Auto purkaamo

Anonyymi-ap

Joku on perustanna ihan kylän ydin keskustaan auto purkaamon. Hieno homma kun on jo kirppu toreja ja nukke ja nalle taloja. Vanhoja tyhjia kylmiä hoitokoteja ja pudonneita kattoja. Alkaa kyllä näyttää aika pahalta. Muuttoite ihmiset kaikki poikkeen jo loputtii. Kylän voimakas alas ajo on alkanut. Ennen käytiin rajan takana kurjuutta ihastelemassa ja päivittelemässä. Siellä nyt vain talous kasvaa ja paikkoja kuntoon laitetaan. Kohta käyvät tiällä meille sukka housuja ja farkkuja meille köyhille myöhässä. Asiat on kääntymässä toisin päin.

26

1540

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Venäjällä käyneenä, ei mikään Suomessa vedä vertoja niille keskellä ei mitään oleville hökkelikylille, jotka on rakennettu mistä lienee revityistä pelleistä ja vanereista. Toinen kova on keskellä ei mitään sijaitsevat kaupungit kerrostaloineen, joissa asui kourallinen ihmisiä, koska koko kaupunki oli hylätty, koska yksikään oligarkki ei halunnut kyljessä sijaitsevaa kaivosta itselleeen.

• Anonyymi

Et sinä missään Venäjällä ole käynyt. Lienet hortoillut jossain Hattuvaaran takana.
        Käy vaikkapa Pietarissa tai Moskovassa ja kerro sen jälkeen vaikutelmistasi .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et sinä missään Venäjällä ole käynyt. Lienet hortoillut jossain Hattuvaaran takana.
        Käy vaikkapa Pietarissa tai Moskovassa ja kerro sen jälkeen vaikutelmistasi .

No periaatteessahan Petsamo kuuluu Suomelle, se hullu georgialainen vain varasti sen.

• Anonyymi

Voin vain kuvitella miten näitä hökkeleitä alkaa tännekkin ilmestymään kun alle 30 neliön rakennukset vapautettiin luvituksesta.

Mutta missä tämä purkaamo sijaitsee?

• Anonyymi

Yhdys sanojen oikein kirjoitus on yli voimaisesti äidin kielen pahin ongelma kohta.

• Anonyymi

Heheh, yhdyspä... sanojen! Niin mantsilaista, niin mantsilaista. Asuin siellä aikoinaan muutaman vuoden ja uskottelin, että kyllä Ilomantsissa voi viihtyä ihan hyvin.
        Ja paskat!
        Harrastukset olivat todella vähissä. Jatkuva lenkkeily kun ei jaksanut kiinnostaa. Olin tottunut ihan muunlaiseen ja kaipasin jotain muuta. Elokuvia, teatteria, konsertteja, urheilukisoja, kesäisiä katukahviloita...
        Eihän Ilomantsissa sellaisia ollut. Aina piti istua tuntitolkulla autossa, jos johonkin laadukkaampaan halusit osallistua.
        Olihan se sellainen helvetin loukko, ettei pahemmasta enää väliä. Tekemisen puutteessa tuli käytyä kaljoilla ja tupakkaakin kului. Rahaa ei jäänyt säästöön juuri lainkaan.
        Onneksi järki voitti.
        Työn puuduttavuus ja sisäänlämpiävä yhteisö alkoi maistua p...kalta, joten hakeuduin isommalle kylälle lisäkoulutukseen, ja ehkä vähän varmemman leivän perään. Sanoin sikäläiselle tyttöystävälle, että minä lähden nyt, lähdetkö mukaan?
        Eipä tuo lähtenyt. Mieluummin teki Mantsissa satunnaisia pätkätöitä.
        Joillekin se jatkuva epävarmuus sopii paremmin. Mitäpä sitä turhaan pyrkisi parempaan ja ottaisi otetta elämästä, koska sehän saattaa päättyä koska tahansa.
        No jotkut joutuu vähän vauhdittamaan sitä päättymistä reippaalla ryyppäämisellä ja vaikkapa tupakalla. Minä jätin siis tytön, viinan ja tupakat Ilomantsiin. Uskon, että he viihtyvät siellä keskenään.
        Mantsissa olen käynyt sen jälkeen kerran. En siksi, että sinne ikävöisin, vaan siksi, että halusin näyttää vaimolle (juu, olen nyt aviossa) minkälaisessa paikassa ihminen voi joutua elämään, - Suomessakin.
        Näin on parempi.
        Mahdatteko arvata kuka olen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Heheh, yhdyspä... sanojen! Niin mantsilaista, niin mantsilaista. Asuin siellä aikoinaan muutaman vuoden ja uskottelin, että kyllä Ilomantsissa voi viihtyä ihan hyvin.
        Ja paskat!
        Harrastukset olivat todella vähissä. Jatkuva lenkkeily kun ei jaksanut kiinnostaa. Olin tottunut ihan muunlaiseen ja kaipasin jotain muuta. Elokuvia, teatteria, konsertteja, urheilukisoja, kesäisiä katukahviloita...
        Eihän Ilomantsissa sellaisia ollut. Aina piti istua tuntitolkulla autossa, jos johonkin laadukkaampaan halusit osallistua.
        Olihan se sellainen helvetin loukko, ettei pahemmasta enää väliä. Tekemisen puutteessa tuli käytyä kaljoilla ja tupakkaakin kului. Rahaa ei jäänyt säästöön juuri lainkaan.
        Onneksi järki voitti.
        Työn puuduttavuus ja sisäänlämpiävä yhteisö alkoi maistua p...kalta, joten hakeuduin isommalle kylälle lisäkoulutukseen, ja ehkä vähän varmemman leivän perään. Sanoin sikäläiselle tyttöystävälle, että minä lähden nyt, lähdetkö mukaan?
        Joillekin se jatkuva epävarmuus sopii paremmin. Mitäpä sitä turhaan pyrkisi parempaan ja ottaisi otetta elämästä, koska sehän saattaa päättyä koska tahansa.
        No jotkut joutuu vähän vauhdittamaan sitä päättymistä reippaalla ryyppäämisellä ja vaikkapa tupakalla. Minä jätin siis tytön, viinan ja tupakat Ilomantsiin. Uskon, että he viihtyvät siellä keskenään.
        Mantsissa olen käynyt sen jälkeen kerran. En siksi, että sinne ikävöisin, vaan siksi, että halusin näyttää vaimolle (juu, olen nyt aviossa) minkälaisessa paikassa ihminen voi joutua elämään, - Suomessakin.
        Näin on parempi.

Arvaan että olet se öllölän perältä heltsinkiin muuttanut uus stadilainen. Puhuitko täällä käydessä stadin slangia öllölän aksentilla nii ku täältä sinne etelään muuttaneet yleensä alkavat puhumaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja paskat!
        Onneksi järki voitti.
        Näin on parempi.

Huutista kun tajusin. Hyvä tarina.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Arvaan että olet se öllölän perältä heltsinkiin muuttanut uus stadilainen. Puhuitko täällä käydessä stadin slangia öllölän aksentilla nii ku täältä sinne etelään muuttaneet yleensä alkavat puhumaan.

Siinä on sellainen kannanotto. Kertoo lähinnä kirjoittajastaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja paskat!
        Onneksi järki voitti.
        Näin on parempi.

Minäpä mahan arvata kuka oot. Ei se tradenoomi nyt vielä kovin iso herra oo.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minäpä mahan arvata kuka oot. Ei se tradenoomi nyt vielä kovin iso herra oo.

Etpäs arvannut, mutta hyvä kun kerroit.

• Anonyymi

Pahalta näyttää pihassa seisovat autot ja jääkaapit sun muut. Linja-autoista ja asuntoautoista puhumattakaan! On tosiaan rytöpihoja. Eikö näihin mikään taho puutu, että ne siistitään? Aika huonon kuvan antaa matkailijoille..

• Anonyymi

Kunnan velvollisuus valvoa ja puuttua.

Taajaman siisteyden valvonta kuuluu ensisijaisesti kunnan ympäristönsuojeluviranomaiselle sekä rakennusvalvontaviranomaiselle. Suomessa tämä perustuu muun muassa seuraaviin lakeihin:
        1. Jätelaki (646/2011)
        • Kunnan ympäristönsuojeluviranomainen valvoo, ettei kiinteistölle kerry roskaa, romuautoja tai muuta jätettä, joka voi aiheuttaa ympäristön pilaantumista tai haittaa terveydelle.
        • Jätelain 72 § velvoittaa kiinteistön haltijan huolehtimaan siisteydestä.
        2. Maankäyttö- ja rakennuslaki (132/1999)
        • Rakennusvalvontaviranomainen voi puuttua asiaan, jos kiinteistö on jätetty hoitamattomaksi ja se rumentaa ympäristöä (MRL 167 §).
        • Kunnalla voi olla myös kaavamääräyksiä ja järjestyssääntöjä, jotka koskevat alueen siisteyttä.
        3. Terveydensuojelulaki (763/1994)
        • Jos autonromut tai muu jäte aiheuttaa terveyshaittaa (esim. haittaeläinten lisääntymistä), terveydensuojeluviranomainen voi määrätä tilanteen korjattavaksi.

Jos epäilet, että jonkun kiinteistön piha on siivottomassa kunnossa ja rikkoo lakia, voit tehdä asiasta ilmoituksen kunnalle (esim. ympäristönsuojelu-, rakennusvalvonta- tai terveydensuojeluviranomaiselle).

• Anonyymi

Missä on ne sinun näkemäsi linja-autot, mene optikolle että näet oikein tai opettele kirjoittamaan oikein. Mene Pajatielle siellä on ruosteisia romuja kaikki pihat täynnä Paitsi Martiskaisen maalamo ja PKS

• Anonyymi

Kyllä eräs kirppis pihalla olevine romuineen on yksi hirvitys kanssa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Missä on ne sinun näkemäsi linja-autot, mene optikolle että näet oikein tai opettele kirjoittamaan oikein. Mene Pajatielle siellä on ruosteisia romuja kaikki pihat täynnä Paitsi Martiskaisen maalamo ja PKS

Pogostantiellä on ihan tien vieressä ja seuraavalla tontilla on lisää romupaskaa. Ohi kun kävelee, homeenhaju tulee kävelytielle asri

• Anonyymi

Missähän ydinkeskustassa se tämmönen "autopurkaamo" on?

• Anonyymi

S-Marketin vieressä olisiko.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

S-Marketin vieressä olisiko.

Siitä kannattaa tehdä uusi matkailukohde Romuautomuseo,

• Anonyymi

• Anonyymi

Sinne väliin kirjoittelee joku äidinkielen spesialisti. Kyllä tällä palstalla saa tulla kirjoitusvirheitä.ja aina ei jaksa korjata kun sormi vippaa väärän kirjaimen.kohdalle.

• Anonyymi

Miten jaksat roikkua täällä, kun et jaksa korjata kirjoitusvirheitäsi.

• Anonyymi

Löytyykö bonupönttöjä autonromuista?

• Anonyymi

Kohta on kylän pulit autonromujen kimpussa pontikkapöntön kuvat silmissä

• Anonyymi

Onhan siellä kameravalvonta

• Anonyymi

Mitähän muuten noita romuja kannattaa kuvata? Olis vain hyvillään kun joku veis jotain pois. Vaan taisi romu-ukko pyytää uuden hinnan, niin jäi pihaan varaosaromut.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

Oikein häiritsee?
      Ikävä
      150
      2029
    2. Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa

Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir
      Maailman menoa
      324
      1230
    3. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      83
      1048
    4. Minä tiedän sen

Sinun ei tarvitse nainen sitä sanoa, minä tiedän jo sen.
      Ikävä
      35
      908
    5. 107
      898
    6. Hitto että tekis

Mieli saada sua
      Ikävä
      53
      844
    7. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      839
    8. Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?

https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta
      Maailman menoa
      21
      775
    9. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      58
      739
    10. Onko kaivattusi

Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?
      Ikävä
      44
      711
    Aihe