Sterilisaatiosta --> täys haluttomuus

mies frigdi

Minulle sattui sitten sellainen tapaus, että pari kúukautta sterilisaation jälkeen on iskenyt totaalinen haluttomuus. (leikkaus 11/04)
Ennen kun harrastettiin vaimon kanssa sexiä 2-3krt/vko niin nyt ei tuota ongelmaa vaikka ei saa ollenkaan useaan viikkon.

Onko kellään sterilisaation tehneellä samoja kokemuksia?

Nyt on alkanu pikku hiljaa vit...aan ja vaimokin on alkanut epäillä, että onko hänessä vikaa.

Jos jollain on asiaan liittyviä vinkkejä niin otetaan mielellään vastaan.

Itse olen seurannut huvittuneena tällä palstalla olevaa keskustelua miesten haluttomuudesta, mutta enää ei naurata.
Nyt ymmärrän vaimojen/avopuolisojen ongelman.

16

3675

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Al*

      Olen kylläkin nainen..mutta sallinet vastaukseni silti.
      Jos et, älä lue pidemmälle. =)


      Joillakin käy sinun tavallasi sterilisaation (vasektomian) yhteydessä. Syy ei ole hormonaalinen, eikä elimellinen, vaan psykologinen.

      En osaa selittää tätä hienoin termein, kuten viisas urologi aikoinaan minulle ja puolisolleni selitti, tapaamisessa ennen ko. operaatiota.

      Asialla on tekemistä sen alitajuisen hmm..selkäydin vietin kanssa. Miehen tehtävä on on siittää, ja jatkaa sukua.

      Useinhan miehet pitkittävät toimenpiteeseen hakeutumista juuri siksi, että jotenkin pelkäävät sen vaikuttavan miehisyyteennsä, ja miehekkyyteensä. Ja siihen operaatio ei todellakaan vaikuta.

      En tiedä taustojasi, miten pitkään mietit ja mitä kaikkea olet miettinyt ja kenen aloitteesta aloit toimenpidettä miettiä. Sillä voi olla vaikutusta.
      Se alitajuinen vaikutus..ajatus siitä, ettei ole enää "oikea" mies.

      Minä suosittelen, että puhut vaimosi kanssa, ennen kuin hän tosissaan alkaa epäillä itseään naisena. Oletko kertonut hänelle suoraan, että yhdistät haluttomuutesi jotenkin sterilisaatioon?
      Ehkä jollain tasolla syytä vaimoasi suvunjatkamiskyvyn menetyksestä?
      Ehkä pelkäät/pelkäsit sen vaikuttavan kykyihisi, ja siksi se vaikuttikin haluihisi.

      En tiedä, saatko tästä mitään irti.
      Haluttomuushan voi johtua muustakin. Masennus, stressi, jne.

      Mutta jos se on peräisin vasektomiasta, haluttomuus on korvien välissä.

      Keskustelkaa, ja varaa itsellesi aika vaikka urologille. Monesti "asiantuntijan" kanssa juttelu voi jo laukaista alitajuntaisen pelon.
      Muistatko taustalla olevan epämieluisia tuntemuksia ensimmäisillä kerroilla toimenpiteen jälkeen tmv?

      Ei sinulla peli ole menetetty, kun tänne kirjoitat tuohon sävyyn, kuin kirjoitat. Haluat löytää syyn ja ratkaista ongelman.
      Tsemppiä teille.

      • Naisellekin

        samalla tavalla?

        Eli aiheuttaako haluttomuutta naiselle, jos nainen steriloidaan?
        Entä tiedättekö, vaikuttaako naisen sterilisaatio muuten limakalvojen kosteuteen, kuukautiskiertoon tms...?


      • vaikutuksista ..

        "Useinhan miehet pitkittävät toimenpiteeseen hakeutumista juuri siksi, että jotenkin pelkäävät sen vaikuttavan miehisyyteennsä, ja miehekkyyteensä. Ja siihen operaatio ei todellakaan vaikuta."
        Taisit keksiä tuon aivan itse. On tutkittua tietoa siitä että osalla sterilisoiduista miehistä tulee ongelmia potenssin kanssa sterilisaation jälkeen. Ongelmat voivat olla henkiselllä puolella mutta jotenkin vastauksestasi saa sen kuvan että suosittelen sterilisaatioon menemistä jokaiselle miehelle.
        Taidat olla niitä naisia jotka leikkauttavan mieluummin miehensä kuin itsensä!


