Elokuussa Nairobiin ja Mombasaan

Tyttö 79

Hei kaikki!

Olen lähdössä heinäkuun lopussa Nairobiin, joten kertoisiko joku kokenut hyvän halvan hostellin mihin kannattaa majoittua. Voisin ottaa kentältä taksin suoraan sinne niin ei tarvis etsiskellä. Jos tietäisitte Nairobista tai myös Mombasasta jonkun hyvän ruokapaikan ja klubin niin olisin tosi kiitollinen. Olen ollut aikaisemmin 3kk Dar es Salaamissa, mutta en Kenyassa ennen. Eroaako Tanzania ja Kenya suuresti toisistaan?

6

1054

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiikeripieni

heips! olen asunut n.10 vuotta sitten keniassa ja silloin ainakin nairobissa oli yaya centre-niminen ostoskeskus jossa oli ihania ravintoloita. Siellä oli taivaallinen pizzapaikka, intialainen ravintola, kahvila josta sai herkullisia samosoja ja jopa "jäätelöbaari". Luultavasti siellä on vieläkin samoja paikkoja.

Jos muuten ajattelit junalla matkustaa mombasaan, kehotan miettimään uudelleen.. ;)

Tansania ja kenia on aika samanlaisia.

• Jensku

Hei, miksi kannattaa miettiä uudelleen junalla matkustamista Nairobista Mombasaan? Olen menossa Keniaan 3 viikon päästä ja suunnittelin juuri junalla matkustavani. Yöjuna lähtee illalla Nairobista 19 aikaan ja on perillä seuraavana aamuna Mombasassa 8.30.

• Olen muutama vuosi sitten ollut työharjoittelussa Keniassa Mathairessa (osa suurinta slummialuetta Kiberaa). Silloin majoituimme F.P.F.K guesthouseen, joka oli kyllä toisella puolella kaupunkia. Erittäin lähellä edellä mainittua Yaya- centeriä, joka on valkoisen herraskansan suosiossa (kalliit hinnat, länsimainen omistus...)
      Tämä guesthouse ei varmaankan ollut halvin eikä hienoin, mutta ympärivuorokauden vartioitu ja lähellä kulkuyhteyksiä. Taitaa olla suosittu lähetystyöntekijöiden sun muiden sanansaattajien keskuudessa.
      Hyvä ruokapaikka voisi olla Carnivore, jos olet lihan ystävä. Jollet, kierrä se erittäin kaukaa!
      Sinne tosin mentävä taksilla...
      Jos olet et ole jo lähtenyt reissuun, toivotan turvallista matkaa! Jo olet niin toivotan silti!
      Nairobihan tunnetaan myös nimellä Nairobber ;).Slummeissa ei ikinä ollut ongelmia, vaikka valkoisia musunguja oltiinkin, mutta keskusta-alueella pitää olla omaisuudestaan hyvin varuillaan...Tästä huolimatta - avoimin mielin!

• Saska

Olen lähdössä Nairobiin ensi viikolla. Onneksi aviomieheni on paikallinen ja tuntee maan tavat. Varovainen silti sietää olla, mieheni ei ole
        vuosiin käynyt kotimaassaan ja tavat ovat muuttuneet. Mutta jos jollain on kohdevinkkejä, niin vielä mielelläni ottaisin vastaan. Onko Nairobista mahdollista lähteä safarille ja tietääkö kukaan luotettavaa matkanjärjestäjää? Hyvää joulua kaikille!

• jjhe
    • Banglaroad

Dar es Salaan ja Nairobi eroavat paljon toisistaan. Nairobissa kannattaa olla tarkkana varsinkin pimeän aikaan missä liikkuu ja miten. Darissa taas on kohtuullisen turvallista. Siellä vuoden verran yöaikaankin ja yksinkin pyörineenä en ikinä kohdannut edes varkaita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä Yllätti

Kaivatussasi?
      Ikävä
      208
      2072
    2. Ei enää ulkoteltta ruokaa.

Se oli sitten viimmeinen kerta kun tuonne teltalle menen.Laatu heikkenee joka vuosi ja annokset pienenee.Ei enää kiitos,
      Kuhmo
      49
      1237
    3. Jos sussa toisessa on yhtään miestä

Ja kadut tekemisiäsi niin menet poliisin puheille, paljastat kaiken oman osuutesi ja kerrot mitä kaikkea se toinen on te
      Ikävä
      185
      1130
    4. Se katse...

Täynnä rakkautta. Kunpa olisin tajunnut.
      Ikävä
      81
      976
    5. En ole hetkeen sinulle kirjoittanut nainen

Vieläkin ajattelen sinua, jos voit uskoa. Tunteet minussa huutavat toivoa ja rakkautta, kun kylmä loogisuus taas pistää
      Ikävä
      56
      871
    6. 71
      803
    7. Muuttaisitko kaivattusi luokse

heti asumaan? 🛒
      Ikävä
      100
      792
    8. Mitä eroavaisuuksia sinulla on

kaivattusi kanssa? Esim. luonteessa. Haittaavatko erot vai ovatko vain rikkaus?
      Ikävä
      77
      737
    9. Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL

Martina on kasvattanut fiksun tyttären.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      348
      695
    10. Onnettomuus

Olivatko paikkakuntalaisia, jotka menehtyivät?
      Virrat
      33
      685
    Aihe