Voiko auton (arvo alle 2500 euroa) ulosmitata jos velallinen on auton haltija? Auton omistaja on eri henkilö. Auto on siis vain haltijan käytössä. Haltija käyttää autoa työssään. Eihän vouti voi autoa viedä kun velallinen ei edes omista sitä?
Entäs työajosta kertyvät kilometrikorvaukset? Niitähän ei ilmeisesti voi ulosmitata koska ne eivät ole tuloa vaan korvausta auton käytöstä aiheutuneista kuluista.
Jostain luin että autoa ei ulosmitata mikäli sen arvo on alle 2500 euroa. Pitääkö paikkansa?
Auton ulosmittaus
47
39613
Vastaukset
- Kokenut
Jos omistajalla ja haltijalla ei ole oikeata velkasuhdetta autosta, voidaan haltijan auto ulosmitata. Auto samaistetaan haltijan omaisuudeksi, koska hän vain käyttää sitä ja maksaa kaikki auton käytöstä tulevat maksut. 2500 euron autoa ei ulosmitata, jos autoa käytetään työ/työmatka-ajoon ja sillä saadulla tulolla maksetaan ulosottoon velkoja. Kilometrikorvaukset eivät ole ulosmittauksen alaisia tuloja.
- no just...
...no ei todellakaan toisen veloista voi toisen omaisuutta realisoida - tai jos siten tapahtuu niin kantelu on paikallaan korkojen kera....
- faktaaa
no just... kirjoitti:
...no ei todellakaan toisen veloista voi toisen omaisuutta realisoida - tai jos siten tapahtuu niin kantelu on paikallaan korkojen kera....
11 §
Yhteisessä hallinnassa oleva irtain omaisuus
Velallisen ja sivullisen yhteisessä hallinnassa olevan irtaimen omaisuuden katsotaan kuuluvan heille yhtä suurin osuuksin, jollei sivullinen osoita tai muutoin käy ilmi, että omaisuus kuuluu yksin tai mainittua suuremmalla osuudella hänelle.
-----
Ajoneuvon haltijuus riittää ajoneuvon ulosmittaamiseen. Varsinkin jos haltija on käytönnössä auton pääasiallinen käyttäjä.
----
Yhteisomistus
71 §
Osuuden ulosmittaus
Velalliselle kuuluva osuus määräosin omistetusta kiinteistöstä tai irtaimesta omaisuudesta voidaan ulosmitata. Ulosmittauksesta tulee ilmoittaa muille yhteisomistajille.
Ulosmittauksesta silloin, kun yhteisomistus ei ole määräosaista, säädetään erikseen.
-----
Laissa ei ole mainintaa siitä minkä arvoisen ajoneuvon saa ulosmitata, se jää ulosottomiehen harkinnan varaan päättääkö hän ulosmitata vai ei.
- Työssä nähnyt
Ei ole varsinaista rajaa minkähintaiseen kosketaan ja mihin ei. Pääsääntöisesti nyt katsotaan velkasuhdetta tavaran arvoon ja sitäkin kuinka paljon tulee kuluja realisoimisesta (rahaksi muuttamisesta).
Yleinen häilyvä raja on ollut n. 10 000 "vanhaa markkaa" eli siinä vajaat 2000e johon ei juuri kajota mutta tilannekohtaista sekin. Halvin auto jonka itse työni kautta olen nähnyt ulosmitattavan on ollut 1600e arvoinen ja kyllä alle 2000e kiesejä välillä lähtee. Jos nyt mitään PAKOLLISTA käyttöä autolle pystyy osoittamaan niin muutaman tonnin auto ei kyllä kovin helpolla lähde.
Pätevä syy voi olla esim. huonokuntoisuus ja pitkät välimatkat asuinpaikalta asioille, työmatkat ovat hyvin selkeä peruste yms. Tosin sitten jos autolla on tarpeeksi hintaa voi tällainenkin lähteä mutta saa sitten halvemman auton ostoon provikan myynnistä jos auton tarpeen pystyy osoittamaan ja ei ole rahaa ostaa halvempaa. Tilannekohtaista ja konstit on monet. Useimmiten nyt kuitenkin auto otetaan ja sillä hyvä, jos nyt olet työtön eikä ole mitään ns. fiksua käyttöä osoittaa niin sitten menee ja thats it.
