Nämä yleiset polttomoottoriautot ovat tikittäviä aikapommeja

Anonyymi-ap

Norjan autoliitto NAF:n äänenkannattaja Motor on julkaissut listan polttomoottoreista. Motorin mukaan niin sanottuja potentiaalisia pommimoottoreita ovat joka tapauksessa aakkosjärjestyksessä seuraavat:

Volkswagen-konserni: 1.2/1.4/1.8/2.0 TSI/TFSI:n ja 2.0 TDI:n tietyt sukupolvet ja niiden alaversiot. Asennettu lukuisiin eri VW-konsernin malleihin. Merkkejä mm. Audi, Seat, Skoda ja Volkswagen. Liikkeellä eri kehitysversioita.

https://www.is.fi/autot/art-2000011043258.html

36

1453

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vaarallisen yleisellä tasolla siinä kirjoitetaan ja yleistetään. Noiden moottoreiden ryhmän kuuluu monen monta erilaista tyyppiä, joista kaikki eivät ole pommeja.

      Mutta aloittajan kirjoitus on selvästi tarkoitushakuinen, koska hän mainitsee vain VW-konsernin moottorit. Siellä on paljon muitakin. Lue ja ymmärrä lukemasi

      • Anonyymi

        Aloittaja tuntuu olevan kovin vw kammoinen, jutussa mainaitaan asia joka on yleisesti tiedossa muutenkin, yliviritetyt alle 1,4 litran moottorit merkkiin katsomatta, järki jo sanoo miten käy kun litraisesta moottorista otetaan sata hevosvoimaa ulos.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja tuntuu olevan kovin vw kammoinen, jutussa mainaitaan asia joka on yleisesti tiedossa muutenkin, yliviritetyt alle 1,4 litran moottorit merkkiin katsomatta, järki jo sanoo miten käy kun litraisesta moottorista otetaan sata hevosvoimaa ulos.

        Eipä noissa mekaaniset osat ole hajonneet. Ongelma on ollut öljyrengas. Onhan sekin tietysti mekaaninen osa mutta ei se ole hajonnut, ei vain toimi oikein. Johtuuko se sitten siitä että noilla autoilla ajetaan pää asiassa kaupunkiajoa, kone ei lämpene kunnolla, karsta ei pala. Myös longlife öljynvaihto 30 tuhannen välein kuulostaa liian pitkältä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä noissa mekaaniset osat ole hajonneet. Ongelma on ollut öljyrengas. Onhan sekin tietysti mekaaninen osa mutta ei se ole hajonnut, ei vain toimi oikein. Johtuuko se sitten siitä että noilla autoilla ajetaan pää asiassa kaupunkiajoa, kone ei lämpene kunnolla, karsta ei pala. Myös longlife öljynvaihto 30 tuhannen välein kuulostaa liian pitkältä.

        Volkswagen-konsernin autoissa käytetään samoja moottoreita, vaihteistoja ja osittain peltiosiakin. Viimeiset viisitoista vuotta ovat vaivanneet ja vielä tänäkin päivänä uusia Volkswagen-konsernin autoja vaivaavat nämä viat:

        1. DSG -vaihteiston toimintaongelmat
        2. Todella yleiset jakoketjuongelmat
        3. Erittäin paljon öljyä kuluttavat TSI-moottorit
        4. Ikkunoiden aukeilu itsekseen
        5. Kovamuovisten kaasupolkimien katkeilu
        6. Jäätyvät dieselien välijäähdyttimet
        7. Turvatyynyjen jatkuvasti syttyvät vikavalot
        8. Polttoainepumppujen vikaantuminen
        9. Pyöränlaakereiden nopea jumittuminen
        10. Hengenvaaralliset turvavyöt, jotka TM hiljattain löysi
        11. Huonolaatuiset ovien lukot, jotka vikaantuvat monella tavalla.
        12.Tuulilasinpyyhkijöiden hidastuminen jumiutuminen vaihtokuntoon.
        13. Nopea ruostuminen, joista Passat on pahin.

        Laatua heikennettiin vuodesta 2008 alkaen rajusti. Aloitettiin päästöhuijaus ja tehtiin saasteettomuuden vahvistamiseksi apina- ja ihmiskokeita, jotka eivät olleetkaan julkistamiskelpoisia tuloksiltaan. Vakaana pyrkimyksenä oli USA:n markkinoiden ja koko maailman valloittaminen, mutta kaikki losahtikin omiin housuihin.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Tojo hönön massapostaus trollausta. .spämmäsi Iltasanomien jutun 3 kertaan heti peeers suoleen kun Tojotan kilpailiosta edes jotai negatiivista julkaisua. ÄLÄ KOMMENTOI MASSAPOSTAUS TROLLILLE MITÄÄN. . KOSKAAN. .

    • Anonyymi

      Jänne kun listassa ei ollut Toyotan moottoreita, vaikka niissä on paljon vastaavia ongelmia?
      Dieselissä irtoavat kannet, öljynsyötin jne.. paljon löytyy Googlesta.

      • Anonyymi

        Äläpä valehtele.


      • Anonyymi

        Toyotan D-4D moottorit ovat kestävämpiä moottoreitä. Niissä ei ole juurikaan ollut ongelmia. Myös hybridien moottorit ovat olleet kestäviä. Niitä pidetään parhaina moottoreina kautta aikain.


    • Anonyymi

      suomen moottori.fi ei moisia uskalla kertoa?

    • Anonyymi

      Ja kuten tuossakin jutussa kerrotaan, että kaikista kyseisitä moottoreista on useita kehitysversioita joissa ongelmat ovat poistuneet. Eiköhän nuo ongelma moottorit ole jo niin vanhoja, että ne ovat paalissa tai päivitettyjä versioita?
      Voipi olla myös pientä kamppista sähköautoille joihin Norjassa ollaan panostettu eniten maailmassa isoilla valtion tuilla.

    • Anonyymi

      Mielenkiintoista että 1.0 ja 1.5 ei ole listassa, tästä päätellen ne ovat astetta parempia. Kumpaisellakin olen ajanut ja kyseiseen autoon olivat sopivia, DSG laatikolla tietenkin. Aika näyttää miten noiden kanssa käy. Öljyt vaihdatan 15 tkm välein, moottoriin. Laatikon öljyt ilmeisesti 60 tkm välein. Vielä ei ole tullut niin paljon ajoa.

      • Anonyymi

        Hyvinhän siinä oli ainakin vw edustettuna laajalla rintamalla kun ei ollut saksalainen tutkimus. Tuskin yllätti ketään ettei Toyotaa näkynyt. Norjassa kun ei ole omia merkkejä eikä kotiinpäinvetotarvetta.


      • Anonyymi

        Downsizing-moottoreiden elinikä on huomattavan lyhyt, varoittaa saksalaisinsinööri
        Iskutilavuudeltaan pienet, ahdetut nykymoottorit saattavat tulla tiensä päähän jo 150 000 kilometrin jälkeen.

        https://www.is.fi/autot/art-2000000583966.html


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Downsizing-moottoreiden elinikä on huomattavan lyhyt, varoittaa saksalaisinsinööri
        Iskutilavuudeltaan pienet, ahdetut nykymoottorit saattavat tulla tiensä päähän jo 150 000 kilometrin jälkeen.

        https://www.is.fi/autot/art-2000000583966.html

        Kuitenkin niillä ajetaan nykyään helposti 250tkm, mutta eihän noilla pikkukinnereillä ajeta koskaan paljon kilometrejä ennen paalia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvinhän siinä oli ainakin vw edustettuna laajalla rintamalla kun ei ollut saksalainen tutkimus. Tuskin yllätti ketään ettei Toyotaa näkynyt. Norjassa kun ei ole omia merkkejä eikä kotiinpäinvetotarvetta.

        Jänne kuinka Toyotaa ei tosiaankaan ollut listalla, vaikka heillä on monta todella heikkoa moottoria ja isoja ongelmia.
        Mutta se mitä tuossakin artikkelissa kerrottiin, että moottoreita kehitetään jatkuvasti ja paikkaillaan heikkouksia kokemusten perusteella, eli noistakin mitä lueteltiin, niin uudemmat ovat varmasti jo korjattu tehtaan puolesta ja vanhemmat omistajien toimesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jänne kuinka Toyotaa ei tosiaankaan ollut listalla, vaikka heillä on monta todella heikkoa moottoria ja isoja ongelmia.
        Mutta se mitä tuossakin artikkelissa kerrottiin, että moottoreita kehitetään jatkuvasti ja paikkaillaan heikkouksia kokemusten perusteella, eli noistakin mitä lueteltiin, niin uudemmat ovat varmasti jo korjattu tehtaan puolesta ja vanhemmat omistajien toimesta.

        Suomen maaseudun kyläsepät (entiset viikatesepät) pitävät kunnossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomen maaseudun kyläsepät (entiset viikatesepät) pitävät kunnossa.

        Norjassako? Ihanko on pieni mieli seonnut?


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Miten yhtään Rellua ei ollut listalla!!!

      • Anonyymi

        Tuosta listasta puuttuu myös ne kuuluisat Toyotan D-4D dieselit, josta plokista roppasi kannen pulttien kierteet. Tuosta selvisi moottorin vaihdolla. Samalla tavalla korjataan ne hybrdien moottorit. Niistä tuppaa kiertokanki kurkistamaan ulkoilmaa.


