Hieman hymyilyttää ns.valmispakettitoimitusten morkkaaminen (Älsby)ja samaan hengenvetoon kehutaan eri "laatutoimittajien" tuotoksia hyvinkin syvällä rintaäänellä. Useinhan on niin, että talopaketti otetaan "sateelta suojaan" toimituksena ja sen jälkeen aletaan itse, vaimo, vaimonsuku (omaa sukua unohtamatta) tositoimiin rakennustyömaalla. Kun perustuksetkin on tehty itse, niin todellisuudessahan seinäelementtien etu on ainoastaan siinä, ettei tarvitse kiipeillä telineillä.. Toki näkyvää tulee tosi nopsasti kun seinät nostellaan pystyyn, mutta sittenhän se työ ja eritoten osaamista vaativa työ alkaakin... Kosteuseristykset jne... jne... ja parin vuoden stressin, valvottujen öiden, naulattujen lomien, "voi helkkari, nyt tämä pitää purkaa" koettelemusten jälkeen työn sankari huokaisee, että "nyt vasta tiedän miten talo pitää tehdä"..:0) (vieläkin puuttuu listoituksia, heloituksia jne...) Jos Älsbyjä morkataan (tehdään jigeissä bulkkituotantona hyvissä olosuhteissa, vuosien kokemuksella, jne...), niin uskallan kyllä väittää, että "laatupakettejakin" on sössitty päin persettä.. Ja näyttää siltä, että tullaan sössimään myös jatkossa :0) ps. Köyhällä ei ole varaa ostaa huonoa, joten onneksi on ÄLSBY!
"Talopaketti" vastaan Älsby
35
6201
Vastaukset
- valitsemallasi
tiellä ! Se mikä käy yhdelle, ei käy välttämättä toiselle. Jos tuntee älvärin täyttävän kaikki yksilöllisetkin toiveet, niin mikäpä siinä. Yksilöllisyyttä älvärissä ei ole yhtään ja siksi emme edes harkinneet koko vaihtoehtoa. Eläköön yksilöllinen suunnittelu ja toteutus !
- yksilöllisyyteen, yleensä
ei ole. Halutaan yksilöllisyyttä ja tietysti laatua, mutta se vaatii aivan eri summia rahaa kuin Älvsby.
- älvsby
yksilöllisyyteen, yleensä kirjoitti:
ei ole. Halutaan yksilöllisyyttä ja tietysti laatua, mutta se vaatii aivan eri summia rahaa kuin Älvsby.
kustantaa neliöltä (kerrosala ja huoneistoala) ?
(Valmis talo liittymineen kaikkineen ilman tonttia.) - täällä, koska liittymät
älvsby kirjoitti:
(Valmis talo liittymineen kaikkineen ilman tonttia.)yms. tonttisi vaatimat maatyöt ym. ovat aina tapauskohtaisia. Mutta talon osalle saat hinnan alueesi Älvsby kauppiaalta.
- älväriasukas
älvsby kirjoitti:
(Valmis talo liittymineen kaikkineen ilman tonttia.)Kaveri tuossa semmoista juuri pykää...
101 m2: talotoimitus 100.000, liittymät, perustushiekat ym 20.000
siis 120.000 eur/101 m2 = n.1200 eur/m2 korotetulla yläkerralla, muutovalmiina, pihat tekemättä.
(en ota vastuutta numeroista, ovat hyvin summittaisia arvioita) - Yön Naulaaja
älvsby kirjoitti:
(Valmis talo liittymineen kaikkineen ilman tonttia.).., että kustannuksia pääpiirteissään:
145t€ Talo takka erkkeri terassi (n. 100 neliötä)
HUOM! Perustukset tehty, talo päällä!
20t€ Perustussorat jne..
10t€ Liitynnät
20t€ Autotalli ( itse pitkästä :0) )
5t€ Harjakaiset kaveriporukalle
-----
200t€
lisäksi tontti 30 - 100t€
Puutarhan saa sitten räpöstää niinkuin haluaa.. ja eikös puutarha maksa on tönö sitten älsby tai paras paketti, mitä syntinen maa päällään kantaa! :0)
Näinollen tiedän, että taloprojektiin varaan rahaa tontista riippuen 230t€-300t€ ja tiedän muuttopäivän :0) Enkä kärvistele keskeneräisen rakennustyömaan kanssa kun "optimaalinen budjetti" on ylitetty ja rahat on loppuneet arkkitehdin hengentuotosten kanssa :0)
Mukavia rakennushetkiä kaikille! Kaikki asunnot on hyviä, kunhan vain itse on oloonsa tyytyväinen.. Itsellä on toinen asunto maalla ja lukuisia harrastuksia (lisäksi huomattavasti nuorempi vaimo), joten oma ja Rakkaan Vaimoni kiistaton valinta on "älväri" :0) - tuossa
Yön Naulaaja kirjoitti:
.., että kustannuksia pääpiirteissään:
20t€ Perustussorat jne..
10t€ Liitynnät
-----
200t€
Puutarhan saa sitten räpöstää niinkuin haluaa.. ja eikös puutarha maksa on tönö sitten älsby tai paras paketti, mitä syntinen maa päällään kantaa! :0)
Näinollen tiedän, että taloprojektiin varaan rahaa tontista riippuen 230t€-300t€ ja tiedän muuttopäivän :0) Enkä kärvistele keskeneräisen rakennustyömaan kanssa kun "optimaalinen budjetti" on ylitetty ja rahat on loppuneet arkkitehdin hengentuotosten kanssa :0)
Mukavia rakennushetkiä kaikille! Kaikki asunnot on hyviä, kunhan vain itse on oloonsa tyytyväinen.. Itsellä on toinen asunto maalla ja lukuisia harrastuksia (lisäksi huomattavasti nuorempi vaimo), joten oma ja Rakkaan Vaimoni kiistaton valinta on "älväri" :0)on nyt sitten kerrosneliöitä ja huoneistoalaa ?
Vaikuttaa alustavasti siltä, että keskitalon materiaaleilla ja normaalilla sähköistyksellä ja ilmastoinnilla varustettu talo ei tule neliöhinnaltaan yhtään kalliimmaksi kuin älvsby-talokaan. Yksilöllisyyden hinta lienee siis vuoden työpanos osapäiväisesti sekä muut juoksevat kustannukset vastikkeineen päivineen.
Pidän kyllä tarkkaa kirjaa kuluista sitä mukaa kun alkaa valmistua. Sittenhän tuon vuoden päästä näkee toteutuneet kustannukset....mut elämä on !
Hauskaa asumista kuitenkin ! - niitä
Yön Naulaaja kirjoitti:
.., että kustannuksia pääpiirteissään:
20t€ Perustussorat jne..