2500e auto on siinä rajalla että katsooko uo-mies edes siihen suuntaan, moni ei katso edes tai kuittaa että vähänlainen käyttöomaisuus, ei aloiteta toimia. Joku kyllä sitten voi ottaakin jos saa helpolla kaupaksi. Sekin sitten joskus vaikuttaa paljonko velkaa on...Jos sitä on vaikkapa 5000e niin 2500e autolla on siihen jo merkitystä ja voi lähteä hanakammin kuin että velkaa on satoja tuhansia ja auton myynnistä ei melkeinpä koidu kuin vaivaa ja kuluja.
Mutta siis vastaus kysmykseesi: auto voi hyvin lähteä kuten aikaisempi vastaaja jo sanoikin.- uumoilija
Kiitos vastauksestasi.
En ymmärrä miten auto voidaan ulosmitata jos velallinen on vain auton haltija, ei omistaja. Omistajahan voi olla vaikka joku rahoitusyhtiö. Mikäli autoa ollaan ulosmittaamassa, omistaja saanee ilmeisesti tiedon tästä ja mahdollisuuden vaihtaa auton haltijaa ja näin estää auton ulosmittaus?
Ideana auton ulosmittausmahdollisuudessa omistajasta välittämättä lienee se, että velallisen käyttämä kulkupeli voidaan yleensäkin ulosmitata. Jos autoa ei voisi ulosmitata velallisen ollessa vain auton haltija, ei vouti saisi kenenkään vähänkään asioista perillä olevan autoa, koska omistajaksi olisi vaihdettu joku muu. - näin meillä
uumoilija kirjoitti:
Kiitos vastauksestasi.
En ymmärrä miten auto voidaan ulosmitata jos velallinen on vain auton haltija, ei omistaja. Omistajahan voi olla vaikka joku rahoitusyhtiö. Mikäli autoa ollaan ulosmittaamassa, omistaja saanee ilmeisesti tiedon tästä ja mahdollisuuden vaihtaa auton haltijaa ja näin estää auton ulosmittaus?
Ideana auton ulosmittausmahdollisuudessa omistajasta välittämättä lienee se, että velallisen käyttämä kulkupeli voidaan yleensäkin ulosmitata. Jos autoa ei voisi ulosmitata velallisen ollessa vain auton haltija, ei vouti saisi kenenkään vähänkään asioista perillä olevan autoa, koska omistajaksi olisi vaihdettu joku muu.ei meiltä kyllä autoa voitu viedä,ja just siks ettei se auto ollu omilla nimillä vaan olin haltijana.ja monesti uo-miehet ei edes vaivaudu,jos auto ny ei ole kovinkaa arvokas ,jos vertaa velan määrään...
- Kokenut
näin meillä kirjoitti:
ei meiltä kyllä autoa voitu viedä,ja just siks ettei se auto ollu omilla nimillä vaan olin haltijana.ja monesti uo-miehet ei edes vaivaudu,jos auto ny ei ole kovinkaa arvokas ,jos vertaa velan määrään...
Autoa ei tietysti voi / kannata ulosmitata, jos haltijalla on oikea velkasuhede omistajaan ja velkaa on runsaasti jäljellä. Kyseessä nyt onkin keinotekoinen järjestely auton omistussuhteissa, eli on laitettu auton omistajaksi joku muu (läheinen)ulosoton välttämiseksi, eikä oikeata velkasuhdetta ole olemassa. Se kenellä auto on käytössä ja kuka maksaa siitä aiheutuvat kulut on tosiasiassa auton " omistaja ". Tällaisessa tapauksessa auto voidaan ulosmitata haltijan velkoihin. Käytännössä ei ulosmitata myyntihinnaltaan alle 2000 euron autoja, koska niiden pakkohuutokauppahinta liikkuu satasissa. Ulosottomies arvioikin auton "pakkohuutokauppahintaa" eikä ns. kauppa-arvoa, mitkä eivät ole sama sama asia.
