Vuokravalvontahommissa huomannut että oleskeluluvan saaneet ulkomaalaiset saavat täyden perusturvan ja vuokran kokonaan ilman omavastuuosuutta.
Monen pienipalkkaisen suomalaisen vuokratuki on vain noin kolmanneksen vuokrasta.
Lisäksi oleskeluluvan saaneet saavat täydentävästi muun muassa puhelinliittymät ja Kela maksaa myös puhelinlaskut, joita he eivät maksa suomalaisille.
Irtaimistoon, kuten mattoihin ja keittiökalusteisiin saavat rahaa sekä talvivaatteisiin, eikä niitä tarvitse ostaa kirpputorilta.
Ei tunnu kivalta niistä tuetuista suomalaisista, joiden omavastuuosuutta Kela nostaa, pienentää muuta tukea ja kehottaa muuttamaan halvempaan asuntoon vaikka asuisi kaupungin halvimmassa asunnossa.
Jos halvempaa asuntoa ei löydy tai ei halua muuttaa muualle, Kela vähentää vuokran ja tukisumman erotuksen asumistuesta.
Yhdessä tuoreessa tapauksessa Vantaalla Kela ilmoitti vuokralaiselle että he korvaavat maksimissaan 540 euron hintaisesta vuokra-asunnosta 40% tukina ja siinä on vuokra 760 euroa.
Tuki oli siis noin 220 euroa. Kun Kela vähensi "liian kalliin" asunnon vuokran osuuden 220 euroa, jäi asumistukea jäljelle 0 euroa.
Ja näin sitten Kela pakotti siivoajana työskentelevän yksinhuoltajan muuttamaan lapsensa kanssa Vantaalta Orimattilaan, jossa hänellä ei ole töitä ja lapsi joutui vaihtamaan koulua menettäen kaikki kaverinsa.
2010
Tasan ei mene onnen lahjat Suomessa
18
129
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Tilalle muutti Suleiman ja Fatima täydellä vuokratuella. Fatima sai vielä mekkorahaa 500 euroa.
2010
PS: Uskoisin että eräs lentäjä olisi myös mielellään ottanut nuo tuet vastaan muuttaessaan.- AnonyymiUUSI
Toki olisin ottanut jos olisin saanut, mutta kun en saa, tosin en viitsi asiasta valittaa olen puolen vuoden aikana käynyt lääkärissä kahdeksan kertaa, kela on tukenut lääkehankintojani 4x7600 euroa, meilahdessa tehty kolme varjoaine kuvausta sekä kaksi vaativaa pallolaajennusta kummatkin pääsuonet päästä päähän, lääkärit osastolla on pääosin professoreja, olen siis antanut kehoni joka on hyväkuntoinen opetussairaalan käyttöön jokaisella kerralla mukana on ollut kandeja tai lääkäreitä jotka erikoistuvat kardiologiaan. Nämä kaikki on maksanut minulle alle 2000 euroa, joten olen hiljaa ja otan vastaan kaiken minkä aiheelliseksi katsovat.
Viimeisenä oli reuman takia silmien tarkastus, kävin sen läpi muutaman kerran thaimaassa hinta on 600 euroa, täällä se kuului sairaalan vuorokausi maksuun, 66,50 euroa. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Toki olisin ottanut jos olisin saanut, mutta kun en saa, tosin en viitsi asiasta valittaa olen puolen vuoden aikana käynyt lääkärissä kahdeksan kertaa, kela on tukenut lääkehankintojani 4x7600 euroa, meilahdessa tehty kolme varjoaine kuvausta sekä kaksi vaativaa pallolaajennusta kummatkin pääsuonet päästä päähän, lääkärit osastolla on pääosin professoreja, olen siis antanut kehoni joka on hyväkuntoinen opetussairaalan käyttöön jokaisella kerralla mukana on ollut kandeja tai lääkäreitä jotka erikoistuvat kardiologiaan. Nämä kaikki on maksanut minulle alle 2000 euroa, joten olen hiljaa ja otan vastaan kaiken minkä aiheelliseksi katsovat.
Viimeisenä oli reuman takia silmien tarkastus, kävin sen läpi muutaman kerran thaimaassa hinta on 600 euroa, täällä se kuului sairaalan vuorokausi maksuun, 66,50 euroa.Kela on saanut tarpeekseen siitä että maksavat näiden asuntokeinottelijoiden kulut, ihan hyvä periaate että jokainen asuu niissä olosuhteissa missä varansa riittävät, näistä keinottelijoista suurin on Heka, tai jotain siihen suuntaan, eli helsingin kaupungin vuokra-asunnot, joka on nostanut viimeisen kahden vuoden aikana omistamiensa asuntojen vuokria jopa 40% muutama kaveri on näiden kohteissa vuokralla, luulisi että kela ohjaa näitäkin toimintoja, ei vaan vuokrat ylös ja asiakkaat ulos.
Heka on entinen helsingin vuokraosuuskunta jonka asuntotuotanto on kokonaan sosiaaliperusteista, se rakennutti mäkelänkadulle vai tie en muista vuokra-asuntoja joiden noin 50m2 asuntojen vuokrataso pyörii 1500-2000 euron vaiheilla, ja tämä on sosiaalista asuntotuotantoa, kun kela maksaa tuon kokoiseen asuntoon maksimissaan 800 euroa... jotain tässäkin asiassa on pahasti pielessä. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kela on saanut tarpeekseen siitä että maksavat näiden asuntokeinottelijoiden kulut, ihan hyvä periaate että jokainen asuu niissä olosuhteissa missä varansa riittävät, näistä keinottelijoista suurin on Heka, tai jotain siihen suuntaan, eli helsingin kaupungin vuokra-asunnot, joka on nostanut viimeisen kahden vuoden aikana omistamiensa asuntojen vuokria jopa 40% muutama kaveri on näiden kohteissa vuokralla, luulisi että kela ohjaa näitäkin toimintoja, ei vaan vuokrat ylös ja asiakkaat ulos.
Heka on entinen helsingin vuokraosuuskunta jonka asuntotuotanto on kokonaan sosiaaliperusteista, se rakennutti mäkelänkadulle vai tie en muista vuokra-asuntoja joiden noin 50m2 asuntojen vuokrataso pyörii 1500-2000 euron vaiheilla, ja tämä on sosiaalista asuntotuotantoa, kun kela maksaa tuon kokoiseen asuntoon maksimissaan 800 euroa... jotain tässäkin asiassa on pahasti pielessä.Kysehän ei kirjoituksessani ollut siitä, että onko asumistuet ja muut tuet markkinatalouteen kuuluvia hyviä ratkaisuja.
Mielestäni ei ole. Ne mahdollistaa vain suurille pääomille mahdollisuuden maksaa pientä palkkaa, mahdollisuuden nostaa viokria ja lisäksi valtion tukirahojen siirtämisen omaan taskuunsa.
Aivan rikollista toimintaa.
Kysyin vaan tuossa että onko se oikein että ulkomaalaiset saavat Suomessa kaiken ja suomalainen ei saa mitään?
Jokainen tietää vastauksen ja ymmärrän hyvin vihaisia suomalaisia.
2010 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kysehän ei kirjoituksessani ollut siitä, että onko asumistuet ja muut tuet markkinatalouteen kuuluvia hyviä ratkaisuja.
Mielestäni ei ole. Ne mahdollistaa vain suurille pääomille mahdollisuuden maksaa pientä palkkaa, mahdollisuuden nostaa viokria ja lisäksi valtion tukirahojen siirtämisen omaan taskuunsa.
Kysyin vaan tuossa että onko se oikein että ulkomaalaiset saavat Suomessa kaiken ja suomalainen ei saa mitään?
2010Teet aivan liian vaikeita kysymyksiä vesipäälle.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kysehän ei kirjoituksessani ollut siitä, että onko asumistuet ja muut tuet markkinatalouteen kuuluvia hyviä ratkaisuja.
2010Enpä usko luulen että laskenta peruste on ihan sama suomalaisella ja mamulla, mamuilla vaan ei ole tuloja lainkaan joten saavat korkeimmat tuetkin, myös toimeentulotuet...
Aika paljon näissä on urbaanilegendaa, juttuja... kyllä kela on maksanut sitä sun tätä, sinäkin kerroit minun saaneen jotain kelan tukea mitä ei ole olemassakaan, eikä ole koskaan ollut.
