Elokuussa Nairobiin ja Mombasaan

Tyttö 79

Hei kaikki!

Olen lähdössä heinäkuun lopussa Nairobiin, joten kertoisiko joku kokenut hyvän halvan hostellin mihin kannattaa majoittua. Voisin ottaa kentältä taksin suoraan sinne niin ei tarvis etsiskellä. Jos tietäisitte Nairobista tai myös Mombasasta jonkun hyvän ruokapaikan ja klubin niin olisin tosi kiitollinen. Olen ollut aikaisemmin 3kk Dar es Salaamissa, mutta en Kenyassa ennen. Eroaako Tanzania ja Kenya suuresti toisistaan?

6

922

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiikeripieni

heips! olen asunut n.10 vuotta sitten keniassa ja silloin ainakin nairobissa oli yaya centre-niminen ostoskeskus jossa oli ihania ravintoloita. Siellä oli taivaallinen pizzapaikka, intialainen ravintola, kahvila josta sai herkullisia samosoja ja jopa "jäätelöbaari". Luultavasti siellä on vieläkin samoja paikkoja.

Jos muuten ajattelit junalla matkustaa mombasaan, kehotan miettimään uudelleen.. ;)

Tansania ja kenia on aika samanlaisia.

• Jensku

Hei, miksi kannattaa miettiä uudelleen junalla matkustamista Nairobista Mombasaan? Olen menossa Keniaan 3 viikon päästä ja suunnittelin juuri junalla matkustavani. Yöjuna lähtee illalla Nairobista 19 aikaan ja on perillä seuraavana aamuna Mombasassa 8.30.

• Olen muutama vuosi sitten ollut työharjoittelussa Keniassa Mathairessa (osa suurinta slummialuetta Kiberaa). Silloin majoituimme F.P.F.K guesthouseen, joka oli kyllä toisella puolella kaupunkia. Erittäin lähellä edellä mainittua Yaya- centeriä, joka on valkoisen herraskansan suosiossa (kalliit hinnat, länsimainen omistus...)
      Tämä guesthouse ei varmaankan ollut halvin eikä hienoin, mutta ympärivuorokauden vartioitu ja lähellä kulkuyhteyksiä. Taitaa olla suosittu lähetystyöntekijöiden sun muiden sanansaattajien keskuudessa.
      Hyvä ruokapaikka voisi olla Carnivore, jos olet lihan ystävä. Jollet, kierrä se erittäin kaukaa!
      Sinne tosin mentävä taksilla...
      Jos olet et ole jo lähtenyt reissuun, toivotan turvallista matkaa! Jo olet niin toivotan silti!
      Nairobihan tunnetaan myös nimellä Nairobber ;).Slummeissa ei ikinä ollut ongelmia, vaikka valkoisia musunguja oltiinkin, mutta keskusta-alueella pitää olla omaisuudestaan hyvin varuillaan...Tästä huolimatta - avoimin mielin!

• Saska

Olen lähdössä Nairobiin ensi viikolla. Onneksi aviomieheni on paikallinen ja tuntee maan tavat. Varovainen silti sietää olla, mieheni ei ole
        vuosiin käynyt kotimaassaan ja tavat ovat muuttuneet. Mutta jos jollain on kohdevinkkejä, niin vielä mielelläni ottaisin vastaan. Onko Nairobista mahdollista lähteä safarille ja tietääkö kukaan luotettavaa matkanjärjestäjää? Hyvää joulua kaikille!

• jjhe
    • Banglaroad

Dar es Salaan ja Nairobi eroavat paljon toisistaan. Nairobissa kannattaa olla tarkkana varsinkin pimeän aikaan missä liikkuu ja miten. Darissa taas on kohtuullisen turvallista. Siellä vuoden verran yöaikaankin ja yksinkin pyörineenä en ikinä kohdannut edes varkaita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      85
      7415
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      96
      5364
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      253
      4524
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      44
      4455
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      62
      3227
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      48
      2646
    7. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2328
    8. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      28
      2291
    9. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      48
      2240
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      41
      2164
    Aihe