- siinäpä kysymys
Kokenut kirjoitti:
Autoa ei tietysti voi / kannata ulosmitata, jos haltijalla on oikea velkasuhede omistajaan ja velkaa on runsaasti jäljellä. Kyseessä nyt onkin keinotekoinen järjestely auton omistussuhteissa, eli on laitettu auton omistajaksi joku muu (läheinen)ulosoton välttämiseksi, eikä oikeata velkasuhdetta ole olemassa. Se kenellä auto on käytössä ja kuka maksaa siitä aiheutuvat kulut on tosiasiassa auton " omistaja ". Tällaisessa tapauksessa auto voidaan ulosmitata haltijan velkoihin. Käytännössä ei ulosmitata myyntihinnaltaan alle 2000 euron autoja, koska niiden pakkohuutokauppahinta liikkuu satasissa. Ulosottomies arvioikin auton "pakkohuutokauppahintaa" eikä ns. kauppa-arvoa, mitkä eivät ole sama sama asia.
En tiedä paljonko sit edellä mainittu "velkasuhde" omistajan ja haltijan välillä painaa jos ajatellaan, et auto joka tapauksessa yritetään piilottaa ulosmittaukselta ? Yhtä hyvin tuollainen "velkasuhdekin" voi olla keinotekoinen, kuin on tämä omistaja haltija kikkailukin.
Jos ostat osamaksulla auton vaikka 24 kk autokaupasta ja alat sitä suorittaa kuukausittain autokauppaan, niin kyllähän vouti voi ottaa ja ulosmitata tämän ajopelin juuri kun sulla on muutama erä jäljellä tästä autosta. Auto palautetaan voudin käskystä takaisin liikkeeseen ja se myydään päivän hintaan pois ja sit liike ottaa sen muutaman maksamatta jääneen erän itselleen, sit vote vie haltijan velan osuuden tai kaikki loput, -niin se menee. Em. tapauksessahan liike on auton omistaja niin kauan kuin auto on maksettu ja auton haltija on sama joka myös maksaa kk erän eli on auton käyttäjä.
Toisaalta yksityisten välisessä kaupassa vote voi viedä asian oikeuteen päätettäväksi kenenkä auto tosiasiallisesti on ja tällöin myös viedä auto oikeuden päätöksellä jos näyttää siltä et haltija onkin auton todellinen omistaja !
En tiedä, mut olisko se sit parempi, et Roope Ankka olis auton omistaja ja Aku Ankka haltijana vai pitääkö aina olla joku luonnollinen omistaja ?? - .......
Kokenut kirjoitti:
Jos siis minä hyvää hyvyyttäni annan oman, kalliin autoni poikani käyttöön ilmaiseksi, kun en sitä itse tarvitse, niin vouti voi tulla ja myydä minun omaisuuteni? Miten ihmeessä tuo voi olla mahdollista? Eihän se poikani voisi itsekään myydä autoani, vaan ainoastaan omistaja voi sen tehdä.
- F.T.W.
Teet siihen oman vaarallisen varashälyttimen niin siihen ei mielellään puututa!
- haltija
Auto ostettu lapsen synttärirahoilla (300e). Voiko vouti siis viedä auton haltijan veloista ?
- ---
Ulos otossa minulla on reilut 20 000€ velkaa. Ja sattui tulemaan perintöä ihan kunnolla. Perintö jaettiin niin että minun osuus tuli minulle pimeänä ja perintö rahoilla ostin vajaan 50000€:n auton ja loput eurot laitoin "sukanvarteen". LUOTETTAVA osti tämän auton rahoillani ja näin ollen "omistaa" tämän auton ja on myös haltijana. Ystäväni tililtä maksetaan auton kaikki vakuutus yms maksut.. Minä vain ajelen autolla..
Muutaman kerran on poliisit pysäyttäneet.. Ja kun on kysytty kenen auto, sanon siihen että ystävän auto lainassa =D
Helppoa se kiinanmuurin ylittäminenkin on kun tietää vain mistä on "muuri matalin" =D - pulle_nah1
--- kirjoitti:
Ulos otossa minulla on reilut 20 000€ velkaa. Ja sattui tulemaan perintöä ihan kunnolla. Perintö jaettiin niin että minun osuus tuli minulle pimeänä ja perintö rahoilla ostin vajaan 50000€:n auton ja loput eurot laitoin "sukanvarteen". LUOTETTAVA osti tämän auton rahoillani ja näin ollen "omistaa" tämän auton ja on myös haltijana. Ystäväni tililtä maksetaan auton kaikki vakuutus yms maksut.. Minä vain ajelen autolla..
