Bonsaipuu

"juuri mukula"

Ostin viikko sitten bonsaipuun.
Ilmeisesti puuni on n. 2 vuotias.
Liikkeestä en saanut kuin ihan minimaaliset ohjeet. -tyyliin valoisa paikka, mutta ei suoraan aurinkoon. Vettä päivittäin ja tykkää suihkuista.

Mistä voin ostaa esim. ihan viralliset leikkuusakset tulevaisuuden varalle, kun tulee oksien leikkuun aika? Olisiko antaa ihan ykstyiskohtaisia ohjeita siihen kuinka puuta tulee leikata.
Olen käsittänyt että lehtipareja saa olla aina yhteensä 3kpl =6 lehteä. Muutamissa oksissa on jo 10 lehteä. Pitäisikö minun ny jo leikata?

Apuvaa... puu on minulle mahdottoman tärkeä, ja haluaisin pitää siitä oikein hyvää huolta.

Googlettamalla en löydä suomenkielisiä alan harrastajien varteenotettavaa ohje sivustoja kuin 2 kpl. (kaipaisin kuitenkin lisää tietoa)

Voiko olla totta ettei mikään puutarhakaan ole laittanut ohjesivustoa.

8

8151

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ohje

      Googlailessani kevättalvella granaattiomppun kasvatuksesta tuli vastaan bonsaiohje (suomenkielinen) sille. En lukenut sitä tarkemmin, mutta oiskohan niillä sama periaate kuitenkin.
      Kokeile, jos olisi apua!

      • puu

        Jos olisi aika vaihtaa mullat bonsaille (mistä muuten tietää onko aika?), niin millaista multaa laitetaan tilalle? Onko ihan kaupoissa myytävänä jotain niille tarkoitettua omaa multaa, vai?


    • bonsai hullu

      apuva!!!tiedätkö sinä miten bonsai puun saaa hyvin kasvamaan ja olemaaan vihreä ,koska sain tänään bonsaipuun ja se on minulle tärkeä!

      • Bonsaipuu

        Meidän bonsai puu näyttää todella huonolta lehdet on lähtenyt ja oksat kuivat ,auttakaa mitä teen???.
        T.Kotipuutarhuri


    • mlevy

      Kanervia menin isäni kanssa ostamaan. Olin myöhässä. Joitakin muita talvikasvia hankin. Bonsain ostin koska se miellytti kauneudellaan enkä enään talviruukkukukista välitänytkään kovin pajon.

      En ole tutkinut vielä bonsai-filosofiaa koska jouduin inspiraation johdattelemaksi,enkä tiedä siitä mitään. Se näyttää hyvähtä takan, uunin päällä, niin aijon pitää siitä huolta. Luulen sen olevan vaatimaton, elääkseen tasvitsee vain vettä.Tutkitaan asiaa, mulla on toinen kieli enkku.

      T ML

      • Outi

        Nii miten sitä pitäis kastella ? onko hidaskasvuinen vai ? Onko kasvukautta ???


    • Bonsaitaa

      Kokeileppa sitä että suihkutat sumutin pulolla sitä joka päivä en suosittele illalla koska se kuulema lisää taudin kehkeentymistä. ja voisit nyt tässä vaiheessa vuotta lannoittaa sen Biolanin Luonnon Ravinne nesteellä tai Jollain Bonsai puun omalla ravinnne lannoitteella. Ja mimmoisessa paikasa sinulla on puu? Bonsai ei tykkää liika auringosta. Eikä myöskään liian varjoisesta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      598
      4362
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      468
      3479
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      148
      3144
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      167
      2432
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      9
      2265
    6. 242
      1784
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1447
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1339
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      95
      1330
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1120
    Aihe