Kauheeta
meillä sataa vettä kaatamalla
lumet sulaa silmissä,
ja
nyt on vasta helminuun viimenen viikko
yleensä maailskussa alkaa vesisateet,
sanottanah " maailskuussa maa näkyy "
HUHUUUUUU, ONKO KUKAAN KOTONA ?
123
972
Vastaukset
- Anonyymi
Kadut näyttää liukkailta, nyt varmaan tulee kolareita liikenteessä, autot ajaa toistensa perään ja kylkee, saa varoa etteivät luista ihmisten päälle,
just äsken radio kuulutti liikenne kolarista,
kokemattomat autoilijat ei välttämättä osaa varoa liukaita kelejä, autoa on vaikea hillitä jos vauhti on kova,
joten aina kun on liukkaat kelit kokenu autoilija ajaa hitaasti, kun aja hitaasti varoen autoa on helpompi hallita liukkailla kelillä,
mun peräänki on joskus vuosien varrella muutaman kerran joku ajanu , seki voi olla tosi vaarallinen tilanne siinä saataa edessä olevalta kuskilta niskat nyrjähtää, onneksi ei niin käyny mlle mutta melkonen säikäys se on perään tömähtää joku. HUH. - Anonyymi
Satanut on.
Kotona, hallikilpailut seurannassa, vaikka näitä tämän hetken huippuja en vielä tunnista, seuraan kuinka käy, hyviä, lahjakkaita naisia ja miehiä, kunhan jaksaisivat treenata ja kehittyä.
Huomenna auton kanssa liikenteeseen, liukasta oli ulkona, mutta piikki lenkkareilla onnistui kävely kuin kesäisellä hiekkapolulla.
Iltalenkki vielä tekemättä, mutta ennättäähän tässä ennen kuin yöpuulle kiipeän. - Anonyymi
Kävin uima reissulla, ihmisiä aivan älyttömästi hallissa, mikä ihme nyt villitsee ihmisiä uimaa vaikka sataa vettä kaatamalla,
kadutki virtaa kuin joki, hirvitti ajaa autolla päin virtaa, piti vain kuvitella että enne tässä oli katu heh,
kyllä liikenne oli todella varovista,
surua pukkaa, ei millää tahdo käsittää / hyväksyä
miksi nuorempien pitää kuolla,
järjestys pitäisi kuolemallaki olla,
sydänsuru viiltää syvältä , sielu nyykyttää koko ajan,
en yhtää tiedä miten elämä jatkuu kun lopullinen lähtö tulee saatohidossa olevalle nuorelle,
täytyy vain ajatella, elämä jatkuu,
ja elämä on rajallista, toisten pitää lähteä toiset jää vielä joksiki aikaa rakentamaan elämäänsä,
kaikki me täältä jokatapauksessa lähdemme vuorollamme,
omalle kohdalle lähtö olisi jo normaali ilmiö, mutta nuremman kohdalle on vaikea pois lähtö hyäksyä,
vain luoja tietää miksi järjestys on tämä,
----
kevättä kohti mennään hurjaa vauhtia, siitä iloitkaamme,
jos näkisimme vielä ihanan kesän
vaikka maailma euroopassa on ihan sekasi, kaikenlaista kuohintaa ja huolta pahoivointia epävarma eurooppa nyt aiheuttaa kaikille kansalisille, ikävä kyllä,
rukoilkaamme luojaa armahtamaan pahemmalta tulevaisuudelta.
---- Anonyymi
Minä käyn uimassa vain arkipäivisin ,parina päivänä viikossa ja menen aamulla klo. 8-9 välillä. Täälä ei ole siihen aikaan ruuhkaa hallissa ja voi rauhassa uida omaa vauhtia.
Ilta päivällä ja viikonloppusin halli tupaten täynä ja paljon lapsi perheitä siellä , ei meinaa edes mahtua radalle silloin ja uiminen niin hidasta , että kylmä tulee ihan sielä vedessä. - Anonyymi
Minä käyn uimassa vain arkipäivisin ,parina päivänä viikossa ja menen aamulla klo. 8-9 välillä. Täälä ei ole siihen aikaan ruuhkaa hallissa ja voi rauhassa uida omaa vauhtia.
Ilta päivällä ja viikonloppusin halli tupaten täynä ja paljon lapsi perheitä siellä , ei meinaa edes mahtua radalle silloin ja uiminen niin hidasta , että kylmä tulee ihan sielä vedessä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilta päivällä ja viikonloppusin halli tupaten täynä ja paljon lapsi perheitä siellä , ei meinaa edes mahtua radalle silloin ja uiminen niin hidasta , että kylmä tulee ihan sielä vedessä.Oho, kone temppuili ja kolmeen kertaan tuli tekstin. Kertaus on opintojen äiti vai miten se menikään :)
- Anonyymi
Huhuu, ei ole ketään täälläkään.
Valvottu yö on pitkä ja mieli ei mettä keitä.
mittari näyttää ulkona plussaa, ja sisällä liian kuumaa.
"Koskaan ei ole kohillaan," sanoin, kun tyynyäni kohentelin.
Sitäpä tein. Ei asettunut olo mukavaksi, mutta tässä se hiljalleen
olo ja mieli paranevat, kun aamu tuo vähän valoa ja on helpompi suunnistaa tuolla sumussa.
Huomenia tai päivää, kun kotiudutte.- Anonyymi
Onko sivut jumissa?
- Anonyymi
06:56:11
tuon yllä olevan viestin kirjoitin ja lähetin, perille tuli, vaikka laite ilmoitti, että "Yritä myöhemmin uudelleen", en yrittänyt, kun se heti näkyi täällä, mutta ei ole päivittynyt,
Päivääkin ennätän sanoa, ajelin kaupoissa ja autoliikkeessä, oli pieni tiivistevika ovessa, kiinnittivät sen ja ei maksanut mitään.
Olihan tavaraa kaupoissa ja paljon alennuksia, 50% lihasta, 30% hedelmistä ja pieniä alennuksia sieltä täältä näkyi kuitissani.
Paljon en ostanut, mutta alennukset olivat yhteensä 10,79 euroa, joten saa sitä joskus halvallakin ruokaa! En edes hamstrannut, vaikka lihaa oli 50% alella ja parasta ennen päiväykseenkin vielä 3 päivää!
Nyt ruokkimaan lintuja, muuten, liukasta on, piikkikengät jalkaan, mittari näyttää + 2,2. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko sivut jumissa?
On se ollu jumissa,
minulta on ainaki 2 juttua jääny lähtemättä
tai lentäny bitti avaruuteen tuntemattomaan kohteeseen,
en ole viittiny perään huudella,
joku leikkii osaajaa,
joka osaa estää muitten jutut,
olisko katkera jostain syystä
vinoutunu psyyke hänellä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On se ollu jumissa,
minulta on ainaki 2 juttua jääny lähtemättä
tai lentäny bitti avaruuteen tuntemattomaan kohteeseen,
en ole viittiny perään huudella,
joku leikkii osaajaa,
joka osaa estää muitten jutut,
olisko katkera jostain syystä
vinoutunu psyyke hänellä.Nyt ei ollut häiriötä.
Ei tuo eilinen ollut kenenkään kirjoittajan syy!
Kaikissa viestiketjuissa sama juttu, Hillakin kirjoitti , samoin mkr, että ei lähtenyt ja sitten lähti kolme.
Pakkanen on nyt mahallaan ja vettä sataa niskaan, maha kastuu maatessa ja lumet sulavat . Ei täällä nuo kamalat lumikasat ihan heti vetenä virtaa, siihen menee aikaa ja palaa rahaa, niitä siirretään pois pihoilta, keskustoista ajetaan lumenkeräyspaikoille. Täällä tehdään niin. Lumet sulavat siellä kesän aikana.
Helsinki se kaataa lumet ja talven pskat lumien mukana mereen.!!
Missä on järkevyys saasteista ja roskaamisesta. Ihmisiä kielletään, kaupunki jatkaa omaa käytäntöään.
- Anonyymi
Meilläpäin on kaikki ihan sulaa, sumuista kyllä ,mutta ei sada vettä.Plus 2 astetta ,eikä lainkaan liukasta.
- Anonyymi
meillä sataa, melkein tauotta, ja +2,7 oli mittarissa, sitä se on ollut nämä viime päivät.
- Anonyymi
Kotona, ihan hiljaiseloa täällä näyttää olevan.
Voisi sanoa, että kun taistot taukoavat, on hetki aikaa rauhoittumiseen, mutta voimakkaat jalkasäryt kyllä rauhoittavat.
Välillä kävelyä ja sitten uusi yritys , jos unijukka löytyisi jossain kipujen välissä. Hermo jumissa, kipu ei ole mikään pieni jumitus, eikä särkylääkkeet auta.
Kotona oleillut ja täällä tätä valvomista harjoittelen.
Pitääkö mennä syömään, lohtusyöntiä.- Anonyymi
Minullaki on toinen jalka kipee, siihen voi olla kehittymässä kuolio, siinä oli säärihaava, sitten kun se iho umpeutui siihen jäi kuitenki kipu jalka pettää usein altani meinaan kaatua,
mun kai pitäis mennä sitä näyttämään lääkäriin mutt-ku en millää saa aikaseksi, lääkäriin meno on sitten vastenmielistä, nuorena ja reveenä kävi reipaasti lääkärissä jos oli tarvis nyt vanhan ei millä lähtis, lääkäriin meno on kovin vasten mielistä, onko kenellekkää muilla kuin minulle, olenko aina joka ei enään haluaisi ikinä mennä lääkäriin,
itse ole pähkäilly,
lääkärin pitäisi tulla mua kotiin katsomaan ja samoin sairaanhoitajien ja laporatorio virkailijoittenki pitäisi kotoa minulta tulla hakemaan verikokeet, en kertakaikiaan jaksaisi lähteä mihinkää terveyskeskukseen istua tököttämään ja odottamaan että pääsis vastaan otolle,
KYSYMYS :
eikö suomeen voisi kehittää lääkäripalveluja niin että lääkäri tulee vanhusta katsomaan kotiin, kun vanhuksille liikkuminen ON hankalaa,
muistan aikoinaa sodan jälkeen maalla, siellä tuli kannan LÄÄKÄRI käymään KOTONA jos lapsi oli sairas tai jos vanhemista toinen oli pahasti sairastunu,
MIKSI nykyisin ei voida tämmöstä palvelua keksiä yhteiskuntaamme ???? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minullaki on toinen jalka kipee, siihen voi olla kehittymässä kuolio, siinä oli säärihaava, sitten kun se iho umpeutui siihen jäi kuitenki kipu jalka pettää usein altani meinaan kaatua,
mun kai pitäis mennä sitä näyttämään lääkäriin mutt-ku en millää saa aikaseksi, lääkäriin meno on sitten vastenmielistä, nuorena ja reveenä kävi reipaasti lääkärissä jos oli tarvis nyt vanhan ei millä lähtis, lääkäriin meno on kovin vasten mielistä, onko kenellekkää muilla kuin minulle, olenko aina joka ei enään haluaisi ikinä mennä lääkäriin,
itse ole pähkäilly,
lääkärin pitäisi tulla mua kotiin katsomaan ja samoin sairaanhoitajien ja laporatorio virkailijoittenki pitäisi kotoa minulta tulla hakemaan verikokeet, en kertakaikiaan jaksaisi lähteä mihinkää terveyskeskukseen istua tököttämään ja odottamaan että pääsis vastaan otolle,
KYSYMYS :
eikö suomeen voisi kehittää lääkäripalveluja niin että lääkäri tulee vanhusta katsomaan kotiin, kun vanhuksille liikkuminen ON hankalaa,
muistan aikoinaa sodan jälkeen maalla, siellä tuli kannan LÄÄKÄRI käymään KOTONA jos lapsi oli sairas tai jos vanhemista toinen oli pahasti sairastunu,
MIKSI nykyisin ei voida tämmöstä palvelua keksiä yhteiskuntaamme ????Se on rahakysymys. Vanhaan hyvään aikaan potilas maksoi koko lääkärinkäynnin, ei yhteiskunta avustanut. Lääkärin sai kotiin, jos oli varaa maksaa.
Nyt yhteiskunta natkuilee ja säästää. Tasapuolisesti kaikilta pois. Lääkärille ei matkakorvauksia makseta.
Potilas menköön taksilla Kela korvaa.
