Tervehdys Fuengirolasta 9.2.2025

Anonyymi-ap

Täällä vietetty talvea joulukuun alusta runsaiden Suomalasten joukossa.
Brittejä ja Saksalaisia kuuluu olevan eneiten. Useiden kanssa keskusteltukin, ihan äidinkielillään, kun nekin luonaa. Myös Espanja tuli aikaan opeteltua, sillä voi kommunikoida paikallisten kanssa mm kaupoissa hoituu asiat hyvn. ym.

Säällä aina hyvä alkaa, täällä päivisin 15-18 + astetta, juuri näytti sääennustaja Tv:ssä ihan kelpo säätä tuleviin päiviin, öisin n 10 + astetta.
kotikulmien sää ei nyt hyvältä näytä, lumetonta, ja liian lauhaa metsä töihin.
Juuri iltasella oltiin metsäarakoitsijaan yhteydessä, niin katsotaan vielä jos pakastuisi paremmin. Tulenkin kotona käymään kuun puolenvälin maissa, niin katsotaan tarkemmin, jos palstoja muuttaisi enemmän kangasmaille.
ne on jo kaikki syksyllä katsottu läpi, niin hyväksyntä on kaikkeen. Pysyyhän metsäpohjat siistimpänä pakasilla raskaitten koneitten alla. Toisaalta, metsäpohjat saakin aueta tarttuu paremmin luonnon kylvö. Nyt on puu niin arvossa, että sitä täytyy saada liikeelle.

Täällä Fuengirolassa ei nyt kummempia, varmaan monet käyneetkin niin kuva mielessä alueesta. Meillä vilkas joulun aika meni, nyt kovat kutsut ulkomailla asuvien lasten perheisiin, kuin toisilla miniöillä ja appi-ukoilla myös vaatimus heitä käydä katsomassa. Sen teemme talven aikana ainakin tässä lähempänä asuvien luokse. Vilkkainta mitä ollut Suomalaisten matkat Espanjaan, eräs tilasto kertoi, ja kyllä täälläkin on tosi paljon meikäläisiä.

Tarkoitus sitten käydä mm Prahassa jos tytär perheineen asuu, kuin matkalla Sveitsikin. Prahasta lyhyt matka Saksan Dresdeniin jossa meillä asunto kerrostalossa, jossa tyttären tytär asuu edelleen, opiskeli aikansa ja nyt työssä siellä. Aikanaan möin Helsingin osakkeen, jolla sai pilkkahintaan Dresdenin 42 m2 yksiön. Dresden on lähes Helsingin kokoinen. Kaupunki koki kovia ennen Hitlerin kukistumista, liittoutuneet pommitti melkeinkin raunioiksi kaupungin.

Sellaista tarinaa ! Näin äkkituimaan.

Hyvää vaalin alus aikaa sinnekkin, siihen mekin tähdätään että kotona äänestetään, joka täälläkin hyvin onnistaa. Aiempina aikoina ollaankin täällä kansalaisvelvoite tehty. Kotona on kaikki hyvin, kun hyvät hoitajat olleet mm kissalle ja koiralle. Kyllä siinä molemmat taas on mielissään kun isäntäväki koteutuu. Se on tervetuliais toivotus parinminuutin mittainen. Puhelimen kautta ollaankin oltu yhteyksissä, kyllä ne päätään kallistelee, että jotain ymmärrystä on.

Hyvää sunnuntai päivän jatkoa.

22

274

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Runsaiden suomalaisten? Kuppikoko F ja siitä ylöspäin, jos eivät roiku?

• Anonyymi

Olette siellä kuluttamassa Suomen eläke rahoja ulkomaiden yrittäjien hyväksi?

Ilmanko Suomi pärjää huonosti.

Jos maailmassa on joku ilmastonmuutos, niin tällä hetkellä väki siirtyy väärään suuntaan?

Ilmasto pakolaisuus on Suomesta Espanjaan päin.

Tykkääkö ne espanjalaiset kun turistit nostaa asumiskulut, eikä paikalliset pysty enää asumaan siellä?

• Anonyymi

Omia rahoja ne on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Omia rahoja ne on.

Ai ne eläkkeet? Ei ole, vaan työtätekevän nuoremman polven.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No, mun tilille ne eläkkeet kuiteski tulee. Mun, mun, mun!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No, mun tilille ne eläkkeet kuiteski tulee. Mun, mun, mun!

Melkeen kuin köyhäinapu?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä ne eläkkeet ovat tulleet tehdyistä työ vuosista kertymä ,ei nuorten vätysten tarvitse meille niitä maksaa,ja nuoret hankkivat omat eläkkeensä 🤫omista työ vuosistaan

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä ne eläkkeet ovat tulleet tehdyistä työ vuosista kertymä ,ei nuorten vätysten tarvitse meille niitä maksaa,ja nuoret hankkivat omat eläkkeensä 🤫omista työ vuosistaan

Hyvin pientä eläkettä tulevat saamaan ja eläkeikäkin on 75v.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja ne eläkkeet maksaa niiden lapset ja lapsenlapset.
        Ilman koulutusta kun on työnsä tehnyt, niin talouslaskentakin on useimmilta hukassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Omia rahoja ne on.

Omia rahoja on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Omia rahoja on.

Ei ole Eskon eikä veronmaksien kuin Ayliikeellä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole Eskon eikä veronmaksien kuin Ayliikeellä.

Omia on !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei nuorilla ole elekerahoja.

• Anonyymi

Melkeen kuin köyhäinapu olemalla vasuri.

• Anonyymi

Pitää tovereita elättää maan haitoiksi.

• Anonyymi

Keskustalaisen aloitus.

• Anonyymi

Hyvää jatkoa.

• Anonyymi

Hyvää sunnuntai päivää

• Anonyymi

Melkein kuin köyhäinapu olemalla vasuri

• Anonyymi

Hyvää torstai illan jatkoa.

• Anonyymi

Hyvää sunnuntain jatkoa.

• Anonyymi

Lauantai ja poikamies.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      134
      3060
    2. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      7
      1630
    3. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      222
      1354
    4. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      70
      1191
    5. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1171
    6. 37
      1041
    7. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      1022
    8. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      133
      987
    9. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      954
    10. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      36
      897
    Aihe