10t€ Liitynnät
-----
200t€
Mukavia rakennushetkiä kaikille! Kaikki asunnot on hyviä, kunhan vain itse on oloonsa tyytyväinen.. Itsellä on toinen asunto maalla ja lukuisia harrastuksia (lisäksi huomattavasti nuorempi vaimo), joten oma ja Rakkaan Vaimoni kiistaton valinta on "älväri" :0)älväreitä halvemmaksikin.
Tästähän tulee jo 2000 €/m2.
Onko tämä kulunki nyt niillä kuuluisilla muovimatoilla ja ilman koneellista tulo-poisto ilmanvaihtoa ja ilman lattialämmityksiä.
Minulta olisi näillä kustannuksilla loppunut rahat kesken! (Taidankin sitten kuulua tähän persaukisten kastiin)
Toki pitää muistaa, että rakennuskustannukset ovat hiukan nousseet parin valmistumisvuoden jälkeisenä aikana.
Tähän nähden tunnen tehneeni viisaita ratkaisuja, luulin älvärin kulujen olevan tuolla 120.000 € paikkeilla kaikkineen.
No, eikö se ole tärkeintä, että on itse tyytyväinen. - Yön Naulaaja
niitä kirjoitti:
älväreitä halvemmaksikin.
Onko tämä kulunki nyt niillä kuuluisilla muovimatoilla ja ilman koneellista tulo-poisto ilmanvaihtoa ja ilman lattialämmityksiä.
Minulta olisi näillä kustannuksilla loppunut rahat kesken! (Taidankin sitten kuulua tähän persaukisten kastiin)
Toki pitää muistaa, että rakennuskustannukset ovat hiukan nousseet parin valmistumisvuoden jälkeisenä aikana.
Tähän nähden tunnen tehneeni viisaita ratkaisuja, luulin älvärin kulujen olevan tuolla 120.000 € paikkeilla kaikkineen.
No, eikö se ole tärkeintä, että on itse tyytyväinen....105t€ (Pihlajatar 1,5krs), mutta naisväki kun lasketaan vapaaksi, niin lattiamateriaalien, kaapistojen ovien jne muutosten jälkeen hinta pompsahtaa hieman.. (Laskelmassa oletettu, että jopo lähtee käsistä) Korostan, että laskelmani "klupiaskin" kanteen oli vain "ainakin riittää" tasolla ja enemmän todellinen kustannusarvio alkaa hahmottua kun tonttikaupat tehdään. Otin nimittäin tontin valmisteluun yläkantin hinta-arvion opiskelukaverilta, joka omistaa www.mittaperustus.fi nimisen yrityksen.
Hänkin on ottanut aikoinaan talopaketin sateeltasuojaan toimituksena js sitten vasara kätöseen, pakettitoimittajan timpurinliivi päälle ja menoksi... Mainittakoon, että olen itsekkin valvonut useita öitä ko. työmaalla aikoinaan :0) Ne oli toki "pieninä spurtteina" mukavaa vaihtelua :0) - kaikki sanoo...
niitä kirjoitti:
älväreitä halvemmaksikin.
No, eikö se ole tärkeintä, että on itse tyytyväinen.Ne kuuluisat muovi matot ovat kestäneet nyt 2 v. Ajattelin, sen jälkeen kun kulutus näkyy laittaa päälle parketin tai laminaatin. Itsekkin luulin, että ne on jotain täysin sekunda tavaraa, mutta hyvin ovat kestäneet. Alla on lastulevy ja saumoja ei näy, kuten on väitetty tapahtuvaksi. Luulen, että älväri onnistuu parhaiten paalutuksen päälle. Tällöin talo elää vain normaalin puun lämpölaajenemisen liikkeet. Älvärin omiin pohja-anturoihin, en ota jyrkkää kantaa. Varmaan sopivat sellaisille maalajeille, joita routa ei liikuttele.
Kyllä meillä on ihan vakiona koneellinen ilmanvaihto. Korvausilma tulee ikkunoiden yläpuolisista säädettävistä venttiileistä. Se on hyvä ratkaisu. Olen asunut selaisessa Suomi talossa, jossa korvausilma tuli ikkunatiivisteiden välistä, ulko-oven avaamisista jne. Armoton vinkuna ympäri huushollia. Niin, ja sillä poistoilmalla lämmitetään käyttövesi.
Koko lysti kustansi (Lohiatar autotalli piha) aikanaan 170 te ja siitä oli tontin osuus 30 te.
Ei tarvinnut iltakausia turata raksalla. En halunnut missään vaiheessa itseoppineeksi "rakennusmestariksi" tai "mestarirakentajaksi", jotka täällä antaa neuvojaan.
- Samaa mieltä
Oli harvinaisen aikuismaisesti kirjoitettu viesti, tälle foorumille. Olen meinaan itse asunut pari vuotta älvärissä ja mitään ongelmia ei ole ollut. Vuosihuoltoa ei tarvittu kun ei ollut mitään korjattavaa. Talo firma hyvitti vajaa 200 euroa. Edelleen, lattiat ei ole talvella kylmät, sähkön kulutus vuodessa 11000kwh (sähkölämmitys, leivinuuni, pesutorni n. krt/pv käynnissä, 180 m2), ei menny hermot rakentamisessa, jne.
Niinkuin tätä foorumia seuranneet ovat voineet päätellä, formaatti on oikein toimiva, koska kilpailijat (tai hermonsa menettäneet rakentajat)mustamaalavat surutta. Siitä voi vetää johtopäätöksiä.- Svedupetteri
Samaa mieltä muuten, mutta sähköä menee toki enemmän (n 17000 kWh,suora sähkö vähäinen puulämmitys,yläkerran kanssa 160 m2) Lattiat ovat lievästi kylmät kun ulkona -20C (johtunee ikkunaventtiileistä tulevan korvausilman 'putoamisesta' lattiatasolle', ehkäpä ilmanvaihtoa voisi noilla keleillä vähentää).
Mitään teknisiä ongelmia ei ole ollut, mitä nyt toista ulko-ovea olen joutunut silloin tällöin säätelemään.
