TENO ON KUOLLUT!

nollareissu TAAS

Olin taas Juhannusviikolla viikon Tenolla, ja vaikka paikalliset huijarit kuulemma olivat nähneet lohennousua alavirralla, ei meidän koskiosuudelle tullut yhtään kalaa. Riista- ja kalatalouden tutkimuslaitoksen mukaan Teno pitäisi olla pohjalan paras lohijoki, ja paskat! Poliittinen korruptoitunut organisaatio koko pulju. Älkää uskoko kehenkään joka puhuu Tenon saalismääristä, ite oon paikalla useana kesänä käynyt ja usein ei nykäystäkään. Teno on kuollut, norskit vetää ajoverkoilla viimeisetkin. Menkää järkevät kalamiehet mieluummin vaikka oman asuinpaikkanne lähelle oleville lohijoille kuin että ajaisitte 1000 kilometriä tyhjän vuoksi. Viimenen reissu Tenolle tuli nyt tehtyä.

56

11649

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jääpä

meille oikeille lohimiehille tilaa onkia.. kymijoelta tullu hyvin..? ;)

• Nimetön

Tervemenoa vaan Tenolla ja tervetuloa taas vitutuksen kera takaisin etelään sieltä =) Perse ruvella 1000 kilometriä pistää ehkä Sinutkin joskus miettimään. Mutta tyhmällä lamppu syttyy aina vähän myöhässä.

• lähden
        Nimetön kirjoitti:

Tervemenoa vaan Tenolla ja tervetuloa taas vitutuksen kera takaisin etelään sieltä =) Perse ruvella 1000 kilometriä pistää ehkä Sinutkin joskus miettimään. Mutta tyhmällä lamppu syttyy aina vähän myöhässä.

tenoa kohden ! peloitteluistasi huolimatta meidän tiedustelu retkikunta joka ollu tänviikon tenolla kolmessa vrk n.35 kg kalaa . retkikunnan koko yks herra. ite oon käyny 80 luvulta joka kesä 1-3 viikkoon kesässä ja takaan ettei oo vituttanu ... rekorttiki on 20kilon paremmalla puolen reilusti.. ilman hampaita toivon sinulle ja kaikille muille tenon käviöille iloisia jarrun soittoa ja reipasta mieltä!

• Nimetön
        lähden kirjoitti:

tenoa kohden ! peloitteluistasi huolimatta meidän tiedustelu retkikunta joka ollu tänviikon tenolla kolmessa vrk n.35 kg kalaa . retkikunnan koko yks herra. ite oon käyny 80 luvulta joka kesä 1-3 viikkoon kesässä ja takaan ettei oo vituttanu ... rekorttiki on 20kilon paremmalla puolen reilusti.. ilman hampaita toivon sinulle ja kaikille muille tenon käviöille iloisia jarrun soittoa ja reipasta mieltä!

Nauti joka kilometristä, kyllä asfaltia sinne riittää. Laita kuvaa "vonkaleista". Älä sitten tuu tänne naputtamaan jos ei tullut mitään. Olisit uskonut kalamiestä.

• itke
        Nimetön kirjoitti:

Nauti joka kilometristä, kyllä asfaltia sinne riittää. Laita kuvaa "vonkaleista". Älä sitten tuu tänne naputtamaan jos ei tullut mitään. Olisit uskonut kalamiestä.

täällä. kyllä siellä jaossa on lohta ja johan tuossa rovaniemen kohalla ajovuoro vaihtuu saatan ottaa wsop ni jo on loppumatka myötästä..23.4kg on saatu ylös keski tenolla ! nyt huilaamaan jotta jaksaa onkia heinäkuun heh.

• Lohen makuun päässyt

Ei ole Teno kuollut. Ainakin itse olen lohen makuun päässyt. Juhannusaattona sain 6 kg lohen ja toissapäivänä tömähti 11,3 kg lohi vieheeseen ja veneeseen.

Ilmeisesti olet pyytänyt väärillä vieheillä, väärässä paikassa ja väärään aikaan. Myös olen havainnut muidenkin saavan saalista jopa jotkut aika hyvinkin.

Huomenna käytävästä Tenon lohikuninkuuskisasta odotan saalisrikasta. Kilpailu varmaan osoittaa että kyllä Tenosta lohta löytyy. Ja lohta Tenossa on, Alakönkäästä on saatu lohta ihan mukavasti.

Älä hyvä ihminen anna petttymyksesi katkeruudeksi muuttua.

• Nimetön

Aina tuo sama: väärä aika, paikka jne. Kuule jos mä tuun kaukaa hakemaan kalaa helvetinkalliilla lupahinnoilla (35 euroa vrk venevuokra) niin en mä tuu sinne kiviä kattomaan rannoilta. Teno on puheiden ja tarinoiden kehto, vielä kun saamelaiset maksavat puhtaana pirtuna saalistilastojen kaunistelusta RKTL:lle niin kaikki mausteet ovat kyllä sopassa. Kyselimme alakönkäällä kaikilta saalismääriä ja juuri kukaan ei ollut saanut muuta kuin korkeintaan pari tittiä. Pellepaikka.

