Elämä ei enää tämän ikäisenä (73v) tunnu elämisen arvoiselta, ainoat asiat mitkä tuottaa enää iloa, ovat lapset ja lastenlapset sekä heidän lapsensa, he antavat voimaa jaksaa päivän kerrallaan eteenpäin tätä elämän loppu taivalta. Meitä on viisi sukupolvea elossa, äitini elää vielä hän on 95 v, isäni kuoli muutama vuosi sitten 93 vuotiaana. Minulla olisi sen mukaan vielä noin 20 vuotta elämää jäljellä, edellyttäen että olen perinyt vanhempieni terveyden. Minua ei kiinnosta mitkään vanhusten kiikkustuoli "kerhot" tai vastaavat. Olen elänyt rikkaan ja vauhdikkaan elämän, en mitään tavanomaista elämä. Joten tämä vanhuuden tylsistyminen voi johtua siitä, tuntuu kuin elämä olisi loppunut, mitä varten täällä enää on. Minun elämän tarinaani voi lukea maksutta linkistä. https://miksieitarina.webnode.fi
Elämä, ei enää mitään.
48
393
Vastaukset
- Anonyymi
Ei kiinnosta minuakaan kerhot ym. Aina joku nokittelee ja tulee kuppikuntia, myös vaivoista valittajat lisäksi. Pitäs vielä maksaa et pääsee mukaan.
- Anonyymi
¨Turhauttaa välillä ilman juttuseuraa, saman ikäiset eivät pahemmin liiku kotoaan varsin näin talvi aikaan.
- Anonyymi
"Minulla olisi sen mukaan vielä noin 20 vuotta elämää jäljellä, edellyttäen että olen perinyt vanhempieni terveyden."
Ihmeellisiä laskutapoja. Ei faktanpoikastakaan.- Anonyymi
Miten niin ihmeellistä laskutapaa. Yleensä joa molemmat vanhemmat ovat keskitasoa vanhemmat niin heillä on hyvät geenit, silloin voi toki ajatella että jos on perinyt niitä hyviä geenejä niin. elää itsekkin kauan, mutta näissäkin asioissa on niin että geenejä saattaa tulla edellisten sukupolvien perintönä, kute esim T solut eräille.,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten niin ihmeellistä laskutapaa. Yleensä joa molemmat vanhemmat ovat keskitasoa vanhemmat niin heillä on hyvät geenit, silloin voi toki ajatella että jos on perinyt niitä hyviä geenejä niin. elää itsekkin kauan, mutta näissäkin asioissa on niin että geenejä saattaa tulla edellisten sukupolvien perintönä, kute esim T solut eräille.,
Noinhan se vaan menee... 100v, vähän alle ja päälle, tupakka paloin ja kuppikin maistui, voita, sokeria, suolaa, juustoo... Eikä niitä perkele kaatanut muu kuin vanhuus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minun isä kuoli liian nuorena alle 70v. Äitini oli yli 90v eronnet olivat. Tätini elää asuu ok maaseudulla yksin ja on 93v. Ja heidän äitinsä oli yli 82v. muistelen.
olen itse 72. Kaikilla oli ja on sairauksia ja vammoja.
- Anonyymi
Onko tämä jotain omakustannekirjan mainontaa ?
Eipä tuo elämäsi niin ihmeelliseltä kuulostanut.
Luulet vaan olevasi joku erikoinen.- Anonyymi
Jokaisen ihmisen tarina sisältää hänen näkemystään elämästä eri aikakausina.
Kerrontaa on mielestäni mukava lukea enkä käsitä mitä tarkoitat ” ei ihmeelliseltä kuullostanut” ei hän mitenkään ole sanonut että teksti olisi ihmeellistä .