Muutaman kerran on poliisit pysäyttäneet.. Ja kun on kysytty kenen auto, sanon siihen että ystävän auto lainassa =D
Helppoa se kiinanmuurin ylittäminenkin on kun tietää vain mistä on "muuri matalin" =DOlet kyllä kunnon pässi, ei voi muuta sanoa.
Ulosotossa vain 20 tuhatta euroa, mutta menit sitten pistämään 50 tonnia autoon. Oikea järkisijoittaja. Vielä brassaat idiotismillasi täällä.
Ja, kyllä uo-mies tuon saa helpolla tietää, mihin perintö jaettiin, miten se eteni ja kenellä on mikäkin auto oikeasti käytössä.
Ai niin. Tuo perinnöstä luopuminen on rikos, pimeänä jakaminen on rikos, kaverisi kenen nimissä auto on, tekee parhaillaan rikosta.. onneksi olkoon ;) sinähän vain ajelet autolla. Sinä tosiaan tiedät, mistä se muuri on matalin, koska et tuolla järjenjuoksulla korkealle kiipeä. - plaaaplaaplaaa
pulle_nah1 kirjoitti:
Olet kyllä kunnon pässi, ei voi muuta sanoa.
Ulosotossa vain 20 tuhatta euroa, mutta menit sitten pistämään 50 tonnia autoon. Oikea järkisijoittaja. Vielä brassaat idiotismillasi täällä.
Ja, kyllä uo-mies tuon saa helpolla tietää, mihin perintö jaettiin, miten se eteni ja kenellä on mikäkin auto oikeasti käytössä.
Ai niin. Tuo perinnöstä luopuminen on rikos, pimeänä jakaminen on rikos, kaverisi kenen nimissä auto on, tekee parhaillaan rikosta.. onneksi olkoon ;) sinähän vain ajelet autolla. Sinä tosiaan tiedät, mistä se muuri on matalin, koska et tuolla järjenjuoksulla korkealle kiipeä.eiköhän kaikki tiedä mikä on rikollista ja mikä ei, ilman että sen joku "viisas" heille kertoo, että MITÄ SE SULLE KUULUU MITEN TOINEN ASIOITAAN HOITAA!!!!!
eiks näiltä palstoilla yleensä kuitenki jokainen hae neuvoa miten saa omaisuutensa pitää, vaikka nyt kerran tulikin pieniä/isoja laskuvirheitä ja meni talous sen verran miinuksen puolelle, että siitä virheestä joutuski nyt maksaan.
JOTENKI NOIN;) - liisan veli = mummo
pulle_nah1 kirjoitti:
Olet kyllä kunnon pässi, ei voi muuta sanoa.
Ai niin. Tuo perinnöstä luopuminen on rikos, pimeänä jakaminen on rikos, kaverisi kenen nimissä auto on, tekee parhaillaan rikosta.. onneksi olkoon ;) sinähän vain ajelet autolla. Sinä tosiaan tiedät, mistä se muuri on matalin, koska et tuolla järjenjuoksulla korkealle kiipeä.No perinnöstä luopuminen ei ole rikollista.
- larbotron
hahahahahahah! Ei voi olla todellista!
- oewp8r493åtgäe
HAHAHA Aamun naurut tuli sitten täältä. :D Ei kyllä päätä pakota jos ei viitsinyt perinnöllä maksaa velkojaan pois vaan piti lahjoittaa oikein kaverille auto. Toivottavasti tämä velallinen menee kastroitavaksi ettei nuo geenit pääse leviämään lisää suomessa. :D
- 5+18
No joo onhan tuo vähän järjetöntä touhua mutta millään kaveria puolustamatta, voihan tuo velka olla jotain takausvelkaa johon ei ole itse syynä, kyllähän se kismittää sellaista maksaa.
mutta mitä tulee pulle nahin kommenttiin niin perinnöstä luopuminen ei tiettävästi ole rikos?
