Nämä yleiset polttomoottoriautot ovat tikittäviä aikapommeja

Anonyymi-ap

Norjan autoliitto NAF:n äänenkannattaja Motor on julkaissut listan polttomoottoreista. Motorin mukaan niin sanottuja potentiaalisia pommimoottoreita ovat joka tapauksessa aakkosjärjestyksessä seuraavat:

Volkswagen-konserni: 1.2/1.4/1.8/2.0 TSI/TFSI:n ja 2.0 TDI:n tietyt sukupolvet ja niiden alaversiot. Asennettu lukuisiin eri VW-konsernin malleihin. Merkkejä mm. Audi, Seat, Skoda ja Volkswagen. Liikkeellä eri kehitysversioita.

https://www.is.fi/autot/art-2000011043258.html

34

1192

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vaarallisen yleisellä tasolla siinä kirjoitetaan ja yleistetään. Noiden moottoreiden ryhmän kuuluu monen monta erilaista tyyppiä, joista kaikki eivät ole pommeja.

      Mutta aloittajan kirjoitus on selvästi tarkoitushakuinen, koska hän mainitsee vain VW-konsernin moottorit. Siellä on paljon muitakin. Lue ja ymmärrä lukemasi

      • Anonyymi

        Aloittaja tuntuu olevan kovin vw kammoinen, jutussa mainaitaan asia joka on yleisesti tiedossa muutenkin, yliviritetyt alle 1,4 litran moottorit merkkiin katsomatta, järki jo sanoo miten käy kun litraisesta moottorista otetaan sata hevosvoimaa ulos.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja tuntuu olevan kovin vw kammoinen, jutussa mainaitaan asia joka on yleisesti tiedossa muutenkin, yliviritetyt alle 1,4 litran moottorit merkkiin katsomatta, järki jo sanoo miten käy kun litraisesta moottorista otetaan sata hevosvoimaa ulos.

        Eipä noissa mekaaniset osat ole hajonneet. Ongelma on ollut öljyrengas. Onhan sekin tietysti mekaaninen osa mutta ei se ole hajonnut, ei vain toimi oikein. Johtuuko se sitten siitä että noilla autoilla ajetaan pää asiassa kaupunkiajoa, kone ei lämpene kunnolla, karsta ei pala. Myös longlife öljynvaihto 30 tuhannen välein kuulostaa liian pitkältä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä noissa mekaaniset osat ole hajonneet. Ongelma on ollut öljyrengas. Onhan sekin tietysti mekaaninen osa mutta ei se ole hajonnut, ei vain toimi oikein. Johtuuko se sitten siitä että noilla autoilla ajetaan pää asiassa kaupunkiajoa, kone ei lämpene kunnolla, karsta ei pala. Myös longlife öljynvaihto 30 tuhannen välein kuulostaa liian pitkältä.

        Volkswagen-konsernin autoissa käytetään samoja moottoreita, vaihteistoja ja osittain peltiosiakin. Viimeiset viisitoista vuotta ovat vaivanneet ja vielä tänäkin päivänä uusia Volkswagen-konsernin autoja vaivaavat nämä viat:

        1. DSG -vaihteiston toimintaongelmat
        2. Todella yleiset jakoketjuongelmat
        3. Erittäin paljon öljyä kuluttavat TSI-moottorit
        4. Ikkunoiden aukeilu itsekseen
        5. Kovamuovisten kaasupolkimien katkeilu
        6. Jäätyvät dieselien välijäähdyttimet
        7. Turvatyynyjen jatkuvasti syttyvät vikavalot
        8. Polttoainepumppujen vikaantuminen
        9. Pyöränlaakereiden nopea jumittuminen
        10. Hengenvaaralliset turvavyöt, jotka TM hiljattain löysi
        11. Huonolaatuiset ovien lukot, jotka vikaantuvat monella tavalla.
        12.Tuulilasinpyyhkijöiden hidastuminen jumiutuminen vaihtokuntoon.
        13. Nopea ruostuminen, joista Passat on pahin.

        Laatua heikennettiin vuodesta 2008 alkaen rajusti. Aloitettiin päästöhuijaus ja tehtiin saasteettomuuden vahvistamiseksi apina- ja ihmiskokeita, jotka eivät olleetkaan julkistamiskelpoisia tuloksiltaan. Vakaana pyrkimyksenä oli USA:n markkinoiden ja koko maailman valloittaminen, mutta kaikki losahtikin omiin housuihin.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Tojo hönön massapostaus trollausta. .spämmäsi Iltasanomien jutun 3 kertaan heti peeers suoleen kun Tojotan kilpailiosta edes jotai negatiivista julkaisua. ÄLÄ KOMMENTOI MASSAPOSTAUS TROLLILLE MITÄÄN. . KOSKAAN. .

    • Anonyymi

      Jänne kun listassa ei ollut Toyotan moottoreita, vaikka niissä on paljon vastaavia ongelmia?
      Dieselissä irtoavat kannet, öljynsyötin jne.. paljon löytyy Googlesta.

