Elokuussa Nairobiin ja Mombasaan

Tyttö 79

Hei kaikki!

Olen lähdössä heinäkuun lopussa Nairobiin, joten kertoisiko joku kokenut hyvän halvan hostellin mihin kannattaa majoittua. Voisin ottaa kentältä taksin suoraan sinne niin ei tarvis etsiskellä. Jos tietäisitte Nairobista tai myös Mombasasta jonkun hyvän ruokapaikan ja klubin niin olisin tosi kiitollinen. Olen ollut aikaisemmin 3kk Dar es Salaamissa, mutta en Kenyassa ennen. Eroaako Tanzania ja Kenya suuresti toisistaan?

6

861

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiikeripieni

      heips! olen asunut n.10 vuotta sitten keniassa ja silloin ainakin nairobissa oli yaya centre-niminen ostoskeskus jossa oli ihania ravintoloita. Siellä oli taivaallinen pizzapaikka, intialainen ravintola, kahvila josta sai herkullisia samosoja ja jopa "jäätelöbaari". Luultavasti siellä on vieläkin samoja paikkoja.

      Jos muuten ajattelit junalla matkustaa mombasaan, kehotan miettimään uudelleen.. ;)

      Tansania ja kenia on aika samanlaisia.

      • Jensku

        Hei, miksi kannattaa miettiä uudelleen junalla matkustamista Nairobista Mombasaan? Olen menossa Keniaan 3 viikon päästä ja suunnittelin juuri junalla matkustavani. Yöjuna lähtee illalla Nairobista 19 aikaan ja on perillä seuraavana aamuna Mombasassa 8.30.


    • Olen muutama vuosi sitten ollut työharjoittelussa Keniassa Mathairessa (osa suurinta slummialuetta Kiberaa). Silloin majoituimme F.P.F.K guesthouseen, joka oli kyllä toisella puolella kaupunkia. Erittäin lähellä edellä mainittua Yaya- centeriä, joka on valkoisen herraskansan suosiossa (kalliit hinnat, länsimainen omistus...)
      Tämä guesthouse ei varmaankan ollut halvin eikä hienoin, mutta ympärivuorokauden vartioitu ja lähellä kulkuyhteyksiä. Taitaa olla suosittu lähetystyöntekijöiden sun muiden sanansaattajien keskuudessa.
      Hyvä ruokapaikka voisi olla Carnivore, jos olet lihan ystävä. Jollet, kierrä se erittäin kaukaa!
      Sinne tosin mentävä taksilla...
      Jos olet et ole jo lähtenyt reissuun, toivotan turvallista matkaa! Jo olet niin toivotan silti!
      Nairobihan tunnetaan myös nimellä Nairobber ;).Slummeissa ei ikinä ollut ongelmia, vaikka valkoisia musunguja oltiinkin, mutta keskusta-alueella pitää olla omaisuudestaan hyvin varuillaan...Tästä huolimatta - avoimin mielin!

      • Saska

        Olen lähdössä Nairobiin ensi viikolla. Onneksi aviomieheni on paikallinen ja tuntee maan tavat. Varovainen silti sietää olla, mieheni ei ole
        vuosiin käynyt kotimaassaan ja tavat ovat muuttuneet. Mutta jos jollain on kohdevinkkejä, niin vielä mielelläni ottaisin vastaan. Onko Nairobista mahdollista lähteä safarille ja tietääkö kukaan luotettavaa matkanjärjestäjää? Hyvää joulua kaikille!


    • jjhe

      Keskustelu jatkuu twitterissä https://twitter.com/kenian_kahvi
      ja facebookissa http://www.facebook.com/kenianKahvi

    • Banglaroad

      Dar es Salaan ja Nairobi eroavat paljon toisistaan. Nairobissa kannattaa olla tarkkana varsinkin pimeän aikaan missä liikkuu ja miten. Darissa taas on kohtuullisen turvallista. Siellä vuoden verran yöaikaankin ja yksinkin pyörineenä en ikinä kohdannut edes varkaita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1807
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      78
      1667
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1303
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      69
      1131
    5. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      789
    6. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      775
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      757
    8. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      749
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      725
    10. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      702
    Aihe