    • Anonyymi

      VW Passat 1.9 TDI vm 1996. Kiertokanki kolahti kesken ajon läpi moottorilohkosta, se oli siinä. Auton matkamittarissa 660 000 km.

      • Anonyymi

        Huono juttu. Toyotalla olisi päässyt puolta pitemmälle.


      • Anonyymi

        Vaakeneilla ajo on koko ajan pelkkää kolinaa.


      • Anonyymi

        Uskomatonta tarinaa huonosta laadusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskomatonta tarinaa huonosta laadusta.

        Minulla oli tuo 1.9 tdi! Kyllä siihen ainakin öljyä joutui lisämään enemmän kuin kaikkiin muihin autoihini yhteensä. Joka ikisen tankkauksen ohella litran verran!


    • Anonyymi

      Sakua vain kylmänä.😛

    • Anonyymi

      Ongelmamoottorit

      BMW: N4, nelisylinterinen dieselmoottori, joka lanseerattiin vuonna 2007. Ongelmia on ilmennyt myös BMW:n M57- ja N57-dieselmoottoreissa sekä BMW N42-, N43- ja N20-bensiinimoottoreissa. Liikkeellä eri kehitysversioita.

      BMW/PSA: Vuonna 2006 lanseerattu nelisylinterinen 16-venttiilinen 1.6 ”Prince” -bensiinimoottori. Löytyy mm. Citroënista, BMW:stä, Ministä ja Peugeotista. Voittanut useita arvostettuja palkintoja. Liikkeellä eri kehitysversioita.

      Ford: 1.0 Ecoboost, kolmisylinterinen bensiinimoottori, joka valittiin mm. vuoden moottoriksi kolme kertaa peräkkäin. Asennettu useisiin eri Ford-malleihin. Liikkeellä eri kehitysversioita.

      Land Rover/Rover: 1.8 bensiinimoottori, asennettu myös MG-merkkisiin autoihin.

      PSA/Stellantis: 1.2 Puretech kolmisylinterinen bensiinimoottori. Löytyy mm. Peugeotista, Citroënista ja Opelista. Valittu niin ikään vuoden moottoriksi kolme kertaa peräkkäin. Liikkeellä eri kehitysversioita.

      Volkswagen-konserni: 1.2/1.4/1.8/2.0 TSI/TFSI:n ja 2.0 TDI:n tietyt sukupolvet ja niiden alaversiot. Asennettu lukuisiin eri VW-konsernin malleihin. Merkkejä mm. Audi, Seat, Skoda ja Volkswagen. Liikkeellä eri kehitysversioita.

    • Anonyymi

      Volkswagen-konserni: 1.2/1.4/1.8/2.0 TSI/TFSI:n ja 2.0 TDI:n tietyt sukupolvet ja niiden alaversiot. Asennettu lukuisiin eri VW-konsernin malleihin. Merkkejä mm. Audi, Seat, Skoda ja Volkswagen. Liikkeellä eri kehitysversioita.

    • Anonyymi

      Ei kai noita nyt enää kukaan ostane.

      • Anonyymi

        Oiskos siperia jo opettanut vaikka" ei kaikissa ole vikaa"?


    • Anonyymi

      Valtava määrä eri kokoisia moottoreita.

      • Anonyymi

        Niitä pitää jokaisen varoa.


    • Anonyymi

      Siinä sitä on listaa kerrakseen.

      • Anonyymi

        Julkaisijaa on kiittäminen että kertoo totuuden jollaista ei automyyjä ikinä kertoisi. Voi olla tuhansien eurojen säästö auton ostajalle kun kiertää nämä merkit ja moottorit kaukaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!

      Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,
      Maailman menoa
      105
      5731
    2. Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa

      (Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys
      Maailman menoa
      65
      2572
    3. Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.

      Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs
      Ikävä
      241
      1585
    4. Kaivattusi nimi vol.3

      Kaipaajankin nimi olisi kiva. 🥰
      Ikävä
      94
      1380
    5. Alkanut tuntua siltä

      Että taisi olla kusetusta koko homma alusta saakka.
      Ikävä
      124
      1097
    6. 6 vkoa kulunut ilman sua

      …ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo
      Ikävä
      8
      901
    7. Viestisi kaipaamallesi ihmiselle

      Mitä ajattelet tilanteestanne tänään?
      Ikävä
      65
      882
    8. Nii, mites ne

      Hampaat??
      Ikävä
      66
      857
    9. Joululahja/Jouluntoivotus

      Millainen kaivatulle
      Ikävä
      75
      798
    10. Salailu jatkuu, poliisi tutkii

      Nykyään Pienimäki toimii Ylitornion kaupunginjohtajana. HS tavoitti hänet puhelimitse. Pienimäki korosti, ettei ole enää
      Ähtäri
      17
      741
    Aihe