Olen hyvin pettynyt sotek säätiöön.

Anonyymi-ap

Ihan törkeetä. Olen ollut sotekilla kahdessa eritoimipisteessä ja kummassakin ilman palkkaa työtoiminnassa n. 10€ päivä.
Sotek ei tuosta maksa senttiäkään vaan kymen hv. Ok ymmärrän, että työtoiminta on hyväksi ja suhtauduin siihen positiivisesti.
Säätiöllä on selkeät säännöt, 4h päivä taukoa noin 10-15 minuuttia, siihen pitäisi sisältyä kaikki syömiset, kahvit ja vessat.
Ainakin näissä kahdessa paikassa tätä vahdittiin hyvin tarkasti. Heti sai kyllä kuulla jos oli 5 minuuttia pidempään tauolla ja töitä piti paiskia kokoajan.
6h päivässä on vähän enemmän saa pienen kahvitauon, 15 vartin ruokatauon lisäksi.
Nyt tässä kohtaan huom. Kysymys on työtoiminnasta. Säätiö ei maksa palkasta senttiäkään silloin, palkkatuki on asia erikseen.
Toisinaan koin jaksamattomuutta työhön ja sain välittömästi siitä huomautuksia.
Säätiö siis käyttää hyväksi ilmaistyövoimaa.
Työohjaajien asenne muuttui välittömästi jos et painanut töitä, kuin pieni orava ja noudattaunut minuutilleen tauokoja.
Koin, ettei tuo ollut ihmisarvoista kohtelua. Työtoiminnan idea meni aivan sivusuille minun kohdalla.
Ilmeisesti on oltava täysin vaatimaton ja itse arvostus nollassa, että tuollaista jaksaa.
Minä ainakin lopetin.
Missä pääsisi työtoimintaan oikeasti tosi tarkoituksella eikä pelkästään hyväksikäyttömielessä? Minulla ainakin tuli vahvasti sellainen olo.
Itse en kattele sellaista, että työpanostani käytetään ilmaiseksi hyväksi ja vielä vittuillaan päälle jos en täytä vaatimuksia.
Minä olin kuntoutavassa. En heidän ilmaisorja!

9

281

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Siinä vaiheessa olen valmis tekemään noin, kun säätiö maksaa palkkani, joka on lähes tulkoon jollain tavalla työstä anasaittu palkka. Ihan oikeastiko pitäisi ilmaisiksi paiskia tuolla tavalla töitä vajaa työkuntoisena, ilman palkkaa?
      Vaihtoehtoisesti jos työpäivä olisi yhden tunnin mittainen niin tuo kymppi päivässä olisi ok korvaus.

• Anonyymi

Saathan sä edes tuon lisäksi muut tukesi mitkä ovatkaan. Tienaat vähän paremmin, kuin tekemättä mitään?

• Anonyymi

Älä ihmeessä? Saisin ne muutenkin tekemättä mitään joten ei kiitos. Kyllä tuo vain on minimaalisen pieni päiväkorvaus eikä siitä pääse mihinkään. En näe kannattavaksi sen vuoksi itseään raataa puhki.
        Aloittaja

• Anonyymi

Toi on kyllä huono perustelu. Kyllä tukia saavalla on oikeus tehdä töitä jossain määrin menettämättä tukiaan ja saada palkka ihan työmäärän mukaan. Tuossahan se ei kyllä ole kohdallaan. Tokikaan ei tossa palkasta ole kysymyskään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toi on kyllä huono perustelu. Kyllä tukia saavalla on oikeus tehdä töitä jossain määrin menettämättä tukiaan ja saada palkka ihan työmäärän mukaan. Tuossahan se ei kyllä ole kohdallaan. Tokikaan ei tossa palkasta ole kysymyskään.

Vastaus oli tuohon saathan sä muut tuet päälle :D

• Anonyymi

Kuulostaa ihan normaaleilta työpaikan pelisäännöiltä. Ei ole puljun vika jos aloittaja ei kykene noudattamaan yhteisiä pelisääntöjä. Mitään kohtuutontahan tuossa ei ole. Palkka ei kuulu kuntouttavaan eli sekään ei ole sotekin vika. Vika on sinussa.

• Anonyymi

Aloittaja taitaa olla niitä ihmisiä joiden täytyy saada viettää puolipäivää kahvilla tai ollaan naama nurin. Ei ihme, että et työllisty ja kierrät tuollaisia.
      Mitään ihmisoikeuksia rikkovaa tuossa ei ole. Sinulle ja muille on yhteiset säännöt. Et noudata niitä ja nyt mariset? Ketä saat syyttää? Itseäsi.

• Anonyymi

Kuntouttava työtoiminta pitäis laissa kieltää sotekin paikat ala arvoisia esihenkilöt ilkeitä jos katsoo sotekin henkilöstöä niin on kyllä iso määrä johtoportaassa olevia suurta palkkaa nostavia kyykyttäjiä, vain ilkeä ihminen ilkeilee 9e orjatyössä raatajalle.

• Anonyymi

Ihan oikein teille työnvähättelijöille,9€kin on liikaa!voisitte ruveta maksamaan saatuanne mahdollisuuden rakentaa tätä yhteiskuntaa.onhan se maksan teillekin jo kaikki opiskelut+muut iilimatomaiset toimenne!itte ootte häslänny elämänne tohon pisteeseen....helppo syyttää aina muita,ja saisko lisää avustuksia?hitto!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      4174
    2. Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä

En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m
      Ikävä
      92
      1986
    3. Miksi ihmeessä?

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      32
      1712
    4. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      10
      1564
    5. Ootko huomannut miten

pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      170
      1496
    6. Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut
      Maailman menoa
      25
      1406
    7. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      106
      1219
    8. Pitääkö penkeillä hypätä Martina?

Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit
      Kotimaiset julkkisjuorut
      212
      1190
    9. Kerropa ESA miten kävi tuomioiden

Osaako ESA kertoa miten haukkumasi kunnanhallituksen kävi.
      Puolanka
      39
      1172
    10. Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä

Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk
      Maailman menoa
      133
      1135
    Aihe