Pitääkö vapaakuukaudet itse hakea nykyisin vai tuleeko ne ulosottajan toimesta?
vapaakuukaudet
9
247
Vastaukset
- Anonyymi
Voiko pyytää itselle sopivat kuukaudet maksuvapaiksi?
- Anonyymi
Pitää hakea ja jos ei hae vouti määrää. Minulle myönnettiin viime vuonna viran puolesta kolme vapaakuukautta. Kaksi sain pitää, kolmatta ei vouti anna pitää vaan kumosi mielivaltaisesti päätöksensä kun ilmoitin pitäväni sen joulukuussa. Nyt oikeudessa tämä asia käsiteltävänä, saa nähdä miten käy. Viekkaita viranomaisia ei kyllä oikeudessa voi tavis voittaa vaikka olisi oikeassa kun köyhällä ulosottovelallisella ei ole varaa asianajajaan. Valittakaa hyvät ihmiset voudin päätöksistä. Päätökset eivät usein perustu lakiin vaan ovat mielivaltaisia ja sisältävät ulosoton omia tulkintoja.
- Anonyymi
Vaikeaa on ja varmasti väärin tehtyjä päätöksiä. Ulosottolaitos on kuin Kelan vakuutuslääkäri, aina asiakasta vastaan. Itse toivoisin vaparit talvella, koska asumistukea pienennettiin ja sähkö on kallista edelleen. Kummallista, että juuri asumistuki joutui leikkuriin, vaikka asumiskulut on samoja tai jopa kallistuneet. Olen vanhuuseläkeläinen, jonka eläke on suojaosuuden suuruinen eli ulosotto napsii loput. Yksin kun kaiken maksaa, alkaa tulla itku.
- Anonyymi
Tuleeko ilmoitus vapaakuukausista suomi.fi kautta? Odotin tämän kuun olevan vapaa maksuista, muttei tullut ilmoituksia. Onko tarkoitus, että uo-asiakas vain odottaa kiltisti jospas joskus joku...
- Anonyymi
Itse sain ilmoituksen Suomi.fi kautta jo tammikuussa vaikka vapaakuukaudet alkaa vasta maaliskuussa.
- Anonyymi
Onko nykyään ulosotossa joku "vapaa-aika" ennen kuin palkan ulosmittaus alkaa jos on ollut työttömänä pitkään ennen työn alkamista ? Muistelen että 6kk olisi...?
- Anonyymi
Itse sain hakemuksella muutaman kuukauden, en muista nyt tarkkaan kun siitä on jo vuosia. Eli uo-sivuilla voi hakea huojennusta maksuihin vedoten juuri vaikka työttömyyteen. Silloin sain vapautuksen, mutten sitten uudelleen myöhemmin sairauden vuoksi. Kovanaamat vastassa.
- Anonyymi
Uo-mies voi siis viran puolesta myöntää 1-3 vapaakuukautta. Niitähän voi pyytää vaikka puhelimitse tai sähköpostin kautta. Jos tulot ylittää 2 x suojaosuuden niin silloin on mahdollisuus vain 1 vapaakuukauteen.
Sähköisen asioinnin kautta tulee hakea muita vapaakuukausia kuin nuo mainitsemani viran puolesta annettavat. Sinne on perusteltava miksi hakee vapaakuukautta,esim.kun vaikka pesukone hajoaa ja tarvii uuden tai muu perusteltu syy. Päätökset tulee suomi. fi sivuston kautta itsellesi hyväksytäänkö niitä vaiko ei. - Anonyymi
Sääntö riippuu velallisen tuloista.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/10597053/ulosoton-vapaakuukausi#comment-119960874
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mihin sinussa haluan koskea
Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä372071Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä
IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi1821490- 941401
Toisen ihmisen sydämellä
leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo1421209- 1151098
PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan
kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki1351050Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."
Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://251000- 74960
- 70894
- 250886