Oli -80 luvun loppupuolella. Tuli otettua kossua. Kerran vanhan romanimies kantoi painavaa ruokakassia ja Alkon kassia kerrostaloon. Pyysin että voinko jelpata. No..kannoin vanhan miehen ostokset kolmanteen kerrokseen. Hän pyysi istumaan sohvatuoliin ja tarjosi lasista kossua ja menua.
Sisälle tupsahti tilaa kaksi nuorempaa romanimiestä jotka heti kiivaasti sanoi että mitäs tuo täällä tekee ja näytti että käyvät kimppuun. Vanha romanimies nosti etusormensa ylös ja sanoi "POJAT" eikä muuta.
Käytös muuttui välittömästi. Nuoremmat romanimiehet tervehti minua ja liittyivät seuraan.
Siitä lähtien nämä nuoret romanit tervehti minua aina kun kaduilla nähtiin.
Romanien tavat
17
339
Vastaukset
- Anonyymi
Vanhempien kunnioitus ainakin on ollut suuressa osassa kulttuuria Romanien piirissä. Eräs 90-luvulla oleva n 5v romani tyttö ilkuui mua ja tytärtäni valkonaamaksi piha keinuissa ollessamme. Eräs kerta tyttö oli mummonsa kanssa pihalla ja romani mummo kehui tyttäreni mekkoa kauniiksi ja siinä juteltiin mukavi,Sen jälkeen tyttö oli ihan kiva meitä kohtaan. eli on romanieillakin asenne valkolaisia kohtaan,snuoremmilla aika nihkeetä ollut , toinen tapaus eräässä lähiössä, 11v romaityttö oli ivallinen mulle ja irvaili toisinaan, kerran hänen äitinsä pyyti kahville ,naapureita olimme ja sen jälkeen tyttö oli ihna mukava mua kohtaan- Eräs vanhempi romani nainen kertoi kerran että ei tänä pävänä nuoret kunniota niin paljoa vanhempia romaneja, en tiedä miten asiat ovat mutta hän vaan kertoi että ajat muuttuneet ja osa tavoistakin, Mulla ei ole romaneja vastaan mitään vastaan, antaa olla ja täällä elää paljon mitakin eri lulttuurin edustajia nykyään-
- Anonyymi
Minä avaan esim oven romaninaisille. Ovat aika ihmeissään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä avaan esim oven romaninaisille. Ovat aika ihmeissään.
Kerran nuori romani nainen paiskasi ulko oven kiinni edestäni...tuli ikävä fiilis. MUTTA mehän kaikki olemme vain yksilöitä ja joka lähtöön riittää hyviä ja vähemmän kivoja,
- Anonyymi
Romanit ovat paljon siistimpää väkeä kuin valkolaiset ja lapset osaa käyttäytyä j uskovat vanhempiaan.
Esimerkiksi ravintoloissa jos vaan tulee valkolaisperhe ja lapsi tai kaksi niin lapset on kun apinoita.- Anonyymi
Käytäksä jotain aineita?
- Anonyymi
Joo mutta valtavirrasta poikkeavia on joka rodussa.
Minä voisin ottaa vaikka romaninaisen vaimoksi. On niin kauniita ja ryhdikkäitä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo mutta valtavirrasta poikkeavia on joka rodussa.
Minä voisin ottaa vaikka romaninaisen vaimoksi. On niin kauniita ja ryhdikkäitä.Niin ja tuovat hameen täydeltä tuotteita kotitalouteen.
- Anonyymi
ja romanit taas huutaa kailottavat ihan joka paikassa, sekös on sitä käyttäytymistä
- Anonyymi
Romanit tuoksuvat aina hyvälle, parfyymit ja miehet kalliille tuoksuille, ei koskaan henget haise pahalle eikä varmaan syö mausteita joista haju tulee, siistejä kaikin puolin, joka lähtöön eri sakeissa meitä ihmisiä, Romani miehet komeita mutta en tohtisi seurutsella eri kulttuurin vuoksi koska en tunne heidän kulttuuriaan, siihen pitää syntyä ja kasvaa, kuten friikki romanit ketkä leikkii heitä vaikka valkoisia apinoita
- Anonyymi
Eikös siinä kulttuuri tule tutuksi ja onhan sinulla oma kulttuurisi mihin romanimiehen myös totuttava.
- Anonyymi
Mustalaiset
- Anonyymi
Mitä saat jos ammut pyöräilevää romanimiestä selkään?
Oman pyöräsi takaisin!- Anonyymi
Ei romanimiehet pyöräile, vaan autolla köröttelevät.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
no sitten saan oman volvon takaisin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ei se suomipoikakaan juurikaan pyöröile!
- Anonyymi
No onpa olleet tosi mukavia kun vasta komentamalla sietävät valkolaista? Enpä ainakaan itse haluaisi olla missään tekemisissä ihmisten kanssa joiden on käsketty sietää minua. Kylläpähän valkolaiset on noille lähinnä hyödyllisiä idiootteja.
- Anonyymi
SE VÄHÄN riippuu ihmisestä, ei mua naapurin romani nainen päässyt määräilemään ja ei sen takia enää pitänyt minutsa, toisin kuin toinen naapurin valkonaama, meni ja imuroi ja kantoi kauppakasseja,,jos pyydettiin ja rahaakin lainasi,,,tyhmä ei ole se joka pyytää vaan se joka antaa
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1566329
- 491763
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes381434- 461044
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3241009Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se48931Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l13909Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384888Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14867Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni75865