Onko yliopisto tai edes lukio pakollinen?

Anonyymi-ap

Olen todella kiinnostunut buddhalaisuudesta koska sen arvot vastaa omiani. Mutta kun olen lukenut ihmisistä länsimaissa jotka sitä harjoittavat niin olen huomannut että jokainen käynyt yliopiston. Itse olen amis ja typerys joten onko järkeä jatkaa tällä pohjalla?

14

530

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

On järkeä. Kulttuuri on kulttuuria, nyt vain näyttää olevan niin, että osa buddhalaisuus länsimaissa houkuttaa eniten korkeakoulutettuja. Itse olen sössinyt elämässäni peräti molemmat opinasteet (älä kysy miten). Harjoittaminen ei ole vaikeaa, ja buddhalaisuuden perusnäkemyksetkin oppii jokainen lukutaitoinen.

• Anonyymi

Mutta minä kysyn. Miten?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta minä kysyn. Miten?

No, ok. Kävin kääntyilemässä sekä ammatillisessa opetuksessa että (aikuis)lukiossakin, mutta jäivät vaiheeseen jonkun kumman levottomuuden ja juhlimisenhalun takia. Myöhemmin elämässäni pääsin yliopistoon väylää pitkin, suoritettuani X määrän opintoja avoimessa yliopistossa ja läpäisin prosessin. Onnistuin kuitenkin sössimään nämäkin opinnot, tai tukiaika oikeastaan loppui hidasteluni takia ja en kyennyt jatkamaan kun rahat olivat nollissa.

No, ainakin dharman oppiminen on ilmaista.

• Anonyymi

Länsimaiset buddhalaiset ovat tosiaan monesti sellaisia kuin kuvailet, mutta siitä koulutuksesta ei ole kummempaa hyötyä.
      Buddhalaisuuden sisällä on myös "akateemisia-perinteitä", mutta ne ovat vain samojen ajatusten loputonta toistoa johon kyllästyy nopeasti. Harjoittaminen on se mistä on hyötyä ja siinä ei koulutuksella yms. ole mitään väliä.

Sen kun vain alat harjoittamaan, suosittelen.

• Anonyymi

tyhmät valaistuu helpoimmin !

• Anonyymi
      • Anonyymi
        UUSI

"Pahus. Sivua ei löytynyt."

Sielunvihollisen kätyrit ovat sensuroinut linkitetyn keskustelun! Näin uskovia vainotaan vuoden 2025 Suomessa!!!!!11

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

"Pahus. Sivua ei löytynyt."

Sielunvihollisen kätyrit ovat sensuroinut linkitetyn keskustelun! Näin uskovia vainotaan vuoden 2025 Suomessa!!!!!11

Tuulmyllyn kätyrit?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Tuulmyllyn kätyrit?

Kristityt vainoavat muita, ja muut vainoavat takaisin, muuten vainoaminen olisi liian yksipuolista.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kristityt vainoavat muita, ja muut vainoavat takaisin, muuten vainoaminen olisi liian yksipuolista.

Ihminen itse on itsensä sielunvihollinen; muuta sielunvihollista ei ole olemassakaan, paitsi ihminen itse itselleen.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ihminen itse on itsensä sielunvihollinen; muuta sielunvihollista ei ole olemassakaan, paitsi ihminen itse itselleen.

On kivaa syyttää allegorista saatanaa kaikesta, mitä ihminen itse on saanut aikaan tietämättömyydellään.Se on kuin lapsi hiekkalaatikolla syyttäisi nukkea kaikesta.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

On kivaa syyttää allegorista saatanaa kaikesta, mitä ihminen itse on saanut aikaan tietämättömyydellään.Se on kuin lapsi hiekkalaatikolla syyttäisi nukkea kaikesta.

• Anonyymi
      UUSI

Jeesus ei ollut Intiassa.

• Anonyymi
        UUSI

Oli.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1964
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1710
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      57
      1350
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      76
      1298
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1028
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      926
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      923
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      882
    9. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      108
      850
    10. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      72