Torttuharjoitukset

Anonyymi-ap

Nyt on viimeisetkin joulutortut syöty pakkasesta ja viimeiset piparit jauhetaan Runebergin torttuihin. Pitääkin etsiä hyvä resepti, kun tulee viikon päästä kahvivieraita. Leivotko sinä niitä itse ja onko hyväksi koettu ohje?

6

127

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Minulla on vielä pakastimessa peruna- ja lanttulaatikkoa annosrasioissa. Kuumennan niitä muiden ruokien, lihan tai kalan kanssa. Kinkut ja rosollin söin loppuun parisen viikkoa sitten. Rusinakeittoa on vielä tölkissä.

Huomasin illalla, että oli jäänyt vihreä joulukuusenpallo amppeliin roikkumaan.

Tänään huuhtelin jouluisen havukasvin (pieni tuija?) valkoisesta tekolumikoristelustaan ja istutiin isompaan saviruukkuun. Katsotaan, kauanko onnistun pitämään elossa. Vaatii näköjään litimärät multa-olosuhteet.

• Anonyymi

Minä laimensin laatikoiden loput ruokakermalla keitoiksi. Ostopiparit on syöty loppuun enkä tykkää Runebergin tortuista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä laimensin laatikoiden loput ruokakermalla keitoiksi. Ostopiparit on syöty loppuun enkä tykkää Runebergin tortuista.

Itsekään en pidä Runebergin tortuista, niissä on outo, pistävä maku. Laskiaispullista mantelimarsipaani-täytteellä, kuumassa maidossa sen sijaan pidän. Kuten vapun tippaleivistäkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itsekään en pidä Runebergin tortuista, niissä on outo, pistävä maku. Laskiaispullista mantelimarsipaani-täytteellä, kuumassa maidossa sen sijaan pidän. Kuten vapun tippaleivistäkin.

Minä tykkään Runebergin tortusta ellei se ole kuiva. Maku tulee karvasmanteliöljystä. Kaupasta ostan 1-2 kpl.

• Anonyymi

Söin juuri isokokoisen kinkkuviipaleen, pakasteeseen kelmuun yksittäispakatun. On sieltä ihana kaapata suolaisen nälkään, muutamia vielä jäi.
      En tee itse Runebergintorttuja, joka vuosi ostan kaksi ihan tavan vuoksi mutta en hirveesti niistä piittaa. Nyt jos täällä joku laittaa sopivan reseptin, saatan tehdäkin, aikaahan tässä on värkkäillä. Yleensä leipaisen kuivan kakun joka riittää enemmän kuin viikoksi ja säilyy hyvin parvekkeella tukevan ämpärin alla.

• Kaikki missä on mantelia, on hyvää , ja kukkiva mantelipuu on äärettömän kaunis.
      On mukavaa juhlistaa merkki-, liputus- ja teemapäiviä arkipäivästä poikkeavalla kahvihetkellä , ja niitä osuu muutama helmikuulle.

Runebergintortuissa korvaan osan jauhoista mantelijauholla ( kuten monessa muussakin leivonnassa) ja mantelirouhe sopii korvaamaan piparimurun, meillä piparit paistellaan ja maistellaan jo joulua odotellessa. Kostutuksessa ei itse Runebergkään säästellyt, laimennettu Amaretto sopii hyvin, samoin jokin mehu. Eipä tule kuitenkaan joka vuosi kansallisrunoilijaa torttuja syömällä kunnioitettua, lippu kuitenkin nostetaan salkoon.

Täytettyjä pikkupullia en rajoita kyseiseen päivään, ne voi jalostaa mantelimassalla muulloinkin , hillo ja kermavaahto ovat laskiaismaisia, jäätelö tekee pullapitkon siivusta jo leivoksen. Uusia tuulia on maapähkinävoi ja keksitahna, tosin tässä mielestäni ”vanhassa vara parempi”.

Ystävänpäivänä ( ystävänpäivien määrää voi lisätä kalenterista riippumatta) tarjoan jotain sydämenmuotoista, jos en muuta keksi, niin paahtoleivästä voi irrottaa sydänmuotilla paloja, Vohvelirauhallakin saa sydämiä aikaan. Näin oloneuvoksettarena on aikaa ja toistaiseksi kiinnostusta tällaiseenkin piperrykseen.

.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      103
      1773
    2. 207
      1560
    3. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      59
      1040
    4. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      1000
    5. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      61
      907
    6. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      51
      824
    7. Helppo selvittää onko oma täällä

Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse
      Ikävä
      49
      785
    8. Kerroppas nyt

M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉
      Ikävä
      61
      782
    9. The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."

Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut
      Tv-sarjat
      5
      762
    10. Tykkäsit nainen

Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.
      Ikävä
      36
      755
    Aihe