- Anonyymi
Juu, ikkunasta näkyy nyt paljas nurmikko. Uskon kyllä, ettei lumentulo vielä tähän loppunut. Pitää vaan hetken taukoa. Viime vuonnakin tuli Stadissa lunta vielä juuri ennen vappua.
- Anonyymi
Huono ilma vettä sataa ja on pimeetä , asioillekki pitäis lähteä, mutta ihan hirvittää tuommoseen ilmaan lähteä :
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huono ilma vettä sataa ja on pimeetä , asioillekki pitäis lähteä, mutta ihan hirvittää tuommoseen ilmaan lähteä :
Onko paras ilma pohjoisessa. Ei sada lunta ja mittari näyttää vuoroin plussa, vuoroin jotain - 0,4 astetta.
Olihan hieno ulkoilureissu kahdeksan jälkeen. Ei käynyt edes tuuli, mutta näyttää jäällä olevan paljon vettä. Ei ollut yhtään moottorikelkkaa ainakaan tänään siellä ajellut.
Pilkkimiehet nyt ei taida välittää mistään, merelle miehen mieli. Kunhan eivät hukkuisi.
Sumuista oli aamusta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko paras ilma pohjoisessa. Ei sada lunta ja mittari näyttää vuoroin plussa, vuoroin jotain - 0,4 astetta.
Olihan hieno ulkoilureissu kahdeksan jälkeen. Ei käynyt edes tuuli, mutta näyttää jäällä olevan paljon vettä. Ei ollut yhtään moottorikelkkaa ainakaan tänään siellä ajellut.
Pilkkimiehet nyt ei taida välittää mistään, merelle miehen mieli. Kunhan eivät hukkuisi.
Sumuista oli aamusta.Tällähetkellä paistaa aurinko, vihdoinki iloisen näköstä ulkona,
aamupäivän satoi vettä
taivas oli rakaasti pilvessä, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tällähetkellä paistaa aurinko, vihdoinki iloisen näköstä ulkona,
aamupäivän satoi vettä
taivas oli rakaasti pilvessä,Mukavaa alkua maaliskuulle!
Kotona, urheiluhullu seuraa kisoja, kun ne ovat vapaasti katsottavissa ja kuultavissa Ylen palveluissa.
Istuin tuossa sohvalla ja juttelin siskoni kanssa puhelimessa. Meitä on enää tytöt perheestämme jäljellä. Läheisyys on säilynyt, vaikka välimatkojen päässä olemme toisistamme asuneet useampaan otteeseen. Luottamus ja sisar rakkaus, samoin kuin veljien kohdalla, aina muistot tuovat kivoja asioita mieleen, emme koskaan olleet riidoissa keskenämme, ei ollut perintöriitoja, eikä tapeltu suosikin asemasta.
Mieleeni tuli aika puolisoni kuoleman jälkeen. Pikkuveli tuli luokseni, hänelle oli hyvin tärkeää minun selviytymiseni järkytyksestä, sekä siitä, kuinka jaksan hoitaa kaikki asiat yksin.
Pidimme pienet talkoot, ja muistan olleeni itkemättä ne hetket, kun hänen pulppuileva huumorinsa poisti rasituksen, vaikka urakkamme oli melkoinen. Minulle se oli apua enemmän kuin hän varmasti edes ajatteli ja tiedän korvanneeni sen ajan ja hetkien lohdun hänelle hänen viimeisinä vuosinaan.
Sellaista se on sisarusten rakkaus, ja nyt ei pikkuveli enää soita ja kysy; "Mitä sinulle kuuluu, kuinka voit?"
Voin hyvin, kiitos sisko, kysyin samaa häneltä, "ei mitään hätää."
Ei minullakaan. Olen kotona. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mukavaa alkua maaliskuulle!
Kotona, urheiluhullu seuraa kisoja, kun ne ovat vapaasti katsottavissa ja kuultavissa Ylen palveluissa.
Istuin tuossa sohvalla ja juttelin siskoni kanssa puhelimessa. Meitä on enää tytöt perheestämme jäljellä. Läheisyys on säilynyt, vaikka välimatkojen päässä olemme toisistamme asuneet useampaan otteeseen. Luottamus ja sisar rakkaus, samoin kuin veljien kohdalla, aina muistot tuovat kivoja asioita mieleen, emme koskaan olleet riidoissa keskenämme, ei ollut perintöriitoja, eikä tapeltu suosikin asemasta.
Mieleeni tuli aika puolisoni kuoleman jälkeen. Pikkuveli tuli luokseni, hänelle oli hyvin tärkeää minun selviytymiseni järkytyksestä, sekä siitä, kuinka jaksan hoitaa kaikki asiat yksin.
Pidimme pienet talkoot, ja muistan olleeni itkemättä ne hetket, kun hänen pulppuileva huumorinsa poisti rasituksen, vaikka urakkamme oli melkoinen. Minulle se oli apua enemmän kuin hän varmasti edes ajatteli ja tiedän korvanneeni sen ajan ja hetkien lohdun hänelle hänen viimeisinä vuosinaan.
Sellaista se on sisarusten rakkaus, ja nyt ei pikkuveli enää soita ja kysy; "Mitä sinulle kuuluu, kuinka voit?"
Voin hyvin, kiitos sisko, kysyin samaa häneltä, "ei mitään hätää."
Ei minullakaan. Olen kotona.Hohoijaaaaaa,
raskas on elon-ilta yksin jäänelle vanhukselle,
puoliso ja suurin osa lähiomaisista kuolleet,
onneksi on omat jälkeläiset sentään ilonani,
he kylläki elää omaa perheelämäänsä,
mutta ovathan he puhelinen päässä kuitenki,
vanhuus on ankeeta aikaa,
ei saa enään itteään liikkelle,
vanha ihminen on kehonsa ja kotinsa vanki,
toivottavasti tämmöstä " virike köyhää " elämää ei tarvi elää enään kavuaakaan,
muistais vain luoja hakea vanhan ja väsyneen ajoissa pois.
- Anonyymi
Kävin saunassa. Vielä päälle kuukausi sitten saunomiseni oli epäsäännöllistä, mutta olen nyt pyrkinyt käymään vuorollani kerran viikossa, etten turhasta maksa.
Itselläni on ihan omat saunatapani, jotka toistuvat kellonlyömälleen.
🌿🌿🌿
Heitän kovia löylyjä ja kaadan välillä kauhalla kylmää vettä päähäni, kasvoille ja selkään. Sitten käyn peseytymässä ja vielä takaisin löylyyn, samat seremoniat. Muutama minuutti vaille laitan kaikki ämpärit ja kauhat alassuin siististi riviin, vedän lastalla penkin, portaat ja lattian. Ja sitten voi naapuri jo tulla puolelleen. Suihkuttelen vielä, sitten vedän lastalla pesuhuoneen penkin ja lattian, laitan vadit siististi, tuuletan myös hyvin.
Kaikki saunojat eivät ole näin kohteliaita. On inhottava mennä epäsiistiin pesuhuoneeseen tai saunaan jossa vadit on puolillaan vettä, lattia ja penkki märkinä edelliseltä kävijältä.- Anonyymi
Ai jaa teillä on yhteis-sauna taloyhtiössä,
tavlaan se onki parempi kuin esm. minullaki sauna kuuluu tähän omaan huoneistoon,
muinoin kun meillä oli rivitalo asunto, siellä oli yteissauna
varsinki puolisoni kävi aina perheemme omalla ajalla siellä saunassa,
itse vanhemuuten en enään kovin aktiivisesti käyny,
kävin mieluummin omassa kylpyammessa, omassa kylppärissä,
tänään on ollu laiskiaisen päivä en ole saanu mitää aikaseksi, köllötelly ja oleskellu vaan,
jokohan se on merkki huonommasta kunnosta,
tämä saamattomuus aiheuttaa entistäki huonompaa olotilaa,
oliskohan huomenna parempi päivä, toivonmukaan on. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai jaa teillä on yhteis-sauna taloyhtiössä,
tavlaan se onki parempi kuin esm. minullaki sauna kuuluu tähän omaan huoneistoon,
muinoin kun meillä oli rivitalo asunto, siellä oli yteissauna
varsinki puolisoni kävi aina perheemme omalla ajalla siellä saunassa,
itse vanhemuuten en enään kovin aktiivisesti käyny,
kävin mieluummin omassa kylpyammessa, omassa kylppärissä,
tänään on ollu laiskiaisen päivä en ole saanu mitää aikaseksi, köllötelly ja oleskellu vaan,
jokohan se on merkki huonommasta kunnosta,
tämä saamattomuus aiheuttaa entistäki huonompaa olotilaa,
oliskohan huomenna parempi päivä, toivonmukaan on.Hyvää sunnuntai aamua.
Minulla on saunavuoro perjantaisin.
Sydämelle tekee hyvää käydä edes kerran viikossa saunassa.
Teen samoin kuin kirjoittaja tuolla yläpuolella. Siistin jälkeni ei jää saippuajälkiä eikä pesuvaahtoja edes ritilöiden alle.
Eilen oli hiukan laiskempaa, tuli katsottua hiihtoja ja mäkihyppyä, ja laitoin ruokaa reilummin, koska aina pakastan osan ihan annoskokoihin, ei tarvitse isoa määrää lämmitellä, eikä jää tähteitä.
tuoretuotteina ostin kanafileitä ja ne pakastin sellaisenaan, koska yleensä nuoremmat vieraat tykkäävät kanasta, ja silloin on hyvä yllätyksenkin varalta olla aina pakkasessa tuotetta, joka ei ole ollut puolta vuotta pakkasessa.
Lueskelin Kalevalan runoja tässä yöllä, kun heräsin outoihin ääniin, ei mitään kummituksia, vaan liikettä ulkona, Uni ei enää tullut, mutta tuli juotua aamukahvi yökahvina.
Kahvin hinta nousee, mutta ei minua haittaa, Laitan yhden mitan kahvinporoja ja 1,5 desiä vettä, ei tule kahvi kalliiksi, kun ei keitä viemäriin heitettävää, sen keittää, minkä juo.
Oli jalkasärkyäkin yöllä, mutta ei ole kotona yhtään särkypilleriä, joten kamferisalvalla voitelin, hävisi hiljalleen kivut ja kiusa.
Kummallista se on kun ikääntyy, vaivoja ilmaantuu, mutta onneksi eivät ole pysyviä, rasitusta kai, ja vammojen seurauksia.
"Tuiskun alla särkee", sanoi tuttava vanhus ja on oikeassa. Kun aamuyöllä katsoin ikkunasta, satoi lunta, eli räntää se oli, kun plussalla mittari. Märkää se on tuolla maassa vieläkin, jokainen jalan jälki näkyy, kun koiran ulkoiluttaja tuossa ohi meni.
Talvi ei taida kovin ottein ainakaan pariin viikkoon koetella, ennusteen mukaan. Jos pian pääsis pesemään lakanpyykkiä ja viemään ulos narulle kuivumaan. Se on tapa, pesen aina kaikki lakanat ja muun valkopyykin, pyyhkeet ja tyynyliinat vasta sitten, kun saan ne ulos kuivumaan. Kyllä ne pyykkikaapissa säilyvät, kun ei niissä ole mitään hajusteita koskaan käytetty.
Ja valkoinen hanki olis hyvä valkaisija, mutta taitaa mennä viimeisetkin.
Nyt olis se ammulenkin aika, ei lenkki kainalossa saunan ympäri, vaan kävellen tuolla puhtaassa ilmassa.
Hiihtokeskuksissa kuulemma alkaa hiljentyä, nyt panee miettimään, jos hyvät kelit tulevat, niin ajelenpas jonnekin niistä. Mieli tekee. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvää sunnuntai aamua.
Teen samoin kuin kirjoittaja tuolla yläpuolella. Siistin jälkeni ei jää saippuajälkiä eikä pesuvaahtoja edes ritilöiden alle.
Eilen oli hiukan laiskempaa, tuli katsottua hiihtoja ja mäkihyppyä, ja laitoin ruokaa reilummin, koska aina pakastan osan ihan annoskokoihin, ei tarvitse isoa määrää lämmitellä, eikä jää tähteitä.
tuoretuotteina ostin kanafileitä ja ne pakastin sellaisenaan, koska yleensä nuoremmat vieraat tykkäävät kanasta, ja silloin on hyvä yllätyksenkin varalta olla aina pakkasessa tuotetta, joka ei ole ollut puolta vuotta pakkasessa.