Toimitus tuli täsmällisesti ja jälkihuolto pelaa: tein itse yläkerran sisustuksen ja soitin Älvsbyn huoltomiehen tekemään uuden ilmanvaihtomittauksen. Homma tehty, mitä maksaa? "Ei mitään, kuuluu toimitukseen" Mahtaisko onnistua JukkaTalolla? - Yön Naulaaja
...on aivan oikein "heitetty" :0) Velimies rakensi puolitoistakerroksisen kannustalon "paketista" ja koska satuin juuri tuolloin (v2000) pitämään 4kk kesälomaa, niin niinhän siinä sitten kävi, että vietin sen veljeni raksalla. Raketaminen normaalien perherutiinien lomassa syö rakentajaa ja hänen tuttava / omaispiiriään rotan lailla ja sitten muuttamaan Jouluksi kuinkas muuten.. Veljeni kehui minulle älväriä niin pitkään ja hartaasti tuntien työni, harrastukseni jne.., että aloin tutkia ko. tuotetta lähempää...yllätyimme tosifaktoihin nojautuen erittäin positiivisesti. Haluan vain pääkaupunkiseudulle omakotitalon kohtuu kustannuksilla pienellä vaivalla. Ja teen talon itselleni, en jälkipolville, joten valinta on tod. helppo :0)
- silti heti
Yön Naulaaja kirjoitti:
...on aivan oikein "heitetty" :0) Velimies rakensi puolitoistakerroksisen kannustalon "paketista" ja koska satuin juuri tuolloin (v2000) pitämään 4kk kesälomaa, niin niinhän siinä sitten kävi, että vietin sen veljeni raksalla. Raketaminen normaalien perherutiinien lomassa syö rakentajaa ja hänen tuttava / omaispiiriään rotan lailla ja sitten muuttamaan Jouluksi kuinkas muuten.. Veljeni kehui minulle älväriä niin pitkään ja hartaasti tuntien työni, harrastukseni jne.., että aloin tutkia ko. tuotetta lähempää...yllätyimme tosifaktoihin nojautuen erittäin positiivisesti. Haluan vain pääkaupunkiseudulle omakotitalon kohtuu kustannuksilla pienellä vaivalla. Ja teen talon itselleni, en jälkipolville, joten valinta on tod. helppo :0)
kannata yleistää kaikkia rakentajia väsyneiksi epäonnistujiksi. Moni tuntee tehtävän tärkeäksi ja tavoittelemisen arvoiseksi. Kun talo pikkuhiljaa valmistuu, syntyy myös tunneside ja talosta tulee oikea koti. Itsetehdystä saunasta on kiva lähteä vilvoittemaan itsetehdylle terassille juomaan ei-itsetehtyä panimotuotetta. Valmistalot on suunnattu ihmisille joilla ei ole aikaa tai osaamista tehdä itse. Meitä on moneen junaan.....
- Ostan ja myyn
silti heti kirjoitti:
kannata yleistää kaikkia rakentajia väsyneiksi epäonnistujiksi. Moni tuntee tehtävän tärkeäksi ja tavoittelemisen arvoiseksi. Kun talo pikkuhiljaa valmistuu, syntyy myös tunneside ja talosta tulee oikea koti. Itsetehdystä saunasta on kiva lähteä vilvoittemaan itsetehdylle terassille juomaan ei-itsetehtyä panimotuotetta. Valmistalot on suunnattu ihmisille joilla ei ole aikaa tai osaamista tehdä itse. Meitä on moneen junaan.....
"Kun talo pikkuhiljaa valmistuu, syntyy myös tunneside ja talosta tulee oikea koti"
Liiallinen tunneide on kehityksen este: kun elämäntilanne muuttuu asuinpaikkaa on vaihdettava.
Lopulta kuitenkin talo on hyödyke, joka ostetaan, sitä käytetään ja se myydään, viimeistään perikunta myy ellei avioerojuristi ehdi ensin.
On aivan turhaa tehdä niitä taloja 150% varmuuskertoimella isältä pojalle: kun tenavasi 25 v kuluttua alkavat vinkua omakotitaloa niin vanha kotitalo ei kelpaa koska totuus riippuu ajasta: talon sijainti on huono, sen lämpöeristys ei täytä EURO2030-normia, siinä on käytetty terveydelle vaarallisia rakennusmateriaaleja ja sen WLAN-verkko on vanhanaikainen.
Tulevaisuuden purku-urakat ovat hikisiä, koska näitä nyky-hartiapankki-Jukkataloja ei ole tehty purettaviksi, 1930-luvun hirsitalot lähtevät sentään melko kivuttomasti.
Ameriikan päässähän uuden asuinalueen talot tehdään kertakäyttöisiksi: jos alueen arvo nousee 30-50 v aikajänteellä, talot 'vaihdetaan' nykyaikaisiin ja alue uusiokäytetään.
Osta talo kuten ostat pesukonen: itsellesi ja tietyksi ajaksi. Kun elämä siirtyy uuteeen vaiheeseen, myy talosi ja siirry uusiin seikkailuihin. - Kuun pimeältä puolelta
silti heti kirjoitti:
Jos itsekkin hakkisin tönöä kaikki lomat ja yöt pääksytykseen, niin olisin itsekkin katkerahko naapurin "älväriperheelle", jotka jatkavat "normaalielämää" rakennusprojektin jälkeen hyvinkin nopeasti.. Oppia ikä kaikki! Onhan se hyvä harrastus ja elämäntehtävä toi asunnon hankkiminen, allekirjoittaneelle tosin perheen tukikohta josta "operoidaan ympäristöön" :0)
- ymmärtänyt
Kuun pimeältä puolelta kirjoitti:
Jos itsekkin hakkisin tönöä kaikki lomat ja yöt pääksytykseen, niin olisin itsekkin katkerahko naapurin "älväriperheelle", jotka jatkavat "normaalielämää" rakennusprojektin jälkeen hyvinkin nopeasti.. Oppia ikä kaikki! Onhan se hyvä harrastus ja elämäntehtävä toi asunnon hankkiminen, allekirjoittaneelle tosin perheen tukikohta josta "operoidaan ympäristöön" :0)
pointtia koko kirjoituksesta. Älvsby on ihan yhtä hinnakas, kuin paikallarakennettukin. Älsbyssä vain et ole pystynyt vaikuttamaan oikeastaan muuhun kuin sisustuksen tasoon. Eikö pesuhuone ja sauna tunnu toisinaan ahtailta, onko huonejärjestys mielestäsi täydellinen. Jos saisit valita, voisiko moni asia olla toisin. Ei siinä mitään, jos asunto tuntuu kertakäyttötuotteelta ja siinä silti viihtyy. Kaikki makunsa mukaan, mutta älkää ihmeessä luulko, että tuntisin minkäänasteista kateutta älvsbytalon omistajia kohtaan. Älsbyssä ei ole mitään sellaista, jonka omaan talooni haluaisin. Vaikka saisin vapaasti valita jonkin osan valmiista älsbystä ilmaiseksi asennettuna omaan talooni, en ottaisi mitään vastaan. Kiitos, mutta ei kiitos ! Tämä on taivahan tosi.
- USA:n Pressa
ymmärtänyt kirjoitti:
pointtia koko kirjoituksesta. Älvsby on ihan yhtä hinnakas, kuin paikallarakennettukin. Älsbyssä vain et ole pystynyt vaikuttamaan oikeastaan muuhun kuin sisustuksen tasoon. Eikö pesuhuone ja sauna tunnu toisinaan ahtailta, onko huonejärjestys mielestäsi täydellinen. Jos saisit valita, voisiko moni asia olla toisin. Ei siinä mitään, jos asunto tuntuu kertakäyttötuotteelta ja siinä silti viihtyy. Kaikki makunsa mukaan, mutta älkää ihmeessä luulko, että tuntisin minkäänasteista kateutta älvsbytalon omistajia kohtaan. Älsbyssä ei ole mitään sellaista, jonka omaan talooni haluaisin. Vaikka saisin vapaasti valita jonkin osan valmiista älsbystä ilmaiseksi asennettuna omaan talooni, en ottaisi mitään vastaan. Kiitos, mutta ei kiitos ! Tämä on taivahan tosi.
