Jos ei ole siis mitään muuta työtä eli on työtön ja osallistuu yritystoimintaan?
Millä se sivutoimisuus todistetaan näissä tapauksissa?
Voiko työtön olla sivutoimiyrittäjä
14
242
Vastaukset
- Anonyymi
ite oon ihan päätoiminen työtön.
- Anonyymi
Sen pitäisi periaatteessa olla mahdollista jos kuitenkin on koko ajan työmarkkinoiden käytettävissä.
Käytännössä tämä kuitenkin johtanee aina siihen, että työvoimaviranomainen tulkitsee että olet siirtynyt yrittäjäksi ja et ole enää työmarkkinoiden käytettävissä, ja työttömyysturvalla ei makseta yrittäjän riskejä (ei siis edes sivutoimisenkaan yrittäjyyden riskejä).
Tilannehan on tietenkin täysin järjetön, työttömät pakotetaan olemaan koko ajan työttöminä, vaikka jokaisen työttömän pitäisi olla mahdollista harjoittaa työttömyysaikana sitten vaikka tällaista sivutoimista "yritys"toimintaa - siis, jotakin toimintaa, josta voi saada jotakin euroja jolla parantaa omaa tilannettaan.
Sosiaaliturva kuitenkin myös rakennettu täysin järjestelmällisesti sellaiseksi, että jos olet oma-aloitteinen ja yrität auttaa itse itseäsi, sosiaaliturvat vedetään heti poikki ja kaikki karenssit ja sosiaaliturvan takaisinperinnät ja muukin tulee sitten kuvioon.
Yhteiskunta luulee että näin pakotetaan kansaa halpatöihin ja olemattomiin työpaikkoihin, mutta koko mekanismi on lopulta lainvastainen juuri sillä hetkellä, kun työttömien Perustuslakiin perustuva oikeus työn vapaaseen valintaan ei enää toteudu - ja etenkin jos valtio ihan avoimesti jättää hoitamatta velvollisuutensa rakenteellisista ohjaustoimista ko. oikeuden toteutumiseksi. - Anonyymi
Ei voi olla minkäänlainen yrittäjä jos haluaa jonkinlaista työttömyysturvaa. Jo pelkkä pöytälaatikkofirma estää sen.
- Anonyymi
Jep juuri näin. Tässä asiassa onkin oikein valtavan suuri oikeudellinen vääryys esim. palkkatyössä olevien ja työttömien välillä.
Tilanne on myös täysin järjetön, koska tilanteenhan pitäisi olla kokonaan toisinpäin, työttömillä pitäisi olla aivan kaikki mahdollisuudet ja oikeudet voida harjoittaa jotakin yritystoimintaa koska työpaikkoja ei ole.
Samaan aikaan työntekijöille tehdään mahdollisuuksia joiden avulla voivat viedä esim. asiakkaat omasta päivätyöstänsä oman sivutoimisen firmansa asiakkaiksi. - Anonyymi
Juu, sana yrittäjä aiheuttaa jo itsessään vähintään vuosien karenssin.
- Anonyymi
Minä aloin tubettamaan. Kaikki meni hyvin kunnes alkoi tulla muutamia euroja tuloja siitä. Yleensä alle 10e/kk, joskus yli.
Sitten Kela sanoi: Saat tehdä videoita vain viikonloppuisin. Arkisin olet työnhakija.- Anonyymi
Tee aiheesta videoita. Viikonloppuisin.
- Anonyymi
Ei tulot kuulu yrittäjyyteen mitään vaan se aika minkä siellä on.
- Anonyymi
Miksi Kela? Eikös se ole TE-toimiston hommia?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Te toimisto tutkii sen mutta jos ihminen valehtelee mitäs tekee? On paljon epärehellisiä ihmisiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siksi Kela, koska Kela antaa tulonsiirtoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siksi Kela, koska Kela antaa tulonsiirtoja.
TT-toimisto ei välitä mitä puuhaat päivisin, mutta kelaa kiinnostaa, koska sieltä saa rahaa. Ja siihen rahaan on tiettyjä ehtoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
TT-toimisto ei välitä mitä puuhaat päivisin, mutta kelaa kiinnostaa, koska sieltä saa rahaa. Ja siihen rahaan on tiettyjä ehtoja.
Kela on hyvin tarkka.
- Anonyymi
Miettimisen aihetta toimeen tuloonja menoon saa päivän tekstistä.
Yståvällisesti vielä hetki. Ei edes satu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa843072Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei3162730Putin ei suostu tulitaukoon nyt kun Kurskin taistelut ovat kesken
ja venäjä on viimein päässyt niskan päälle, suuren ylivoiman turvin. Ukraina ilmeisesti suorittaakin taktista vetäytymi1911506Voi kulta rakas
Kyllä minäkin olen sinuun rakastunut. Oisit avautunut tunteistasi aiemmin niin ei tarvitsisi kiertoteitä kuulla tästä. �621202Martinan firma haastettiin käräjille
Seiska: Martinan firma haastettiin käräjille, taustalla outo rahasotku.2401141Miksi haluat satuttaa
Sillä tiedolla ettet välittäisi minusta vaikka se ei ole totta. Silti tiedän että rakastat minua edelleen. Niinkuin sano281011- 117960
- 70948
- 77945
- 72914