"Siellä Japanissa, kun ei ole niitä kaivoksia niin se Toyota ruostuu," sanoi Esson baarin arvostetuin suuri "asiantuntija".
Ja niin taas yksi kuvitelma muuttui tiedoksi. Sehän pitää tietysti kirjoittaa "Yleistä Toyotasta" -palstalle.
Esson baarissa kuvitelma, luulo ja usko ovat mitä vahvinta tietoa.
31
232
Vastaukset
- Anonyymi
Ihan tiedoksesi, ettei Esson baareja ole olkut vuosikausiin. Taidat repoana elää jollain 70-luvulla vai yritätkö olla vitsikäs?
Muuten, tiedätkö, mikä merkki ruostuu? Kattos mersuja ja varsinkin niitä pakuja.- Anonyymi
Toyotat ne ruostuu kun lopettivat tehtaan tekemät suojaukset ja maalikerros pohjassa on onneton ja ohut. Pintamaalikin on todella ohutta ja on herkkä kiveniskemille.
- Anonyymi
Vähissä ovat älynlahjasi tässä baariasiassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotat ne ruostuu kun lopettivat tehtaan tekemät suojaukset ja maalikerros pohjassa on onneton ja ohut. Pintamaalikin on todella ohutta ja on herkkä kiveniskemille.
Otsikko 1980-luvun Tekniikan Maailmasta: "Älä ruostesuojaa autoasi ettei se ruostuisi."
- Anonyymi
Aloitushan on totisinta totta tämän päivän "Esson baareista" Ei siinä ole mitään vitsikästä. Se on totuus.
- Anonyymi
Noinko kipeästi sattui Esson baarilaiseen?
- Anonyymi
> Ihan tiedoksesi, ettei Esson baareja ole olkut vuosikausiin.
dementoituneilta tojopapoilta tämäkin on jäänyt huomaamatta.
Heillä taisi 1. auto olla lada. Sitä kovin kehtutiin
- eihän tämä häävi ole, mutta lähtee käyntin pakkasessakin
- helppo korjata
Seuraava itäauto oli tohjo. Ja kas kummaa, taas kehuttiin, miten on hyvä/luotettava/lähtee käyntiin pakkasessakin, vaikka myös tunnustettin, ettei ajettavuus, ruostuminen tms. ihan huippua olekaan.
Sen jälkeen... eipä mitään uutisoitavaa. Papat ostaa tohjon toisensa perään ja kehuu, miten hyviä ja luotettavia ovat ja lähtevät käyntiin pakkasessakin. Niikuin tässä nyt olisi millään merkillä mitään haasteita ollut viimeisten 30 vuoden aikana (polttoaineensuihkutuksen yleistyttyä).
Ja samat papat ostelee uusia autoja ja laittaa auton kiireen vilkkaa vaihtoon, kun on takuu päättymässä. Hmm. kovasti viat pelottaa täysin viattomaksi väitetyssä luottopelissä.
Ja aina välillä joku kehuu, miten on ajeltu niinkin huima määrä kuin 3 vuotta / 40 tkm ilman ainuttakaan vikaa. Jep, todellakin ennenkuulumaton saavutus ;-D
Tojopapat ovat ihan täysin jämähtäneet kekkoslovakian aikaan. Ja maksavat ylihintaa vanhanaikaisesta itäautosta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
> Ihan tiedoksesi, ettei Esson baareja ole olkut vuosikausiin.
dementoituneilta tojopapoilta tämäkin on jäänyt huomaamatta.
Heillä taisi 1. auto olla lada. Sitä kovin kehtutiin
- eihän tämä häävi ole, mutta lähtee käyntin pakkasessakin
- helppo korjata
Seuraava itäauto oli tohjo. Ja kas kummaa, taas kehuttiin, miten on hyvä/luotettava/lähtee käyntiin pakkasessakin, vaikka myös tunnustettin, ettei ajettavuus, ruostuminen tms. ihan huippua olekaan.
Sen jälkeen... eipä mitään uutisoitavaa. Papat ostaa tohjon toisensa perään ja kehuu, miten hyviä ja luotettavia ovat ja lähtevät käyntiin pakkasessakin. Niikuin tässä nyt olisi millään merkillä mitään haasteita ollut viimeisten 30 vuoden aikana (polttoaineensuihkutuksen yleistyttyä).
Ja samat papat ostelee uusia autoja ja laittaa auton kiireen vilkkaa vaihtoon, kun on takuu päättymässä. Hmm. kovasti viat pelottaa täysin viattomaksi väitetyssä luottopelissä.
Ja aina välillä joku kehuu, miten on ajeltu niinkin huima määrä kuin 3 vuotta / 40 tkm ilman ainuttakaan vikaa. Jep, todellakin ennenkuulumaton saavutus ;-D
Tojopapat ovat ihan täysin jämähtäneet kekkoslovakian aikaan. Ja maksavat ylihintaa vanhanaikaisesta itäautosta.Tohjopapat myös uskovat edelleen, että autolle tarvitsee tehdä sisäänajo, ensihuolto, jossa poistetaan työstölastut koneesta (sitä japsilaatua..), väli ja katsastushuolto.
Tässä mallisuoritus perusteellisesta sisäänajosta
https://www.is.fi/autot/art-2000005913846.html - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tohjopapat myös uskovat edelleen, että autolle tarvitsee tehdä sisäänajo, ensihuolto, jossa poistetaan työstölastut koneesta (sitä japsilaatua..), väli ja katsastushuolto.
Tässä mallisuoritus perusteellisesta sisäänajosta
https://www.is.fi/autot/art-2000005913846.html...unohtamatta tietenkään takaluukun tuuletusta, johon em. koeajaja oli suhtautunut kunnioitettavalla vakavuudella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotat ne ruostuu kun lopettivat tehtaan tekemät suojaukset ja maalikerros pohjassa on onneton ja ohut. Pintamaalikin on todella ohutta ja on herkkä kiveniskemille.
Lopettivat....?
Aina on tohjot ruostuneet. Vaikkei niissä ole peltiä nimeksikään. Vanhan vitsin mukaan tohjon pellit maalataan molemmilta puolin ja sitten vedetään pelti pois.
Ingman saa maidon maistumaan, tohjo muovin ruostumaan!
Todellisuudessa siellä kyllä on sen verran peltiä ja saumoja, missä ruoste etenee kivasti maalipinnan alla... nimin 2 tohjoa omistanut. Ensimmäisen ja viimeisen. Ruostetta riitti ja muutoinkin asiaa pajalle 5 tkm välein. Hajosi mm jäähdytin (sauma ratkesi auki), polttoaineen tankkausputki ruostui poikki (edelleen vikalistolla), pyöränlaakerit, tuulilasinpyyhkijät (laakeripukki rikkoontui, korroosio tässäkin taustalla), ohjausakselin nivel.. ja nämä vajaan 10 v ikäisessä autossa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lopettivat....?
Aina on tohjot ruostuneet. Vaikkei niissä ole peltiä nimeksikään. Vanhan vitsin mukaan tohjon pellit maalataan molemmilta puolin ja sitten vedetään pelti pois.
Ingman saa maidon maistumaan, tohjo muovin ruostumaan!
Todellisuudessa siellä kyllä on sen verran peltiä ja saumoja, missä ruoste etenee kivasti maalipinnan alla... nimin 2 tohjoa omistanut. Ensimmäisen ja viimeisen. Ruostetta riitti ja muutoinkin asiaa pajalle 5 tkm välein. Hajosi mm jäähdytin (sauma ratkesi auki), polttoaineen tankkausputki ruostui poikki (edelleen vikalistolla), pyöränlaakerit, tuulilasinpyyhkijät (laakeripukki rikkoontui, korroosio tässäkin taustalla), ohjausakselin nivel.. ja nämä vajaan 10 v ikäisessä autossa.Toyota ei ruostu koska:
1. Toyotan neljä mallia on parhaiten arvonsa säilyttävien autojen listan kärjessä
http://www.hs.fi/autot/a1390000846231
2. Toyota kestää valtavien kilometrimäärien ajamisen. Vain taksiautoilla ajetaan enemmän.
http://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/hs-nama-autot-nielevat-eniten-kilometreja-satoja-800-000-kilometria-ajettuja-mersuja/5716372
3. Toyotat ovat tilastojen mukaan kestäviä autoja. Toyotista 80 prosenttia on tien päällä vielä 20 vuoden kuluttua valmistuksestaan.
http://www.iltalehti.fi/autot/2016082522221238_au.shtml
4. Toyota on ollut Valittujen Palojen luotettavuustutkimuksessa ykköstilalla jo 14 vuotta yhtäjaksoisesti.
https://ls24.fi/autorauma/toyota-jalleen-luotetuin-automerkki
5. Seitsemän kymmenestä Toyotan omistajasta vaihtaa autonsa Toyotaan.
http://www.iltalehti.fi/autot/2016011520964083_au.shtml
6. Toyota on ylivoimaisesti luotetuin automerkki. Vastaajia 43.654.
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000001158156.html
7. Rakennusteollisuuden yritysjohdon seminaarissa käytettiin Toyotaa laadun vertauskuvana jossa Toyotan kerrottiin olevan maailma laatuykkönen.
http://www.rakennuslehti.fi/2015/02/suomalainen-asunto-on-skoda-laatua/
8. Toyotan omistajat ovat vuodesta toiseen uskollisimpia omalle merkilleen.
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/taman-auton-ostajat-ovat-kaikkein-uskollisimpia-merkilleen/43yUyg55
9. Ykkösautona suosittu Toyota on suosituin kakkosauto. Eniten kakkosautoja on pääkaupunkiseudulla ja suosituin merkki on Toyota.
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/tallainen-on-tyypillinen-kakkosauto---ja-tallainen-kakkosautoilija/xxsfc6cd
10. Toyotan ympärille muodostunut positiivinen maine koetaan Toyotan kohdalla niin kovaksi, että se noteerataan kaikista brändeistä maailman viidenneksi arvokkaimmaksi vuonna 2016 . Sen arvoksi kerrottiin 53,5 miljardia Yhdysvaltain dollaria (vajaat 48 miljardia euroa) – muutos 9 prosenttia."
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000001926832.html
. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
> Ihan tiedoksesi, ettei Esson baareja ole olkut vuosikausiin.
dementoituneilta tojopapoilta tämäkin on jäänyt huomaamatta.
Heillä taisi 1. auto olla lada. Sitä kovin kehtutiin
- eihän tämä häävi ole, mutta lähtee käyntin pakkasessakin
- helppo korjata
Seuraava itäauto oli tohjo. Ja kas kummaa, taas kehuttiin, miten on hyvä/luotettava/lähtee käyntiin pakkasessakin, vaikka myös tunnustettin, ettei ajettavuus, ruostuminen tms. ihan huippua olekaan.
Sen jälkeen... eipä mitään uutisoitavaa. Papat ostaa tohjon toisensa perään ja kehuu, miten hyviä ja luotettavia ovat ja lähtevät käyntiin pakkasessakin. Niikuin tässä nyt olisi millään merkillä mitään haasteita ollut viimeisten 30 vuoden aikana (polttoaineensuihkutuksen yleistyttyä).
Ja samat papat ostelee uusia autoja ja laittaa auton kiireen vilkkaa vaihtoon, kun on takuu päättymässä. Hmm. kovasti viat pelottaa täysin viattomaksi väitetyssä luottopelissä.
Ja aina välillä joku kehuu, miten on ajeltu niinkin huima määrä kuin 3 vuotta / 40 tkm ilman ainuttakaan vikaa. Jep, todellakin ennenkuulumaton saavutus ;-D
Tojopapat ovat ihan täysin jämähtäneet kekkoslovakian aikaan. Ja maksavat ylihintaa vanhanaikaisesta itäautosta.Vähissä on älysi Esson baarin suhteen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
> Ihan tiedoksesi, ettei Esson baareja ole olkut vuosikausiin.
dementoituneilta tojopapoilta tämäkin on jäänyt huomaamatta.
Heillä taisi 1. auto olla lada. Sitä kovin kehtutiin
- eihän tämä häävi ole, mutta lähtee käyntin pakkasessakin
- helppo korjata
Seuraava itäauto oli tohjo. Ja kas kummaa, taas kehuttiin, miten on hyvä/luotettava/lähtee käyntiin pakkasessakin, vaikka myös tunnustettin, ettei ajettavuus, ruostuminen tms. ihan huippua olekaan.
Sen jälkeen... eipä mitään uutisoitavaa. Papat ostaa tohjon toisensa perään ja kehuu, miten hyviä ja luotettavia ovat ja lähtevät käyntiin pakkasessakin. Niikuin tässä nyt olisi millään merkillä mitään haasteita ollut viimeisten 30 vuoden aikana (polttoaineensuihkutuksen yleistyttyä).
Ja samat papat ostelee uusia autoja ja laittaa auton kiireen vilkkaa vaihtoon, kun on takuu päättymässä. Hmm. kovasti viat pelottaa täysin viattomaksi väitetyssä luottopelissä.
Ja aina välillä joku kehuu, miten on ajeltu niinkin huima määrä kuin 3 vuotta / 40 tkm ilman ainuttakaan vikaa. Jep, todellakin ennenkuulumaton saavutus ;-D
Tojopapat ovat ihan täysin jämähtäneet kekkoslovakian aikaan. Ja maksavat ylihintaa vanhanaikaisesta itäautosta.Eikö ole älyä sen vertaa, että ymmärtäisit, että Esson baari on kuvaannollinen ilmaisu.
- Anonyymi
Ahaa, kaivoksestako Toyotat tulee? Erikoista.
- Anonyymi
Tollolootat tulevat Kaivokselasta. KVG.
- Anonyymi
Tuo aloitus koskee kaikkia maailman asioita. Ei pelkästään Toyotaa.
- Anonyymi
Esson baarissa on tunnetusti fiksua porukkaa. Tässä ASMR-ääninäyte todisteeksi:
https://www.youtube.com/watch?v=bwCDeF-daGY - Anonyymi
Ei varmaan kiinnosta tojon ruostumiset jos ostaa uutena ja pitää max 5 vuotta,vaihdossahan sitä ei huomioida millään tavalla vaihtoautoliikkeessä.
- Anonyymi
Kävin juuri Essolla tankkaamassa, koska maanantaina täytyy lähteä käymään naapurikaupungissa. Sieltä sai ihan yhtä hyvää menovettä kuin aiemminkin.
- Anonyymi
Essolla on enää kuuluisa baari, mutta ei enää mitään muuta.
- Anonyymi
Joit siis baarissa keskioluen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joit siis baarissa keskioluen?
Söitkö myös ryynimakkaraa?
- Anonyymi
Vai kuulut sinä tähän "Esson baarin" kuuluisaan porukkaan.
https://www.youtube.com/watch?v=bwCDeF-daGY - Anonyymi
Sattuiko pahasti tuo aloitus?
- Anonyymi
Japanissa ei ole rautamalmia; noin 85% malmista tuodaan Australiasta jonka malmissa on paljon rikkiä ja epäpuhtauksia vaikka malmin rautapitoisuus on suuri vrt. Kiirunan malmi jonka rautapitoisuus on matala, mutta lähes rikitön ja muutenkin puhdasta. Rikin poisto rautamalmista on mahdollista, mutta kallista ja jää useimmiten tekemättä ja siksi tälläisessä teräksessä saattaa täysin terveen teräksen keskellä olla puhkiruostunut kohta. (Land Cruiser, Rav 4, Prius, Corolla Cross)
Turkin teräksessä on paljon laatuvaihtelua (Corolla , C-HR) . Yhdessä omassa projektissa vasta kolmas turkkilainen valmistaja läpäisi testit.
Brittien teräs saattaa olla parempaa? (Corolla TS, HB).
Varmasti paras teräs on rankalaisissa Yariksissa (Yaris ja Yaris Cross).- Anonyymi
Lähteet puuttuvat!
- Anonyymi
Hyviin satuihin ei ole olemassa lähteitä.
- Anonyymi
Kaikki "Esson baarin" jutut ovat aloituksessa mainitun kaltaisia.
- Anonyymi
Vai pitää sitä aivan selittää että eihän Esson baareja ole enää olemassa. "Esson baari" on kaikkialla tunnettu kuvaannollinen ilmaisu.
- Anonyymi
Esson baarissa on paras tietämys kaikista Suomessa käytettävistä autoista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Esson baarissa on paras tietämys kaikista Suomessa käytettävistä autoista.
Kansa tietää kokemuksesta ja kokenut kansa tietää vielä paremmin. Miksi Toyota on ylivoimainen ykkönen. Siitä esson baarissa keskustellaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!
Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!1102483- 842181
- 561707
Nyt tiedän
Että joku on lahjonut jonkun tai olemme idiootteja. Nuo kokkareiden päsmärit tuli valituksi valtuustoon. Onnea vaan kai601683- 1551590
Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I461496Oletko ymmärtänyt
Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?1541481- 1161236
Paraneeko ilmapiiri nyt?
Paraneeko kunnallispolitiikan ilmapiiri nyt kun persuilla meni vaalit päin pers3ttä ja änkyräpersut tipahtivat vilttiket271197Kepun hegemonia jatkumassa vankkana Puolangalla
Tuuliviirien vallankumous jäi pahasti piippuun!261196