Mies yli 80v

Anonyymi-ap

Se on nykyään hyvin hauskaa ja mieltä virkistävää olla miehenä iältään yli 80v.
Totuushan on että naisia ikäryhmässämme on huomattavasti enemmän kuin meitä salskeita uroita.

Sen mukaisesti olen havainnut että moni entisaikainen heila ja jopa kouluaikaiset tyttöystävät ottavat yhteyttä monien vuosikymmenten jälkeen aivan yllättäen jouduttuaan itse leskeksi.

Itse olen pitänyt matalaa profiilia näistä asioista enkä ole aktiivisesti pyrkinyt entisiä tuttavuuksia lämmittelemään vaikka moni vastakkaisen sukupuolen edustaja ilmiselvästi haluaisi tutustua uudelleen lähemmin.

Voin kyllä kuvitella että siellä heti nousi joku ikuinen vanhapiika takajaloilleen väittäen että valehtelen ja olen sovinistisika jne.
Puhun kuitenkin vilpittömästi ja vain omasta kokemuksestani. Ja en ole koskaan ollut mikään parkettien partaveitsi ja ulkoisesti myös kaukana kaikista filmisankareista.

Olisi kiinnostavaa kuulla muiden vaariuroiden kokemuksia samasta asiasta.
Ja tietysti kaikkien sulomummujen mielipiteitä myös!
Vai onko tilanne todella niin paha että täällä ei miespuolisia kirjoittajia ole. Äkistään katsoen näyttäisi olevan kyllä naispuolinen enemmistö asialla.

18

434

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Voi kun ihanadti sanot että SULOMUMMU.
      Varmasti olet HERKKUVAARI💋pusu poskellesi.

• Anonyymi

Muistathan PDE5-estäjät.

• Anonyymi

Entinen tietokone sökähti. Kylän asiantuntija sanoi, ettei kantsi enää korjauttaa. Uuden opettelu ei vielä suju. Tämäkin Acer merkkinen pöytäkone.
      Miten saan viestien välimainokset poistettua.
      Tekstikin liia pienellä. Mistä se napsautetaan isommalle. Olen tumpelo.

• Anonyymi

Minulla on hyvä keino
        mä korjautan kaikki häiriöt lapsenlapsellani ,
        hän tietää kaikesta kaiken ,
        luojalle kiitos että on antanu noin ihani jälkeläisiä näin vanhalle ihmiselle,

olispa sinullaki ,

• Anonyymi

Kuuleppa niin he tekevät leskimiehetkin ja ovat vielä niin pihalla että mainitsevat että olisi mukava kun olisi ruuan laittaja.
      Kuka iäkäs haaveilee ruuan laittajaksi kenellekkään kun ensin on ruokkinut pereheensä työnsä ohella vuosikausia , sen jälkeen sen miehensä , ja kun vihdoin ei tarvitse enää olla piikana . Niin eikö joku jo haaveile ruuan laittajasta.
      Ei kiinnosta sitä hommaa on tehty tarpeeksi . Ja sitten tekeydytään avuttomaksi ja kysellään mistä tietää mitä vaatteita saa olla saman aikaisesti pesukoneessa. Ja millä lämmöllä . Joka vaatekappaleessa on lappu miten pestään .
      Mutta kuten sanot että vanhat tutut ottavat yhteyttä niin voi olla vaan ihan toista mitä sinä ajattelet . Moni haluaa vaan puhua jonkun kanssa eikä siis muuta kiinnostusta.

• Anonyymi

Kyllä meidän elämä on helppoa. Kone pesee astiat ja pyykit-senkun nostat ne vain pois koneesta. Mitäpä minulla muuta askaretta( jotkut sanovat sitä työksi) olekkaan ,kuin tehdä terveellistä maukasta ruokaa ja se käy nopsaan.
      Huusholli on aina siisti, kun ei me sotketa.
      En ole ainakaan 30 vuoteen imuroinu, sen tekee puoliso. Hölyhuiskaa kyllä käytän ja pölyt menee pehalle terassin kaiteen yli😂

• Anonyymi

et sitte ole vielä kasikymppinen
        olet nuori hupakko,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

et sitte ole vielä kasikymppinen
        olet nuori hupakko,

Miksi väität niin. Olen 83v.

• Anonyymi

"Voin kyllä kuvitella että siellä heti nousi joku ikuinen vanhapiika takajaloilleen väittäen että valehtelen ja olen sovinistisika jne."

