Menetkö pakkasella ulkoilemaan, kun lääkärit ihan varoittelevat vanhuksia pakkasen vaaroista?
Pakkasia ollut kuitenki vähä tänä talvena
33
386
Vastaukset
- Anonyymi
En mene. Lapsesta saakka olen ollut hyvin kylmän herkkä. Talvi ei ole mun juttu ollenkaan, kevättä odotellen,,
- Anonyymi
Jos on alle -10 eikä kova tuuli, ihan hyvin voi lähteä rauhalliselle kävelylle.
- Anonyymi
Liian köykäset hanskat, liki 30 pakkasta, jäi pieneksi lenkki.
- Anonyymi
Pakkaset - kuten kaikki muutkin säät - ovat vain ja ainoastaan pelkkiä pukeutumiskysymyksiä.
- Anonyymi
Taas välität väärää tietoa.
- Anonyymi
Näin se muuten ON!
- Anonyymi
no olen justkohta 70 v, ja just 15 km luisteluhiih, käväsin no pakkasta ei n. 10 - , sillä kelillä oikein hyvä hiihrellä . 15 jo vähän liikaa ,vaik tarkeneskin . Mut sitä on sisäliikuntaakin ,puntit, pysyy verenpaine hyvänä,kun liikkuu. Reipasta kävelyä voip pakkasella aivan hyvin , mm enoni 95 v, tekee jokapäivä 2 kävelylenkkiä ,on tosi hyväs kunnossa ,pilkkoo puut ym fyysistä. Liikunta on hyväksi.
Suomi ilman talvea ei tuntuisi Suomelta.
Satuin lukemaan jutun Unkarilaisesta toimittajasta joka 25 vuotta asuttuaan Lontoossa tuli käymään Oulussa, ihastui Suomen talveen niin että muutti Ouluun asumaan, kertoi vielä että hänen olisi pitänyt syntyä Suomeen.
Mulle talvet sopi hyvin harrastuksen takia, oikeasti jokainen vuodenaika sopii, ajatus että asuisi maassa jossa on aina kesä ei mielyttäisi, tietysti minkälaisissa olosuhteissa.
Hiihtäminen järven jäällä mielytti oli kuntoa.- Anonyymi
Olin Floridassa, en sinne muuttaisi mistään hinnasta,
Siellä ei kesäkään valoisa, illat kylmiä ja päivällä paahtavaa,
Kotimaa, ja neljä vuodenaikaa. Ei ole syytä pelätä pakkasia, laittaa enemmän vaatetta niskaan niin tarkenee.
Oli noita kolmenkymmenen asteen lukemia mittarissa, ulkoilin kuin ennenkin.
Pilkille tekee mieli, kun aurinko kiiltää hangella, ei jäädy sormet.
- Anonyymi
Terveenä ei mua pakkanen häirinny,
nyt vanhuksena pakkanen ottaa henkeen,
ei pysty enään ulkileen pakkasella,
hengitys salpaantuu täysin,- Anonyymi
Varo pakkasilmoja.
- Anonyymi
KYLMYYDEN VAARAT
Yleisimpiä suomalaisten sydän- ja verenkiertoelinsairauksia, joiden kulkua tai oireita kylmä pahentaa, ovat verenpainetauti ja sepelvaltimotauti. Kylmä vaikeuttaa myös astmaa ja keuhkoahtaumatautia sairastavien hengitystieoireita sekä altistaa hengitystieinfektioille. - Anonyymi
KYLMYYS AIHEUTTAA KUOLEMIA
Pakkasella myös veren koostumus muuttuu.
Veren hyytymistaipumus lisääntyy ja se saattaa syntyä veritulppia. Nämä kaikki ilmenevät sairaskohtauksina ja jopa äkkikuolemina.
Suomessa sattuu talviaikaan noin 2 500 - 3 500 kuolemantapausta, jotka kirjautuvat tilastoihin ns. normaaleina kuolinsyinä, kuten sydäntauteina, aivohalvauksina tai hengityselinten tauteina. Näiden tapausten syinä ovat silloin kylmyyden suorat tai epäsuorat vaikutukset.- Anonyymi
Huh , hyvä kun kerroit. Aijon mennä ulos vasta keväämmällä..
- Anonyymi
Ihan hemmetin paljon enemmän kuolemia tapahtuu sitä varten, etteivät ihmiset mene ulos hapettumaan ja liikkumaan. Joillekin iso pakkaslukema saattaa olla pahasta, mutta pikkupakkanen ei tapa eikä kuoleta ketään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan hemmetin paljon enemmän kuolemia tapahtuu sitä varten, etteivät ihmiset mene ulos hapettumaan ja liikkumaan. Joillekin iso pakkaslukema saattaa olla pahasta, mutta pikkupakkanen ei tapa eikä kuoleta ketään.
Ehdottomasti liikuntaa jota voi harrastaa sisätiloissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huh , hyvä kun kerroit. Aijon mennä ulos vasta keväämmällä..
Samoin, lääkärini neuvosta vain pistäydyn pihalla pakkasella, koska minua alkaa
ottaa pumpusta ja tulee hengitysvaikeuksia, jos pitempään olen pakkasessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitä ei kukaan voi tietää miten pakkanen vaikuttaa kuin ihminen itse.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samoin, lääkärini neuvosta vain pistäydyn pihalla pakkasella, koska minua alkaa
ottaa pumpusta ja tulee hengitysvaikeuksia, jos pitempään olen pakkasessa.Pistäydyn sen takia ulkona, että roskat on vietävä joskus pois.
En ole vuosiin enää pakkasella ulkona ollut sen enempää.
Ruoan tilaan kaupasta kotiin,
Sukulaisellani on keuhkoahtaumaa ja hänellä on sama ongelma,
ei sovi pakkanen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitä ei kukaan voi tietää miten pakkanen vaikuttaa kuin ihminen itse.
Kyllä voi. Teeskentelijöitä ja tekosyitten keksijöitä on ihan hlvt:n paljon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä voi. Teeskentelijöitä ja tekosyitten keksijöitä on ihan hlvt:n paljon.
Sinä "tiedät" kaiken, vaikket mitään tiedä.
Pakkasella tahtoo nenä vuotaa räkää, muuta vaikutusta ei kylmä tee paitsi epä vakaat säät vaikuttaneet liukkauteen. Kevättä kohti mennään huomaa jo päivän pitentymisellä, nämä vähäiset lumet sulaa sukkelaan.
- Anonyymi
Enpä tuolla ulkona juurikaan kuleksi kuin mitä nyt roskat vien ja joskus pakollisilla, esim. apteekki-asioilla. Matkan teen oven eteen tulevalla taksilla.
- Anonyymi
Keuhkoahtauma, pöly- ja hajuherkkyys.
Pakkasella autojen pakokaasut ja ilman kuivuus, ovat kuin suuret ylämäet, keuhkot vinkuu ja pullssi hakkaa.
Omien voimavarojen mukaan pakkasellakin ulkoilua - Anonyymi
Minä pysyn iglussani talven.
- Anonyymi
Astma ollut yli 20 vuotta, mutta viime vuona lääkäri määritteli sen lieväksi keuhkoahtaumaksi.
Pienetkin ylämäet laittavat puuskuttamaan ja hengitys vinkuu, vaikka on lääke.
Lieväkin pakkanen tuntuu ikävästi, vaivat lisääntyy ja lat turpoo. - Anonyymi
KYLMYYS AIHEUTTAA KUOLEMIA
Pakkasella myös veren koostumus muuttuu.
Veren hyytymistaipumus lisääntyy ja se saattaa syntyä veritulppia. Nämä kaikki ilmenevät sairaskohtauksina ja jopa äkkikuolemina.
Suomessa sattuu talviaikaan noin 2 500 - 3 500 kuolemantapausta, jotka kirjautuvat tilastoihin ns. normaaleina kuolinsyinä, kuten sydäntauteina, aivohalvauksina tai hengityselinten tauteina. Näiden tapausten syinä ovat silloin kylmyyden suorat tai epäsuorat vaikutukset. - Anonyymi
Onko astmaselle rajana -1 C ?
Tietäjät tietää toivottavasti.- Anonyymi
Nuo "tietäjät" kertoo mitä lukevat, astmainen tietää itse millä pakkasella henki on ahtaalla ja kulkee sen mukaan, vauhti sen määrää enemmän kuin pakkanen! terv, Astmainen joka menee pakkasellakin ulos, liikkuu minkä jaksaa, mutta ei kanna ostoskasseja molemmissa käsissä.
Astmaatikko voi ulkoilla pakkasellakin, omaa vointia pitää tarkkailla ja sen mukaan mennä.
Vanhemmalla ihmisellä helpommin ottaa henkeen, kuin muilla aikuisilla.
On tietysti hyvä, että hoito ja sairaus ovat tasapainossa.
Suositellaan, että. pitää päänsä lämpimänä ja peittää kasvoja ja kaula hyvin.- Anonyymi
Tietoa janoava kiittää tietäjiä!
- Anonyymi
Mikä tämän parempaa.
Suojasäät ja pikku pakkaset. korkein päivälämpötila + 2 astetta tai vähän enemmän, alin + - 0.
Ei käy henkeen, jäiset kelit ovat kyllä hengenvaarallisia autoileville ikäihmisille, ja nuorille vauhtisokeille vielä enemmän vaarallinen.
Joka käyttää kävelysauvoja, ja nastakenkiä on jotain ajatellut turvakseen. Vähän on nyt näkynyt ulkoilijoita lähi teillä.
on sentään vasta helmikuun loppua.
Ihme talvi tämä, lunta josain on, josain ei. Pakkashuippuja kuitenki lapissa. - Anonyymi
Noista säistä wähäsen ja muustakin.
Joskus 2023 sain ennusteen (mistä se tuli pääni sisään?), että v 2024 tulee Suomeen huonohko satovuosi. Miten kävi, millainen se oli, kuka tietää?
Ja v 2025 tulisi olemaan maailmanlaajuinen katovuosi.
Jos verrataan historiaan, niin on hyvinkin todennäköistä. Myös v 1695 kevät oli lämmin, tuli reilust etuajassa. Vilja kylvettiin maaliskuussa, kun oli lämmintä. Juhannuskirkkoon sitten mentiinkin järvien jäitä pitkin hevosella ja reellä. Senhän tietää, miten siinä kävi. Loppukesästä alettiin kuolla nälkään. Parin vuoden kuluessa Suomen kansasta kuoli kolmannes nälkään. Eli paljon enemmän, kuin paljon meuhkatulla Irlannin perunaruton aiheuttamalla tuholla.
On niitä suuria nälkävuosia ollut aiemminkin, esimerkiksi "Olkivuodet" 1500 -luvulla, mutta tämä on ensimmäinen, mistä on kirjallista dokumentaatiota, kirkonkirjojen kuolleitten luettelot. Oli nälkävuosia 1860 -luvullakin, mutta ei näin ankaria. Ja on sitä nälkää ollut senkin jälkeen, esimerkiksi äitini kodissa syötiin oljista jauhetulla jauholla jatkettua leipää, kun ei vilja riittänyt. Pettuakin sanoi maistaneensa, mutta ei syöneensä elääkseen.
Nyt minusta kyllä vaikuttaa siltä, että saattaapa hyvinkin tulla katovuosi. Kun on lämmin talvi, siitä yleensä seuraa kylmä kesä. Näinhän se keskiarvo pysyy.
Ja nyt sitten kun poliittiset pukarit ovat puolittaneet viljan varmuusvarannon Suomessa 6 kuukauteen ja myyneet ylimäärän vientiavustuksilla USA:han eläinten rehuksi, ei ole varmuusvarantoja riittävästi. "Ostetaan muualta", sanoivat korkeapalkkaiset päättäjämme. Mistä ostetaan, kun muuallakin on sama tilanne ja Ukrainan sato tuhottu sodalla? USA:sta ei saada, siellä maksetaan keskenkasvuisen viljan maahan kyntämisestä puolitoistakertainen palkkio verrattuna sadosta saatavaan. On meillä "viisaat" päättäjät jos on muuallakin! Vaan tavoitteenahan onkin Maapallon väestön raju vähennys ja ensimmäiseksi kohteeksi on valittu kristillisperustainen valkoinen väestö. Muut sitten kyllä hoitaa loput vähennyksestä kunhan saavat kunnon asistuksen!
Tästä depopulaatiosta ja muustakin löytyy netistä selvät kuvaukset hakusanoilla "Siionin Viisaitten pöytäkirjat". Kokemus osoittaa, että niitten mukaan tosiaan mennään! Onneksi olen jo vanha ja toivottavasti en ole enää näkemässä lopputulosta...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6734549Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202205- 1021386
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos201237- 741178
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia1251010Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel66998Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75925Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi257905- 65886