Hiusten lähtö

tyttö***

Osaako joku sanoa, että jos tukka lähtee solusalpaajahoidoista, niin kasvaako uudelleen??

12

3109

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pusuri

      kasvaa, saattaa tulla erilainen kuin ennen. Minulla tuli paksumpi ja paljon tummempi.

    • hoitohenkilökunnalta

      voiko sitä lähtöä estää. Minä näin sairaalassa yhden naisen, joka kävi sytostaattihoidoissa, eikä tukka lähtenyt. Hänelle laitettiin jonkinlainen "kylmämyssy" aina tiputuksen ajaksi päähän.

      • taxotere

        hoitaja sanoi ettei siitä "kylmämyssystä" ole juurikaan apua. Toisilla hiukset lähtevät, mutta ei välttämättä kaikilla. Sitäpaitsi luin jostain toiselta keskustelupalstalta että Turussa ei enää edes suositella "myssyn" käyttöä, kun epäillään sen jopa aiheuttavan aivosyöpää. Itse olen menossa maanantaina ensimmäiseen tiputukseen, enkä aio sitä "myssyä" ottaa.Kävin jo tilaamassa peruukin, siihen saa sairaalasta maksusitoumuksen.


      • Epäilenpä tuon kylmämyssyn tehoa. Ei se solunsalpaajahoito vaikuta kroppaan pelkästään tiputuksen ajan, vaan pitemmällekin. Nuo solunsalpaajat vaikuttajat juuri nopeasti uusiutuviin soluihin, jonka takia hiukset lähtevät. Toisaalta taas kaikki solunsalpaajat eivät ilmeisesti vie hiuksia, vaan on aika paljon lääkekohtaista...


    • mörrimöykky

      Kymmenen kertaa paksummat ja kiharat! Jaksavat edelleen kihartua erittäin pontevasti vaikka ovat kasvaneet jo yli kymmenen senttiseksi. Tietääkö muuten kukaan onko tämä muutos pysyvä? Synnyin tähän maailmaan kyllä ihan suorahiuksisena... Väri ei muuttunut miksikään.

      • fuyt

        mutta muutos ei ollut pysyvä. Nyt on ihan samanlaiset hiukset kuin ennenkin.


    • takaisin?

      Mua taas kiinnostaisi koska tukka alkaa kasvamaan? Solumyrkkyjen loppumisesta kuukausi, eikä ainakaan vielä kasva..

      • Kitty

        Minulla hiukset alkoivat kasvaa takaisin pari kuuukautta hoitojen loputtua. Väri on eri ja hiuksista tulee paljon paksummat!


      • Anneli
        Kitty kirjoitti:

        Minulla hiukset alkoivat kasvaa takaisin pari kuuukautta hoitojen loputtua. Väri on eri ja hiuksista tulee paljon paksummat!

        Hieman yli vuosi sitten loppuivat sytostaatit ja käytin joka tiputuksessa myssyä. Suurin osa hiuksista pysyi päässä mutta toki harveni otsalta. En toki joutunut käyttämään kuin pantaa (huivista tehtyä) pari kuukautta. Noin 1 kk viimeisestä hoidosta niin 2cm pitkä uusi hius tuli jo harvoista kohdista.

        Se päähän jäänyt hius oli toki hieman huonokuntoista mutta omani kuitenkin. Hieman kannattaa hiuksia hellästi kohdella (ei föönausta, tupeerausta eikä liiallista pesua ja harjausta) koska ne ovat kohtuullisen "löysässä".

        Nykyään hiukset ovat paksummat kuin ennen ja hieman luonnonkiharat mitä ne eivät ennen olleet.

        Peruukin hankin enkä kertaakaan päähän laittanut. Olihan se hyvän näköinen mutta ei oma.. Sitäpaitsi jos kylmähatulla saa viivästytettyä hiusten lähtöä niin ei ole kyse kuin parista kuukaudesta.

        Tsemppiä..


        Anneli


      • syöpätär
        Anneli kirjoitti:

        Hieman yli vuosi sitten loppuivat sytostaatit ja käytin joka tiputuksessa myssyä. Suurin osa hiuksista pysyi päässä mutta toki harveni otsalta. En toki joutunut käyttämään kuin pantaa (huivista tehtyä) pari kuukautta. Noin 1 kk viimeisestä hoidosta niin 2cm pitkä uusi hius tuli jo harvoista kohdista.

