Ping?

Yrjö

Miksi koneeni vastaa netistä tuleviin ping-signaaleihin? Käytössä sygate-palomuuri (ilmaisversio) ja kaikkien säätöjen pitäisi olla normaaleja. (Sama ongelma oli myös kun kokeilin Zone alarmia) Voiko olla isp:stä kiinni jotenkin, soneran liittymällä ei ongelmaa ollut, nyt on isp vaihtunut ja yhtäkkiä kone vastaa kaikkiin pingeihin? WinXP:n olen katsonut ja siinäkin ping-säädöt kohdallaan. Mikä avuksi?

3

294

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miksi pingiin vastaaminen on ongelma? Siitä ei ole mitään haittaa, ellei nyt satu joutumaan hajautetun ping-floodin uhriksi. Itse asiassa Internetin pelisäännöissä (RFC:t) edellytetään, että koneet vastaavat ping-kyselyihin, joten pingiin vastatessaan koneesi toimii oikein.

Mitään erityistä turvaa pingien pudottamisesta ei saa. Hakkerit löytävät koneesi, vaikka se ei pingiin vastaisikaan. :)

• Yrjö

Kiitos tiedosta, mitäpä siis turhia huolestumaan. En ole mikään haka ja kaverini väitti pingiiin vastaamista vakavaksikin turvariskiksi, mutta olipa näköjään väärässä. Kiitos sinulle Karmawhore!

• kone*

vastaa pingiin, niin silloin siellä on kone, jolloin sitä voidaan pommittaa muilla keinoilla.
        Siis netistä omalle koneelle tuleviin pingeihin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastan sinua

Kohta sanon tämän livenä, älä pelästy.
      Ikävä
      110
      1653
    2. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      16
      1312
    3. Tiedätkö miten pahalta tuntui

Kun vetäydyit? Ei kuukausiksi vaan vuosiksi.
      Ikävä
      61
      970
    4. Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA

Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR
      Hindulaisuus
      329
      822
    5. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      64
      808
    6. J miehestä oikeaa

Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen
      Ikävä
      75
      778
    7. Onko Lahdessa juhannuskokkoa?

Entä vähän kauempana?
      Lahti
      1
      760
    8. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      45
      710
    9. Kysyit firman bileissä..

.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta
      Ikävä
      9
      661
    10. Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin

Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta
      Maailman menoa
      58
      637
    Aihe