Evlut kirkko sulki uskovan papin ulos toiminbafrszb.

Anonyymi-ap

Tyrmistyneinä olemme saaneet kuulla, että Lauttasaaren seurakunnan johtoryhmä on kirkkoherra Kalle Kuusniemen johdolla päättänyt kokouksessaan 29.1.2025 evätä pastori Markus Alajoen esiintymisen kirkossa 12.2.2025 järjestettävässä tilaisuudessa, josta kerrottiin 16.1. ilmestyneessä Kirkko ja kaupunki -lehdessä ja 29.1. ilmestyneessä Lauttasaari-lehdessä.
Kansanlähetyksessä työskentelevä pastori Markus Alajoki on tehnyt vuosia työtä muslimitaustaisten ihmisten parissa Suomessa ja ulkomailla. Alajoen työkokemukselle on kysyntää, kun yritämme parantaa maahanmuuttajien kotoutumista Suomeen. Ruotsista kantautuvat uutiset väkivallan lisääntymisestä maahanmuuttajien keskuudessa huolettavat meitä. Toivoisimme saavamme käytännön neuvoja vieraita kulttuureja edustavien pakolaisten kohtaamiselle.
Johtoryhmän päätöksen taustalla on Lauttasaaren seurakuntaneuvoston 14.1.2025 antama lausunto jumalanpalveluksessa kerättävistä kolehdeista. Verkkouutisessa todetaan, ettei Lauttasaaren seurakuntaneuvosto kannata neljää Kirkkohallituksen määräämää kolehtikohdetta, jotka ovat ELY, Kylväjä, SLEY ja SEKL. Perusteluna on se, että nuo kirkon lähetysjärjestöt vastustavat naispappeutta eivätkä edistä seksuaalivähemmistöjen yhdenvertaisuutta. Kannanotto ei kuitenkaan oikeuta ovien sulkemiseen kristillisen järjestön pastorilta.
Lauttasaaren seurakunnassa on tähän mennessä korostettu kirkon avoimuutta ja matalaa kynnystä vastaanottaa erilaisia ihmisiä. Johtoryhmän päätös merkitsee sitä, etteivät kyseisten lähetysjärjestöjen edustajat ole tervetulleita vierailevina puhujina kirkkoon. Näin siitä huolimatta, että Helsingin seurakuntayhtymän toimintateemana oli äskettäin ”Rohkeasti yhdessä”. Nyt ei ole rohkeutta toimia yhteistyössä edes kaikkien herätysliikkeiden kanssa, vaikka osa seurakuntalaisista käy kiellettyjen lähetysjärjestöjen tilaisuuksissa tai tukee niitä taloudellisesti.
Vietimme tammikuussa perinteisesti ekumeenista rukousviikkoa. Sen vietossa ei ole koettu esteeksi sitä, ettei naispappeus tai samaa sukupuolta olevien vihkiminen ole sallittua kaikissa kristillisissä kirkoissa. Vaikka nämä kysymykset ovat meidänkin mielestämme tärkeitä, ne eivät voi olla kirkkoamme hajottavia tekijöitä.
Pettyneiden Lauttasaaren seurakuntalaisten puolesta
Laura Reinilä

115

633

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Naispappeus ei ole hyväksyttyä alkuseurannalta periytyvän opin mukaan kristillisissä kirkoissa ja niinpä noin 2 miljardin jäsenen maailman valtakirkoissa katolisessa kirkossa ja ortodoksisissa patriarkaateissa ei naispappeus ole hyväksyttyä. Luterilainen kirkko ei ole tässä mielessä kristillinen kirkko.

• Anonyymi

Juuri näin.

• Anonyymi

Luterilaisena olen ylpeä siitä ettei ole jämähdetty muinaisten vuohipaimenten tasoiseen kulttuuriin.

Kaikki uskonnot perustuu harhakuvitelmiin ja kansanperinteeseen. Fiksummat sentään hiljalleen kehittyy.

• Anonyymi

Ei ole vieläkään uskovien kesken.

• Anonyymi

Se tässä juuri on ongelma, että vaikka olemme luterilaisessa kirkossa, niin edes luterilaiset itse eivät tiedä, mihin edes kristinusko perustuu - puhumattakaan, että kuulisivat itse Martti Lutherin omaa ääntä.

Kristinuskolla ei olla rakentamassa Jeesuksen julistamaksi käskemällä evankeliumilla taivasten valtakuntaa maan päälle, vaan Paavalin syntiopilla - perkaamalla pois koko taivasten valtakunta (Matt 13:33 Jeesus ja 1.Kor.5:7 Paavali) - vaan syntien valtakuntaa.

Jos haluatte toimia toisin, on sitten Jeesus otettava ristiltä lammasuhrina alas ja lopetettava hänen veren juontinsa ja ruumiin syöntinsä ja vaihdettava evankeliumin julistus.

Laitan seuraavaksi kopion Lutherin tekstistä ja hänen referaatin Paavalin opetuksesta.

• Anonyymi

Tämä on kristinuskon oikea oppi - Luther, teos Sidottu ratkaisuvalta:

<<Jos kaikki ne, jotka ovat armon ulkopuolella, ovat nimenomaan luontonsa puolesta VIHAN lapsia, niin on vapaa ratkaisukin luontonsa puolesta VIHAN lapsi, ja jos se jo luontonsa puolesta on tällainen, niin vielä suuremmalla syyllä se on VIHAN lapsi tekojensa puolesta. Mutta eihän VIHAN lapsi luonnostaan kykene tekemään mitään muuta kuin sitä, MIKÄ PAHAA ON, ei sellaista, mikä valmistaa armoon, vaan VIHAAN, siis sellaista, mikä ansaitsee VIHAN!

Ylös siis, te pelagiolaiset ja valmistautukaa teoillanne armoon, vaikka Paavali tässä sanoo, että kaikki niillä ansaitsevat ainoastaan VIHAN!

Olisihan ollut lienteämpää, jos hän olisi sanonut ainoastaan, että »me OLIMME VIHAN lapsia», mutta lisätessään LUONNOSTAAN-sanan hän tahtoi meitä olemaan siinä mielessä, että kaikki se, MITÄ ME OLEMME JA TEEMME, ON PELKÄSTÄÄN VIHAN eikä mitenkään armon ANSAINNUT. Raamatusta tuskin voinet löytää lyhyydessään voimakkaampaa sanaa vapaata ratkaisuvaltaa vastaan."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä on kristinuskon oikea oppi - Luther, teos Sidottu ratkaisuvalta:

<<Jos kaikki ne, jotka ovat armon ulkopuolella, ovat nimenomaan luontonsa puolesta VIHAN lapsia, niin on vapaa ratkaisukin luontonsa puolesta VIHAN lapsi, ja jos se jo luontonsa puolesta on tällainen, niin vielä suuremmalla syyllä se on VIHAN lapsi tekojensa puolesta. Mutta eihän VIHAN lapsi luonnostaan kykene tekemään mitään muuta kuin sitä, MIKÄ PAHAA ON, ei sellaista, mikä valmistaa armoon, vaan VIHAAN, siis sellaista, mikä ansaitsee VIHAN!