Ihmiset ovat mielestäni aina kiinnostavia , omien kokemustensa kanssa, mutta sinun oli heti pantava siihen sanat ” luulet vaan olevasi joku erikoinen”
Jokainen on erikoinen omalla tavallaan , ihmiset jotka ovat eläneet vaihderikasta elämää saavat toki siitä kertoa. Ja minä ainakin olen aina ollut kiinnostunut juuri erilaisista ihmiskohtaloista . Joten oliko pelko jotenkin että oli omakustannus kirja, niistähän palsta oliot ovat aina huutaneet aikaisemminkin. Jos joku kustantaa itse työnsä niin tuloista ei tarvitse maksaa osaa kustantajalle , niin yksinkertaista se vaan on, ja moni tekee niin tänään . Siinä ei pitäisi olla mitään väärää. Mutta se että sanot että joku luulee olevansa jotain , kai hän tietää kuka hän on , ei aikuinen ihminen luule , hän tietää prikulleen kuka hän on .
- Anonyymi
- haukotus - pitkäpiimäistä juttua.
- Anonyymi
hölmösti sanottu
- Anonyymi
En jaksanut lukea elämäntarinaasi. On itselläkin niin monipuolinen että romaanin luku tuntuu tylsältä. Niiden päähenkilöiden tarina on vain yksi pieni osa omistani.
Mutta minä jatkan sitä. Mikset sinä? Mikä nyt on aiheuttanut sen että olet jämähtänyt tylsyyttäsi surkuttelemaan. Tai sitten on vain välivaihe. Kunhan meille kerrot, sitä vartenkin tässä ollaan, huomaat miten paljon on vielä kokematta ja lähdet uusiin kokemuksiin. Toivon että sinulle tämä pysähdys on sinulle vain välivaihe. Jos on terve, mikäs tässä on ollessa ja mennessä. Anna palaa!! Ja Voimia!! - Anonyymi
Alottajalle :
Olet vielä nuori,
ja jos olet FYYSISESTI myös kohtuullisen terve
sinulla ON elämä vielä edessä,
nyt alat miettiä mikä sinusta olisi vielä ihanaa tehdä, mennä, tai mitä tahansa, kuhan alat suunitella uusia asioita, vaikka vain suunittelet k ä s i t ö i t ä tai kirjan kirjoittamista, siiitä se elämä alkaa, ja kun multa leikattin sydän niis pois lähtiissä lääkäri sanoi HAKEUDU NYT NUORTEN IHMISTEN PARIIN
ÄLÄ VANHUSTEN nuorissa on elämä ja tulevaisuus,
joten keksi jotain nuorempien ihmisten kanssa tkemistä tai yhteisiä menoja,
kyllä elämä kantaa, sinä olet vielä nuori muista se !
ÄLÄ ITSE VANHENNA ITSEÄSI, se nimmittäin on helppoa tuossa ijässä ja sitten se onki menoa palvelutaloon ym vanhuuden loppu elämää,
nyt ole elämäsi risteyksessä, käänny äkkiä takasi ja kotso nuoruuten päin, älä tuijota vanhuuta äläkä hakeudu vausten pariin,
luoja sinua ohjatkoon oikeaan
ja
olien ihanaa LOPUELÄMÄÄ nuorten ihmisten parsissa.- Anonyymi
Ei ole enää 73-vuotias mikään nuori. Tässä tapauksessa on ilmeisesti kysymys hyväkuntoisesta vanhuksesta. Kyllä nuorten keskuudesta voi löytää vaikka puolison vielä tuossa iässä. Siitä on olemassa hyviä esimerkkejä, mutta sitten pitänee olla vielä seksuaalisestikin viriili.
- Anonyymi
Ihan totta tuo nuorista ihmisistä . Aina kun heitä käväisee kylässä niin heistä saa energiaa .
Vanhojen parissa menee usein ainoastaan mieli maahan. Ollaan tuomitsevia muita ihmisiä kohtaan jopa äyskitään jos ei joku ole kun ” vanhalle kuuluu” aiis kuka sellaisen kirjan on koskaan kirjoittanut missä lukee miten on oltava vanha ,koska ei kai normaali ihminen asetu mihinkään rooliin jonka joku permanentti pää on asettanut . Silloin kunvanhukset osaavat nauraa ilman ivaa , ja hyväksyä erilaisuudet niin voisin ajatella kerhoja, mutta en nyt, kokeilin vähän aikaa ,enimmäkseen pahan puhumista Iistä jotka eivät olleet mukana , ja kamala hinku päteä ja kadehtia muita asioista mistä meikäläinen ei edes tajua miksi kadehditaan.
