiset ovat joutuneet aivan
      eriarvoiseen asemaan. Veronmaksajat pitävät yllä koko terveydenhoito-
      organisaatiota, mutta maksajat ei pääse lääkäriin.
      Vastinetta veroille ei saa.
      Hallituksella oli kuitenkin heittää yli puoli miljardia "kimalaisille".

    • Anonyymi

      Päivystyksiin tulee vanhuksia, jotka ovat sinnitelleet kotona selviytymisensä äärirajoilla.

      • Anonyymi

        Eihän se tietenkään lääkäreiden syy ole että Orpon hallitus tuhlaa verorahoja tehottomiin Kela-korvauksiin yksityislääkäreiden rahastettavaksi.

        Eikä sekään ettei Orpon hallitus lisää lääkäreiden määrää, niin etteivät lääkärit voisi ylihinnoitella työtään. Kyllähän lääkäreille ja terveysyrityksille kelpaa se veronmaksajien raha jota Orpo heille avokätisesti jakelee.

        Mitä jos Satonen menisi nyt ensiksi yhtä innokkaasti kalastelemaan lääkäreitä ulkomailta kuin kalastelee hoitajia Vartiaisen kanssa Filippiineiltä ja Vietnamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän se tietenkään lääkäreiden syy ole että Orpon hallitus tuhlaa verorahoja tehottomiin Kela-korvauksiin yksityislääkäreiden rahastettavaksi.

        Eikä sekään ettei Orpon hallitus lisää lääkäreiden määrää, niin etteivät lääkärit voisi ylihinnoitella työtään. Kyllähän lääkäreille ja terveysyrityksille kelpaa se veronmaksajien raha jota Orpo heille avokätisesti jakelee.

        Mitä jos Satonen menisi nyt ensiksi yhtä innokkaasti kalastelemaan lääkäreitä ulkomailta kuin kalastelee hoitajia Vartiaisen kanssa Filippiineiltä ja Vietnamista.

        Julkisen puolen lääkärit ja hoitajat tekevät tietysti parhaansa niillä resursseilla,
        mitä heillä on. Se on selvä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän se tietenkään lääkäreiden syy ole että Orpon hallitus tuhlaa verorahoja tehottomiin Kela-korvauksiin yksityislääkäreiden rahastettavaksi.

        Eikä sekään ettei Orpon hallitus lisää lääkäreiden määrää, niin etteivät lääkärit voisi ylihinnoitella työtään. Kyllähän lääkäreille ja terveysyrityksille kelpaa se veronmaksajien raha jota Orpo heille avokätisesti jakelee.

        Mitä jos Satonen menisi nyt ensiksi yhtä innokkaasti kalastelemaan lääkäreitä ulkomailta kuin kalastelee hoitajia Vartiaisen kanssa Filippiineiltä ja Vietnamista.

        Vasemmisto tuhosi terveydenhuollon. Siellä on vielä paljon vihervasuja jotka nostavat korkeaa palkkaa/palkkioita mutta niitä siivotaan pois.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vasemmisto tuhosi terveydenhuollon. Siellä on vielä paljon vihervasuja jotka nostavat korkeaa palkkaa/palkkioita mutta niitä siivotaan pois.

        Nyt voisi kirkkoon paskantavien rikollisten Purran hallituksessa korjaavan vahingot, kun velaksi elämä on lopetettu ja on tullut jo 100 000 työllistä lisää!


    • Anonyymi

      Jos ei olisi hyväksytty eu elpymispakettia viisi miljardia euroa niin olisi vara rakentaa uusia sairaaloita Suomeen Ainoastaan perussuomalaiset ei hyväksynyt tuota. Muut puhuivat mainehaitasta Suimelle jos ei hyväksytä .

      • Anonyymi

        EU elpymispakettirahat meni yrityksille. Orpo sitä lainaa halusi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        EU elpymispakettirahat meni yrityksille. Orpo sitä lainaa halusi.

