Paavali uhkasi leikata naisilta ja tytöiltä hiukset, jos he eivät noudata hänen pukeutumista koskevia määräyksiä, huntu- ja burkapakkoa.
1. Kor. 11:6
Sillä ellei vaimo anna itsiänsä peittää, niin kerittäkään myös hänen hiuksensa; vaan että se on ruma, että vaimon pitäis keritty eli ajeltu oleman, niin peittäkään päänsä.
Aika rajua touhua?
1. Kor. 14:34
Teidän vaimonne pitää seurakunnissa ääneti oleman; sillä ei heille ole sallittu puhua, vaan että he ovat alamaiset, niinkuin myös laki sanoo.
Paavalin naisviha
137
617
Vastaukset
- Anonyymi
Kun lukee vähän enemmän Raamattua kuin vain yhden jakeen, niin saa paremman käsityksen Paavalin naisvihasta. Hän lopettaa nuo vuodatukset sanoihin:
"Jos joku kuitenkin väittää vastaan, niin sanon hänelle, ettei meillä ole sellaista tapaa eikä yleensäkään Jumalan seurakunnilla." 1. kor 11: 16
Eli mitään noista tavoista ei kuitenkaan ole Jumalan seurakunnilla.
Jos ryhtyy lakihenkisesti tutkimaan Paavalin kirjoituksia, niin ajautuu enemmän kuin metsään.
Kuten muutoinkin uskossa silloin siten käy.- Anonyymi
Ei Paavalilla ollut mitään naisvihaa.
Hän vain korostaa, että kristyttyjen naisten on syytä erottautua prostitoiduista.
Toiseksi Paavali oli varsin taitava "sanan säilän" käyttäjä. Monesti käytti "selkosuomea".
- Anonyymi
Harhaopit syntyy juuri siten että toistaa vain yhtä ja kahta jaetta Raamatusta ja muodostaa niitä omat käsityksensä vaikka ne eivät sitten kuitenkaan olisi mitään Jumalan lakeja kun tarkemmin Raamattua lukee.
Sellainen on pirun tapa lukea Raamattua.
Joskin hyvin yleinen.- Anonyymi
Ensinnäkin että muodostaa ajatuksensa että jossain olisi joku ikieläjä jota si edes pysty piirtämään , ja sen ikieläjän käskyä pitäisi muka noudattaa m eivät tajua sitä että usko tuli juuri siksi että sen avulla pidettiin ihmisiä kurissa , ja monesti onnistuvatkin . Maailmassa taistellaan uskonnon vuoksi sotia . Se ei voi mitenkään olla oikein . Ja että muka joku ihme henki on meidät tehnyt omaksi kuvakseen , sekin on sen ajan höpötyksiä joita eräät imee itseensä . Olen nähnyt kerran yhden miehen joka puhui kielillä muka , vihdoin tyttärensä sanoi hänelle että” turpa kiinni äijä ” tämä mies omisti kaiken aikansa näille jutuille. Ei ollut hönen lapsillaan hauska lapsuus edes. Poikansa swkos totaalisesti ja tytär yritti pitää oereheen koossa jarruttaen tarpeen vaatiessa. . Niin että usko in henkilökohtainen asia sellaisena se saa olla ei yleinen
- Anonyymi
Mitä harhaoppi on?
Onko raamattu oikeastaan myös harhaoppi?
- Anonyymi
Kaikki uskovaiset vihaavat naisia.
- Anonyymi
Ainakin yrittävät alistaa naisia, tosin huonolla menestyksellä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainakin yrittävät alistaa naisia, tosin huonolla menestyksellä.
Katolinen kirkko kunnioittaa naisia tasa-arvoisina ja kiittävät ja kunnioittavat Jeesuksen synnyttäjää Mariaa.
- Anonyymi
Nehän ovat kohdelleet naisia monella pahalla tavalla. Pukeutumiseen puuttuen , myös päättäneet mikä naisille on sallittua ja mikä ei. Joten ei ihme että naiset ovat katkeria ja ilkeitä kun heillä on ollut mies muka ohjaamassa miten on oltava .
Sellaista ihmistä en kutsu edes mieheksi jonka on pakko olla se joka määrää , oikea mies on tasarvoinen ja ottaa vastuunsa niin lapsista kun vaimostaankin mitä tulee kodin tehtäviin, koska vaimokin on sen 8 tuntia päivässä työssä kodin ulkopuolella . En ikinä voisi ajatellakaan jotain aikuista ihmistä joka laskee itsensä mieheksi olevan niin kiinni vanhan ajan myytissä että vielä uskookin niihin. minun jumalani on sydämmessäni häntä ei tarvitse rukoilla tai kiitellä hän on vaa tunne ihmisessä sellaisena ihan hyvä . Eikä koskaan mielessäkään että hänellä olisi jotain lakeja mitä muka pitäisi noudattaa . Ei liioin vihaa homojakaan vaan ymmärtää että homotkin ovat vaan ihan tavallisia ihmisiä . Niin että yksityinen tunne ainoastaan , - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nehän ovat kohdelleet naisia monella pahalla tavalla. Pukeutumiseen puuttuen , myös päättäneet mikä naisille on sallittua ja mikä ei. Joten ei ihme että naiset ovat katkeria ja ilkeitä kun heillä on ollut mies muka ohjaamassa miten on oltava .
Sellaista ihmistä en kutsu edes mieheksi jonka on pakko olla se joka määrää , oikea mies on tasarvoinen ja ottaa vastuunsa niin lapsista kun vaimostaankin mitä tulee kodin tehtäviin, koska vaimokin on sen 8 tuntia päivässä työssä kodin ulkopuolella . En ikinä voisi ajatellakaan jotain aikuista ihmistä joka laskee itsensä mieheksi olevan niin kiinni vanhan ajan myytissä että vielä uskookin niihin. minun jumalani on sydämmessäni häntä ei tarvitse rukoilla tai kiitellä hän on vaa tunne ihmisessä sellaisena ihan hyvä . Eikä koskaan mielessäkään että hänellä olisi jotain lakeja mitä muka pitäisi noudattaa . Ei liioin vihaa homojakaan vaan ymmärtää että homotkin ovat vaan ihan tavallisia ihmisiä . Niin että yksityinen tunne ainoastaan ,Toiset eivät pukeudu ollenkaan.
- Anonyymi
Jos lukee kuin piru Raamattua, niin voi löytää vaikka oikeutuksien viattomien tappamiselle.
- Anonyymi
Tietyissä kulttuureissa on nykyisinkin samanlaisia uhkauksia tyttöjen tai naisten hiusten leikkaamisesta, jos nainen loukkaa miehen kunniaa. Puhutaan kunniaväkivallasta ja sillä uhkaamisesta.
Paavali oli kotoisin nykyisen Turkin alueelta, missä oli talibaanien opit käytössä.- Anonyymi
Room. 7:19
En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo.
Paavali uhkaili ihmisiä fyysisillä voimillaan ja nyrkkeilijän lahjoillaan.
Fil. 3:4
vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä,
1. Kor. 9:26
Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.
Mitään nyrkkeilyhanskoja ei siihen aikaan käytetty.
- Anonyymi
Paavalin filosofiaa:
1. Kor. 7:1
Otan nyt puheeksi asian, josta kirjoititte. Miehen on kyllä hyvä olla koskematta naiseen....
....vaimon ruumis ei ole hänen omassa vallassaan vaan miehen,- Anonyymi
Ei yhtään pidä ihmetellä Paavalin puheita etenkin Korintossa, koska hänellä oli jo siellä ollessaan Saatanan enkeli asuvaisena.
King James -käännöksen mukaan oikein pääpirun viestinnän ammattilainen:
"The messenger of Satan" -niminen demoni, joka ei lähtenyt pois rukouksista huolimatta.
2. Kor. 12:7
And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, the messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure.
2. Kor. 12:8
Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.
King James
For this thing I besought the Lord thrice, that it might depart from me. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei yhtään pidä ihmetellä Paavalin puheita etenkin Korintossa, koska hänellä oli jo siellä ollessaan Saatanan enkeli asuvaisena.
King James -käännöksen mukaan oikein pääpirun viestinnän ammattilainen:
"The messenger of Satan" -niminen demoni, joka ei lähtenyt pois rukouksista huolimatta.
And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, the messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure.
King James
For this thing I besought the Lord thrice, that it might depart from me.Ei saanut nousulupaa ilmaan....that it might depart from me.
- Anonyymi
Piru tosiaan löytää Raamatusta mitä tahansa.
Sunnuntaisin se julistaa 'Nouskaamme kuulemaan jumalan sanaa...' siellä eäjumalanpalveluksessa.
- Anonyymi
Taivas on rajana kun piru säveltää.
- Anonyymi
Nuohan on Paavalin omia puheita, mitä tänne on kopioitu.
King James
For this thing I besought the Lord thrice, that it might depart from me.
- Anonyymi
Ai että Paavali nyrkkeili ilman hanskoja?
Piru vetää johtopäätökset sanasta kuten Jeesusta kiusatessaan.- Anonyymi
Thayer's Greek Lexicon
Sana "nyrkkeillessäni" (Paavali) on boxer eli nyrkkeilijä
Translitteroitu
Strongin koodi
πυκτευω
pukteuo pook-te-yoo'-o
4438
Sanan tausta
Sanaluokka
from a derivative of the same as 4435
verb
King James Version käännökset sanasta
AV-fight 1
Merkitys
1) to be a boxer, to box - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Thayer's Greek Lexicon
Sana "nyrkkeillessäni" (Paavali) on boxer eli nyrkkeilijä
Translitteroitu
Strongin koodi
πυκτευω
pukteuo pook-te-yoo'-o
4438
Sanan tausta
Sanaluokka
from a derivative of the same as 4435
verb
King James Version käännökset sanasta
AV-fight 1
Merkitys
1) to be a boxer, to boxPaavali oli murhakoplan johtaja.
Ap. t. 22:20
Silloinkin, kun Stefanos, sinun todistajasi, surmattiin, minä olin paikalla, HYVÄKSYIN KAIKEN ja vartioin hänen murhaajiensa vaatteita.'
- Anonyymi
Paavali kuului niihin fariseuksiin jotka tuomitsivat Jeesuksen sapattirikkomuksista.
Hän myönsi olleensa sellainen lain kiivailija.
Mutta Jeesus muutti hänet pakanoiden apostoliksi pois lainkiivailusta.- Anonyymi
Saulus Tarsolainen oli murhamies. Piilotteli ulkomailla väärällä nimellä monta vuotta, ettei olisi saatu kiinni.
Paavali ei tehnyt todellista parannusta, ei pystynyt siihen, koska hänet oli heitetty Saatanan enkelin haltuun koko lopun elämän ajaksi.
19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saulus Tarsolainen oli murhamies. Piilotteli ulkomailla väärällä nimellä monta vuotta, ettei olisi saatu kiinni.
Paavali ei tehnyt todellista parannusta, ei pystynyt siihen, koska hänet oli heitetty Saatanan enkelin haltuun koko lopun elämän ajaksi.
19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.Paavali ei kaihtanut valehteluakaan, silloin kun katsoi sen tarpeelliseksi.
Room. 3:7
Sillä jos Jumalan totuus tulee MINUN VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan? - Anonyymi
Mistään Stefanoksen sapattiasioista ei ollut kysymys kun ihmisiä tapettiin kivittämällä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistään Stefanoksen sapattiasioista ei ollut kysymys kun ihmisiä tapettiin kivittämällä.
Paavali oli Rooman hirmuvallan edustaja, jolla oli lupa tappaa henkilöitä, jos ovat uhka Rooman vallalle, koska huhuttiin, että on hankkeita itsenäistyä ja nimittää Juutalaisille oma kuningas.
- Anonyymi
Vanhan aikaista jorinaa ajalta ennekun tasarvo tuli maailmaan. Kukaan ei määrää jos naisella on sanan vuoro, ja hiuksensakkin hän kampaustaan ihan miten haluaa, ja vaatteensa ostaa sellaiset mistä pitää. Kukaan nykynainen ei alistuisi tuollaisiin sääntöihin että mies muka määräisi hänen elämästään Koska kukaan ei omista koskaan toista ihmistä .. oliko se Paavali oikein täysillä matkassa
- Anonyymi
Kyllä kivittämiseen piti joku syy olla. Ei ihmisiä noidan vain kivitelty kuoliaaksi. Eivät juutalaiset silloin sellaisia murhaajia olleet. Jos tavattiin aviorikoksesta tai sapatin rikkomisesta, niin siitä voitiin lain mukaan kivittää ja pitkin jos aikoi lakia noudattaa.
Alkuseurakuntaa vainottiin, kun eivät opettaneet sapattia, vaan Jeesusta.
Ja kun Jeesus oli tuomittu sapattirikkomuksista, niin Hänen seuraajiaan pidettiin sapatinrikkojina, jotka voitiin kivittää.- Anonyymi
Alkuseurakunta noudatti lakia ja Paavali ihan prikulleen. Paavali tekeytyi nasiiriksi.
Ap. t. 18:18
Paavali viipyi Korintissa vielä jonkin aikaa. Sitten hän hyvästeli veljet ja lähti purjehtimaan kohti Syyriaa yhdessä Priscillan ja Aquilan kanssa. Hän oli Kenkreassa leikkauttanut hiuksensa, koska oli antanut uhrilupauksen*. [Kysymys on Vanhan testamentin lupauskäytännöstä, ks. 4. Moos. 6.][4. Moos. 6:18; Ap. t. 21:24]
Kyllä kelpasi lain määräykset Paavalille, varsinkin kun oli kysymys naisten alistamisesta.
1.Kor.14
34 Teidän vaimonne pitää seurakunnissa ääneti oleman; sillä ei heille ole sallittu puhua, vaan että he ovat alamaiset, niinkuin myös laki sanoo. - Anonyymi
"Ja kun Jeesus oli tuomittu sapattirikkomuksista, "
Jeesusta ei tuomittu sapattirikkomuksista. Eikä Jeesus rikkonut sapattia.
Jeesus tuomittiin Jlan pilkasta, koska antoi ymmärtää olevansa Jlan Poika, Messias.
Mt26:63-66.
- Anonyymi
Stefanosta pidettiin lainrikkojana ja siitä hänen kanssaan ryhdyttiin väittelemään, häntä syytettiin laittomuuden tekijäksi kuten tänäkin päivänä ihmisiä syytetään ja kun Stefanos Pyhää Henkeä täynnä alkoi puhumaan ja sanoi että toiset vastustavat Pyhää Henkeä, niin eivät siitä pilkanneet henkeä, vaan hurjistuivat niin paljon, että kivittivät hänet kuoliaaksi.
Vertauskuvallinen tapahtuma aivan tästä päivästä asenteellisesti vaikka yhteiskunta suojelee ihmisiä kiivailijoilta.- Anonyymi
Paavali oli Rooman hirmuvallan palveluksessa. Oli Rooman kansalainen ja sympatiat oli siihen suuntaan.
Kirjoitti Korintossa kirjettä Roomaan, että valehtelee, eikä pidä sitä pahana, saatikka syntinä.
Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali oli Rooman hirmuvallan palveluksessa. Oli Rooman kansalainen ja sympatiat oli siihen suuntaan.
Kirjoitti Korintossa kirjettä Roomaan, että valehtelee, eikä pidä sitä pahana, saatikka syntinä.
Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?Paavalin isä oli rikastunut palveluksistaan Rooman hirmuvallalle. Poika Saulus kävi muiden rikkaiden nuorukaisten tapaan opiskelemassa Juutalaisuutta kuuluisan Gamalielin yksityisoppilaana.
- Anonyymi
Paavali kävi nuoren Timoteuksen sukuelimiin kiinni ja leikkasi esinahan pois.
Apt.16: 3 "Paavali halusi ottaa Timoteuksen matkalle mukaan, ja siksi hän ympärileikkasi tämän." - Anonyymi
Paavalin mukaan Nainen olkoon vaiti.
Hän ei siis saanut todistaa eikä puhua totuutta julki. Sillä naisella on tiedossa sangen arkaluonteisia asioita monista miehistä.
Nyt on eräät ryhtyneet pedofilian yleisyyden tähden avaamaan suutaan. Se on saattanut monet seurakunnat ikävään valoon ja maksamaan suuria summia. Mutta mitä muuta kauheutta asian pimittämiseksi onkaan tehty.
Kanadassa on muistaakseni löydetty lasten hautausmaitakin.
Ehkä rakkaus peittää kaiken lopulta, mutta johdonmukainen raamatun seuraaminen ei kyllä onneen ketään vie. Ne jotka Paavalia moittii ovat Ristiä vastaan ja kannattavat menestysteologiaa.
Kristinuskon symboli on verinen Risti. Ja viisautta ja ymmärrystä käytettäen ei mitään saavuteta vaan vain kärsien. Jeesuksen kärsimys oli mitä kallein aarre joka merkitsi ikuista elämää.- Anonyymi
Keskustelun pointti on Paavalin paheksuttava suhtautuminen naisiin, naisten alistaminen talibaanien tapaan;
Kyse ei mistäään Jeesuksen ristiinnaulistsemisen merkityksen kieltämisestä,
se on täysin eri asia.
- Anonyymi
kautta ja kautta...
Paavali vihjasi myös, että "nainen pelastuu lastensynnyttämisen kautta"...
1. Tim. 2:15
Mutta hän on pelastuva lastensynnyttämisen kautta, jos hän pysyy uskossa ja rakkaudessa ja pyhityksessä ynnä siveydessä.
9 niin myös, että naiset ovat säädyllisessä puvussa, kaunistavat itseään kainosti ja siveästi, ei palmikoiduilla hiuksilla, ei kullalla, ei helmillä eikä kallisarvoisilla vaatteilla,
10 vaan hyvillä teoilla, niinkuin sopii naisille, jotka tunnustautuvat jumalaapelkääviksi.
11 Oppikoon nainen hiljaisuudessa, kaikin puolin alistuvaisena;
12 mutta minä en salli, että vaimo opettaa, enkä että hän vallitsee miestänsä, vaan eläköön hän hiljaisuudessa.
13 Sillä Aadam luotiin ensin, sitten Eeva;
14 eikä Aadamia petetty, vaan nainen petettiin ja joutui rikkomukseen.
15 Mutta hän on pelastuva lastensynnyttämisen kautta, jos hän pysyy uskossa ja rakkaudessa ja pyhityksessä ynnä siveydessä.
Raamatun mukaan perisynti tarkoittaa kylläkin Aadamin syntiä ja kaikki Aadamin perilliseksi siinneitä. Perisynti tulee perintönä miehen mukaan Raamatun mukaan.- Anonyymi
Lestathan ne innokkaasti noudattaa niitä Paavalin oppeja.
- Anonyymi
Kukaan muu kuin Paavali ei kehota naisia pukeutumaan vaatimattomasti ja korujen kuten helmien käyttö on heiltä kiellettyä tms. Paavalin kieltoja, joita monet miehet vaatii naisia noudattamaan alistaessaan heitä.
- Anonyymi
Perisynti
Aadamille hän sanoi: "Koska kuulit vaimoasi ja söit puusta, josta minä kielsin sinua sanoen: 'Älä syö siitä', niin kirottu olkoon maa sinun tähtesi. Vaivaa nähden sinun pitää elättämän itseäsi siitä koko elinaikasi;
Ps. 90:3
Sinä annat ihmisten tulla maaksi jälleen ja sanot: "Palatkaa tomuun, Aadamin lapset."
Ps.51:7 "Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alle siinnyt äitini kohtuun."
Ps. 58:4
Luopuneita ovat jumalattomat äidin kohdusta asti, eksyneitä valhettelijat hamasta äidin helmasta.
Kyse ei ole pelkästä taipumuksesta tai jostain lihan heikkoudesta, vaan ihminen on perisynnin saastuttama heti sikiämisestä alkaen Aadamin sukuun.
- Anonyymi
Sodomasta ja Gomorrasta ei löytynyt niitä vaadittua kymmentä synnitöntä ja vanhurskasta ihmistä, niin koko tuholta olisi vältytty.
Pieniä lapsiakin sen kokoisissa kaupungeissa oli tuhansia. - Anonyymi
Paavali hyväksyi ja teki Korintossa ns. Mormoonien sijaiskasteita kuolleitten puolesta joku elävä ihminen kastettiin toisen puolesta.
1. Kor. 15:29
Mitä muutoin ne, jotka kastattavat itsensä kuolleitten puolesta, sillä saavat aikaan? Jos kuolleet eivät heräjä, miksi nämä sitten kastattavat itsensä heidän puolestaan?- Anonyymi
Paavali oli pihalla Jeesuksen opetuksista, koska ei kulkenut päivääkään Jeesuksen seurassa maan päällä.
Paavali ei kuulu tähän joukkoon:
Ilm. 21:14
Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.
- Anonyymi
Ajatteleeko kukaan ettei näissä keskusteluissa ole mitään järkeä?
- Anonyymi
Sananl. 1:22
"Kuinka kauan te tyhmät hellitte tyhmyyttänne, pitkäänkö, kerskujat, kerskutte, hullut vihaatte tietoa? - Anonyymi
Sananl. 19:2
Ei into auta, jos tietoa puuttuu, hätikkö eksyy ja kompastuu. - Anonyymi
Saarn. 1:18
Sillä missä on paljon viisautta, siellä on paljon huolta, ja joka tietoa lisää, lisää tuskaa.
- Anonyymi
Että on kaikista ihmisistä surkuteltavin jos tuhlaa elämänsä tuollaisten parissa.
Ei ole säätylistä kuin kuuluu olla seuakunnassa.
- Anonyymi
Kyllä Jumala kuitenkin loi ihmiselle aivosolut.
Molemmille sukupuolille ajatella aivan omilla aivoillaan.- Anonyymi
Mikä tietenkin joskus tuntuu uskomattomalta, mutta totta se on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä tietenkin joskus tuntuu uskomattomalta, mutta totta se on.
Ei tosiaan uskoisi, että naisvihaaja Paavalia ihannoivilla, niitä aivosoluja on kovinkaan paljon.
- Anonyymi
Terve järki (logos) sanoo, että ei 2000 v. sitten eläneen Tarsolaisen murhamiehen pahoja asenteita naisia kohtaan ei tule hyväksyä, eikä siirtää sellaisenaan tähän aikaan.
Naisten törkeässä alistamisessa ei ole kyse mistään Jumalan kymmenen käskyn noudattamisesta, päinvastoin niiden rikkomisesta.- Anonyymi
Törkeitä sovinisteja jotka vielä tänä päivänä naisvihaaja paavalia ylistävät.
Tuo paavali on tarkoituksella kirjoitettu pienellä alkukirjaimella, ettei jonkun pilkunn......n kannata siihen takertua.
- Anonyymi
Kukaan ei vain ole lukenut Raamatusta mitä Paavali kirjoittaa noiden pukeutumis ja hiustenleikkaus ohjeiden perään.
Että jos joku väittää vastaan, niin tietäkää ettei missään eikä millään Jumalan seurakunnalla ole sellaista tapaa.
Lopulta Paavali kuitenkin julistaa sitä vapautta Kristuksessa.
Se Raamattu vain unohtuu usein lukematta kokonaan.- Anonyymi
Paavali oli tappaja luonnoltaan ja Turkin talibaanien alueelta kotoisin.
Eikä luopunut niistä opeista. - Anonyymi
Uhkaaminen tyttöjen ja naisten hiusten leikkaamisella on ns, kunniaväkivaltaa.
Mitä on käytössä edelleen tietyillä vähemmistöryhmillä Suomesssakin,
ainakin MOT-ohjelman mukaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uhkaaminen tyttöjen ja naisten hiusten leikkaamisella on ns, kunniaväkivaltaa.
Mitä on käytössä edelleen tietyillä vähemmistöryhmillä Suomesssakin,
ainakin MOT-ohjelman mukaan.Paavali määräsi tytöille ja naisille huntu- ja burkapakon ja olemaan vaiti seurakunnassa. Naiset eivät saaneet edes puhua mitään.
Siksi monet miehet ovat ihastuneet niihin ohjeisiin.
- Anonyymi
Jeesus suhtaantui naisiin ja heidän avoimiin kauniisiin hiuksiin täysin eri tavalla kuin paha Paavali.
Joh. 12:3
Maria otti täyden pullon aitoa, hyvin kallista nardusöljyä, voiteli Jeesuksen jalat ja kuivasi ne hiuksillaan. Koko huone tuli täyteen voiteen tuoksua. - Anonyymi
Paavali ei kulkenut Jeesuksen seurassa maa pällä, eikä kuullut Jeesuksen opetuksia.
Paavali ei ollut kelvollinen Juudakselta vapautuneeseen oikeaan Karitsan apostolin virkaan. Apt.1
21 Niin pitää siis yhden niistä miehistä, jotka ovat vaeltaneet meidän kanssamme kaiken sen ajan, jona Herra Jeesus kävi sisälle ja ulos meidän tykönämme,
22 Johanneksen kasteesta alkaen hamaan siihen päivään, jona hänet meiltä otettiin ylös, tuleman hänen ylösnousemisensa todistajaksi meidän kanssamme.
Oikeille 12 apostoleilleen Jeesus itse opetti kaiken mahdollisen, mitä ihmisen tarvitsee tietää. Mitä siihen jälkeenpäin on lisätty tai otettu pois, se on pahasta.
Joh. 15:15
En minä enää sano teitä palvelijoiksi, sillä palvelija ei tiedä, mitä hänen herransa tekee; vaan ystäviksi minä sanon teitä, sillä minä olen ilmoittanut teille kaikki, mitä minä olen kuullut Isältäni.
Paavali ei kuulu tähän joukkoon:
Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.- Anonyymi
Outoa on sekin, että
Jeesus ei puhunut mitään oikeille 12 apostolilleen, että hänen kuolemansa jälkeen heidän joukkoonsa ilmestyy uusi Paavalin kaltainen suuruus.
Herra kun ei tee mitään ilmoittamatta siitä etukäteen oikeille apostoleilleen ja ystävilleen.
- Anonyymi
Ei Paavali ketään vihannut.
Aloittaja on ymmärtänyt väärin tekstiyhteden. - Anonyymi
Oikea Jeesus ilmestyy vain Jumalan käskyjen noudattajille.
Joh. 14:21
"Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa minua. Ja minun Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni." - Anonyymi
Ohjeita perheyhteisölle
Kol.3:
18. Vaimot, olkaa miehellenne alamaisia, niin kuin sopii Herrassa.
1. Kor. 14:34; Ef. 5:22; 1. Piet. 3:1
19. Miehet, rakastakaa vaimoanne älkääkä olko häntä kohtaan katkeria.
Ef. 5:25; 1. Piet. 3:7
20. Lapset, olkaa kaikessa kuuliaisia vanhemmillenne, sillä se on Herralle mieleen.
Ef. 6:1-2
21. Isät, älkää katkeroittako lapsianne, etteivät he masentuisi.
Ef. 6:4
22. Orjat, olkaa maallisille isännillenne kaikessa kuuliaisia, ei silmänpalvelijoina, ihmisiä mielistellen, vaan vilpittömin sydämin, Herraa peläten.
Ef. 6:5-6; 1. Tim. 6:1; 1. Piet. 2:18
23. Mitä teettekin, tehkää se sydämestänne niin kuin Herralle eikä ihmisille.
24. Tehän tiedätte, että saatte Herralta palkaksi perinnön. Te palvelette Herraa Kristusta.
25. Joka tekee väärin, saa takaisin, mitä on väärin tehnyt, eikä henkilöön katsota.
Room. 2:11; 2. Kor. 5:10; 1. Piet. 1:17
Novum kommentaari jakeeseen
19. Kun kristityn kodin vaimoa kehotetaan olemaan miehelleen alamainen, asetetaan vastapainoksi miehen rakkaus vaimoonsa. Tähän neuvoon vakavasti suhtautuva mies ei voi olla omavaltainen vaimoaan kohtaan. Mies ei koskaan saa pitää vaimoaan alempiarvoisena henkilönä.Kristillinen "rakkaus (agapē)", josta tässä puhutaan, on rikkaampaa kuin luonnollinen rakkaus "(eros)". Se ilmenee ennen kaikkea siten, että ihminen tavoittelee epäitsekkäästi rakastamansa henkilön parasta.- Anonyymi
Parhamin Novumit on helluntailaisten harhaoppeja, jotka on sovitettu Helluntailaisten kirjoittamaan Raamattu kansalle painokseen.
- Anonyymi
Paavalin harjoittamaa kunniaväkivaltaa, tyttöjen ja naisten uhkaamista hiusten leikkaamisella, jos eivät noudata huntu- ja burkapakkoa ja ole hiljaa seurakunnassa,
ei voida hyväksyä millään muotoa.
Sillä ellei vaimo anna itsiänsä peittää, niin kerittäkään myös hänen hiuksensa; vaan että se on ruma, että vaimon pitäis keritty eli ajeltu oleman, niin peittäkään päänsä.
1. Kor. 14:34
Teidän vaimonne pitää seurakunnissa ääneti oleman; sillä ei heille ole sallittu puhua, vaan että he ovat alamaiset, niinkuin myös laki sanoo.- Anonyymi
Paavali oli paha mies.
-92
1.Kor.14:34 naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali oli paha mies.
-92
1.Kor.14:34 naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo."Paavali oli kotoisin nykyisen Turkin alueelta, missä oli käytössä talibaanien opit ja naisten alistaminen, mistä hän toi ne opit kristinuskoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali oli kotoisin nykyisen Turkin alueelta, missä oli käytössä talibaanien opit ja naisten alistaminen, mistä hän toi ne opit kristinuskoon.
Suomessa lestat ovat pahimpia paavalin oppien kannattajia.
- Anonyymi
Jeesus kunnioitti naisia.
Jeesus ilmoitti ensmmäisenä syntiselle naisele Jumalan poika Kristus. Tämä tapahtui syykkarin kaivolla. Jeesuksella oli silloin jo opetuslapsia, eikä Hän ollut silti vielä heillekään ilmoittanut tätä asiaa. - Anonyymi
Mitähän ay-liike sanoo orjista.
Voi häkki heilahtaa.- Anonyymi
Kokoomus ja Persut ajaa sitä orjakulttuuria voimakkaasti työelämään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kokoomus ja Persut ajaa sitä orjakulttuuria voimakkaasti työelämään.
Käyhät kyykkyyn!
- Anonyymi
Sykarissa Jaakobin kaivo. Jeesus ilmoitti olevansa Kristus.
Joh. 4:
5. Matkallaan Jeesus tuli Sykar-nimiseen Samarian kaupunkiin. Sen lähellä oli maa-alue, jonka Jaakob oli antanut pojalleen Joosefille,
1. Moos. 33:19; 1. Moos. 48:22; Joos. 24:32
6. ja siellä oli Jaakobin kaivo. Matkasta uupuneena Jeesus istahti kaivolle. Oli keskipäivä, noin kuudes tunti.
7. Eräs samarialainen nainen tuli noutamaan vettä, ja Jeesus sanoi hänelle: "Anna minun juoda astiastasi."
8. Opetuslapset olivat menneet kaupunkiin ostamaan ruokaa.
9. Samarialaisnainen sanoi: "Sinähän olet juutalainen, kuinka sinä pyydät juotavaa samarialaiselta naiselta?" Juutalaiset eivät näet ole missään tekemisissä samarialaisten kanssa.
Esra 4:3; sir 50:25-26; Luuk. 9:53; Ap. t. 10:28
10. Jeesus sanoi naiselle: "Jos tietäisit, minkä lahjan Jumala on antanut, ja ymmärtäisit, kuka sinulta pyytää juotavaa, pyytäisit itse häneltä, ja hän antaisi sinulle elävää vettä."
11. Nainen sanoi: "Herra, eihän sinulla edes ole astiaa, ja kaivo on syvä. Mistä sinä lähdevettä ottaisit?
12. Et kai sinä ole suurempi kuin isämme Jaakob, jolta olemme saaneet tämän kaivon? Hän joi itse tämän kaivon vettä, ja sitä joivat hänen poikansa ja hänen karjansakin."
13. Jeesus vastasi hänelle: "Joka juo tätä vettä, sen tulee uudelleen jano,
14. mutta joka juo minun antamaani vettä, ei enää koskaan ole janoissaan. Siitä vedestä, jota minä annan, tulee hänessä lähde, joka kumpuaa ikuisen elämän vettä."
15. Nainen sanoi: "Herra, anna minulle sitä vettä. Silloin minun ei enää tule jano eikä minun tarvitse käydä täällä veden haussa."
16. Jeesus sanoi hänelle: "Mene hakemaan miehesikin tänne."
17. "Ei minulla ole miestä", nainen vastasi. Jeesus sanoi: "Totta puhuit: ei sinulla ole miestä.
18. Viisi miestä sinulla on ollut, ja se, jonka kanssa nyt elät, ei ole sinun miehesi. Siinä puhuit totta."
19. Nainen sanoi: "Herra, minä huomaan, että sinä olet profeetta.
Luuk. 7:16
20. Meidän isämme ovat kumartaneet ja rukoilleet Jumalaa tällä vuorella, kun taas te väitätte, että oikea paikka rukoilla on Jerusalemissa."
5. Moos. 12:5; 1. Kun. 9:3; 2. Aik. 7:12
21. Jeesus vastasi: "Usko minua, nainen: tulee aika, jolloin ette rukoile Isää tällä vuorella ettekä Jerusalemissa.
22. Te kumarratte sellaista, mitä ette tunne, mutta me kumarramme häntä, jonka tunnemme, sillä pelastaja nousee juutalaisten keskuudesta. 2. Kun. 17:29; Room. 11:18
23. Tulee aika - ja se on jo nyt - jolloin kaikki oikeat rukoilijat rukoilevat Isää hengessä ja totuudessa. Sellaisia rukoilijoita Isä tahtoo.
24. Jumala on henki, ja siksi niiden, jotka häntä rukoilevat, tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."
2. Kor. 3:17
25. Nainen sanoi: "Minä tiedän kyllä, että Messias tulee." - Messias tarkoittaa Kristusta. - "Kun hän tulee, hän ilmoittaa meille kaiken."
Joh. 1:41
26. Jeesus sanoi: "Minä se olen, minä, joka tässä puhun kanssasi." - Anonyymi
Orjien tulee olla tosiaan alamaisia.
- Anonyymi
Joh. 8:34
Jeesus vastasi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja. " - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joh. 8:34
Jeesus vastasi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja. "Mitä synti Raamatussa tarkoittaa?
Jumalan lain vastainen teko.
1. Joh. 3:4
Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee
Jumalan lain rikkomista.
Rosvojen märkä päiväuni onkin, että Jumalan lait on kumottu.
- Anonyymi
Katoliset kunnioittaa Jeesuksen äitiä Mariaa, mikä on täysin oikein.
Sovinistit herjaavat siitä Katolisia, puhuvat Marian palvonnasta, vaikka siitä ei ole kyse.- Anonyymi
Kristinusko sakramentteineen tuli Suomeen ensimmäisellä vuosituhannella Ortodoksien tuomana.
Katolisuus ja Ortodoksisuus ovat ajallisesti kaikkein lähinnä Kristinuskon syntyhistoriassa.
Kristinuskon ja muun historian tutkimuksen yksi periaate onkin, mitä lähempänä ajallisesti jokin asia on alkuperäistä tutkittavaa asiaa, niin sitä varmemmin se on luotettavaa tietoa.
- Anonyymi
Mitem orjille käy jos ovat laittomuuden tekjöitä?
- Anonyymi
Keitäs muitakaan nämä Jeesustelijat ovat kuin helluntailaisia?
Matt.7
21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
- Anonyymi
Jos orjat eivät noudata Jumalan lakia, niin tietenkin heille käy ikävästi.
Toisaalta isännät ainakin Suomessa joutuvat syytteeseen ihmisoikeusrikkomuksista vaikka orjat miten hyvin noudattaisi Jumalan lakia.- Anonyymi
Trumpilla on syytesuoja. Saa tehdä mitä haluaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Trumpilla on syytesuoja. Saa tehdä mitä haluaa.
Toisaalta lopetti jo Israelin sotarikokset ja työstää nyt rauhaa Ukrainalle.
Pelastaa niin paljon ihmishenkiä, että voidaan laskea autuaaksi jos sota pian loppuu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pelastaa niin paljon ihmishenkiä, että voidaan laskea autuaaksi jos sota pian loppuu.Israel ei ole tehnyt mitään sotarikoksia, vaan toteuttaa Jumalan tahtoa.
Palestiinalaiset ovat Haagarin perillisiä.
2. Moos. 23:31
Minä ulotan sinun rajasi Kaislamerestä* filistealaisten mereen ja Siinain autiomaasta Eufratvirtaan saakka. Minä annan sen maan asukkaat teidän käsiinne, ja te voitte karkottaa heidät tieltänne. [Kaislameri tarkoittanee Punaistamerta, filistealaisten meri Välimerta.] - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Israel ei ole tehnyt mitään sotarikoksia, vaan toteuttaa Jumalan tahtoa.
Palestiinalaiset ovat Haagarin perillisiä.
2. Moos. 23:31
Minä ulotan sinun rajasi Kaislamerestä* filistealaisten mereen ja Siinain autiomaasta Eufratvirtaan saakka. Minä annan sen maan asukkaat teidän käsiinne, ja te voitte karkottaa heidät tieltänne. [Kaislameri tarkoittanee Punaistamerta, filistealaisten meri Välimerta.]Hihhulit ne ei tunnusta Israelin sotarikoksia, vaikka ne on jokaisen ihmisen nähtävissä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hihhulit ne ei tunnusta Israelin sotarikoksia, vaikka ne on jokaisen ihmisen nähtävissä.
Murhaamisen kannattaminen kauhea synti.
Ei kahta sanaa ole siitä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Murhaamisen kannattaminen kauhea synti.
Ei kahta sanaa ole siitä.Ap. t. 22:20
Silloinkin, kun Stefanos, sinun todistajasi, surmattiin, minä olin paikalla, hyväksyin kaiken ja vartioin hänen murhaajiensa vaatteita.' - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pelastaa niin paljon ihmishenkiä, että voidaan laskea autuaaksi jos sota pian loppuu.Trumppihan on tuomittu rikoksesta.
- Anonyymi
Hoos. 14:1
Samaria joutuu tilille synneistään, se on kapinoinut Jumalaansa vastaan. Sen miehet kaatuvat miekkaan, sen pienet lapset murskataan, ja raskaana olevat naiset viilletään halki. - Anonyymi
Netanjahu on tämän ajan Elisa.
1. Kun. 19:17
Ja on tapahtuva näin: joka välttää Hasaelin miekan, sen surmaa Jeehu, ja joka välttää Jeehun miekan, sen surmaa Elisa. - Anonyymi
Paavalin naisvihasta olikin kyse.
Ei Paavali galatalaisiaan vihannut, vaikka sanoi älyttömiksi kun olivat hyljänneet hengen ja muuttuneet lakihenkisiksi.
Hän ojensi heitä lakihenkisyydestä, mutta ei vihannut.
Eikä monet halua hyväksyä sitä Paavalin ojennusta eikä siitä tehdä lakia, että älä ole lakihenkinen.- Anonyymi
Kyllä kelpasi Paavalille lainkohdat, kun kyse oli naisten alistamisesta.
1.Kor.14
34 naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä kelpasi Paavalille lainkohdat, kun kyse oli naisten alistamisesta.
1.Kor.14
34 naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo.Paavali harjoitti kunniaväkivaltaa. Tyttöjen ja naisten uhkaaminen hiusten leikkaamisella on juuri sitä. Seuraava askel on kunniamurha, mitä harjoitetaan vieläkin eräissä kulttuureissa.
Paavali uhkasi ajella naiset posliiniksi, jos eivät tottele hänen antamaa huntu-ja burkapakkoa.
Sillä ellei vaimo anna itsiänsä peittää, niin kerittäkään myös hänen hiuksensa; vaan että se on ruma, että vaimon pitäis keritty eli ajeltu oleman, niin peittäkään päänsä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali harjoitti kunniaväkivaltaa. Tyttöjen ja naisten uhkaaminen hiusten leikkaamisella on juuri sitä. Seuraava askel on kunniamurha, mitä harjoitetaan vieläkin eräissä kulttuureissa.
Paavali uhkasi ajella naiset posliiniksi, jos eivät tottele hänen antamaa huntu-ja burkapakkoa.
Sillä ellei vaimo anna itsiänsä peittää, niin kerittäkään myös hänen hiuksensa; vaan että se on ruma, että vaimon pitäis keritty eli ajeltu oleman, niin peittäkään päänsä.Paavali toi naisvihan kristinuskoon kotiseudultaan, nykyisen Turkin alueelta, missä oli silloin nykyisten talibaanien opit käytössä naisten alistamiseksi. Ehkä vielä pahempana kuin nykyisin.
Jeesus suhtaantui naisiin täysin eri tavalla kuin Paavali.
- Anonyymi
Olisi hyvä tietää kaikkien Jeesuksen opetuslasten tausta eli cv niin sanottuna. Jeesus valitsi reppanoita ja rikollisia ympärilleen. Ei ihme että yksi hänet kavalsi.
Harmi että raamattu on niin valikoiden koottu, poistettu " maukkaimmat" palat muka epäjumalallisina. Siksi emme saa lukea sielunvaelluksesta, karmasta ym.- Anonyymi
Ei Jeesus rikollisia valinnut apostoleikseen, vaan kunnon miehiä kaikki.
Kyllä Jeesus tiesi etukäteen, mikä on Juudaksen tehtävä.
Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet.
Paavali ei tuohon joukkoon kuulunut.
- Anonyymi
Juudaksella oli tärkeä tehtävä Jeesuksen kavaltajana. Kun fariseukset kyttäsivät milloin saisivat Jeesuksen kiinni ja voisivat viedä sapattirikkomuksista ristille, niin Juudas ilmiantoi Jeesuksen juuri sopivalla hetkellä ja niin fariseukset saivat Jeesuksen kiinni.
Eivät muutkaan opetuslapset olleet mitään puhtoisia. Pietari heti perään kielsi Jeesuksen kun pelkäsi että hänetkin vangitaan.
Mutta niin Jumalan suunnitelma toteutui. Juudas oli osa sitä suunnitelmaa kuten fariseukset sapattisyytöksineen. Niin Jeesuksesta tuli maailman pelastaja, niin Jeesus kantoi risillä lain syytökset, poisti syntivelan sekä lain kirouksen ja avasi oven Häneen uskoville taivasten valtakuntaan.