Kuten sanoin järjestelmä pitäisi toimia niin että asumista tuettaisin vähän aikaa, jos ihmiselle sattuu jokin poikkeustilanne, vaikka työpaikan menetys, tms... mutta lähtötilanne pitää olla se että jokainen maksaa itse kulunsa, mutta yhteiskunta voi auttaa väliaikaisesti, siis väliaikaisesti... ja vain väliaikaisesti...
Asuntotuotanto pitää rakentaa niin että tarjolla on jatkuvasti kohtuu hintaisia vuokra-asuntoja, siellä missä on töitäkin, meille eläkeläisille on periaatteessa ihan sama missä asumme, mutta valitsin vantaan siitä syytä että täällä on erinomainen julkinen liikenne, en ainakaan enää nuorennu, ja tämä on hyvä loppusijoituspaikka. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Enpä usko luulen että laskenta peruste on ihan sama suomalaisella ja mamulla, mamuilla vaan ei ole tuloja lainkaan joten saavat korkeimmat tuetkin, myös toimeentulotuet...
Aika paljon näissä on urbaanilegendaa, juttuja... kyllä kela on maksanut sitä sun tätä, sinäkin kerroit minun saaneen jotain kelan tukea mitä ei ole olemassakaan, eikä ole koskaan ollut.
Kuten sanoin järjestelmä pitäisi toimia niin että asumista tuettaisin vähän aikaa, jos ihmiselle sattuu jokin poikkeustilanne, vaikka työpaikan menetys, tms... mutta lähtötilanne pitää olla se että jokainen maksaa itse kulunsa, mutta yhteiskunta voi auttaa väliaikaisesti, siis väliaikaisesti... ja vain väliaikaisesti...
Asuntotuotanto pitää rakentaa niin että tarjolla on jatkuvasti kohtuu hintaisia vuokra-asuntoja, siellä missä on töitäkin, meille eläkeläisille on periaatteessa ihan sama missä asumme, mutta valitsin vantaan siitä syytä että täällä on erinomainen julkinen liikenne, en ainakaan enää nuorennu, ja tämä on hyvä loppusijoituspaikka.Ja näkeehän sen että suomessa on jotain ongelmia muutenkin, viime vuonna asiakastieto kirjasi liki 2 miljoonaa uutta luottohäiriömerkintää, enemmän kuin koskaan ennen.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Enpä usko luulen että laskenta peruste on ihan sama suomalaisella ja mamulla, mamuilla vaan ei ole tuloja lainkaan joten saavat korkeimmat tuetkin, myös toimeentulotuet...
Asuntotuotanto pitää rakentaa niin että tarjolla on jatkuvasti kohtuu hintaisia vuokra-asuntoja, siellä missä on töitäkin, meille eläkeläisille on periaatteessa ihan sama missä asumme, mutta valitsin vantaan siitä syytä että täällä on erinomainen julkinen liikenne, en ainakaan enää nuorennu, ja tämä on hyvä loppusijoituspaikka.Minä en jutellut nyt urbaaneista legendoista, vaan kokemuksesta yli kymmenen vuoden ajalta.
Vuokrasin asuntoja jo 2015 ulkomaalaisille ja hoidin heidän asioitaan kielimuurin ja kulttuurimuurin vuoksi.
Yksin saapuja saa suhteessa eniten. Aiemmin he tulivat VOKkien kautta mutta nyt heille etsitään suoraan asunto.
Yksin saapuja saa 100% asumistuen heti ja sen päälle 100% toimeentulotuen, täysin ilmaisen terveydenhuollon ja perustarpeet asuntoon.
Jos heitä on useita, muiden perheenjäsenten tuet ovat pienempiä kuin sen joka tuli kirjoille.
He saavat maksusitoumukset optikolle, Giganttiin, huonekaluja varten määrärahan. Muslimit vaativat uuden uunin, koska siellä vanhassa on saatettu valmistaa possua.
Yksi perhe oli Afganistanista, jossa oli kaksi opiskelevaa lasta ja äiti. He saivat ilmaisen asunnon, äiti sai 1070 kuukaudessa ja lapset noin 500 per nokka.
Asunnon vuokra mukaanlukien He saivat tukia 2830 euroa kuukaudessa.
Jos suomalainen perheenisä tienaa tuon verran kouraan, hänen perheensä ei saa mitään muuta kuin lapsilisät.
