Varusmiesaika oli 8 - tai 11 kuukautta, natsattomien viettäen 8.
Kyseinen natsaton vietti lapsuutensa kouluikään asti täysin ilman ikätovereita.
Armeija-ajastaan kertoo seuraavasti:
En käynyt armeijan aikana iltavapailla ollenkaan vaan treenasin kaikki illat varuskunnan salilla ja pururadalla.
Siis sosiaalisten kontaktien sijaan treenasi 7 päivänä viikossa 8 kuukauden ajan putkeen.
Sama olio paapattaa alituiseen laajaa kaveripiiriään ja kaverien olemassaolon tärkeyttä.
Tökstöks.
On jopa omasta mielestään mukava seuramies.
Tökkivä tarina.
25
284
Vastaukset
- Anonyymi
Voi Possonterska siun ja tuon muistisi kanssas taas... Ilmeisesti et haluaisi sittenkään olla erakko ja koetat jollakin kumman logiikalla vääntää minusta erakkoa.
Kuinka paljon muistat ajasta ennen kuin täytit seitsemän vuotta? Kerro minulle millaiset muistot sinulla on siitä ajasta ja millainen oli kaveripiirisi silloin?
Minä muistan leikkineeni siskon kanssa, pidettiin kesäteatteria naapureille jne. Serkkujen perheet kävi usein kylässä ja serkkujen kanssa leikittiin myös usein.
Mummolassa oli itseni lisäksi serkkuja päivähoidossa ja siellä riitti puuhaa sillä mummola oli maatila jossa eläimiä useaa eri sorttia hevosesta sikoihin, lehmiin ja kanoihin saakka.
Omassa naapurissa asui pari vuotta vanhempi poika, jonka kanssa hölmöiltiin pihamaalla kaikenlaisia kivoja ideoita, kuten että näytettiin tien varressa persettä aina kun sieltä tuli Ford Anglia. En muista mistä idea oli lähtöisin. 8)
Meillä oli aina kissoja ja koiria ja ihan pienenä myös kilpikonna. Mallorcalta isän kaveri sen salakuljetti. Sen tarina oli surullinen, sillä naapurin poika heitti sen puroon ja kun se oli maakilpikonna, se ei osannut uida.
Se on itse asiassa ensimmäinen muistoni kun istun kotitalomme pihalla sepelillä ja ruokin joillakin heinillä sitä kilpikonnaa ja porukat muuttivat tavaroita sisään uuteen kotiin.
Armeija-aikaan meitä oli viiden hengen urheilijaporukka, jotka treenattiin yhdessä.
Oli lisäkseni nyrkkeilijä, voimanostaja, maratoonari ja bodari. Heiltä opin paljon asioita.
Toki siellä tuvassakin ehdittiin olla muiden inttikavereiden kanssa ja harjoituksissa, marsseilla, ruokalassa jne. Meitä oli Lahdesta viisi samassa komppaniassa ja samalla bussilla kuljettiin suurimman osan vapaista, joita oli joka toinen viikonloppu.
Kotikylällä, jossa oli kotitalokin ja jonne rakensin kaksi taloa, meillä oli iso posse. Samalla noin 15-20 hengen porukalla tehtiin kaikenlaista. Kortteliliigaa futiksessa ja koriksessa, yksi kausi salibandyä, saunailtoja, kalastusta, vesijetteilyä yms.
Asuin katsos elämäni ensimmäiset 40 vuotta ja vähän päälle sillä samalla kylällä. Myös naapureiden kanssa oli yhteistä tekemistä. Lapsemme kaveerasivat keskenään ja oli grillibileitä ja lenkkeilykavereita.
Sinun ei tarvitse olla huolissaan minun sosiaalisista kuvioista. Vaimon suku on kavereitani lapsesta vaariin ja parin britin kanssa ollaan tekemisissä, suomalaisten kanssa lähinnä vain käydään katsomassa futista ja joskus pihvillä.
Lapsiperheessä riittää jo itsessäänkin puuhaa niin ei tässä tarvi eikä kaipaa yhtään enempää actionia. Videopuheluissa Suomeen usein vielä vaihdellaan kuulumisia.