Vauhtia sitä saa olla vanhojenkin elämässä, siksi ovat kaikenlaiset kurssit paljon mukavampia kun. Jotkut kerhot . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole enää 73-vuotias mikään nuori. Tässä tapauksessa on ilmeisesti kysymys hyväkuntoisesta vanhuksesta. Kyllä nuorten keskuudesta voi löytää vaikka puolison vielä tuossa iässä. Siitä on olemassa hyviä esimerkkejä, mutta sitten pitänee olla vielä seksuaalisestikin viriili.
Ei ole aina se seksuaalisuuskan ikäluokissa pääasia jos menevät yhteen vaan ihan muut asiast.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sekin on yksilöllistä minu ikätoverit ovat monetkin hyvi toimisåvua ihmisiä ja koko ajat tekevät remontteja joko taloihinsa tai torpilleen Nikkaroivat, maalailevat ja tapiseeraavat . Ovat aktiivisia monissa asioissa , eivät toki vanhusten kerhossa koskaan. Jouset järjestävät karaoke iltoja missä lauletaan jne. Ei siis mitenkään vanhoilta tuntuvia kukaan heistä . Ikä ei ole aina se joka määrää vaan ihmisen luonne.
Itse opetan lastenlapsille vanhoja tansseja siitä pitävät - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
EMPÄ enään kannataisi ton ikäkästä parisuhteeseen
mutta
hyvä tai hyviä ystävyys-suhteita voisi olla,
ystävät olisi vanhemmalle yksin jäänelle ihmiselle hyvin tärkeitä ,
elämä voisi jatkua vielä kymmeniä vuosia jos on hyvivä ystäviä lähipiirissä
joita voi tavata ja ottaa aina yhteyttä kun kaipaa luotettavaa kaveria.
- Anonyymi
Olin lukemassa kirjoitustasi. Ja on todella vauhdikasta elämää ollut sinulla . Monessa paikassa sananmuodot nauratti , kun jotenkin näki tilanteen .
Mutta sitten en pitänyt oikein siitä että käytit naisista nimitystä huora,vaikka siihen aikaan se oli sellaista, että naiset joilla oli enemmän kun yksi kokemus haukuttiin siten, mutta miehille ei sanottu muuta kun kova mies.
No jatkan lukemista kunhan saan aikaa. Nyt kahvit vieraille - Anonyymi
Nykynuoret käyttävät huorahtavasta jakorasia nimitystä, siinä on selvää konkretiaa.
- Anonyymi
Sähkömiehen vaimo on jakorasia ja pojastaan hän sai hyvän vastuksen...
- Anonyymi
Eivät kaikki sentään. Ne nuoret joita minä tunnen on kasvatettu tasa-arvoisuuteen ja eivät tehosta itseään millään sellaisilla nimityksillä , vaan ivat porukassaan ihan pidettyjä ilman että on sanottava asioita joilla ei ole mitään muuta merkitystä kun sanojan tyhmyys. Siis katsovat säälien ihmistä jonka sanavarasto on niin köyhä että sitä täytetään naisia alentavilla sanoilla.
- Anonyymi
Mitä se aloittaja siellä valittaa. Töppöstä vaan toisen eteen
ja menoksi.On eläkeseuroja Kaiken maailman kursseja.
Niissä tapaa eläkeläisiä ja juttu luistaa se on niinkuin
itsestään kiinni tääkin homma.- Anonyymi
Harhailevan duunarin pskanpuheita
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Harhailevan duunarin pskanpuheita
Ei muuten ole paskapuhetta vaan asiaa.Tässä iässä ei
olla enään duunareita.Se nyt vaan on millaisen asenteen
elämään ottaa.