Ei ole meidän asia syyttää niitä, jotka olivat osa Jumalan suunnitelmaa.- Anonyymi
Adventistit hokee sapattia joka viestissä, koska heille se on pelastuskysymys.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Adventistit hokee sapattia joka viestissä, koska heille se on pelastuskysymys.
Adventismi on Amerikasta tuotu eksytys ja heresia, mikä kannattaa kiertää kaukaa.
- Anonyymi
Juudas vastasi rehellisesti, kun sotilaat kysyivät kuka heistä on Jeesus.
- Anonyymi
Juudas on turhaan mustamaalattu, koska eivät opetuslapset olleet tuolloin mihinkään valmiita, koska Pyhää Henkeä ei ollut heihin vuodatettu. Silloin ihminen on heikko, lankeaa jokaiseen kiusaukseen ja pelkkää kaikkea mahdollista. Juudas saattoi vain olla kunnon juutalainen, joka ei hyväksynyt sitä että Jeesus ei viettänyt sapattia ja halusi niin ilmiantaa Hänet fariseuksille. Ei Pietari ollut sen kummoismpi kieltäessään Jeesuksen.
Juudas oli myös osa Jumalan pelastussuunnitelmaa. Ilman sitä ei meitä olisi vapautettu lain ja synnin kirouksesta eikä olisi päästyä Jumalan yhteyteen Hengessä. Olisimme uskossa yhtä heikoilla pohjalla kuin Juudas oli ja kuten Pietari oli siinä tilanteessa kuin kielsi Jeesuksen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juudas on turhaan mustamaalattu, koska eivät opetuslapset olleet tuolloin mihinkään valmiita, koska Pyhää Henkeä ei ollut heihin vuodatettu. Silloin ihminen on heikko, lankeaa jokaiseen kiusaukseen ja pelkkää kaikkea mahdollista. Juudas saattoi vain olla kunnon juutalainen, joka ei hyväksynyt sitä että Jeesus ei viettänyt sapattia ja halusi niin ilmiantaa Hänet fariseuksille. Ei Pietari ollut sen kummoismpi kieltäessään Jeesuksen.
Juudas oli myös osa Jumalan pelastussuunnitelmaa. Ilman sitä ei meitä olisi vapautettu lain ja synnin kirouksesta eikä olisi päästyä Jumalan yhteyteen Hengessä. Olisimme uskossa yhtä heikoilla pohjalla kuin Juudas oli ja kuten Pietari oli siinä tilanteessa kuin kielsi Jeesuksen.Kyllä oikeat apostolit olivat saaneet Pyhän Hengen Jeesukselta jo paljon ennen helluntaita. Pyhä Henki oli maan päällä jo maailman luomisessa. Jumalan Henki liikkui vetten yllä.
Joh. 20:22
Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille: "Ottakaa Pyhä Henki!
Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä, sanoi Jeesus heille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä oikeat apostolit olivat saaneet Pyhän Hengen Jeesukselta jo paljon ennen helluntaita. Pyhä Henki oli maan päällä jo maailman luomisessa. Jumalan Henki liikkui vetten yllä.
Joh. 20:22
Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille: "Ottakaa Pyhä Henki!
Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä, sanoi Jeesus heille.Johannes Kastaja oli täytetty Pyhällä Hengellä jo äitinsä kohdussa. Hän ilmaisi uskoa ilolla. Usko, toivo, rakkaus, rauha ja ilo ovat Pyhän Hengen pysyviä ominaisuuksia.
Luuk. 1:15
Sillä hän on oleva suuri Herran edessä; viiniä ja väkijuomaa hän ei juo, ja hän on oleva täytetty Pyhällä Hengellä hamasta äitinsä kohdusta.
Luuk. 1:44
Sillä katso, kun sinun tervehdyksesi ääni tuli minun korviini, hypähti lapsi ilosta minun kohdussani. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juudas oli myös osa Jumalan pelastussuunnitelmaa. Ilman sitä ei meitä olisi vapautettu lain ja synnin kirouksesta eikä olisi päästyä Jumalan yhteyteen Hengessä. Olisimme uskossa yhtä heikoilla pohjalla kuin Juudas oli ja kuten Pietari oli siinä tilanteessa kuin kielsi Jeesuksen.Jumalan ikuiset lait ovat Jumalan rakkauden osoitus syntisille ihmisille. Ei mikään kirous.
Matt. 5:18
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.
Rosvot ja murhamiehet opettaa, että lait on kumottu.
- Anonyymi
Suomessa taitaa olla paljon raamattua lukevia naisia, kun täällä on niin paljon kynittyjä naispäitä.
- Anonyymi
Totuuden julistajat eivät ole kovin suosittuja puhujia.
Matt. 23:34
"Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja lainopettajia. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen." - Anonyymi
Ei Paavali naisia vihannut kun olisi halunnut ottaa matkoille uskonsisaren kuten monilla muilla oli ja haikaili siinä jotain fyysisen työn tekemisen perään että eikö hänellä ole siihen oikeus. Aivan kun olisi halunnut olla sillei.
Eikä Paavali yhtään lakia eikä käskyä luonut uskoville. Jos olisi ollsi ollut sama kiihkomielinen fariseus lakihenkisyydessä kuin oli ennen uskoontuloaan. Tai ei hänen olisi edes tarvinnut tulla uskoon jos olisi yhä lakia julistanut kuten fariseuksena. Siksi Paavali ei ole tehnyt yhtään lakia eikä käskyä miehelle eikä naisille. Kuvannut vain sitä millaisia ovat hengen uskovat sekä millaisia eivät ole.
Hedelmistä uskova tunnetaan eikä siitä onko noudattavinaan lakia. Jos herjaa, niin ei laki siitä tuomitse, vaan se paljastaa vain mikä henki ihmisessä on, minkä vallan alla hän on. - Anonyymi
Jos tuo Paavo olisi ollut olemassa, sehän olisi muslimi, semmoset on vaateet naisille
- Anonyymi
Paavo oli tappaja luonnoltaan ja paha jo heimoltaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavo oli tappaja luonnoltaan ja paha jo heimoltaan.
Saulus Tarsolaisen isä rikastui Rooman hirmuvallalle tekemistään palveluksista ja sai Rooman kansalaisuuden. Samoin sen sai poika Saulus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saulus Tarsolaisen isä rikastui Rooman hirmuvallalle tekemistään palveluksista ja sai Rooman kansalaisuuden. Samoin sen sai poika Saulus.
Rooman kansalaisuus tarkoitti samaa kuin Rooman mafian jäsenyys.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rooman kansalaisuus tarkoitti samaa kuin Rooman mafian jäsenyys.
Suoraan sanottuna suurin piirtein, niinhän se asia on!
- Anonyymi
Saatana matkii Jumalaa.
Ketä Saatana rakastaa, niin sitä hän kurittaa...
Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, SAATANAN ENKELI, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
1. Kor. 15:56
Kuoleman pistin on synti, ja synnin voimana on laki.- Anonyymi
Menisitkö sinä kuuntelemaan saarnamiestä, jossa vaikuttaisi Saatanan enkeli?
Monet menisivät kiireesti sellaista ihmettä katsomaan! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Menisitkö sinä kuuntelemaan saarnamiestä, jossa vaikuttaisi Saatanan enkeli?
Monet menisivät kiireesti sellaista ihmettä katsomaan!Kaikkiin saarnamiehiin on syytä pitää reilu hajurako.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikkiin saarnamiehiin on syytä pitää reilu hajurako.
Jos hurmahenkinen lahkosaarnaaja tulee kohti silmät kiiluen kädet ojossa, niin nopeasti alta pois !
1. Tim. 5:22
Älä ole liian kerkeä panemaan käsiäsi kenenkään päälle, äläkä antaudu osalliseksi muiden synteihin. Pidä itsesi puhtaana. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos hurmahenkinen lahkosaarnaaja tulee kohti silmät kiiluen kädet ojossa, niin nopeasti alta pois !
Älä ole liian kerkeä panemaan käsiäsi kenenkään päälle, äläkä antaudu osalliseksi muiden synteihin. Pidä itsesi puhtaana.Perinteinen kristinusko sakramentteineen ei enää riitä nykyajan ihmisille.
Pitää olla kovampaa kamaa:
1. Tim. 4:1
Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Perinteinen kristinusko sakramentteineen ei enää riitä nykyajan ihmisille.
Pitää olla kovampaa kamaa:
1. Tim. 4:1
Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.Joskaan tuossa ei puhuta uskovista, vaan niistä jotka eivät usko ja jotka luottavat aivan toisiin asioihin kun Jumalan Pyhän Hengen johdatukseen ja siinä pelastuksen sinettiin. Eihän se ole mikään oppi, vaan aivan oikea tapahtuma, jossa ihminen uudestisyntyy sanan mukaan ja palvelee Jumalaa uudessa Hengen tilassa eikä kirjaimen vanhassa.
Ei ole mitään syytä ihmetellä niitä, jotka luopuvat uskosta ja heidän ihmeellisiä toimiaan. Niin vain tulee tapahtumaan kun tapahtumat ovat osoittaneet että usko ei saisi näkyä eikä kuulua missään. Se on maailman mieli. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä ole liian kerkeä panemaan käsiäsi kenenkään päälle, äläkä antaudu osalliseksi muiden synteihin. Pidä itsesi puhtaana.Onko niitä muka olemassakaan, muita kuin hurmahenkisiä saarnamiehiä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko niitä muka olemassakaan, muita kuin hurmahenkisiä saarnamiehiä?
Kaikki lahkolaiset pitää sitä omaa hurmoshenkeään Pyhänä Henkenä, vaikka asialla olisi itse valkeuden enekeliksi tekeytynyt pääpiru.
- Anonyymi
Pääpiru tulee yleensä herjaamaan ja hajoittamaan. Niinhän se toimii tietenkin ja haluaa estää Jumalan lasten pelastumisen. Pääpirun tuntee sen toimintatavoista, jotka ovat. ilkeät, herjaavat ja eivät täytä mitään raamatullisia kriteereitä.
- Anonyymi
Piru ei tule ihmistä vastaan sarvet päässä ja hiilihanko kainalossa.
Ei suinkaan, vaan leveästi hymyillen, hieno puku päällä, krusifiksit kaulassa, kainalossa musta nahkakantinen Raamattu kansalle painos ja kysyy sinulta lempeästi, rakas ystävä, oletko uskossa, lähde meidän mukaan, niin tutkitaan sitä Raamattua yhdessä.
" Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
Eikä ihme; sillä itse Saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen."
- Anonyymi
Piru kyllä herjaa.
Ei se muutoin olisi piru.- Anonyymi
Valkia Saatana esiintyyy Jeesuksen tuntijana ja Paavalin oppien seuraajana.
Ap. t. 19:15 mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta keitä te olette?"
Saatana on korkein luotu olento, hyvin valovoimainen, musikaalinen, osaa kaikkia maailman kieliä ja enkelien kieliä. Näytti Jeesuksellekin kaikki maailman metropolit.
Oli hyvä matkaopas.
Oli taivaan ylistyskuoron johtaja.
Virittelee nytkin niitä ylistyskuoroja lahkoissa. Tosin itsensä ylistämiseksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valkia Saatana esiintyyy Jeesuksen tuntijana ja Paavalin oppien seuraajana.
Ap. t. 19:15 mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta keitä te olette?"
Saatana on korkein luotu olento, hyvin valovoimainen, musikaalinen, osaa kaikkia maailman kieliä ja enkelien kieliä. Näytti Jeesuksellekin kaikki maailman metropolit.
Oli hyvä matkaopas.
Oli taivaan ylistyskuoron johtaja.
Virittelee nytkin niitä ylistyskuoroja lahkoissa. Tosin itsensä ylistämiseksi.Joh. 14:30
En minä enää puhu paljoa teidän kanssanne, sillä maailman ruhtinas tulee, ja minussa hänellä ei ole mitään.
2. Tess. 2:4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
- Anonyymi
Tuommosia Paveja, joka tuossa kertomuksessa on mainittu, on nykyäänkin. Ne on niitä naisten alistajis. . Nainen kuuluu hellan ja nyrkin väliin. Ja kun ukko tulee kotiin omasta mielestään tärkeistä hommista, se kysyy: onko ruoka valmiina ja sänky lämmitetty. Mene akka sänkyyn ja levitä haarat, isäntä tili kotiin
- Anonyymi
Se naisten väheksyminenhän on, itseään tosi uskovaisena pitäville tyypillistä.
Eihän fanaattisimmat uskovaiset hyväksy vieläkään esim. naispappeutta.
- Anonyymi
Jatkuva Jeesuksen nimen hokeminen ja Jumalan lakien kumoaminen pitäisikin saada hälytyskellot soimaan.
Matt.7
21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. - Anonyymi
Hyvällä ystävälläni oli tuommoinen Pave miehenä. Pave määräsi kaikesta vaimon elämässä.
Työmatka oli tarkkaan kellotettu, vaatetus määrätty, pitkät housut kesät talvet. Ystävät oli poistettu. Pave määräsi kaikesta.
Vaimo oli tappouhkauksen alla.
Mutta joskus kohtalo puuttuu peliin. Pave kuoli metsästys reissulla.
Vaimolla oli vaikeaa hautajaisissa pitää pokka.
Lauloi virret täydellä voimalla , ilo oli päällimäinen tunne. Sitten hän pääsi aloittamaan elämän, oikean elämän.
Näitä selkärangattomia munattomia Paavaleita, niitä riittää- Anonyymi
Lahkoissa nuoret tytötkin pakotetaan pitämään huivia päässä. Sitten ne laitetaan halailemaan vanhoja saarnamiehiä kaikkien edessä.
- Anonyymi
Onhan niitäkin, jotka kannattaa sotarikoksia ja kansanmurhaa jos Israel tekee.
Kaikkea löytyy.- Anonyymi
Nyt keskustellaan Paavalin harjoittamasta pakkomielteisestä naisten alistamisesta.
- Anonyymi
Lopeta tuo typerä hamasin kannattaminen.
- Anonyymi
Tekeekö Trumppi ja Putini diilin Euroopan maiden rikkauksien, luonnonvarojen ja mineraalien jakamiseksi kummankin hyväksi?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mihin sinussa haluan koskea
Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä392095Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä
IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi1861545- 941401
Toisen ihmisen sydämellä
leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo1421209- 1151118
PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan
kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki1351050Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."
Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://251010- 74970
- 70894
- 250886