      • Anonyymi

        Äläpä valehtele.


      • Anonyymi

        Toyotan D-4D moottorit ovat kestävämpiä moottoreitä. Niissä ei ole juurikaan ollut ongelmia. Myös hybridien moottorit ovat olleet kestäviä. Niitä pidetään parhaina moottoreina kautta aikain.


    • Anonyymi

      suomen moottori.fi ei moisia uskalla kertoa?

    • Anonyymi

      Ja kuten tuossakin jutussa kerrotaan, että kaikista kyseisitä moottoreista on useita kehitysversioita joissa ongelmat ovat poistuneet. Eiköhän nuo ongelma moottorit ole jo niin vanhoja, että ne ovat paalissa tai päivitettyjä versioita?
      Voipi olla myös pientä kamppista sähköautoille joihin Norjassa ollaan panostettu eniten maailmassa isoilla valtion tuilla.

    • Anonyymi

      Mielenkiintoista että 1.0 ja 1.5 ei ole listassa, tästä päätellen ne ovat astetta parempia. Kumpaisellakin olen ajanut ja kyseiseen autoon olivat sopivia, DSG laatikolla tietenkin. Aika näyttää miten noiden kanssa käy. Öljyt vaihdatan 15 tkm välein, moottoriin. Laatikon öljyt ilmeisesti 60 tkm välein. Vielä ei ole tullut niin paljon ajoa.

      • Anonyymi

        Hyvinhän siinä oli ainakin vw edustettuna laajalla rintamalla kun ei ollut saksalainen tutkimus. Tuskin yllätti ketään ettei Toyotaa näkynyt. Norjassa kun ei ole omia merkkejä eikä kotiinpäinvetotarvetta.


      • Anonyymi

        Downsizing-moottoreiden elinikä on huomattavan lyhyt, varoittaa saksalaisinsinööri
        Iskutilavuudeltaan pienet, ahdetut nykymoottorit saattavat tulla tiensä päähän jo 150 000 kilometrin jälkeen.

        https://www.is.fi/autot/art-2000000583966.html


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Downsizing-moottoreiden elinikä on huomattavan lyhyt, varoittaa saksalaisinsinööri
        Iskutilavuudeltaan pienet, ahdetut nykymoottorit saattavat tulla tiensä päähän jo 150 000 kilometrin jälkeen.

        https://www.is.fi/autot/art-2000000583966.html

        Kuitenkin niillä ajetaan nykyään helposti 250tkm, mutta eihän noilla pikkukinnereillä ajeta koskaan paljon kilometrejä ennen paalia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvinhän siinä oli ainakin vw edustettuna laajalla rintamalla kun ei ollut saksalainen tutkimus. Tuskin yllätti ketään ettei Toyotaa näkynyt. Norjassa kun ei ole omia merkkejä eikä kotiinpäinvetotarvetta.

        Jänne kuinka Toyotaa ei tosiaankaan ollut listalla, vaikka heillä on monta todella heikkoa moottoria ja isoja ongelmia.
        Mutta se mitä tuossakin artikkelissa kerrottiin, että moottoreita kehitetään jatkuvasti ja paikkaillaan heikkouksia kokemusten perusteella, eli noistakin mitä lueteltiin, niin uudemmat ovat varmasti jo korjattu tehtaan puolesta ja vanhemmat omistajien toimesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jänne kuinka Toyotaa ei tosiaankaan ollut listalla, vaikka heillä on monta todella heikkoa moottoria ja isoja ongelmia.
        Mutta se mitä tuossakin artikkelissa kerrottiin, että moottoreita kehitetään jatkuvasti ja paikkaillaan heikkouksia kokemusten perusteella, eli noistakin mitä lueteltiin, niin uudemmat ovat varmasti jo korjattu tehtaan puolesta ja vanhemmat omistajien toimesta.

        Suomen maaseudun kyläsepät (entiset viikatesepät) pitävät kunnossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomen maaseudun kyläsepät (entiset viikatesepät) pitävät kunnossa.

        Norjassako? Ihanko on pieni mieli seonnut?


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Miten yhtään Rellua ei ollut listalla!!!

      • Anonyymi

        Tuosta listasta puuttuu myös ne kuuluisat Toyotan D-4D dieselit, josta plokista roppasi kannen pulttien kierteet. Tuosta selvisi moottorin vaihdolla. Samalla tavalla korjataan ne hybrdien moottorit. Niistä tuppaa kiertokanki kurkistamaan ulkoilmaa.


    • Anonyymi

      VW Passat 1.9 TDI vm 1996. Kiertokanki kolahti kesken ajon läpi moottorilohkosta, se oli siinä. Auton matkamittarissa 660 000 km.

      • Anonyymi

        Huono juttu. Toyotalla olisi päässyt puolta pitemmälle.


      • Anonyymi

        Vaakeneilla ajo on koko ajan pelkkää kolinaa.


      • Anonyymi

        Uskomatonta tarinaa huonosta laadusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskomatonta tarinaa huonosta laadusta.

