Millaista öljyä 1,6 Mazdaan.

Anonyymi-ap

Ukolta jäi alle satkun ajettu Mazda 3 -09 perinnöksi. Huoltokirjaa ei ole, mutta öljyn väristä päätellen öljynvaihto alkaa olla ajankohtainen. Itselläni on hyvä paikka huolloille, jotka yleensä teenkin itse. Yritin saada selvää minkälaatuista öljyä siihen pitää laittaa. Yllätyksekseni toiset öljyhaut kertovat siihen menevän A5/B5 öljyä, ja toisissa A3/B4 öljy sopii. Yksi öljypisteen vaihtokuitti löytyi ja silloin siihen oli laitettu Shell Helix HX 8, joka lienee nyt koneessa. Sen laatuluokitus on ACEA C3. Lieneekö Mazdassani yks vtun hailee mitä öljyä siihen laitan? Öljykannujen hinnat kuitenkin vaihtelevat useamman kympin.

6

423

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Yks hailee, kuhan öljyä on.

• Anonyymi

Ei ny kumminkaa ruokaöljyä.

• Anonyymi

Vie auto kerran merkkiliikkeen huoltoon, niin saat tiedon mitä he suosittelevat ja olisi se hyvä vaarin jäljiltä muutenkin käydä paremmin läpi. Vaarit kun tahtovat nuukuudellaan pilata autot ja huollot jäävät tekemättä ja se on auton tuho.

• Anonyymi

Ohjekirjan mukaan siihen käy vaikka joka keittöstä löytyvä rypsiöljy. Ja eikun kovaa ajoa.

• Anonyymi

Tästä pääset katsomaan Mazdan virallista öljynlaadun luokitusta. Eli sinun tapauksessa se on tuo MZR 1.6l sarjan moottori josta katsot suosituksia. MZR sarjan moottorit kuuluvat Mazdan vanhempiin bensamoottoreihin joissa ei ole mitään Skyactiv tekniikkaa.
      https://owners-manual.mazda.com/gen/en/mazda3/mazda3_8fj4ee16e/contents/10020100.html
      Älä käytä markkinoiden halvinta ja huonolaatuisinta öljyä jos haluat moottorille mahdollisimman pitkän käyttöiän. API SP on moottorin käyttöiän kannalta paras luokitus sen sisältämän jakoketjun kulumista vähentävän lisäaineistuksen takia.

• Anonyymi

Totalin 5-10 on ollut mun CX5:ssa jo monet vuodet. Ei häviä vaihtovälillä ja muutenkin motti toimii moitteettomasti. Ajettu liki 200 tkm.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      120
      5850
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      57
      4306
    3. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      53
      2665
    4. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      28
      2478
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1855
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1514
    7. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      33
      1362
    8. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      24
      1301
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      26
      1147
    10. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      1101
    Aihe