Kirjoittaja kirjoittaa: "Ilman sote-uudistusta alueen kuntien verotulot eivät olisi riittäneet sote-palveluiden roitukseen". Totuus on, kun alueilla
(kunnilla) olis sote-palvelut hoidettavanaan, palvelut jopa toimivat. Lääkäriin pääsi kotikonnuilla ja kaikki muutkin palvelut pelasivat. Kansalaiset olivat tyytyväisiä. Kun sotea alettiin luoda, kustannusten pohjiksi otettiin juurikin kuntien käyttämät rahamäärät. Tarkoitus oli, että kun kunnatkin ovat pärjänneet, niin miksei sote-uudistuskin pärjää näillä rahoilla, ja uusi sotehan markkinoitiin sillä periaatteella, että uusi sote tulee olemaan paljon halvempi. Itse kirjoittaja lupasi 5 miljandin säästöt konsteillaan. Sama henkilö sotevaltuustossa toteaa, että valtuustossa piti arvata mitkä olisivat menot. Melkosta touhua.
https://www.talouselama.fi/uutiset/raportti-tekoalylla-ja-uusilla-teknologioilla-sote-saastoja-jopa-5-5-miljardia-euroa/fb1b4f9b-c7d2-3938-86fd-f61116c6b2ef
Edellen hän kirjoittaa: "Päätösvaltaa tulisi siirtää takaisin alueellisille tasoille (eli kunnille". Eli kun uusi sote ei ole pystynytkään hoitamaan, tyrkätäänpä ne hommat takaisin kunnille. Mitä hyvaksi sitten tekee?
Kirjoittaja kirjoittelee hyvin ristiriitaisesti asioista. Mitä puoluetta kirjoittaja sitten edustaakin, kannattaa täällä maalla harkita kenelle äänensä antaa.
Emer kirjoittaa taas sitä sun tätä sote-asioista Sampo-lehdessä.
4
210
Vastaukset
- Anonyymi
Perussuomalainen taitaa olla.
https://www.suomenuutiset.fi/tagi/pekka-neittaanmaki/- Anonyymi
Täysin vasemmistolainen hän näyttää olevan vai onko muita yhteyksiä ao henkilöön.
https://www.facebook.com/irma.hirsjarvi.politiikassa/videos/informaatioteknologian-professori-matemaatikko-pekka-neittaanmäki-jyväskylän-yli/124902363878568/
- Anonyymi
Linkitystä kääkk
- Anonyymi
Olisikohan Honkosella ja Neittaanmäellä opettelun ja oppimisen paikka, kun eivät ymmärrä verotusta. Kirjoittavat, että kunnat olisivat joutuneet nostamaan verotustaan, ellei uusi sote olisi tullut, nyt nuo sote kulut maksaa valtio". Halloota herrat, ettekö tosiaan tiedä, että se valtion kassa on samojen veronmaksajien veroja, siis rahaa. Kunnat (veronmaksajat) maksavat siis edelleenkin sotekuluja, ja lisäksi kaikesta palvelusta pitää maksaa edelleen kukin potilas omasta pussista. En ole varma, joutuuko potilas maksamaan, kun Saarijärvelle kuljetetaan pissanäytteitä muista kunnista, purkkimaksu lienee lähelle satasta. Säästöä tulee. Sotehan oli keskustapuolueen sikasynnytys, täysin epäonnistunut. Helsinki pärjää tilastojen mukaan parhaiten (vähiten miinusta) sotekuluissa, koska siellä ei olekaan kepun maakuntamallia. Ottakaa mallia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anniina Valtonen tilittää - Potkut avasivat sanaisen arkun: "Ainut asia elämässä..."
Suosikkimeteorologi ja Puoli seitsemän -ohjelmasta tuttu Anniina Valtonen elää uutta vaihetta elämässään. Ylen muutosneu1163717Purraa riepoteltiin kuin märkää rättiä...
...Purra vastaukset olivat pelkkää persujargonia, hermotkin kärähtivät hänellä pari kertaa. Arvosanaksi jäi nolla näistä5723196- 981939
Ellen Jokikunnas paljastaa - Näin Ralph-poika, 8, vaikuttaa Italiassa asumiseen: "Jos jossain..."
Miten käy Italiassa asumisen tulevaisuudessa? Ellen Jokikunnas ja Jari Rask remontoivat unelmiensa kodin Italiaan ja sa211413Vaikka pidät minua
Herkkänä ja kilttinä niin tiedät että olen vahvaa tekoa. Vaikka mitä tapahtuisi niin yleensä selviän. Lähes aina. Nyt on501396Nainen, tilanne on nyt tämä
että olen pyristellyt irti vahvoista tunteista sinuun, ja alku on näyttänyt hyvältä. Olisiko viikko jo taisteltu. Vielä821384- 1031193
- 451137
Sheikki Laakso puolustaa poikaansa ja ilmeisesti tunnustaa itse nuorena syyllistyneensä samaan
Perussuomalaisten kansanedustajan Sheikki Laakson poika Nico Laakso on persujen kuntavaaliehdokas Kouvolassa ja aluevaal1251132- 901119