Etkö ottaisi edes sitä edullista hintaa??? Jos tunnet sisimmässäsi, että KYLLÄ!; niin lopetetaan kinastelu ja haluan toivottaa sinulle oikein mukavaa kesää. Aloitin tänään kesäloman, joten silirimpsis! :0)
- ihmeessä
USA:n Pressa kirjoitti:
Etkö ottaisi edes sitä edullista hintaa??? Jos tunnet sisimmässäsi, että KYLLÄ!; niin lopetetaan kinastelu ja haluan toivottaa sinulle oikein mukavaa kesää. Aloitin tänään kesäloman, joten silirimpsis! :0)
mitä tarkoitat edullisella hinnalla ?
Valmiin älvsbyn hinta vaatimattomammalla (
- perisynnissä
Tiedän useita tönöjä joissa asuu miljönäärejä elviksessä. Useat ovat, jopa ostaneet eivät vain teettäneet. Tontti on hyvä, ja talon pinnat sisustussuunnittelijan jäjiltä, pihassa on pihasuunnittelijan näpit pelissä.
Kuten joku jo mainitsikin ihmiset rakastuvat taloihinsa... Ymmärrettävää jos nysväät vuoden -kaksi taloasi, kun senkin aikaa voisit nauttia elämästä, joka on kuitenkin liian lyhyt.
Ja nämä ns. rakentajat, suvun riesat, kerjäläiset... Voiko sitä hyvällä omalla tunnolla sanoa sen enempää itse rakennetuksi, kun soitellaan jatkuvasti sukua ja kavereita talkoisiin...
Paras oli eräs ystäväni, joka suunnitteli "itse" rakentavansa talon pitkästä, setänsä (timpuri) avustuksella ja laskeskeli ennen perustuksia myyntivoitto osuutta 2v asumisen jälkeen :( .Elviksen voi myydä rehellisesti ja hyvällä omalla tunnolla pois, keskimääräisesti vähän perusasumiseen vaikuttavia vikoja, eikä ole käytetty sukulaispankkia hyväksi nimeksikään, ja se suurin perisyntihän on, että sillä tekee vielä hyvän voiton myynti vaiheessa.
Elvis on hyvä perustalo, jossa on mukava elää... Kaikesta päätellen "naapuristostani" löytyy useita henkilöitä, joita elämäni mukavuus riepoo.- eivät
älväreissä elele. Eikä tule älväreitä meidänkään alueellemme. Eivät täytä kaavan määräyksiä; harmi ettei saada miljonäärejä naapuriin :D
Parakki mikä parakki, pieni-ikkunainen pystyverhottu parakki, joka halvalla ulkoasultaan saa ympäristön rakennuksen näyttämään vieläkin paremmilta. Harmi tosiaan, ettei kaava anna naapurin teettää älväriä. Tosiasia vaan on, että naapuri saa asua vielä nykyisessä vuokrakasarmissaan pitkään talomme valmistumisen jälkeen. Kas kun muutkin "miljonäärit" joutuvat jonottamaan omaa parakkiaan yli vuoden. Tosi helppoa ja nopeaa. Missä se nopeus ja vaivattomuus on ?
Nopeammin saa talon valmiiksi vaikka pitkästä ! Puupäitä koko lössi :D - on paksua
juttua: Ja nämä ns. rakentajat, suvun riesat, kerjäläiset... Voiko sitä hyvällä omalla tunnolla sanoa sen enempää itse rakennetuksi, kun soitellaan jatkuvasti sukua ja kavereita talkoisiin...
Helppo ymmärtää, että älväriin ei tunnesidettä synny. Myymisen jälkeen ei varmasti ikävä ole koko parakkia. Talo voi olla parhaimmillaan koti, mutta älväriä kaipaa yhtä paljon kuin tyhjää televisiolaatikkoa. (luulisin, sillä älväriä minulla ei ole ollut, eikä tule)
Tuttavapariskunnan kannustalo näyttää kiinnostavan myös ohikulkijoita. Kyläreisulla joskus huomaa ohiajavien hiljentävän vauhtia ja katselevan taloa auton ikkunoista. Eikä ole kyseessä kerran tai kaksi moinen sattuma. Talo on kieltämättä komea näky.
Kerjäläiset ja suvun riesathan ne siellä asustavat, isossa komeassa talossaan. Luuletko, että joku pysähtyisi henkeään haukkomaan työmaaparakin kohdalle ?
Sillekkään alueelle ei olisi saanut älväriä rakentaa, julkisivukorkeus kuulemma liian pieni. Olisikohan suurempi huonekorkeus auttanut asiaa. Vaikka puoli metriä nyt heti alkuunsa.
Illuusio kateellisista naapureista lienee syntynyt omassa päässäsi. En usko, että ketään voisi juottaa niin humalaan, että saisi ylistämään älväriä. Siinä tilassa puheesta saisi tuskin mitään tolkkua.....:D
Suhteellisuudentajua ei ole toisille suotu sitten yhtään, sinänsä kyllä hauska juttu lukea moista paatosta päivittäin tältä palstalta :D - huoh........
on paksua kirjoitti:
juttua: Ja nämä ns. rakentajat, suvun riesat, kerjäläiset... Voiko sitä hyvällä omalla tunnolla sanoa sen enempää itse rakennetuksi, kun soitellaan jatkuvasti sukua ja kavereita talkoisiin...
Helppo ymmärtää, että älväriin ei tunnesidettä synny. Myymisen jälkeen ei varmasti ikävä ole koko parakkia. Talo voi olla parhaimmillaan koti, mutta älväriä kaipaa yhtä paljon kuin tyhjää televisiolaatikkoa. (luulisin, sillä älväriä minulla ei ole ollut, eikä tule)
Tuttavapariskunnan kannustalo näyttää kiinnostavan myös ohikulkijoita. Kyläreisulla joskus huomaa ohiajavien hiljentävän vauhtia ja katselevan taloa auton ikkunoista. Eikä ole kyseessä kerran tai kaksi moinen sattuma. Talo on kieltämättä komea näky.
Kerjäläiset ja suvun riesathan ne siellä asustavat, isossa komeassa talossaan. Luuletko, että joku pysähtyisi henkeään haukkomaan työmaaparakin kohdalle ?
Sillekkään alueelle ei olisi saanut älväriä rakentaa, julkisivukorkeus kuulemma liian pieni. Olisikohan suurempi huonekorkeus auttanut asiaa. Vaikka puoli metriä nyt heti alkuunsa.