• saalistakuu?
        Nimetön kirjoitti:

Aina tuo sama: väärä aika, paikka jne. Kuule jos mä tuun kaukaa hakemaan kalaa helvetinkalliilla lupahinnoilla (35 euroa vrk venevuokra) niin en mä tuu sinne kiviä kattomaan rannoilta. Teno on puheiden ja tarinoiden kehto, vielä kun saamelaiset maksavat puhtaana pirtuna saalistilastojen kaunistelusta RKTL:lle niin kaikki mausteet ovat kyllä sopassa. Kyselimme alakönkäällä kaikilta saalismääriä ja juuri kukaan ei ollut saanut muuta kuin korkeintaan pari tittiä. Pellepaikka.

Jos annettiin, sinua huijattiin, muussa tapauksessa ei.

• Kala-Nilla

Tenolta kotiin. Kalastin Alakönkään tienoita ja saalis reilu neljän vuorokauden rupamasta (rannalta paeholla) oli neljä tittiä, joista pidin kaksi, kaksi lohijalkaa, jotka kummatkin päästin takaisin, sekä yksi 13,8 kiloinen lohi.

Lohijoella täytyy oppia kalastamaan oikeilla välineillä, oikeaan aikaan ja ennenkaikkea oikeista paikoista.

• Nimetön

Niin otitko kuvan siitä isoimmasta vonkaleesta jolla voit todistaa saaliisi? Ymmärrän että monelle saamelaiselle Teno on elintärkeä elinkeino ja lohenhimoisilta eteläsuomalaisilta pitää saada massit omaan taskuun lyhyen kalastuskauden aikana, mutta silti... järkevä ei sinne asti ajele tyhjän perässä. Tenon lisäksi sama kuolema pätee Näätämöön. Taidat olla vaan Tenon lobbari, varmaan asutkin siellä vuoden päivät. Nyt kuulit huhuja että joku haukkuu rahasampoasi, ymmärrän saaliskertomuksesi täysin.

Aina tuo sama kommentti, suorastaan klisee: väärä aika, paikka jne. Kuule jos mä tuun kaukaa hakemaan kalaa helvetinkalliilla lupahinnoilla (35 euroa vrk venevuokra) niin en mä tuu sinne kiviä kattomaan rannoilta. Teno on puheiden ja tarinoiden kehto, vielä kun saamelaiset maksavat puhtaana pirtuna saalistilastojen kaunistelusta RKTL:lle niin kaikki mausteet ovat kyllä sopassa. Kyselimme alakönkäällä kaikilta saalismääriä ja juuri kukaan ei ollut saanut muuta kuin korkeintaan pari tittiä. Pellepaikka.

• Wallu

Tuollaiset puheet että Teno on kuollut ovat vain tuulessa heiluvan alaleuan aikaansaamaa ja voi vetää vessanpöntöstä alas.

Helppoa tuo ei aina ole ja saamamiehellekkin voi mennä munat pataan.

Mutta kuten täällä on jo monta kertaa mainittu niin perustekijät ovat:oikea paikka,oikea aika ja oikeat välineet ja niiden hallinta.

Kun nuo kolme perustekijää ovat kunnossa niin eiköhän sitä lohtakin "anneta".
      Mutta siitähuolimatta mikään ei ole niinvarmaa kuin "epävarma".

Wallu

• Nimetön

Teno on puheiden ja tarinoiden kehto, vielä kun saamelaiset maksavat puhtaana pirtuna saalistilastojen kaunistelusta RKTL:lle niin kaikki mausteet ovat kyllä sopassa. Kyselimme alakönkäällä kaikilta saalismääriä ja juuri kukaan ei ollut saanut muuta kuin korkeintaan pari tittiä. Pellepaikka.

• Wallu
        Nimetön kirjoitti:

Teno on puheiden ja tarinoiden kehto, vielä kun saamelaiset maksavat puhtaana pirtuna saalistilastojen kaunistelusta RKTL:lle niin kaikki mausteet ovat kyllä sopassa. Kyselimme alakönkäällä kaikilta saalismääriä ja juuri kukaan ei ollut saanut muuta kuin korkeintaan pari tittiä. Pellepaikka.

Tuo on totta että Teno on puheiden ja tarinoiden kehto,ja onhan siitä kirjoitettu oikein kirjojakin.
        Tuo sinun pirtujuttusi ei nyt oikein auennut,joskus olisi ilmeisesti viisaampi ajatella mitä puhuu eikä puhua mitä ajattelee.

Kaloja tuosta virrasta nyt kuitenkin saadaan,joskus enemmän ja joskus vähemmän,vuodet ei ole veljeksiä keskenään.

Moni on voinut käydä vuosikausia saamatta tärppiäkään,toisella voi käydä "moukan tuuri" ja hänelle annetaan kala ensimmäisellä reissulla.

Pellepaikka se ei ole eikä perssaukisten,ja ketäänhän tuonne ei tietääkseni pakoteta.

Wallu

• MOT tutkii ja paljastaa
        Wallu kirjoitti:

Tuo on totta että Teno on puheiden ja tarinoiden kehto,ja onhan siitä kirjoitettu oikein kirjojakin.
        Tuo sinun pirtujuttusi ei nyt oikein auennut,joskus olisi ilmeisesti viisaampi ajatella mitä puhuu eikä puhua mitä ajattelee.

Kaloja tuosta virrasta nyt kuitenkin saadaan,joskus enemmän ja joskus vähemmän,vuodet ei ole veljeksiä keskenään.

Moni on voinut käydä vuosikausia saamatta tärppiäkään,toisella voi käydä "moukan tuuri" ja hänelle annetaan kala ensimmäisellä reissulla.

Pellepaikka se ei ole eikä perssaukisten,ja ketäänhän tuonne ei tietääkseni pakoteta.

Wallu

RKTL on korruptoitunut valtion laitos, joka saa saalistilastojen väärentämisestä saamelaisilta ilmaiset luvat Tenolle ja metsästysoikeudet Utsjoen kunnassa. Näin pikkulinnut ovat minulle visertäneet. Riista- ja kalatalouden tutkimuslaitos on pellefirma, jossa lähinnä näperrellään. Soitan Backmanille MOT-ohjelmaan.

• Wallu
        MOT tutkii ja paljastaa kirjoitti:

RKTL on korruptoitunut valtion laitos, joka saa saalistilastojen väärentämisestä saamelaisilta ilmaiset luvat Tenolle ja metsästysoikeudet Utsjoen kunnassa. Näin pikkulinnut ovat minulle visertäneet. Riista- ja kalatalouden tutkimuslaitos on pellefirma, jossa lähinnä näperrellään. Soitan Backmanille MOT-ohjelmaan.

Vaikka soittaisit vieläkin korkeammalle taholle eli valtakunnan kassialmalle niin se ei tee sinusta kuitenkaan "saamamiestä",mutta on tuohonkin konstit olemassa,vittu**lla tuo tuskin paranee.

Wallu

• Nimetön
        Wallu kirjoitti:

Vaikka soittaisit vieläkin korkeammalle taholle eli valtakunnan kassialmalle niin se ei tee sinusta kuitenkaan "saamamiestä",mutta on tuohonkin konstit olemassa,vittu**lla tuo tuskin paranee.

Wallu

Perkele Wallu Walpio, vedin tossa kymppikilosen etelä-saimaalta keväällä joten älä sinä kynäniska siellä yhtään tehdä musta naurettavaa onkijaa. Mikä vittu teitä saamelaisia lobbareita vaivaa, kun pitää nyrkit edessä tulla juhannus-baarissa haastamaan verta nenästään. Yks työkaverini meinas saada Utsjoen baarissa turpaan, on tällä hetkellä työhommissa siellä. Kaveri on lukkopainin SM-hopeamitalisti, hyvä ettei saamelainen pelle saanut elämänsä oppituntia jos ei olisi viime hetkellä tullut järkiinsä.

• Wallu
        Nimetön kirjoitti:

Perkele Wallu Walpio, vedin tossa kymppikilosen etelä-saimaalta keväällä joten älä sinä kynäniska siellä yhtään tehdä musta naurettavaa onkijaa. Mikä vittu teitä saamelaisia lobbareita vaivaa, kun pitää nyrkit edessä tulla juhannus-baarissa haastamaan verta nenästään. Yks työkaverini meinas saada Utsjoen baarissa turpaan, on tällä hetkellä työhommissa siellä. Kaveri on lukkopainin SM-hopeamitalisti, hyvä ettei saamelainen pelle saanut elämänsä oppituntia jos ei olisi viime hetkellä tullut järkiinsä.

Ensinnäkään en asu Utsjoella vaan ihan Helsingissä,mieluimmin asuisin tietenkin tuolla ensinmainitussa mutta tuo työ.

Kuka sinusta on tehnyt naurettavan onkijan,mielestäni olet onnistunut tuossa aivan omin avuin etkä ole ulkopuolisten apua kaivannut.

Siitä juhannuskähinästä en tiedä mitään kun tulin juuri ennen juhannusta sieltä pois,tiedän kyllä että jos kavereita tuohon kähinöintiin haluaa niin ei tarvitse mennä edes Utsjoelle asti.
        Varmasti ihan kotipaikkakunnaltasikin löytyy tuohon vapaaehtoisia.

Noita kaikenmaailman mestareita on vuosien varrella kävellyt vastaan,samaa kauraa nuo kuitenkin purevat kuin muutkin joten se siitä.

Mutta siitä kalastuksesta joka pitäisi olla tämän saitin pääasia.Miksi mollaat epätoivon vimmalla jotain paikkaa jos et itse saanut kalaa,vai kävitkö edes koko paikalla ??
        Kyllä totuus on yhä edelleen se että myös Teno antaa kalaa,toisina vuosina paremmin ja toisina heikommin kuten olen jo ennenkin todennut.

Mutta kaikesta huolimatta Hyvää kesän jatkoa sinullekkin,ja jos tuo Teno on noin vastenmielinen paikka niin,ÄLÄ mene sinne sillä siihen sinua ei pakoteta.

• Nimetön
        Wallu kirjoitti:

Ensinnäkään en asu Utsjoella vaan ihan Helsingissä,mieluimmin asuisin tietenkin tuolla ensinmainitussa mutta tuo työ.

Kuka sinusta on tehnyt naurettavan onkijan,mielestäni olet onnistunut tuossa aivan omin avuin etkä ole ulkopuolisten apua kaivannut.

Siitä juhannuskähinästä en tiedä mitään kun tulin juuri ennen juhannusta sieltä pois,tiedän kyllä että jos kavereita tuohon kähinöintiin haluaa niin ei tarvitse mennä edes Utsjoelle asti.
        Varmasti ihan kotipaikkakunnaltasikin löytyy tuohon vapaaehtoisia.

Noita kaikenmaailman mestareita on vuosien varrella kävellyt vastaan,samaa kauraa nuo kuitenkin purevat kuin muutkin joten se siitä.

Mutta siitä kalastuksesta joka pitäisi olla tämän saitin pääasia.Miksi mollaat epätoivon vimmalla jotain paikkaa jos et itse saanut kalaa,vai kävitkö edes koko paikalla ??
        Kyllä totuus on yhä edelleen se että myös Teno antaa kalaa,toisina vuosina paremmin ja toisina heikommin kuten olen jo ennenkin todennut.

Mutta kaikesta huolimatta Hyvää kesän jatkoa sinullekkin,ja jos tuo Teno on noin vastenmielinen paikka niin,ÄLÄ mene sinne sillä siihen sinua ei pakoteta.

Walpio:
        Miksi mollaat epätoivon vimmalla jotain paikkaa jos et itse saanut kalaa,vai kävitkö edes koko paikalla ??

Tietenkin olin paikalla, siksi mollaan koska muutkaan eivät saaneet kalaa mutta paikalliset kovasti antoivat ymmärtää että joessa kalaa on. Eikä ole ensimmäinen nollareissu minkä nyt tein: muinakin vuosina saalismäärät ovat jääneet odotuksiin nähden erittäin pieniksi.

• Wallu
        Nimetön kirjoitti:

Walpio:
        Miksi mollaat epätoivon vimmalla jotain paikkaa jos et itse saanut kalaa,vai kävitkö edes koko paikalla ??

Tietenkin olin paikalla, siksi mollaan koska muutkaan eivät saaneet kalaa mutta paikalliset kovasti antoivat ymmärtää että joessa kalaa on. Eikä ole ensimmäinen nollareissu minkä nyt tein: muinakin vuosina saalismäärät ovat jääneet odotuksiin nähden erittäin pieniksi.

K-kauppa on sinulle sopivin kalastuskohde kuten joku tuolla oli sinua jo opastanutkin.

Wallu

• Nimetön
        Wallu kirjoitti:

K-kauppa on sinulle sopivin kalastuskohde kuten joku tuolla oli sinua jo opastanutkin.

Wallu

Olet menettänyt silmissäni täysin luottamuksesi. Olet valehteleva Hesan konttorissa toimiva RKTL:n maksettu mies, tsekkasin IP-tietosi. Lopeta oman perseen suojelu!

• Wallu
        Nimetön kirjoitti:

Olet menettänyt silmissäni täysin luottamuksesi. Olet valehteleva Hesan konttorissa toimiva RKTL:n maksettu mies, tsekkasin IP-tietosi. Lopeta oman perseen suojelu!

Sinä et pysty etkä kykene tsekkaamaan kenenkään IP osoitetta,tai jos tuo olisikin mahdollista niin pitää käyttäjän olla silloin melkoinen "pässi".

Ja toinen faktatieto,en ole RKTL:än kanssa missään tekemisissä,en ole myöskään missään tekemisissä Utsjoen kunnan kanssa muuta kuin turistina.

Olen myös saanut Tenosta kalaa (lue lohta) ja meinaan saada vastaisuudessakin,en tiedä mikä tuossa on "oman perseen suojelua".

Ps.ne henkilöt jotka istuvat tuolla RKTL:än konttorissa ovat tietenkin maksettuja naisia/miehiä,tuo on tietääkseni työpaikka yksi monien joukossa ja pääsääntöisesti noista töistä nautitaan palkkaa eikä toiminta ole harrastuspohjaista kuten turistikalastus Tenolla tai aivan missä tahansa.

Lähden tästä taas lomalle (en kylläkään tällä kertaa Tenolle) ja näinollen en pysty vastaamaan näihin viesteihinkään (tai paremminkin en viitsi).
        Mutta hyvää kesänjatkoa ja kireitä kaikille niin Tenonkävijöille kun kaikille muillekkin kalastatte sitten missä tahansa tai olette kalastamatta.

Wallu

• teno elää enää tarinoissa
        Wallu kirjoitti:

Sinä et pysty etkä kykene tsekkaamaan kenenkään IP osoitetta,tai jos tuo olisikin mahdollista niin pitää käyttäjän olla silloin melkoinen "pässi".

Ja toinen faktatieto,en ole RKTL:än kanssa missään tekemisissä,en ole myöskään missään tekemisissä Utsjoen kunnan kanssa muuta kuin turistina.

Olen myös saanut Tenosta kalaa (lue lohta) ja meinaan saada vastaisuudessakin,en tiedä mikä tuossa on "oman perseen suojelua".

Ps.ne henkilöt jotka istuvat tuolla RKTL:än konttorissa ovat tietenkin maksettuja naisia/miehiä,tuo on tietääkseni työpaikka yksi monien joukossa ja pääsääntöisesti noista töistä nautitaan palkkaa eikä toiminta ole harrastuspohjaista kuten turistikalastus Tenolla tai aivan missä tahansa.

Lähden tästä taas lomalle (en kylläkään tällä kertaa Tenolle) ja näinollen en pysty vastaamaan näihin viesteihinkään (tai paremminkin en viitsi).
        Mutta hyvää kesänjatkoa ja kireitä kaikille niin Tenonkävijöille kun kaikille muillekkin kalastatte sitten missä tahansa tai olette kalastamatta.

Wallu

Älkää menkö tenolle. Wallu haluaa olla niin vitun mystinen, ettei voi kertoa olevansa tenon asiamiehiä. Totuus ei kuitenkaan pala tulessakaan, teno on kuollut.

Oli miten oli hyvää kesänjatkoa ja kireitä siimoja kaikille niille järkeville omilla aivoilla ajatteleville ihmisille jotka uskaltavat ajatella omilla aivoillaan ja mennä paremmille kalavesille sekä kaikille muillekkin kalastatte sitten missä tahansa muualla kuin tenolla!

• nba

mieti toope vähän ei rktl ota ilmasii lupia jos ei kalaa järvestä tuu ku joutusivat väärentää

• frank kalamies

RKT,L taistelee lohen puolesta tenolla ja yrittää pienentää lohen ajoverkkopyydystystä vuonoilla ja merellä , vähentää kassikasvatusta jotta tautivaara pienenisi ja kannat pysyisivät puhtaina .
        Oletko seurannut keskusteluja kulkutuksen pienentämisestä jotka tulevat pelastamaan naaraslohet kutemaan?
        Ymmärrätkö ollenkaan kalan kiertoa merellä?
        Pirtua...metsästyoikeuksia.. taidat tarvita kupillisen kymijoen vettä.

• Otti-Ukko

Tenollakin viehe pyytää vain vedessä , jos kieli on kovasti kaljassa on turha odotella mitään saaliita.
      Tulin tänään Tenolta ja puolikossa oli pari kunnon kalaa suolassa.En muuten nähnyt kenenkään saavan mitään .Itse olin Sirman alapuolella ja rannalta napsahti pinturiin kiva kala.
      Tullessa näin Karasjoella kun Norski veti titin maihin klo 1,30 siis tänään. Itsellä myös hyvä tärppi Inarinjoella.Siis joessa on kalaa, pitää vain pysyä parven perässä.Tenolla vuodesta 1974 käyneenä.

• raitis kalastaja

Pari kunnon kalaa, ai lähikauppasi kalatiskiltä? =) RKTL on korruptoitunut valtion laitos, joka saa saalistilastojen väärentämisestä saamelaisilta ilmaiset luvat Tenolle ja metsästysoikeudet Utsjoen kunnassa. Näin pikkulinnut ovat minulle visertäneet. Riista- ja kalatalouden tutkimuslaitos on pellefirma, jossa lähinnä näperrellään. Soitan Backmanille MOT-ohjelmaan.

• Itse nähnyt

Kyllä Teno lohia antaa tautavalle ottajalle, eilenkin Tiuran tekijä ammattisoutaja Timo Laitin kanssa kolme lohta, kaikki noin kymppikiloisia. Lohta siis tulee. Valokuviakin löytyy.

