Norjan autoliitto NAF:n äänenkannattaja Motor on julkaissut listan polttomoottoreista. Motorin mukaan niin sanottuja potentiaalisia pommimoottoreita ovat joka tapauksessa aakkosjärjestyksessä seuraavat:
Volkswagen-konserni: 1.2/1.4/1.8/2.0 TSI/TFSI:n ja 2.0 TDI:n tietyt sukupolvet ja niiden alaversiot. Asennettu lukuisiin eri VW-konsernin malleihin. Merkkejä mm. Audi, Seat, Skoda ja Volkswagen. Liikkeellä eri kehitysversioita.
https://www.is.fi/autot/art-2000011043258.html
Nämä yleiset polttomoottoriautot ovat tikittäviä aikapommeja
17
270
Vastaukset
- Anonyymi
Vaarallisen yleisellä tasolla siinä kirjoitetaan ja yleistetään. Noiden moottoreiden ryhmän kuuluu monen monta erilaista tyyppiä, joista kaikki eivät ole pommeja.
Mutta aloittajan kirjoitus on selvästi tarkoitushakuinen, koska hän mainitsee vain VW-konsernin moottorit. Siellä on paljon muitakin. Lue ja ymmärrä lukemasi- Anonyymi
Aloittaja tuntuu olevan kovin vw kammoinen, jutussa mainaitaan asia joka on yleisesti tiedossa muutenkin, yliviritetyt alle 1,4 litran moottorit merkkiin katsomatta, järki jo sanoo miten käy kun litraisesta moottorista otetaan sata hevosvoimaa ulos.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloittaja tuntuu olevan kovin vw kammoinen, jutussa mainaitaan asia joka on yleisesti tiedossa muutenkin, yliviritetyt alle 1,4 litran moottorit merkkiin katsomatta, järki jo sanoo miten käy kun litraisesta moottorista otetaan sata hevosvoimaa ulos.
Eipä noissa mekaaniset osat ole hajonneet. Ongelma on ollut öljyrengas. Onhan sekin tietysti mekaaninen osa mutta ei se ole hajonnut, ei vain toimi oikein. Johtuuko se sitten siitä että noilla autoilla ajetaan pää asiassa kaupunkiajoa, kone ei lämpene kunnolla, karsta ei pala. Myös longlife öljynvaihto 30 tuhannen välein kuulostaa liian pitkältä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä noissa mekaaniset osat ole hajonneet. Ongelma on ollut öljyrengas. Onhan sekin tietysti mekaaninen osa mutta ei se ole hajonnut, ei vain toimi oikein. Johtuuko se sitten siitä että noilla autoilla ajetaan pää asiassa kaupunkiajoa, kone ei lämpene kunnolla, karsta ei pala. Myös longlife öljynvaihto 30 tuhannen välein kuulostaa liian pitkältä.
Volkswagen-konsernin autoissa käytetään samoja moottoreita, vaihteistoja ja osittain peltiosiakin. Viimeiset viisitoista vuotta ovat vaivanneet ja vielä tänäkin päivänä uusia Volkswagen-konsernin autoja vaivaavat nämä viat:
1. DSG -vaihteiston toimintaongelmat
2. Todella yleiset jakoketjuongelmat
3. Erittäin paljon öljyä kuluttavat TSI-moottorit
4. Ikkunoiden aukeilu itsekseen
5. Kovamuovisten kaasupolkimien katkeilu
6. Jäätyvät dieselien välijäähdyttimet
7. Turvatyynyjen jatkuvasti syttyvät vikavalot
8. Polttoainepumppujen vikaantuminen
9. Pyöränlaakereiden nopea jumittuminen
10. Hengenvaaralliset turvavyöt, jotka TM hiljattain löysi
11. Huonolaatuiset ovien lukot, jotka vikaantuvat monella tavalla.
12.Tuulilasinpyyhkijöiden hidastuminen jumiutuminen vaihtokuntoon.
13. Nopea ruostuminen, joista Passat on pahin.
Laatua heikennettiin vuodesta 2008 alkaen rajusti. Aloitettiin päästöhuijaus ja tehtiin saasteettomuuden vahvistamiseksi apina- ja ihmiskokeita, jotka eivät olleetkaan julkistamiskelpoisia tuloksiltaan. Vakaana pyrkimyksenä oli USA:n markkinoiden ja koko maailman valloittaminen, mutta kaikki losahtikin omiin housuihin.
- Anonyymi
Tojo hönön massapostaus trollausta. .spämmäsi Iltasanomien jutun 3 kertaan heti peeers suoleen kun Tojotan kilpailiosta edes jotai negatiivista julkaisua. ÄLÄ KOMMENTOI MASSAPOSTAUS TROLLILLE MITÄÄN. . KOSKAAN. .
- Anonyymi
Jänne kun listassa ei ollut Toyotan moottoreita, vaikka niissä on paljon vastaavia ongelmia?
Dieselissä irtoavat kannet, öljynsyötin jne.. paljon löytyy Googlesta.- Anonyymi
Äläpä valehtele.
- Anonyymi
suomen moottori.fi ei moisia uskalla kertoa?
- Anonyymi
Ja kuten tuossakin jutussa kerrotaan, että kaikista kyseisitä moottoreista on useita kehitysversioita joissa ongelmat ovat poistuneet. Eiköhän nuo ongelma moottorit ole jo niin vanhoja, että ne ovat paalissa tai päivitettyjä versioita?
Voipi olla myös pientä kamppista sähköautoille joihin Norjassa ollaan panostettu eniten maailmassa isoilla valtion tuilla. - Anonyymi
Mielenkiintoista että 1.0 ja 1.5 ei ole listassa, tästä päätellen ne ovat astetta parempia. Kumpaisellakin olen ajanut ja kyseiseen autoon olivat sopivia, DSG laatikolla tietenkin. Aika näyttää miten noiden kanssa käy. Öljyt vaihdatan 15 tkm välein, moottoriin. Laatikon öljyt ilmeisesti 60 tkm välein. Vielä ei ole tullut niin paljon ajoa.
- Anonyymi
Hyvinhän siinä oli ainakin vw edustettuna laajalla rintamalla kun ei ollut saksalainen tutkimus. Tuskin yllätti ketään ettei Toyotaa näkynyt. Norjassa kun ei ole omia merkkejä eikä kotiinpäinvetotarvetta.
- Anonyymi
Downsizing-moottoreiden elinikä on huomattavan lyhyt, varoittaa saksalaisinsinööri
Iskutilavuudeltaan pienet, ahdetut nykymoottorit saattavat tulla tiensä päähän jo 150 000 kilometrin jälkeen.
https://www.is.fi/autot/art-2000000583966.html - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Downsizing-moottoreiden elinikä on huomattavan lyhyt, varoittaa saksalaisinsinööri
Iskutilavuudeltaan pienet, ahdetut nykymoottorit saattavat tulla tiensä päähän jo 150 000 kilometrin jälkeen.
https://www.is.fi/autot/art-2000000583966.htmlKuitenkin niillä ajetaan nykyään helposti 250tkm, mutta eihän noilla pikkukinnereillä ajeta koskaan paljon kilometrejä ennen paalia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvinhän siinä oli ainakin vw edustettuna laajalla rintamalla kun ei ollut saksalainen tutkimus. Tuskin yllätti ketään ettei Toyotaa näkynyt. Norjassa kun ei ole omia merkkejä eikä kotiinpäinvetotarvetta.
Jänne kuinka Toyotaa ei tosiaankaan ollut listalla, vaikka heillä on monta todella heikkoa moottoria ja isoja ongelmia.
Mutta se mitä tuossakin artikkelissa kerrottiin, että moottoreita kehitetään jatkuvasti ja paikkaillaan heikkouksia kokemusten perusteella, eli noistakin mitä lueteltiin, niin uudemmat ovat varmasti jo korjattu tehtaan puolesta ja vanhemmat omistajien toimesta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jänne kuinka Toyotaa ei tosiaankaan ollut listalla, vaikka heillä on monta todella heikkoa moottoria ja isoja ongelmia.
Mutta se mitä tuossakin artikkelissa kerrottiin, että moottoreita kehitetään jatkuvasti ja paikkaillaan heikkouksia kokemusten perusteella, eli noistakin mitä lueteltiin, niin uudemmat ovat varmasti jo korjattu tehtaan puolesta ja vanhemmat omistajien toimesta.Suomen maaseudun kyläsepät (entiset viikatesepät) pitävät kunnossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomen maaseudun kyläsepät (entiset viikatesepät) pitävät kunnossa.
Norjassako? Ihanko on pieni mieli seonnut?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
4 kuoli kolarissa
Kenen vastuulla tienhoito? Sohjoa ja vettä tie täynnä. Oliko säästetty tienhoidossa? Järkyttävä onnettomuus.32912023Suomea odottaa karu kohtalo
Mitäs menitte uhkailemaan ja leikkimään kovaa. Ei mitään mahdollisuuksia Venäjää vastaan.4203391Nainen, moraali on koetuksella sun kanssa
Koen nyt olevani rappiolla ja kyllä, omaa syytäni ja itsekontrollin puutetta, mutta olethan kyllä puoleensavetävä, ettei951868- 891646
- 831623
- 941122
Onko kenelläkään tästä tietoo?
https://www.haapavesi-lehti.fi/artikkeli/lukijalta-ilkka-repo-etsii-nimettoman-kirjeen-lahettajaa Olisi tärkeä saada te411091Se helpottaisi oloa jos
Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin73937Ihastukselleni
Kun viimeksi nähtiin, niin sisälläni repesi myrsky ja salamat iskivät kuin rajuilma. En halunnut katsoa sinua, en halunn21933Ovatko miehet niin heikkoja ja lahjattomia, etteivät siedä tasa-arvoa?
Muutenhan ei ole mitenkään perusteltavissa, miksi miesten pitäisi saada etuoikeuksia ja etumatkaa. Sehän tarkoittaisi, e253897