        Iso osa elpymispaketti rahoista meni Italian mafialle ! Italian Pääministeri ja perussuomalaiset Suomessa sanoivat jo ennen kun paketti hyväksyttiin Suomen edettä Mafialle .menee. Italian mafialle vaihdettiin pian tämän jälkeen Glopalistiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Iso osa elpymispaketti rahoista meni Italian mafialle ! Italian Pääministeri ja perussuomalaiset Suomessa sanoivat jo ennen kun paketti hyväksyttiin Suomen edettä Mafialle .menee. Italian mafialle vaihdettiin pian tämän jälkeen Glopalistiin.

        Korjaus: Italian Pääministeri vaihdettiin pian tämän jälkeen globalistiin .


      • Sinä olet tyhmä kuin persu.
        "Suomi olisi vapaampi osana Venäjää kuin EU:N jäsenenä."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Iso osa elpymispaketti rahoista meni Italian mafialle ! Italian Pääministeri ja perussuomalaiset Suomessa sanoivat jo ennen kun paketti hyväksyttiin Suomen edettä Mafialle .menee. Italian mafialle vaihdettiin pian tämän jälkeen Glopalistiin.

        Persu valehtelee. Suomi ei ole koskaan maksanut latiakaan Italian mafialle, koska EU:ssa Suomi maksaa vain ja ainoastaan EU-komissiolle. Menepäs sinne urputtamaan.


    • Anonyymi

      KD Kin tietää et köyhä kun kovin kärsii niin pääsee helpommin taivaaseen nää köyhät .

      • Anonyymi

        KD on varsinainen fariseus-puolue. Kuinka KD kehtaa hylätä juuri ne ihmiset,
        joita eräs aasilla ratsastava puuseppä suojeli erikoisesti ja joka on muka KD-puolueen
        ydinasia eli kristillisyys ! Kyllä on kaukana siitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KD on varsinainen fariseus-puolue. Kuinka KD kehtaa hylätä juuri ne ihmiset,
        joita eräs aasilla ratsastava puuseppä suojeli erikoisesti ja joka on muka KD-puolueen
        ydinasia eli kristillisyys ! Kyllä on kaukana siitä.

        Ristus-puolue on yhtä sadistinen kuin Ps.


    • Tämä juuri on ollut ja on tämän Kauhukabinetin, Purra-Orpo hallituksen tavoite.
      Luulisi tyhmemmänkin persun sen ymmärtävän.

      Purra laskettelee sellaisia valeita, ettei moisia ole kuultu sitten kun 1930 luvulla Lapuan liikkeen toimesta.

      • Anonyymi

        no niin persupakkomielteinen persuista pihalle potkittu 🔵⚫ rotuopin julistaja, nappi huleen, nalle kainaloon, tuti suuhun ja tutimaan että jauksat aamulla nousta taas reippaana poikana itkemään persujen perään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        no niin persupakkomielteinen persuista pihalle potkittu 🔵⚫ rotuopin julistaja, nappi huleen, nalle kainaloon, tuti suuhun ja tutimaan että jauksat aamulla nousta taas reippaana poikana itkemään persujen perään.

        Mites siellä hullujen huoneella tuulee. Eikö sinne tule yhtään täysjärkisille tarkoitettua lehteä?

        En ole niin alas koskaan vaipunut, enkä milloinkaan vaivu. että persuja äänestäisin.

        Vaikka tyhmä, typerä ja kouluja käymätön oletkin, niin luulisi päähäsi jotakin järkevää jäävän, kun me täysjärkiset olemme vuosikymmenen opettaneet sinulle perustotuuksia Suomesta, sen taloudesta ja yhteiskuntajärjestelmästä.
        Sinä laitat toinen toistaa typerämpiä kopioita jatkuvasti.
        Etkö käsitä kuinka tyhmä olet?


    • Anonyymi

      ei kannata maksaa loisena elää parhaiten

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      865
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      71
      617
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe