Ensiksi Marinin aikana jaettiin rahaa korona tukia kaikille,
teoillisuudelle firmoille, ,yksityisille sähkötukia
ostettiin miljoonilla kasvosuojia jotka ihan susia
annettiin lapsilisiä joulukuussa 2022 kaksikertaisesti
elettiin kuin rahaa olisi loputtomasti
sitten alkoi surkuttelu,velkojen määrä miljardeja, velkojen korkomenot myös
säästösuunnitelmat ensin 6 miljardia, nyt todettu että ainakin 9miljardia
mutta ei vieläkään riitä
sote menot nousseet kun kauhealle johtaja kaartille luvattiin 20 000 kuukausipalkat etuneen,
nyt hoitajia n.3000 peruspalkalla irtisanotaan ja lomautetaan
kalliit siaraaloiden seinät joita rakennettu viimesten 20 vuoden sisällä tuhansia kuutioita tyhjillään, ei asiakkaita, ei hoitajia , ei lääkäreitä
hoitojonot hammaslääkäreihin, kaihi leikkauksiin ym vähintään puolen vuotta
terveyskeskuksien ja kokopäivälaitosten lopettaminen, sairaalapaikkojen vähentäminen, poliklinikat täynnä sairaita , vanhuksia joille ei paikkaa minne siirtää
jopa ambulansseissa kun ei mahdu sisälle poliklinikalle, monet kuivuneita,nälissään, housut märkinä tuntitolkulla odottavat apua
ambulanssit eivät edes ota kaikkia kyytiin vaan lähtee tyhjänä ja sairas, huonokuntoineen odottelee taksia joka tulee kun tulee ja jää kouluttamattoman ihmisen kontolle
ennakoiva hoitoa ei ole, ei oteta verikokeita , miehille ei kannata tehdä PSA-arvo tutkimuksia vaikka yleisin syöpä miehillä ja lähettää herkästi etäpesäkkeitä
naisille ei yhtään itään jos et maksa mannaa yksityiselle lääkäriasemille
EU on vienyt kaikkien vuosien aikana suomen varoja valtavat summat
nyt NATO IHAN VALTAVA KULUNKI, KUN sotaharjoitukset kasvavat, sotateollisuuteen satsataan lisää hirmuisia summia
köyhä suomi antaa avokätisesti ukraina sotaan sotatarvikkeita, SPR toimintona
vaikka se kaikki on velkarahaa
suomi velkaantunut ja suuren osan aiheuttaa nykyiset sote menot jotka paisuneet uuden hyvinvointi järjestelmän takis
yksi suuri ongelma on tietokonejärjestelmien yhteensopivuus joilla pitäisi tiedostot toimivan yhteen ,huono yhtälö että kansalainen voisi valita oman hoitopaikkansa koko suomessa mutta tiedot eivät kulkeudu eri yksiköiden välillä
julkiset menot nousseet myös eduskunta ja hallitustyössä
valtavat määrät ihmisiä assistentteinä
ilmaiset matkustukset, lentokoneet, junat bussit taxit, kulukorvaukset
eläke kertyy jo 15 vuodessa, sopettamisrahat saa eläkkeelle siirtyymiseen asti
joululahjat ja muut edut joita käytetään hyväkseen
hyväpalkkaiset lopettavat köyhien ,sairaiden,vammaisten palvelu silmää räpäyttämättä
voisivat edes kerran harkita miten säästetään eduskunnan ja hallituksen ,presidentin sun muun hyväpalkkaisten menoissa
rahaa riittää rikkaille
Anonyymi-ap
1
299
Vastaukset
- Anonyymi
Tottakai se kannatti jakaa rahaa rikkaille, koska siinä pääsi itsekin saaliinjaolle! Eihän rikkaalta puutukaan mitään muuta kuin Rahaa!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1301355
- 101876
- 75713
- 51605
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa13511ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40484Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153451Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..30417Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;175384- 25381