Suomalainen yh ja kaksi lasta, palkka 1500 käteen ja asumistukea 250 euroa. Jää tonnin jälkeen afgaanille vaikka käy töissä.
Jotkut tekee niin että eroavat paperilla, hommaavat kaksi kämppää ja nostavat molemmista tuet, laittavat toisen pimeänä vuokralle ja saavat molemmat täyden toimeentulotuen.
Se tekee yli tonnin kuussa ylimääräistä kouraan. Somalit varsinkin on tämän keksineet.
2010 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Minä en jutellut nyt urbaaneista legendoista, vaan kokemuksesta yli kymmenen vuoden ajalta.
Vuokrasin asuntoja jo 2015 ulkomaalaisille ja hoidin heidän asioitaan kielimuurin ja kulttuurimuurin vuoksi.
Yksin saapuja saa suhteessa eniten. Aiemmin he tulivat VOKkien kautta mutta nyt heille etsitään suoraan asunto.
Yksin saapuja saa 100% asumistuen heti ja sen päälle 100% toimeentulotuen, täysin ilmaisen terveydenhuollon ja perustarpeet asuntoon.
Jos heitä on useita, muiden perheenjäsenten tuet ovat pienempiä kuin sen joka tuli kirjoille.
He saavat maksusitoumukset optikolle, Giganttiin, huonekaluja varten määrärahan. Muslimit vaativat uuden uunin, koska siellä vanhassa on saatettu valmistaa possua.
Yksi perhe oli Afganistanista, jossa oli kaksi opiskelevaa lasta ja äiti. He saivat ilmaisen asunnon, äiti sai 1070 kuukaudessa ja lapset noin 500 per nokka.
Asunnon vuokra mukaanlukien He saivat tukia 2830 euroa kuukaudessa.
Jos suomalainen perheenisä tienaa tuon verran kouraan, hänen perheensä ei saa mitään muuta kuin lapsilisät.
Suomalainen yh ja kaksi lasta, palkka 1500 käteen ja asumistukea 250 euroa. Jää tonnin jälkeen afgaanille vaikka käy töissä.
Jotkut tekee niin että eroavat paperilla, hommaavat kaksi kämppää ja nostavat molemmista tuet, laittavat toisen pimeänä vuokralle ja saavat molemmat täyden toimeentulotuen.
Se tekee yli tonnin kuussa ylimääräistä kouraan. Somalit varsinkin on tämän keksineet.
2010SInä ja sinun kokemuksesi, aivan varmaa on että mamu ja suomalainen on samalla viivalla, kun anotaan tukia, tietenkin 100% tuen saa kuka tahansa joka on oikeutettu suomen sosiaaliturvaan, ja ei ole mitään tuloja, näitä on vain harvassa suomessa.
Ennen kuin aloit mielikuvitus kiinteistömoguliksi, jo 90 luvulla oli hyvin yleistä että erottiin, kummallakin on oma kelan kustantama asunto, jokainen jotka asioista jotain tiesi, että asu toisessa ja laita toinen vuokralle, ainoastaan pimeänä se on mahdollista koska väestötietojärjestelmä estää rehellisen vuokrauksen...
Nämä sinun juttusi on samaa tasoa näiden osakaslainojen kanssa, huuhaata, b-luokan liikemiesten tarinointia, todelliset rosvot tietävät miten asiat pitää hoitaa että ei jää nalkkiin vaikkapa mittarille, tai kelalle... joka varmasti perii maksunsa takaisin jos pöljä jää kiinni...
Jos pelaat busineksillä paras tapa on että et omista koskaan mitään, kaikki omaisuutesi on yhtiöitetty vaikkapa kommandiittiyhtiöihin, joissa olet äänetön yhtiömies mutta sinulla on yhtiöön nimenkirjoitusoikeus, vastuunalaisena toinen kommandiittiyhtiö...
Saat kaikki kortit mitä ikinä tarvitse, kiinteistösi ja valtavan omaisuutesi hoidat yhtiönomaisuudeksi, ky laissa on muutama porsaanreikä mitä monet todella varakkaat käyttävät hyödykseen... eivätkä todellisuudessa omista mitään. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
SInä ja sinun kokemuksesi, aivan varmaa on että mamu ja suomalainen on samalla viivalla, kun anotaan tukia, tietenkin 100% tuen saa kuka tahansa joka on oikeutettu suomen sosiaaliturvaan, ja ei ole mitään tuloja, näitä on vain harvassa suomessa.
Ennen kuin aloit mielikuvitus kiinteistömoguliksi, jo 90 luvulla oli hyvin yleistä että erottiin, kummallakin on oma kelan kustantama asunto, jokainen jotka asioista jotain tiesi, että asu toisessa ja laita toinen vuokralle, ainoastaan pimeänä se on mahdollista koska väestötietojärjestelmä estää rehellisen vuokrauksen...
Nämä sinun juttusi on samaa tasoa näiden osakaslainojen kanssa, huuhaata, b-luokan liikemiesten tarinointia, todelliset rosvot tietävät miten asiat pitää hoitaa että ei jää nalkkiin vaikkapa mittarille, tai kelalle... joka varmasti perii maksunsa takaisin jos pöljä jää kiinni...
Jos pelaat busineksillä paras tapa on että et omista koskaan mitään, kaikki omaisuutesi on yhtiöitetty vaikkapa kommandiittiyhtiöihin, joissa olet äänetön yhtiömies mutta sinulla on yhtiöön nimenkirjoitusoikeus, vastuunalaisena toinen kommandiittiyhtiö...
Saat kaikki kortit mitä ikinä tarvitse, kiinteistösi ja valtavan omaisuutesi hoidat yhtiönomaisuudeksi, ky laissa on muutama porsaanreikä mitä monet todella varakkaat käyttävät hyödykseen... eivätkä todellisuudessa omista mitään.Tuo ky juttu toimii varsin hyvin kunhan et kuseta verottajaa, tosin se on yleensä b-luokan liikemiesten suurin ongelma, verot muodostaa nopeasti suuren joukon veloista jos ja kun alkaa businekset kuihtua, ja silloin pitää olla pääkylmänä, ehdottomasti kannattaa jättää osamaksu autot kauppaan ja osakaslainat nostamatta, koska ne vaan lisää henkilökohtaista velkakuormaa, paitsi silloin jos mittari on jo pitkällä listalla perässä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
SInä ja sinun kokemuksesi, aivan varmaa on että mamu ja suomalainen on samalla viivalla, kun anotaan tukia, tietenkin 100% tuen saa kuka tahansa joka on oikeutettu suomen sosiaaliturvaan, ja ei ole mitään tuloja, näitä on vain harvassa suomessa.
Saat kaikki kortit mitä ikinä tarvitse, kiinteistösi ja valtavan omaisuutesi hoidat yhtiönomaisuudeksi, ky laissa on muutama porsaanreikä mitä monet todella varakkaat käyttävät hyödykseen... eivätkä todellisuudessa omista mitään.Voi Hyvä Luoja ja Buddha ja Mooses näitä juttujasi... Samoja asioita saa toistaa koko ajan.
En ole minkäänlainen kiinteistömoguli vaan alunperin ihan vaan betonimies ja lattiaurakoitsija mikro ja pienyrityksessä.
Olen vasta syksystä 2010 lähtien ollut mukana monin tavoin yhteensä noin 1400 asunnon hankinnassa, kustannusarvioinnissa, kuntoarvioinnissa, saneeraamisessa, suunnittelussa, myynnissä ja vuokraamisessa.
2010 - 2012 minulla ei ollut yhtään omaa asuntoa. Talon myin jo 2008 maksettuani vaimon siitä ulos. Rahaa oli vain parisataatuhatta kun tulin Thaimaahan talviasukiksi. Sitten hommasin 2011 lopulla View Talaysta condon.
Oma kohde vasta 2020 alkoi ja se on vielä noin 8 vuotta pakkasella, jos ei myynti sitä ennen ole kannattavaa. Silloin on vastassa jo seuraavat remontit, mutta ei merkittävät.
Olen myös suurimpaan osaan noista 1400 asunnosta valinnut urakoitsijat ja tavarantoimittajat. Henkilökohtaisesti olen vuokrannut yli 200 asuntoa, loput on vuokranneet omistajien ja rahoittajien valitsemat kiinteistönvälittäjät.
Ulkomaalaiset tuppaavat asioimaan käännöskoneiden kanssa WhatsApp- viestein ja kyselevät kaikenlaista. Nyt olen viimeisen vuoden vuokrannut vain omiani ja niissä on hyvin pieni vaihtuvuus. Yksi vuokralainen vaihtunut viime kesän jälkeen.
