Ukolta jäi alle satkun ajettu Mazda 3 -09 perinnöksi. Huoltokirjaa ei ole, mutta öljyn väristä päätellen öljynvaihto alkaa olla ajankohtainen. Itselläni on hyvä paikka huolloille, jotka yleensä teenkin itse. Yritin saada selvää minkälaatuista öljyä siihen pitää laittaa. Yllätyksekseni toiset öljyhaut kertovat siihen menevän A5/B5 öljyä, ja toisissa A3/B4 öljy sopii. Yksi öljypisteen vaihtokuitti löytyi ja silloin siihen oli laitettu Shell Helix HX 8, joka lienee nyt koneessa. Sen laatuluokitus on ACEA C3. Lieneekö Mazdassani yks vtun hailee mitä öljyä siihen laitan? Öljykannujen hinnat kuitenkin vaihtelevat useamman kympin.
Millaista öljyä 1,6 Mazdaan.
6
248
Vastaukset
- Anonyymi
Yks hailee, kuhan öljyä on.
- Anonyymi
Ei ny kumminkaa ruokaöljyä.
- Anonyymi
Vie auto kerran merkkiliikkeen huoltoon, niin saat tiedon mitä he suosittelevat ja olisi se hyvä vaarin jäljiltä muutenkin käydä paremmin läpi. Vaarit kun tahtovat nuukuudellaan pilata autot ja huollot jäävät tekemättä ja se on auton tuho.
- Anonyymi
Ohjekirjan mukaan siihen käy vaikka joka keittöstä löytyvä rypsiöljy. Ja eikun kovaa ajoa.
- Anonyymi
Tästä pääset katsomaan Mazdan virallista öljynlaadun luokitusta. Eli sinun tapauksessa se on tuo MZR 1.6l sarjan moottori josta katsot suosituksia. MZR sarjan moottorit kuuluvat Mazdan vanhempiin bensamoottoreihin joissa ei ole mitään Skyactiv tekniikkaa.
https://owners-manual.mazda.com/gen/en/mazda3/mazda3_8fj4ee16e/contents/10020100.html
Älä käytä markkinoiden halvinta ja huonolaatuisinta öljyä jos haluat moottorille mahdollisimman pitkän käyttöiän. API SP on moottorin käyttöiän kannalta paras luokitus sen sisältämän jakoketjun kulumista vähentävän lisäaineistuksen takia. - Anonyymi
Totalin 5-10 on ollut mun CX5:ssa jo monet vuodet. Ei häviä vaihtovälillä ja muutenkin motti toimii moitteettomasti. Ajettu liki 200 tkm.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1861395Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231198- 49921
- 70890
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53800Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva51788- 56772
- 102764
- 33712
- 60709