Niin ja mitä tulee tuohon auton omistussuhteella kikkailemiseen niin eipä ole kaverit ajatelleet sitä että miten käy kun tulee hionolla tuurilla muutama ylinopeus ym sakko parin vuoden sisään jne..Mitenkäs selität poliisille kun kutsuvat asemalle nuhteluun :) ...puhumattakaan siitä että miten paskamasta on jos sattuu tulemaan kolari, kaverisi joutuu sit asiaa selvittelemään :)
Mut joo...ettehän te ole noin pitkälle ajatelleet :p - huhhahehipähei
5+18 kirjoitti:
No joo onhan tuo vähän järjetöntä touhua mutta millään kaveria puolustamatta, voihan tuo velka olla jotain takausvelkaa johon ei ole itse syynä, kyllähän se kismittää sellaista maksaa.
mutta mitä tulee pulle nahin kommenttiin niin perinnöstä luopuminen ei tiettävästi ole rikos?
Niin ja mitä tulee tuohon auton omistussuhteella kikkailemiseen niin eipä ole kaverit ajatelleet sitä että miten käy kun tulee hionolla tuurilla muutama ylinopeus ym sakko parin vuoden sisään jne..Mitenkäs selität poliisille kun kutsuvat asemalle nuhteluun :) ...puhumattakaan siitä että miten paskamasta on jos sattuu tulemaan kolari, kaverisi joutuu sit asiaa selvittelemään :)
Mut joo...ettehän te ole noin pitkälle ajatelleet :pTÄH?
Miten ne mahdolliset sakot tai kolari liittyvät auton omistussuhteeseen? Sakot maksaa kuski ja jos kolahtaa niin hintavammissa autoissa yleensä kasko maksaa omat töppaykset, vastapuolen liikennevakuutus muuten. - 5+18
huhhahehipähei kirjoitti:
TÄH?
Miten ne mahdolliset sakot tai kolari liittyvät auton omistussuhteeseen? Sakot maksaa kuski ja jos kolahtaa niin hintavammissa autoissa yleensä kasko maksaa omat töppaykset, vastapuolen liikennevakuutus muuten.No siis tarkoitinkin lähinnä sitä että paskamaista se on kaverisi asiaa selvitellä, sehän se auton omistaa. Jos saat vaikka kolmet kamerasakot niin auton omistajalle tulee kutsu poliisilaitokselle.. Mitä luulet, haluaako kaverisi selvitellä huvikseen näitä asioita ettei ollut ajamassa ja kenties soitella kalliisiin palvelunumeroihin ym ym.. Esim parkkisakko annetaan aina omistajalle rekisterinumeron mukaan, jälleen oikealle omistajalle paperityötä,soittelua,kiistämistä..
noh...taitaa kaverisi olla yhtä puupää kuin sinäkin ;)
- Syyttömänä tuomittu
"Ulosotossa vain 20 tuhatta euroa, mutta menit sitten pistämään 50 tonnia autoon."
Haluaisitko maksaa turhaan 20.000 euroa korvauksi, kun ne on perusteettomasti sinulle määrätty?
Mietippä tilannetta jossa sinä olet koko elämäsi elänyt kaikkien sääntöjen mukaan ja ahkerana tehnyt töitä. Sitten joutuisit syyttömänä tuomituksi perättömien valheiden perusteella ja joutuisit maksamaan useita kymmeniä tuhansia oikeudenkäynti kuluja ja korvauksia. Maksaisitko vapaaehtoisesti?
Monet tuomiot perustuvat pelkästään asianomistajan väitteeseen tapahtumasta, esim. kunnianloukkaus "se haukku mua huoraks" , laiton uhkaus "se uhkas tappaa mut", seksuaalirikos "se yritti ostaa seksiä", jne.
On valtava määrä "rikoksia" joista voi tehdä rikosilmoituksen vaikkei todeillisuudessa mitään rikosta ole tapahtunutkaan.
Kun joku vääryydellä ja kieroudella hankkii itselleen korvauksia, niin miksi kukaan syytön haluaisi maksaa ne? - Josef Mengele
Minä luovuin aikoinani perinnöstä poikani hyväksi.Nimittäin velkaa oli/on ulosotossa niin paljon etten kertakaikkiaan viitsinyt maksaa ; )Kuitenkin asun nyt "poikani omistamassa talossa,ajelen hänen autollaan ja käytän kesämökkiä,että näinkin voi pelata.Rahaakin anto perkule.
