Onko yliopisto tai edes lukio pakollinen?

Anonyymi-ap

Olen todella kiinnostunut buddhalaisuudesta koska sen arvot vastaa omiani. Mutta kun olen lukenut ihmisistä länsimaissa jotka sitä harjoittavat niin olen huomannut että jokainen käynyt yliopiston. Itse olen amis ja typerys joten onko järkeä jatkaa tällä pohjalla?

13

1064

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

On järkeä. Kulttuuri on kulttuuria, nyt vain näyttää olevan niin, että osa buddhalaisuus länsimaissa houkuttaa eniten korkeakoulutettuja. Itse olen sössinyt elämässäni peräti molemmat opinasteet (älä kysy miten). Harjoittaminen ei ole vaikeaa, ja buddhalaisuuden perusnäkemyksetkin oppii jokainen lukutaitoinen.

• Anonyymi

Mutta minä kysyn. Miten?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta minä kysyn. Miten?

No, ok. Kävin kääntyilemässä sekä ammatillisessa opetuksessa että (aikuis)lukiossakin, mutta jäivät vaiheeseen jonkun kumman levottomuuden ja juhlimisenhalun takia. Myöhemmin elämässäni pääsin yliopistoon väylää pitkin, suoritettuani X määrän opintoja avoimessa yliopistossa ja läpäisin prosessin. Onnistuin kuitenkin sössimään nämäkin opinnot, tai tukiaika oikeastaan loppui hidasteluni takia ja en kyennyt jatkamaan kun rahat olivat nollissa.

No, ainakin dharman oppiminen on ilmaista.

• Anonyymi

Länsimaiset buddhalaiset ovat tosiaan monesti sellaisia kuin kuvailet, mutta siitä koulutuksesta ei ole kummempaa hyötyä.
      Buddhalaisuuden sisällä on myös "akateemisia-perinteitä", mutta ne ovat vain samojen ajatusten loputonta toistoa johon kyllästyy nopeasti. Harjoittaminen on se mistä on hyötyä ja siinä ei koulutuksella yms. ole mitään väliä.

Sen kun vain alat harjoittamaan, suosittelen.

• Anonyymi

tyhmät valaistuu helpoimmin !

• Anonyymi
      • Anonyymi

Tuulmyllyn kätyrit?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuulmyllyn kätyrit?

Kristityt vainoavat muita, ja muut vainoavat takaisin, muuten vainoaminen olisi liian yksipuolista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kristityt vainoavat muita, ja muut vainoavat takaisin, muuten vainoaminen olisi liian yksipuolista.

Ihminen itse on itsensä sielunvihollinen; muuta sielunvihollista ei ole olemassakaan, paitsi ihminen itse itselleen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihminen itse on itsensä sielunvihollinen; muuta sielunvihollista ei ole olemassakaan, paitsi ihminen itse itselleen.

On kivaa syyttää allegorista saatanaa kaikesta, mitä ihminen itse on saanut aikaan tietämättömyydellään.Se on kuin lapsi hiekkalaatikolla syyttäisi nukkea kaikesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On kivaa syyttää allegorista saatanaa kaikesta, mitä ihminen itse on saanut aikaan tietämättömyydellään.Se on kuin lapsi hiekkalaatikolla syyttäisi nukkea kaikesta.

• Anonyymi

Jeesus ei ollut Intiassa.

• Anonyymi

Oli.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      265
      4640
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      133
      3019
    3. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      44
      2837
    4. Miksei Björn Wahlroos jaa rahaa köyhille?

Esimerkiksi Nordean tiloissa? Vai tuovatko ne köyhät hiekkaa marmorilattioille ja siksi ei pysty mursunviiksi pystyyn k
      Maailman menoa
      23
      1840
    5. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      76
      1781
    6. Vaikea tilanne

Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      106
      1644
    7. Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?

Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn
      Maailman menoa
      28
      1511
    8. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      59
      1390
    9. Kehtaisitko näyttäytyä

kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      95