• raitis kalastaja

• kuvt täältä
        raitis kalastaja kirjoitti:

http://www.tenonlohituvat.fi/

• ei vakuuta ei
        kuvt täältä kirjoitti:

http://www.tenonlohituvat.fi/

Joo osa niistä kuvista oli otettu ennen syntymääni, ei oikein vakuuta. Kai jossain Teno-lupapaikkasaitissa mainostetaan sellasilla vonkaleilla ettei kuvaan mahdu. Herää mortti!

• Wallu
        ei vakuuta ei kirjoitti:

Joo osa niistä kuvista oli otettu ennen syntymääni, ei oikein vakuuta. Kai jossain Teno-lupapaikkasaitissa mainostetaan sellasilla vonkaleilla ettei kuvaan mahdu. Herää mortti!

Kas kun ei ollut tuota tikikameraa,no jokatapauksessa suurimmasta lohesta piti ottaa neljä kuvaa kun ei yhteen sopinut.

• tenolle korkeintaan etukenossa
        Wallu kirjoitti:

Kas kun ei ollut tuota tikikameraa,no jokatapauksessa suurimmasta lohesta piti ottaa neljä kuvaa kun ei yhteen sopinut.

Viime kerralla Tenolla oli myös joku venäläismies. Hän kun otti kalastuspäivän jälkeen kahluusaappansa pois, niin HUH-HUH... Kyllä siinä vedet tuli silmiin ja kellokin pysähtyi. Että tällasia muistoja jäi Suuresta ja Mahtavasta Tenosta.

• Lohta saanut

Paskannit kattilaasi, hyi sinua kelvotonta. Puheesi rotusortoisia, olen tarkistanut kuka olet ja syyte odottaa sinua.

• Nimetön

Ois kiva hieroo kämmenelläsi sileitä poskipäitäsi.

• kalattakin
        Nimetön kirjoitti:

EV = ei viestiä

• tulee ??
        Nimetön kirjoitti:

Tuosta sekavasta viestistäsi ei oikein saa selvää (no sikäli tuo ei ole outoa että sekavia ne ovat olleet alusta asti),mutta kuka nyt niistää ja ketä ?? tuo jäi kyllä epäselväksi.

Vielä yksi kysymys mikä on "lessukka" ????

• olet saamaton

nahjus, lohimiehet on lohimiehiä ja pysyvät.

• Kalamaisteri

Turhareissuja tulee itellekin, mutta en ala
      heti parkumaan foorumeilla, vaan otan oppia.
      Tenolla on nollatilanteet mahdollisia; vesi korkealla/matalalla ym.ym. luonnon määräämät ehdot,
      ei siinä mitään salaliittoa kaiketi ole?
      Jos et vieläkään viisastunut, niin mene seuraavaksi johonkin toiseen paikkaan.
      Sitten taas valitat huijareista, kun ei mittään tullut "useana" kesänä.
      Vika voi myös olla vavan JA/TAI vavan heiluttajan omassa "rangassa".
      Hae sen jälkeen lohesi K-Kaupan Väiskiltä.

Von Åke.

• Nimetön

Kyllä mä näen kunnon lohijoen silmissäni sellaisena kuin esim. Alaskassa, missä lohta on kuin makaroonia laatikossa. Jos mä lähden paraatipaikalle niin sieltä pitää sitten saada vähintään 10 kilonen per ukko. Olin San Franciscon edustalla viime vuonna useasti kalassa paikallisten opastamana, ja joka reissulla oli sellanen 20-40 kilonen kaveri väsyteltävänä. Ja tollasia reissuja pysty tekee "illaksi kotiin" -periaatteella. Teno on siihen verrattuna jätevedenpuhdistamon sivuoja.

• tapettu

Teno on tapettu ylenpalttisella rahastuksella ja tarpeettomilla turhilla rajoituksilla ja määräyksillä.

Kun kalalle lähden, suuntaan reittini Ruotsin lappiin.

• veditkö sähköpartakoneella ...

ranteet auki,kun kitinäsi loppui?
      vai menitkö k-kauppaan.
      Jokatapauksessa, ala nypläämään pitsiä, "it suit to you"

• amatöörien touhua

Kirjoitin vähän aikaa sitten millainen todellinen kalapaikka on. Kyllä mä näen kunnon lohijoen silmissäni sellaisena kuin esim. Alaskassa, missä lohta on kuin makaroonia laatikossa. Jos mä lähden paraatipaikalle niin sieltä pitää sitten saada vähintään 10 kilonen per ukko. Olin San Franciscon edustalla viime vuonna useasti kalassa paikallisten opastamana, ja joka reissulla oli sellanen 20-40 kilonen kaveri väsyteltävänä. Ja tollasia reissuja pysty tekee "illaksi kotiin" -periaatteella. Teno on siihen verrattuna jätevedenpuhdistamon sivuoja.

• väsytit calivorniassa
        amatöörien touhua kirjoitti:

Kirjoitin vähän aikaa sitten millainen todellinen kalapaikka on. Kyllä mä näen kunnon lohijoen silmissäni sellaisena kuin esim. Alaskassa, missä lohta on kuin makaroonia laatikossa. Jos mä lähden paraatipaikalle niin sieltä pitää sitten saada vähintään 10 kilonen per ukko. Olin San Franciscon edustalla viime vuonna useasti kalassa paikallisten opastamana, ja joka reissulla oli sellanen 20-40 kilonen kaveri väsyteltävänä. Ja tollasia reissuja pysty tekee "illaksi kotiin" -periaatteella. Teno on siihen verrattuna jätevedenpuhdistamon sivuoja.

Eli heh heh; Aliravittuja olivat ukot, jolleivät olleet nk. laittomia siirtolaisia....
        Suurin oli kai Mano, toiseksi suurin Luis ja hännänhuippuna Zorro???
        Puhuivatko Ammeriikkaa?
        No "kaverin" saaliinhimon eteen kai voi uida siima vyölenkissä?

Åke- cuando se aqui?

• amatöörien puuhastelua
        väsytit calivorniassa kirjoitti:

Eli heh heh; Aliravittuja olivat ukot, jolleivät olleet nk. laittomia siirtolaisia....
        Suurin oli kai Mano, toiseksi suurin Luis ja hännänhuippuna Zorro???
        Puhuivatko Ammeriikkaa?
        No "kaverin" saaliinhimon eteen kai voi uida siima vyölenkissä?

Åke- cuando se aqui?

Vetele sä vaan uistinta vuotavassa lasikuituveneessä puisen mato-ongen päässä jossain haisevassa paperitehtaan laskuvesiuomassa. Tosikalastajilla on hauis yli 50 cm väsyttelytreeneistä johtuen.

• kun 50cl kusta oli housuissa.
        amatöörien puuhastelua kirjoitti:

Vetele sä vaan uistinta vuotavassa lasikuituveneessä puisen mato-ongen päässä jossain haisevassa paperitehtaan laskuvesiuomassa. Tosikalastajilla on hauis yli 50 cm väsyttelytreeneistä johtuen.

Ja laine löi.
        käsikin oli kuihtunut vedoista siihen 50 asteen tumputuskulmaan.....vai oliko se siihen 50 prosentin
        rasvapitoisuudesta turvonnut siihen "mitään en ole ottanu" paksuuteen.

Kilu.

• Nimetön
        kun 50cl kusta oli housuissa. kirjoitti:

Ja laine löi.
        käsikin oli kuihtunut vedoista siihen 50 asteen tumputuskulmaan.....vai oliko se siihen 50 prosentin
        rasvapitoisuudesta turvonnut siihen "mitään en ole ottanu" paksuuteen.

Kilu.

Sillä oli niin muhkea perse että tuoppia pystyi pitämään sen hanurin päällä kun lykin sitä takaapäin. Ebonita tykkäsi valuttaa kieltään sokkeloisen six-backkini kautta alaspäin kohti...mmm...

• rami

Eihän se kuollut ole, vaikka ei kalaa saisi. Viime kesänäkin näin pintaavia ja hyppiviä kaloja ja yhtään en saanut.

• Vanha ukko

Taas NOLLAT TEHOLTA...HYYM ?
      Onko sinne turistirytöö pakko punkea,- odotuksin.
      Norjasta löytyy jokia, kun ketun neniä. Kalastelu siellä, onnistuu vaikkapa rannalta, ilman lohihysteriaa.
      Luonnontaimen on mielestäni parempi saalis kuin ruuhkatitti. Tommonen kolmekilonenkin on kiva, 0.18-siiman päässä ruuhkattomassa koskessa. Tittejä saa kyllä jokamies, jolla on siima ja onki: esim. Mustankosken rännistä, mutta jos joki on kaivo, onkijaa vaivaa järjenpuute.

• Nimetön

Missäs Vanha ukko on saanut luonnontaimenta, eikö senkin historia ole jo ohi? Kosket ja joet parturoidaan kalastajien toimesta jokainen kivi ja monttu kerrallaan, kaikkihan ne nykyään on istukkaita mitä virtavesistä nostetaan.

• Vanha ukko
        Nimetön kirjoitti:

Missäs Vanha ukko on saanut luonnontaimenta, eikö senkin historia ole jo ohi? Kosket ja joet parturoidaan kalastajien toimesta jokainen kivi ja monttu kerrallaan, kaikkihan ne nykyään on istukkaita mitä virtavesistä nostetaan.

Parturoidut kosket/uittorännit löytyvät suloisesta Suomesta. - Masentavaa...
        Luonnontilaiset taimenvirrat ovat mm.Finmarkista.
        Varaa matkaa väkäsettömiä koukkuja, ja vapauta kaikki alle kiloset; koska ihmisen vatsa on rajallinen.Katso esim.Finmarkin oppaasta "vihreällä merkitty joki"; lupa maksaa 70kr./vrk -viime reissulla vedettiin kahteen mieheen n.140/taimenta:keskity vain isojen etsintään eli 2-4 kilosiin.

