Hei aloitan armeijan kesällä, osaako kukaan kertoa miten tarkka-ampujaksi pääsee. Meneekö kaikki ampuma testeihin vai vain osa?
Tarkka-ampujaksi
15
580
Vastaukset
- Anonyymi
Punakaartiin on tiukat vaateet. Erotat Lahtari miehittäjät ja Isänmaan .
Kannuksen Puna Kaarti . - Anonyymi
Rupeet kyselle kassulla missä se on simon ase, siitä se alkaa.
- Anonyymi
Jos vaan on kykyjä niin tarkka-ampujaksi vaan..intin jälkeen voi taitoaan kehittää ja ylläpitää ampumaradoilla.
- Anonyymi
Ensin pitää olla nuoren miehen ryyppäämäti ainakin viikko ettei käsi tärise eikä muukaan paikka sojota ja sitten pitää mennä optikolta hakemaan kunnon kakkulat, mielellään miinusmerkkiset-
- Anonyymi
Eiköhän se ihan armeijan perusampumakoulutuksessa selviä että onko riittävästi perustaitoa tarkka-ampujaksi. Vaatii vähän eri taitoja kun tietokonepelin tarkka-ampujalta.
Pistä jääkiekko pystyyn ja kävele150m päähän. Arvioi pystytkä osumaan siihen avotähtäimellä. Jos osut olet parempi ampuja kun keskimäärin. Kaikki eivät edes näe sitä kiekkoa. - Anonyymi
Normaalille heterolle miehelle intti on lljettävä paikka, eikä hetero mies haaveile sinne joutumisesta.
- Anonyymi
Ammut eka ammunnoissa väh. 96 pistettä, kyllä kyselevät tarkka ampujiin.
- Anonyymi
Tuo vähintään 96 pistettä on varmaan hyvä alku, mutta lienee muitakin juttuja matkassa...?
Lisäksi, 96-100 p ampujia voi olla ja on useita jokaisessa saapumiserässä, jos vaikka 30 ampuu tuon pisterajan ja TA koulutetaan vain 10/erä, karsia siis pitää.
Silmälasien käyttäminen ei edistä valituksi tulemista
Kunto/terveys
Matemaattinen lahjakkuus
Asenne/psyyke
Aiempi kokemus maastossa liikkumisesta (partio, metsästys, suunnistus, vaellukset..)
Jotain muutakin, esim. halukkuus palvella 11 kk kuuden sijaan...jne.
- Anonyymi
Kunhan ammut vain joka toisen skoden naapurin tauluun tai hiekkapenkkaan niin snaipperin ura on paketoitu.
- Anonyymi
Ampumatulokset ratkaisevat. Ammut kaikissa valiot ja asia on sillä selvä.
- Anonyymi
No ei todellakaan riitä jos ampuu kaikissa valiot, jos ampuu kaikissa täydet pisteet ja ilmoittaa halunsa TA-koulutukseen, niin pääsee mahdollisesti karsintojen kautta jatkoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ei todellakaan riitä jos ampuu kaikissa valiot, jos ampuu kaikissa täydet pisteet ja ilmoittaa halunsa TA-koulutukseen, niin pääsee mahdollisesti karsintojen kautta jatkoon.
RK6 kun laittaa sen 96 tauluun niin on jo aika hyvä
- Anonyymi
Olisi hyvä osata ampua, sitten voi päästä.
- Anonyymi
Etukäteen voisi lukea aiheesta muutaman kirjan, saisi vähän osviittaa, mitä on tulossa.
- Anonyymi
Kannattaa ilmoittaa että haluaa tappamaan paskamahoja mahdollisimman paljon ja hullun kiilto silmissä!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä631782- 1231344
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1281277- 1401064
- 101917
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten339849Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82734Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55674Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50653Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j65625