HS mielipidekirjoitus asiasta.
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011024441.html
sairaudesta ulosottoon
54
368
Vastaukset
- Anonyymi
On myös lyhytnäköistä, että vanhuksen ulosotto pysyy samana suojaosuudessa, vaikka työ- ja kansaneläkkeen määrää on nostettu no. korkeiden kustannusten takia.
Itselläni tänä vuonna aleni asumistuki ja samalla ulosottosumma koveni. Eli loppujen lopuksi maksan nyt enemmän ulosottoon kuin vuosi sitten. Asumistuen kymppejä ei huomioida suojaosuuteen, se edes hyvä. Mutta kun elää yksin syrjäisessä osassa maata suojaosuuden varassa, ei lääkäriin ole asiaa. Ei pitkäaikaissairauksiin haeta apua eikä hammasvaivoihin. Ruokakulut on pakko pitää mahdollisimman pieninä ja se tarkoittaa epäterveellistä lautasmallia. Kalasta köyhä näkee vain unta, saati hevi-tarjonnasta. Kymmenen vuotta on mennyt näin ja se näkyy.- Anonyymi
Ihan valetta että saisit eläkkeestäsi pelkän suojaosuuden. Suojaosuus on tänä vuonna 986,40 euroa, ja taatusti saat enemmän eläkettä käteen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan valetta että saisit eläkkeestäsi pelkän suojaosuuden. Suojaosuus on tänä vuonna 986,40 euroa, ja taatusti saat enemmän eläkettä käteen.
Maksan ulosottoon eläkkeestäni muutamia kymppejä. Olen pieneläkeläinen, jonka yhteenlaskettu eläke (työ- ja kansaneläke) on asteikon alimmalla tasolla. En maksa mitään verojakaan. Meitä on paljon tässä maassa ja siksi olemme osa ulosotossa. Eihän kukaan ulosottohenkilö tai vouti, perintä tai koronkiskuri voi edes ymmärtää ettei tulopotti ole tuhansia per kuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valetta? Köyhyysrajan alapuolella elää satoja tuhansia suomalaisia. Ja lisää tulee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valetta? Köyhyysrajan alapuolella elää satoja tuhansia suomalaisia. Ja lisää tulee.
Ulosotossa olevat eläkeläiset ja työssäkäyvät saavat jokseenkin aina enemmän käteen eläke- ja palkkatuloja kuin pelkkä suojaosuus on. Mutta se aina jätetään mainitsematta valitusvirsissä, joissa puhutaan pelkästä suojaosuudesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koko eläkesumma kaikkine tukineen (asumistuki) kuussa on minulla 1100e. Siitä maksan asumisen kulut 400 ja se loppu on sitten muuhun elämiseen ja laskuihin. Ulosottoon maksan joka kuu. Hain hyvinvointialueelta takaustukea pesutilojen esteettömyyskorjaukseen, johon olin saanut vanhusten Ara-rahoituksesta aloitusluvan. Takausta ei myönnetty, koska maksukykyni ei ole riittävä. Minulla ei ole lämmintä suihkutusmahdollisuutta. Hyvinvointi ei koske köyhiä vanhuksia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koko eläkesumma kaikkine tukineen (asumistuki) kuussa on minulla 1100e. Siitä maksan asumisen kulut 400 ja se loppu on sitten muuhun elämiseen ja laskuihin. Ulosottoon maksan joka kuu. Hain hyvinvointialueelta takaustukea pesutilojen esteettömyyskorjaukseen, johon olin saanut vanhusten Ara-rahoituksesta aloitusluvan. Takausta ei myönnetty, koska maksukykyni ei ole riittävä. Minulla ei ole lämmintä suihkutusmahdollisuutta. Hyvinvointi ei koske köyhiä vanhuksia.
Asumistukea ei lasketa ulosoton tulopohjaan. Eläkkeestä saat taatusti enemmän kuin pelkkä suojaosuus on. Sinä et kuitenkaan näe kielenkäytössäsi mitään ongelmaa, jos pidät surutta pienituloisuutta samana asiana kuin että saisit pelkän suojaosuuden. ”Pelkkä suojaosuus” kuulostaa tietysti raflaavammalta (raflaava = repäisevä, huomiota herättävä) kuin sanoa että olen pienituloinen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asumistukea ei lasketa ulosoton tulopohjaan. Eläkkeestä saat taatusti enemmän kuin pelkkä suojaosuus on. Sinä et kuitenkaan näe kielenkäytössäsi mitään ongelmaa, jos pidät surutta pienituloisuutta samana asiana kuin että saisit pelkän suojaosuuden. ”Pelkkä suojaosuus” kuulostaa tietysti raflaavammalta (raflaava = repäisevä, huomiota herättävä) kuin sanoa että olen pienituloinen.
Mikä sinua vaivaa, oletko joku psykopaatti? En aio laittaa tänne viimeistä ulosottokirjettä, koska se on salainen asiakirja. Mutta minulla on mustaa valkoisella, että joka euro joka on yli suojaosuuden, tilitetään eläkeyhtiöltä Ulosottolaitokselle. Olet tympeä nuori ihminen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä sinua vaivaa, oletko joku psykopaatti? En aio laittaa tänne viimeistä ulosottokirjettä, koska se on salainen asiakirja. Mutta minulla on mustaa valkoisella, että joka euro joka on yli suojaosuuden, tilitetään eläkeyhtiöltä Ulosottolaitokselle. Olet tympeä nuori ihminen.
https://www.aka.fi/tietysti/tiesitko/maskin-takana-psykopaatti/
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo voi pitää paikkansa vain jos tulopohjaasi kuuluu myös ulosottokelvottomia eläkkeitä. Kun nämä kaikki lasketaan yhteen, havaitset että saat eläkkeitä yhteensä enemmän kuin suojaosuuden verran. Lain mukaan takuu- ja kansaneläke lasketaan mukaan tulopohjaan, mutta niistä ei saa ulosmitata mitään, vaan tulopohjan perusteella laskettu ulosotto kohdistetaan kokonaan työeläkkeeseen. Tarvittaessa koko työeläke voidaan ulomitata, silti henkilön kokonaiseläketulot ylittävät suojaosuuden.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" että joka euro joka on yli suojaosuuden, tilitetään eläkeyhtiöltä Ulosottolaitokselle"
Ei kai se näin menee eläkkeestäkään vaan suojaosan ylittävästä määrästä 1/3 osa..
"Mikäli velallisen palkka ylittää suojaosuuden, mutta on enintään kaksi kertaa hänen suojaosuutensa, jätetään hänelle suojaosuuden lisäksi yksi kolmasosa suojaosuuden ylittävästä palkasta." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" että joka euro joka on yli suojaosuuden, tilitetään eläkeyhtiöltä Ulosottolaitokselle"
Ei kai se näin menee eläkkeestäkään vaan suojaosan ylittävästä määrästä 1/3 osa..
"Mikäli velallisen palkka ylittää suojaosuuden, mutta on enintään kaksi kertaa hänen suojaosuutensa, jätetään hänelle suojaosuuden lisäksi yksi kolmasosa suojaosuuden ylittävästä palkasta."Ei vaan työeläke ja kansaneläke lasketaan yhteen yhdeksi tulopohjaksi, ja tulopohjan ja suojaosuuden erotuksesta kaksi kolmasosaa menee ulosottomiehelle. Tämä tulopohjan perusteella laskettu ulosoton määrä otetaan kokonaan työeläkkeestä ja se voi periaatteessa olla jopa 100 prosenttia työeläkkeestä. Jos ketään lohduttaa, niin yli 100:aa prosenttia ei työeläkkeestä voi viedä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei vaan työeläke ja kansaneläke lasketaan yhteen yhdeksi tulopohjaksi, ja tulopohjan ja suojaosuuden erotuksesta kaksi kolmasosaa menee ulosottomiehelle. Tämä tulopohjan perusteella laskettu ulosoton määrä otetaan kokonaan työeläkkeestä ja se voi periaatteessa olla jopa 100 prosenttia työeläkkeestä. Jos ketään lohduttaa, niin yli 100:aa prosenttia ei työeläkkeestä voi viedä.
Mutta mitä väliä, eihän pidätettävä summa lopulta muutu mitenkään kun kaikki lasketaan yhteen...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta mitä väliä, eihän pidätettävä summa lopulta muutu mitenkään kun kaikki lasketaan yhteen...
Tuossa väitettiin ylempänä, että eläkkeestä menisi kolmasosa suojaosuuden ylittävästä määrästä ulosottoon. Pitää paikkansa vain, jos eläke on työeläke ja sen suuruus 2–4 kertaa suojaosuuden suuruinen, eli 1 972,80 – 3 945,60 euroa. Jos tulopohjan palkat ja eläkkeet ovat alle kaksinkertaiset suojaosuuteen verrattuna, ulosottoon menee kaksi kolmasosaa suojaosuuden ylittävästä määrästä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kunpa saisinkin yli 900 euroa kuussa. No, parin vuoden päästä alkaa vanhuuseläke, ja alan tienata. Nyt osa-aikatyöstä jää yhden prosentin veron ja muiden vähennysten jälkeen viidensadan paikkeilla vaihdellen. Että tällainen näkökulma täältä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuulepa. Esimerkiksi minulla työeläke jää alle kahdensadan euron kuussa, koska olen asunut muualla. Sitä ei lisätä sen takuueläkkeen päällke, vaan sen päälle laitetaan sen verran, että loppusummana on tuo takuueläke. Vai olenko ymmärtänyt ihan väärin?
- Anonyymi
Monta ropoa on denari? https://www.hs.fi/suomi/art-2000011023133.html
- Anonyymi
Perinnälle ja ulosotolle muutama kymppi on mitätön pikkuraha, mutta vähävaraiselle se voi olla juuri se millä saa terveyspalvelun. Kela-kyydin ja tai lääkärin.
- Anonyymi
Mutta jos kaikille pienituloisille annetaan tasapuolisesti pikku velka anteeksi niin kun se kerrotaan miljoonalla, ei kyse olekaan enää pikku summasta.
- Anonyymi
Tori.fihin pääsyä on ankeutettu rajusti.
- Anonyymi
Olin Ulosottolaitoksen mielestä varaton muutaman vuoden, mutta sitten vaihtui ulosottohenkilö joka muutti asian. Naaman mukaan aloitti ulosoton ja nyt ottaa suojaosuuteen saakka. Olen vanhuuseläkeläinen. En osallistu enää mihinkään seulontaan, en käy laboratoriokokeissa, en lääkärissä. Seniorineuvolan terveydenhoitajaa en halua enää nähdä, koska siitä ei ole mitään hyötyä. En pysty noudattamaan ohjeitaan ja jos/kun sairauksia löytyy, ei ole rahaa niitä hoidattaa. Olen syöpäsukua.
- Anonyymi
Et ole pystynyt osoittamaan mitään virhettä nykyisessä ulosotossasi, joten lienee pikemminkin niin että aiempi ulosottomies oli huojentanut ulosottoasi. Ennen oli vielä suojaosuus matalalla, joten ihmettelen suuresti, ettei sinulta silloin ulosmitattu mitään. Ulosottoasi on ilmeisesti huojennettu silloin oikein urakalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et ole pystynyt osoittamaan mitään virhettä nykyisessä ulosotossasi, joten lienee pikemminkin niin että aiempi ulosottomies oli huojentanut ulosottoasi. Ennen oli vielä suojaosuus matalalla, joten ihmettelen suuresti, ettei sinulta silloin ulosmitattu mitään. Ulosottoasi on ilmeisesti huojennettu silloin oikein urakalla.
Onko tämä kommentteja heittävä tyyppi ulosottomies? Vai vouti? Tuntuu tietävän toisten asioita paremmin kuin viranomainen ja talousongelmainen itse. Ehkä besserwisser kuitenkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko tämä kommentteja heittävä tyyppi ulosottomies? Vai vouti? Tuntuu tietävän toisten asioita paremmin kuin viranomainen ja talousongelmainen itse. Ehkä besserwisser kuitenkin.
Varmaan aiempi ulosottomiehesi ei ollut tehtäviensä tasolla eikä ollut huomannut laskea tulopohjaan mukaan Kelan maksamia eläkkeitä. Tämän virkavirheen johdosta velkojasi ovat kärsineet taloudellista tappiota, ja valtio on periaatteessa korvausvelvollinen velkojille.
- Anonyymi
Pyrkiikö Pantzar politiikkaan. Ennen tuli aina keppiä luusereille, nyt kellossa soi sulosointuja :)
- Anonyymi
Kuulostaa ihan persulta.
Niihin ei pidä luottaa IKINÄ!
Lupaukset on syöty samalla hetkellä jos pääsevät läpi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuulostaa ihan persulta.
Niihin ei pidä luottaa IKINÄ!
Lupaukset on syöty samalla hetkellä jos pääsevät läpi.Monipuoluejärjestelmissä vaalilupauksista joudutaan tinkimään, muuten hallitusta ei saada kokoon. Esim. jos RKP ja perussuomalaiset aikovat samaan hallitukseen, jommankumman on tingittävä tavoitteestaan ruotsin kielen osalta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Monipuoluejärjestelmissä vaalilupauksista joudutaan tinkimään, muuten hallitusta ei saada kokoon. Esim. jos RKP ja perussuomalaiset aikovat samaan hallitukseen, jommankumman on tingittävä tavoitteestaan ruotsin kielen osalta.
Yhteistyö on edellytys, muttei takinkääntö. Persujen meno on loppumetreillä. Kannatus pohjassa ja hallituspuolueet vaativat sopimusten taakse kaikki. Kun työ rakoilee, kohta poksahtaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yhteistyö on edellytys, muttei takinkääntö. Persujen meno on loppumetreillä. Kannatus pohjassa ja hallituspuolueet vaativat sopimusten taakse kaikki. Kun työ rakoilee, kohta poksahtaa.
Ihmiset luulevat, että SDP tulee peruuttamaan kaikki jo tehdyt leikkaukset. Näin ei tule tapahtumaan. Persut tekivät likaisen työn. Uudessa hallituksessa kokoomukselle on varattu ilonpilaajan rooli, ja vasemmistopuolueet saavat jatkaa kansaanvetoavia julistuksiaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmiset luulevat, että SDP tulee peruuttamaan kaikki jo tehdyt leikkaukset. Näin ei tule tapahtumaan. Persut tekivät likaisen työn. Uudessa hallituksessa kokoomukselle on varattu ilonpilaajan rooli, ja vasemmistopuolueet saavat jatkaa kansaanvetoavia julistuksiaan.
Vasemmisto on pop. Nuorten puolue, jossa on m*naa. Parhaat tyypit ja parhaat bileet. Odotan uutta hallitusta, jotta saadaan nuo rumat ja tylsät pois. Purrakin luulee, että maailma romahtaa jossei nyt kansaa kuriteta. Tyhmänä toimii kuten Ek toivoo, vaikka taloustieteilijät opettavat muuta. Mutta kun Purralla ei ole osaamista, toimii kuin koulukiusaaja ja muka kympin tyttö. Uutta linjaa odotellessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vasemmisto on pop. Nuorten puolue, jossa on m*naa. Parhaat tyypit ja parhaat bileet. Odotan uutta hallitusta, jotta saadaan nuo rumat ja tylsät pois. Purrakin luulee, että maailma romahtaa jossei nyt kansaa kuriteta. Tyhmänä toimii kuten Ek toivoo, vaikka taloustieteilijät opettavat muuta. Mutta kun Purralla ei ole osaamista, toimii kuin koulukiusaaja ja muka kympin tyttö. Uutta linjaa odotellessa.
Kannattaako Kokoomuksen lähteä hallitukseen ilonpilaajan roolia pitämään, kun vasemmistopuolueet liputtavat estottomasti höllemmän talouden puolesta? Ehkä he voisivat saada vihreiden ja Keskustan kanssa enemmistön, mutta silloin Keskusta voisi laittaa tiukat ehdot hallitukseen tulolle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaako Kokoomuksen lähteä hallitukseen ilonpilaajan roolia pitämään, kun vasemmistopuolueet liputtavat estottomasti höllemmän talouden puolesta? Ehkä he voisivat saada vihreiden ja Keskustan kanssa enemmistön, mutta silloin Keskusta voisi laittaa tiukat ehdot hallitukseen tulolle.
Kokoomus on niin nähty. Passee. Omalla rikkaita suosivalla politiikalla ovat ajaneet tämän maan isoihin vaikeuksiin ja kansan näköalattomaksi. Ottivat linjan, jossa taloutta suitsitaan kun oikea toiminta olisi no. elvytys.
Tämän ketjun aiheeseen. Jokainen on rahan kuluttaja, myös ylivelkaantunut ja ulosotossa oleva, kuten muutkin vähätuloiset kansalaiset. Mitä enemmän on peruskulutusta, sitä elinvoimaisempi on yhteiskunta. Mutta tyhmä johtaja ei suosi kuin omiaan ja se näkyy. Kun kepulaisen slogan on ollut kansan suussa "sulle-mulle", on porvarioikeisto mennyt jo senkin ohi. Se on vain mulle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kokoomus on niin nähty. Passee. Omalla rikkaita suosivalla politiikalla ovat ajaneet tämän maan isoihin vaikeuksiin ja kansan näköalattomaksi. Ottivat linjan, jossa taloutta suitsitaan kun oikea toiminta olisi no. elvytys.
Tämän ketjun aiheeseen. Jokainen on rahan kuluttaja, myös ylivelkaantunut ja ulosotossa oleva, kuten muutkin vähätuloiset kansalaiset. Mitä enemmän on peruskulutusta, sitä elinvoimaisempi on yhteiskunta. Mutta tyhmä johtaja ei suosi kuin omiaan ja se näkyy. Kun kepulaisen slogan on ollut kansan suussa "sulle-mulle", on porvarioikeisto mennyt jo senkin ohi. Se on vain mulle.Ylivelkaantuneet ovat jo hoitaneet tarmokkaasti velkarahalla oman osuutensa kulutussoppaan osallistumisesta. Nyt on takaisinmaksun aika, jolloin omaa kulutusta on tietenkin sopeutettava. Jos ylivelkaantuneille annettaisiin velat anteeksi, se vähentäisi periaatteessa velkojan kulutusta vastaavalla summalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ylivelkaantuneet ovat jo hoitaneet tarmokkaasti velkarahalla oman osuutensa kulutussoppaan osallistumisesta. Nyt on takaisinmaksun aika, jolloin omaa kulutusta on tietenkin sopeutettava. Jos ylivelkaantuneille annettaisiin velat anteeksi, se vähentäisi periaatteessa velkojan kulutusta vastaavalla summalla.
Lisäksi velkojen anteeksianto olisi valtiolta melkoinen veroton nettotulonsiirto ylivelkaannneille verrattuna niihin jotka ovat maksaneet velkansa tai eivät ole koskaan velkaa ottaneet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisäksi velkojen anteeksianto olisi valtiolta melkoinen veroton nettotulonsiirto ylivelkaannneille verrattuna niihin jotka ovat maksaneet velkansa tai eivät ole koskaan velkaa ottaneet.
Tämähän ei taaskaan pidä paikkansa ollenkaan. Suurin osa velallisista on asuntovelallisia ja jos sitä korkorahaa ei pankit saisi, se olisi aikamoinen hälytys. Tai mikä vain osamaksukauppa, jossa maksuaikaa saa korolla. Yhteiskunnan hyödyttömin jäsen on säästävä ja kuluttamaton kansalainen. Veroja sentään pottiin, mutta ei ne mm. yrittäjiä elätä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämähän ei taaskaan pidä paikkansa ollenkaan. Suurin osa velallisista on asuntovelallisia ja jos sitä korkorahaa ei pankit saisi, se olisi aikamoinen hälytys. Tai mikä vain osamaksukauppa, jossa maksuaikaa saa korolla. Yhteiskunnan hyödyttömin jäsen on säästävä ja kuluttamaton kansalainen. Veroja sentään pottiin, mutta ei ne mm. yrittäjiä elätä.
Juu mutta jos kulutus on saatu aikaan sellaisella velkarahalla jota ei kyetä maksamaan takaisin niin sellaisen kansantaloudellinen merkitys ei voi olla positiivinen, koska velkojalta varastetaan rahaa. Muutenhan kaikille luottotietonsa kusseille piäisi antaa talousneuvoksen arvonimi Suomen kansantalouden pyyteettömästä edistämisestä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu mutta jos kulutus on saatu aikaan sellaisella velkarahalla jota ei kyetä maksamaan takaisin niin sellaisen kansantaloudellinen merkitys ei voi olla positiivinen, koska velkojalta varastetaan rahaa. Muutenhan kaikille luottotietonsa kusseille piäisi antaa talousneuvoksen arvonimi Suomen kansantalouden pyyteettömästä edistämisestä.
Niin pitäisikin.
Velallinen maksaa korkojen ja kulujen kautta lainaansa ja lyhentää saldoa. Pitää kaiken lisäksi satoja ulosoton henkilökunnan jäseniä leivän ja viran syrjässä kiinni. Jos tämä ei ole esimerkillistä kansalaistoimintaa, niin mikä olisi. Muistan kun itse maksoin asuntolainaani 18% korolla plus muuta pankin kulut. Syppiin, tai Pyppiin koska olen jo niin vanha. Kyllä pankki kiitti. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Niin pitäisikin.
Velallinen maksaa korkojen ja kulujen kautta lainaansa ja lyhentää saldoa. Pitää kaiken lisäksi satoja ulosoton henkilökunnan jäseniä leivän ja viran syrjässä kiinni. Jos tämä ei ole esimerkillistä kansalaistoimintaa, niin mikä olisi. Muistan kun itse maksoin asuntolainaani 18% korolla plus muuta pankin kulut. Syppiin, tai Pyppiin koska olen jo niin vanha. Kyllä pankki kiitti.Velkojen maksamatta jättäminen esimerkillistä kansalaistoimintaa? On sinulla sairas asenne.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Velkojen maksamatta jättäminen esimerkillistä kansalaistoimintaa? On sinulla sairas asenne.
Eihän tässä keskustelussa kukaan ole sanonut, että velallinen jättää velkansa maksamatta. Olet pöljä. Kun velkasaldo on nollilla, on maksuja liikkunut ainakin 50 prosenttia lisää kuin oli alkuperäinen laina. Tämähän on kuin hopeatarjottimella annettua tulonlisäystä lainaajalle ja viranomaiselle.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Eihän tässä keskustelussa kukaan ole sanonut, että velallinen jättää velkansa maksamatta. Olet pöljä. Kun velkasaldo on nollilla, on maksuja liikkunut ainakin 50 prosenttia lisää kuin oli alkuperäinen laina. Tämähän on kuin hopeatarjottimella annettua tulonlisäystä lainaajalle ja viranomaiselle.
Velkaan kuuluu kaikki se mikä oikeudessa on maksettavaksesi tuomittu. Jos et heti maksa, sille kertyy lakisääteistä viivästyskorkoa. Sinulla on ihan oma laskutapa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Velkaan kuuluu kaikki se mikä oikeudessa on maksettavaksesi tuomittu. Jos et heti maksa, sille kertyy lakisääteistä viivästyskorkoa. Sinulla on ihan oma laskutapa.
Tietysti. Siitähän juuri kirjoitan. Siksi pankki kiitti pitkästä ja sokerisesta asuntolainastani heille ja siirsi minut heti parhaaseen A-luokkaan. Sain osakesalkunkin hoitoon ja Mandatumin jäsenyydenkin. En valittanut enkä valita.
Se on sitä talousosaamista se.
- Anonyymi
Tämä on alkua vasta: https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/cace4562-7024-4e18-bcb5-d7290790cec6
Tähän ja paljon pahempaan tullaan Suomessa menemään nykyisten johtajien johdolla. Olisiko parempi liittyä itäiseen naapuriin?- Anonyymi
Yksinasuvana ja kaikki kulut itse maksavana allekirjoitan täysin. Olen siirtynyt syömään hävikkiruokaa, se on säästänyt ruokakuluissa. Haukkana myös tarjousten perässä. Mihinkään muuhun ei sitten jaksut riitäkään.
- AnonyymiUUSI
Martoillakaan lihat ei riitä ylösottoon. Pihvien välissä moni ei edes tykkää ananaksesta.
- AnonyymiUUSI
Kyllä sairastuessakin pitää velvollisuudet hoitaa . Jokainen maksuhaluton voisi vedota sairauteen .
- AnonyymiUUSI
Jaa-a...jos koomassa makaa niin...
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jaa-a...jos koomassa makaa niin...
Onko tiedossasi tapauksia, joissa kooman takia olisi päädytty ulosottoon? Tavallisin sairaus ulosoton syynä taitaa olla alkoholismi.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Onko tiedossasi tapauksia, joissa kooman takia olisi päädytty ulosottoon? Tavallisin sairaus ulosoton syynä taitaa olla alkoholismi.
Juu ja just ne 90-vuotiaat on ne pahimmat juopot. Hoitokodissa bailaavat aamusta yöhön ja tanssivat pöydillä laulaen ich komme.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Juu ja just ne 90-vuotiaat on ne pahimmat juopot. Hoitokodissa bailaavat aamusta yöhön ja tanssivat pöydillä laulaen ich komme.
Useimmat ulosotossa olevat eivät ole 90-vuotiaita.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
"Suomessa päätyi ulosottoon viime vuonna yhteensä yli 524 000 julkisten sosiaali- ja terveyspalvelujen sekä varhaiskasvatuksen asiakasmaksua. Luku on lähes 19 prosenttia suurempi kuin edellisenä vuonna. Suurin osa ulosottoon päätyneistä asiakasmaksuista on terveyskeskus- ja sairaalakäynneistä sekä laitoshoidosta aiheutuneita maksuja."
/ Pantzarin mielipidekirjoitus
Näissäkin taitaa olla myös perintäyhtiö Ropo Capital saajana, onhan osa hyvinvointialueiden laskutuksista ulkoistettu sille k*setusfirmalle. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
"Suomessa päätyi ulosottoon viime vuonna yhteensä yli 524 000 julkisten sosiaali- ja terveyspalvelujen sekä varhaiskasvatuksen asiakasmaksua. Luku on lähes 19 prosenttia suurempi kuin edellisenä vuonna. Suurin osa ulosottoon päätyneistä asiakasmaksuista on terveyskeskus- ja sairaalakäynneistä sekä laitoshoidosta aiheutuneita maksuja."
/ Pantzarin mielipidekirjoitus
Näissäkin taitaa olla myös perintäyhtiö Ropo Capital saajana, onhan osa hyvinvointialueiden laskutuksista ulkoistettu sille k*setusfirmalle.Ja kaikkiko olivat 90-vuotiaita koomapotilaita? Ja kusettaja on minusta se, joka ei maksa laskujaan.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ja kaikkiko olivat 90-vuotiaita koomapotilaita? Ja kusettaja on minusta se, joka ei maksa laskujaan.
Korkki kiinni nyt.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Korkki kiinni nyt.
Hyvä neuvo - kuten jo aiemmin sanoin tavallisin sairaus ulosoton syynä on alkoholismi. Lopultakin olemme samaa mieltä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Täällä on tilastoa https://pxdata.stat.fi:443/PxWeb/sq/9094f976-20c3-42f4-98bc-e068f6401db6
Yli 75-vuotiaita oli ulosotossa 12 256, kun 25–45-vuotiaita noin 210 000.
Ulosotossa oli myös 448 alle 15-vuotiasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mihin sinussa haluan koskea
Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä372071Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä
IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi1821490- 941401
Toisen ihmisen sydämellä
leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo1421209- 1151098
PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan
kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki1351050Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."
Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://251000- 74960
- 70894
- 250886