- Anonyymi
Usein kaupoissa iäkkäät jää juttelemaan, itsekkin olen huomannut kun en meinaa saada puhetta loppumaan, kotona ei ole juttukaveria ja välillä se on ihan kivaakin et leukapielet lepää.:)
- Anonyymi
Mulkkuja voi testata esim. kaupassa, onko niistä juttelijoiksi
Suurimmasta osasta ei ole
Eikä tietenkään vauvan tasolle taantuneista nuorista kukaan osaa keskustella
- Anonyymi
Seuroja on moneen lähtöön.
- Anonyymi
Luulisi, että vanhat olisivat jo ymmärtäneet ihmisen hormoonien vaikutuksen eri yksilöissä eri ikäisenä,ettei enää sortuisi alatyyliseen lapselliseen nimittelyyn.
- Anonyymi
Joo ja ämmät on hormooniensa vietävissä kuin tyhjää vaan
- Anonyymi
Kaikki eivät tule koskaan ymmärtämään , he ivat juuttuneet sinne 60 luvun tasolle .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo ja ämmät on hormooniensa vietävissä kuin tyhjää vaan
On sanonta; vanhana tietää mitä on olla nuori, mutta nuori ei tiedä mitä on olla
vanhana.
V. Lavia lainaten; jokainen ihminen on laulun arvoinen.
Se on totta. Pitäkää ihmiset omasta nyky/taaksejääneestä elämästä kiinni kaikki
elämän vuodet ovat antaneet niin hyvät/huonot vuodet ja se on rikkautta.
Vain sellaiset ihmiset, jotka ei ole uskaltanut elää oman näköistään elämää painaa alas niitä joilla on rohkeutta elää niin kun parhaakseen ovat nähneet.
Sanon vielä kaikille oman tiensä kulkijoille ONNEA KAIKILLE TEILLESI! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On sanonta; vanhana tietää mitä on olla nuori, mutta nuori ei tiedä mitä on olla
vanhana.
Vain sellaiset ihmiset, jotka ei ole uskaltanut elää oman näköistään elämää painaa alas niitä joilla on rohkeutta elää niin kun parhaakseen ovat nähneet.
Sanon vielä kaikille oman tiensä kulkijoille ONNEA KAIKILLE TEILLESI!"Lavia lainaten; jokainen ihminen on laulun arvoinen.
Se on totta"
No ei tietenkään ole totta
Kuka esim. tälle hölmölle välinpitämättömälle pinnalliselle duunariukkelille aloittajalle haluaisi laulun omistaa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Lavia lainaten; jokainen ihminen on laulun arvoinen.
Se on totta"
Kuka esim. tälle hölmölle välinpitämättömälle pinnalliselle duunariukkelille aloittajalle haluaisi laulun omistaa?Sinä. Hölmö, välinpitämätön, pinnallinen duunariukkeli itse. Kukaan muu sinusta ei osaa laulua tehdä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
vanhana.
Sanon vielä kaikille oman tiensä kulkijoille ONNEA KAIKILLE TEILLESI!Lavi oli oikeassa ja tiesi mistä puhui; kyynisyys ei kannata, jos on ongelmia niin peilissä näkyy ratkaisun avain.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Lavia lainaten; jokainen ihminen on laulun arvoinen.
Se on totta"
Kuka esim. tälle hölmölle välinpitämättömälle pinnalliselle duunariukkelille aloittajalle haluaisi laulun omistaa?"No ei tietenkään ole totta"
Kysyn mistä tiedät, että hän on hölmö duunariukkeli?
Sinulla itselläsi on varmaan Mensan määrittelemä älykkyysosamäärä korkein
mitä voi sada.
Kaikki energia ja viisaus tulee samasta tuntemattomasta lähteestä,
jota kutsumme yleensä Jumalaksi.
- Anonyymi
Jos tarinoitasi ei lue kukaan tai vain harva, niiin johtuisiko se siitä, että kukaan ei jaksa tavata kilometrin pituista kappaletta. Lukeminen on huomattavasti helpompaa, kun kappalejaot ovat sujuvampia.
- Anonyymi
Olen lukenut taas lisää sinun elämästäsi , luja on vauhti ollut , ja paljon asioita tapahtunut mitä se tavallinen nuorukainen ei tee.
Naiset ovat olleet suuri osa elämässäsi , vaan tuntuu ettet osaa rakastaa ketään , osaatko?
Anoppeja on ollut ja haukkuja saanut, niinhän se oli silloin.
Armeijan otit omalla tavallasi , olet ollut se mikä olet , sitä saa olla oma itsensä mutta ei loukata muita . Musiikki on ollut sinulle tärkeä .
Minkäkin voitin kerran koulujen välisen kirjoituskilpailun ja sain palkinnon. Ja hain sen ihan itse kun nimeeni huudettiin juhlatilaisuudessa. Olin kyllä kumma kyllä tiennyt että tulisin voittamaan koska olin valinnut aiheen siten minkä tiesin aikuisten tuomareiden katsovan tärkeäksi. Kiva, oli lukea , sillä näitä poikia oli meidänkin kylässä muutamia
Joten luen sitten taas tekstiäsi kun on aikaa alkaa niin äkkiä ottamaan silmiin kun tabletilla lukee . - Anonyymi
En ole lukenut, silmäilin alusta. Luen myöhemmin.
Hyvä asia, että joku jakaa tosielämä kirjoituksiaan muiden luettavaksi.
Suhtautukaa myönteisesti muiden juttuihin. Jokainen on vapaa kirjoittamaan tai yleensä tekemään mitä haluaa.
Ilmaisukyvyn ylläpito kannattaa.- Anonyymi
Viime metreillä on säilytettävä ilmaisukyky pskasuomella kirjoitetuissa aloittajan arkijutuissa
- Anonyymi
Lapsenlapset on syy olla hyvin onnellinen elämässään!
- Anonyymi
Entä, kun ei ole lasten lapsia?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entä, kun ei ole lasten lapsia?
Aloittajalla on.
- Anonyymi
HOOOOOOO,,,,
lapset ja lapsen-lapset
EI ikinä korvaa omaa aviopuolisoa, tai omaa parisuhdetta,
LAPSET on ihania MUTTA
lapset ON laina vaan ja he elävät OMAA elämääsä
eikä TAATUSTI lastensa kanssa voi läheisempää seksuaalista elämää elää,
se kuuluu VAIN pariskunnan kesinäiseen suhteeseen
ja FYYSINEN LÄHEISSYKI oman puolison kanssa ON aivan ERI asia kuin
lapsten ja lastenlasten halaaminen, NIISSÄ ON SUURI ERO kuten varmasti rehellinen normaali ihminen tietää,
omat lapset ja lapsenlapset OVAT kyllä maailman rakkaimpia olentoja
mutta täysin ERI asia on aina oma puoliso ja sen merkitys pariskunnan loppuelämään,
joten alotuksen tekijällekki suosittelen
jos olet terve ja jaksat vielä etsiä HANKI OMA RAKAS PUOLISO
siitä on sinun fyysiselle ja henkiselle olemuksellesi valtavan suuri jopa terveydellinen hyöty, jos semmosen vielä LÖYDÄT,
harvoin vanhempana e nään löytää
nuoruuden rakkaus on on parasta jos saa elää pitkä avioliiton kuolemaan asti
nuoreuuden rakkauden kanssa
ihminen tavalaan kasvaa yhteen
parsiskunta on yksi kokonaisuus ,
aina se ei teienkään onnistu kuten ei mikään muukaan maailmassa
mutta noin yleisesti nähtynä näin on, ja oma kokemus on asiasta,
oma puoliso on aina tärkein paras,
vaikka sivu suhteita olis kuinka paljon, ne yleensä on pelkkää viihdettä, ym, elämään kuulvaa
hyää ja pahaa tuottavia tapahtumia, mutta aina sivujuttu elämässä. joskus jopa häiritsevä sivujuttu.