Onpa sinulla negatiivinen kuva itsellisistä naisista.
      Tuskin vanhojapiikoja on olemassa.
      Se on vapaaehtoinen valinta nykyään.
      Ennenmuinoin piti löytää "elättäjä".

• Anonyymi

Minulla hoituu tuo ruuanlaitto ilman mummelia helposti.

Kuumaa vettä 1 dl lautaselle, siihen vispaan haarukalla muusijauheen ja mikrossa lämmitän lihapullat ja muut lisukkeet niin muutamasa minuutissa saa ripotella mausteet .

Vesilasin ja leivän kera on maukas ateria vanhukselle. Joskus ostan tuosta kaupasta krillatun kanankoiven tai muuta maukasta.

Mummelit saa kuitenkin mielenkiinnon heräämään, kunhan eivät kiinnostu musta auton merkin tai lomareissun takia. Olen nuuka!

• Anonyymi

Eiköhän niillä mummeleilla ole varaa omiin lomareisuihin , ja mikä autonmerkki olisi muka kiinnostava , en usko että mummoilla on mitään kiinnostusta minkä merkkinen auto kullakin on, sillä ihmiset kaipaa vaan toista ihmistä jonka kanssa keskustella . Se sama mikä on auton merkki, kunhan sillä voi siirtyäpaikasta toiseen . Ja usein on mummoillakin ihan omat autot .minulla ollut elämäni aikana niitä autonmerkkejä joilla miehet luulevat saavanasa jotain arvostusta , mutta ei nykyaikana kukaan iäkäs sellaisiin asioihin laita painoa.
        Mersu on hyvä auto jos on työ milloin tarvitsee auton kestävyyttä , samoin Lexus ja BMW , mutta ne ovat vaan kulkuneuvoja. Ja vanhempi ihminen ajattelee autostaan että kunhan on pienikuluinen .itse ostin pieneen hybridiin muutama vuosi sitten , halpa ajaa ne vähät kerrat kun ajelen , niin että me naiset emme laita mitään painoa siihen minkä merkkinen auto kullakin on, ne on vaan ne nuoret miehet joilla on ainoastaan se luulo että auton merkki tekee heistä jotenkin erikoisia

• Anonyymi

No, tää mummeli ei todellakaan kiinnostu papparaisista jotka ensimmäisenä luettelee omaisuuttaan ja lomareissujaan. Onneksi eläkkeenikin killuu siinä alle köyhyysrajan nettona niin kukaan papparainen ei edes kiinnostu alkua pitemmälle kun saa tietää.

• Anonyymi

Höpöjä pukkaa. Keskisen vanhojen tansseissa etsitään monesti paappoja lomareissuun ja onhan huomattava ero vauraudessa, jos ajaa Ladalla tai Mersulla.

On naisen geeneihin jo istutettu tietyt johdonmukaisuudet elämässä. Ensin nainen hakee parhaat geenit jälkeläisilleen ja arvioi miehet sen mukaan. Sitä sanotaan lyhyesti naisen rakastumiseksi.
      Historian saatossa kriisitilanteessa nainen pelasti ensin lapset vaarasta ja sitten lasten elinmahdollisuuksian parantamiseksi niiden isän. Ei nainen pelastanut sitä miestä rakkaudesta mutta runomuodossa se meni niin.

Ei siinä nykyelämässä ole jäljellä muuta, kuin hyötynäkökohta. Taloudellinen vapautuminen on lisännyt naisen herkkyyttä avioeroon. Vanhana naisen ajatukset suuntautuvat yleisesti hyötynäkökohtiin. Miehellä taas .... jääköön sanomatta, ei ne kaikki ole niin selväpiirteistä.
      Älykäs nainen kaverina ja kotona keskustelijana on kultakimpale.