Nyt minä haluan kuulla vastineeksi sinulta että millainen oli kaveripiirisi ennenkuin täytit 7 vuotta ja mitä teit? Millainen sittemmin ja millainen nyt? Miten meni armeija?
Aika hassua että kutsut sbugeksi jos on käynyt baarissa, mutta sitten pidät sitä kummallisena etten mennyt iltavapailla baariin "sosialisoitumaan".
Olet tuhansien paradoksien mies.
2010- Anonyymi
Aktivoitu, joka olikin tarkoitus, perheellinen liikemiesmiljonääri on aina ajan hermolla Pattayan matkailupalstalla.
- Anonyymi
Iltavapailla baariin, mistä tuo putkahti?
Sinä olet vyötärölihava Sbuge. - Anonyymi
Eikö heppiheikillä käyny mielessä ajella pillurallia tai edes käytä pizzalla 8 kuukauden aikana kavereinaan nyrkkeilijä, voimanostaja, maratoonari ja bodari.
Nou, nyrkkeiljän kanssa täytyi nyrkkeillä, voimannostajan kanssa maveilla, maratoonarin kanssa juoksennella ja bodarin kanssa viettää aikaa peilin edessä.
- Anonyymi
Minä en usko että tuolla hyypiöllä olisi ollut tai on mitään muita kuin ryyppykavereita.
Lapsena sukusidonnainen mummun ja serkkujen kanssa ja nyt vaimon suvun riesana. - Anonyymi
11 kk erikoiskoulutus, kotkan Rannikko patteristo, Hamina, Tikkakoski, ilmailualalta,
- Anonyymi
Voittaja-Posso aloitti poistattelun taas, kun on herkkä sielu.
- Anonyymi
Se on vajakki läskiposso sinä joka tässä itkee, poistattelee ja huutaa äitiä ylläpitäjää apuun kun et pärjää keskusteluissa. Kerros nyt siitä ihanasta kaveripiiristäsi joka sinulla oli ennenkuin täytit seitsemän, koska sinua naurattaa se jos ei ole kaveripiiriä.
Mitä ajattelit että niillä sosiaalisilla iltavapailla armeijassa tehdään kun ollaan 300km päässä kotoa? Mennään kirjastoon vai? Kertoo tuo ajatuksesi siitä ettet ole ollut armeijassa ollenkaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on vajakki läskiposso sinä joka tässä itkee, poistattelee ja huutaa äitiä ylläpitäjää apuun kun et pärjää keskusteluissa. Kerros nyt siitä ihanasta kaveripiiristäsi joka sinulla oli ennenkuin täytit seitsemän, koska sinua naurattaa se jos ei ole kaveripiiriä.
Mitä ajattelit että niillä sosiaalisilla iltavapailla armeijassa tehdään kun ollaan 300km päässä kotoa? Mennään kirjastoon vai? Kertoo tuo ajatuksesi siitä ettet ole ollut armeijassa ollenkaan.Iltavapailla mentiin tikkakoskelta jyväskylään jonnekin baariin, jossain se oli nykyisellä kävelykadulla, taisi olla rothin vintti tai jotain sinne päin, se oli 70 luvun lopussa.
- Anonyymi
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä... Tuttua kattilan kilahtelua, Possonterska kun taputellaan tatamiin alkavat viestit poistua.
- Anonyymi
Voin vakuuttaa, tekee viestistä kopio aloituksen 24/7.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voin vakuuttaa, tekee viestistä kopio aloituksen 24/7.
Enpä kauheasti muista mitään alle 10 vuoden iästä. jollei kuvia oteta huomioon mitä minulla on muutamia, edelleenkin.. ihan syntymästä lähtien, ensimmäiset muistikuvat tulee mieleen 13-15 vuotiaana, jolloin kävin taitoluistelemassa, muutaman tytön kanssa, minua ei kiinnostanut lätkä paskaakaan, mutta olin tosi hyvä luistelemaan, hokkareilla, jopa talvipäivä käytiin... aikapaljon kuljin tyttöporukoissa,
poika porukoihin asetuin 17-18 vuotiaana, keräsin melkoisen kaveripiirin, pidimme kahdeksan kaverin kanssa yhteyttä kerran pari vuodessa, Thaimaassa ollessa tuli 10 vuoden taukoa, jatkuu taas jossain vaiheessa.. kaikki on vielä elossa. yksi sairastui kaula-alueen syöpään, kenelläkään ei ole mt-ongelmia eikä vakavia addiktiona.