Ylös siis, te pelagiolaiset ja valmistautukaa teoillanne armoon, vaikka Paavali tässä sanoo, että kaikki niillä ansaitsevat ainoastaan VIHAN!

Olisihan ollut lienteämpää, jos hän olisi sanonut ainoastaan, että »me OLIMME VIHAN lapsia», mutta lisätessään LUONNOSTAAN-sanan hän tahtoi meitä olemaan siinä mielessä, että kaikki se, MITÄ ME OLEMME JA TEEMME, ON PELKÄSTÄÄN VIHAN eikä mitenkään armon ANSAINNUT. Raamatusta tuskin voinet löytää lyhyydessään voimakkaampaa sanaa vapaata ratkaisuvaltaa vastaan."

Ymmärrätkö - kristinuskoa ei ole perusteltu 'hyvän tekemisellä', sellainen ei vain käy, koska silloinhan Jeesus olisi täysin turhaan uhrattu ja teurastettu uhrilammas, turhaan kuoliaaksi kidutettu, jos ihminen itse pystyisi päättämään teoistaan ja vastaamaan niistä. Jokainen, joka tekee hyvää ja osoittaa siihen kykenevänsä, on kristinuskon vihollinen!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ymmärrätkö - kristinuskoa ei ole perusteltu 'hyvän tekemisellä', sellainen ei vain käy, koska silloinhan Jeesus olisi täysin turhaan uhrattu ja teurastettu uhrilammas, turhaan kuoliaaksi kidutettu, jos ihminen itse pystyisi päättämään teoistaan ja vastaamaan niistä. Jokainen, joka tekee hyvää ja osoittaa siihen kykenevänsä, on kristinuskon vihollinen!

Uhrattu. Äsiis asia on ainoastaan jonkun ihmisen ajatusmalli se ei sitä tee oikeaksi että vatvotaan uskon nimissä synneistä harva se päivä.
        Kai sitä nyt ihmisten tulee saada elää vapaana ainoan elämänsä se kun kaiken mailman rangaistuksista huudellaan ja jopa synnistäkin —— aina vaan .kukaan ihminen ei ole mitenkään syntinen . Nyky yhteiskunnassa on käsity sanasta rikos , ja oka tekee rikoksen saa tuomion tavalla ai toisella. Uskon sisaret ne laskee synniksi senkin jos kaksi ihmistä rakastuu toisiinsa , silloin elävät heidän mukaansa muka synnissä jos ovat harrastaneet seksiä .
        Ja muita ihmeellisyyksiä jotka lasketaan muka synniksi, jopa mennään niinkin pitkälle että ajatuksetkin ovat syntiä. Hyi hitsi sitä epätietoisuutta missä eräät aina vaan elävät

• No eipä tuossa mitään kummallista ole. Seurakunnat saavat itsenäisesti päättää tietyistä asioista ja noilta lähetysjärjestöiltä voidaan aivan oikeutetusti perätä kirkon sääntöjen hyväksymistä. Kirkossahan noiden ei ole mikään pakko olla jos talon säännöt eivät heille kelpaa.

• Anonyymi

Tolkun.ihminen tunnetusti yrittää ratsastaa jopa kolmella hevosella yhtä aikaa, tai lainaa naapurilta, jos omat ei riitä.

Kristinusko kirkoilla on tunnustuksin tarkkaan määrämuotoon luotu teologia, eikä siinä ole mitään säätämisen varaa - tai kuten sanoin, sitten vaihdetaan evankeliumin julistaminen Jeesuksen käskemäksi taivasten valtakunnan evankeliumiin, ja luovutaan Paavalin jullistamaksi käskemästä t syntien evankelilumista - näissä on eri Jumalat, niitä ei voi yhdistää - jonka kristinuskon tärkein opetus kirje on kirje Roomalaisille, ja sen tärkein luku, missä tämä oppi on määritelty on luku 7.

"17:15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä MITÄ MINÄ VIHAAN, SITÄ MINÄ TEEN. Sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan SITÄ PAHAA, MITÄ EN TEHDO, MINÄ TEEN.

7:20 Jos minä siis TEEN SITÄ, MITÄ EN TAHDO, niin sen TEKIJÄ EN OLE ENÄÄ MINÄ, vaan SYNTI, joka minussa asuu.

Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni. Minä viheliäinen ihminen, kuka PELASTAA minut tästä kuoleman ruumiista?

7:25 Kiitos JUMALALLE JEESUKSEN KRISTUKSEN , meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni PALVLELEN LIHALLA SYNNIN LAKIA"

• Anonyymi kirjoitti:

Tolkun.ihminen tunnetusti yrittää ratsastaa jopa kolmella hevosella yhtä aikaa, tai lainaa naapurilta, jos omat ei riitä.

Kristinusko kirkoilla on tunnustuksin tarkkaan määrämuotoon luotu teologia, eikä siinä ole mitään säätämisen varaa - tai kuten sanoin, sitten vaihdetaan evankeliumin julistaminen Jeesuksen käskemäksi taivasten valtakunnan evankeliumiin, ja luovutaan Paavalin jullistamaksi käskemästä t syntien evankelilumista - näissä on eri Jumalat, niitä ei voi yhdistää - jonka kristinuskon tärkein opetus kirje on kirje Roomalaisille, ja sen tärkein luku, missä tämä oppi on määritelty on luku 7.

"17:15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä MITÄ MINÄ VIHAAN, SITÄ MINÄ TEEN. Sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan SITÄ PAHAA, MITÄ EN TEHDO, MINÄ TEEN.

7:20 Jos minä siis TEEN SITÄ, MITÄ EN TAHDO, niin sen TEKIJÄ EN OLE ENÄÄ MINÄ, vaan SYNTI, joka minussa asuu.

Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni. Minä viheliäinen ihminen, kuka PELASTAA minut tästä kuoleman ruumiista?

7:25 Kiitos JUMALALLE JEESUKSEN KRISTUKSEN , meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni PALVLELEN LIHALLA SYNNIN LAKIA"

Ihan joutavia höpinöitäsi . Kirkko on kuitenkin isäntä talossa ja tätä samaa tulee olemaan luvassa noille vastarannankiiski liikkeille jos ei säännöt kelpaa voi astua ulos. Onhan se nyt aivan selvää ettei kirkko voi loputtomiin katsoa noiden kapinaliikkeiden touhuja läpi sormien.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja Raamatusta tärkeimmät kohdat, jotka vastaavat myös luterilaista tunnustusta ovat nämä:

Paavalin Galatalaiskirje:

"3:13 KRISTUS on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun HÄN TULI KIROUKSEKSI meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu"

Paavalin 1.Korinttolaiskirje:

"5:7 PERATKAA POIS VANHA HAPATUS, että teistä tulisi uusi taikina, niinkuin te olettekin happamattomat; sillä onhan meidän PÄÄSIÄISLAMPAAMME, KRISTUS, TEURASTETTU.