Minä asioin myös kelatätien kanssa heidän asioista, jos heillä ei asiat keskenään selviä. He eivät hallitse sähköistä asiointia kielimuurin vuoksi. Kyselevät minulta mitä saa ja mitä ei saa ja kertovat milloin tulee rahaa, jos on viiveitä.
Olen reilukerholainen, enkä peri viivästyskorkoja enkä muistutusmaksuja, sillä huomasin työssäni että sellaiset närästää joitkin niin paljon, että he jättävät sen takia maksamatta vuokrat.
Työnnä homoperttu läskiseen perseeseesi ne mittarit ja osakaslainasi, niillä ei ole minun elämän eikä tämän keskustelun kanssa jossa minä olen asiantuntija ja sinä et ole.
2010 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Voi Hyvä Luoja ja Buddha ja Mooses näitä juttujasi... Samoja asioita saa toistaa koko ajan.
En ole minkäänlainen kiinteistömoguli vaan alunperin ihan vaan betonimies ja lattiaurakoitsija mikro ja pienyrityksessä.
Olen vasta syksystä 2010 lähtien ollut mukana monin tavoin yhteensä noin 1400 asunnon hankinnassa, kustannusarvioinnissa, kuntoarvioinnissa, saneeraamisessa, suunnittelussa, myynnissä ja vuokraamisessa.
2010 - 2012 minulla ei ollut yhtään omaa asuntoa. Talon myin jo 2008 maksettuani vaimon siitä ulos. Rahaa oli vain parisataatuhatta kun tulin Thaimaahan talviasukiksi. Sitten hommasin 2011 lopulla View Talaysta condon.
Oma kohde vasta 2020 alkoi ja se on vielä noin 8 vuotta pakkasella, jos ei myynti sitä ennen ole kannattavaa. Silloin on vastassa jo seuraavat remontit, mutta ei merkittävät.
Olen myös suurimpaan osaan noista 1400 asunnosta valinnut urakoitsijat ja tavarantoimittajat. Henkilökohtaisesti olen vuokrannut yli 200 asuntoa, loput on vuokranneet omistajien ja rahoittajien valitsemat kiinteistönvälittäjät.
Ulkomaalaiset tuppaavat asioimaan käännöskoneiden kanssa WhatsApp- viestein ja kyselevät kaikenlaista. Nyt olen viimeisen vuoden vuokrannut vain omiani ja niissä on hyvin pieni vaihtuvuus. Yksi vuokralainen vaihtunut viime kesän jälkeen.
Minä asioin myös kelatätien kanssa heidän asioista, jos heillä ei asiat keskenään selviä. He eivät hallitse sähköistä asiointia kielimuurin vuoksi. Kyselevät minulta mitä saa ja mitä ei saa ja kertovat milloin tulee rahaa, jos on viiveitä.
Olen reilukerholainen, enkä peri viivästyskorkoja enkä muistutusmaksuja, sillä huomasin työssäni että sellaiset närästää joitkin niin paljon, että he jättävät sen takia maksamatta vuokrat.
Työnnä homoperttu läskiseen perseeseesi ne mittarit ja osakaslainasi, niillä ei ole minun elämän eikä tämän keskustelun kanssa jossa minä olen asiantuntija ja sinä et ole.
2010just just osakaslainan kautta 10 vuodessa miljonääriksi, puhuhan sinä poika ja sinähän puhut, tai paremmin toistat samaa minä, minä... valtaosan tuosta 10 vuodesta olet tehnyt etätyötä thaimaasta suomeen,
Kelan toiminta edellytykset löytyy finlexista, sieltä löytyy kaikki olennainen, ei tarvita kelatätejä mihinkään, heillä ole mitään harkintavaltaa mihinkään, olet sinä poika sekaisin. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tuo ky juttu toimii varsin hyvin kunhan et kuseta verottajaa, tosin se on yleensä b-luokan liikemiesten suurin ongelma, verot muodostaa nopeasti suuren joukon veloista jos ja kun alkaa businekset kuihtua, ja silloin pitää olla pääkylmänä, ehdottomasti kannattaa jättää osamaksu autot kauppaan ja osakaslainat nostamatta, koska ne vaan lisää henkilökohtaista velkakuormaa, paitsi silloin jos mittari on jo pitkällä listalla perässä.