• Anonyymi

Mitä aikakautta oikein elät.
        Tiedän niin monta iäkästä vaurasta ihmistä joille ei auto ole mikään muu kun että pääsee paikasta toiseen . Ja monella ihan vaan keskivertaisesta hintaluokasta valittu auto, heitä kutsutaan ekonoomisiksi .ei Mersu ole mikään vaurauden merkki nykyään mitenkään ja kuka iäkäs edes ajattelee että jonkun pitäisi olla vauras jotenkin elämän viimeisillä vuosilla
        Tyhmä hankkii kalliin auton ja makselee kovat verot ja vakuutukset ja ajaa hyvin vähän
        Siis kallista kaupassa käyntiä . Kun taas viisas hommaa sen halvemman siksi koska siinä on pienemmät kulut niihin vähiin ajamisiin
        Puhut älykkäästä naisesta kumppanina , en usko että kukaan älykäs nainen. Haluaa olla kumppani ihmisen kanssa joka vertailee Ladaa ja Mersua ja varakkuuttaan, koska niillä ei ole mitään osaa aidossa suhteessa toiseen ihmiseen .
        Puhut hyötynäkökihdista , jotka eivät liioin stemmaa. Ja naisen herkkyyttä avioeroon. Silloin kun nainen haluaa erota niin siihen on syynsä , esim miehen liiallinen alkoholin käyttö, tai että ollaan vaan kasvettu erilleen. Usein se on ihan hyvä ratkaisu silloin kun ei enää mitään yhteistä ole suhteessa . Sitten saa mies leikkiä sen Mersunsa kanssa ja olla yksikseen varallisena miehenä, kukaan ei pyydä häneltä yhtään mitään .
        Itse en ole koskaan ajatellut hyötyä , koska on jo pienestä pitäen kasvatettu että sen minkä haluaa elämässä , niin katsoo että sen saa, ja se toimii ihan hyvin kun on Itse anasainnut tarvitsemansa , siis omalla työllä ne naisetkin hankkivat tarvitsemansa , ei minkään Mersunomistajan kautta .
        Mutta sattuu myös se Ladan omistaja olemaan sen kaikista mielenkiintoisin ihminen joka ei tunne tarvetta nostaa itseään mammonan avulla vaan on ainoastaan ihana ihmisenä . Sellaiseen mieheen minä satsaisin, joka on ainoastaan ihminen toiselle ihmiselle ja jonka itsetunto ei roiku mammonassa.

• Anonyymi

Puolisoni kuoltua mietin niitä puheita joita olimme aina puhuneet, mitä teet kun minä kuolen? kysymyksiä esitimme toisillemme.

Molemmilla oli sellainen mielikuva, että menneitä on turha kantaa painolastina.
      Kun toinen kuolee, toinen jää elämään ja jatkaa oman halunsa ja mieltymystensä mukaan. Mustasukkaisuutta ei kuoleva tunne, oli ajatuksemme.
      Kun viimeisen kerran ennen hänen kuolemaansa asioista juttelimme, kun meillä oli vierailulla tuttu pariskunta, niin siinä nelistään elämää ja tulevaa pohdimme.
      Puolisoni oli sanonut keskustelun viimeisen lauseen minulle.
      Joskus olen miettinyt, kirosiko hän minun leskeyteni vai siunasiko?
      Hyvin olen yksin selvinnyt ja kaikista hommista osaan ainakin alustavasti tehdä, viimeistelyssä on joskus sanomista, jos nyt joku tekemisiäni edes tarkastelee.
      Lesken osa on joskus onni huonon avioliiton jälkeen, minulla oli hyvä liitto.

• Anonyymi

80+ miehiä on todella vähän.
      Naisia on moninkertanen määrä, ei ihme että heikompikin ukkeli kelpaisi.
      Tunnen yhden 92 vuotiaan miehen, hän on vaipoissa hoidettavana.
      En yhtään yli kahdeksankymppistä ainakaan muista. Eräs koulukaveri mies oli vielä facessa mutta nyt ei ole kuulunut aikoihin.

• Anonyymi

Nythän sä vasta vitsin murjaisit, ettei nainen ajattele mammonaa suhdetta solmiessaan. Nautinnot erikseen, mutta pitkän ja kestävän suhteen alussa naiselle on hyvin tärkeä taloudellinen puoli.

Eihän sellainen mumma, joka on elämänsä aikana saavuttanut kaikki, hae rikkautta. Hänellä on jo kaikki. Hän juoksuttaa meitä elinikäisen dementian kantajia. Kauniilla pitsillä reunustettuna kaikki näyttää houkuttelevammalta.

Mies on on usein tumpelo ja uskoo itsestään suuria. Oli sitten nuori tai vanha niin usein miehellä on yli'suuri käsitys omasta viehätysvoimastaan. Niin monta miljoonaomaisuutta on uponnut "sinne" historian havinoissa.

Kunhan nyt ajatuksia kirjoitellaan.