Lueskelin Kalevalan runoja tässä yöllä, kun heräsin outoihin ääniin, ei mitään kummituksia, vaan liikettä ulkona, Uni ei enää tullut, mutta tuli juotua aamukahvi yökahvina.
Kahvin hinta nousee, mutta ei minua haittaa, Laitan yhden mitan kahvinporoja ja 1,5 desiä vettä, ei tule kahvi kalliiksi, kun ei keitä viemäriin heitettävää, sen keittää, minkä juo.
Oli jalkasärkyäkin yöllä, mutta ei ole kotona yhtään särkypilleriä, joten kamferisalvalla voitelin, hävisi hiljalleen kivut ja kiusa.
Kummallista se on kun ikääntyy, vaivoja ilmaantuu, mutta onneksi eivät ole pysyviä, rasitusta kai, ja vammojen seurauksia.
"Tuiskun alla särkee", sanoi tuttava vanhus ja on oikeassa. Kun aamuyöllä katsoin ikkunasta, satoi lunta, eli räntää se oli, kun plussalla mittari. Märkää se on tuolla maassa vieläkin, jokainen jalan jälki näkyy, kun koiran ulkoiluttaja tuossa ohi meni.
Talvi ei taida kovin ottein ainakaan pariin viikkoon koetella, ennusteen mukaan. Jos pian pääsis pesemään lakanpyykkiä ja viemään ulos narulle kuivumaan. Se on tapa, pesen aina kaikki lakanat ja muun valkopyykin, pyyhkeet ja tyynyliinat vasta sitten, kun saan ne ulos kuivumaan. Kyllä ne pyykkikaapissa säilyvät, kun ei niissä ole mitään hajusteita koskaan käytetty.
Nyt olis se ammulenkin aika, ei lenkki kainalossa saunan ympäri, vaan kävellen tuolla puhtaassa ilmassa.
Hiihtokeskuksissa kuulemma alkaa hiljentyä, nyt panee miettimään, jos hyvät kelit tulevat, niin ajelenpas jonnekin niistä. Mieli tekee.Tuon taidon tahtoisin oppia ,
osaat hyvin suunitella syömisesi ,
minulla ei sitä taitoa ole,
siksi minulla menee aivan liikaa ruokaa haaskioon,
kirjoiti mielenkiintoisen jutun,
tuliki kysymys mieleen,
asutko omakotitalossa, kun suunnittelet pyykkiä pihalle kuivumaan,
se muinoin oli todella ihana juttu maalla ,
ulkona kuivatettu raikkassa ilmassa auringossa kirkastunu hyvän tuoksuinen pyykki
oli ihana mankeloida liianavaatekaapeihin,
itsellä pyykki kuivuu taloyhtiön kuivaushuoneessa,
aivan puhdasta sielläki tulee,
ei ehkä saman tuoksuista kuin ulkona kuivatettu puukki,
usein muistelen ja haaveilen maalla asumista , myös puolisoni haave oli muuttaa takasi maalle, mutta luoja kutsui hänet pois maanpäältä liian aikasin,
ikäväkyllä olen liian vanha yksin enään muuttamaan minnekkää, vaikka mieli tekis. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvää sunnuntai aamua.
Hiihtokeskuksissa kuulemma alkaa hiljentyä, nyt panee miettimään, jos hyvät kelit tulevat, niin ajelenpas jonnekin niistä. Mieli tekee.>>Eilen oli hiukan laiskempaa, tuli katsottua hiihtoja ja mäkihyppyä, ja laitoin ruokaa reilummin, koska aina pakastan osan ihan annoskokoihin, ei tarvitse isoa määrää lämmitellä, eikä jää tähteitä.
tuoretuotteina ostin kanafileitä ja ne pakastin sellaisenaan, koska yleensä nuoremmat vieraat tykkäävät kanasta, ja silloin on hyvä yllätyksenkin varalta olla aina pakkasessa tuotetta, joka ei ole ollut puolta vuotta pakkasessa.<<
Itsekin laitan joitain ruokia pienissä pakasterasioissa, yhden tai parin annoksen koolla pakastimeen, josta voin sitten sulattaa. Valmis-kermaperunat jaan rasiassa neljään osaan, saatan irrottaa ne kokonaan rasiasta ja laittaa pieniin pakasterasioihin irralleen, valmiiksi sulatettaviksi. Esim. makkarapaketit avaan kaupasta tultua ja laitan makkaran tai kaksi (kaupan) hedelmäpusseissa pakastimeen, ettei tarvitse sitten jäisinä vaivoin niitä irrotella isosta paketista.
Tämän viikon verkkotilaukseen olen laittanut Kariniemen kanankoivet. 🐔 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuon taidon tahtoisin oppia ,
osaat hyvin suunitella syömisesi ,
minulla ei sitä taitoa ole,
siksi minulla menee aivan liikaa ruokaa haaskioon,
kirjoiti mielenkiintoisen jutun,
tuliki kysymys mieleen,
asutko omakotitalossa, kun suunnittelet pyykkiä pihalle kuivumaan,
se muinoin oli todella ihana juttu maalla ,
ulkona kuivatettu raikkassa ilmassa auringossa kirkastunu hyvän tuoksuinen pyykki
oli ihana mankeloida liianavaatekaapeihin,
itsellä pyykki kuivuu taloyhtiön kuivaushuoneessa,
aivan puhdasta sielläki tulee,
ei ehkä saman tuoksuista kuin ulkona kuivatettu puukki,
usein muistelen ja haaveilen maalla asumista , myös puolisoni haave oli muuttaa takasi maalle, mutta luoja kutsui hänet pois maanpäältä liian aikasin,
ikäväkyllä olen liian vanha yksin enään muuttamaan minnekkää, vaikka mieli tekis.Itse kuivatan kaikki pyykkini kotona. Kylpyhuoneessa on kuivaustanko johon olen laittanut pyykkipoikia stoppaamaan etteivät henkarit liu'u kiinni toisiinsa. Henkareissa kuivatan kaikki, myös pyyhkeet, lakanatkin!
Lakanat tarvittaessa tuon huoneen puolelle henkariin pyykkipojilla kiinnitettyinä, avattuina kuivumaan. Henkarit roikkuvat esim. makuuhuoneen yläkaapin oven kahvoista tai keittiönoven paikalla olevasta voimistelutangosta. Mulla on usein ikkunat auki, eli saavat "ulkoilmaa" sisälläkin.
Joskus, kauan sitten ohikulkijat varastivat vaatteita naruilta, jopa kuivaushuoneesta on joskus hävinnyt jotakin, jota sitten naapurit vihaisina kuuluttavat, että "palauta ottamasi se ja se....!" Vaikka meillä onkin "fiksu taloyhtiö", olen oppinut, etten lainkaan vie tavaroitani julkisiin tiloihin, kun koskaan ei tiedä joistain taloyhtiön, etenkin uusista, vaihtuvista vuokralaisista.
- Anonyymi
Täällä kotona olen puuhannut monenlaista pientä.
Tarkistanut netissä tilin, paljonko siellä on rahaa, tänään tuli parit eläkkeet. Maksoin pieniä, odotavia laskuja.
Sitten vaihdoin uudet lakanat, entiset pesin ja laitoin kuivumaan. Teen tämän aina päälle 3 viikon välein.
Sitten otin pois joitain keittiön yläkaapin lautasia ja kiipesin matalilla kotitikkailla irrottamaan niiden takaa jääkaapin ja pakasteen sähkötöpselin seinästä. Se sulaa nyt ainakin parisen tuntia.
Pitäisi jaksaa viedä bio-roskat ulos.
Sitten jatkaa erilaisen turhan paperiroskan, tiliotteiden ja kuittien repimistä.
Tässä mulla onkin pitkäaikainen työ, kun en joka viikkokaan jaksa tuota selvitystä jatkaa. Olen päättänyt hitaasti, mutta varmasti käydä kaikki laatikkoni läpi. Ja kun huoneet on selvitetty, on vielä vaatehuone sekä kellarikomero. Tässä jonkinlainen 5-vuotissuunnitelma, jos elän ja kykenen.
Eli tänään onnistuin jaksaa tekemään, yhtenä päivänä, aika paljon erilaista. En ole joka päivä lainkaan näin virkku.
Olen ylionnellinen.- Anonyymi
Olet tosi reipas,
mulla on suorastaan painajainen vanhat paperit ja lasku
niitä on komerot täynnä yli kaksikymentä vuoden takisia,
kuinka niistä pääsee eroon ikinä,
jos olis maalaistalo niin tekisin nuotin rautapataan pihalle johonki lätäkköön polttasin kaikki, mutta kun ei ole
on vain kerrostalo asunto, kaikki pitäisi repä ja viedä roskikseen, EN JAKSA vieköön perilliset sitten kun kuolen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet tosi reipas,
jos olis maalaistalo niin tekisin nuotin rautapataan pihalle johonki lätäkköön polttasin kaikki, mutta kun ei ole
on vain kerrostalo asunto, kaikki pitäisi repä ja viedä roskikseen, EN JAKSA vieköön perilliset sitten kun kuolen.Jääkaapin sulatuksessa on se pieni hengästyttävä vaiva, että koska se on lattialla oleva, nk. jenkkikaappi, niin alaosan pyyhkiminen vaatii kurottelua ja se on hiukan vaivalloista, kun ei polvet oikein taivu (tekonivelet ja hiukan ylipainoa). Mutta, onnistui tuo ja on taas lasihyllyt lavuaarissa pestyinä ja kaapit muutoin pyyhittyinä, ruuat takaisin paikoillaan.
Ylihuomenna tulee kaupasta taas lisää ruokaa. On hyvä sulatella nuo aina silloin kun ovat melko tyhjillään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet tosi reipas,
on vain kerrostalo asunto, kaikki pitäisi repä ja viedä roskikseen, EN JAKSA vieköön perilliset sitten kun kuolen.Käy vähän kerrallaan läpi ja revi ja vie pois niin homma tulee tehtyä kuin
huomaamatta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käy vähän kerrallaan läpi ja revi ja vie pois niin homma tulee tehtyä kuin
huomaamatta.Juu, noin minäkin toimin: pitkän ajan kanssa ja kulloisenkin fiiliksen mukaan. Otan nurkkaan esille nuo paperilodjut. Nostan niistä pienen nipun pöydälle, valikoin säästettävät ja roskan revin heti palasina vieressä olevaan pieneen laatikkoon.
Siitä hävitän roskapussini pohjalle revittyinä joitakin papereita ja vanhoja kirjeitä ja kortteja, muu roska peittää ne sitten alleen. En edes muista kaikkia niitä hetken aikaa tuntemiani ihmisiä joilta olen joskus 50 vuotta sitten jonkun kortin saanut! "Kuka tuo oli...?" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, noin minäkin toimin: pitkän ajan kanssa ja kulloisenkin fiiliksen mukaan. Otan nurkkaan esille nuo paperilodjut. Nostan niistä pienen nipun pöydälle, valikoin säästettävät ja roskan revin heti palasina vieressä olevaan pieneen laatikkoon.
Siitä hävitän roskapussini pohjalle revittyinä joitakin papereita ja vanhoja kirjeitä ja kortteja, muu roska peittää ne sitten alleen. En edes muista kaikkia niitä hetken aikaa tuntemiani ihmisiä joilta olen joskus 50 vuotta sitten jonkun kortin saanut! "Kuka tuo oli...?"Sainkin voimia katsella yhtä paperinippua. Siinä oli joitain vuosia sitten kuolleen äitini laskuja ja reseptejä ynnä muita kirjoitelmia. Erään joulun kauppakuitti. En raaskinut repiä. Laitoin ne yhteen kirjekuoreen jossa nimensä päällä. Repiköön joku muu, joskus.
- Anonyymi
Pouta lupasi aamulla että ensi viikolla talvi palaa takaisin. Saa nähdä, miten käy.
Mkr.- Anonyymi
Siis meinaatko että takatalvi tulee,
ei kiva,
se tietää loskaa ja rapakko lentää , - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis meinaatko että takatalvi tulee,
ei kiva,
se tietää loskaa ja rapakko lentää ,Ei se takatalvi ole jos se maaliskuussa tulee.
- Anonyymi
Ihanaa. Rakastan lunta.
Olen tänäänkin jaksanut kumman paljon. Liittyyköhän tämä anemiaan? Itselläni oli hemoglobiini alhaalla ja lääkäri neuvoi ostamaan rautatabletteja. Olen monta viikkoa syönyt Retaferia, 200 mg joka ilta (2x100mg). Luultavasti saamattomuuteni on ollutkin tästä kiinni.