Miten nämä sinun satusi liittyvät pattayan matkailuun? Tunnetko itsesi kovin yksinåiseksi?
- AnonyymiUUSI
Pattayalla on siis hyvä olla ulkomaalaisena kun saa oleskeluluvan.
- AnonyymiUUSI
Kymppi, kiitos jälleen kerran hyvistä kirjoituksistasi tässäkin ketjussa.
Luin ketjun vain nopeasti läpi, mutta lukemani perusteella minulle jäi jälleen kerran vaikutelma, että sinä oikeasti tiedät mistä terävällä kynälläsi kirjoitat ja... hmm... en viitsi nimitellä, joten sanotaanko vaikka että henkilö " > § < " kirjoittaa vastaavasti varustettuna vasemmistolaisilla (aivopestyillä) aivoilla, ja tuhertaa jälleen kerran, sitä itteään.
Kymppi, tarkentaisitko kuitenkin tätä: "Kysyin vaan tuossa että onko se oikein että ulkomaalaiset saavat Suomessa kaiken ja suomalainen ei saa mitään? - että saavatko myös thaimaalaiset?- AnonyymiUUSI
Palstakirjoitelmien PÄÄANALYSOIJA, Kympin vakituinen kiittäjä avautui jälleen, korkeatasoisilla sanvalinoillaan ja ... mielestään terävällä kynällään nimittelemättä, niin fiksua niin fiffif .. fiksua kirjoittelua että vallan kateeksi käy, että en itse osaa noin kirjelmöidä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Palstakirjoitelmien PÄÄANALYSOIJA, Kympin vakituinen kiittäjä avautui jälleen, korkeatasoisilla sanvalinoillaan ja ... mielestään terävällä kynällään nimittelemättä, niin fiksua niin fiffif .. fiksua kirjoittelua että vallan kateeksi käy, että en itse osaa noin kirjelmöidä.
Kiitos, sinulle " > § < " huolismatta facktasta että en suoraan mitään sinulta kymysyr'myt.
Kuitenkin vain muutama välijuttu, porkkana, sulle.
- Kymppi kirjoittaa selkeästi, sinä päinvastoin, et.
- Minä analysoin Kympin kirjoituksia pelkkien facktojensa lisäksi myös siksi, että haluaisin oppia kirjoittamaan edes puoliksi noin selkeän loogisesti, kuin hän.
- Kateellinen en ole koskaan kenellekään Kympille ollut. Päinvastoin, onnellinen kaltaistensa saavutuksistaan.
Rakkain terveisin : PÄÄSIANALYSOIJA - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos, sinulle " > § < " huolismatta facktasta että en suoraan mitään sinulta kymysyr'myt.
Kuitenkin vain muutama välijuttu, porkkana, sulle.
- Kymppi kirjoittaa selkeästi, sinä päinvastoin, et.
- Minä analysoin Kympin kirjoituksia pelkkien facktojensa lisäksi myös siksi, että haluaisin oppia kirjoittamaan edes puoliksi noin selkeän loogisesti, kuin hän.
- Kateellinen en ole koskaan kenellekään Kympille ollut. Päinvastoin, onnellinen kaltaistensa saavutuksistaan.
Rakkain terveisin : PÄÄSIANALYSOIJAHuolismatta faktoista, faktat on sitä, että esikuvasi Kymppi jota alituiseen kiittelet on todellakin hyvä oppi-isä kaltaisellesi joka tahtoo oppia rakkaan kymppisi internetlärvittelyt selkeän loogisesti.
Ole onnellinen Kymppisi saavutuksista, ne on todella hienoja, onhan hänellä jopa shortsinsa tallessa ja kaksi Korealaista, sekä ylivertainen haaveilluusioelämä, kotihotellikin hotellin uima-altaalla ja koira kissoineen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005308378Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo4358224h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?61975Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1561091Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17746Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57702Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.28653Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?58633En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36607Yllätyspaljastuksia uudesta Maajussille morsian -kaudesta! Vappu Pimiä sometti, myös MTV3:lta infoa
No nyt on uusiakin tuulia Maajussille morsian -ohjelmassa. Kuka mahtaa olla tämä tuttu kasvo, joka jo toistamiseen lähte5579