Annatko tukesi lakkoilijoille?
Annartko tukesi sill, että ostoksia tehtäessäsi joudut yhäeenemmän tyhjentämään vaivaista pankkitiliäsi?
Et kai ole yksinjertainen jeesustelija?
tukea lakkoilijoille
61
323
Vastaukset
- Anonyymi
Maksatko Sinä ostoksesi luonnossa?
Aina minä ostan omillani
eikä tili tyhjene lakon loputtuakaan!
taidat maksaa "tavaran tavaralla"- Anonyymi
Tyhmä.
- Anonyymi
Sinusta ei taida olla siihenkään.
- Anonyymi
Syökää, juokaa ja naikaa!
Mutta muistakaa eräpäivä!
- Anonyymi
Ihan samaa mieltä aloittajan kanssa.
- Anonyymi
Rikkaiden kannattaa lakkoilla!
- Anonyymi
Jyrkilläkään ei hetkellään ollut ongelmia Hänen kanssaan.
- Anonyymi
Oli aamulla erään liikkkeen edessä muutama pöljä lakkovavajti. Kauppa toimi ja asiakkaita oli.
- Anonyymi
Annan tukeni pienipalkkaisimpien, kauppojen naiskassojen kunnollisiin palkankorotuksiin. Ja tarkoitan useampaa satasta kuussa.
En koko ay-jengin, joista osa on silkkoja loisia, eivät mitään aitoa työkansaa. Mutta ratsastavat noiden kurjimpien siivellä. - Anonyymi
Suomi on ryssänuhkaama saari enkä anna lakkoilijoille kuin potkupreseeseen
Pohjoismaisittain Suomen demarion takapajuisuuden temppeli ja se pitää
potkia suohon. Kuka se oli joka tänään puhui skandinaavisesta sosdemiasta
joo se oli saksalainen joka iski Merkelin ja Scholzin matunhyysäntään
eli
niiden tuontiin ja sanoi että Skandinavian sosdemit ovat kääntäneet kelkkansa
ja antavat potkun preseeseen matuille
mutta siis kuten tiedätte Suomi ei ole Skandinavian osa- Anonyymi
joo se oli Steffen Kampeter se kyllä puhui englantia mutten jaksa nyt kääntää tällä pskalistalla
jossa ei suhtauduta vakavasti asioihin häntä haastateltiin ja sanoi Schulzista puhuttaessa
että Skandinavian sosdem-puolueet ovat jo kääntäneet selkänsä matuilulle
https://www.gettyimages.com/photos/steffen-kampeter
- Anonyymi
Minä en ymmärrä koko tätä viestiketjua. Voi minua.
- Anonyymi
Älä välitä. Ei moni muukaan. Politiikka on sellaista ketkuilua ja metkuilua, että parempi olla liikaa ahdistumatta.
Tärkeintä, että sinulla ja läheisilläsi, myös minulla ja muilla rehellisillä suomalaisilla on ruokaa ja lämmin koti. Myös muut, samoin kuin myös me itse kukin olemme, taistelkoon itsensä puolesta. - Anonyymi
Ei kannata olla huolissaan. Eihän aloittajakaan ymmärtänyt eli osannut kertoa, mikä hänen asiansa täsmällisesti ottaen on.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Älä välitä. Ei moni muukaan. Politiikka on sellaista ketkuilua ja metkuilua, että parempi olla liikaa ahdistumatta.
Tärkeintä, että sinulla ja läheisilläsi, myös minulla ja muilla rehellisillä suomalaisilla on ruokaa ja lämmin koti. Myös muut, samoin kuin myös me itse kukin olemme, taistelkoon itsensä puolesta.Tämä ei ole politiikkaa, vaan tyhmyyden osoitus.
Se on vähän tuota MINÄ olen meiltä, muut on meidän grannista.
Tapeölkoot.
- Anonyymi
Ehottomasti tuen kaupan pienipalkkaisia työntekijöitä.
Kaupat tuottavat aivan valtavia voittoja, on niillä varaa maksaa
palkkaa, jolla työntekijä elää,- Anonyymi
Olen täysin samaa mieltä kanssasi.
kylmätotuus - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Olen täysin samaa mieltä kanssasi.
kylmätotuusOn turhaa valittaa kalliista elintarvikkeista, jos kannattaa korkeampia palkkoja henkilökunnalle.
Kuluttaja maksaa.
Solidaarisuus on nyt koetuksella.
Nim. "taas kallistui"
- Anonyymi
Tuo lakkohan on naurettava ja typerä.
Lakkoilijat vsin eivät saa palkkaa lakkopäiviltä. Kauppa tulee hyvin toimeen ilman heitä.- Anonyymi
Syy on kuitenkin ay-liikkeen johtajistossa ja muissa isopalkkaisissa, jotka kyllä pärjäävät mutta haluavat silti lisää. Suomalaista sosialismia. Pienipalkkaiset ovat näille vain tekosyy ja joiden tuskalla he ratsastavat.
Toivon kuitenkin, että kauppiaat tukisivat etenkin pienipalkkaisten naistyöntekijöidensä oikeuksia, piittaamatta röyhkeistä ay-pomoista, miehistä, jotka todellisuudessa eivät ole köyhän asialla. - Anonyymi
Tyhmää on kuvitella, että kaupat pärjäävät ilman työntekijöitä.
kylmätotuus - Anonyymi
No, miten lie kauppojen toimeentulon jos esim. logistiikan lakko olisi jatkunut edes kuukauden?
Kaupoissa lakon aikaan duunissa ovat liittoon kuulumattomat mutta kuten jo on nähty, kaikkia kauppoja ei kyetä ollenkaan pitämään auki ja muillakin mennään lyhennetyillä aukioloajoilla...
- Anonyymi
Menköön lakkohaluinen työhön, josta fyrkkaa virtaa enemmän
Jos se ei käy, tyytyköön osaansa ja pitäköön turpansa kiinni. - Anonyymi
muutama vuosi vielä ja ahtaajia ja myyjiä on yhtä vähän kuin puu helin välittäjiä
ja panki neitejä
automaatio jyllää
cargotec konecranes ... ovat myrkkyä ahtaajaporukoille - Anonyymi
Sääliksi käy, kun tuollaiset pienipalkkaiset pannaan lakkoilemaan.
- Anonyymi
Periaatteessa, pienipalkkaisille soisi liksan, jolla pystyy elättämään itsensä ja perheensä. Mutku jutussa on monta monituista muttaa, niiin en oikein tykää. Vaikutusta itselleni ei ole, en käy kaupassa tällä viikolla varmaan ollenkaan.
- Anonyymi
niin mutta tässä ei ole nyt kyse asiakkaista
vaan
hanttityöt häviävät automatioon
kuten kaupanmyyjät (meillä on kauppa jossa ei ole myyjiä monta vaan asiakas skannaa ruokahinnat) ja ahtaajat (automaatiossa laivoihin ajetaan kuormat suoraan) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
niin mutta tässä ei ole nyt kyse asiakkaista
vaan
hanttityöt häviävät automatioon
kuten kaupanmyyjät (meillä on kauppa jossa ei ole myyjiä monta vaan asiakas skannaa ruokahinnat) ja ahtaajat (automaatiossa laivoihin ajetaan kuormat suoraan)Ei tietenkään "asiakkaista", vaan kaupan pienipalkkaisista työntekijöistä.
- Anonyymi
Tästä on kysymys:
IS
... >>Kaupan alan kaksivuotinen työehtosopimus päättyi tammikuun lopussa. Kaupan liitto ja PAM ovat käyneet neuvotteluja uudesta sopimuksesta jo vuoden alusta lähtien.
PAM on hakenut neuvotteluissa työntekijöiden ostovoimaa parantavia korotuksia, mikä tarkoittaisi kuukausipalkkoihin 250 euroa lisää. Ostovoimaa on rokottanut viime vuosien rivakka inflaatio.
PAMin mukaan ensimmäisen vuoden korotuksen pitäisi olla kuusi prosenttia ja vähintään 150 euroa. Toisen vuoden korotustavoite on neljä prosenttia ja vähintään 100 euroa kuukaudessa.<<...
Tämä on ihan kohtuullinen ehdotus PAM:ilta. Ainakin tuon verran lisää tarvitsevat matalapalkkaiset, että elämä kevenee, eikä tarvitse raataa kuin orja.- Anonyymi
ei ole mitään ostovoimaa
myyjät potkitaan automaatiossa ulos pääosin
ja tehtäväksi jää hyllyjen täyttö työttömillä
- Anonyymi
PAMilaisten ei tarvitse raataa koska heidän työpaikkansa katoavat
kukaan ei maksa heidän palkoistaan johtuvaa tuotteiden hinnannousua
ja
intialaiset perheet pitävät kaupat auki sukuvoimin yölläkin
aina saa ja homma pelaa
katsokaa vaikka Lontoota ja muuta kehittynyttä matumaailmaa - Anonyymi
Myötätuntoni on täydellisesti kaupan pienipalkkaisten ja lukuisien osa-aikaisten työntekijöiden puolella.
Kaupan kannattavuus riippuu enemmän muista tekijöistä kuin palkkakustannuksista.
Tolkuton pyrkimys tyydyttää asiakaskunnan suunnatonta tarvekirjoa on eräs kannattavuutta nakertava tekijä.
Asiakkaat. Kohtuutta vaatimuksiin niin monen sortin paineet pienevät!
Nimimerkki: Kymmenet vuodet työelämässä riistäjäkapitalistin pahimpana kätyrinä toiminut!- Anonyymi
suunsoittajan kannattavuus riippuu tyhjästä enemmän kuin kustannuksista
- Anonyymi
huijaa vale pukki paneepskajuttujaan
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/kaupan-kasvu-katkesi-vaatii-apua-palkkaveroalesta/35f76701-174e-4974-b38b-4f1f659b8c69
Palkoilla on kaupan alalla iso merkitys, koska palkat ovat sen suurin kuluerä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
huijaa vale pukki paneepskajuttujaan
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/kaupan-kasvu-katkesi-vaatii-apua-palkkaveroalesta/35f76701-174e-4974-b38b-4f1f659b8c69
Palkoilla on kaupan alalla iso merkitys, koska palkat ovat sen suurin kuluerä.Palkka ja mitä lisäarvoa sitä vastaan saadaan?
Tolkuttoman laajat tuotevalikoimat ovat eräs pääomaa sitova ja tuottamatonta työtä aiheuttava kohde! Vaikuttanee myös hävikkiin!
- Anonyymi
sosdemien puuhat palkka ja verot
tuhoavat kauppojen olemassaoleon
ne poistuvat
alueella on lopuksi vain valta marketti 50 kilometrin päässä
https://kauppa.fi/uutishuone/2022/08/03/kaupan-kasvupyrahdys-on-ohi-epavarmuus-painaa-kauppaa-ja-kuluttajaa/
Kauppaa pelottaakin mahdollinen hintojen ja palkkojen kilpajuoksu, sillä eri toimialojen työvoimakustannukset veroineen kasaantuvat moninkertaisesti juuri kaupan hintoihin, kun se tekee toimintaansa varten tuote- ja palveluhankintoja muilta aloilta.
Työn verotus painaa ostovoimaa ja nostaa hintoja - Anonyymi
Ei voi olla niin, että palkkoja nosteta, koska hinnat ja kaikki elinkustannukset
nousevat joka tapauksessa.
Ei 10 vuoden takaisilla palkoilla ole samaa ostovoimaa kuin nytkään.
Palkkavaatimukset ovat kohtuullisia.
ihmisen on voitava elättää itsensä palkallaan.- Anonyymi
Ruokalasku kallistuu saman verran mitä kaupan ala saa palkankorotuksia.
- Anonyymi
En tue tätä lakkoilua, se on AY-pomojen junailema poliittinen lakko.
- Anonyymi
Samaa mieltä. Vanhuudenhöperöjen katkerien ay-pomojen poliittinen lakko, ei mitään muuta. Eivät halua Suomen talouden nousua, vaan lakoilla miljoonien vahingot aiheuttavat ja työpaikkojen vähenemisen.
- Anonyymi
SITÄ MIELTÄ
PALKKANEUVOTTELUT PITÄÄ HOITAA KESKUSRELEMALLA
EI LAKKOILEMALLA
NYT ON suomi suurissa taloudellisissa vaikeuksissa,
NYT EI lakkoilu ole viisasta ollenkaan,
JÄITÄ HATTUUN niin työntekijöille kuin palkan maksajille
nyt pitää järkevästi SOPIA EI LAKKOILEMALLA !
TULIKO SELVÄKSI ? - Anonyymi
On se juu.
Kyllä meille pitää suoda palvelut halvalla. Ottakoot mamuja töihin. Miksi pitävät ahneita maanmiehiämme palveluksessaan, kun halpatyövoima on oven takana.
Työttömyys kantaväestössä lisääntyy ja meillä on oikeus nimittää heitä luusereiksi.
Lakkoilevat vielä!! Oi aikoja, oi tapoja. - Anonyymi
Työurani ikana olin kolmisen kymmentä vuotta riistäjäkapitalistin pahimman agentin roolissa. Kuten suuren teollisuuslaitoksen työntutkimus- ja työsuojelupäällikkönä.
Muutaman metallialan pk-yrityksen tuotantpäällikkönä ja yhden toimitusjohtajana.
Opin arvostamaan ammatillisesti järjestäytynyttä porukkaa.
Alakohtaiset sopimukset voimassa. Paikallisista soveltamisista sopimiset luottamusmiehen kanssa jota aina edelsi lm:n kanssa yhdessä pidetty tiedotustilaisuus.
Kaikki sujui hyvin.
Olin yhden Järvenpäässä sijaitsevan metallialan yrityksen tuotantopäällikkönä.
Porukka oli villiä ( järjestäytymätöntä ). Mihinkään ei voinut luottaa. Paljon piti sopia jokaisen kanssa erikseen. Äijät olivat toisilleen kateellisia, suotta.
Jne. Jne. Kestin sitä yhden vuoden ja työsopimukseni muutettiin määräaikaiseksi.
Palasi syrjäisemmille seuduille järjestäytyneen porukan pariin.
Liityin itse insinööriliittoon 1975. Kyse oli periaatteesta. En odottanut siitä mitään henkilökohtaista etua. Liiton lehti tuli. 1996 liiton jäsenyys osoitti arvonsa ilman perusteita tapahtuneen työsopimukseni jälkimainingeissa.
Villinä kelluminen on toisten perseellä mäen laskemista!
Tämän lakon vuoksi en hamstrannut mitään mutta en edes kurkannut normaalikauppani, S-Marketin suuntaan vaan kävin pienessä, omistajavetoisessa K:ssa ostoksilla.- Anonyymi
Mutta sanopa vaikka sellainen juttu että miksi AKT ei laita satamia kiinni ja rekkoja seis tukeakseen tosi pienipakkaisten lakkoa ja vaatimuksia?
Missä on se ihailemasi työläisten solidaarisuus? - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mutta sanopa vaikka sellainen juttu että miksi AKT ei laita satamia kiinni ja rekkoja seis tukeakseen tosi pienipakkaisten lakkoa ja vaatimuksia?
Missä on se ihailemasi työläisten solidaarisuus?Työehtosopimukset ovat alakohtaisia. Kohdistukoot mihin tahansa niin tukilakot ovat paljon korkeamman kynnyksen takana.
Esittäessäsi tukilakkoajatusta olet itsekin ymmärtänyt sen mahdottomuuden.
Kyseessä pitäisi olla hyvin vakavat sopimustekstiä koskavat asiat.
Yleislakko olisi tehokkaampia mutta eipä taida saada paljoakaaan kannatusta.
- Anonyymi
Minä saan eläkettä joka kuun alussa. Pankkitiliä ei tarvitse tyhjentää. Eläkkeeni on paljon pienempi kuin kaupan kassalla. Penniä pitää venyttää eilen, tänään ja huomenna.
Oma syyni. Miksi en opiskellut parempaa ammattia?- Anonyymi
Vaimoni oli marketin kassalla 52 vuotisena joutuneelle sairaseläkkeelleen saakka.
Onneksi KELA paikkaa omalla, vajaan 300€:n osuudellaan muuten pientä eläkettä.
Työeläke olisi nykyistä sairaseläkettäkin pienempi koska tämän eläkkeen laskenta perustuu loppupään parempiin ansioihin. - Anonyymi
Se ero asiassa on, että sinä et (tänä päivänä) tee sen rahan eteen työtä, kun nuo kassaneidit taas tekevät.
Siksi työtätekevän palkan on oltava suurempi kuin esim. minimieläkkeiden tai työttömyysetujen.
Kuukausipalkkaisella, jatkuvassa työsuhteessa olevalla työntekijällä, pitäisi mielestäni jäädä vähintäänkin (vajaat?) 2 tonnia käteen. Mitä järkeä muutoin olisi käydä työssä?
Pienipalkkaisuus vain suosii työttömäksi heittäytymistä. Työn teon on oltava työntekijälle itselle kanattavampaa kuin sängyssä makaaminen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se ero asiassa on, että sinä et (tänä päivänä) tee sen rahan eteen työtä, kun nuo kassaneidit taas tekevät.
Siksi työtätekevän palkan on oltava suurempi kuin esim. minimieläkkeiden tai työttömyysetujen.
Kuukausipalkkaisella, jatkuvassa työsuhteessa olevalla työntekijällä, pitäisi mielestäni jäädä vähintäänkin (vajaat?) 2 tonnia käteen. Mitä järkeä muutoin olisi käydä työssä?
Pienipalkkaisuus vain suosii työttömäksi heittäytymistä. Työn teon on oltava työntekijälle itselle kanattavampaa kuin sängyssä makaaminen.Mitä järkeä muutoin olisi käydä työssä?
ala kilpailla matujen kanssa kelassa sosiaalihuollosta
siinä ei tarvi työtä vaan luokkataistelua
köhien luokkataistelu kovenee
valtaosalla tälää palstalla lastenlapset... ovat työttömiä
AI poistaa pskanpuhujahommiin koulutetut sun muut ahtaajat - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Pienipalkkaisuus vain suosii työttömäksi heittäytymistä. Työn teon on oltava työntekijälle itselle kanattavampaa kuin sängyssä makaaminen.Loppu pitää paikkansa useammassakin mielessä.
Eräs mieli on se, että avioituessani puotipuksun kanssa oli minun ensimmäisen, opiskelun jälkeisen työn bruttopalkka noin 3 x vaimoni täyden työajan palkka.
Ryhtyessämme hankkimaan lapsia oli helppoa jäädä kotiin vuosikausiksi ajattelemattakaan tenavien ulkopuolista päivähoitoa.
Aikanaan vaimo meni takaisin töihin ensimmäiseen haluamaansa kauppaan. Osa-aikaiseen iltatyöhön. Kun ihmettelin mokomaa niin hän sanoi haluavansa tavata ihmisiä. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Loppu pitää paikkansa useammassakin mielessä.
Eräs mieli on se, että avioituessani puotipuksun kanssa oli minun ensimmäisen, opiskelun jälkeisen työn bruttopalkka noin 3 x vaimoni täyden työajan palkka.
Ryhtyessämme hankkimaan lapsia oli helppoa jäädä kotiin vuosikausiksi ajattelemattakaan tenavien ulkopuolista päivähoitoa.
Aikanaan vaimo meni takaisin töihin ensimmäiseen haluamaansa kauppaan. Osa-aikaiseen iltatyöhön. Kun ihmettelin mokomaa niin hän sanoi haluavansa tavata ihmisiä.eristäytynyt vaimo nyrkin ja hellan välissä paistamassa jauhelihaa
on jokaisen miehen toiveuni - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Vaimoni oli marketin kassalla 52 vuotisena joutuneelle sairaseläkkeelleen saakka.
Onneksi KELA paikkaa omalla, vajaan 300€:n osuudellaan muuten pientä eläkettä.
Työeläke olisi nykyistä sairaseläkettäkin pienempi koska tämän eläkkeen laskenta perustuu loppupään parempiin ansioihin.Saako hän pitää sairaseläkkeensä eläkeiän jälkeenkin?
Moni ikäisemme nainen saa pientä eläkettä, koska aikanaan ei kannattanut maksaa lasten päivähoidosta, vaan oli edullisempaa hoitaa lapset kotona ja sinnitellä yhdellä palkalla. Kotonaolovuodet eivät kasvattaneet eläkettä.
Eläkeläisiä on näinä aikoina paljon, koska 90-luvun aikana väki pantiin työttömyyseläkkeelle 60-vuotiaina.
Nyt eläkeikää nostetaan kaiken aikaa, onko se nyt 65? Vai peräti enemmän.
- Anonyymi
110 pros tuki .
- Anonyymi
Lakmoilu ei kannata.
- Anonyymi
Tukea duunarille, mut ei ay-johtajille, rikkaille agitaattoreille.
- AnonyymiUUSI
Mihin yli 80-vuotias säilyttää pankkitiliään?
Perinnöksi?
Omia rahoja ne ovat, on ihan oikein käyttää säästöt nyt ikäihmisenä.
Jos ne menevät ruokakauppaan, niin so what.
Kannattaa osta hyvää ja ravitsevaa hintoja katsomatta. Raha odottaa pankissa käyttäjäänsä.
Kyllä me pienituloiset pula-ajan ihmiset suomme kaupan henkilökunnalle paremmat liksat.- AnonyymiUUSI
Oma eläkkeeni riittää minulle ja jopa avustamaan muitakin.
Syömällä eivät rahat lopu jos syö varojensa mukaan. Turha ostaa hanhenmaksaa jos naudanmaksaa on tarjolla.
Maksan mielelläni vaikka korkeampia hintoja.
Itsepalvelukassaa käyttämällä on vaikuttamassa kassojen vähyyteen, automaatti ei saa palkkaa, ja uutisointien mukaan antaa mahdollisuuden suuriinkin huijauksiin, pane vain omenan hintalappu filepaketin kylkeen ja saat halvalla, onko se kauppiaan etu, vai häviö.
En alennu maksamaan ostoksiani automaattikassaan!
Sen verran olen meiltä ja mieltä, ellei ole ihmistä kassalla, sen kaupan ohi kävelen ja maksan palvelusta, ja tiedän, että ainakin se kassa saa vielä palkkaa, vaikka heikkoakin.
Lisää palkkaa!
Eikä ole ainoa naistyövoimalla pyörivä ala joka on palkkakuopassa.
Ihminen kassalla huomaa moisen filungin, kone ei.
Hintojen korotus ei ole aina hyväksi, mutta mitä me voimme. Kauppiaat itse käärivät voitot taskuunsa.
Ellet usko, katso verokalentereista!
- AnonyymiUUSI
Selvennä "jeesustelija".
- AnonyymiUUSI
Vaimoni kuljetustehtävien yhteydessä kävin kannustamassa kahden marketin vahteja.
Kerroin omia kokemuksiani toimimisesta villin porukan esimiehenä pienimuotoisissa metallialan yrityksissä. On hiivatin hankalaa ja työlästä!
Järjestäytyneiden kanssa toimiessa voi keskittyä tuotannon pyörittämiseen.- AnonyymiUUSI
Olen lakkoillut oman ammattiliittoni riveissä, ollut päättävissä elimissä päättämässä niistä ja neuvottelemassa työehdoista ja palkoista.
En kadu hetkeäkään ja olen ohjannut lapseni liittymään ammattiliittoon, koska vain siten voi työläinen taistella oikeuksistaan.
Kuinkahan kauan saadaan pitää kaikki ammattiliittojen neuvotteluoikeudet, kun nämä nykyhallituksien työtä tekemättömät ja työkokemuksettomat ihmiset saavat päättää ja laatia lakeja joilla entisestään estetään normaalitkin palkkavaatimukset.
Herrat syö ja köyhät kerää murusia.
Joukkolakot. SAK on menettänyt mahtinsa. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Olen lakkoillut oman ammattiliittoni riveissä, ollut päättävissä elimissä päättämässä niistä ja neuvottelemassa työehdoista ja palkoista.
En kadu hetkeäkään ja olen ohjannut lapseni liittymään ammattiliittoon, koska vain siten voi työläinen taistella oikeuksistaan.
Kuinkahan kauan saadaan pitää kaikki ammattiliittojen neuvotteluoikeudet, kun nämä nykyhallituksien työtä tekemättömät ja työkokemuksettomat ihmiset saavat päättää ja laatia lakeja joilla entisestään estetään normaalitkin palkkavaatimukset.
Herrat syö ja köyhät kerää murusia.
Joukkolakot. SAK on menettänyt mahtinsa.Insinööriliitto on varsin kesy järjestö mutta periaattesta liityin siihen 1975.
Toimimisesta järjestäytyneen metalliliiton väen kanssa minulla on vain myönteisiä kokemuksia.
Villistä porukasta päinvastaisia.
Toinen tenavani on metereologi ja toinen teknisen fysiikan DI toimien sakasalaisen konsulttitoimiston palkollisena.
Molemmat uskoivat kotoalähtöeväät. Oman alan ammattijärjestöön liittyminen on itsestään selvä asia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1424323
Milloin nainen saan sinut?
Kanssani eroottisiin hetkiin? Tiedät ja tunnet kovan haluni, hellyyden myös. Onko vastauksesi edelleen, että en tiedä, e222445Haluan että tiedät tämän
Jos luet täällä. En ole sinulle vihainen, vaikka asiat menivät niinkuin menivät. Ajattelin, että et tykkää minusta, jonk972019Trump syyttää sodasta Ukrainaa.
Vieläkö persut jaksavat naureskella sille kun väitetään Putinin ja Trumpin olevan parhaita kavereita? https://yle.fi/a/3921652Pride saapuu Iisalmeen
Miksi tällaista tapahtumaa pitää käsitellä kaupungin hallituksessa? Ihan sama kun pistäisi pystyyn umpikännimarssin ja k1831506- 371495
Johanna Turja, Putinin agentti Alavudelta
Johanna Turja: Ukraina on osa Venäjää https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/a4d2ab92-3cc7-41bc-9630-0b48f898e263331481- 2501315
Mihin sinussa haluan koskea
Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä321287- 831247