Minulle tuli myös ilmoitus gastroskopiaan menosta, jo tässä kuussa. Odotin, että olisi vasta huhtikuulla. Sitä edeltävästi pitää viikon ajan syödä ulostus- ja vatsan tyhjennys lääkkeitä ja varoa joitain ruoka-aineksia.
Käsissäni on nivelrikkoa eri asteisesti, kävin joskus päälle kuukausi sitten röntgenissä. Senkin vuoksi on lähiaikoina ajanvaraus terv.asemalle. No, huhtikuulla on sitten parempi tieto kaikista näistä taudinkuvista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihanaa. Rakastan lunta.
Olen tänäänkin jaksanut kumman paljon. Liittyyköhän tämä anemiaan? Itselläni oli hemoglobiini alhaalla ja lääkäri neuvoi ostamaan rautatabletteja. Olen monta viikkoa syönyt Retaferia, 200 mg joka ilta (2x100mg). Luultavasti saamattomuuteni on ollutkin tästä kiinni.
Minulle tuli myös ilmoitus gastroskopiaan menosta, jo tässä kuussa. Odotin, että olisi vasta huhtikuulla. Sitä edeltävästi pitää viikon ajan syödä ulostus- ja vatsan tyhjennys lääkkeitä ja varoa joitain ruoka-aineksia.
Käsissäni on nivelrikkoa eri asteisesti, kävin joskus päälle kuukausi sitten röntgenissä. Senkin vuoksi on lähiaikoina ajanvaraus terv.asemalle. No, huhtikuulla on sitten parempi tieto kaikista näistä taudinkuvista.Kyllä olet terve kun jaksat noin suuria tutkimuksia
jaksat juosta,
katteeks käy,
otinki sinun raudanpuuttesta vinkin huomenna oasta Ramavit rautalääkettä, luultavasti minunki vetämättömyys johtuu raudan puutteesta,
sehän sitten kohta nähdään, onko hyötyä, lisääntyykö aktiivisuus oman kunnon kohentamisessa,
kiitos rautalääkeen vinkistä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä olet terve kun jaksat noin suuria tutkimuksia
jaksat juosta,
katteeks käy,
otinki sinun raudanpuuttesta vinkin huomenna oasta Ramavit rautalääkettä, luultavasti minunki vetämättömyys johtuu raudan puutteesta,
sehän sitten kohta nähdään, onko hyötyä, lisääntyykö aktiivisuus oman kunnon kohentamisessa,
kiitos rautalääkeen vinkistä.Ei se tutkimuksissa käynti minun virkeyttäni kysy kun yleensä siirryn taksilla ovelta ovelle... Ottaahan tuo henkisesti voimille ja etenkin tuo gastroskopia... ei se pelota, mutta hiukan hermostuttaa kun on ulkomainen lääkäri, samaten terveysasemalla. En niiden ammattitaitoon oikein luota. Ollut huonoja kokemuksia. Otan kuitenkin tyynesti. Lähden oletuksesta, että saan suomalaistasoisen hoidon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se tutkimuksissa käynti minun virkeyttäni kysy kun yleensä siirryn taksilla ovelta ovelle... Ottaahan tuo henkisesti voimille ja etenkin tuo gastroskopia... ei se pelota, mutta hiukan hermostuttaa kun on ulkomainen lääkäri, samaten terveysasemalla. En niiden ammattitaitoon oikein luota. Ollut huonoja kokemuksia. Otan kuitenkin tyynesti. Lähden oletuksesta, että saan suomalaistasoisen hoidon.
Uskoisin kaikki menee hyvin,
muaki vieroksuttaa ulkolaiset lääkärit,
muutama vuosi sitten olein sairaalassa ja siellä ulkolinen lääkäri oli kai minunpää lääkäri, hän antoi ohjeita sairaanhoitajille, mua aina " hävetti " näyttää paljasta kehoa sille,
sitten sanoi joku päivä etten halua tuota lääkäriä, sitten sitä ei enään näkyny minun oitopisteessä, jälkeempäin on hävettäny oma käytös kun suoraan sanoin etten pidä vieraasta lääkäristä,
varmasti oli ammattitaitoinen kun minun vaivaki parani senohjelilla, olin noi kapri viikkoa sairaalassa,
vieläki häpeän omaa itseni tyhmää epävarmuutta
ulkolisia lääkäreitä kohtaan,
mutta minkäs sille voi kun epäilyttää, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihanaa. Rakastan lunta.
Käsissäni on nivelrikkoa eri asteisesti, kävin joskus päälle kuukausi sitten röntgenissä. Senkin vuoksi on lähiaikoina ajanvaraus terv.asemalle. No, huhtikuulla on sitten parempi tieto kaikista näistä taudinkuvista.Minkälaiset ohjeet sinä olet saanut ? Minulla vatsantyhjennys alkoi edellisenä
päivänä ja aamulla toinen ja sen jälkeen menin kolonoskopiaan. Heikotti.
Voi sen tehdä kokonaankin yhtenä päivänä.
Ei kai niitä tyhjennysaineita viikkoa syödä ja auttaa jos syö kevyemmin pari päivää
ennen vatsantyhjennystä. Ei syö esimerkiksi lihaa. Kasvisosseet yms. tulee
helpommin ulos. Rasvaa jo etukäteen pyllyreikäsi laajasti vaseliinilla.
Kun jatkuvasti joutuu juoksemaan pöntöllä se alkaa aristaa ja voi tulla kipeäksi.
Minä kävin kaikkiaan noin 40 kertaa pöntöllä ennenkuin suolen sisällön
ulostuleminen lakkasi.
Vessan lähellä on oltava koko ajan, sen jälkeen kun alkaa ottaa
tyhjennyslitkua, veteensekoitettua "jauhetta", joka ei maistu kovin hyvälle,
ellei jotain uutta ole keksitty.
Olen ollut kolme kertaa kolonoskopiassa, se ei ole hankalaa, se menee nopeasti
ja jos suolisto on arka ja koskee voi saada kivun lievitystä. Siitä
kannattaa puhua etukäteen lääkärin tai hoitajan kanssa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä olet terve kun jaksat noin suuria tutkimuksia
jaksat juosta,
katteeks käy,
kiitos rautalääkeen vinkistä.Paras rautalääke on nestemäinen Maltofer, siitä ei tule maha kipeäksi.
Sitä voi tiputtaa vaikka ruoan sekaan tarvitsemansa määrän. Se ei paljon
maistu eikä maistu pahalle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se tutkimuksissa käynti minun virkeyttäni kysy kun yleensä siirryn taksilla ovelta ovelle... Ottaahan tuo henkisesti voimille ja etenkin tuo gastroskopia... ei se pelota, mutta hiukan hermostuttaa kun on ulkomainen lääkäri, samaten terveysasemalla. En niiden ammattitaitoon oikein luota. Ollut huonoja kokemuksia. Otan kuitenkin tyynesti. Lähden oletuksesta, että saan suomalaistasoisen hoidon.
Gastroskopia on helppo. Ensimmäisellä kerralla hermostutti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihanaa. Rakastan lunta.
Käsissäni on nivelrikkoa eri asteisesti, kävin joskus päälle kuukausi sitten röntgenissä. Senkin vuoksi on lähiaikoina ajanvaraus terv.asemalle. No, huhtikuulla on sitten parempi tieto kaikista näistä taudinkuvista.Onko nuo uusia ohjeita ? Ei minun tarvinnut olla kuin yön yli syömättä,
kun gastroskopiaan menin, että mahalaukku on tyhjä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihanaa. Rakastan lunta.
Käsissäni on nivelrikkoa eri asteisesti, kävin joskus päälle kuukausi sitten röntgenissä. Senkin vuoksi on lähiaikoina ajanvaraus terv.asemalle. No, huhtikuulla on sitten parempi tieto kaikista näistä taudinkuvista.Pitääkö mahalaukun tähystykseen tyhjentää suoli? Vai tarkoitatko paksusuolen tähystystä eli colonoscopiaa?
- Anonyymi
Nyt päivällä alkoi aurinko paistamaan ja tietty sininen taivas. Kadut on kuivat ja puhtaat täällä lähiössäkin. Ihanaa ,kun kaikki sepelit on jo putsattu pois. Nurmikko on vihreä.
- Anonyymi
Meillä Etelä-Karjalassa en huomannut tänään sateita, mutta eilen illalla ripeksi.
- Anonyymi
Vähenee väki kotoakin.
huhuilemin ei kuulu kun niin monta uutta viestiketjua syntyy päivässä, että entiset kivat jäävät toiselle sivulle.
silmälasit olisi uusittava, kyllä jo mitattu on, kun sais mentyä liikkeeseen ostamaan, aika kalliita näyttää pokat olevan.
laitan näytön isommalle kun luen näitä sivuja ja nettilehtiä, ei särje silmiä ja kostuttavia tippoja, seki auttaa näkemistä.
harmitti eilen Anttolan kaatuminen miesten viestissä, siihen meni pieniki toivo mitalista, vaikka hyvin hän oli silloin kärjen vauhissa.
nähtäväksi jää miten naisten viestin käy. en pane pennejä likoon voitosta, vaikka tietenki toivon tyttöjen onnistuvan.
tulisitte nyt reissuiltanne kotiin kertomaan kuulumisia.
tämä ennen kukonlaulua aamukahvi on taas jalkasäryn syy.- Anonyymi
Hei, muaki harmitti se kaatuminen,
olen sitä mieltä,
jos ei olisi kaatunu mäessä niin suomella olisi ollu mahdollisuksia mitalliin
ainaki hopea olisi ollu mahdollinen,
ties vikka kultaki, ei ne norjalaiset kokonaisuudessaan niin hyviä olleet etteikö suomalaiset olisi norjalisten kannoilla pysynyny,
tosi harmi on se kaatuminen
mutta minkäs sille voi, " vahinko ei tule kellokaulassa " - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hei, muaki harmitti se kaatuminen,
olen sitä mieltä,
jos ei olisi kaatunu mäessä niin suomella olisi ollu mahdollisuksia mitalliin
ainaki hopea olisi ollu mahdollinen,
ties vikka kultaki, ei ne norjalaiset kokonaisuudessaan niin hyviä olleet etteikö suomalaiset olisi norjalisten kannoilla pysynyny,
tosi harmi on se kaatuminen
mutta minkäs sille voi, " vahinko ei tule kellokaulassa "Tuota Anttolan kaatumista kun katsoin eilen kuvaruudutta, tuli mieleeni yksi oma kaatumiseni kesken kilpailun.
olimme Tampereella yu kilpailuissa, ammattiliiton kesäkisat
otin osaa naisten 100 m juoksuun. Tulimme kentälle ehkä vähän myöhässä, koska meillä puhkesi kesken matkan bussista eturengas.
minulle tuli kiire hakea piikkarit kassista, muutoin ennätin vaihtaa vaatteet ja shortsit, sitten sidoin piikkarin nauhat huonosti kun jo huudettiin lähtöviivalle
sain hyvän lähdön, olin johdossa , ketään ei rinnallani ja hups, piikkarin nauha aukesi, kompastuin, olin polvillaan ja nousin kuin ammuttu jaloilleni kompuroin, mutta sain kolmospalkinnon.
otin vahingon takaisin 3 km maastojuoksussa, lähdin viimeisenä ja tulin ekana maaliin.
tekee hyvää joskus hävitä, että tietää paljonko pitää treenata ja varsinkin opetella sitomaan piikkareiden ja lenkkareiden nauhat kunnolla solmuun.
Tänään naisten viesti.
olin kirurgilla, toimenpide tehtiin ja toipumista toivotettiin .
Soittivat sairaalasta perään, no, kotona kuitenkin olen, menen takaisin jos on tarve. en turhia hätäile.
nyt puuduksissa, mutta kunhan ne viestit alkaa, pystyssä pää taas - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuota Anttolan kaatumista kun katsoin eilen kuvaruudutta, tuli mieleeni yksi oma kaatumiseni kesken kilpailun.
olimme Tampereella yu kilpailuissa, ammattiliiton kesäkisat
otin osaa naisten 100 m juoksuun. Tulimme kentälle ehkä vähän myöhässä, koska meillä puhkesi kesken matkan bussista eturengas.
minulle tuli kiire hakea piikkarit kassista, muutoin ennätin vaihtaa vaatteet ja shortsit, sitten sidoin piikkarin nauhat huonosti kun jo huudettiin lähtöviivalle
sain hyvän lähdön, olin johdossa , ketään ei rinnallani ja hups, piikkarin nauha aukesi, kompastuin, olin polvillaan ja nousin kuin ammuttu jaloilleni kompuroin, mutta sain kolmospalkinnon.
otin vahingon takaisin 3 km maastojuoksussa, lähdin viimeisenä ja tulin ekana maaliin.
tekee hyvää joskus hävitä, että tietää paljonko pitää treenata ja varsinkin opetella sitomaan piikkareiden ja lenkkareiden nauhat kunnolla solmuun.
Tänään naisten viesti.
olin kirurgilla, toimenpide tehtiin ja toipumista toivotettiin .
Soittivat sairaalasta perään, no, kotona kuitenkin olen, menen takaisin jos on tarve. en turhia hätäile.
nyt puuduksissa, mutta kunhan ne viestit alkaa, pystyssä pää taasvoi kauheeta, mikä sinulta leikattiin uuuuuh, ku hirvittää,
mua on leikelty pienestä asti
lapsena meinasin kuollakki
mutta viisi suurta laikkausta pelasti minut henkiin,
hyiiiii myöhemmin on ollu suuri syd. leikkaus ja hengissä selvisin siitäki,
--- joskus tai useinki olen miettiny, miksi en saanu lapsena kuolla,
kun tajuki oli jo kankaalla, en tienny maailmasta enään mitään.
näin hullua maailaa en olisi ikinä halunnu nähdä, mutt ku ei ole kuollu ja eletty on kohta sata vuotta maanpäällä, mihin ne silmat ja korvat panis, pakko kai tämä hullu maailma on loppuun asti elettävä, kunnes luoja suostuu vihdoin halemaan vanhuksen pois kitumasta ja kauhistelemasta hullun maailman touhuja,
on se kumma kun noi suurten valtioitten pressat EI viisastu vaikka tietoa on sivistyksestä oikeudenmukaisuudesta rehellisyydestä ja totuuden olemassa olosta,
silti touhutaan ihan hulluja toisten päänmenoski,
empä olisi ikinä halunnu nähdä näin hullua maailmaa sori kun poikkesin aiheesta, hiisto, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
voi kauheeta, mikä sinulta leikattiin uuuuuh, ku hirvittää,
näin hullua maailaa en olisi ikinä halunnu nähdä, mutt ku ei ole kuollu ja eletty on kohta sata vuotta maanpäällä, mihin ne silmat ja korvat panis, pakko kai tämä hullu maailma on loppuun asti elettävä, kunnes luoja suostuu vihdoin halemaan vanhuksen pois kitumasta ja kauhistelemasta hullun maailman touhuja,
on se kumma kun noi suurten valtioitten pressat EI viisastu vaikka tietoa on sivistyksestä oikeudenmukaisuudesta rehellisyydestä ja totuuden olemassa olosta,
empä olisi ikinä halunnu nähdä näin hullua maailmaa sori kun poikkesin aiheesta, hiisto,heh hiihto
aina sama juttu,
kirjaimet lentää ihan omia reittejään minne sattuu
se jotuu siitä kun sormet tanssii konella myös ihan omaan tahtiin,
voi vain nauraa hekottaa omalle vanhuudeleen,
höh ja heh, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
voi kauheeta, mikä sinulta leikattiin uuuuuh, ku hirvittää,
empä olisi ikinä halunnu nähdä näin hullua maailmaa sori kun poikkesin aiheesta, hiisto,Pieni korjausleikkaus, ainahan niissä omat vaaransa on, mutta tavallaan pakko korjata vanhan leikkauksen virhettä.
Vaihdoin siteen ja kaikki on hyvin, pieni vuoto ei henkeä vie.
Syöminen onkin tänään jäänyt juomien varaan, mutta jos aamulla jo puuroakin.
Maailman laajuinen epätasapaino, hallitsijat haluavat kaikki pitää omansa ja aina ei sovinto ole helppoa. Onneksi meillä on ainakin tällä hetkellä ihan rauhallista, ei ole tarvetta valvoa ja miettiä mitä seuraavaksi.
Toivotaan, että jossain on se viisas ja taitava neuvottelija joka saa jotain rajaa noihin uhoamisiin.
Nukutaa rauhassa.
Huomisiin...
- Anonyymi
Huutelin eilen aamuna, naistenpäivän kahvia sänkyyn, mutta ketään ei meillä ollut kuuntelemassa kun minä puhuin.
Ihan huvikseni sitä huutelin, yksinsäisen huvia ja venyttelyä.
Palsta alkaa olla ruokalistoja ja "ketjumarkkinoita", mitä pahemmin osaa toisen haukkua, sen parempi, ja virheitähän meistä löytyy, ilman että on itse asiansa aiemmin kertonutkaan.
Vanhat on nähtävästi hyvämuistisia, mutta ilot on kadonneet. Mikä elämästä vie huumorin ja taidon lukea sitä?
Turhauttavaa, ilotonta, "toisen suulla puhumista, ja se kateus joka vie viimeisenkin totuuden romukoppaan.
Parasta ihmistä ei ole syntynyt, mutta täällä niitä kuulostaa olevan monta, mutta vielä kehitys asteella! Toinen tietää paremmin sen toisenkin asiat.
Jään kuulostelemaan mitä tänään tapahtuu.
Eilisen urheilut, yu kisoissa mitali, hiihdossa hyviä sijoituksia.
Häpeäksi eivät hiihtäjien esitykset olleet, kukin hiihti kykynsä mukaan ja sijoittui sen mukaan listalla.
Tänään naisten 50 km.
Voimia ladulle ja kaikille täällä poikkeaville mukavaa sunnuntaita.
Pikkupakkasta ja aurinko luvassa, nyt en tee käsitöitä, nyt menen aurinkoon., mutta olen kotona. - Anonyymi
Mulla korvat tukossa olen KUURO
tytär tilasi tällepäivälle lääkärin, sinne on nyt kiire kohta,
pysykää te terveenä,
mä lähden nyt. moi.- Anonyymi
Moi moi ! Hyvä, että sinut autetaan lääkäriin ! Tule kertomaan mikä oli tulos
ja miten jakselet, sitten kun jaksat kirjoitella ! Kaikkea parasta sinulle !
terv. "virikekana" ystäväsi - Anonyymi
Hyvää onnea lääkärikäyntiin.
Hyvä kun järjestyi.
Tsemppiä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Moi moi ! Hyvä, että sinut autetaan lääkäriin ! Tule kertomaan mikä oli tulos
ja miten jakselet, sitten kun jaksat kirjoitella ! Kaikkea parasta sinulle !
terv. "virikekana" ystäväsiHuomenna määräsi uudelleen korvalääkäriin toinen lääkäri nyt tukii,
joku sana vilahti oyssistäki saa nähdä ohajtaanko edeleen sinne sitten,
tärkeintä olisi saada kuulo takasi,
kuulolaittettaki kehui mutta se on vielä tuleva juttu koska ensin pitää tutkia mikä aiheutti kuurouden. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvää onnea lääkärikäyntiin.
Hyvä kun järjestyi.
Tsemppiä.Hyvä oli kun tytär pisti töpinäksi,
olin ihan SCHOKISSA kauhuissani tilanteesta,
edeleenkään en kuulu normaalisti, huomenna lisää korva tutkimuksia on tulossa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä oli kun tytär pisti töpinäksi,
olin ihan SCHOKISSA kauhuissani tilanteesta,
edeleenkään en kuulu normaalisti, huomenna lisää korva tutkimuksia on tulossa.Hienosti toimi tyttäresi, ja nyt olet varmasti rauhoittunut kun tiedät että tutkitaan tarkemmin.
Tyttäristä on joskus hyvä apu.! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hienosti toimi tyttäresi, ja nyt olet varmasti rauhoittunut kun tiedät että tutkitaan tarkemmin.
Tyttäristä on joskus hyvä apu.!Onhan jälkeläiset suuri tuki vanhukselle,
olen kyllä hiukan sekasi vielä tämänpäivän kauhun hetkistä,
kuulon menetys on suuri järkytys kun se tapahtuu yht-äkkiä yhdessä yössä, huh ku yhtenä aamuna huomasin olevani kuuro kun heräsin,
aivan käsittämätön tapahtuama oli, kai olisi heti pitäny käydä lääkärissä
mutta ensin kuvittelin että jos se menee ohi, ei menny, onneksi en venytelly tämän pitempään, kiitos tyttäreni kun tilasi ajan tälle päivälle heti,
huomenna jatkuu korvien tutkiminen jatkosta en vielä sen enempää tiedä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huomenna määräsi uudelleen korvalääkäriin toinen lääkäri nyt tukii,
joku sana vilahti oyssistäki saa nähdä ohajtaanko edeleen sinne sitten,
tärkeintä olisi saada kuulo takasi,
kuulolaittettaki kehui mutta se on vielä tuleva juttu koska ensin pitää tutkia mikä aiheutti kuurouden.Hyvä, että' asia meni eteenpäin !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan jälkeläiset suuri tuki vanhukselle,
olen kyllä hiukan sekasi vielä tämänpäivän kauhun hetkistä,
kuulon menetys on suuri järkytys kun se tapahtuu yht-äkkiä yhdessä yössä, huh ku yhtenä aamuna huomasin olevani kuuro kun heräsin,
aivan käsittämätön tapahtuama oli, kai olisi heti pitäny käydä lääkärissä
mutta ensin kuvittelin että jos se menee ohi, ei menny, onneksi en venytelly tämän pitempään, kiitos tyttäreni kun tilasi ajan tälle päivälle heti,
huomenna jatkuu korvien tutkiminen jatkosta en vielä sen enempää tiedä.Se on tavallista, että monesti luulee ja toivoo, että joku vaiva menisi ohi.
Nuorena meni. Nyt on toista, mutta oikein hyvä, että asia on alulla !
Se varmasti helpotti ja rauhoitti sinua edes vähän ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on tavallista, että monesti luulee ja toivoo, että joku vaiva menisi ohi.
Nuorena meni. Nyt on toista, mutta oikein hyvä, että asia on alulla !
Se varmasti helpotti ja rauhoitti sinua edes vähän ?No en tiedä rauhottiko mitenkään,
kuulo on huono
kaikki kumisee oudosti jotenki on oksettava olotila, siis huono olo,
huomenna pitäisi muistaa jaksaa mennä taas jatko tutkimuksiin, vanhalle reissut ovat raskaita, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No en tiedä rauhottiko mitenkään,
kuulo on huono
kaikki kumisee oudosti jotenki on oksettava olotila, siis huono olo,
huomenna pitäisi muistaa jaksaa mennä taas jatko tutkimuksiin, vanhalle reissut ovat raskaita,Toivon, että se edes hiukan rauhoittaa,
että olet päässyt tutkimusten ja hoidon alkuun ?
Apua on luvassa.
Korvien vika on kyllä kamalaa,
kun äänet vaan kumisevat jos jotain kuulee
ja kun korva on tasapainoelin
niin jos siinä on vikaa tulee helposti oksettava olo.
Toivon sinulle paljon voimia nyt ja huomiseen,
että jaksat taas lääkärille mennä !
terv. "virikekana",
aika uupunut virikekana,
ei ole kunto huipussaan täälläkään,
kaikkea muuta ....
Huomiseen ! Kirjoitellaan !
- Anonyymi
Pupujussi tuossa takapihalla istui ja rapsutteli itseänsä, siinä tuli putsattua varpaanvälitkin.
Ei ole vielä ulkoilijat liikkeellä. Ei niitä kyllä tässä paljon liiku, ei ole niin hyviä kävelylle nuo nykyiset tienpinnat, hiekkaakin levitetty, aina jää uuden jään alle ja liukkautta piisaa.
Kuukin on kasvamassa ja korkealla kaarella pyyhkii taivaan kantta näkyvän ajan kulussa, nyt on kyllä niin harmaa taivas ettei kuu kumota.
Vanhuus on yksi elämän vaihe, ei sairautta, mutta suuria muutoksia ikä tuo elämään. Yksin asuvat vanhat jäävät omien taitojensa ja kykyjensä varaan. Moni selviää yksinkin arjesta eikä juhlia taida liikaa olla tarjolla, ei itse enää viitsi mitään järjestää.
Masennus on pahinta mitä kenenkään kohdalle haluaisi.
Viimeinenkin oljenkorsi on otettava esiin, kiivettävä petiltä ylös venyttelemään.
En kyllä pysty samaan venytykseen kun tuo pupujussi pihalla. Sillä ei näy olevan kiristyksiä lihaksissa, eikä kankeutta nivelissä.
Tuskin haluaisinkaan, sanon, kun en kykene edes yrittämään samaa.
Kotona ja omiin ajatuksiin vajonneena jatkan tästä omaa elämääni.
Pupujussikin lähti, pelästyi jotain, tai päätti vain mennä omaan päiväpiiloonsa.- Anonyymi
Kävin nyt siellä kuulokokeessa,
jatkoa on tiedossa en vaan vielä tiedä tarkemmin, luultavasti saan tai tulee lähete sairaalaan lisä tutkimuksiin, niin sanoi korvatutkija,
lääkäri kuulemma soittaa,
toivottavasti KUULEN kun puhelin soi heh heh,
puhelin pitäisi olla kokoajan lähellä, muuten en kuulu ollenkaan sen pirinää,
yksin kun on niin miettii tätä elämän loppvaihetta, joskus tuntuisi hyvältä jos saiasi semmosen hoivan kuin muinoin lapsetki sai, ruoka tudaan nokan alle, ja joku pesee pyykit ja siivoaa, ja hoitaa koko huushollin, minä vain oottaisin valmista, tekisin vain itselle mieleisiä asioita, kuten vain joko köllöttäsin tai jos vielä jaksaisi tehdä käsitöitä istualaan,
noooh saahan stä haaveilla,
pareeeee olisi kun kuolis äkisti pois kitumasta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kävin nyt siellä kuulokokeessa,
jatkoa on tiedossa en vaan vielä tiedä tarkemmin, luultavasti saan tai tulee lähete sairaalaan lisä tutkimuksiin, niin sanoi korvatutkija,
lääkäri kuulemma soittaa,
toivottavasti KUULEN kun puhelin soi heh heh,
puhelin pitäisi olla kokoajan lähellä, muuten en kuulu ollenkaan sen pirinää,
yksin kun on niin miettii tätä elämän loppvaihetta, joskus tuntuisi hyvältä jos saiasi semmosen hoivan kuin muinoin lapsetki sai, ruoka tudaan nokan alle, ja joku pesee pyykit ja siivoaa, ja hoitaa koko huushollin, minä vain oottaisin valmista, tekisin vain itselle mieleisiä asioita, kuten vain joko köllöttäsin tai jos vielä jaksaisi tehdä käsitöitä istualaan,
noooh saahan stä haaveilla,
pareeeee olisi kun kuolis äkisti pois kitumasta.Tämäpä oli "hauskaa": Lääkäri soittaa ! Toivon todellakin, että kuulet ja
kuulet oikein mitä se sanoo ! Varmaan tulee joku paperikin postissa jatkosta ?
Loppuvaiheessa on pinnistelemistä, että "pinnalla" pysyy,
että kykenisi huolehtimaan itsestää ja asioistaan.
Huonoimpina päivinä ei tahdo jaksaa enää mitään. Toivoisi, että joku toinen ottaisi
ohjat käsiinsä, mutta kun ei ole ketään täytyy vaan yrittää pysyä "pinnalla",
ettei joudu laitokseen.
Mukavampaa on kuitenkin olla omissa oloissaan koti.
Ei laitos ole koti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämäpä oli "hauskaa": Lääkäri soittaa ! Toivon todellakin, että kuulet ja
kuulet oikein mitä se sanoo ! Varmaan tulee joku paperikin postissa jatkosta ?
Loppuvaiheessa on pinnistelemistä, että "pinnalla" pysyy,
että kykenisi huolehtimaan itsestää ja asioistaan.
Huonoimpina päivinä ei tahdo jaksaa enää mitään. Toivoisi, että joku toinen ottaisi
ohjat käsiinsä, mutta kun ei ole ketään täytyy vaan yrittää pysyä "pinnalla",
ettei joudu laitokseen.
Mukavampaa on kuitenkin olla omissa oloissaan koti.
Ei laitos ole koti.Eikö tutkittukaan muuta kuin kuulo.
Johan ne sen tiesivät, että et kuule, mutta miksi? siihen et saanut vastausta,
vaikka kyllä kai sillä kuulomittauksellakin jotain selviää.
Toivotaan, että edes pikkuisen paranee.
Ennen anoppini sanoi, että "vaarilla on valikoiva kuulo, kun käskee syömään kuulee hyvin, mutta kun pyytää apua vaikka pyykin vetämiseen, ei tapahdu mitään." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö tutkittukaan muuta kuin kuulo.
Johan ne sen tiesivät, että et kuule, mutta miksi? siihen et saanut vastausta,
vaikka kyllä kai sillä kuulomittauksellakin jotain selviää.
Toivotaan, että edes pikkuisen paranee.
Ennen anoppini sanoi, että "vaarilla on valikoiva kuulo, kun käskee syömään kuulee hyvin, mutta kun pyytää apua vaikka pyykin vetämiseen, ei tapahdu mitään."Saivat selville , kuuro olen,
pikkusen alko jo tuntua että olen liian vaha oikeesti hoidettavaksi,
ku uudelleen samaan kokeeseen kuukauden kuluttua,
vanhuus on kamala tauti,
aivan hirveetä olla avuton inhokki maailmassa, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saivat selville , kuuro olen,
pikkusen alko jo tuntua että olen liian vaha oikeesti hoidettavaksi,
ku uudelleen samaan kokeeseen kuukauden kuluttua,
vanhuus on kamala tauti,
aivan hirveetä olla avuton inhokki maailmassa,Avuttomia voidaan olla, mutta inhokiksi en suostu, vaikka hallitus esimerkiksi
pitääkin vanhoja taakkana. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Avuttomia voidaan olla, mutta inhokiksi en suostu, vaikka hallitus esimerkiksi
pitääkin vanhoja taakkana.Kyllä mä jo inhoan itteäni,
liian vanha
liian monisairas,
siksi ne ei voi hoitaa vanhaa ihmistä,
toisaaltaan varsinki hallitus laskee ei kannata kaikkia hoitaa, ku kuolevat kutenki kohta,
näin se vaan on. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä mä jo inhoan itteäni,
liian vanha
liian monisairas,
siksi ne ei voi hoitaa vanhaa ihmistä,
toisaaltaan varsinki hallitus laskee ei kannata kaikkia hoitaa, ku kuolevat kutenki kohta,
näin se vaan on.Miksi sinun pitää itseäsi inhota ?
Ei vanhuudelle mitään voi
ja kaikki tulevat perässä,
kaikki saavat kokea vanhuuden,
jos niin kauan elävät.
Minua ottaa korkeintaan päähän
tämä vanhuus,
joka rajoittaa elämää kipuineen ja sairauksineen,
mutta en itseäni ala sen takia inhoamaan.
Pikemminkin ehkä vähän säälin itseäni
ja muita vanhoja,
joiden elämää vanhuus rajoittaa nyt,
vaikka vasta äsken olimme iloisia ja meneviä tyttösiä.
Sekin ottaa vähän päähän,
ettei meitä nähdä enää yksilöinä,
niinkuin meillä ei olisi koskaan ollut muuta elämää,
me olemme nyt "vanhusmassaa" vaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi sinun pitää itseäsi inhota ?
Ei vanhuudelle mitään voi
ja kaikki tulevat perässä,
kaikki saavat kokea vanhuuden,
jos niin kauan elävät.
Minua ottaa korkeintaan päähän
tämä vanhuus,
joka rajoittaa elämää kipuineen ja sairauksineen,
mutta en itseäni ala sen takia inhoamaan.
Pikemminkin ehkä vähän säälin itseäni
ja muita vanhoja,
joiden elämää vanhuus rajoittaa nyt,
vaikka vasta äsken olimme iloisia ja meneviä tyttösiä.
Sekin ottaa vähän päähän,
ettei meitä nähdä enää yksilöinä,
niinkuin meillä ei olisi koskaan ollut muuta elämää,
me olemme nyt "vanhusmassaa" vaan.Vanhuus ei tule yksin, on vanha sanonta.
Siihen voisi lisätä, että se tuo mukanaan monta seuralaista.
Ei vain ikä, vaan kyllä koko elämä on sellaista vuoristorataa, että aina ei tiedä selviääkö hengissä tulevasta koitoksesta.
Kun ikää on reippaasti yli 80, alkavat oireet vanhuuden vaivoista olla jo tunnettavissa tai ainakin mielessä.
En oikeastaan pelkää vanhuutta, olen tuntenut niin monta myönteistä vanhuutta elävää , jo yli 90 vuotiastakin, että tiedän ettei kannata jäädä odottelemaan pahempaa kuin on juuri nyt.
Oma mummoni sairastui lähes 90 vuotiaana ja sen taudin mukana meni muisti. Hän liikkui hyvin, ei mitään ongelmia tasapainossa, mutta kun hän oli aina menossa lapsuuskotiinsa. Eksyi, ja usein häntä etsiskeltiin.
Itsellä muisti ainakin omasta mielestäni toimii niin hyvin, että uskallan mennä metsäänkin, pitkille yksinäisille vaelluksille ei toki enää rohkeuskaan riitä, mutta liikun ja tässä kai jo joulukuussa kerroinkin jumppaavani Yle; n Sofian kanssa aamujumppaa aikaa menee 40 minuuttia ja sen jälkeen on tasattava hurjasti hakkaavaa pulssia.
Hiukan on vaivoja jaloissa ja kaatumisvammaa vähän siellä täällä.
Yritetään kuitenkin päästä aamulla liikkeelle liikuntaa sen mukaan mikä sujuu ja mitä haluaa.
Ketään ei kannata alkaa määräämään, jokaisella meillä on omat tapamme ja halumme, mutta aina voi toista kannustaa.
Kannustan siis >Sinua, yritäthän löytää sen sisun ja tahdon jolla olet aiemmin vastuksien alta ylös noussut.
Se kannattaa, tulee parempi mieli. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vanhuus ei tule yksin, on vanha sanonta.
Siihen voisi lisätä, että se tuo mukanaan monta seuralaista.
Ei vain ikä, vaan kyllä koko elämä on sellaista vuoristorataa, että aina ei tiedä selviääkö hengissä tulevasta koitoksesta.
Kun ikää on reippaasti yli 80, alkavat oireet vanhuuden vaivoista olla jo tunnettavissa tai ainakin mielessä.
En oikeastaan pelkää vanhuutta, olen tuntenut niin monta myönteistä vanhuutta elävää , jo yli 90 vuotiastakin, että tiedän ettei kannata jäädä odottelemaan pahempaa kuin on juuri nyt.
Oma mummoni sairastui lähes 90 vuotiaana ja sen taudin mukana meni muisti. Hän liikkui hyvin, ei mitään ongelmia tasapainossa, mutta kun hän oli aina menossa lapsuuskotiinsa. Eksyi, ja usein häntä etsiskeltiin.
Itsellä muisti ainakin omasta mielestäni toimii niin hyvin, että uskallan mennä metsäänkin, pitkille yksinäisille vaelluksille ei toki enää rohkeuskaan riitä, mutta liikun ja tässä kai jo joulukuussa kerroinkin jumppaavani Yle; n Sofian kanssa aamujumppaa aikaa menee 40 minuuttia ja sen jälkeen on tasattava hurjasti hakkaavaa pulssia.
Hiukan on vaivoja jaloissa ja kaatumisvammaa vähän siellä täällä.
Yritetään kuitenkin päästä aamulla liikkeelle liikuntaa sen mukaan mikä sujuu ja mitä haluaa.
Ketään ei kannata alkaa määräämään, jokaisella meillä on omat tapamme ja halumme, mutta aina voi toista kannustaa.
Kannustan siis >Sinua, yritäthän löytää sen sisun ja tahdon jolla olet aiemmin vastuksien alta ylös noussut.