      • nainen
        Naisellekin kirjoitti:

        samalla tavalla?

        Eli aiheuttaako haluttomuutta naiselle, jos nainen steriloidaan?
        Entä tiedättekö, vaikuttaako naisen sterilisaatio muuten limakalvojen kosteuteen, kuukautiskiertoon tms...?

        Ei ainaskaan mulla vaikuttanut mitenkään siihen puoleen.. Päinvastoin kun ei tarvi pelätä raskaaksi tulemista!


      • pitää
        vaikutuksista .. kirjoitti:

        "Useinhan miehet pitkittävät toimenpiteeseen hakeutumista juuri siksi, että jotenkin pelkäävät sen vaikuttavan miehisyyteennsä, ja miehekkyyteensä. Ja siihen operaatio ei todellakaan vaikuta."
        Taisit keksiä tuon aivan itse. On tutkittua tietoa siitä että osalla sterilisoiduista miehistä tulee ongelmia potenssin kanssa sterilisaation jälkeen. Ongelmat voivat olla henkiselllä puolella mutta jotenkin vastauksestasi saa sen kuvan että suosittelen sterilisaatioon menemistä jokaiselle miehelle.
        Taidat olla niitä naisia jotka leikkauttavan mieluummin miehensä kuin itsensä!

        alkaa syyttelemään..Se on näiden palstojen huono puoli.Ei se ole keskustelua kun vedetään totaalisesti matto jonkun ihmisen alta ,ja sitten vielä ivaillaan vieressä..siitäs sait!
        Minä olen ulkopuolinen tähän keskusteluun...
        sanoin vaan tämän.


      • Al*
        vaikutuksista .. kirjoitti:

        "Useinhan miehet pitkittävät toimenpiteeseen hakeutumista juuri siksi, että jotenkin pelkäävät sen vaikuttavan miehisyyteennsä, ja miehekkyyteensä. Ja siihen operaatio ei todellakaan vaikuta."
        Taisit keksiä tuon aivan itse. On tutkittua tietoa siitä että osalla sterilisoiduista miehistä tulee ongelmia potenssin kanssa sterilisaation jälkeen. Ongelmat voivat olla henkiselllä puolella mutta jotenkin vastauksestasi saa sen kuvan että suosittelen sterilisaatioon menemistä jokaiselle miehelle.
        Taidat olla niitä naisia jotka leikkauttavan mieluummin miehensä kuin itsensä!

        Nimenomaan.
        Ongelmat voivat olla henkisellä puolella.
        Tätä koetin nimenomaan painottaa.

        Enkä esitä asiantuntijaa, vaan ihan siltä pohjalta, mitä urologi aikoinaan minulle ja puolisolleni asiasta jutteli.

        Myös siitä, että miehillä on suuret ennakkoluulot ko. toimenpidettä kohtaan. Naisille sterilisaatio tehdään useammin, kuin miehille, vaikka a) miehelle se on huomottavasti helpompi ja pienempi operaatio suorittaa ja b) toipumisaika nopeampi.

        Kyllä, tosiaankin suosittelen, mikäli parisuhteessa ja ennenkaikkea henkilökohtaisella tasolla on varma, ettei enempää lapsia enää halua.



        Ja mitä "leikkautushalukkuuteni" tulee, minä en voi päättää kenenkään miehen puolesta asiaa. Mutta ainakin ystäväpiirissämme moni pariskunta on päätynyt vasektomiaan juuri pienempien riskien vuoksi. Ja moni mies ja vaimo on kysellyt kannattavuutta, ajatuksia toimenpiteen lopullisuudesta jne.

        En tosiaankaan ymmärrä hyökkäystäsi.
        En syytöstä itse keksimisestä, enkä syytöstä "taidat olla niitä naisia".