        Se päähän jäänyt hius oli toki hieman huonokuntoista mutta omani kuitenkin. Hieman kannattaa hiuksia hellästi kohdella (ei föönausta, tupeerausta eikä liiallista pesua ja harjausta) koska ne ovat kohtuullisen "löysässä".

        Nykyään hiukset ovat paksummat kuin ennen ja hieman luonnonkiharat mitä ne eivät ennen olleet.

        Peruukin hankin enkä kertaakaan päähän laittanut. Olihan se hyvän näköinen mutta ei oma.. Sitäpaitsi jos kylmähatulla saa viivästytettyä hiusten lähtöä niin ei ole kyse kuin parista kuukaudesta.

        Tsemppiä..


        Anneli

        Minulta lähti kaikki karvat toisen sytostaatti kuurin jälkeen, en voinut pitää peruukkia koska olen allerginen nylonille, mutta ei se haitannut oli ihan jännä kokemus olla vuosi kaljuna. Hiukset alkoivat kasvamaan takaisin kahdenkuukauden kuluttua hoitojen päättymisestä. Ihanan pehmeä untuva tuli ensin ja alkoi sitten pikkuhiljaa vahvistumaan. Hiuksista tuli samanlaiset kuin entisetkin olivat. Kuulin sairaalassa etteivät kaikki sytostaatit viekkään hiuksia ja muutamilla näin kylmämyssyn päässä.


      • ööö,,,
        syöpätär kirjoitti:

        Minulta lähti kaikki karvat toisen sytostaatti kuurin jälkeen, en voinut pitää peruukkia koska olen allerginen nylonille, mutta ei se haitannut oli ihan jännä kokemus olla vuosi kaljuna. Hiukset alkoivat kasvamaan takaisin kahdenkuukauden kuluttua hoitojen päättymisestä. Ihanan pehmeä untuva tuli ensin ja alkoi sitten pikkuhiljaa vahvistumaan. Hiuksista tuli samanlaiset kuin entisetkin olivat. Kuulin sairaalassa etteivät kaikki sytostaatit viekkään hiuksia ja muutamilla näin kylmämyssyn päässä.

        Mulla on yksi syto hoito vielä jäljellä ja tukka on päästä pois ja vit***aa todella olla kalju. En tiedä, miten nopeaan hiukset lähtee kasvamaan takaisin. Kyllä on itsetunto alhaalla, ei sitä le yhtään. Sitä on kuin toisen luokan kansalainen, tarpeeton, syöpäläinen, mitään tekemätön.


      • Cyrilli
        ööö,,, kirjoitti:

        Mulla on yksi syto hoito vielä jäljellä ja tukka on päästä pois ja vit***aa todella olla kalju. En tiedä, miten nopeaan hiukset lähtee kasvamaan takaisin. Kyllä on itsetunto alhaalla, ei sitä le yhtään. Sitä on kuin toisen luokan kansalainen, tarpeeton, syöpäläinen, mitään tekemätön.

        Itsellani kaikki hiukset tippuivat aamupuuroon, kunnes olin kalju. Uudet hiukset kasvoivat joskus 6 kk kuluttua, ja entiset harmaanhiiren variset hiukset olivatkin nyt pikimustat, ja kiharat ja oi niin ihanan tuuheat. Ystavanikaan ei olleet muo tuntea.
        tata ihanuutta jatkui vuoden verran, sen jalkeen ne pikkuhiljaa alkoivat vaalentua, auringon vaikutuksena, ja myos ohentua, ja nyt 5 vuoden jalkeen ne on entisen variset, vaan ei harmaata ollenkaan ! kukaan ei voi sita uskoa koska olen jo yli 60kymppinen !
        Vaan hiukset ovat nyt erittain ohuet ja loyhat eli lahtee pois melkein kuin niita vain katsoo. Permanenttia enka lakkaa yms kayta.

        Tama kylmapussi kylla on olemassa, vaan useimmat tuntemani laakarit eivat sita suosittele. Joidenkin kohdalla se kylla auttaa etteivat hiukset lahde. Vaan epamukavaa kayttaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1117
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      115
      916
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      281
      682
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      658
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      621
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      566
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      40
      532
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe