Te-palvelu

Anonyymi-ap

Valmustuin 20.12.2024 ammatillisesta koulutuksesta. Tein välillä opintojen aikana lyhyitä sijaisuuksia yritykselle ja jatkoin niitä valmistuttuani, hain työttömäksi työnhakijaksi 22.12.2024 ja tein kelaan työttömyysetuus hakemuksen. 22.1.2025 tuli vasta selvitys että minun pitää ilmoittaa työpäiväni kelaan koska ilmoitin että teen osa-aika/keikkatyötä, tästä meni muutama viikko ja sain vasta helmikuun alussa päätöksen kelasta että työttömyysturva etuus on hylätty sillä ei ole työvoimapoliittista lausuntoa. Ihmettelin asiaa sillä olin ilmottautunut työttömäksi työnhakijaksi ja minulle tuli työmarkkina torissa työpaikka ilmoituksia sekä hain niitä hyvään tahtiin tammi- ja helmikuussa, soitin kotikuntani työkkäriin ja sieltä sanottiin ettei minun tietojani näy palvelussa ja että on aikaisemminkin tapahtunut niin että hakemus ei ole jostain syystä tullut heille perille vaikka sen olisi lähettänyt ja kehotti minua tekemään uuden, mutta en enään voi sillä olen saanut töitä joten en olisi enään työtön työnhakija. Soitin kelaan tämän puhelin jälkeen ja selitin tilanteeni ja sieltä käskettiin pyytämään uutta lausunto ja hakemaan etuutta udestaan jonka jälkeen he voivat maksaa takautuvasti minulle 22.12.2024 alkaen. Soittelin sitten koko viime viikon kuntani työkkäriin taukojeni aikana ja joka puhelussa tuli vain tylympiä ja tylympiä virkailijoita. Selitin joka kerta tilanteeni ja pyysyn heitä tekemään uuden lausunnon että työnhakuni on alkanut 22.12.2024 ja että minulla on työnhakuprofiili voimassa ja työpaikka ilmoituksia tulee. Jokainen virkailija väitti että olin tehnyt väärän hakemuksen että tein pelkän työnhakuprofiilin vaikka ilmottauduin työttömäksi työnhakijaksi silloin. Yksi virkailija kehotti tulemaan paikan päälle käymään, joten pääsin eilen käymään töitten jälkeen työkkärissä. Jossa oli todella mukava työntekijä joka lisäsi tietoni järjestelmään ja sanoi että laittaa työnhakuni alkamaan 22.12.2024 ja varmistelin muutaman kerran työntekijältä että onko se myt varmasti sieltä asti että saan takautuvasti haettua etuutta johon työntekija vastasi että kyllä. Kerroin tämän hetkisestä työtilanteestani ja että olin alkuun vain 2vko pätkällä ja sopparini loppui 21.2 ja jatkuu 3.3 jonka jälkeen saan olla 20.5 asti. Menin katsomaan työmarkkina torista lausuntoa jonka sain ja siellä mainittiin että työnhaku ei ole ollut voimassa 22.12.2024 - 10.2.2025 jonka aikana olen ollut työttömänä enkä saa työttömyysetuutta ajalta mutta työnhaku on voimassa 24.2 - 3.3 jonka aikana olen valtuutettu työttömyysetuuteen. Vaikka varmistelin virkailijalta monta kertaa että onhan työnhaku nyt voimassa sieltä 22.12 asti ja virkailija vastasi minulle joka kerta kyllä eikä mainunnut mitään että en olisi valtuutettu saaman työttömyysetuutta siltä ajalta. Onko muut olleet samanlaisessa tilanteessa? Ja mitä neuvoja antaisitte minulle? Ajattelin soittaa uudestaan työkkäriin alkuviikosta.

0

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä

IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi
        Maailman menoa
        421
        3627
      2. Mihin sinussa haluan koskea

Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä
        Ikävä
        73
        2970
      3. Kerro nyt jotain

Itsestäsi minkä haluaisit kaivattusi tietävän?
        Ikävä
        130
        1873
      4. On tämä meidän ikäero jo turhan suuri

Kannattaisi tutustua samanikäisiin.
        Ikävä
        120
        1598
      5. Toisen ihmisen sydämellä

leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo
        Ikävä
        146
        1430
      6. Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."

Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://
        Suomalaiset julkkikset
        31
        1377
      7. PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan

kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki
        Ammattiliitot
        160
        1317
      8. Mitä ajattelet kun

Katsot kaivattuasi silmiin? Mitä näet silmissä?
        Ikävä
        75
        1225
      9. Millaisena luonteena

Pidät kaivattuasi??
        Ikävä
        83
        1224
      10. Yleltä tiukka nootti Sohvaperunat-sarjan tyypeistä: "Halutessaan ja tapauskohtaisesti harkiten..."

Näin "Sohvis-julkkiksia" suojellaan! Toisaalta ovathan nämä ihmiset itse lähteneet mukaan reality-ohjelmaan. Että mitä m
        Sohvaperunat
        18
        1135
      Aihe