      • Al*
        nainen kirjoitti:

        Ei ainaskaan mulla vaikuttanut mitenkään siihen puoleen.. Päinvastoin kun ei tarvi pelätä raskaaksi tulemista!

        Ei vaikuta toinnallisuuteen, halukkuuteen sensijaan voi vaikuttaa.
        Jälleen korvienväliasiaa.

        Mutta sterilointi ei vaikuta hormonitoimintaan jne.

        PArhaimmillaan, tehtiin se kummalle tahansa se vaikuttaa juuri noin.
        Seksistä tuleekin nautinnollisempaa, kun alitajunnasta poistuu se ei toivotun raskauden pelko.
        Tämän nimittäin koin minäkin. Nautin ja haluan paljon enemmän, kun en pelkää enää vahinkoraskautta. Ja meillä siis miehelle tehtiin vasektomia.


      • Al*
        vaikutuksista .. kirjoitti:

        "Useinhan miehet pitkittävät toimenpiteeseen hakeutumista juuri siksi, että jotenkin pelkäävät sen vaikuttavan miehisyyteennsä, ja miehekkyyteensä. Ja siihen operaatio ei todellakaan vaikuta."
        Taisit keksiä tuon aivan itse. On tutkittua tietoa siitä että osalla sterilisoiduista miehistä tulee ongelmia potenssin kanssa sterilisaation jälkeen. Ongelmat voivat olla henkiselllä puolella mutta jotenkin vastauksestasi saa sen kuvan että suosittelen sterilisaatioon menemistä jokaiselle miehelle.
        Taidat olla niitä naisia jotka leikkauttavan mieluummin miehensä kuin itsensä!

        Millä tavoin kommenttisi vastasi alkuperäiselle mitään?


      • Nimenomaan
        Al* kirjoitti:

        Nimenomaan.
        Ongelmat voivat olla henkisellä puolella.
        Tätä koetin nimenomaan painottaa.

        Enkä esitä asiantuntijaa, vaan ihan siltä pohjalta, mitä urologi aikoinaan minulle ja puolisolleni asiasta jutteli.

        Myös siitä, että miehillä on suuret ennakkoluulot ko. toimenpidettä kohtaan. Naisille sterilisaatio tehdään useammin, kuin miehille, vaikka a) miehelle se on huomottavasti helpompi ja pienempi operaatio suorittaa ja b) toipumisaika nopeampi.

        Kyllä, tosiaankin suosittelen, mikäli parisuhteessa ja ennenkaikkea henkilökohtaisella tasolla on varma, ettei enempää lapsia enää halua.



        Ja mitä "leikkautushalukkuuteni" tulee, minä en voi päättää kenenkään miehen puolesta asiaa. Mutta ainakin ystäväpiirissämme moni pariskunta on päätynyt vasektomiaan juuri pienempien riskien vuoksi. Ja moni mies ja vaimo on kysellyt kannattavuutta, ajatuksia toimenpiteen lopullisuudesta jne.

        En tosiaankaan ymmärrä hyökkäystäsi.
        En syytöstä itse keksimisestä, enkä syytöstä "taidat olla niitä naisia".

        naiset vaihtaa miestä kuin manne hevosta. ÄLKÄÄ miehet steriloiko itseänne... Aina joku uusi mimmi voi haluta skidiä. ajatelkaa jätkät.


      • Anonyymi
        Naisellekin kirjoitti:

        samalla tavalla?

        Eli aiheuttaako haluttomuutta naiselle, jos nainen steriloidaan?
        Entä tiedättekö, vaikuttaako naisen sterilisaatio muuten limakalvojen kosteuteen, kuukautiskiertoon tms...?

        Mulle naisena tehtiin 2016 toimenpide ja olen valitettavasti sitä mieltä että kyllä siinä haittojakin on. En kostu eikä kyllä paljoa halutakkaan nykysin. Enemmänkin tuntuu että ärsyttää jo ehottelutkin. Tuntuu että mieli on koko ajan kun tikittävä aikapommi. Negaatio on vallannu mielen vaikka en edes halua sen olevan niin. Ikää 35.


    • steriili

      sen verran, että minulle ei ainakaan tullut mitään sivuvaikutuksia. Päin vastoin, halut vain lisääntyivät kun ei tarvinnut pelätä raskaaksi tulemista. Hormonaaliset ehkäisymenetelmät vaikuttivat minulla negatiivisesti, siksi tämä oli erinomainen ratkaisu.
      Ja tietoisuus siitä, että lisää lapsia ei enää tule, rentoutti meidät molemmat. Nykyisin seksiä harrastetaan ainakin kolmesti viikossa.
      Ajattele sinäkin asiaa tältä kannalta. En tiedä, montako lasta teillä on (meillä on kolme), mutta alitajuinen tietoisuus siitä, että vaipanvaihtoruljanssi on ohi, on tehnyt meille ainakin nannaa. Ajattele: voit keskittyä pikkuhiljaa yhä enemmän omiin harrastuksiisi jne.
      Ja muista, että hormonaalisesti ja fysiologisesti olet edelleenkin TÄYSI mies.
      Toivottavasti tästä oli edes jonkin verran apua.

    • mies frigdi

      Olen kuullut jo lääkäriltä vastauksen tuosta henkisestä ongelmasta mutta en oikein usko siihen.
      Minua ei stressaa mikään, eikä ole mitään paineita ja vaimon kanssa vitsaillaan täysillä minun kyvyttömyydestä.
      Olen kuitenki vielä odottavalla kannalla koska sairastin putkeen useamman angiinan ja olen syönyt monet penisilliini kuurit kevään aikana. Olen kuullut, että joillekki siitä on ollut vaikutusta myös haluttomuuteen.

      Mielestäni minulla ei ole mitään sellaista, mikä suoraan viitais suorituspaineisiin tai miehisyyden menettämiseen tai henkisiin paineisiin yleensä.
      Olen katsellut myös testiksi eroottisia filmeä mutta se ei saa aikaan mitään 'fiboja'.

      Luulen, että kuullun johonki marginaali tapaukseen jolle on nyt sattunu sterilisaatio vaikuttaa tällä tavoin mitä se ei normaalisti tee...

      • merle

        Kärsit jostain muusta vaivasta, joka sattui ilmenemään samana ajankohtana steriloinnin kanssa. Ja yhdistät sen siihen.
        Kyllä urologilla käynti olis varmaan paikallaan.


      • Al*

        Anteeksi arkaluontoinen tarkennuskysymykseni;
        Onko kyseessä haluttomuus, vai kyvyttömyys?
        Käsittääkseni ne toiminnallisesti ovat kaksi eri asiaa? (voin olla ihan pöpelikössäkin)

        Nuo henkiset jututhan on toisinaan siitä pirullisia, että kyseessä saattaa olla alitajuinen juttu, eli et edes voi hoksata sitä tietoisella tasolla ihan heti.

        Pitkällä sairastelujaksolla voi hyvinkin olla tekemistä haluttomuuden kanssa. Onhan kropallasi melkoisesti tekemistä toipua jatkuvista pöpöistä ja lääkekuureista. Tavallaan ehkä kehon omaa priorisointia? (hölmösti muotoiltu, mutta ymmärtänet, mitä tarkoitan)

        Musta on hienoa, että vaimosi kanssa voitte lyödä asiasta leikkiäkin. Eipä ainakaan epävarmuus suhteessa pääse pahentamaan tilannetta.

        Jos kuulut marginaaliin, ja kyse on haluttomuudesta, joka aiheuttaa jopa kyvyttömyyttä, syy löytynee sieltä alitajunnasta.

        Toinen juttu on tietenkin, että jokaisella meillä on kausia, kun ei vaan huvita. Yksi yleinen aiheuttaja on juuri mainitsemasi sairastelu.
        Mulla on kokemusta mieheni haluttomuusjaksosta. Silloinkaan kyse ei ollut siitä, ettei kykenisi, vaan kertakaikkiaan seksi seksinä (eroottiset leffat yms.) mukaan lukien eivät vain sytyttäneet.
        Syy ei mulle vaimona ole selvinnyt vieläkään, mutta kyllä ne halut palaili jonkun kuukauden kuluessa. Tosin tuonakaan aikana seksielämämme ei loppunut ihan kokonaan, en tiedä, miten teillä, onko makuuhuone ollut hiljainen koko kuluneen vuoden?

