rahaa riittää rikkaille

Anonyymi-ap

Ensiksi Marinin aikana jaettiin rahaa korona tukia kaikille,
teoillisuudelle firmoille, ,yksityisille sähkötukia
ostettiin miljoonilla kasvosuojia jotka ihan susia
annettiin lapsilisiä joulukuussa 2022 kaksikertaisesti
elettiin kuin rahaa olisi loputtomasti

sitten alkoi surkuttelu,velkojen määrä miljardeja, velkojen korkomenot myös
säästösuunnitelmat ensin 6 miljardia, nyt todettu että ainakin 9miljardia
mutta ei vieläkään riitä
sote menot nousseet kun kauhealle johtaja kaartille luvattiin 20 000 kuukausipalkat etuneen,
nyt hoitajia n.3000 peruspalkalla irtisanotaan ja lomautetaan
kalliit siaraaloiden seinät joita rakennettu viimesten 20 vuoden sisällä tuhansia kuutioita tyhjillään, ei asiakkaita, ei hoitajia , ei lääkäreitä
hoitojonot hammaslääkäreihin, kaihi leikkauksiin ym vähintään puolen vuotta
terveyskeskuksien ja kokopäivälaitosten lopettaminen, sairaalapaikkojen vähentäminen, poliklinikat täynnä sairaita , vanhuksia joille ei paikkaa minne siirtää
jopa ambulansseissa kun ei mahdu sisälle poliklinikalle, monet kuivuneita,nälissään, housut märkinä tuntitolkulla odottavat apua
ambulanssit eivät edes ota kaikkia kyytiin vaan lähtee tyhjänä ja sairas, huonokuntoineen odottelee taksia joka tulee kun tulee ja jää kouluttamattoman ihmisen kontolle
ennakoiva hoitoa ei ole, ei oteta verikokeita , miehille ei kannata tehdä PSA-arvo tutkimuksia vaikka yleisin syöpä miehillä ja lähettää herkästi etäpesäkkeitä
naisille ei yhtään itään jos et maksa mannaa yksityiselle lääkäriasemille

EU on vienyt kaikkien vuosien aikana suomen varoja valtavat summat
nyt NATO IHAN VALTAVA KULUNKI, KUN sotaharjoitukset kasvavat, sotateollisuuteen satsataan lisää hirmuisia summia
köyhä suomi antaa avokätisesti ukraina sotaan sotatarvikkeita, SPR toimintona
vaikka se kaikki on velkarahaa
suomi velkaantunut ja suuren osan aiheuttaa nykyiset sote menot jotka paisuneet uuden hyvinvointi järjestelmän takis
yksi suuri ongelma on tietokonejärjestelmien yhteensopivuus joilla pitäisi tiedostot toimivan yhteen ,huono yhtälö että kansalainen voisi valita oman hoitopaikkansa koko suomessa mutta tiedot eivät kulkeudu eri yksiköiden välillä

julkiset menot nousseet myös eduskunta ja hallitustyössä
valtavat määrät ihmisiä assistentteinä
ilmaiset matkustukset, lentokoneet, junat bussit taxit, kulukorvaukset
eläke kertyy jo 15 vuodessa, sopettamisrahat saa eläkkeelle siirtyymiseen asti
joululahjat ja muut edut joita käytetään hyväkseen

hyväpalkkaiset lopettavat köyhien ,sairaiden,vammaisten palvelu silmää räpäyttämättä
voisivat edes kerran harkita miten säästetään eduskunnan ja hallituksen ,presidentin sun muun hyväpalkkaisten menoissa

1

299

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tottakai se kannatti jakaa rahaa rikkaille, koska siinä pääsi itsekin saaliinjaolle! Eihän rikkaalta puutukaan mitään muuta kuin Rahaa!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      130
      1355
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      101
      876
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      605
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      511
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      417
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe