Ihan törkeetä. Olen ollut sotekilla kahdessa eritoimipisteessä ja kummassakin ilman palkkaa työtoiminnassa n. 10€ päivä.
Sotek ei tuosta maksa senttiäkään vaan kymen hv. Ok ymmärrän, että työtoiminta on hyväksi ja suhtauduin siihen positiivisesti.
Säätiöllä on selkeät säännöt, 4h päivä taukoa noin 10-15 minuuttia, siihen pitäisi sisältyä kaikki syömiset, kahvit ja vessat.
Ainakin näissä kahdessa paikassa tätä vahdittiin hyvin tarkasti. Heti sai kyllä kuulla jos oli 5 minuuttia pidempään tauolla ja töitä piti paiskia kokoajan.
6h päivässä on vähän enemmän saa pienen kahvitauon, 15 vartin ruokatauon lisäksi.
Nyt tässä kohtaan huom. Kysymys on työtoiminnasta. Säätiö ei maksa palkasta senttiäkään silloin, palkkatuki on asia erikseen.
Toisinaan koin jaksamattomuutta työhön ja sain välittömästi siitä huomautuksia.
Säätiö siis käyttää hyväksi ilmaistyövoimaa.
Työohjaajien asenne muuttui välittömästi jos et painanut töitä, kuin pieni orava ja noudattaunut minuutilleen tauokoja.
Koin, ettei tuo ollut ihmisarvoista kohtelua. Työtoiminnan idea meni aivan sivusuille minun kohdalla.
Ilmeisesti on oltava täysin vaatimaton ja itse arvostus nollassa, että tuollaista jaksaa.
Minä ainakin lopetin.
Missä pääsisi työtoimintaan oikeasti tosi tarkoituksella eikä pelkästään hyväksikäyttömielessä? Minulla ainakin tuli vahvasti sellainen olo.
Itse en kattele sellaista, että työpanostani käytetään ilmaiseksi hyväksi ja vielä vittuillaan päälle jos en täytä vaatimuksia.
Minä olin kuntoutavassa. En heidän ilmaisorja!
Olen hyvin pettynyt sotek säätiöön.
9
281
Vastaukset
- Anonyymi
Siinä vaiheessa olen valmis tekemään noin, kun säätiö maksaa palkkani, joka on lähes tulkoon jollain tavalla työstä anasaittu palkka. Ihan oikeastiko pitäisi ilmaisiksi paiskia tuolla tavalla töitä vajaa työkuntoisena, ilman palkkaa?
Vaihtoehtoisesti jos työpäivä olisi yhden tunnin mittainen niin tuo kymppi päivässä olisi ok korvaus. - Anonyymi
Saathan sä edes tuon lisäksi muut tukesi mitkä ovatkaan. Tienaat vähän paremmin, kuin tekemättä mitään?
- Anonyymi
Älä ihmeessä? Saisin ne muutenkin tekemättä mitään joten ei kiitos. Kyllä tuo vain on minimaalisen pieni päiväkorvaus eikä siitä pääse mihinkään. En näe kannattavaksi sen vuoksi itseään raataa puhki.
Aloittaja - Anonyymi
Toi on kyllä huono perustelu. Kyllä tukia saavalla on oikeus tehdä töitä jossain määrin menettämättä tukiaan ja saada palkka ihan työmäärän mukaan. Tuossahan se ei kyllä ole kohdallaan. Tokikaan ei tossa palkasta ole kysymyskään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toi on kyllä huono perustelu. Kyllä tukia saavalla on oikeus tehdä töitä jossain määrin menettämättä tukiaan ja saada palkka ihan työmäärän mukaan. Tuossahan se ei kyllä ole kohdallaan. Tokikaan ei tossa palkasta ole kysymyskään.
Vastaus oli tuohon saathan sä muut tuet päälle :D
- Anonyymi
Kuulostaa ihan normaaleilta työpaikan pelisäännöiltä. Ei ole puljun vika jos aloittaja ei kykene noudattamaan yhteisiä pelisääntöjä. Mitään kohtuutontahan tuossa ei ole. Palkka ei kuulu kuntouttavaan eli sekään ei ole sotekin vika. Vika on sinussa.
- Anonyymi
Aloittaja taitaa olla niitä ihmisiä joiden täytyy saada viettää puolipäivää kahvilla tai ollaan naama nurin. Ei ihme, että et työllisty ja kierrät tuollaisia.
Mitään ihmisoikeuksia rikkovaa tuossa ei ole. Sinulle ja muille on yhteiset säännöt. Et noudata niitä ja nyt mariset? Ketä saat syyttää? Itseäsi. - Anonyymi
Kuntouttava työtoiminta pitäis laissa kieltää sotekin paikat ala arvoisia esihenkilöt ilkeitä jos katsoo sotekin henkilöstöä niin on kyllä iso määrä johtoportaassa olevia suurta palkkaa nostavia kyykyttäjiä, vain ilkeä ihminen ilkeilee 9e orjatyössä raatajalle.
- Anonyymi
Ihan oikein teille työnvähättelijöille,9€kin on liikaa!voisitte ruveta maksamaan saatuanne mahdollisuuden rakentaa tätä yhteiskuntaa.onhan se maksan teillekin jo kaikki opiskelut+muut iilimatomaiset toimenne!itte ootte häslänny elämänne tohon pisteeseen....helppo syyttää aina muita,ja saisko lisää avustuksia?hitto!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2104174
Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m921986Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek321712Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.101564- 1701496
Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut251406Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1061219Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit2121190- 391172
Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä
Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk1331135