Onkohan tuo Kokoomus ihan kartalla?

Anonyymi-ap

Vai onko niin, että minä en ole?
Silloin 50-60-luvuilla, kun minä kävin koulua, oli koulussa vähän väliä ns. kokeita. Oli laskentoa, maantiedettä, luonnontietoa, historiaa ja kirjoiteltiin aineita ja piirrettiin kivoja kuvia, ja vaikka sun mitä.
Niistä kaikista sai numeron todistukseensa. Se todistus on sellainen, tai no... kysykää isovanhemmiltanne. Mikä minä olen teille historiaa selittelemään.

Minä olin niissä (siis koulussa) aika haka. Keskiarvo useammassa todistuksessa siellä 9 kahtapuolen.
Olin parempi, kuin se Isopaljon eli lähinaapurin poika ja huomattavasti parempi, kuin se kunnanvaltuutetun poika. Näin siitä huolimatta, että olin evakon kakara ja ope ei tykännyt evakoista, kun ne oli melkein ryssiä.
Nyt Petteri O. vaatii kouluihin taitotestejä.
Eikö koulussa ole enää kokeita vai mitä nuo kokkelit sekoilee?

https://yle.fi/a/74-20140886

19

202

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei ole kokeita. Lapset ahdistuu, jos niiltä kysellään liikoja. Hauskaa lapsilla pitää olla.
      Vapetustunteja jo suunnitellaan.

• Anonyymi

Niillä on liian löysää.

• Anonyymi

KOKOOMUS EI SEKOILE SE VARASTAA KANSALTA KAIKEN MÄÄRÄTIETOSESTI JULKISIA VEROVAROJA SIIRRETÄÄN YKSITYISILLE ESM TERVEYSHOITO. KANSAA KUSETTAA KOKOOMUS JOKA ASIASSA.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Koulut meni vasemmiston vallan alla woke koiluiksi. Li andersonin koulu uudistus oli viimeinen niitti.

• Anonyymi

Persu ei nuku yölläkään. Persu valvoo ja pelastaa Suomen kansan. Persu ei tykkää koulusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Persu ei nuku yölläkään. Persu valvoo ja pelastaa Suomen kansan. Persu ei tykkää koulusta.

Vanhat persut ovat käyneet vielä kunnon koulun. Silloin ei päässyt seuraavalle luokalle jos ei oppinut asioita riittävästi. Nyt vihervasemmiston mädättämästä koulusta annetaan yläasteen päästötodistus jopa luku- ja kirjoitustaidottomille. On tämä uskomatonta meininkiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vanhat persut ovat käyneet vielä kunnon koulun. Silloin ei päässyt seuraavalle luokalle jos ei oppinut asioita riittävästi. Nyt vihervasemmiston mädättämästä koulusta annetaan yläasteen päästötodistus jopa luku- ja kirjoitustaidottomille. On tämä uskomatonta meininkiä.

Vihervasemmisto ja vihervasemmisto. Vedä kätees!
        Jotain siinä opetuksessa meni kuitenkin pieleen, koska minulla on näitä 60-lukulaisia koulukavereita, jotka eivät osaa juuri pätkääkään oikeinkirjoitusta. Teksti on joskus sellaista sekoilua, ettei siitä saa pirukaan selvää. Ei kuulemma koulu kiinnostanut.
        Arvaatko ketä ne äänestää? Ei ainakaan vasemmistoa.
        Millä perusteella tällaiset pääsivät seuraavalle luokalle?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jotain siinä opetuksessa meni kuitenkin pieleen, koska minulla on näitä 60-lukulaisia koulukavereita, jotka eivät osaa juuri pätkääkään oikeinkirjoitusta. Teksti on joskus sellaista sekoilua, ettei siitä saa pirukaan selvää. Ei kuulemma koulu kiinnostanut.

nettosaaja pummi,
        lopetti kansalaiskoulun kesken,
        kun täytti 15 ja oppivelvollisuus loppui,
        eihän sitä kouluja tarvihe käyvvä,
        jokkainenhan ossoo jyvä jemmata...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älä valehtele. Silloin laitettiin apukouluun jos ei normaaliluokalla oppinut, nyt annetaan lukutaidottomille 9. luokan päästötodistuksia että päästään puupäistä eroon.
        Vasemmisto mädättää kaiken mihin se koskee, niin kävi myös koululaitoksen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älä valehtele. Silloin laitettiin apukouluun jos ei normaaliluokalla oppinut, nyt annetaan lukutaidottomille 9. luokan päästötodistuksia että päästään puupäistä eroon.
        Vasemmisto mädättää kaiken mihin se koskee, niin kävi myös koululaitoksen.

Kuulehan nyt poju.
        Asian on niin, että 50- ja 60-luvuilla Suomessa ei ollut apukoulua, eikä mitään vastaavaa.
        Eetu (nimi keksitty) oli hauska, mutta vähän hmm..., no arvaat kai. Hän kävi neljännen luokan kahdesti, eikä oppinut silti vaadittavia asioita. Minä menin keskikouluun.
        Eetu ei saanut päästötodistusta, koska hän aloitti ryyppäämisen jo nuorena ja eräänä lokakuun iltana hän liftasi keskellä tietä, umpikännissä ja tummissa vaatteissa... ja PAM!

Kyllä päästötodistuksen sai silloikin, kun ikää tuli riittävästi, mutta eihän sillä todistuksella mitään tehnyt.
        Silloin hölmö oli hölmö ja pääsi aikuistuttuaan rengiksi, ruokapalkalla, - jos pääsi. Siis aivan kuten sinä nyt.

• Anonyymi

Silloin vanhaan hyvään aikaan oli kaksi koulumuotoa, kansakoulu ja oppikoulu. Kansakoulua käytiin vähintään 4 vuotta ja sitten osa pyrki oppikouluun ja suurin osa jatkoi kansakoulussa 7. luokkaan asti ja kävivät jo 1950-luvun lopulta asti 8. luokan, jota sanottiin kansalaiskouluksi. Oppikoulu oli maksullinen koulu ja oli aikaisemmin vain kaupungeissa ja suuremmissa kunnissa. Jo 50-luvun lopulla perustettiin kunnallisia keskikouluja, jotka olivat ilmaisia, ehkä jotain käsityötarvikkeita ostettiin itse. Keskikoulua käytiin 5 vuotta, tyttökouluissa 6 vuotta. Sen jälkeen osa meni lukioon, joka oli maksullinen viime vuosiin asti. Kansakoulussa ei opiskeltu vieraita kieliä, kansalaiskoulussa saattoi olla muutama tunti viikossa englantia. Kansalaiskoulussa oli paljon hyviä käytännön aineita; kotitaloutta, maa- ja metsätaloutta, käsitöitä, kaupallisia aineita... Eräs vanha metsuri muisteli, kuinka paljon oli hyötyä siitä että koulussa opetettiin sahan teroitus. Onneksi hänen ei tarvinnut opiskella pakkoruotsia, tarpeettomia neliönjuuria, ratkaista toisen asteen yhtälöitä ym. tai kuunnella transuilua tai woketusta.

• Anonyymi

juup,
        lestalahkolainen käytti lapsia hyväkseen,
        ennen vaaleja illisteli lapset kainalossa kyltin kanssa,
        koulutuksesta ei leikata,
        ensi töikseen tuhosi koulutuksen leikkaamalla koulutuksesta,
        rahat antoi peräkammarin nettosaaja hömppäheinä vötkylöille...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

juup,
        lestalahkolainen käytti lapsia hyväkseen,
        ennen vaaleja illisteli lapset kainalossa kyltin kanssa,
        koulutuksesta ei leikata,
        ensi töikseen tuhosi koulutuksen leikkaamalla koulutuksesta,
        rahat antoi peräkammarin nettosaaja hömppäheinä vötkylöille...

Sinä voisit lopettaa syömisen kokonaan.
        Katsos kun se ruoka tulee niiltä vihaamiltasi vötkylöiltä.
        Vai luulitko että ruoka kasvaa kaupan takahuoneessa ja tuodaan sieltä hyllyyn?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä voisit lopettaa syömisen kokonaan.
        Katsos kun se ruoka tulee niiltä vihaamiltasi vötkylöiltä.
        Vai luulitko että ruoka kasvaa kaupan takahuoneessa ja tuodaan sieltä hyllyyn?

nu'nih,
        missäs se hömppäheinän kasvun ja lumen tulon tarkkailu,
        muuttuu ruuaksi...?

• Anonyymi

Silloin kun oppimistulokset olivat parempia, käytettiin paljon vähemmän rahaa. Rahan puute ei ole syynä oppimistulosten heikentymiseen. Turha tekniikka pois, kirjat, vihot ja liitutaulut takaisin. Yläluokilla tasokurssit takaisin. Osalle oppilaista liian teoreettinen koulu on ihmisarvon vastaista kidutusta. Mitä hyötyä on istua monta vuotta vieraiden kielten tai nykymatematiikan tunneilla, jos ei ole mitään mahdollisuutta oppia niitä ja elämässä tärkeät taidot jäävät oppimatta. Ei ole ihme, jos mielenterveysongelmia tulee. Myös nykyinen kouluihin tuotu sateenkaaripropaganda ym. hömppä vie aikaa oppimiselta.

• Anonyymi

No minkälaiseen työpaikkaan noilla "opeilla" sitten pääsisi? Lapiomieheksi kaupungin hommiin, siivoojaksi, teollisuusompelijaksi (vieläkö niitä on?), lautapojaksi raksalle, Ryynäsen rengiksi tai kilometritehtaalle mittaajaksi?
        Teidän kakaroille se on oikein, ettei kouluteta.
        Meidän jälkikasvu koulutetaan mahdollisimman pitkälle, koska kyllä koulutuksen suoma etuus aina paskan lapioinnin voittaa.
        On se niin kiva katella limusiinin ikkunasta kun heikosti koulutettu persun pentu lappaa pienellä palkalla savista saapasta toisen eteen.

• Anonyymi

mut'ku,
        hömppäheinän kasvun tarkkailijan,
        piti suaha iltalypsynä lasten koulurahat..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

mut'ku,
        hömppäheinän kasvun tarkkailijan,
        piti suaha iltalypsynä lasten koulurahat..

No siinä se Bönden-Paavon älykkyys ilmeni. Noin hienosti osasit sanoa, ja lähes ilman koulutusta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      123
      2528
    2. 135
      1935
    3. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      63
      1276
    4. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      115
      1271
    5. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      35
      1122
    6. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      77
      1121
    7. HESARI: Kahden Pasin pankki OmaSp

Toinen entinen työntekijä sanoi, että Turtio oli organisaatiossa “Jumalasta seuraava, ylöspäin” https://www.hs.fi/visio
      Seinäjoki
      27
      1100
    8. Tykkäsit nainen

Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.
      Ikävä
      45
      1079
    9. Kerroppas nyt

M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉
      Ikävä
      83
      1029
    10. Helppo selvittää onko oma täällä

Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse
      Ikävä
      57
      973
    Aihe