Elokuussa Nairobiin ja Mombasaan

Tyttö 79

Hei kaikki!

Olen lähdössä heinäkuun lopussa Nairobiin, joten kertoisiko joku kokenut hyvän halvan hostellin mihin kannattaa majoittua. Voisin ottaa kentältä taksin suoraan sinne niin ei tarvis etsiskellä. Jos tietäisitte Nairobista tai myös Mombasasta jonkun hyvän ruokapaikan ja klubin niin olisin tosi kiitollinen. Olen ollut aikaisemmin 3kk Dar es Salaamissa, mutta en Kenyassa ennen. Eroaako Tanzania ja Kenya suuresti toisistaan?

6

878

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiikeripieni

heips! olen asunut n.10 vuotta sitten keniassa ja silloin ainakin nairobissa oli yaya centre-niminen ostoskeskus jossa oli ihania ravintoloita. Siellä oli taivaallinen pizzapaikka, intialainen ravintola, kahvila josta sai herkullisia samosoja ja jopa "jäätelöbaari". Luultavasti siellä on vieläkin samoja paikkoja.

Jos muuten ajattelit junalla matkustaa mombasaan, kehotan miettimään uudelleen.. ;)

Tansania ja kenia on aika samanlaisia.

• Jensku

Hei, miksi kannattaa miettiä uudelleen junalla matkustamista Nairobista Mombasaan? Olen menossa Keniaan 3 viikon päästä ja suunnittelin juuri junalla matkustavani. Yöjuna lähtee illalla Nairobista 19 aikaan ja on perillä seuraavana aamuna Mombasassa 8.30.

• Olen muutama vuosi sitten ollut työharjoittelussa Keniassa Mathairessa (osa suurinta slummialuetta Kiberaa). Silloin majoituimme F.P.F.K guesthouseen, joka oli kyllä toisella puolella kaupunkia. Erittäin lähellä edellä mainittua Yaya- centeriä, joka on valkoisen herraskansan suosiossa (kalliit hinnat, länsimainen omistus...)
      Tämä guesthouse ei varmaankan ollut halvin eikä hienoin, mutta ympärivuorokauden vartioitu ja lähellä kulkuyhteyksiä. Taitaa olla suosittu lähetystyöntekijöiden sun muiden sanansaattajien keskuudessa.
      Hyvä ruokapaikka voisi olla Carnivore, jos olet lihan ystävä. Jollet, kierrä se erittäin kaukaa!
      Sinne tosin mentävä taksilla...
      Jos olet et ole jo lähtenyt reissuun, toivotan turvallista matkaa! Jo olet niin toivotan silti!
      Nairobihan tunnetaan myös nimellä Nairobber ;).Slummeissa ei ikinä ollut ongelmia, vaikka valkoisia musunguja oltiinkin, mutta keskusta-alueella pitää olla omaisuudestaan hyvin varuillaan...Tästä huolimatta - avoimin mielin!

• Saska

Olen lähdössä Nairobiin ensi viikolla. Onneksi aviomieheni on paikallinen ja tuntee maan tavat. Varovainen silti sietää olla, mieheni ei ole
        vuosiin käynyt kotimaassaan ja tavat ovat muuttuneet. Mutta jos jollain on kohdevinkkejä, niin vielä mielelläni ottaisin vastaan. Onko Nairobista mahdollista lähteä safarille ja tietääkö kukaan luotettavaa matkanjärjestäjää? Hyvää joulua kaikille!

• jjhe
    • Banglaroad

Dar es Salaan ja Nairobi eroavat paljon toisistaan. Nairobissa kannattaa olla tarkkana varsinkin pimeän aikaan missä liikkuu ja miten. Darissa taas on kohtuullisen turvallista. Siellä vuoden verran yöaikaankin ja yksinkin pyörineenä en ikinä kohdannut edes varkaita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      5
      2452
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1617
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1356
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      156
      1181
    5. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1095
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      113
      1082
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      105
      1044
    8. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1041
    9. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      919
    10. Vaikutat mukavalta ja

hyväsydämiseltä ihmiseltä. Oltais oltu hyvät kaverit. ❤️
      Ikävä
      60
      882
    Aihe