Mikähän moottorisahassa vika, kun se jäähtyneenä käy paremmin kuin kylmänä, mutta ei siltikään kovin hyvin. Kun antaa kierroksia ja alkaa sahaamaan, niin vähän aikaa sahaa, mutta alkaa sitten hyytymään. Lopulta sitten sammuu, ellei pienennä kierroksia. Sitten kun on jonkin aikaa sahaillut, niin ei kestä sahata kuin 5 sekuntia, niin alkaa jo hyytymään. Tyhjäkäyntiä olen koittanut säätää, mutta ei oikein tunnu auttavan. Veteleeköhän viimisiään ?
Mikähän moottorisahassa
6
1947
Vastaukset
jos on säädettävät (halpamalleissa ei välttämättä)
tarkista pensaletku ja sen suodatin tankista ,kaasarin sihti (älä hukkaa sitä se on todella pieni).Onko pensa kuinka vanhaa? sekin voi vaikuttaa samoin tulppa, mutta nuo oireet viittaa kyllä pensan saantiin.- kmp
Aina unohtuu että pelkkä kaasuttimen säätö harvoin autta, koska ehjää ja toimivaa konetta ei tarvitse eikä saa säädellä. Työssäni olen huomannut että kyseiset toimenpiteet johtaa lisävaurioihin ainakin jos ei tiedetä mitä ja mistä ruuvataan. Jos tuntuu että säädöt ei pysy kohdallaan niin vikaa on katseltava aina helpoimmasta aloittaen: polttoaine(varmasti tuore 2-t bensa), bensavuoto letkuissa(bensavuoto ulospäin), onko "puristuksia"(muistele onko joskus tarvinnu voimakkaampaa narusta vetämistä), Ilmansuodatin puhdas, ym
- manselainen
kmp kirjoitti:
Aina unohtuu että pelkkä kaasuttimen säätö harvoin autta, koska ehjää ja toimivaa konetta ei tarvitse eikä saa säädellä. Työssäni olen huomannut että kyseiset toimenpiteet johtaa lisävaurioihin ainakin jos ei tiedetä mitä ja mistä ruuvataan. Jos tuntuu että säädöt ei pysy kohdallaan niin vikaa on katseltava aina helpoimmasta aloittaen: polttoaine(varmasti tuore 2-t bensa), bensavuoto letkuissa(bensavuoto ulospäin), onko "puristuksia"(muistele onko joskus tarvinnu voimakkaampaa narusta vetämistä), Ilmansuodatin puhdas, ym
Epäilisin suuttimien säädön vikaa.Moottorisahamiehellä pitää aina olla taskussa tulppavain ja pieni urakantameisseli.Ainakin ammattisahoja joutuu muutaman kerran vuodessa säätämään.Oireet moninaiset,ei kiihdy,ei käy tyhjäkäyntiä,ei käynnisty,sammahtelee-matkii sähkövikaa jne
- bensassa öljyä?
Meinaten siimaleikkurista kerran unohtu ja oireet olivat vastaavat.
- Stihl
Joo vaikuttas ihan siltä kuin sun sahas tulppa olis väsähtyäny. Tulpan vaihtaminen on muutenkin tärkeä,mutta aliarvostettu moottorisahan huoltotoimenpide... Vanha kulunu tulppa aiheuttaa pahimmassa tapauksessa sähkölaitevikoja ja nehän maksaa maltaita! Tulpan käyttöikä on noin 100 tuntia.
- kmp
Saha on mitä ilmeisimmin leikannu kiinni. Eli ota pakoputki irti (yleensä 2 pulttia) ja katso onko männässä pystysuuntaisia viiruja. Jos leikannu niin männät on aika kalliita ja korjaamista kannattaa harkita ainakin ns. mökkisahaluokassa. Syyt on myös hyvä selvittää ettei mokoma toistuisi eli onko polttoaine varmasti 2-t seos, onko kuormitettu sahaa liikaa esim. pitkäaikainen sahaus tylsällä ketjulla kaasupohjassa että lämmöt nousseet. ym...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1671613
- 104941
- 75753
- 51645
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa17628ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40547Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m163501Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45498Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;189437- 26429