Vuokravakuus voidaan myöntää esimerkiksi seuraavissa tilanteissa:
avo- tai avioero
terveydelliset syyt
perhekoon muutos
asunnottomuus
asunnottomuuden uhka
työpaikan saaminen toiselta paikkakunnalta
tutkintoon johtavan opiskelupaikan saaminen toiselta paikkakunnalta
asunnon vaihtaminen edullisempaan.
Vuokravakuutta ei voida myöntää, jos muutat
kalliimpaan asuntoon
mukavuussyistä (esimerkiksi saunan, oman pihan tai kaupunginosan vaihdon vuoksi)
paikkakunnan vaihdon vuoksi niin, että muutolle ei ole muuta hyväksyttävää syytä
vanhempien luota ilman erityisiä perusteita
muusta vastaavasta syystä.
Ei tässä todellakaan minnekään mennä
4
100
Vastaukset
- Anonyymi
Näin on. En saanut vuokravakuutta Kelalta, kun asuntoni vuokra on 10 euroa yli Kelan vuokrarajojen. Muutin halvempaan asuntoon Kelan painostuksesta, edellisessä asunnossani oli vuokra 75 euroa yli kelan rajan, joka on 715/kk kunnassani. Syinä lueteltu mm, että muutin mukavuussyistä tähän asuntoon...
- Anonyymi
Kuinka paljon vähemmän vuokran täytyy olla, että myöntävät rahaa vuokravakuuteen, siis jos edes myöntävät, noloa mennä työntämään jotain maksusitoumusta vuokranantajalle? Saako sitten myös muuttokustannukset ja onko niissäkin joku raja?
- Anonyymi
Ei se mikään 1000 ole.
Kusen alla on hyvä olla kusen alle tultiin sovinnolla.🌲☠️
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista997893- 1075627
- 2754891
- 494863
- 763637
- 512869
- 632615
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222478Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292412- 412294