- näinkin voi
Miksi on edes haltija.Minulla auto käytössä ja se on ihan äidin nimissä jolla ei edes ajokorttia ja se otti lainan auton ostoon ja maksaa myös sen.Yksityisen ei tarvitse maksaa mitään auton käyttöedusta eli kyllä vanhemmat saa antaa auton käyttöön ilman korvausta.Ja nuokin vakuutukset voi vanhemmat maksaa ja laittaa ne sitten lahjaksi koska saa lahjoittaa sen verran aina ja ulosotto ei voi puuttua tuohon eikä ottaa edes vakuutusmaksuja laskelmissaan tuloksi sillä et käteen saa penniäkään.
Tämä on kokeiltu ja tapeltu ainakin kerran minä itse.Tietenkin minä maksan käteen muorille nuo vakuutusmaksut sekä lainan kulut ja se ei niitä pankkiin laita vaan pitää ne sukanvarressa,kuten muutkin rahansa yleensä. - autonainen
MOI! VOIKO 1000e AUTON ULOSMITATA? VELKANI ON VAIN 1000e,JA OLEN TÄLLÄ HETKELLÄ TYÖTÖN MUTTA TULEN TARVITSEMAAN AUTOANI TYÖSSÄ.AUTO ON TOSI HYVÄSSÄ KUNNOSSA JA OIKEA ARVO MELKEIN 2000e. PITÄÄKÖ LAITTAA AUTO POIKANI OMISTUKSEEN?
EPÄTIETOINEN? Maritza vastaahan!- ei kiinnosta uota
Ei ulosottoa tuon hintaiset ritsat kiinnosta, saisit pitää sen, vaikka et töissäskään sitä tarvitse.
Ulosottokulut ja säilytys on ennemmän kuin auton arvo.
Ole rauhassa ja kun työssä autoa tarvitse saisit pitää arvokkaammankin töttörön..
- teeppä näin
Ei voi enään laittaa muiden nimiin jos on jo ulosotossa.Se katsotaan rikokseksi eli omaisuuden piilottamiseksi.Jos et ole aikonut myydä autoa eteenpäin vaan ajella kunnes ei mene enään leimasta läpi niin potki vaikka kylkiin lommoja.Ei kelpaa ulosotolle eikä vaikuta katsastukseen.Näin minä tein ei kelvannut lommonen M1 Bemarikaan kun oli niin rupisen näköinen ja säädöt laitoin sekaisin ei edes kunnolla käynyt.Hyvin kulkee ja pelaa kuin kello vaikka ulkomuoto ei ihastuta.
- AUTOILIJA
ULOSOTOSSA OLEVA HENKILÖ JOKA TOISENA HALTINA SILLOIN EI VOI AUTOA ULOSMITATA KUN OMISTALLE VÄLTTÄMÄTÖN KULKU VÄLINE HANKKIMAAN EUROJA. EIHÄN ULOSOTTO VIRKAILIJA VOI TIETOISESTI VAARANTAA JA HAITATA ASIAA.
MIKÄLI ULOSOTTOVIRKAILIJA PYRKII VAIKKEUTTAMAAN ASIAA KAIKILLA
MAHDOLLISILLA KEINOILLA; OTA YHTEYTTÄ JOHTAVAAN ULOSOTTOESIMIEHEEN JA SOVI TAPAAMINEN TAI MENE HÄNEN PUHEILLE, JOHAN ASIAT JÄRJESTYVÄT. - Tietämätön
Sen verran sekavaa tietoa että kysytäämpäs vielä kerran...
Eli, ostin tuossa auton (ja tyhmänä en ottanut selville ennen ostoa) ja hintaa koslalle kertyi 2000€ ja osamaksulla yksityisen kautta... Joten, voiko UO napsaista auton kun velkaa on n. 8000€ kieppeillä ja käytän autoa työmatkoihin enimmäkseen? Makselen jo valmiiksi palkasta suoraan velkaa pois. En haluaisi vaan ikävää ylläriä että auto lähtisi näpeistä ja kuitenkin sen joutuisi myyjälle maksamaan kokonaisuudessaan.. Autolla on varmaan about saman verran arvoa ku myyntihinta......- tuskin....
Mulla sanoin ulosottoselvityksessä n.2500 € "autosta" ettei tuollaiset kiinnosta. Tulee kuulema ennenmän kuluja, kuin autosta saa myydessä pakkohuutokaupalla.
