Kannattaako lapsiperheen muuttaa petoselle? Kuulee niin paljon kaiken maailman juttuja. Älkää muuttako sinne ym..Kai siellä nyt hyviäkin paikkoja on, tarkoitan nyt vuokrataloja..
Kertokaa kokemuksia missä ainakin on häiriöitä/ paljon narkkareita ja alkoholistuneita..entä missä rauhallista.
pahanmaineinen petonen(ko)?
19
3947
Vastaukset
- Narg
Mutta nykyisin on huomattavan paljon rauhallisempi. Petosen keskusta on sellanen paikka mihin en muuttaisi, mutta heti keskustasta poispäin alkaa rauhottumaan huomattavasti. Aina sitä tulee vain huonoimmat puolet kerrottua...
- janeminttu
itse asun VVO:n talossa täällä Petosenmutkan suunnalla ja olen tosi tyytyväinen. asuu paljon perheellisiä ja ei humalaisia huutelemassa. Nikun asunnoissa yleensä rauhatonta ihan minne tahansa muuttaa Kuopiossa..kokemusta on..
- asukas kas
Aravavuokrataloihin (NiKu esim.) on olemassa tulorajat. Nämä rajat nousivat tässä jokunen aika sitten. Saas nähdä kuinka tämä vaikuttaa, jos niihin alkaa muuttaa muitakin kun sosiaalisesti rajoittuneita. Tiukassa on muuten uskomus että KAIKKI kaupungin asunnoissa asuvat olisivat häiriköitä, ei se näin ole.
- "nikun asunnoissa ympä...
Kyllä se vaan niin on ettei passaa aina leimata pelkästään ns. nikun taloissa asuvia, osaa ne häiriköidä muutkin (ja muissakin taloissa jopa niissä omistus asunnoissa!). Ja ainahan asukkaat saavat tehhä häiriköistä ilmoituksen ,äkkiä poistuu ns. Ei toivotut naapurit jos naapurit yhdessä kokee häiriön haitaksi omalle asumisrauhalleen.
Itsellänikin on kokemusta monenlaisesta asumismuodosta , myös eripuolella Kuopion kaupunkia(niinkuin myös muualta päin suomea)
Nim. Ollaan itse esimerkkinä toisille...
Eletään itse niinkuin haluttais muidenkin elelevän naapuristossa ,kyllä sopu sijaa antaa.;)
- tytskä
asun kypäräkadulla ja minulla ei mitään valittamista, ei ole humalaisia meidän pihapiirissä pyörinyt. kauppojen lähistöllä varmaan niitäkin löytyy, mutta niitä on varmasti joka lähiössä. petosella on hyvät kaupat, ulkoilu mahdollisuudet ja bussilla pääsee helposti kaupunkiin.
- Perheellinen petoselta
Ei varmaan ole missään kaupungissa sellaista paikkaa ,jossa ei olisi ollut levotonta joskus!
Itse olen asunut petosella (ja vieläpä ihan keskustassa) jo yli 8v:tta enkä voi sanoa että en viihtyisi, koko perheemme viihtyy erittäin hyvin täällä on koulut ja apteekki,kauppoja,tk ,hyvät ulkoilu ja urheilu mahdollisuudet(kuntosalit,jää ja uimahalli) ym.palvelut lähellä,ja hyvät kulkuyhteydet kaupunkiin.
Omasta puolestani toivotankin kaikille tervetuloa vaan petoselle asumaan. :) - arska
Moi. Asuin itse (omistusasunnossa) Männistössä. Naapurini häiriköi (mm. soitti poliisit 22:15 kun 22:00 on hiljaisuus - ja olin putkassa). Jos on kurja naapuri niin samapa se, missä asuu. Männistössä niin kuin Petosella on paljon syrjäytyneitä ihmisiä. Itse muuttaisin (jos takaisin Kuopioon muuttaisin) Puijonlaaksoon.
- ihmettelevä
siis johan oot ihme-arska ku et asu kuopios ja tiedät kummiski missä kaupunginosas on syrjäytyneitä ja missä ei
- Tule jo!
Kyllähän tästä Petosesta aina kaikenlaisia juttuja kuulee: "siellä asuu pelkkiä omituisia ihmisiä, en muuttaisi sinne mistään hinnasta, älä sinäkään muuta sinne". Mielestäni nuo väitteet tuntuvat käsittämättömiltä, sillä olen asunut Petosella jo 10 vuotta tyytyväisenä. Kyllähän tuo keskusta-alue saattaa olla vähän rauhattomampaa, mutta aivan samaa näkee taatusti muissakin lähiöissä. Täällä on hyvät ulkoilureitit, järvenranta lähellä, bussit kulkevat tiheästi, upea keskusta palveluineen, uima- ja jäähalli, 5 koulua, 2 uimarantaa...
En näe yhtään syytä, miksi muuttaisin pois täältä. Koskaan minulle ei ole koitunut mitään vaaratilanteita, vaikka legendat tätä niin vaaralliseksi paikaksi väittävätkin. Olihan täällä toki se pommimies asuntoonsa lukkiutuneena yksi kesä, mutta sama olisi voinut tapahtua missä tahansa muualla. Eikä mitään loppujen lopuksi tapahtunut, poliisit saivat miehen antautumaan.
Sekin on plussaa, että Petosen vanhimmat asunnot ovat alle 20 vuoden takaa ja uusia tulee koko ajan lisää. Alue laajenee parhaillaan mm. Savolanniemeen, jonka kelpuuttavat jopa hyväosaiset asuinalueekseen. Mutta kuten nuo toiset sanoivatkin, eivät kaikki vuokratalolaisetkaan ole häiriköitä.