        Edelleenkin suosittelen yhteydenottoa urologille.
        Tuskin sinä vasektomian takia seksittömään loppuelämään olet túomittu.

        aurinkoista kesää=)


      • mies frigdi
        Al* kirjoitti:

        Anteeksi arkaluontoinen tarkennuskysymykseni;
        Onko kyseessä haluttomuus, vai kyvyttömyys?
        Käsittääkseni ne toiminnallisesti ovat kaksi eri asiaa? (voin olla ihan pöpelikössäkin)

        Nuo henkiset jututhan on toisinaan siitä pirullisia, että kyseessä saattaa olla alitajuinen juttu, eli et edes voi hoksata sitä tietoisella tasolla ihan heti.

        Pitkällä sairastelujaksolla voi hyvinkin olla tekemistä haluttomuuden kanssa. Onhan kropallasi melkoisesti tekemistä toipua jatkuvista pöpöistä ja lääkekuureista. Tavallaan ehkä kehon omaa priorisointia? (hölmösti muotoiltu, mutta ymmärtänet, mitä tarkoitan)

        Musta on hienoa, että vaimosi kanssa voitte lyödä asiasta leikkiäkin. Eipä ainakaan epävarmuus suhteessa pääse pahentamaan tilannetta.

        Jos kuulut marginaaliin, ja kyse on haluttomuudesta, joka aiheuttaa jopa kyvyttömyyttä, syy löytynee sieltä alitajunnasta.

        Toinen juttu on tietenkin, että jokaisella meillä on kausia, kun ei vaan huvita. Yksi yleinen aiheuttaja on juuri mainitsemasi sairastelu.
        Mulla on kokemusta mieheni haluttomuusjaksosta. Silloinkaan kyse ei ollut siitä, ettei kykenisi, vaan kertakaikkiaan seksi seksinä (eroottiset leffat yms.) mukaan lukien eivät vain sytyttäneet.
        Syy ei mulle vaimona ole selvinnyt vieläkään, mutta kyllä ne halut palaili jonkun kuukauden kuluessa. Tosin tuonakaan aikana seksielämämme ei loppunut ihan kokonaan, en tiedä, miten teillä, onko makuuhuone ollut hiljainen koko kuluneen vuoden?

        Edelleenkin suosittelen yhteydenottoa urologille.
        Tuskin sinä vasektomian takia seksittömään loppuelämään olet túomittu.

        aurinkoista kesää=)

        Kyseessä on siis haluttomuus.
        Todistuksena tästä on normaali aamu "stondis" joka häipyy aina vessassa käynnin jälkeen.

        Viimeisestä lääkehoidosta on jo pari kuukautta joten olen sen vuoksi ollu odottavalla kannalla milloin tilanne pitäisi korjaantua.

        Vaimolle olen antanut "armosta" noin kerran kuussa jotta kaikki ei unohtuis...

        Ja edelleenkin haluan korostaa sitä, että kyseessä on niin totaalinen muutos kropassa joka ei mielestäni voi johtua "henkisen puolen" asioista, koska jos näin olis niin miksi ei välillä olisi niitä parempia päiviä?


    • Erkki

      Omalla kohdallani kävi aivan toisin päin. Nyt ei riitä mikään, kun henkinen paine poistui vaikka aikaa on kulunut kymmenen vuotta. Ottamatta kantaa mahdollisiin haluttomuiden syihin kannattaa miettiä ainakin kaksi kertaa ennenkuin operaatioon hakeutuu, sillä sen kanssa joutuu elämään loppuikänsä. Jos pitäisi valita uudelleen, en miettisi sekuntiakaan päätyäkseni samaan ratkaisuun. Eikä varmaan vaimokaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      509
      3675
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      465
      3435
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      143
      3020
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2322
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2190
    6. 221
      1614
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1407
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      99
      1300
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      91
      1274
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1100
    Aihe