Vuoden 2023 Traficomin katsastustilastoston mukaan 20 vuotiaiden Toyotien yleisimmät hylkäyssyyt olivat:
- Alustan kotelot ja pohjalevy
- Käyttöjarru
- Seisontajarrun dynamometritesti
Land Cruiserin yleisin hylkäyssyy oli ruosteinen runko
20 vuotiaat Toyotatko ruosteettomia?
20
203
Vastaukset
- Anonyymi
Minulla on Corolla vuosimalli 2000. Kertaakaan katsastaja ei ole maininnut eikä hylännyt katsastusta ruosteen takia.
- Anonyymi
Kuka sinua uskoo, omapoika?
- Anonyymi
Minulla oli joskus 2003 mallinen mese. Vaihdon hetkellä kymmenen vuotta myöhemmin automyyjä kysyi: " Kuinka paljon se on ruosteessa"? Mitä siitä pitäisi ajatella?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla -99 vuoden tervepohjainen. Se ruostesuojaus on aika kova juttu. Aj 380tuhatta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla -99 vuoden tervepohjainen. Se ruostesuojaus on aika kova juttu. Aj 380tuhatta.
Ruostesuojaus on välttämätön jos aikoo pitää uutta Toyotaa yli kolme vuotta. Miksi tehdas ei suojaa autoja?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä ei ole kysymys mistään jeesuksesta vaan tosiasioista, tyttöseni.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla oli joskus 2003 mallinen mese. Vaihdon hetkellä kymmenen vuotta myöhemmin automyyjä kysyi: " Kuinka paljon se on ruosteessa"? Mitä siitä pitäisi ajatella?
Pitäisi ajatella että automyyjä osaa asiansa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ruostesuojaus on välttämätön jos aikoo pitää uutta Toyotaa yli kolme vuotta. Miksi tehdas ei suojaa autoja?
Kyllä se koskee, kaikkia merkkejä jos autossa on ovenkahvan alapuolella peltiä. Siksi ei tehtaat suojaa, koska se pitkittäisi auton ikää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se koskee, kaikkia merkkejä jos autossa on ovenkahvan alapuolella peltiä. Siksi ei tehtaat suojaa, koska se pitkittäisi auton ikää.
Jostain volsuissa ainakin on havaittavissa että kahvat ovat kiinni pellissä kun maalit ovat jo karisseet ja ruostunut pelti vain on näkyvissä.
- Anonyymi
Kyllä Tojon pläkkipelti ruostuu kuten muissakin itäkipoissa.
- Anonyymi
Kai se ruostuu, mutta ex oma 440000 km ajettu vm. 2004 RAV4 oli kyllä pohjastaankin täysin ruosteeton vielä viime syksynä kun se vaihtui X1:een eikä mitään ruostesuojausta siihen oltu tehty. Ehjä maali vain kiilsi pohjassa eikä mitään massaa päällä isolla alueella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kai se ruostuu, mutta ex oma 440000 km ajettu vm. 2004 RAV4 oli kyllä pohjastaankin täysin ruosteeton vielä viime syksynä kun se vaihtui X1:een eikä mitään ruostesuojausta siihen oltu tehty. Ehjä maali vain kiilsi pohjassa eikä mitään massaa päällä isolla alueella.
Sinä se jaksat satuilla. Kaikkihan sinulle ja jutuillesi nauraa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä se jaksat satuilla. Kaikkihan sinulle ja jutuillesi nauraa.
Tuskinpa kovin ruostuvat autot juuri noissa vanhimmissa ikäluokissa pärjäisi kovin hyvin katsastuksissa. Toyotat ovat juuri niissä pärjänneet parhaiten. Eli ruosteet eivät niitä kovin kummoisesti kiusaa. Suoli24-hörhöt puhuvat kempistä mutta eipä kukaan kyllä rupea autoa hitsaamaan jos se vain menee katsastuksesta läpi. Sitten voi rueta miettimään kun katsastus on tehty, että kannattaako hitsata vai kannattaako auto laittaa menemään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hihii, se maali siellä pohjassa ei kiillä edes uutena, vaan on mattapintaiset.🤡
Sitten siellä on mittava määrä muovin paloja peittämässä kriittisiä paikkoja ja niiden alla on kunnon ruosteet kun suolakura muhii ja hinkkaa se ohutta ohuemman pohjamaalin puhki. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hihii, se maali siellä pohjassa ei kiillä edes uutena, vaan on mattapintaiset.🤡
Sitten siellä on mittava määrä muovin paloja peittämässä kriittisiä paikkoja ja niiden alla on kunnon ruosteet kun suolakura muhii ja hinkkaa se ohutta ohuemman pohjamaalin puhki.Eipä ollut juurikaan muovia vielä 2004 ravissa.
- Anonyymi
Suomen suolakuraolosuhteissa ainoa vaihtoehto on ruostesuojata auto!
- Anonyymi
Onneksi paremmat valmistajat tekee sitä edelleen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onneksi paremmat valmistajat tekee sitä edelleen.
Eihän 20 vuotiaita Saksalaismerkkisiä autoja ole enää edes liikenteessä, sillä kaikki ne on olleet paalissa jo kauan!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän 20 vuotiaita Saksalaismerkkisiä autoja ole enää edes liikenteessä, sillä kaikki ne on olleet paalissa jo kauan!
On niitä liikenteessä ja paljon ajettuina.
Toisin on Toyotat, saattaa olla vanhojakin, mutta ei niillä ole paljoa ajettu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On niitä liikenteessä ja paljon ajettuina.
Toisin on Toyotat, saattaa olla vanhojakin, mutta ei niillä ole paljoa ajettu.Ne 2 mitkä nyt olivat minulle tuttuja olivat ex oma 440000 km ajettu 2004 Ravi ja toinen ei minun 480000 km ajettu 1997 Ave. Onko nuo sitten paljon vai vähän ajettuja? Molemmat vaihtuivat viime vuoden puolella eikä edes tuota Avensista oltu vielä hitsailtu. Olisiko nyt pitänyt? Sitä en tiedä mutta se lähti Afrikaan menevään kyytiin uudemman tieltä ja Ravi taasen vaihtui suoraan X1:een.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1024417Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/743741153- 1861042
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1091012Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47891- 64881
Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna83873- 64836
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk10827Onko se niin
Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta64816