Kun ihminen lähtee baariin juomaan, saa hän aina mahdollisuuden tavata muita ihmisiä. Humala ja seuraavan päivän krapula on hinta jonka joutuu maksamaan mahdollisuudesta olla muiden ihmisten seurassa.
Jos pysyy raittiina, joutuu olemaan yksin kotona. Baarissa ei raitis koe oloaan mukavaksi ja lähteekin nopeasti kotiin.
Kannattaa miettiä mitä tekee.
t. viinamies
Juominen on mahdollisuus
23
219
Vastaukset
- Anonyymi
Alkoholi on niin petollinen aine, ettei sen positiivisista "terveysvaikutuksista" juurikaan puhuta, mutta kyllähän sillä tavallaan on niitä.
- Anonyymi
Ihmisiä pystyy tapaamaan selvinkin päin monissa erilaisissa paikoissa, ei siihen baareja ja humalaa tarvita.
- Anonyymi
Näin on!
- Anonyymi
Aikansa sitä voi pettää itseään ja kuvitella että niitä ihmisiä tapaisi muuallakin. Mutta jossain vaiheessa joutuu myöntämään tosiasiat eli sen ettei muita juomatta tapaa.
t. viinamies - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aikansa sitä voi pettää itseään ja kuvitella että niitä ihmisiä tapaisi muuallakin. Mutta jossain vaiheessa joutuu myöntämään tosiasiat eli sen ettei muita juomatta tapaa.
t. viinamiesEhkä sinä kuvittelet niin. Tai oletko ikinä edes kokeillut ?
Kokemuksesta tiedän, että muualla tapaa paljonkin ihmisiä, jos niin haluaa. Ja selvänä alkaneet ihmissuhteet, myös ystävyyssuhteet, ovat usein kestävämpiä, kuin kännissä alkaneet.
Onhan se toki siitäkin kiinni, jos on vaikka kova jännittämään, ja haluaa sitä alkoholia ottaa vapautuakseen ja rentoutuakseen, että uskaltaa keneenkään tutustua. Mutta sekin voi johtua siitä, että on ehtinyt jo alkoholin avulla pilaamaan itsetuntonsa, eikä uskalla mennä ihmisten ilmoille selvin päin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä sinä kuvittelet niin. Tai oletko ikinä edes kokeillut ?
Kokemuksesta tiedän, että muualla tapaa paljonkin ihmisiä, jos niin haluaa. Ja selvänä alkaneet ihmissuhteet, myös ystävyyssuhteet, ovat usein kestävämpiä, kuin kännissä alkaneet.
Onhan se toki siitäkin kiinni, jos on vaikka kova jännittämään, ja haluaa sitä alkoholia ottaa vapautuakseen ja rentoutuakseen, että uskaltaa keneenkään tutustua. Mutta sekin voi johtua siitä, että on ehtinyt jo alkoholin avulla pilaamaan itsetuntonsa, eikä uskalla mennä ihmisten ilmoille selvin päin.Alkoholia mennään juomaan porukalla. Sille juomattomalle tehdään kyllä tavalla tai toisella selväksi että jos ei juo ei seurakaan ole haluttua.
Jatkossa ei sitten edes kutsuta enää mukaan.
t. viinamies - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alkoholia mennään juomaan porukalla. Sille juomattomalle tehdään kyllä tavalla tai toisella selväksi että jos ei juo ei seurakaan ole haluttua.
t. viinamiesSiitäkin syystä on parempi hakeutua selvään seuraan.
Jos kaveriporukka on sellainen, ettei heille kelpaa porukkaan joku, jolle ei alkoholi maistu, niin kukapa sellaisessa seurassa katselisi, kun muut ryyppäävät.
Silloin on parempi pysyä siitä vanhasta porukasta erossa.
Joskus on tullut mietittyä sitäkin, jos yksi kaveri onnistuu pääsemään alkoholista eroon, niin mistä se häneen kohdistuva hyljeksintä johtuu ? Olisiko ehkä jopa kateutta, kun hän on onnistunut jättämään alkoholin, eikä itse ole onnistunut ?
Aika monimutkaisia ja mietinnän arvoisia asioita, niihin kun sattuu olemaan useampia syitä, mikään ei ole niin yksiselitteistä.
Ja olisihan se typerää juoda ainoastaan siitä syystä, kun kaverit haluaa, että nyt on juotava, ihmisiä kun ei ole mikään tarve, eikä pakko miellyttää. Voi tehdä kuten itse haluaa. Ja jos se ei kelpaa kavereille, niin ei muuta kuin etsimään parempia kavereita, joille kelpaa myös ilman alkoholia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siitäkin syystä on parempi hakeutua selvään seuraan.
Jos kaveriporukka on sellainen, ettei heille kelpaa porukkaan joku, jolle ei alkoholi maistu, niin kukapa sellaisessa seurassa katselisi, kun muut ryyppäävät.
Silloin on parempi pysyä siitä vanhasta porukasta erossa.
Joskus on tullut mietittyä sitäkin, jos yksi kaveri onnistuu pääsemään alkoholista eroon, niin mistä se häneen kohdistuva hyljeksintä johtuu ? Olisiko ehkä jopa kateutta, kun hän on onnistunut jättämään alkoholin, eikä itse ole onnistunut ?