Ja tämä vastaa täysin Augsburgin tunnustusta, joka on tärkein luterilaisuuden tunnustus:

"KRISTUS OLI tosi ihminen ja TOSI JUMALA, sillä hänen jumalallinen ja inhimillinen persoonansa olivat erottamattomasti yhtyneet. Hänet ristiinnaulittiin, jotta hän olisi UHRI"

https://fi.wikipedia.org/wiki/Augsburgin_tunnustus

Ja selvä erotus Jeesuksen julistamaksi käskemään taivasten valtakunnan evankeliumiin on juuri tuo pääsiäisen uhrilampaan teurastus, kun Paavali käskee perkaamaan pois vanhan hapatuksen, josta Jeesus opettaa näin:

Matteuksen evankeliumi:

"13:33 Taas toisen vertauksen hän puhui heille: "TAIVASTEN VALTAKUNTA ON HAPATUKSEN KALTAINEN, jonka nainen otti ja sekoitti kolmeen vakalliseen jauhoja, kunnes kaikki happani"

Näiden kahden - Jeesuksen julistamaksi käskemän taivasten valtakunnan evankeliumin ja Paavalin julistamaksi käskemän syntien valtakunnan evankeliumin - välillä ei ole mitään säätämisen mahdollisuutta saada ne sopimaan yhteen, koska niissä on eri Jumalatkin.

• Anonyymi kirjoitti:

Ja Raamatusta tärkeimmät kohdat, jotka vastaavat myös luterilaista tunnustusta ovat nämä:

"3:13 KRISTUS on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun HÄN TULI KIROUKSEKSI meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu"

"5:7 PERATKAA POIS VANHA HAPATUS, että teistä tulisi uusi taikina, niinkuin te olettekin happamattomat; sillä onhan meidän PÄÄSIÄISLAMPAAMME, KRISTUS, TEURASTETTU.

Ja tämä vastaa täysin Augsburgin tunnustusta, joka on tärkein luterilaisuuden tunnustus:

"KRISTUS OLI tosi ihminen ja TOSI JUMALA, sillä hänen jumalallinen ja inhimillinen persoonansa olivat erottamattomasti yhtyneet. Hänet ristiinnaulittiin, jotta hän olisi UHRI"

Ja selvä erotus Jeesuksen julistamaksi käskemään taivasten valtakunnan evankeliumiin on juuri tuo pääsiäisen uhrilampaan teurastus, kun Paavali käskee perkaamaan pois vanhan hapatuksen, josta Jeesus opettaa näin:

Matteuksen evankeliumi:

"13:33 Taas toisen vertauksen hän puhui heille: "TAIVASTEN VALTAKUNTA ON HAPATUKSEN KALTAINEN, jonka nainen otti ja sekoitti kolmeen vakalliseen jauhoja, kunnes kaikki happani"

Näiden kahden - Jeesuksen julistamaksi käskemän taivasten valtakunnan evankeliumin ja Paavalin julistamaksi käskemän syntien valtakunnan evankeliumin - välillä ei ole mitään säätämisen mahdollisuutta saada ne sopimaan yhteen, koska niissä on eri Jumalatkin.

No tämäkään ei muuta sitä tosiasiaa, että kirkko on isäntä omassa talossaan ja saa päättää säännöt ja vaatia niitä jotka siihen haluavat kuulua ja sen leipää syödä myös noudattamaan sääntöjään.

• Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

No tämäkään ei muuta sitä tosiasiaa, että kirkko on isäntä omassa talossaan ja saa päättää säännöt ja vaatia niitä jotka siihen haluavat kuulua ja sen leipää syödä myös noudattamaan sääntöjään.

Kyllä te liberaalit olette kuin käenpoikaset vallanneet evlut kirkon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Matteuksen evankeliumi:

Tolkun.ihminen - kuten moni muukin uskovainen - tekee teille näistä kahteen täysin eri jumaluuteen perustuvasta opista, sellaisenen kivan ja nätin uskontomiksauksen, jolloin saadaan uskontoon kakspäinen jumalahirviö, joka laittaa kuin paha noita lapsia uuniin!

• Anonyymi kirjoitti:

Höpö, höpö.

Kirkossa on aina ollut liberaalimpaa väkeä. Asian tietää ihan siitäkin ettei herätysliikkeet olisi aikoinaan saaneet jäädä kirkon helmoihin . Tiukat konservatiivit eivät nimittäin kapinaporukoita katsoneet hyvällä. Herätysliikkeet varsinaisia käenpoikia ovat sillä röyhkeästi todellakin pyrkivät jopa vahingoittamaan kirkkoa. Kysehän ei pohjimmiltaan ole siitä että herätysliikkeitä kukaan haluaisi välttämättä ajaa ulos mutta jos ne eivät suostu noudattamaan sääntöjä niin eihän siinä jää muuta vaihtoehtoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ovat kahdella evankeliumilla ratsastajia, ja kumartavat kahta Jumalaa yhtäaika.

• Tolkun.Ihminen kirjoitti:

Ihan joutavia höpinöitäsi . Kirkko on kuitenkin isäntä talossa ja tätä samaa tulee olemaan luvassa noille vastarannankiiski liikkeille jos ei säännöt kelpaa voi astua ulos. Onhan se nyt aivan selvää ettei kirkko voi loputtomiin katsoa noiden kapinaliikkeiden touhuja läpi sormien.

Kirkko hajoaa ku Hujasen kakka jonninjoutaviin kakka 💩kiistoihinsa ja pienenööp kun pyy moalimanlopun eillä.🦃 ⛪️😵‍💫

• Moaukko kirjoitti:

Kirkko hajoaa ku Hujasen kakka jonninjoutaviin kakka 💩kiistoihinsa ja pienenööp kun pyy moalimanlopun eillä.🦃 ⛪️😵‍💫

Nytkö meni jo niin epätoivoiseksi , että siirryit päiväuniin.

No sellaista se on ei auta itku, ei parku jos herätysliikkeet mielivät kirkon kyydissä olla niin silloin pitää hyväksyä talon säännöt. Mikä ihme tuossa voi olla vaikeus ymmärtää. Pakkohan ei myöskään ole olla kirkossa jos sitä pitää niin pahana paikkana, kyllä pois aina pääsee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hahhaa ” synti joka minussa asuu” jo on aikoihin eletty kun aina vaan noita loitsuja hoetaan.
        Missä on ihmisten kyky ymmärtää mytologiasta jutut historiallisena juttuineen joita joku jossain yli 2000 vuottaaitten on keksinyt päästään käyttäen massoittain vertauksia tunne-elämänsä mukaan.
        Milloin ihmiset alkavat nähdä asiat kuten ne ovat todellisuudessa. Itse vihaa tuokin että tunnustetaan muka itsensä jotenkin syntisiksi . Ja lapsiaan yrittävät saadasamoille raiteille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hahhaa ” synti joka minussa asuu” jo on aikoihin eletty kun aina vaan noita loitsuja hoetaan.
        Missä on ihmisten kyky ymmärtää mytologiasta jutut historiallisena juttuineen joita joku jossain yli 2000 vuottaaitten on keksinyt päästään käyttäen massoittain vertauksia tunne-elämänsä mukaan.
        Milloin ihmiset alkavat nähdä asiat kuten ne ovat todellisuudessa. Itse vihaa tuokin että tunnustetaan muka itsensä jotenkin syntisiksi . Ja lapsiaan yrittävät saadasamoille raiteille.

Se loitsu nyt sattuu olemaan Pyhän Paavalin kirjeestä, johon loitsuun HÄN LOI ITSE KOKO KRISTINUSKON, JA SIIHEN ON LUOTU KOKO LÄNSIMAINEN KIRKKOLAITOS, TUHANSINE ERI HAAROINEEN JA LAHKOINEEN.

Ymmärrys on kyllä koko maailman vaikein asia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se loitsu nyt sattuu olemaan Pyhän Paavalin kirjeestä, johon loitsuun HÄN LOI ITSE KOKO KRISTINUSKON, JA SIIHEN ON LUOTU KOKO LÄNSIMAINEN KIRKKOLAITOS, TUHANSINE ERI HAAROINEEN JA LAHKOINEEN.

Ymmärrys on kyllä koko maailman vaikein asia.

Jostain syystä siis se loitsu on valtavan tärkeä miljardeille ja miljardeille uskoville ja kirkoille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jostain syystä siis se loitsu on valtavan tärkeä miljardeille ja miljardeille uskoville ja kirkoille.

Tässähän tämä koko ongelman nimi juuri on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tässähän tämä koko ongelman nimi juuri on.

Ja juuri tähän loitsuun perustuen on kaikissa kirkoissa se viattomana tosi Jumalana äärimmäisen julmalla tavalla kuoliaaksi kidutettu Jeesuksen kuva, uhrialttarin yläpuolella, ja juodaan sen veri ja syödään sen ruumis. Sitä kutsutaan kristinuskoksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja juuri tähän loitsuun perustuen on kaikissa kirkoissa se viattomana tosi Jumalana äärimmäisen julmalla tavalla kuoliaaksi kidutettu Jeesuksen kuva, uhrialttarin yläpuolella, ja juodaan sen veri ja syödään sen ruumis. Sitä kutsutaan kristinuskoksi.

Todellisuudessa tuota perustelua kutsutaan tänä päivänä psykopatiaksi, ja jos se on oikeutuksena omalle pahan teolle, se vastaa psykopaattitasoisen sarjamurhaajan ihmisten tappamista, kun tämä puokustelee sitä äänellä, joka käskee murhaamaan. Ja se on koko kristinuskon perustana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Todellisuudessa tuota perustelua kutsutaan tänä päivänä psykopatiaksi, ja jos se on oikeutuksena omalle pahan teolle, se vastaa psykopaattitasoisen sarjamurhaajan ihmisten tappamista, kun tämä puokustelee sitä äänellä, joka käskee murhaamaan. Ja se on koko kristinuskon perustana.

Ja pahinta mitä nyt tehdään, on tämän opin vähättely, kun uskovaiset kaikin voimin koittavat peitellä totuutta tai mitätöidä sen, kuten nimimerkki Tolkun.ihminen. ei ymmärretä, että miten isosta asiasta on kyse.

• Anonyymi kirjoitti:

Ja pahinta mitä nyt tehdään, on tämän opin vähättely, kun uskovaiset kaikin voimin koittavat peitellä totuutta tai mitätöidä sen, kuten nimimerkki Tolkun.ihminen. ei ymmärretä, että miten isosta asiasta on kyse.

Ei kyllä minä ymmärrän aivan hyvin, että jos herätysliike kuuluu kirkkoon on sen noudatettava kirkon sanelemia sääntöjä.

• Anonyymi

Ei kyllä minä ymmärrän aivan hyvin, että jos herätysliike kuuluu kirkkoon on sen noudatettava kirkon sanelemia sääntöjä.

Enemmän on toteltava Jumalaa kuin ihmistä.

• Anonyymi kirjoitti:

Talossa ollaan kuitenkin sen säännöillä kuka talon omistaa. Niin kait sinunkin talossa ?

• Anonyymi

Talossa ollaan kuitenkin sen säännöillä kuka talon omistaa. Niin kait sinunkin talossa ?

Kyllä minä kunnioitan niitä sääntöjä jotka ovat olleet evlut kirkossa jo 500 vuotta, en niitä jotka on ollut 50 vuotta tai vähemmän.
        Katekismus ei erehdy.

• Anonyymi

Evlut kirkon ”uudet säännöt” ovat maailman ääni. Ei kristillisiä eikä raamatullisia.

• Anonyymi

Höpö, höpö.

Kirkossa on aina ollut liberaalimpaa väkeä. Asian tietää ihan siitäkin ettei herätysliikkeet olisi aikoinaan saaneet jäädä kirkon helmoihin . Tiukat konservatiivit eivät nimittäin kapinaporukoita katsoneet hyvällä. Herätysliikkeet varsinaisia käenpoikia ovat sillä röyhkeästi todellakin pyrkivät jopa vahingoittamaan kirkkoa. Kysehän ei pohjimmiltaan ole siitä että herätysliikkeitä kukaan haluaisi välttämättä ajaa ulos mutta jos ne eivät suostu noudattamaan sääntöjä niin eihän siinä jää muuta vaihtoehtoa.

Mikä on se sellainen libeerampi väki, joka haluaa peitellä niin kristinuskon perustan veren juonnilla ja ruumiin syönnillä kuin viattoman ihmisen kidutuskuoleman tosi Jumalana, joka opetti etiikkaa ja moraalia, ja käski julistaa oikeudenmukaisuudella ja totuudella taivasten valtakunnan tulemista maan päälle. Onko liberaalius sitä, että valehdellaan pahuuden olevan jopa Pyhyyttä? Vai mikä on liberaaliuden muu motiivi peitellä kristinuskon todellinen perusta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä on se sellainen libeerampi väki, joka haluaa peitellä niin kristinuskon perustan veren juonnilla ja ruumiin syönnillä kuin viattoman ihmisen kidutuskuoleman tosi Jumalana, joka opetti etiikkaa ja moraalia, ja käski julistaa oikeudenmukaisuudella ja totuudella taivasten valtakunnan tulemista maan päälle. Onko liberaalius sitä, että valehdellaan pahuuden olevan jopa Pyhyyttä? Vai mikä on liberaaliuden muu motiivi peitellä kristinuskon todellinen perusta?

Todellisuudessa typerät, liberaalit ovat se todellinen kristinuskon syöpä, joka tappaa kristinuskon ja kirkot, koska totuutta ei päästä tuomaan julki, kun nämä valehtelevat muille koko kristinuskonkin totuuden - itse Raamatun tarinasta puhumattakaan.

Koko kirjan ideana on aina luomiskertomuksesta lähtien kertoa hyvästä tiedosta ja pahasta tiedosta, joilla luomiskertomuksen mukaan ihminen tuli jumalien kaltaiseksi luomaan sanan voimalla, ja se kertoo ihmisten ahneudesta.

Kyse on filosofiasta ja pahuuden problematiikasta, jonka liberaalit tekevät itselleen sellaiseksi kivaksi hiekkalaatikoksi ja pelkäksi valheen leikkikentäksi, ettei päästä kiinni itse asiaan ja Raamatun totuuteen kiinni.

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä minä kunnioitan niitä sääntöjä jotka ovat olleet evlut kirkossa jo 500 vuotta, en niitä jotka on ollut 50 vuotta tai vähemmän.
        Katekismus ei erehdy.

Pointti on kuitenkin se että talon isäntä voi halutessaan muuttaa sääntöjä. Ihan tosi. Kokeile vaikka itse omassa kodissasi.

Herätysliikkeillä eikä heidän edustajillaan ole myöskään oikein optiota huudella mistään määräajoista sillä kovin on lyhyt heidänkin historiansa kirkossa ja kun otetaan vielä huomioon se, että ovat alun perin kapinaliikkeitä eikä vähiten huvittava asia tuossa lyhyen läntässä historiassa ole se, että saivat kirkkoon jäädä juuri siitä syystä, että liberaalimpi väki heitä puolsi kun taas juurikin kirkon oikein todella konservatiiviset vastustivat ja näkivät heidät kirkon arvovaltaa haastavina.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Todellisuudessa typerät, liberaalit ovat se todellinen kristinuskon syöpä, joka tappaa kristinuskon ja kirkot, koska totuutta ei päästä tuomaan julki, kun nämä valehtelevat muille koko kristinuskonkin totuuden - itse Raamatun tarinasta puhumattakaan.

Koko kirjan ideana on aina luomiskertomuksesta lähtien kertoa hyvästä tiedosta ja pahasta tiedosta, joilla luomiskertomuksen mukaan ihminen tuli jumalien kaltaiseksi luomaan sanan voimalla, ja se kertoo ihmisten ahneudesta.

Kyse on filosofiasta ja pahuuden problematiikasta, jonka liberaalit tekevät itselleen sellaiseksi kivaksi hiekkalaatikoksi ja pelkäksi valheen leikkikentäksi, ettei päästä kiinni itse asiaan ja Raamatun totuuteen kiinni.

Ja tarinan idea myös Jeesuksen uudella tulemisella liittyy nimenomaan tähän todelliseen kristinuskon perustaan ja Raamattu kirjan juoneen, sekä sen punaiseen lankaan, mutta jos sotketaan liberaalilla tavalla hyvä evankeliumi ja paha evankeliumi, hyvä tieto ja paha tieto, ei eroteta edes Saatanaa ja Jumalasta - ei edes haluta tai välitetä erotta, kun meillä on sellainen kiva, ihan oma pikku leikkikkenttä viattomien kidutuskuolemilla, Moolokin palvonnalla ja veren juonnilla sekä ruumiin syönnillä saatananpalvontana Pyhänä uskontona koko kansalle liberaalista veronmaksajien rahoin, niin sehän just on meistä niin tosi kivaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja tarinan idea myös Jeesuksen uudella tulemisella liittyy nimenomaan tähän todelliseen kristinuskon perustaan ja Raamattu kirjan juoneen, sekä sen punaiseen lankaan, mutta jos sotketaan liberaalilla tavalla hyvä evankeliumi ja paha evankeliumi, hyvä tieto ja paha tieto, ei eroteta edes Saatanaa ja Jumalasta - ei edes haluta tai välitetä erotta, kun meillä on sellainen kiva, ihan oma pikku leikkikkenttä viattomien kidutuskuolemilla, Moolokin palvonnalla ja veren juonnilla sekä ruumiin syönnillä saatananpalvontana Pyhänä uskontona koko kansalle liberaalista veronmaksajien rahoin, niin sehän just on meistä niin tosi kivaa.

Suomen viiden vuoden raamattukäräjillä on Yhdysvaltain presidentille ilmoitettu Lännen julistamasta, avoimesta sodasta kristinuskoa vastaan - eivätkä tämän sodan kohteena ole viattomimmasta päästä nämä pahuuden peitteleijät liberaalisti saatananpalvojat kaksinaismoraalillaan, vaan he ovat juuri ne, jotka ovat onnistuneesti pitäneet tätä pahuutta yllä, kun konseratiivit - te todelliset uskomaan sortuneet - ovat seonneet ja saanet demoneita kimppuunsa ja joutuneet hoitoon Raamatun todellisen opin seurauksena!

• Anonyymi

Pointti on kuitenkin se että talon isäntä voi halutessaan muuttaa sääntöjä. Ihan tosi. Kokeile vaikka itse omassa kodissasi.

Herätysliikkeillä eikä heidän edustajillaan ole myöskään oikein optiota huudella mistään määräajoista sillä kovin on lyhyt heidänkin historiansa kirkossa ja kun otetaan vielä huomioon se, että ovat alun perin kapinaliikkeitä eikä vähiten huvittava asia tuossa lyhyen läntässä historiassa ole se, että saivat kirkkoon jäädä juuri siitä syystä, että liberaalimpi väki heitä puolsi kun taas juurikin kirkon oikein todella konservatiiviset vastustivat ja näkivät heidät kirkon arvovaltaa haastavina.

Tottakai talon isäntä voi olla myös totalitaristi joka ei itse kunnioita omia sääntöjään. Näin on käynyt kun piispat kävelevät mennen tullen kirkolliskokouksen päätöksen yli.

• Anonyymi kirjoitti:

Tottakai talon isäntä voi olla myös totalitaristi joka ei itse kunnioita omia sääntöjään. Näin on käynyt kun piispat kävelevät mennen tullen kirkolliskokouksen päätöksen yli.

No hyvin pientä tuo on ja piispoilla luonnollisesti on tuossa hiukan liikkumavaraa viranpuolesta kun taas herätysliikkeillä ei sitä ole.

• Anonyymi

No hyvin pientä tuo on ja piispoilla luonnollisesti on tuossa hiukan liikkumavaraa viranpuolesta kun taas herätysliikkeillä ei sitä ole.

Niinpä, piispat ja suuri osa papeista ei enää edes usko luterilaisia tunnustuskirjoja saatika Raamattua.

• Anonyymi kirjoitti:

Niinpä, piispat ja suuri osa papeista ei enää edes usko luterilaisia tunnustuskirjoja saatika Raamattua.

Aika paha on kenenkään uskoa arvioida mutta piispan virkaa ei hoideta pelkällä uskolla sillä heidän tehtävänsä on olla kirkon ylimpiä virkahenkilöitä. He eivät voi kaiken maailman pieniin kiistoihin ottaa ankarasti kantaa vaan asioita on ajateltava hiukan suuremmassa mittakaavassa ja nimenomaan ajatella kirkon jatkumoa.

Tuosta syystä herätysliikkeidenkin kanssa on nyt päädytty tilanteeseen jossa niiden "perseilyjä" ei enää voida katsoa läpi sormien koska se tuo kirkolle niin ikävää maine haittaa jos se antaa tupajumien jatkaa touhuaan.

• Anonyymi

Aika paha on kenenkään uskoa arvioida mutta piispan virkaa ei hoideta pelkällä uskolla sillä heidän tehtävänsä on olla kirkon ylimpiä virkahenkilöitä. He eivät voi kaiken maailman pieniin kiistoihin ottaa ankarasti kantaa vaan asioita on ajateltava hiukan suuremmassa mittakaavassa ja nimenomaan ajatella kirkon jatkumoa.

Tuosta syystä herätysliikkeidenkin kanssa on nyt päädytty tilanteeseen jossa niiden "perseilyjä" ei enää voida katsoa läpi sormien koska se tuo kirkolle niin ikävää maine haittaa jos se antaa tupajumien jatkaa touhuaan.

Edes ateistit eivät enää kunniota evlut kirkon piispoja kun ovat selkärangattomia luusereita.

• Anonyymi kirjoitti:

Edes ateistit eivät enää kunniota evlut kirkon piispoja kun ovat selkärangattomia luusereita.

Tuskin ateisti edes ajattelee kovinkaan kirkon pappeja tai piispoja.

• Anonyymi

Tuskin ateisti edes ajattelee kovinkaan kirkon pappeja tai piispoja.

Tottakai ajattelette, teidän tarkoitushan on tuhota kirkot. Mutta evlut kirkko ei enää edes ole teille haaste kun olette samaa mieltä lähes kaikesta.

• Anonyymi kirjoitti:

Tottakai ajattelette, teidän tarkoitushan on tuhota kirkot. Mutta evlut kirkko ei enää edes ole teille haaste kun olette samaa mieltä lähes kaikesta.

Ei suinkaan ateistit noin ajattele. Enkä nyt itse ainakaan niin ajattele sillä olen ollut kirkossa vuosikymmeniä tosiaan jopa siellä säännöllisesti käyden jne. mutta näköjään sinulla oli tarve lähteä asiattomuuksien linjalle.

• Anonyymi

Ei suinkaan ateistit noin ajattele. Enkä nyt itse ainakaan niin ajattele sillä olen ollut kirkossa vuosikymmeniä tosiaan jopa siellä säännöllisesti käyden jne. mutta näköjään sinulla oli tarve lähteä asiattomuuksien linjalle.

Mistä sinä muka tiedät miten ateistit ajattelee jos itse et ole ateisti?

• Anonyymi

Mitä eroa sinulla ja ateistilla on?

• Anonyymi kirjoitti:

Mistä sinä muka tiedät miten ateistit ajattelee jos itse et ole ateisti?

Oletko sinä sitten ateisti ?

• Anonyymi

Oletko sinä sitten ateisti ?

Sinulta kysyttiin.

• Anonyymi kirjoitti:

Sinulta kysyttiin.

No voi anteeksi kamalasti, en ymmärtänyt, että olet ateisti ja tiedät asian tietenkin paremmin,

• Anonyymi

No voi anteeksi kamalasti, en ymmärtänyt, että olet ateisti ja tiedät asian tietenkin paremmin,

Kiemurtelusi kertoo, että olet ateisti.

Nytkö meni jo niin epätoivoiseksi , että siirryit päiväuniin.

No sellaista se on ei auta itku, ei parku jos herätysliikkeet mielivät kirkon kyydissä olla niin silloin pitää hyväksyä talon säännöt. Mikä ihme tuossa voi olla vaikeus ymmärtää. Pakkohan ei myöskään ole olla kirkossa jos sitä pitää niin pahana paikkana, kyllä pois aina pääsee.

Erosin ns. kirkosta 15 vuotta sitten. Kaikella sitä ihmisiä narrataankin.🤡

• Anonyymi
        Moaukko kirjoitti:

Erosin ns. kirkosta 15 vuotta sitten. Kaikella sitä ihmisiä narrataankin.🤡

Tolkku on kirkkouskovainen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tolkku on kirkkouskovainen.

Eli leikkiuskovainen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli leikkiuskovainen.

Kyllä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aamen!

• Anonyymi

Höpö, höpö.

Se vaan, että heidän ahkeraa osallistumista tarvitaan seurakunnissa. Ei hengellisesti kuolleet laita itseään ja vapaaaikaansa kirkon hommiin. Jos herätysliikeväki jäisi lakkoon, olisi hiljaista monissa talkoissa.

• Anonyymi

Just heidän pitää noudattaa sääntöjä pilkulleen ja muu väki luo alati muuttuvat säännöt 😂

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Evlut kirkon ”uudet säännöt” ovat maailman ääni. Ei kristillisiä eikä raamatullisia.

Juuri ne alati muuttuvat uudet humpuukit

• Anonyymi kirjoitti:

Just heidän pitää noudattaa sääntöjä pilkulleen ja muu väki luo alati muuttuvat säännöt 😂

No en nyt sanoisi alati jos vaikka naispappeudesta puhutaan vai käyttekö jotenkin hitailla?

• Anonyymi

Siinäpä kelpo hallintoalamainen. Tekeepä ja opettaapa organisaatio mitä tahansa, se on aina oikein. Natsi-Saksassakin miljoonat kuuluivat Puolueeseen, ja koska Puolueen oppi oli absoluuttinen totuus, he nauttivat kuuliaisuudesta.

• Anonyymi

Kaikkien herätysliikkeiden kanssa
      Että sellaisia yleensä on olemassa

• Anonyymi

Olettehan nähneet sen dokumenttiphjelman uskovaisten lasten peloista ja painajaisunista?

• Anonyymi

Olen nähnyt ihan livenä ilmastoahdistuksesta mielenterveytensä menettäneitä lapsia, nuoria ja aikuisiakin 😱

• Anonyymi

Ja mikä on tämä peittely ja sensuuri - ihan virallinen dokumenttiohjelma, eikä hiiskaustakaan enää löydy tuosta dokumentista googlaamalla. Siinä esitellään nyt niitä tuloksia, että mitä kristinuskon kaksinaismoraali on kaksipäisellä hirviöjumalallaan saanut aikaiseksi, kun on lyöty samaan pakettiin hyvä tieto ja paha tieto, siten että Jumalakin omistaa helvetin mihin laittaa tuhmia lapsia. Mikä tuntuu olevan yleinen käsitys uskovaisten piirissä, vaikka kuka tahansa maallikkokin tietää, että helvetin omistaa Saatana eikä Jumala.

• Anonyymi

Otsikon USKOVAAN PAPPIIN viitaten - uskooko hänkin, että Jumala omistaa helvetin?

• Anonyymi

Aitouskovat jakavat paikat.

• Anonyymi

Mihin se "uskova pappi" uskoo? Ilmeisesti se on harhaoppinen koska on saanut kenkää. Ei harhaoppeja tarvitse sietää luterilaisessa kirkossa-

• Anonyymi

Ei ole harhaoppinen.

• Anonyymi

Kyllä kylmä totuus on,että naispapit tuhosi luterilaisen kirkon.Aivan niin kuin Eeva paratiisin

• Anonyymi

Niin poikakerhona olisi teidän pitänyt saada homma pitää.

• Anonyymi

On tainnut jäädä lukematta Luojajumalan omat sanat - ihminen tuli hyvällä tiedolla ja pahalla tiedolla kyllä jopa jumalien kaltaisiksi, kiitos Eevan.

Löytyy 1.Moos.3:22

Voimme sitten syyttää Aatamia, kun mirhet pappeina eivät erota edes hyvää tietoa ja pahaa tietoa toisistaan - eivät edes Saatanaa ja Jumalaa.

Jumala ei omista helvettiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On tainnut jäädä lukematta Luojajumalan omat sanat - ihminen tuli hyvällä tiedolla ja pahalla tiedolla kyllä jopa jumalien kaltaisiksi, kiitos Eevan.

Löytyy 1.Moos.3:22

Voimme sitten syyttää Aatamia, kun mirhet pappeina eivät erota edes hyvää tietoa ja pahaa tietoa toisistaan - eivät edes Saatanaa ja Jumalaa.

Jumala ei omista helvettiä.

Olisiko ihmisiä kidutettu inkvisiitiolla tai poltettu elävältä roviolla, jos naiset olisivat alunperin olleet pappeina.

Olisiko koko uskontoa edes perustettu viattoman moraalia ja etiikka opettaneen opettajan julmaan kidutuskuolemaan, että pelastuu tekemään vaikka sitä pahaa mitä vihaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olisiko ihmisiä kidutettu inkvisiitiolla tai poltettu elävältä roviolla, jos naiset olisivat alunperin olleet pappeina.

Olisiko koko uskontoa edes perustettu viattoman moraalia ja etiikka opettaneen opettajan julmaan kidutuskuolemaan, että pelastuu tekemään vaikka sitä pahaa mitä vihaa?

Olisivatko naiset olleet ylipäätään yhtä viehättyneitä sadismista kuin miehet?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olisivatko naiset olleet ylipäätään yhtä viehättyneitä sadismista kuin miehet?

Jos kokeillaankin toisin päin - kaikki miehet ulos kirkoista ja vain naispapit tilalle, että saadaan Jeesuksen uusi tuleminen, hänen julistamaksi käskemällä taivasten valtakunnan evankeliumillaan sekä oikeudenmukaisuudella ja totuudella! Miehet ovat nyt näyttäneet jo, että mihin he ovat pystyneet.

• Anonyymi

Miksi yritätte paikkailla pakanallisen porttouskonnon äpärätyttären vikoja? Miksette tule pois hänestä, jotta ette joutuisi osalliseksi hänen rangaistuksestaan?

• Anonyymi

Ompa törkeää.

• Anonyymi

Lintumaailmasta tunnemme vastaavanlaisen menettelytavan. Ensin käki munii toisen lintulajin pesään ja kasvaessaan potkii ulos kaikki ap. lajin poikaset. Näin estetään ap. lajin lisääntyminen. Käenpoikaa ruokitaan siinä tietyn ajan, kunnes lähtee pois aikuistuttuuan.

Näin telee liberaaliwoketkin kirkossamme, ruokittavat ensin itseään ja ajan kuluttua potkivat ruokkijansa ulos ja aloittavat oman kirkon vastaisen propagandansa, joka muistuttaa evankeliumia, mutta siitä puuttuu se "oikea evankeliumi", Jumalan ilmoittava SANA.

• No mutta sinähän kerroit lyhyesti ja ytimekkäästi herätysliikkeiden historian ne kun ovat kapinaliikkeitä.

No mutta sinähän kerroit lyhyesti ja ytimekkäästi herätysliikkeiden historian ne kun ovat kapinaliikkeitä.

Mitä ne kapinoivat?

• Anonyymi

Virallinen kirkko on tiensä valinnut missä pyrkii siivoamaan "ykseyden" nimissä kaikki Jeesukseen uskoontulleet ihmiset pois porukastaaan.

• Anonyymi

Liberaalikirkko ei ole virallinen vaan feikkikirkko.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Liberaalikirkko ei ole virallinen vaan feikkikirkko.

Ei se ole edes feikki, se ei ole yhtään mitään, kun eivät ymmärrä edes konservariivista saatananpalvontaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei se ole edes feikki, se ei ole yhtään mitään, kun eivät ymmärrä edes konservariivista saatananpalvontaa.

Ei saatananpalvonta muutu vähemmän saatananpalvonnaksi olemalla liberaali.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei saatananpalvonta muutu vähemmän saatananpalvonnaksi olemalla liberaali.

Ja jos kirkko yrittää tehdä sen liberaalisti, ovat kaikki siellä vain hulluja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja jos kirkko yrittää tehdä sen liberaalisti, ovat kaikki siellä vain hulluja.

Kristinuskon jumaluus on virallisesti todettu arkeologisia todisteita myöten jo tänä päivänä Ilmestyskirjan puhuvaksi Pedon kuvaksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kristinuskon jumaluus on virallisesti todettu arkeologisia todisteita myöten jo tänä päivänä Ilmestyskirjan puhuvaksi Pedon kuvaksi.

On vaikea kuvitella, kun minäkin sen tiedän, niin papit, piispat ja teologit olisivat tästä muka täysin tietämättömiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On vaikea kuvitella, kun minäkin sen tiedän, niin papit, piispat ja teologit olisivat tästä muka täysin tietämättömiä.

Todellisuudessa heidän olisi kuulunut tietää se jo sinä päivänä, kun päättivät ryhtyä papeiksi.

Ei totuus Raamatusta - eikä kirkon riittien mukaan - mitään salatiedettä ole!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Todellisuudessa heidän olisi kuulunut tietää se jo sinä päivänä, kun päättivät ryhtyä papeiksi.

Ei totuus Raamatusta - eikä kirkon riittien mukaan - mitään salatiedettä ole!

Palvoa nyt etiikkaa ja moraalia opettanutta ihmistä kiroukseksi kirottuna lammasuhrina kuoliaaksi julmalla tavalla ristiin kidutettuna tosi Jumalana, ja juoda verta ja syödä tämän ruumis saatananpalvojien riitillä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Palvoa nyt etiikkaa ja moraalia opettanutta ihmistä kiroukseksi kirottuna lammasuhrina kuoliaaksi julmalla tavalla ristiin kidutettuna tosi Jumalana, ja juoda verta ja syödä tämän ruumis saatananpalvojien riitillä!

Mikä tässä nyt kenellekään voi olla epäselvää?!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä tässä nyt kenellekään voi olla epäselvää?!

Yleensä libersslit ja ateistit eivät halua ymmärtää.

• Anonyymi

Kolehdin keräämisestä tietyille järjestöille ei voi kieltäytyä. Jos niin tehdään, se on kirkkolain mukaan rikos.

• Anonyymi

Niinkö? Osaat varmaan sanoa pykälän, missä näin säädetään?

• Kyllä voi kirkkokolehdithan haetaan aina vuosittain ja tietenkin tässä tapauksessa heiltä olisi voinut evätä kolehdin alkujaankin mutta ehkä asiassa tarvitaan se ensimmäinen rohkea joka ottaa asian esiin.

• Anonyymi

Kyllä voi kirkkokolehdithan haetaan aina vuosittain ja tietenkin tässä tapauksessa heiltä olisi voinut evätä kolehdin alkujaankin mutta ehkä asiassa tarvitaan se ensimmäinen rohkea joka ottaa asian esiin.

Kirkon kolehtiin voi laittaa korkeintaan palttoon napin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kirkon kolehtiin voi laittaa korkeintaan palttoon napin.

Vanhan palttoon.

• Anonyymi

Olen samaa mieltä.

• Anonyymi

Ei kirkkokolehti mikään mielipide kysymys ole. Ne ovat tarkkaan määriteltyjä ja ei kirkolla ole mitään velvoitetta kerätä kolehtia kenelle tahansa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kirkkokolehti mikään mielipide kysymys ole. Ne ovat tarkkaan määriteltyjä ja ei kirkolla ole mitään velvoitetta kerätä kolehtia kenelle tahansa.

Ei pidä syrjiä kirkon omia herätysliikkeitä ja lähetysjärjestöjä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei pidä syrjiä kirkon omia herätysliikkeitä ja lähetysjärjestöjä.

Liberaalit eivät siedä tervettä oppia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Liberaalit eivät siedä tervettä oppia.

Mitä tervettä syrjimisessä muka on. Seuraavaksi olette silpomassa naisia ja miehiä!
        Sairasta koko uskomuselämä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä tervettä syrjimisessä muka on. Seuraavaksi olette silpomassa naisia ja miehiä!
        Sairasta koko uskomuselämä.

Vai sellainen mielihalu sinulla.

• Anonyymi

Ei syntiä tule siunata vaan pysyä raamatun totuudessa.

• Anonyymi

Siunaavatko nämä viidesläishihhulit? Me luterilaiset emme siunaa ketään vaan rukoilemme ja pyydämme JUMALAN siunausta. Hän sitten päättää siunaako vai ei.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siunaavatko nämä viidesläishihhulit? Me luterilaiset emme siunaa ketään vaan rukoilemme ja pyydämme JUMALAN siunausta. Hän sitten päättää siunaako vai ei.

Tietämättömyytesi korostuu vihasi johdosta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tietämättömyytesi korostuu vihasi johdosta.

Jaahas. Kun tyhmyyttänne hieman arvostelee, alatte puhua vihasta???!!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jaahas. Kun tyhmyyttänne hieman arvostelee, alatte puhua vihasta???!!!

Sinä taas olet sokea omalle tyhmyydellesi. 😆

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä taas olet sokea omalle tyhmyydellesi. 😆

Hyvin sanoit.

• Anonyymi

Liberaalit eivät siedä totuutta.

• Anonyymi

Sepä se, siksi vainoavat kristittyjä.

• Anonyymi

Onko jonkun mielestä homoilu oikein. Itse näen että se on perverssiä touhua. Onhan niitä muitakin perverssejä tapoja mutta asian pointti on se että Jumala ei hyväksy sitä.

• Anonyymi

Ajatella, että myös sosiaalisen median tik tok pappi tapiopappi on syytettynä lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä. Tapion nyt 18 vuotias uhri avautuu omalla tilillään. Hän oli tekojen aikaan 13 vuotias.

• Anonyymi

Tapiopappi taitaa sitten olla lastenkoskijaaaa? Aika kona.

• Anonyymi

Mitä tarkoitat

• Anonyymi

Liberaali on hyvä henki mutta huono isäntä. 😆

• Anonyymi

Koskenlaskija on hyvää huopanan rannalla.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan firma haastettiin käräjille

Seiska: Martinan firma haastettiin käräjille, taustalla outo rahasotku.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      300
      2225
    2. Putin ei suostu tulitaukoon nyt kun Kurskin taistelut ovat kesken

ja venäjä on viimein päässyt niskan päälle, suuren ylivoiman turvin. Ukraina ilmeisesti suorittaakin taktista vetäytymi
      Maailman menoa
      220
      2122
    3. Miksi haluat satuttaa

Sillä tiedolla ettet välittäisi minusta vaikka se ei ole totta. Silti tiedän että rakastat minua edelleen. Niinkuin sano
      Ikävä
      51
      1337
    4. Toivotko vielä et

Päätyisimme yhteen?
      Ikävä
      87
      1251
    5. Oletko kaivattusi

Mielestä hyvä sängyssä🤔
      Ikävä
      101
      1203
    6. Miksi ette halua kaivattuanne

Yksi syy tai tekosyy.
      Ikävä
      82
      1201
    7. Millainen ihminen linda brandt-ahde on

Hän on nyt julkisuudessa varsin eriskummallisen asian tiimoilta
      Lappeenranta
      43
      1195
    8. Martina makkarankuori päällä

Voi hyvää päivää minkä asun oli valinnut Emma gaalaan, ei jäänyt kenellekään epäselväksi, minkälaiset rinnat on naikkose
      Kotimaiset julkkisjuorut
      162
      1147
    9. Ketä sinä

Odotat oikeasti. Miksen sulle totta olla saa.
      Ikävä
      117
      1070
    10. Tykkäätkö kuinka

Paljon kaivatustasi?
      Ikävä
      62
      973
    Aihe