- dgdsgsdg
Mulla 3000e arvoinen auto ja uo:ssa 25000e. Eivät ulosmittaa tuon hintaista autoa jos tarvitset sitä työ matkoihin.
- Helpneeded
Voinko tarjota UO-miehelle ulosmitatun moottoripyörän (arvo n. 2000-2500 pakkohuutokaupassa) tilalle autoani, jonka arvo on kuitenkin puolet suurempi jopa pakkohuutokaupassa. Pyörän ulomittauspapereissa oli kohta "jää merkitsemättömänä velallisen hallintaan". Autoa ei sen sijaan ole ulosmitattu. Auton ulosmittaus hyödyttäisi enemmän velkojen lyhenemisessä. Kiitän asiallisista vastaulsista.
- Helpneeded
Tietääkö kukaan? Neuvoja kaivataan...
- kalle11
Helpneeded kirjoitti:
Tietääkö kukaan? Neuvoja kaivataan...
Ajattelin ostaa autoprojektin ulosotossa olevalta henkilöltä. Trafitietojen mukaan auto on rekisterissä, ja ajoneuvovero erääntynyt 2006. Vakuutuksen maksamattomuustieto. Joudunko maksamaan vakuutusrästit. Entä ajoneuvoverorästit. Luin trafin sivulta ajoneuvoveron vanhenemisajan olevan viisi vuotta. Juokseeko autosta yhä trafimaksut, vaikka auto käyttökiellossa? Taitaa olla parempi olla sekaantumatta autoon?
- Nils epäHolgersson
kalle11 kirjoitti:
Ajattelin ostaa autoprojektin ulosotossa olevalta henkilöltä. Trafitietojen mukaan auto on rekisterissä, ja ajoneuvovero erääntynyt 2006. Vakuutuksen maksamattomuustieto. Joudunko maksamaan vakuutusrästit. Entä ajoneuvoverorästit. Luin trafin sivulta ajoneuvoveron vanhenemisajan olevan viisi vuotta. Juokseeko autosta yhä trafimaksut, vaikka auto käyttökiellossa? Taitaa olla parempi olla sekaantumatta autoon?
Verot joudut maksamaan jos halaut katsastaa ja ajella.
Mutta vakuutukset ovat henkilökohtaisia eivätkä siirry auton mukana. - Nils epäHolgersson
Nils epäHolgersson kirjoitti:
Verot joudut maksamaan jos halaut katsastaa ja ajella.
Mutta vakuutukset ovat henkilökohtaisia eivätkä siirry auton mukana.Ja juoksee trafin maksut, jollei ole laitettu liikenteestä käyttöpoistoon (eli seisontaan.
- Käyhis ja kipiä
Mites tässä sitten käy, mimulla on ulosotossa n. 5000 e, osittain syynä syöpään sairastuminen sekä pohjalla veilä invaliditeetti neurologisen taudin vuoksi joka vaikeuttaa liikkumista. Eläkkeestäni mitataan joka kuukausi 200 e joka karkeasti laskettuna nollaisi ulosottoni korkoineen n. 3 vuodessa. Nyt saan lopullisen perinnönjaon yhteydessä autoni nimiini, auto on yli 12.000 e arvoinen, ulosmitataanko nyt autoni pois vaikka invaliditeetistani on olemassa lääkärintodisteet, invaliditeettiaste on 40-60 % haitta-aste muistaakseni 11 liikumisen suhteen, minulla siis tällä hetkellä auton haltijuus ja invakorti.
- avustava vaan
Muutaman tonnin autosta saa huutokaupassa muutaman satasen, joten jos velat ovat enemmän kuin ne sataset niin en usko että uo viitsii vaivautua kun tulos on nolla. Harvalta yksityiseltä velalliselta jää kalliita autoja uuoolle koska ne on myyty tai jemmattu jo paljon ennen ulosottojen alkamista.
- auto lähti
EI VOI! eikai, kyllä voi!
- Anonyymi
Voi varmasti viedä tuhkatkin pesästä jos vouti kehtaa ja jossain kyläyhteisössä on se näyttö siitä kuka vie ja kuka vikisee.
- Uo takia ei tarvitse
Eiv voi katso rekisteri otetta eli rekisteröintitoditus missä kohtaa lukee:
REKISTERIIN MERKITTY OMISTAJA:
Matti Meikäläinen.