Illuusio kateellisista naapureista lienee syntynyt omassa päässäsi. En usko, että ketään voisi juottaa niin humalaan, että saisi ylistämään älväriä. Siinä tilassa puheesta saisi tuskin mitään tolkkua.....:D
Suhteellisuudentajua ei ole toisille suotu sitten yhtään, sinänsä kyllä hauska juttu lukea moista paatosta päivittäin tältä palstalta :DTuttavasi asuvat kannustalossa ja sinä asut?....samanlaisessa, kun voitat lotossa? Totuus on se, että muiden talot ei kiinnosta jos omaasi olet tyytyväinen! Olet epävarma ja kaipaat muiden hyväksyntää? Älväreitä haukutaan ja papukaijat toistavat kuulemaansa, vaikka kokemusta ei ole ja harmittaa, kun toiset osaavat ajatella omilla aivoilla ja tehdä omat valinnat itse.......ja sinua vituttaa ku et ole varma omasta valinnasta...kaikki valinnat täytyy miettiä yleisen maun mukaan?
- rakenteilla
huoh........ kirjoitti:
Tuttavasi asuvat kannustalossa ja sinä asut?....samanlaisessa, kun voitat lotossa? Totuus on se, että muiden talot ei kiinnosta jos omaasi olet tyytyväinen! Olet epävarma ja kaipaat muiden hyväksyntää? Älväreitä haukutaan ja papukaijat toistavat kuulemaansa, vaikka kokemusta ei ole ja harmittaa, kun toiset osaavat ajatella omilla aivoilla ja tehdä omat valinnat itse.......ja sinua vituttaa ku et ole varma omasta valinnasta...kaikki valinnat täytyy miettiä yleisen maun mukaan?
Täytyy tästälähtien näytellä keskisormea ohiajaville töllistelijöille. Kenties siinä joukossa on muutama toissavuonna älvärin tilannut töllistelijä.
Suvun riesa ja kerjäläinen osoittaa oikean luontonsa helposti,kun kerran on niin stressaantunut nysväämisestään :D
Tosiasiassa älvärit on juuri kuin tehty, piheille, köyhille ja kädettömille. Talo halvalla, pikemminkin keskihintainen parakki :D
Täällä puupäät kirjoittelevat älvärin nopeudesta, halpuudesta ja vaivattomuudesta. Kyllä siinä niin kävisi (jos kaava ylipäätään sallisi älvärin rakentamisen), että nopeammin talo on valmis suurelementeillä tehtynä, kuin älvärin hankkimalla.
Älväriasukkaan TOP 4 lista:
1. Hinta halvempi - paskapuhetta. Vähintään yhtä kallis, vaikka rakenneratkaisut halvimmasta päästä. (sähkölämmitys patterein, muovimatot pesuhuoneessa saunassa. Keittökaapit halvimmasta päästä, valkoiset kodinkoneet.
2. Nopeus - paskapuhetta. Jos odotusaika on yli vuoden tilauksesta toimitukseen, missä on se nopeus ?
3. Vaivattomuus - paskapuhetta. Hankit tontin vuotta aiemmin, etkä tiedä, saatko edes rakennuslupaa. Vastaava mestari täytyy olla nimettynä luvanhaun yhteydessä rakennusviranomaisia varten. Parhaimmassakin lupa evätään-tapauksessa jää maksettavaa 1100 euroa.
4. Älväri vastaa mitä tahansa omakotitaloa - paskapuhetta. Älvärin voisi saada varustettua siedettävälle tasolle verrattuna muihin omakotitaloihin. Hinta karkaa vaan ihan liian korkealle.
Paljonko älvärin toteutunut neliöhinta on ?
Jos se on 1300 euroa tai yli, pitäisin pahasti ylihintaisena. Tuohon rahaan saa paljon muutakin näkemällä itse vaivaa. Pidetään itseä mielettömän fiksuna, kun tällaisen ratkaisun teki. Kumoa nyt nuo 4 edellistä väittämää alkuun, niin saadaan aikaan keskustelua aiheesta.
Mut ei mitään, onnellista odotusta vaan jo tilanneille ! Sääliänne en kyllä kaipaa :D:D:D:D - Torpeedo-Teevo
rakenteilla kirjoitti:
Täytyy tästälähtien näytellä keskisormea ohiajaville töllistelijöille. Kenties siinä joukossa on muutama toissavuonna älvärin tilannut töllistelijä.
Suvun riesa ja kerjäläinen osoittaa oikean luontonsa helposti,kun kerran on niin stressaantunut nysväämisestään :D
Tosiasiassa älvärit on juuri kuin tehty, piheille, köyhille ja kädettömille. Talo halvalla, pikemminkin keskihintainen parakki :D
Täällä puupäät kirjoittelevat älvärin nopeudesta, halpuudesta ja vaivattomuudesta. Kyllä siinä niin kävisi (jos kaava ylipäätään sallisi älvärin rakentamisen), että nopeammin talo on valmis suurelementeillä tehtynä, kuin älvärin hankkimalla.
Älväriasukkaan TOP 4 lista:
1. Hinta halvempi - paskapuhetta. Vähintään yhtä kallis, vaikka rakenneratkaisut halvimmasta päästä. (sähkölämmitys patterein, muovimatot pesuhuoneessa saunassa. Keittökaapit halvimmasta päästä, valkoiset kodinkoneet.
2. Nopeus - paskapuhetta. Jos odotusaika on yli vuoden tilauksesta toimitukseen, missä on se nopeus ?
3. Vaivattomuus - paskapuhetta. Hankit tontin vuotta aiemmin, etkä tiedä, saatko edes rakennuslupaa. Vastaava mestari täytyy olla nimettynä luvanhaun yhteydessä rakennusviranomaisia varten. Parhaimmassakin lupa evätään-tapauksessa jää maksettavaa 1100 euroa.
4. Älväri vastaa mitä tahansa omakotitaloa - paskapuhetta. Älvärin voisi saada varustettua siedettävälle tasolle verrattuna muihin omakotitaloihin. Hinta karkaa vaan ihan liian korkealle.
Paljonko älvärin toteutunut neliöhinta on ?
Jos se on 1300 euroa tai yli, pitäisin pahasti ylihintaisena. Tuohon rahaan saa paljon muutakin näkemällä itse vaivaa. Pidetään itseä mielettömän fiksuna, kun tällaisen ratkaisun teki. Kumoa nyt nuo 4 edellistä väittämää alkuun, niin saadaan aikaan keskustelua aiheesta.
Mut ei mitään, onnellista odotusta vaan jo tilanneille ! Sääliänne en kyllä kaipaa :D:D:D:DKeskisormen näyttö onkin luultavasti ainoa asia joka sinulta sujuu vaivatta (ei tarvita koulutusta eikä ymmärrystä).
Ainoastaan todellinen laskutaidoton nysvääjä kuvittelee tekevänsä itse halvemmalla, tai edes samaan hintaan laadukkaan talon ihan itse (laatu on siis; alennusmyynti kaakelit ja poisto laminaatit, niin ja Tsekkiläinen rosterikoneistus keittiöjätin laatukeittiöön)
Jos kaava sallii Kastellin bygaamisen tai muun laadukkaan perinnesuomitalon tekemisen, sallii se myös Älvsbyn.
Ei synny sen nopeammin se nysvärinkään mökki, jos ei iltaisin siellä ole tumpuloimassa, luultavasti supernysvärin mökki on edelleen "vähän" kesken vaikka naapurin Älvsbytä olisi odotettu 3 v.
No nuo käyty niin monta kerta läpi ettei maksa vaivaa, mutta sääliä tunnut kyllä tarvitsevan. Eihän sitä muuten jaksa kaiken osaava ja tietävä nysväri omassa edullisesti tehtävässä todella laadukkaassa talokonaisuudessaan toteuttaa ainutlaatuisia ratkaisuja ja hankintoja. - Fröökynä
Torpeedo-Teevo kirjoitti:
Keskisormen näyttö onkin luultavasti ainoa asia joka sinulta sujuu vaivatta (ei tarvita koulutusta eikä ymmärrystä).
Ainoastaan todellinen laskutaidoton nysvääjä kuvittelee tekevänsä itse halvemmalla, tai edes samaan hintaan laadukkaan talon ihan itse (laatu on siis; alennusmyynti kaakelit ja poisto laminaatit, niin ja Tsekkiläinen rosterikoneistus keittiöjätin laatukeittiöön)
Jos kaava sallii Kastellin bygaamisen tai muun laadukkaan perinnesuomitalon tekemisen, sallii se myös Älvsbyn.
Ei synny sen nopeammin se nysvärinkään mökki, jos ei iltaisin siellä ole tumpuloimassa, luultavasti supernysvärin mökki on edelleen "vähän" kesken vaikka naapurin Älvsbytä olisi odotettu 3 v.
No nuo käyty niin monta kerta läpi ettei maksa vaivaa, mutta sääliä tunnut kyllä tarvitsevan. Eihän sitä muuten jaksa kaiken osaava ja tietävä nysväri omassa edullisesti tehtävässä todella laadukkaassa talokonaisuudessaan toteuttaa ainutlaatuisia ratkaisuja ja hankintoja.1 Hinta halvempi. Sellaista aika harva varmaan väittää.1½ kerroksinen, erkkerin , päätyparvekkeen ja terassin kanssa. Terra peltikatto ja kuisti. Todella hyvännäköinen hoidetussa pihapiirissä. Elä ihmeessä ota vakio keittiönovia, ota täyspuiset voi käsitellä mielesi mukaan. Valkoiset keittiön koneet ihan ok. Rosterissa sormenjälkien pyyhkiminen vie
hermot.
2 Nopeus Pystytysvaihe erittäin nopea. Asun hyvällä aluella ja lupa tuli 1½ kerroksiseen ed.main.
3. Vaivattomuus. Sitä nyt ei ole mikään. Mutta kun asiat osaa hoitaa niin kohtuullisen helppoa.
4. unohdin mikä se neljäs oli. Jatketaan kohta - Fröökynä
Keskisormen näyttö onkin luultavasti ainoa asia joka sinulta sujuu vaivatta (ei tarvita koulutusta eikä ymmärrystä).
No nuo käyty niin monta kerta läpi ettei maksa vaivaa, mutta sääliä tunnut kyllä tarvitsevan. Eihän sitä muuten jaksa kaiken osaava ja tietävä nysväri omassa edullisesti tehtävässä todella laadukkaassa talokonaisuudessaan toteuttaa ainutlaatuisia ratkaisuja ja hankintoja.4. En todellakaan sanoisi että vastaa mitä tahansa omakotitaloa , näkee nimittäin niin hirveitä. Neliöhinta jää alle 1300 €. Mutta kantsii kyllä peruspakettia parannella.
- sait päähäsi
No nuo käyty niin monta kerta läpi ettei maksa vaivaa, mutta sääliä tunnut kyllä tarvitsevan. Eihän sitä muuten jaksa kaiken osaava ja tietävä nysväri omassa edullisesti tehtävässä todella laadukkaassa talokonaisuudessaan toteuttaa ainutlaatuisia ratkaisuja ja hankintoja.että on pyrkimys rakentaa mahdollisimman halpa talo ? Luettelemasi halparatkaisutkin olisivat kuitenkin laadukkaampia kuin älvärin vakiotaso.
Muovimattoa ei tosiaan tule mihinkään ja rosteritasoja vielä vähemmän, puhumattakaan valkoisista kodinkoneista. Takka, ilmastointilaiteitteisto ja muukin tekniikka eivät ole sieltä halvimmasta päästä.
Mites muuten älvärin sähköistystaso ? Saako niihin edes pistorasioita haluamiinsa paikkoihin ja saako yhtään vakiokokoisia suurempia ikkunoita ? Saako älväriin halutessaan lattialämmityksen, että voisi laittaa laattalattian valittuihin huoneisiin ? Voiko hellaa käyttää talvipakkasilla yhtäaikaa kiukaan ja/tai lämpöpumpun kanssa ?
Tuleeko joulusaunassa kylmä, että lanttulaatikko valmistuisi yhtäaikaa uunissa ? Miten riittää lämmin vesi, kun suvun ei-riesa ja ei-kerjäläinen pyytää koko suvun joulusaunaan, joka on tuulikaappia pienempi ? Yhden suihkun eteenkään ei muodostu jonoa, kun kylmässä suihkussa ei jaksa kauaa hytistä. Olohuoneeseenkaan meno takan lämpöön ei pelasta, ellei nosta jalkoja sohvalle. Kylmä viima huurruttaa sukat hetkessä.
Oikeaa pula-ajan asumista nykysuomessa :D
Varsinainen asumismukavuuden ja käytännöllisyyden referenssi !
Ja edelleen hieno asia, että sentään jollain alueilla sentään kaava estää älvärin hankkimisen.
Keskimääräinen pientalon valmistumisaika on kuitenkin noin vuosi, jolloin älväristä ei näy kuin maksuerälaput.
Terveisiä lastulevytaivaaseen ! :D:D:D - Älvsbyhyn, ei taatusti
sait päähäsi kirjoitti:
että on pyrkimys rakentaa mahdollisimman halpa talo ? Luettelemasi halparatkaisutkin olisivat kuitenkin laadukkaampia kuin älvärin vakiotaso.
Muovimattoa ei tosiaan tule mihinkään ja rosteritasoja vielä vähemmän, puhumattakaan valkoisista kodinkoneista. Takka, ilmastointilaiteitteisto ja muukin tekniikka eivät ole sieltä halvimmasta päästä.