Jos olet vähänkään kiinnostunut Petoselle muuttamisesta, kannattaa toteuttaa se EHDOTTOMASTI! :)- sama kuin edellä
Mahdolliset viestiäni vastaan hyökkäävät haukkujat, sanon tämän teille. Tuo äskeinen kirjoitus oli vain minun mielipiteeni, eikä se tietenkään käy yksiin kaikkien kanssa. Jos ei pidä Petosesta, kannattaa ottaa huomioon, että kaikki evät välttämättä taas pidä esim. Neulamäestä tai Puijonlaaksosta. Joten taitaa olla niin, että muuttaa sinne minne itse haluaa! Kysyjä päättäköön itse, haluaako muuttaa Petoselle vaiko jonnekin muualle...
- Anonyymi
sama kuin edellä kirjoitti:
Mahdolliset viestiäni vastaan hyökkäävät haukkujat, sanon tämän teille. Tuo äskeinen kirjoitus oli vain minun mielipiteeni, eikä se tietenkään käy yksiin kaikkien kanssa. Jos ei pidä Petosesta, kannattaa ottaa huomioon, että kaikki evät välttämättä taas pidä esim. Neulamäestä tai Puijonlaaksosta. Joten taitaa olla niin, että muuttaa sinne minne itse haluaa! Kysyjä päättäköön itse, haluaako muuttaa Petoselle vaiko jonnekin muualle...
Neulamäessä asuu mamuja.
- tyttösen äiti
Olen asunut Petosella jo jonku aikaa ja aluksi ihan Pyörönkaarella asuttiin eikä siinä se kamalampaa ollut,ihan normaalia hulinaa kuten keskustaan kuuluukin.Sitten muutettiin Neulamäkeen jossa tuli aivan kamala koti-ikävä Petoselle ja täälä taas ollaan enkä pois lähde :)Lapsiperheelle tämä on siitä ihana että lapsiperheitä ja palveluita lapsiperheille on paljon,yhtälailla kun Kuopion keskustassakin.Ei tavitse istua hiekkalaatikoilla yksin.Tykkään itse tosia paljon ja nimenomaan lapsiystävällisyytensä vuoksi.Vähemmän täälä hulttoioita näkee.Tule vaan tänne :) :)
- Mamaloo
Täällä petosella sa aivan rauhassa käppäillä iltaisin, kukaan ei tule tekemään/sanomaan mitään. Jotkut ovat joskus humalassa -so what?? ei ne kenellekään pahaa tee. Hoippuuvat vaan pitkin katuja ja kömpiivät takseihin tai kotiinsa. Lapsiperheille, täällä on monia puistoja, uimahalli, koulut, kerhoja (ilmaisia) paikallisosuuspankki joka ei velota rahhoo, kun maksat laskusi..
Huippu hyvät liikenneyhteydet kaupunkiin, n. 1o min. välein arkisin lähtöö busseja, välillä tiheämminkin.
Uimarannat siistejä, joissa valvonta ja siellä käy todella paljon lapsiperheitä.
Talveksi monia mäenlaskupaikkoja (ilmaisia), luistelukenttiä, pilkkimispaikkoja.
Ainoastaan jos jotain valittamista on niin koiranpaskaa on sitten jokapaikka täynnä, joskus myös niissä mäenlaskupaikoissa, vaan sehän ei ole koirien syy vaan niiden laiskojen "omistajien" jotka ei jaksa ottaa paskoja pois, VAIKKA täällä on myös kymmeniä roskiksia ihan koiranpaskoja varten. - Anonyymi
Näissä kaupunginosissa tehtiin eniten henkirikoksia ja niiden yrityksiä vuosina 2000-2020:
https://yle.fi/uutiset/3-11383347
Neljäntenä Petonen, Kuopio.
On täysin vastuutonta väittää, etteikö Petosella olisi mitään ongelmia. - Anonyymi
Tarkoitus katsella asuntoa sieltä .
Hyvät ja huonot puolet mielestäsi ? - Anonyymi
Ylipäätään huono ajatus asia lasten kanssa kaupungissa..parempi olisi pienempi kylä vaikka Nilsiä tai Juankoski.
- Anonyymi
On kyllä kumma kun nuo puliukot istuskelee ja ölähtelee kaikenlaista ohikulkeville. Eikö poliisitkaan saa noita kuriin? Lapsenikaan ei uskalla kohta y...
- Anonyymi
Kuopio on mennyt viime aikoina pahasti alamäkeen. Ennen pystyi välttämään pahimmat ongelmat kun pysyi erossa Petoselta, Rypysuolta, Nepalista, Inkilämmäeltä ja muutamilta muilta ongelma-alueilta. Nykyään kaikki vuokratalot enemmän tai vähemmän täynnä jotain ryyppy/huumeporukoita joissa voinee asua jos jatkuva melu ja kaljanhuuruinen tupakansavu naapurista ei haittaa..
- Anonyymi
Jynkkä ja neulamäki pitäisi liittää petoseen, koska Petonen on todella mukava paikka. Ne ihmiset jotka sanovat, petonen pitäisi eristää eivät ole asuneet petosella ikinä. Petonen on nostalginen, tuo ihmiset yhteen ja Petosella on mukavia vanhoja ihmisiä. Ja höpönlöpön täällä ei ole narkkareita, eikä rikollisia. Pulirinki on myös myytti, sellaista ei ole olemassakaan! Nuoriso kukoistaa petosella päivä päivältään, ja heidän vuokseen petonen pitäisi laajentaa! Suosittelen ihmisiä muuttamaan 98-nimiseen taloon, osoitteessa pyörönkatu 12. Ihmiset väärentävät kuvaa Petosesta, olkaa parempia!
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212586- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292222Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522129Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211722Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871613Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961546- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321379