Armeijassa tuvassa oli neljä henkeä kerralla, saapumiserästä. yhteen olen pitänyt yhteyttä, kaupungilla osastopäällikkönä, kaikilla sama koulutussuunta 11 kk.
Kiersi niin että kaksi oli samaa koulutuserää ja kaksi edellistä, noin kuuden kuukauden kierrolla.
Olin ollut jo ennen armeijaa nuorisotyössä, ja jatkoin sitä sa jälkeen, joka oli virhe valinta, olisi pitänyt vaihtaa ammattia heti intin jälkeen, akkavaltaisella alalla on huonot palkat se ei riitä perheen elättämiseen, tk-alalla oli tuolloin työntekijän markkinat, palkka oli moninkertainen vanhaan verratuna, samoin edutkin, ex-vaimo ihmetteli että miten tuosta voi maksaa noin paljon, varmasti menee firma konkkaan, ei mennyt on vieläkin voimissaan,
Eipä ole minun ongelma, jos kaatuu, kunhan saan vain palkkani, oli autot asunnot. Asuin silloin nuottaniemessä viisi vuotta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Enpä kauheasti muista mitään alle 10 vuoden iästä. jollei kuvia oteta huomioon mitä minulla on muutamia, edelleenkin.. ihan syntymästä lähtien, ensimmäiset muistikuvat tulee mieleen 13-15 vuotiaana, jolloin kävin taitoluistelemassa, muutaman tytön kanssa, minua ei kiinnostanut lätkä paskaakaan, mutta olin tosi hyvä luistelemaan, hokkareilla, jopa talvipäivä käytiin... aikapaljon kuljin tyttöporukoissa,
poika porukoihin asetuin 17-18 vuotiaana, keräsin melkoisen kaveripiirin, pidimme kahdeksan kaverin kanssa yhteyttä kerran pari vuodessa, Thaimaassa ollessa tuli 10 vuoden taukoa, jatkuu taas jossain vaiheessa.. kaikki on vielä elossa. yksi sairastui kaula-alueen syöpään, kenelläkään ei ole mt-ongelmia eikä vakavia addiktiona.
Armeijassa tuvassa oli neljä henkeä kerralla, saapumiserästä. yhteen olen pitänyt yhteyttä, kaupungilla osastopäällikkönä, kaikilla sama koulutussuunta 11 kk.
Kiersi niin että kaksi oli samaa koulutuserää ja kaksi edellistä, noin kuuden kuukauden kierrolla.
Olin ollut jo ennen armeijaa nuorisotyössä, ja jatkoin sitä sa jälkeen, joka oli virhe valinta, olisi pitänyt vaihtaa ammattia heti intin jälkeen, akkavaltaisella alalla on huonot palkat se ei riitä perheen elättämiseen, tk-alalla oli tuolloin työntekijän markkinat, palkka oli moninkertainen vanhaan verratuna, samoin edutkin, ex-vaimo ihmetteli että miten tuosta voi maksaa noin paljon, varmasti menee firma konkkaan, ei mennyt on vieläkin voimissaan,
Eipä ole minun ongelma, jos kaatuu, kunhan saan vain palkkani, oli autot asunnot. Asuin silloin nuottaniemessä viisi vuotta."Armeijassa tuvassa oli neljä henkeä kerralla"?
Et ole siis ollut armeijassa.
Missään varuskunnassa ei ole neljän hengen tupia. Ruotsinlaivalla köyhien hytti on neljälle hengelle. Meitä oli jokaisessa tuvassa 12 ja niin oli myös poikienikin tuvassa. Joissakin tuvissa on nykyään 14 henkilöä ja pienin määrä mitä olen kuullut on kahdeksan.
"ensimmäiset muistikuvat tulee mieleen 13-15 vuotiaana"
No miksi virnuilet muille kaveripiirin puuttumisesta alle 7 vuotiaana jos itse et muista lapsuudestasi mitään? Mitähän kummaa sinulle on tapahtunut jos muistikuvasi alkaa vasta 13-15 vuotiaasta?
Olit varmasti ihan ässä taitoluistelussa tyttöporukassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Armeijassa tuvassa oli neljä henkeä kerralla"?
Et ole siis ollut armeijassa.
Missään varuskunnassa ei ole neljän hengen tupia. Ruotsinlaivalla köyhien hytti on neljälle hengelle. Meitä oli jokaisessa tuvassa 12 ja niin oli myös poikienikin tuvassa. Joissakin tuvissa on nykyään 14 henkilöä ja pienin määrä mitä olen kuullut on kahdeksan.
"ensimmäiset muistikuvat tulee mieleen 13-15 vuotiaana"
No miksi virnuilet muille kaveripiirin puuttumisesta alle 7 vuotiaana jos itse et muista lapsuudestasi mitään? Mitähän kummaa sinulle on tapahtunut jos muistikuvasi alkaa vasta 13-15 vuotiaasta?
Olit varmasti ihan ässä taitoluistelussa tyttöporukassa.Joo, vuonna -78 Haminassa tuvassa oli joukkueen sotilaat (18), eli kolme ryhmää. Ryhmyrit (alikessut, 3kpl) nukkui omissa oloissaan.
Eipä tainnut tyttöjen kaunoluisteluun löytyä niin pitkiä hameita, että olisi posson perä peittynyt! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, vuonna -78 Haminassa tuvassa oli joukkueen sotilaat (18), eli kolme ryhmää. Ryhmyrit (alikessut, 3kpl) nukkui omissa oloissaan.
Eipä tainnut tyttöjen kaunoluisteluun löytyä niin pitkiä hameita, että olisi posson perä peittynyt!Inhorealistinen kuvitelma, Posso minimekossa neljäkutoset kaunarit jalassa tekemässä tiukkaa persuettia ja kaivautumassa samalla tekojään läpi! Hyi hoovetti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, vuonna -78 Haminassa tuvassa oli joukkueen sotilaat (18), eli kolme ryhmää. Ryhmyrit (alikessut, 3kpl) nukkui omissa oloissaan.
Eipä tainnut tyttöjen kaunoluisteluun löytyä niin pitkiä hameita, että olisi posson perä peittynyt!Erityiskoulutuksen tarve on niin pientä ettei siihen tuvallista miehiä mitään järkeä kouluttaa, kaksi saapumiserästä riittää varsin hyvin, alokas aikana tupa oli 6-8 miestä en muista, olin erittäin hyvä luistelemaan, siis todella.. pyysivät pelaamaan lätkää, en lähenyt... enemmin tyttöjen kanssa kuin poikien, kaveri tuli vähän myöhemmin, kahdeksan on vielä maisemissa, mutta 10 vuoteen ei voitu tavata kun kellään ollut varoja lentää thaimaahan.
Kiitos kommenteista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Erityiskoulutuksen tarve on niin pientä ettei siihen tuvallista miehiä mitään järkeä kouluttaa, kaksi saapumiserästä riittää varsin hyvin, alokas aikana tupa oli 6-8 miestä en muista, olin erittäin hyvä luistelemaan, siis todella.. pyysivät pelaamaan lätkää, en lähenyt... enemmin tyttöjen kanssa kuin poikien, kaveri tuli vähän myöhemmin, kahdeksan on vielä maisemissa, mutta 10 vuoteen ei voitu tavata kun kellään ollut varoja lentää thaimaahan.
Kiitos kommenteista.Juu, et muista, kuinkas muutenkaan. Oliko se sun erikoiskoulutus sitä sääpallolla lentelyä, vai teudoliitin suuntausta? Ettet vaan silloinkin jaellut puppemaisesti minimekossasi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Erityiskoulutuksen tarve on niin pientä ettei siihen tuvallista miehiä mitään järkeä kouluttaa, kaksi saapumiserästä riittää varsin hyvin, alokas aikana tupa oli 6-8 miestä en muista, olin erittäin hyvä luistelemaan, siis todella.. pyysivät pelaamaan lätkää, en lähenyt... enemmin tyttöjen kanssa kuin poikien, kaveri tuli vähän myöhemmin, kahdeksan on vielä maisemissa, mutta 10 vuoteen ei voitu tavata kun kellään ollut varoja lentää thaimaahan.
Kiitos kommenteista.Koulutus suoritettiin Haminassa ja Tikkakoskella, silloin tietysti oli normaali tuvat käytössä,. kun ukot koulutettiin monen varuskunnantarpeisiin... koulutuksen jälkeen palatiin takaisin joukko-osastoon. Koulutusjakso on pirun pitkä siksi 11 kuukautta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos kommenteista.Onpas sinulla köyhiä kavereita. Heillä ei sitten varmaankaan ole myöskään rahaa tulla sinua moikkaamaan Simonkylään eikä sinulla rahaa bussilippuun heidän luokseen?
Korkeintaan olet luistellut kaikista tehtävistä ja harjoituksista milloin milläkin tekosyyllä,
jos edes ovat sinut armeijaan huolineet.
Kuka muuten lentäisi muutenkaan Thaimaahan sinua moikkaamaan ja miksi?
Kävit kymmenessä vuodessa kerran Suomessa. Mikä oli syynä siihen? Esimerkiksi Asiantravelilla on varaa lentää joka kesäksi Suomeen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onpas sinulla köyhiä kavereita. Heillä ei sitten varmaankaan ole myöskään rahaa tulla sinua moikkaamaan Simonkylään eikä sinulla rahaa bussilippuun heidän luokseen?
Korkeintaan olet luistellut kaikista tehtävistä ja harjoituksista milloin milläkin tekosyyllä,
jos edes ovat sinut armeijaan huolineet.
Kuka muuten lentäisi muutenkaan Thaimaahan sinua moikkaamaan ja miksi?
Kävit kymmenessä vuodessa kerran Suomessa. Mikä oli syynä siihen? Esimerkiksi Asiantravelilla on varaa lentää joka kesäksi Suomeen.Juu ettei tipu kelan asiakkuudesta pihalle, totta kävin kerran suomessa 10 vuoden aikana, kuukauden.
- Anonyymi
Minäkin olen ollut tyttöporukassa.
Tapahtui nimittäin hieman mielenkiintoisempia juttuja kuin poikien kanssa.
Pojat vain haaveilivat, minä koin.
Ajatelkaapa tyttöjen illanistujaisia ja vaikkapa saunailtoja, jossa vain yksi poika mukana.
Kuten tiedätte pojilla oli tapana rehvastella mitä on saanut ja keneltä saanut, kyllä tytöt nuo jutut tietää, tiesivät myös että minä en ole sellainen.- Anonyymi
Nykyäänkin joissakin tyttöporukoissa on mukana yksi homopoika, mutta ei se homopoika kyllä siellä mitään koe. Yhdessä kikattavat kuka on kuumin mieslaulaja tai näyttelijä.
Sellaista ei kylläkään tapahtunut edes vielä 90-luvullakaan, vaan homopojat alkoivat tulla kaapista vasta niihin aikoihin Sillanpää ja Bumtsibum.
- Anonyymi
Joko se taas on humalatila mennyt Pasasella sille levelille että alkaa armeijan sarkapukuun ilmestyä muistoissa natsoja? Ainoat natsat mitä Pasanen on elämässään saanut on kerätty ostarin nurkalla olevista rosterisista roskiksista. Niissä kun on se pöhkistaso johon röökit tumpataan.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.303751Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1131513Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2351392Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.1531091Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht248940Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ73938Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain34933- 62928
Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲99864Kaipaan sua, Jii
Haluaisin vaan olla sylissäsi ja kuunnella mitä ajattelet, mistä haaveilet, mistä olet huolissasi jne 🥹 🫂56754