Joku on perustanna ihan kylän ydin keskustaan auto purkaamon. Hieno homma kun on jo kirppu toreja ja nukke ja nalle taloja. Vanhoja tyhjia kylmiä hoitokoteja ja pudonneita kattoja. Alkaa kyllä näyttää aika pahalta. Muuttoite ihmiset kaikki poikkeen jo loputtii. Kylän voimakas alas ajo on alkanut. Ennen käytiin rajan takana kurjuutta ihastelemassa ja päivittelemässä. Siellä nyt vain talous kasvaa ja paikkoja kuntoon laitetaan. Kohta käyvät tiällä meille sukka housuja ja farkkuja meille köyhille myöhässä. Asiat on kääntymässä toisin päin.
Auto purkaamo
9
690
Vastaukset
- Anonyymi
Venäjällä käyneenä, ei mikään Suomessa vedä vertoja niille keskellä ei mitään oleville hökkelikylille, jotka on rakennettu mistä lienee revityistä pelleistä ja vanereista. Toinen kova on keskellä ei mitään sijaitsevat kaupungit kerrostaloineen, joissa asui kourallinen ihmisiä, koska koko kaupunki oli hylätty, koska yksikään oligarkki ei halunnut kyljessä sijaitsevaa kaivosta itselleeen.
- Anonyymi
Voin vain kuvitella miten näitä hökkeleitä alkaa tännekkin ilmestymään kun alle 30 neliön rakennukset vapautettiin luvituksesta.
Mutta missä tämä purkaamo sijaitsee? - Anonyymi
Yhdys sanojen oikein kirjoitus on yli voimaisesti äidin kielen pahin ongelma kohta.
- Anonyymi
Heheh, yhdyspä... sanojen! Niin mantsilaista, niin mantsilaista. Asuin siellä aikoinaan muutaman vuoden ja uskottelin, että kyllä Ilomantsissa voi viihtyä ihan hyvin.
Ja paskat!
Harrastukset olivat todella vähissä. Jatkuva lenkkeily kun ei jaksanut kiinnostaa. Olin tottunut ihan muunlaiseen ja kaipasin jotain muuta. Elokuvia, teatteria, konsertteja, urheilukisoja, kesäisiä katukahviloita...
Eihän Ilomantsissa sellaisia ollut. Aina piti istua tuntitolkulla autossa, jos johonkin laadukkaampaan halusit osallistua.
Olihan se sellainen helvetin loukko, ettei pahemmasta enää väliä. Tekemisen puutteessa tuli käytyä kaljoilla ja tupakkaakin kului. Rahaa ei jäänyt säästöön juuri lainkaan.
Onneksi järki voitti.
Työn puuduttavuus ja sisäänlämpiävä yhteisö alkoi maistua p...kalta, joten hakeuduin isommalle kylälle lisäkoulutukseen, ja ehkä vähän varmemman leivän perään. Sanoin sikäläiselle tyttöystävälle, että minä lähden nyt, lähdetkö mukaan?
Eipä tuo lähtenyt. Mieluummin teki Mantsissa satunnaisia pätkätöitä.
Joillekin se jatkuva epävarmuus sopii paremmin. Mitäpä sitä turhaan pyrkisi parempaan ja ottaisi otetta elämästä, koska sehän saattaa päättyä koska tahansa.
No jotkut joutuu vähän vauhdittamaan sitä päättymistä reippaalla ryyppäämisellä ja vaikkapa tupakalla. Minä jätin siis tytön, viinan ja tupakat Ilomantsiin. Uskon, että he viihtyvät siellä keskenään.
Mantsissa olen käynyt sen jälkeen kerran. En siksi, että sinne ikävöisin, vaan siksi, että halusin näyttää vaimolle (juu, olen nyt aviossa) minkälaisessa paikassa ihminen voi joutua elämään, - Suomessakin.
Näin on parempi.
Mahdatteko arvata kuka olen? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heheh, yhdyspä... sanojen! Niin mantsilaista, niin mantsilaista. Asuin siellä aikoinaan muutaman vuoden ja uskottelin, että kyllä Ilomantsissa voi viihtyä ihan hyvin.
Ja paskat!
Harrastukset olivat todella vähissä. Jatkuva lenkkeily kun ei jaksanut kiinnostaa. Olin tottunut ihan muunlaiseen ja kaipasin jotain muuta. Elokuvia, teatteria, konsertteja, urheilukisoja, kesäisiä katukahviloita...
Eihän Ilomantsissa sellaisia ollut. Aina piti istua tuntitolkulla autossa, jos johonkin laadukkaampaan halusit osallistua.
Olihan se sellainen helvetin loukko, ettei pahemmasta enää väliä. Tekemisen puutteessa tuli käytyä kaljoilla ja tupakkaakin kului. Rahaa ei jäänyt säästöön juuri lainkaan.
Onneksi järki voitti.
Työn puuduttavuus ja sisäänlämpiävä yhteisö alkoi maistua p...kalta, joten hakeuduin isommalle kylälle lisäkoulutukseen, ja ehkä vähän varmemman leivän perään. Sanoin sikäläiselle tyttöystävälle, että minä lähden nyt, lähdetkö mukaan?
Joillekin se jatkuva epävarmuus sopii paremmin. Mitäpä sitä turhaan pyrkisi parempaan ja ottaisi otetta elämästä, koska sehän saattaa päättyä koska tahansa.
No jotkut joutuu vähän vauhdittamaan sitä päättymistä reippaalla ryyppäämisellä ja vaikkapa tupakalla. Minä jätin siis tytön, viinan ja tupakat Ilomantsiin. Uskon, että he viihtyvät siellä keskenään.
Mantsissa olen käynyt sen jälkeen kerran. En siksi, että sinne ikävöisin, vaan siksi, että halusin näyttää vaimolle (juu, olen nyt aviossa) minkälaisessa paikassa ihminen voi joutua elämään, - Suomessakin.
Näin on parempi.
Mahdatteko arvata kuka olen?Arvaan että olet se öllölän perältä heltsinkiin muuttanut uus stadilainen. Puhuitko täällä käydessä stadin slangia öllölän aksentilla nii ku täältä sinne etelään muuttaneet yleensä alkavat puhumaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja paskat!
Onneksi järki voitti.
Näin on parempi.
Mahdatteko arvata kuka olen?Huutista kun tajusin. Hyvä tarina.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Arvaan että olet se öllölän perältä heltsinkiin muuttanut uus stadilainen. Puhuitko täällä käydessä stadin slangia öllölän aksentilla nii ku täältä sinne etelään muuttaneet yleensä alkavat puhumaan.
Siinä on sellainen kannanotto. Kertoo lähinnä kirjoittajastaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja paskat!
Onneksi järki voitti.
Näin on parempi.
Mahdatteko arvata kuka olen?Minäpä mahan arvata kuka oot. Ei se tradenoomi nyt vielä kovin iso herra oo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minäpä mahan arvata kuka oot. Ei se tradenoomi nyt vielä kovin iso herra oo.
Etpäs arvannut, mutta hyvä kun kerroit.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä
IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi3152888Mihin sinussa haluan koskea
Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä562655- 1201712
- 1181440
Toisen ihmisen sydämellä
leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo1461390Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."
Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://301283PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan
kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki1491238- 691090
- 741079
- 701030