Mites muuten älvärin sähköistystaso ? Saako niihin edes pistorasioita haluamiinsa paikkoihin ja saako yhtään vakiokokoisia suurempia ikkunoita ? Saako älväriin halutessaan lattialämmityksen, että voisi laittaa laattalattian valittuihin huoneisiin ? Voiko hellaa käyttää talvipakkasilla yhtäaikaa kiukaan ja/tai lämpöpumpun kanssa ?
Tuleeko joulusaunassa kylmä, että lanttulaatikko valmistuisi yhtäaikaa uunissa ? Miten riittää lämmin vesi, kun suvun ei-riesa ja ei-kerjäläinen pyytää koko suvun joulusaunaan, joka on tuulikaappia pienempi ? Yhden suihkun eteenkään ei muodostu jonoa, kun kylmässä suihkussa ei jaksa kauaa hytistä. Olohuoneeseenkaan meno takan lämpöön ei pelasta, ellei nosta jalkoja sohvalle. Kylmä viima huurruttaa sukat hetkessä.
Ja edelleen hieno asia, että sentään jollain alueilla sentään kaava estää älvärin hankkimisen.
Keskimääräinen pientalon valmistumisaika on kuitenkin noin vuosi, jolloin älväristä ei näy kuin maksuerälaput.
Terveisiä lastulevytaivaaseen ! :D:D:Dole käyttämässä "rahaa" omaan projektiinsa, ja viellä vähemmän ymmärtää laadusta. Leikkiä voi noilla "opituilla hokemilla" Älvsbystä, mutta haavaile kaikin mokomin niillä "laaturatkaisuilla" sitten kun rahasi riittävät edes Älvsbyhyn.
- Pedro-Peetu
sait päähäsi kirjoitti:
että on pyrkimys rakentaa mahdollisimman halpa talo ? Luettelemasi halparatkaisutkin olisivat kuitenkin laadukkaampia kuin älvärin vakiotaso.
Terveisiä lastulevytaivaaseen ! :D:D:DAiot siis käyttää oikein laatutalossasi oikein 5,95 m2 laminaattia, ja 3,95 m2 laatulaattaa.
Muovimattoa noihin hintoihin ei taitaisi oikein löytyä :)) Aiotko käyttää oikein Graniitti kivitasoja ja alumiinipintaisia koneita, oioi kylläpä onkin laatua :)) Kaikkihan tietysti on sieltä kalliimmasta päästä :)) Mutta kenen päästä :))
Kyllä Älväriin saa sahköistyttä lisättyä niin paljon kuin haluat, kuten muihinkin taloihin :))
Voit aivan vapautuneesti tilata taloosi lattialämmityksen, ja laatat haluamiisi tiloihin.
Kyllä se käy kokkaaminen ja saunominen yhtäaikaa kuten muissakin taloissa :))
Saunan voi tietysti teettää suurempana jos välttämättä haluaa isommassa seurueessa saunoa :)) Jos vieraat eivät osaa itse veden lämpötilaa hanasata säätää, eiköhän siitä saunaseurueesta löydy yksi suomalsinen insinööri joka kykenee kraanan toiminnan ratkaisemaan :))
Mikäs siellä olohuoneessa viimaa aiheuttaa :))
Onhan se pula-ajan asumista juu. Omakotitalossa sitä pulaa on kivampi kärsiä kuin vuokra kolmiossa :))
Kaava ei missään estä Älvärin hankkimista, joissain harvoissa tapauksissa ehkäpä sen rakennuttamisen, kuten sitten muidenkin perinnetyyppisten talojen :))
Keskimääräisestipä hyvinkin, mutta koska sitä keskimääräistä pientaloa on alettu suunnitella, tiedossa tapauksia joissa voinut vierähtää kymmeniä vuosia ennen keskimääräisen talon hankintaa :)) Maksulaput Älväristä näkyvät vasta kun olet jotain saanutkin, eli maksat siitä mitä saat ja kun saat :))
Niin, onhan se kipsitaivas paljon kivampi ja laadukkaampi :)) - Fröökynä
Älvsbyhyn, ei taatusti kirjoitti:
ole käyttämässä "rahaa" omaan projektiinsa, ja viellä vähemmän ymmärtää laadusta. Leikkiä voi noilla "opituilla hokemilla" Älvsbystä, mutta haavaile kaikin mokomin niillä "laaturatkaisuilla" sitten kun rahasi riittävät edes Älvsbyhyn.
Minua ei todellakaan häiritse millaisen talon teen. Voit valita kaiken kalliinmasta päästä. Mutta tyylisi puhua paskaa ihmetyttää. Sähköpistorasioita saa ihan mielenmukaisesti sijoittaa sähköpiirroksiin. Samoin lisävalaisimia, tv, data liitymiä varten tyhjäputkia.( maksaa kyllä)
Henkilökohtaisesti en halua saunoa yhtäaikaisesti koko suvun kanssa. Saunavuorot voi järjestää.
Takka on juuri sellainen jonka haluan, erikseen maksettu. Pesuhuoneeseen saa lattialämmityksen halutessaan, mikä minulle tuleekin.
Minulla ei ole verenkiertohäiriötä jaloissa, joten uskoisi pärjääväni. Tohveleita ja villasukkia on myös olemassa. Useamman omakotitalon lattiat voivat ollan talvella vähän viileät. Herranjestas sentään jos elämässä ei ole muuta sisältöä kun paleeko jonkun jalat, mahtuuko sen saunaan koko hela suku yhtäaikaa. Ja millaiseen taloratkaisuun joku päätyy. Onko sulla verenkierto ongelmia ala tai varsinkin yläpäässä? Vai mikä riepoo? kun ei näytä yhtään olevan kivaa. - eivät
Älvsbyhyn, ei taatusti kirjoitti:
ole käyttämässä "rahaa" omaan projektiinsa, ja viellä vähemmän ymmärtää laadusta. Leikkiä voi noilla "opituilla hokemilla" Älvsbystä, mutta haavaile kaikin mokomin niillä "laaturatkaisuilla" sitten kun rahasi riittävät edes Älvsbyhyn.
riitä alvsbyhyn, jos siitä täytyy ensi korjata kaikki yksityiskohdat vastaamaan normaalia pientaloa. Kalliiksi käy noiden kaikkien kohtien purkaminen ja teko uudelleen.
Opitut hokemat älsbystä eivät ole urbaania legendaa. Minä(kin) olen käynyt katsomassa nuo MSN:n keskusteluryhmän kuvat normiälväristä.
Jos tuo on mielestänne laatua, on aitanne kaatunut jo kauan sitten. Jos kyseinen talo ei poikkea mitenkään muista, miksi muut olisivat yhtään parempia ?
Älvärin varusteleminen normaalitasoisen omakotitalon tasolle vaatii tuntuvan summan rahaa. Miksi ihmeessä tilaisin (jos kaava edes sallisi) talon, joka on kertakäyttökamaa jo uudesta lähtien ?
Notkuvalattiaisen parakin onnellinen omistaja on kyllä pahasti päästään sekaisin, jos tulee tänne ylistämään laaturatkaisuaan. Valinta on varmasti helppo, jos ei ymmärrä pientaloista tai niiden rakentamisesta yhtään mitään :D
Turha on kädettömän huudella, jos ei ollut varaa rakennuttaa oikeaa taloa. TV-sarja "älvärimiljonäärit" voisi olla menestysformaatti :D
Ihme porukkaa.....:D
Lastulevyseinästä sen verran, että remontoidessani vanhaa omakotitaloa, sain siitä tarpeekseni. Kyseiseen kohteeseen muuten tehtiin uudet väliseinät kipsilevystä ja kosteisiin tiloihin laitettiin kiviseinät. Ja tuli muuten hyvä..... - Fröökynä
Pedro-Peetu kirjoitti:
Aiot siis käyttää oikein laatutalossasi oikein 5,95 m2 laminaattia, ja 3,95 m2 laatulaattaa.
Muovimattoa noihin hintoihin ei taitaisi oikein löytyä :)) Aiotko käyttää oikein Graniitti kivitasoja ja alumiinipintaisia koneita, oioi kylläpä onkin laatua :)) Kaikkihan tietysti on sieltä kalliimmasta päästä :)) Mutta kenen päästä :))
Kyllä Älväriin saa sahköistyttä lisättyä niin paljon kuin haluat, kuten muihinkin taloihin :))
Voit aivan vapautuneesti tilata taloosi lattialämmityksen, ja laatat haluamiisi tiloihin.
Kyllä se käy kokkaaminen ja saunominen yhtäaikaa kuten muissakin taloissa :))
Saunan voi tietysti teettää suurempana jos välttämättä haluaa isommassa seurueessa saunoa :)) Jos vieraat eivät osaa itse veden lämpötilaa hanasata säätää, eiköhän siitä saunaseurueesta löydy yksi suomalsinen insinööri joka kykenee kraanan toiminnan ratkaisemaan :))
Mikäs siellä olohuoneessa viimaa aiheuttaa :))
Onhan se pula-ajan asumista juu. Omakotitalossa sitä pulaa on kivampi kärsiä kuin vuokra kolmiossa :))
Kaava ei missään estä Älvärin hankkimista, joissain harvoissa tapauksissa ehkäpä sen rakennuttamisen, kuten sitten muidenkin perinnetyyppisten talojen :))
Keskimääräisestipä hyvinkin, mutta koska sitä keskimääräistä pientaloa on alettu suunnitella, tiedossa tapauksia joissa voinut vierähtää kymmeniä vuosia ennen keskimääräisen talon hankintaa :)) Maksulaput Älväristä näkyvät vasta kun olet jotain saanutkin, eli maksat siitä mitä saat ja kun saat :))
Niin, onhan se kipsitaivas paljon kivampi ja laadukkaampi :))Anna toisen olla tyytyväinen omiin ratkaisuihinsa. Ei sun tarvitse koko mailmaa käännyttää, riittää kun olet tyytyväinen omaan kotiisi. Kieriskele onnessasi niin minäkin.
- mitään
Fröökynä kirjoitti:
Anna toisen olla tyytyväinen omiin ratkaisuihinsa. Ei sun tarvitse koko mailmaa käännyttää, riittää kun olet tyytyväinen omaan kotiisi. Kieriskele onnessasi niin minäkin.
käännytä tai halua ylipäätään arvostella kenenkään ratkaisuja. Isoon joukkoon mahtuu aina monenlaista mielipiteen esittäjää, niinkuin on nähty. Nysväriksi nimittely, suvun-riesa tai kerjäläinen tms. saavat kuitenkin arvoisensa vastaiskun.
Aiemmat viestit tunnesiteineen ja muineen ovat varsin maltillisia. Panokset kovenevat sitä mukaa kun siltä näyttää. Jos on uskallusta ja verbaalisia kykyjä heittää provosoiva viesti alulle, on löydyttävä myös kykyä vastata huutoonsa. Sanasta miestä, sarvista härkää.
Väsynyt rakentaja ja muut lapselliset yleistykset lähinnä naurattavat. Pelkkiä omia mielipiteitä ei kannata huudella sixpacin jälkeen koko maailman totuuksina, vaikka olisi kuinka kuningasolo.
Antakaa toisen naulata pitkin yötä ja nauttikaa olostanne. Koko ketju ihan turhaa toistoa moneen kertaan jauhettua juttua vailla uusia argumentteja.
Se siitä, leipä syöty kahvit juotu, eikun takaisin naulaamaan......Öitä ! - Fröökynä
mitään kirjoitti:
käännytä tai halua ylipäätään arvostella kenenkään ratkaisuja. Isoon joukkoon mahtuu aina monenlaista mielipiteen esittäjää, niinkuin on nähty. Nysväriksi nimittely, suvun-riesa tai kerjäläinen tms. saavat kuitenkin arvoisensa vastaiskun.
Aiemmat viestit tunnesiteineen ja muineen ovat varsin maltillisia. Panokset kovenevat sitä mukaa kun siltä näyttää. Jos on uskallusta ja verbaalisia kykyjä heittää provosoiva viesti alulle, on löydyttävä myös kykyä vastata huutoonsa. Sanasta miestä, sarvista härkää.
Väsynyt rakentaja ja muut lapselliset yleistykset lähinnä naurattavat. Pelkkiä omia mielipiteitä ei kannata huudella sixpacin jälkeen koko maailman totuuksina, vaikka olisi kuinka kuningasolo.
Antakaa toisen naulata pitkin yötä ja nauttikaa olostanne. Koko ketju ihan turhaa toistoa moneen kertaan jauhettua juttua vailla uusia argumentteja.
Se siitä, leipä syöty kahvit juotu, eikun takaisin naulaamaan......Öitä !Enkä minä tätä palstaa vakavasti ota.En kuitenkaan alkaisi kyseenalaistaa muiden valintoja. Jokaisella on varmaan omat syyt, miksi ovat ratkaisuihinsa päätyneet.En olisi kuuna päivänä edes uskonut, että naisena alan keskustelmaan näistä asioista. Mutta koska olen tälläisesssä Älväri projektissa mukana. Asia on ajankohtainen ja jopa mielenkiintoinen. En kuitenkaan vielä tässä vaiheessa pelkää, eihan sitä elämässä koskaan tiedä mitä tapahtuu. Joka tapauksessa toivotan jokaiselle menestystä valitsemallaan tiellä. Onnea me kaikki tarvitaan elämän tiellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 465870
- 495361
- 493734
- 143685
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise993401- 313136
- 592894
- 582756
- 552413
- 381854