• Setä mies
        Vanha ukko kirjoitti:

Parturoidut kosket/uittorännit löytyvät suloisesta Suomesta. - Masentavaa...
        Luonnontilaiset taimenvirrat ovat mm.Finmarkista.
        Varaa matkaa väkäsettömiä koukkuja, ja vapauta kaikki alle kiloset; koska ihmisen vatsa on rajallinen.Katso esim.Finmarkin oppaasta "vihreällä merkitty joki"; lupa maksaa 70kr./vrk -viime reissulla vedettiin kahteen mieheen n.140/taimenta:keskity vain isojen etsintään eli 2-4 kilosiin.

Lapponia on - siellä missä saamelaiset panostajat eivät ole käyneet - koskematonta korpierämaata jossa riittää pieniä lätäköitä joissa härskisti lisääntyneet vesiemme limaiset lötkömahat ovat täyttäneet koko kiduksia vaativan veden nestemäisen olomuodon. Eikä tartte lupia maksaa kun vaan rinkka selkään ja molemmille puolille mäyräkoirat patikointia tasapainottamaan.

• NapsatustA

Älä kuule viitti ruikuttaa, ne on pyytömiehet ja saamamiehet erikseen. Itsekin kävin tenolla 5 vuotena ja päätin, että kun kalan saan, loppuu tenolla kalastus. No, kala tuli 2002, enkä ole sen jälkeen siellä käynyt. Mutta tein siis 4 TYHJÄÄ REISSUA, enkä ole pahoillani, otinpas vain opiksi. Tenossa on tänä vuonna vähemmän kalaa, ainakin oheisen linkin mukaan: http://lotta.yle.fi/rswebroi.nsf/ramagent?openagent&rs7510200507130000958.ram

Nyt kiikarissa on 600 km lähempänä oleva Simojoki, josta myös nousee kalaa, vuorokausilupa vain 12€, tosin on kivinen ja karu joki, ei hiekkaa kuten tenolla. Samoin rannat melko lailla asuttuja, ei siis sitä "wild west"- tunnetta kuten Tenolla. Mutta kalaa nousee sieltäkin, majoittuminen kohtuuhintaista, Kemin kaupunki vieressä ja matka on todellakin lyhyempi. katso osoitteesta http://www.simojoki.com

• hirveitä mätisäkkejä!

Älä siinä kynäniska tuijota näyttöäsi vaan tee jotain. Jos joskus nähdään, niin opettele sanomaan tuo äskeinen päin naamaa kun yrvistelet lukko-otteessani. 26-kilosen lohen sain tornionjoelta,kattilakoskelta ylitornion pohjoispuolelta, moni muukin sai samana iltana lohia, tosin pienempiä, yleensäkin lohta on tullut hyvin sieltä.
        Kävin aiemmin tenolla, ei minkäänlaista merkkiä kalasta ja päätin mennä tuonne tornionjoelle jo kolmannen kerran heti tenon jälkeen, ens kerralla jätän tenon kokonaan pois monestakin syystä, tärkein on tuo rahastus, on mennyt kohtuuttomaksi, sen sijaan torniolla tosi edullista.
        minulle ei ole mitään henk.kohtaista hyötyä kehua tornionjokea, sainpahan vain paljon parempaa palvelua moninverroin halvemmalla kuin tenolla ja tietysti kunnon kalan, joka ei ollut ainoa, kannattaa kokeilla myös harrin perhostusta; saalis idioottivarma.

• vihu

Vuodesta 2000 olen käynyt porukan kanssa käynyt
      Tenolla eikä yhtään nollareissua ole tullut,
      2003 tuli 14 kiloinen, 2004 7,1 kg aiemmin muutamia tittejä mutta soppakalat joka vuosi.
      Tämä vuosi on vielä edessä mutta eiköhän tuolta
      joku punalihainen koukkuun tartu kun vaan jaksaa
      joella olla, nuotiolle ne ei tule...

• Haarald

Ei Tenolta oteta kalaa...
        ... vaan sitä saadaan silloin kun joki antaa.

Paikallisena voin tunnustaa etten ole itsekään KOSKAAN saanut lohta. Täytyy olla vain kärsivällisyyttä, kokeilla eri juttuja.

Tai sitten tee kuin allekirjoittanut: suuntaa kalaisille tunturilammille hakemaan rautua, siikaa ja haukea. Joskus ovat pitkänkin päivämatkan takana, mutta lomallehan tänne tullaan vai?;)

Kalaonnea ensi kesälle toivoen!

• jeee12345656457

etvaan osaaa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      61
      2079
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      166
      1708
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1418
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      243
      1389
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      237
      1337
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      342
      1195
    7. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      81
      1166
    8. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1155
    9. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      351
      1109
    10. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      326
      1100
    Aihe