muistakaa
lapset ON laina vain ne EI koskaan korvaa omaa puolisoa, mutta rakkaita ovat ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
HOOOOOOO,,,,
lapset ja lapsen-lapset
EI ikinä korvaa omaa aviopuolisoa, tai omaa parisuhdetta,
LAPSET on ihania MUTTA
lapset ON laina vaan ja he elävät OMAA elämääsä
eikä TAATUSTI lastensa kanssa voi läheisempää seksuaalista elämää elää,
se kuuluu VAIN pariskunnan kesinäiseen suhteeseen
ja FYYSINEN LÄHEISSYKI oman puolison kanssa ON aivan ERI asia kuin
lapsten ja lastenlasten halaaminen, NIISSÄ ON SUURI ERO kuten varmasti rehellinen normaali ihminen tietää,
omat lapset ja lapsenlapset OVAT kyllä maailman rakkaimpia olentoja
mutta täysin ERI asia on aina oma puoliso ja sen merkitys pariskunnan loppuelämään,
joten alotuksen tekijällekki suosittelen
jos olet terve ja jaksat vielä etsiä HANKI OMA RAKAS PUOLISO
siitä on sinun fyysiselle ja henkiselle olemuksellesi valtavan suuri jopa terveydellinen hyöty, jos semmosen vielä LÖYDÄT,
harvoin vanhempana e nään löytää
nuoruuden rakkaus on on parasta jos saa elää pitkä avioliiton kuolemaan asti
nuoreuuden rakkauden kanssa
ihminen tavalaan kasvaa yhteen
parsiskunta on yksi kokonaisuus ,
aina se ei teienkään onnistu kuten ei mikään muukaan maailmassa
mutta noin yleisesti nähtynä näin on, ja oma kokemus on asiasta,
oma puoliso on aina tärkein paras,
vaikka sivu suhteita olis kuinka paljon, ne yleensä on pelkkää viihdettä, ym, elämään kuulvaa
hyää ja pahaa tuottavia tapahtumia, mutta aina sivujuttu elämässä. joskus jopa häiritsevä sivujuttu.
muistakaa
lapset ON laina vain ne EI koskaan korvaa omaa puolisoa, mutta rakkaita ovat !Eivät lapset puolison korvikkeita olekaan. Eivätkä myöskään "läheisempää seksuaalista elämää" varten, sen kieltää laki(kin).
- Anonyymi
Mikä estää 73 vuotiasta aloittamaan parisuhteen jos mukava ihminen
tielle sattuu ?
Kaksin aina kaunihimpi iästä riippumatta.
Yksinäinen vanhuus ei ole herkkua.- Anonyymi
Ei ole herkkua toisen kanssa elää! En ole koskaan asunut miehen kanssa kaksin. En voi kuvitellakaan!
- Anonyymi
Olen elänyt henkisesti rikkaan elämän. Rahoillaan kehuskeleminen
on kehittymätöntä. - Anonyymi
Vanhus ei aina ole yksinäinen vaikka yksin asuukin, varsinkin kun on ollut väkivaltaisissa suhteissa aiemmin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille
Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest1217286Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä
Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden5045439Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona
Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks1513355Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?
Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed2162651Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa
On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t502358Varsinainen vetonaula tämä Pyhäjärven keskustelupalsta
Lisää kummasti muuttohaluja, kun lukee tätä foorumia. Tosin väärään suuntaan. Marraskuuhun mennessä tämä vähäinenkin vä681298Pituuden mittaaminen
Ihmisen pituuden mittaaminen ja puolikkaat senttimetrit. Kuuluuko ne puolikkaatkin sentit tai millit teistä ilmoittaa m431292En tiedä enää
Pitäiskö mun koittaa vältellä sua vai mitä? Oon välillä ollut hieman mustasukkainen, myönnän. En ymmärrä miksi en saa su771262Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä
Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu111179- 1111153