Se kannattaa, tulee parempi mieli.Kiitos kannustuksesta,
pakkohan tässä on jotain kuitenki tehdä vaikka kaikki tunuu omituiselta, on kuin keinuvassa laivassa heh toisella korvalla hieman kuulen jotain mutta puheesta ei saa oikein selvää, toinen korva mököttää kuurona,
ja minä keineun kuin aalokossa heh, pyykkiä pistin jo yhden koneelisen kuivumaanja toinen koneellinen pyörii kylpprissä,
en uskalla jattää konetta yksin pyörimään, joten haikeena kattelen vaan ikkunasta kun on niin kaunis ilma ja minä en pääse ulos, en kyllä oikein jaksaiskaan, kun toi laiskamato vaivaa minussa, estää monenlaiseia asioita tekemästä,
aina vaan mietin, kuolis pois ei tervis enään kitua täällä kenekää vaivoina ja huolen aiheena. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos kannustuksesta,
pakkohan tässä on jotain kuitenki tehdä vaikka kaikki tunuu omituiselta, on kuin keinuvassa laivassa heh toisella korvalla hieman kuulen jotain mutta puheesta ei saa oikein selvää, toinen korva mököttää kuurona,
ja minä keineun kuin aalokossa heh, pyykkiä pistin jo yhden koneelisen kuivumaanja toinen koneellinen pyörii kylpprissä,
en uskalla jattää konetta yksin pyörimään, joten haikeena kattelen vaan ikkunasta kun on niin kaunis ilma ja minä en pääse ulos, en kyllä oikein jaksaiskaan, kun toi laiskamato vaivaa minussa, estää monenlaiseia asioita tekemästä,
aina vaan mietin, kuolis pois ei tervis enään kitua täällä kenekää vaivoina ja huolen aiheena.Hei, onneksi olet jotenkuten toimintakykyinen sentään,
huonomminkin voisi olla.
Toivon, että korvallesi voisi jotain tehdä,
on se elämää häiritsevä vaiva.
En tiedä, saatko saatko sinä kuulukojeen,
mutta se auttaa kuulemista
ja muut häiritsevät äänet häipyvät,
kun kuulee ulkopuoliset äänet.
Ilman kuulokojetta kuulee pään verisuonien kohinaa
ja kaikenlaista suhinaa ja tinnitusta.
Kuukaudenko nyt joudut odottamaan seuraavaa lääkärikäyntiä ?
kyselee "virikekana" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos kannustuksesta,
aina vaan mietin, kuolis pois ei tervis enään kitua täällä kenekää vaivoina ja huolen aiheena.Ei kai sinulla olisi Menieren oireyhtymä ? Se ilmenee moninaisena.
Lievänä ja voimakkaana. Se heikentää kuuloa. Se on sisäkorvan tauti.
Minulla esiintyy kahta versiota siitä, joskus huippaa ja on huonoa
parikin viikkoa, joskus taa tulee voimakkaita kierrehuimauskohtauksia,
jotka voivat kestää minulla kolme päivää ja sitten alkavat laantua.
Jokaisella tauti on erilainen. Jonkun kohtaus voi olla kestää 20 minuuttia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hei, onneksi olet jotenkuten toimintakykyinen sentään,
huonomminkin voisi olla.
Toivon, että korvallesi voisi jotain tehdä,
on se elämää häiritsevä vaiva.
En tiedä, saatko saatko sinä kuulukojeen,
mutta se auttaa kuulemista
ja muut häiritsevät äänet häipyvät,
kun kuulee ulkopuoliset äänet.
Ilman kuulokojetta kuulee pään verisuonien kohinaa
ja kaikenlaista suhinaa ja tinnitusta.
Kuukaudenko nyt joudut odottamaan seuraavaa lääkärikäyntiä ?
kyselee "virikekana"Just noin on,
korvissa suhisee,
ja kuuluu kummia piipauksia,
normaaleita ääniä ei kuulu,
ei millä tahdosaada selvää mitä ne puhuu,
-----
nyt aamulla sai suru viesti
nyt vaan syvältä kouristaa suru, itkua vääntää,
eikä jutusta tule nyt mitään,
nuorinma tyttären puoliso kuoli eilen ennen puolta yötä,
suru ei lopu ikinä, ei nuorten pitäisi kuolla
kuolemallaki pitäisi jokin vuoro numero olla,
vanhusten kuolema olisi ensin,
mutta kun luoja suunnittelee toisin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Just noin on,
korvissa suhisee,
ja kuuluu kummia piipauksia,
normaaleita ääniä ei kuulu,
ei millä tahdosaada selvää mitä ne puhuu,
-----
nyt aamulla sai suru viesti
nyt vaan syvältä kouristaa suru, itkua vääntää,
eikä jutusta tule nyt mitään,
nuorinma tyttären puoliso kuoli eilen ennen puolta yötä,
suru ei lopu ikinä, ei nuorten pitäisi kuolla
kuolemallaki pitäisi jokin vuoro numero olla,
vanhusten kuolema olisi ensin,
mutta kun luoja suunnittelee toisin.Suruusi osaaottaen.
Surussasi mukana kulkien yksi puhekaverisi.
Surunvalittelut myös tyttärellesi ja hänen perheellensä.
Ikävää, ei noita uutisia koskaan haluaisi kuulla.
Itke surusi.
Se helpottaa ja rauhottaa mieltä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suruusi osaaottaen.
Surussasi mukana kulkien yksi puhekaverisi.
Surunvalittelut myös tyttärellesi ja hänen perheellensä.
Ikävää, ei noita uutisia koskaan haluaisi kuulla.
Itke surusi.
Se helpottaa ja rauhottaa mieltä.kiitos,
huoli on myös nuorempien jaksamisesta,
kumpa pian paha olo alkais helpottaa,
surun kipu tuntuu luissa ja ytimissä,
jospa huomenna olisi jo parempi olo,
- Anonyymi
Otan osaa ! Elämä ei ole oikeudenmukaista.
- Anonyymi
Mihin sitä kotoaan lähtis ? Muta aina ei ole pirteä kirjoittaakseen jotain
eikä oikein mitään kirjoitettavaa tapahdukaan. Kotimaan ja maailmanuutisissa
on joskus jotain mielenkiintoista, josta olisi mukava kuulla mitä mieltä
muut ikäläiset ovat. Moni ongelma ratkeaisi, kun joku täräyttäisi Putinia
tarpeeksi lujaa päähän. Maailma rauhoittuisi. Kaipaa rauhaa ja rauhallisuutta.- Anonyymi
Olishan se unelma, jos maailmalla olisi rauha ja voisi TURVALLISIN mielein matkustella kuten vielä OLI Kekkosen aikakaudella suhteelisen turvallista viettää lomia maailmalla,
nyt venäjä on koko euroopan uhka,
ja ÄNKYRÄ
sille ei kelpaamikään,
mikähän nautinto siitä on puttinille, EIKÖHÄN sitä yhtään HÄVETÄ tekonsa ja naapurimaitten tuhoaminen,
puttini käytöstä eivoi ymmärtää kukaan,
toivottavasti se pian kuolee,
joku kävis teilaamassa
samoin kuin ameriikkalaiset teilasi aikoinaan BIN-LADENIN, vaikka se oli piiloutunu,
- Anonyymi
Kotona ollaan
yksin
eikä yhtää puhekaveria,
haloooo onks ketään muuta ihan yksin,
kauheeta olla vanha ja avuton ihmisraunio,
jäte kai paremminki,
visiinki jo jostaki päästä mätänemis vaiheessa,
luulisin,
onkos muita vielä elossa ?- Anonyymi
Hei ! Elossa ollaan !
Vatsatauti vaivaa,
ei ole jaksanut kirjoitella.
Ei ole mikään ainakaan vielä paha vatsatauti,
mutta lähellä vessaa pitää olla.
Toivottavasti siis ei ole mikään niistä virusvatsataudeista,
joita on liikkeellä ja
jotka on rajuja ja vie huonoon kuntoon,
kun on jo valmiiksi huonossa kunnossa.
Sairastaminen vanhana yksin on kamalaa.
Tuntee todella itsensä avuttomaksi ihmisraunioksi.
Mutta nyt on mentävä nukkumaan.
Jos saisi nukuttua vähän,
ettei tarvitse hyppiä vessassa yöllä monta kertaan.
Huomisiin - jos Luoja suo !
terv. "virikekana" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hei ! Elossa ollaan !
Vatsatauti vaivaa,
ei ole jaksanut kirjoitella.
Ei ole mikään ainakaan vielä paha vatsatauti,
mutta lähellä vessaa pitää olla.
Toivottavasti siis ei ole mikään niistä virusvatsataudeista,
joita on liikkeellä ja
jotka on rajuja ja vie huonoon kuntoon,
kun on jo valmiiksi huonossa kunnossa.
Sairastaminen vanhana yksin on kamalaa.
Tuntee todella itsensä avuttomaksi ihmisraunioksi.
Mutta nyt on mentävä nukkumaan.
Jos saisi nukuttua vähän,
ettei tarvitse hyppiä vessassa yöllä monta kertaan.
Huomisiin - jos Luoja suo !
terv. "virikekana"Eduskunnassakin vaivaa, virusta kuulemma, ei siis ruokalasta, kun sitäkin epäilivät.
Muistan juoda paljon, vatsaoireisiin liittyy usein löysä uloste.
Toivottavasti piristyt.
- Anonyymi
Rukoilen teidän kaikkien puolesta ,joilla on nyt paha olla, kuulemisvaikeutta, surua oman lapsen puolison kuoltua, kipuja ym ym valtavasti kaikkea huonoa oloa. Jumala auta, anna edes hyvät yöunet ensi yöksi.
Rauhallista yötä kaikille.- Anonyymi
Kiitos sinulle, olipa kaunis rukous ! Kaikkea hyvää sinullekin !
- Anonyymi
Kiitos.
Koviin kipuihin heräsin.
Puolikas panad ja kivut on vähentyneet. - Anonyymi
Kiitos. 🐭
- Anonyymi
Aamusäryt ohi, neljältä otin pillerinpuolikkaan, nyt syönyt jo yhden voileivän, päälle iso kynsi valkosipulia ja tuoretta inkivääriä melkoinen kasa.
Molemmat ovat hyviä kipuihin ja verenpaineeseen, paineet olleetkin muutamana päivänä ihan ok, viikko sitten paineet alle suositusarvojen ja ihan pelästyin. Olinko juonut liian vähän?
Hiukan huippasi kun paineet olivat päivällä tarkistusmittauksessa 104/76 pulssi 57
Ei ole tarvetta ottaa lääkkeitä.
Etelässä tuulee, meillä melko rauhallista ja uusi kuu, nyt on hyvä ottaa pistokkaita ja kylvää siemeniä itämään.
Kukkien mullanvaihtoa naapuri suositteli juuri tähän aikaan.
Pieni pakkanen, eikä sada mitään.
Iloista siivouspäivää! - Anonyymi
Huonosti kuuuuuluuu, korvat on vieläki tukossa,
taas on lauantai, ja viikonloppu,
pitäs jaksaa käydä suihkussa tai jopa uimahallissa,
jää nähtäväksi,
voimat ovat ihan hukassa,
ja korvat tukossa, olo on hassu kun ei kuule, korvissa vaan humisee,
kirjoitelkaa te kivoja on oikein mukava lukea juttujanne,
mä kuvittelen kun luen teidän juuttuja etten olekkaa ihan yksin, vaikka todellisuudessa olen ihan yksin, radio huutaa omiaa enkä saa mistään mitään selvää silti vaan pitää radion olla auki ompahan kotain huminaa tai muiikkia, hiljaisuuden keskellä,
mikavaa viikonloppua , kirjoitelaan taas,- Anonyymi
mukavaa viikonloppua piti olla ,
noi kirjaimet ovat niin vierekkäin ettei sormet osu aina oikeaan kohtaan,
ja sormet niiiiin vikkeliä että hosuvat mihin sattuu, heh,
koittakaa kestää,
itte en kestä enään itteniäkää, mutta näillä puutteilla
mennään loppu elämä hautaan asti, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
mukavaa viikonloppua piti olla ,
noi kirjaimet ovat niin vierekkäin ettei sormet osu aina oikeaan kohtaan,
ja sormet niiiiin vikkeliä että hosuvat mihin sattuu, heh,
koittakaa kestää,
itte en kestä enään itteniäkää, mutta näillä puutteilla
mennään loppu elämä hautaan asti,Kivasti sanoit "Radio huutaa omiaan..."
Minulla on toisen korvan kuulon menteyksestä asti soinut tuo vasen korva, siellä viheltää ja pulputtaa, mutta olen jo tottunut siihen. Pitäisi aina muistaa kääntää päätä, kun oikealla kuulen ilman kuulo laitetaa, heikkohan se on, mutta selviä Kerroinkin jo aiemmin, että autoa ajaessa se kuulo meni, hoidettu ja kokeiltu putkituksia ja mitä kaikkea , mutta ei se siitä ole parantunut.
Omaa ääntäni eri aina kuule.