        Minulla oli tuo 1.9 tdi! Kyllä siihen ainakin öljyä joutui lisämään enemmän kuin kaikkiin muihin autoihini yhteensä. Joka ikisen tankkauksen ohella litran verran!


    • Anonyymi

      Sakua vain kylmänä.😛

    • Anonyymi

      Ongelmamoottorit

      BMW: N4, nelisylinterinen dieselmoottori, joka lanseerattiin vuonna 2007. Ongelmia on ilmennyt myös BMW:n M57- ja N57-dieselmoottoreissa sekä BMW N42-, N43- ja N20-bensiinimoottoreissa. Liikkeellä eri kehitysversioita.

      BMW/PSA: Vuonna 2006 lanseerattu nelisylinterinen 16-venttiilinen 1.6 ”Prince” -bensiinimoottori. Löytyy mm. Citroënista, BMW:stä, Ministä ja Peugeotista. Voittanut useita arvostettuja palkintoja. Liikkeellä eri kehitysversioita.

      Ford: 1.0 Ecoboost, kolmisylinterinen bensiinimoottori, joka valittiin mm. vuoden moottoriksi kolme kertaa peräkkäin. Asennettu useisiin eri Ford-malleihin. Liikkeellä eri kehitysversioita.

      Land Rover/Rover: 1.8 bensiinimoottori, asennettu myös MG-merkkisiin autoihin.

      PSA/Stellantis: 1.2 Puretech kolmisylinterinen bensiinimoottori. Löytyy mm. Peugeotista, Citroënista ja Opelista. Valittu niin ikään vuoden moottoriksi kolme kertaa peräkkäin. Liikkeellä eri kehitysversioita.

      Volkswagen-konserni: 1.2/1.4/1.8/2.0 TSI/TFSI:n ja 2.0 TDI:n tietyt sukupolvet ja niiden alaversiot. Asennettu lukuisiin eri VW-konsernin malleihin. Merkkejä mm. Audi, Seat, Skoda ja Volkswagen. Liikkeellä eri kehitysversioita.

    • Anonyymi

      Volkswagen-konserni: 1.2/1.4/1.8/2.0 TSI/TFSI:n ja 2.0 TDI:n tietyt sukupolvet ja niiden alaversiot. Asennettu lukuisiin eri VW-konsernin malleihin. Merkkejä mm. Audi, Seat, Skoda ja Volkswagen. Liikkeellä eri kehitysversioita.

    • Anonyymi

      Ei kai noita nyt enää kukaan ostane.

      • Anonyymi

        Oiskos siperia jo opettanut vaikka" ei kaikissa ole vikaa"?


    • Anonyymi

      Valtava määrä eri kokoisia moottoreita.

      • Anonyymi

        Niitä pitää jokaisen varoa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kela kelaa toimeentulotukia takaisin

      Ylen sivulla juttu, kun vähäisen omaisuuden takia peritään tukia takaisin ja uhataan ulosotolla. Jutussa yksi mielenkii
      Maailman menoa
      165
      1920
    2. Mies nähdäänkö?

      Missä voitais tavata? En jaksa enää odottaa.🙄🌞🤎
      Ikävä
      82
      1624
    3. Onko kaivattusi ulkoisesti

      paremman vai huonomman näköinen kuin exäsi? 🪤
      Ikävä
      38
      1547
    4. Oletko koskaan stalkannut kaivattuasi?

      Jos olet, miten olet stalkannut? Jäitkö kiinni? Onko hän stalkannut sinua? Jos on, miten suhtauduit?
      Ikävä
      18
      1406
    5. Sen uskon että et

      Sä oikeasti kovin helpolla muihin rakastu ja ehkä se on molemminpuolista
      Ikävä
      62
      1264
    6. Onkohan nyt niin, että kärvistellään kumpikin tykönämme

      Toisiamme miettien ja ikävöiden. Miettien kuinka ihanaa olisi vaan olla sen toisen lähellä.. Mitä luulet mies?
      Ikävä
      55
      1126
    7. Kirk ei ollut hyvä ihminen

      Hän edusti kristillistä äärioikeistoa puhtaimmillaan ja pahimmillaan: hengellistä sodankäyntiä, nationalismia, kristilli
      Maailman menoa
      245
      1106
    8. Työnsin sut aikoinani pois nainen, koska en ollut varma hyväksikäyttäisinkö sinua

      Olin varma, että hyväksikäyttäisin sinua, tai että et olisi tarpeeksi kaunis tai kiva minulle, sen takia työnsin sinut p
      Ikävä
      60
      1043
    9. Minulla on edelleen

      ikävä sinua mies. En itsekään pysty ymmärtämään, mistä tämä tunne vielä näiden vuosien jälkeen kumpuaa. Olisipa meillä o
      Ikävä
      43
      989
    10. Näin paljon somalian kielen tulkki tienaa

      Istu ja hämmästy. Ammatti jota ei edes tarvittaisi Suomessa ilman maahanmuutto bisnestä. Tulkin keskimääräinen palkka ol
      Maailman menoa
      172
      972
    Aihe