• Anonyymi

En tarvitse naista arkisiin askareisiin vaan haluan feminan jonka kanssa voi keskutella kaverina eri sortin asioista. Koko skaalasta sillä rajoituksella, ettei minulta odotetan mitään rätteihin liittyvää mielipidettä.
      Hoidan ruokahuollon suunnittelusta, ostamiseen, valmistukseen ja kattamiseen. Nykyään myös tiskaan. Sama koskee siivousta. Pyykit toimitan läheiseen kaupalliseen pesulaan.
      Jne.
      Yksin on hölmöä elellä. Ei ole kaveria eikä kiinnostus syvällisempäänkään kanssakäymiseen jossain muodossa olisi haitaksi.
      Suostuminen kaverikseni syksyisiin ja keväisiin kuukauden, kahden oleiluihin kaakkoisen Espanjan kaupunkikeskustan rannan ylimmän kerroksen kolmiossa olisi lisäetu.
      Tosin nyt siellä on lämpöpumppu joka saattaa asian toiseen valoon.
      Sydäntalvenkin olot ovat mailtä katsoen kohtuullisia mutta vuodenvaihteen tietämissä ei ole muuta kehumista kuin värillyys-
      Olen kokeillut yksin mutta ei huvita. En tarvitse piikaa vaan samalla aaltopituudella olevan kaverin. Kyse on tavallisesta elämästä ja jos huvittaa niin voi löhätä rannassa ulko-ovesta parikymmentä metriä. Itse käyn uimassa ja kuivattelen varjossa mutta aika kuluu muutenkin.
      Ps. Paniiki varalle asunnossa on kaksi makuuhuonetta ja oh:ssa vuodesohva.
      Wiifi ei tavoita ylimpään kerrokseen vaan ne asiat on hoidettava ala-aulassa tai jossaki lähikuppilassa.
      Katuraflojen hinnat ovat kohtuulliset kun siirtyy rannasta pari korttelia pois päin. Taka-aptekista saa mitä tahansa. Jos ei ole varastossa niin sitten seuraavana päivänä.
      S-Markettia vastaava puoti parin sadan metrin päässä.
      Terveyskeskus hieman yli kilometri.
      Aamukävelyyn sopinvan 1800m pitkän aallonmustajan alkuun noin100m.
      Heräsi kaipuu lomakämpälle.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kotihoito suomussalmella

Mitämieltä ootte suomussalmen kotihoidosta?
      Suomussalmi
      40
      5785
    2. Australia, Britannia ja Kanada tunnustivat Palestiinan

Aikooko Petteri Lapanen pysytellä persujen ja uskovaisten panttivankina ja jättää Suomen historian väärälle puolelle?
      Maailman menoa
      76
      5351
    3. Maataloustuet pois

Jokainen maksakoon harrastuksensa itse. Eihän golfin peluutakaan maksa yhteiskunta.
      Maailman menoa
      247
      5241
    4. Joko alkaa menemään tajuntaan tämä yliluonnollinen yhteys?

Varmaan pikkuhiljaa. Muista olla kiltisti ❤️
      Ikävä
      47
      4650
    5. Kohtalokas laukaus

IL 20.9.25 "Ihminen kuoli baarin edustalla Kajaanissa Poliisi ei epäile tapauksessa rikosta." "Kajaanin keskustassa on k
      Kajaani
      27
      4526
    6. Työeläkkeen saamiseksi olisi tehtävä töitä

Meillä on Suomessa iso joukko ihmisiä, joilla olisi vielä työkykyä jäljellä, mutta joilta puuttuu arjesta mielekäs tekem
      Maailman menoa
      169
      3892
    7. Mitä juuri sinulle kuuluu?

Tänään? Rehellisesti.
      Ikävä
      131
      3399
    8. Muistattekos kun Sannan aikana suomalaisten varallisuuteen lisättiin viidennes

Köyhät voittivat eniten mutta rikkaimmat kuitenkin köyhtyi!
      Maailman menoa
      28
      3106
    9. Joulukinkku NYT

Sian kankuista tulee vielä pula. Nyt on oikea aika hankkia joulukinkku.
      Maailman menoa
      23
      3095
    10. Sählyhallitus 2023-2025, mailat heiluvat, mutta pallo karkaa kulmaan

Salibandy on organisoitua. Sähly on taas sitä, kun joku tuo mailat ja palloja on ehkä yksi. Sitä tämä hallituskin on: pe
      Maailman menoa
      4
      2441
    Aihe