Aika monimutkaisia ja mietinnän arvoisia asioita, niihin kun sattuu olemaan useampia syitä, mikään ei ole niin yksiselitteistä.
Ja olisihan se typerää juoda ainoastaan siitä syystä, kun kaverit haluaa, että nyt on juotava, ihmisiä kun ei ole mikään tarve, eikä pakko miellyttää. Voi tehdä kuten itse haluaa. Ja jos se ei kelpaa kavereille, niin ei muuta kuin etsimään parempia kavereita, joille kelpaa myös ilman alkoholia.Siinähän sitä sitten etsii sitä alkoholia käyttämätöntä kaveriporukkaa. Harvemmin sellaista löytää. Sitten pitää miettiä haluaako olla yksin vai alkaisiko sittenkin taas juoda.
t. viinamies - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinähän sitä sitten etsii sitä alkoholia käyttämätöntä kaveriporukkaa. Harvemmin sellaista löytää. Sitten pitää miettiä haluaako olla yksin vai alkaisiko sittenkin taas juoda.
t. viinamiesNiin no, miten kukakin. Valinta on ihan oma, joka on tehtävä omasta tahdosta.
Selvää seuraa kyllä löytää, jos haluaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alkoholia mennään juomaan porukalla. Sille juomattomalle tehdään kyllä tavalla tai toisella selväksi että jos ei juo ei seurakaan ole haluttua.
t. viinamiesYksinäinen raitis mies ymmärtää olla itsekseen omissa oloissaan.
Hän voi katsoa televisiosta mielenkiintoisia ohjelmia kun muut on porukalla pitämässä hauskaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yksinäinen raitis mies ymmärtää olla itsekseen omissa oloissaan.
Hän voi katsoa televisiosta mielenkiintoisia ohjelmia kun muut on porukalla pitämässä hauskaa.Pitämässä hauskaa??? Se hauskanpito, ikävä kyllä, muuttuu liian usein rähinäksi ja voi päättyä tappeluun, jopa tappoon.
- Anonyymi
Baariajat ovat minun kohdaltani mennyttä aikaa, siellä on omat nuoremmat kuppikuntansa johon en kuulu.
- Anonyymi
Kyllä niissä baareissa vanhempaakin väkeä käy.
- Anonyymi
Ainoa ihminen, joka on syytä tavata, on ihminen itse. Meditointia tms. hiljaisuudessa itsensä kanssa.
Jos ei siedä itseään, on pakko häipyä muiden valheellisten juoppojen joukkoon.- Anonyymi
Siitähän se alkoholismikin pitkälti johtuu, kun ei ole hyvä olla itsensä kanssa. Jokin elämässä on niin vaikeaa, että on turrutettava tunteensa tavalla tai toisella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siitähän se alkoholismikin pitkälti johtuu, kun ei ole hyvä olla itsensä kanssa. Jokin elämässä on niin vaikeaa, että on turrutettava tunteensa tavalla tai toisella.
Joo. kyllä minä ainakin olen juonut tylsyyteen ja ahdistukseen, Harvemmin jos koskaan iloon olen juonut, eipä tässä elämässä ilon asioita paljoa kyllä ole ollutkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo. kyllä minä ainakin olen juonut tylsyyteen ja ahdistukseen, Harvemmin jos koskaan iloon olen juonut, eipä tässä elämässä ilon asioita paljoa kyllä ole ollutkaan.
Voitko sanoa rehellisesti, onko se juominen vienyt tylsyyden ja ahdistuksen pois ?
Itse kyllä veikkaan, ettei varmasti ole vienyt.
- Anonyymi
Ihmisiä on paljon enemmän muualla kuin baareissa.
Mutta jos et pysty olemaan ihmisten kanssa selvin päin, sitten kai on mentävä baariin humaltumaan humalaisten joukkoon. Sääliksi käy! - Anonyymi
Minä olen melkein raitis, en käy koskaan baareissa. Mutta ihmisiä riittää ympärillä. Yksin ei tarvitse olla, vaikka en juoppojen seuraan halua.
Suurin osa ihmisistä ei käy koskaan baareissa. Silti seuraa ja tekemistä on niin paljon kuin haluaa.- Anonyymi
Paljonhan se on itsestä kiinni, mitä haluaa tehdä. Juomattakin voi elää hyvää sosiaalista elämää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paljonhan se on itsestä kiinni, mitä haluaa tehdä. Juomattakin voi elää hyvää sosiaalista elämää.
Kyllä!!!
- Anonyymi
Säkenöi kirkkaasti jatkossakin.
- Anonyymi
Yksin kotona ryyppääminen on mukavampaa. Siellä missä on ihmisiä kavereidensa kanssa pitämässä hauskaa yksinäisyys vain korostuu.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mihin sinussa haluan koskea
Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä422266Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä
IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi2362055- 1111548
Toisen ihmisen sydämellä
leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo1441291- 1151217
PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan
kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki1381114Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."
Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://271107- 741009
- 65973
- 70960