Elämäntilanne laukaissut surua, ahdistusta ja yöuni heikkoa. Yöllä vaikea heräämisen jälkeen saada unta, välillä myös päivällä ahdistushetkiä. Tarvitsen lääkkeen yöuneen.Mille lääkärille menitte, yleislääkäri vai?
Ahdistusta, määrääkö yleislääkäri lääkkeen
35
325
Vastaukset
- Anonyymi
Terveyskeskuksessa yleislääkäri on määrännyt minulle akuutissa tilanteessa opamoxin ahdistukseen ja Sertraliinin unta turvaamaan. Oma tilanne oli vastaavanlainen ja meni ohi aika pian.
- Anonyymi
Kiitos, näin ajattelinkin että yleislääkärille menen
- Anonyymi
Surun hoitoon ei taida käypähoitosuosituksissa olla lääkettä.
- Anonyymi
suru pitää surra . Mutta jos ei halua surra niin toki sen voi lääkkeeillä turruttaa ja syödä loppuikänsä lääkkeitä jotta ei käy surua läpi
- Anonyymi
Jos on ahdistusta kuten ap kertoi, niin sitä voidaan hoitaa. Sen jälkeen on voimavaroja ja kykyjä enemmän käsitellä surua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos on ahdistusta kuten ap kertoi, niin sitä voidaan hoitaa. Sen jälkeen on voimavaroja ja kykyjä enemmän käsitellä surua.
Lääkäri päättää hoidetaanko lääkkeillä vai ilman pilleriä.
- Anonyymi
Tuo nyt oli taas eräänlainen selitys. Tottakai ihminen suree vaikka syö lääkkeitä , lääkkeet ottavat pois ahdistuksen. Ja normaalille surutyölle saa tilaa ajatuksissaan . Joten ihmiset ovat erilaisia herkillä ihmisillä on ahdistus niin kamalaa että siihen on saatava apua.
Sitten onihmisiö jousta ei edes huomaa että tekevät susrutyötä Niin erilailla käsitellään asioita , siis kukin tavallaan - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo nyt oli taas eräänlainen selitys. Tottakai ihminen suree vaikka syö lääkkeitä , lääkkeet ottavat pois ahdistuksen. Ja normaalille surutyölle saa tilaa ajatuksissaan . Joten ihmiset ovat erilaisia herkillä ihmisillä on ahdistus niin kamalaa että siihen on saatava apua.
Sitten onihmisiö jousta ei edes huomaa että tekevät susrutyötä Niin erilailla käsitellään asioita , siis kukin tavallaanNjaa. Lääkkeet kyllä leikkaa tunteita että surunvoi joutua käymään lääkkeiden läpi uudessa muodossa läpi
- Anonyymi
Vaikka tarvitset, ei lääkäri välttämättä anna sellaista. Valmistaudu lähtemään tyhjin käsin pois niin et pety liian rankasti.
Unettomuuteen käytetään ensisijaisesti lääkkeettömiä keinoja hoitosuosituksen mukaisesti.- Anonyymi
Minulle lupasi yleislääkäri julkisella, että hän uusii minun lääkkeeni. Ne on kaikki psykiatrin kirjoittamia, mutta säästösyistä uusitan lääkkeet yleisellä. Olen kyllä puhunut tämän yleislääkärin kanssa puhelimessa kun oli muita vaivoja.
Samat lääkkeet olleet minulla kauan , uusin niistä noin 20 vuotta vanha. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulle lupasi yleislääkäri julkisella, että hän uusii minun lääkkeeni. Ne on kaikki psykiatrin kirjoittamia, mutta säästösyistä uusitan lääkkeet yleisellä. Olen kyllä puhunut tämän yleislääkärin kanssa puhelimessa kun oli muita vaivoja.
Samat lääkkeet olleet minulla kauan , uusin niistä noin 20 vuotta vanha.Oletpas sinisilmäinen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samat lääkkeet olleet minulla kauan , uusin niistä noin 20 vuotta vanha.Ihmeen hankala sinun niitä on kuitenkin saada, eikö? Tulit kyselemään nettiin asiasta ja ikään kuin haluat varmistaa, että joku komppailisi sinua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samat lääkkeet olleet minulla kauan , uusin niistä noin 20 vuotta vanha.Mikä saa sinut uskomaan, että lääkäri tekee työnsä kuten haluat? Luuletko että hän muistaa luvanneensa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samat lääkkeet olleet minulla kauan , uusin niistä noin 20 vuotta vanha.Eikö epäilytä, kun kirjoittanut samantien? Olisi voinut jos olisi antamassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä saa sinut uskomaan, että lääkäri tekee työnsä kuten haluat? Luuletko että hän muistaa luvanneensa?
Yleensä lääkärit tekevät yhteistyötä potilaan kanssa. Ei enää ole kuten ennen vanhaan että lääkäri määrää , ainoastaan pakkohoidossa .yleensä yhteistyö ,potilaan ja lääkärin välillä antaa hyviä tuloksia . Ennen luultiin että lääkärit ovat jotain yli ihmisiä joiden pitää tietää kaikki nykyään ymmärretään että lääkärit ovat tavallisia ihmisiä jotka ovat valinneet ammatikseen lääkärin uran. Siksi on ajatustapa muuttunut niin että potilaskin voi ehdottaa jotain lääkettä ja kysyä olisiko sellaisesta hyötyä hänen sairaudessaan . Joten yhteistyö on monta kertaa parempi malli kun se muoto mikä oli ennen vanhaan .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yleensä lääkärit tekevät yhteistyötä potilaan kanssa. Ei enää ole kuten ennen vanhaan että lääkäri määrää , ainoastaan pakkohoidossa .yleensä yhteistyö ,potilaan ja lääkärin välillä antaa hyviä tuloksia . Ennen luultiin että lääkärit ovat jotain yli ihmisiä joiden pitää tietää kaikki nykyään ymmärretään että lääkärit ovat tavallisia ihmisiä jotka ovat valinneet ammatikseen lääkärin uran. Siksi on ajatustapa muuttunut niin että potilaskin voi ehdottaa jotain lääkettä ja kysyä olisiko sellaisesta hyötyä hänen sairaudessaan . Joten yhteistyö on monta kertaa parempi malli kun se muoto mikä oli ennen vanhaan .
Mistä yleistys?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ihmeen hankala sinun niitä on kuitenkin saada, eikö? Tulit kyselemään nettiin asiasta ja ikään kuin haluat varmistaa, että joku komppailisi sinua.
En tullut kyselemään nettiin asiasta, vaan vastasin toiselle, joka kyseli.
Minä itse otin kuitenkin psykiatriaan erikoistuvan, 20 min. aika. Se, joka on ollut minulla 20 vuotta, on kallis.
Ei se yleislääkäri ollut vastentahtoinen, kysehän vain on reseptien uusimisesta , ja hänen kanssaan olen puhunut muista terveysongelmista. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mikä saa sinut uskomaan, että lääkäri tekee työnsä kuten haluat? Luuletko että hän muistaa luvanneensa?
Tämä on pieni paikkakunta. Kyllä ne nettiin tekee kirjoituksia ihmisistä. Tässä edellinen puhelu hänelle maksoi noin 20 e
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Minun lääkkeeni ovat olleet jo pitkässä juoksussa käytössä. En usko, että yleislääkärillä olisi mitään niitä vastaan, minähän voin hyvin.
- Anonyymi
Psykiatrille. Sain kehotuksen herätä aikaisemmin. En saanut lääkkeitä.
- Anonyymi
Yleislääkärin pitäisi osata määrätä unettomuuteen ja ahdistukseen peruslääkkeitä, kuten mirtazapin, atarax, ketipinor. Apteekista saa ilman reseptiä valeriaanaa ja melatoniinia.
- Anonyymi
Lääkkeettömällä linjalla "ei osaa".
- Anonyymi
Ei tarvitse osata. Riittää kun on lääkkeettömällä linjalla. Lääkäri ei ole reseptiautomaatti, josta painetaan ulos itseä ennen auttanut lääke.
- Anonyymi
Mikset ehdottanut Sedixiä tai Histecia? Molemmat myös ilman reseptiä apteekista. Antihistamiini on erityisen suosittu lääkäreiden keskuudessa. Ketin vaikutus perustuu sen kiinnittymisestä histamiinireseptoreihin.
Tai Propralia. Moni sanoo sen olevan loistava ahdistukseeen. - Anonyymi
Ihan niin , ja usein kyllä määräävätkin mainitsemiasi lääkkeitä . Sillä jokainen ihminen tulee kokonaan näitä vaikeuksia ainakin pari kertaa elämänsä aikansa , siis ei mitenkään epätavallista
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tarvitse osata. Riittää kun on lääkkeettömällä linjalla. Lääkäri ei ole reseptiautomaatti, josta painetaan ulos itseä ennen auttanut lääke.
Kyllä he vaan kirjoittavat reseptejä potilaan toivomuksesta kun näkevät tarpeen . Äei lääkärin ammatti mitenkään tarkoita sitä etä oltaisiin kieltämässä jotenkin jos potilaalla on aikaisemmin ollut joku lääke mikä on auttanut .äjoten jokainen tapaus on yksittäinen siis lääkärin ja potilaan välinen asia
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä he vaan kirjoittavat reseptejä potilaan toivomuksesta kun näkevät tarpeen . Äei lääkärin ammatti mitenkään tarkoita sitä etä oltaisiin kieltämässä jotenkin jos potilaalla on aikaisemmin ollut joku lääke mikä on auttanut .äjoten jokainen tapaus on yksittäinen siis lääkärin ja potilaan välinen asia
Kun näkevät oman tarpeen kirjoittaa resepti. Potilaan toive ei liity vaan lääkärin henkilökohtainen mielipide.
- Anonyymi
Kyllä tavallinen terveyskeskus lääkäri voi auttaa sinua tässä ongelmassa , kerrot vaan miten voit niin saat lääkettä ahdistukseen ja unettomuuteen . Usein vaikeat elämän tilanteet käynnistävät juuri unettomuuden ja ahdistuksen . Ohimeneviä sisnänsä mutta uni on niin tärkeä tekijä ihmisen elämässä että siihen saat varmaan tilapäistä apua , samoin ahdistukseen , sekin helpottuu jos saa nukuttua tarpeellisen määrän. Niinhän se on että kun ihminen on väsynyt niin ei oikein toimi samalla tavalla kun hyvin nukkuneena .
- Anonyymi
Voi jos haluaa valita tehdä työnsä sillä tavalla. Vain henkilökohtainen valinta ratkaisee.
Aina voi valita jotain muuta jos itse ei halua valita sitä, mitä potilas haluaa.
- Anonyymi
Ainakaan terveyskeskuslääkärit eivät uskalla kirjoittaa enää edes nukahtamislääkkeitä joten joutuu menemään viinakauppaan jotta saa edes joskus nukuttua.
Maksa menee ryyppäämällä ja pälli hajoaa unettomana.
Käyn kuitenkin Turkissa kerran vuodessa nukkumassa, siellä eivät lääkärit istu pärsiillään reseptien päällä.- Anonyymi
Kyse on motivaatiosta, ei uskalluksesta.
- Anonyymi
Alkuperäisen kirjoitus haiskahtaa jotenkin tutulta..?
- Anonyymi
Pistää miettimään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pistää miettimään.
Kuvaamasi oireet ovat kuin suoraan lääkärin/s.hoitajan diagnoosista
- AnonyymiUUSI
Ihan väärinpäin käynyt täällä. Valvotaan kun ei nukuta vaikka ahdistaisi kuinka.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mihin sinussa haluan koskea
Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä432297Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä
IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi2422109- 1111558
Toisen ihmisen sydämellä
leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo1441291- 1151237
PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan
kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki1391134Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."
Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://271117- 741019
- 65983
- 70960