REKISTERIIN MERKITTY HALTIJA:
Maija Suomalainen.
eli eri nimi voi olla sama osoite.
Vakuutuksen pitää olla omistajan nimissä,
taikka auto vakuutus vaikka autokauppiaan nimissä,
tai auto toisen nimissä ja vakuutus toisen nimissa tai yhdessä,
MUTTA AUTO VAKUUTUS EI VOI OLLA HALTIJAN NIMISSÄ.
Auto toisen omaisuutta ja perusturva eli uomies ei voi
mielivaltaisesti siihen koskea.
Tee kantelu Valatkunnan virastolle ja vaadi heidän tehtäväksi
jotain eli vaadit tee valitus ja kantelu oikeusasiamiehelle.
UO TAKIA EI TARVITSE KÄRSIÄ- Uo takia kärsinyt
Hyvä selkeä kirjoitus onko tietokoneesi näppäimistö rikki ?
- Anonyymi
Miten arvioida ajoneuvon hintaa?
- Anonyymi
Yleisen hintatason mukaan eli hinnat nettiautosta, autoliikkeet jne. Näin myös vakuutusyhtiöt arvoit arvon.
- Anonyymi
Mulle osu ilmeisesti virkaintoinen kun vei neloskoppaisen golf jolla arvoa ei ole edes 1000e. Velkaa on kuitenki se 20k. Oishan sillä töihin voinu ajaa mut ei enää.
- Anonyymi
Aina voit valittaa mutta tuskin on vienyt kun tarviit sitä ammatin haroittamiseen/työn tekoon, itsellä on ollut koko un:n ajan noin 6000e:n arvoinen auto ja ei ole koskenut kun tarvin vuorotöistä johten autoa työmatkoihin.
- Anonyymi
En kulje enää töihin. Vuorotyössä olin ja kuljin 80km päähän töihin. Jouduin jäämään pois kun palkasta ei ulosoton ja kulkemisen jälkeen jäänyt elämiseen rahaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En kulje enää töihin. Vuorotyössä olin ja kuljin 80km päähän töihin. Jouduin jäämään pois kun palkasta ei ulosoton ja kulkemisen jälkeen jäänyt elämiseen rahaa.
Mulla ulosotossa 40k... Otin lopputilin ku meni kaikki ulosottoon kun en tienny mitä tehdä enkä jaksanu töitä tehdä ilman mitään vastinetta... No tosta on nyt vuosi ja aattelin et ostan auton nyt ja niin tein... Auton arvo noin 1500e eivätkä ainakaan vielä oo tulleet hakemaan tai kysyneet koko autosta mitään... Tästä jo kuukausi.. nyt jännitän tuleeko hakemaan pois
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomessa on meneillään boomereiden kosto
1990-luvun lamassa osumaa saaneet sukupolvet toivovat sen jälkeen syntyneille sukupolville kärsimystä porvareita äänestä1403474Petteri Orpon kommentti persujen väkivaltaan?
Hiirenhiljaa taas on, kun Tampereella persulahkon ääriosasto pahoinpiteli kantasuomalaisen tytön. Missä on pääministeri2112406IPCC romahtaa
Mitenkäs tässä nyt näin kävi? Ilmastohourimoinnin tukijalka myöntää, ettei mitään ilmastokatastrofia olekaan. Eikös tääl682388Toiko Helen laivalastillisen vieraslajeja Suomeen?
Loviisan satamaan tuotiin laivalastillinen pähkinänkuoria Norsunluurannikolta Loviisan satamaan kiinnittyi vapun al892224- 1531638
Koulujen kesälomien siirto
Koulujen kesälomaa voitaisiin siirtää viikon verran. Se voisi olla hyvä kompromissi. Pääsiäsiseen voitaisiin lisätä muut1171456Perussuomalaisten onnistunut vappumarssi nostaa kannatusta
Rauhanmarssilla olleiden kimppuun hyökänneiden vassareiden kannatus sen sijaan romahtaa. Kaikki näyttää hyvältä vuoden131235Pelolla pakottaminen
Kristinusko on tuovinaan valoa ja toivoa, mutta ensin pitää olla pimeyttä ja toivottomutta jotta joku valoa ja toivoa ha6241066- 1201060
- 100986