Radio on päällä oikeastaan aamusta iltaan, mutta nyt nuo ohjelmatkin ovat niin muuttuneet, ettei kiinnosta kuunnella. Aamupäivällä iskin kiinni, kun " likoilla oli vitsit mielessä". Haapasalon Ollin ohjelmia ja juontoja kaipaan, pitää oikein kalenteriin merkitä milloin Olli on vuorossa,
Juu, kävin autolla kaupassa, tai, oikeastaan tärkein asia oli Mämmi rasian palautus. Se oli kyllä avaamaton, mutta ihan kuiva, kuin korppua olisin yrittänyt lusikaa käyttäen pilkkoa siihen pahvirasiaan. Viim. myyntipäivä oli 17.3. 25, mutta roskaa... sain rahat takaisin.
Olisiko se lakon uhka saanut kaupan tilaamaan liikaa ja nyt on monta erilaista, eli sekalaista tuotetta jäljellä ja joissain laatukin mennyt miinuksen puolelle, kuin tuon Mämmin.
Kaksi mämmituokkosta ostin eilen pakastettuna, niissä tuskin on mitään vikaa.
Tilasin ajan yksityiselle jalkakirurgille, joka tutkii ja ilmeisesti kuvauttaakin jalan, koska jalkapöydässä on murtuma joka ei ole parantunut, vaikka pitkään vaivannut. Uudet kuvat ja muut tutkimukset, taitaa tonnin lasku tulla ilman leikkaustakin. Hän arveli, että on leikattava, saa nähdä. Jalkapohjassa on iso patti keskivarpaan ja seuraavan kohdalla,
Pakko, haluaisin liikkua, enkä lihoa, kun kotona kaiken aikaa hakee jääkaapista jotain syötävää, eikä ole kulutusta kun ei pääse kunnon lenkille.
Ulkona vain asteen verran pakkasta, mutta kyllä tuo tuuli tuntui tekevän siitä vähintään - 8 asteen pakkasen. Oli kai liian ohut takki ja vain ohuet farkut.
Toivottavasti jaksoit uloskin, vai sataako teillä lunta, tai satoiko?
Jutellaan taas kun osutaan kohdakkain. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kivasti sanoit "Radio huutaa omiaan..."
Minulla on toisen korvan kuulon menteyksestä asti soinut tuo vasen korva, siellä viheltää ja pulputtaa, mutta olen jo tottunut siihen. Pitäisi aina muistaa kääntää päätä, kun oikealla kuulen ilman kuulo laitetaa, heikkohan se on, mutta selviä Kerroinkin jo aiemmin, että autoa ajaessa se kuulo meni, hoidettu ja kokeiltu putkituksia ja mitä kaikkea , mutta ei se siitä ole parantunut.
Omaa ääntäni eri aina kuule.
Radio on päällä oikeastaan aamusta iltaan, mutta nyt nuo ohjelmatkin ovat niin muuttuneet, ettei kiinnosta kuunnella. Aamupäivällä iskin kiinni, kun " likoilla oli vitsit mielessä". Haapasalon Ollin ohjelmia ja juontoja kaipaan, pitää oikein kalenteriin merkitä milloin Olli on vuorossa,
Juu, kävin autolla kaupassa, tai, oikeastaan tärkein asia oli Mämmi rasian palautus. Se oli kyllä avaamaton, mutta ihan kuiva, kuin korppua olisin yrittänyt lusikaa käyttäen pilkkoa siihen pahvirasiaan. Viim. myyntipäivä oli 17.3. 25, mutta roskaa... sain rahat takaisin.
Olisiko se lakon uhka saanut kaupan tilaamaan liikaa ja nyt on monta erilaista, eli sekalaista tuotetta jäljellä ja joissain laatukin mennyt miinuksen puolelle, kuin tuon Mämmin.
Kaksi mämmituokkosta ostin eilen pakastettuna, niissä tuskin on mitään vikaa.
Tilasin ajan yksityiselle jalkakirurgille, joka tutkii ja ilmeisesti kuvauttaakin jalan, koska jalkapöydässä on murtuma joka ei ole parantunut, vaikka pitkään vaivannut. Uudet kuvat ja muut tutkimukset, taitaa tonnin lasku tulla ilman leikkaustakin. Hän arveli, että on leikattava, saa nähdä. Jalkapohjassa on iso patti keskivarpaan ja seuraavan kohdalla,
Pakko, haluaisin liikkua, enkä lihoa, kun kotona kaiken aikaa hakee jääkaapista jotain syötävää, eikä ole kulutusta kun ei pääse kunnon lenkille.
Ulkona vain asteen verran pakkasta, mutta kyllä tuo tuuli tuntui tekevän siitä vähintään - 8 asteen pakkasen. Oli kai liian ohut takki ja vain ohuet farkut.
Toivottavasti jaksoit uloskin, vai sataako teillä lunta, tai satoiko?
Jutellaan taas kun osutaan kohdakkain.En ole jaksanu lähteä ulos,
paistoin lättyjä kasan maistoiki jo olivat todella herkkua,
uskoisin myös ravitsevia koska pistän aina useamman kananmunan
litran taikinaan ,
ruokahalu on melkein täysin kadonnu,
yritin syödä valmisrokaa poro-keittoa , yööök, muutaman lusikallisen suuhun pistin yööök, ja vieräriin kaikki,
mikä noissa valmisruuvissa on vikana kun ne näyttää herkullisilta mutta siteen ovatki yöööök ruokaa,
nykyisin alkukantaiset ruuat ovat ainoat joita vielä jonkinverran voi syödä,
kuten keitetty peruna ja puurot vielä kelpaa ilman että vielä yököttää,
minkä ikänen olet kun autollaki vielä ajelet, minä olen 86 v saan vielä ajaa autolla ysikymppiseksi , on ajolupa voimassa,
toivottavasti huomenna jaksaisin hiukan ulos, jää nähtäväksi,
kirjoitellaan taas. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole jaksanu lähteä ulos,
paistoin lättyjä kasan maistoiki jo olivat todella herkkua,
uskoisin myös ravitsevia koska pistän aina useamman kananmunan
litran taikinaan ,
ruokahalu on melkein täysin kadonnu,
yritin syödä valmisrokaa poro-keittoa , yööök, muutaman lusikallisen suuhun pistin yööök, ja vieräriin kaikki,
mikä noissa valmisruuvissa on vikana kun ne näyttää herkullisilta mutta siteen ovatki yöööök ruokaa,
nykyisin alkukantaiset ruuat ovat ainoat joita vielä jonkinverran voi syödä,
kuten keitetty peruna ja puurot vielä kelpaa ilman että vielä yököttää,
minkä ikänen olet kun autollaki vielä ajelet, minä olen 86 v saan vielä ajaa autolla ysikymppiseksi , on ajolupa voimassa,
toivottavasti huomenna jaksaisin hiukan ulos, jää nähtäväksi,
kirjoitellaan taas.Ruokahalu vaihtelee, mutta aamupuuro on ja pysyy kaurapuurona, johon lisään Cian, auringonkukan, pellavan ja seesamin siemeniä.
Syön voisilmällä. Pellavasiemenet olen nyt vaihtanut paahdettuun pellavarouheseen, koska se on helpompaa käyttää, ei tarvitse pitkää haudutusaikaa.
Kaikki nuo puuroon lisätyt ovat ravinteikkaita ja hyvää vatsan ja suoliston toiminnalle. Lääkettä kovaa vatsaa vastaan.
Aamukahvini kanssa tänään ruisleipää ja ohut kinkkuviipale päällä. Valkosipulia en vain viitsinyt alkaa pilkkomaan ja inkivääriä aion lisätä tänään ruokani joukkoon lautaselle.
Nuo letut, itäneekö tänään ihan paistamaan minunkin.
Täysmaiton ja munia monta!
Aurinko paistaa, joten sitä tännekin!
Ulkoillaan voimien mukaan!
Ajokortti on voimassa, auto vakituisessa käytössä, eikä vain kauppamatkoja varten hankintani, vaan pitkillä matkoilla on kiva ajella omaa vauhtia ja omia reittejä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ruokahalu vaihtelee, mutta aamupuuro on ja pysyy kaurapuurona, johon lisään Cian, auringonkukan, pellavan ja seesamin siemeniä.
Syön voisilmällä. Pellavasiemenet olen nyt vaihtanut paahdettuun pellavarouheseen, koska se on helpompaa käyttää, ei tarvitse pitkää haudutusaikaa.
Kaikki nuo puuroon lisätyt ovat ravinteikkaita ja hyvää vatsan ja suoliston toiminnalle. Lääkettä kovaa vatsaa vastaan.
Aamukahvini kanssa tänään ruisleipää ja ohut kinkkuviipale päällä. Valkosipulia en vain viitsinyt alkaa pilkkomaan ja inkivääriä aion lisätä tänään ruokani joukkoon lautaselle.
Nuo letut, itäneekö tänään ihan paistamaan minunkin.
Täysmaiton ja munia monta!
Aurinko paistaa, joten sitä tännekin!
Ulkoillaan voimien mukaan!
Ajokortti on voimassa, auto vakituisessa käytössä, eikä vain kauppamatkoja varten hankintani, vaan pitkillä matkoilla on kiva ajella omaa vauhtia ja omia reittejä.Sinulla on vielä hyvä rokahalu,
minulla on ruokahalu kadonnu, eilenki yökötti porokeitto, piti pistää viemäriin muutaman lusikallisen sain suuhuni mutt yökkäys tuli,
empä osta sitäkää enään,
nippanappa sain kaksi herkullista lättyä nieltyä kavin kanssa tänä aamuna, mikä ihme mulla on kun herkulliset ravitsevat lätytkää ei oikein maistu, ja kuitenki on jotenki paha olo jos ei syö mitään,
kai kuolema tekee tuloaan mun fyysisessä kehossani, ei muuten ymmärrä syömisvikeuksiakaan,
nyt suunittelen ulkoilua , toivottavasti jaksanja saan itteni puettua ulkoilukuntoon.
kirjotellaan taas, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla on vielä hyvä rokahalu,
minulla on ruokahalu kadonnu, eilenki yökötti porokeitto, piti pistää viemäriin muutaman lusikallisen sain suuhuni mutt yökkäys tuli,
empä osta sitäkää enään,
nippanappa sain kaksi herkullista lättyä nieltyä kavin kanssa tänä aamuna, mikä ihme mulla on kun herkulliset ravitsevat lätytkää ei oikein maistu, ja kuitenki on jotenki paha olo jos ei syö mitään,
kai kuolema tekee tuloaan mun fyysisessä kehossani, ei muuten ymmärrä syömisvikeuksiakaan,
nyt suunittelen ulkoilua , toivottavasti jaksanja saan itteni puettua ulkoilukuntoon.
kirjotellaan taas,Otappas joskus lusikan kärjestä hiukan suolaa ja juo lasillinen vettä päälle.
Jos syöt huonosti, sinulla voi olla suolan puutetta,
Oman kokemukseni mukaan, suola auttoi.
Nyt laitan juomaveteen litran kannuun aina teelusikallisen suolaa ja saman määrän sokeri.
Toinen vaihtoehto on ostaa apteekista jotain ravinnejauhetta jota lisätään jumalasilliseen sellainen pieni mitallinen tai ohjeen mukaan, jos grammamittaa /pientä mittaa) ei ole pakkauksessa mukana.
Varsinkin kesällä, kun hikoillaan, on tuo suola ja sokeri vesi ohjeena juomiseen.
Kummasti olo paranee kun saa suolaa, ei liikaa, mutta voisin verrata määrää kahteen karkean merisuolan rakeeseen imeskelyyn. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Otappas joskus lusikan kärjestä hiukan suolaa ja juo lasillinen vettä päälle.
Jos syöt huonosti, sinulla voi olla suolan puutetta,
Oman kokemukseni mukaan, suola auttoi.
Nyt laitan juomaveteen litran kannuun aina teelusikallisen suolaa ja saman määrän sokeri.
Toinen vaihtoehto on ostaa apteekista jotain ravinnejauhetta jota lisätään jumalasilliseen sellainen pieni mitallinen tai ohjeen mukaan, jos grammamittaa /pientä mittaa) ei ole pakkauksessa mukana.
Varsinkin kesällä, kun hikoillaan, on tuo suola ja sokeri vesi ohjeena juomiseen.
Kummasti olo paranee kun saa suolaa, ei liikaa, mutta voisin verrata määrää kahteen karkean merisuolan rakeeseen imeskelyyn.Kiitos vihjeestä
nyt kun mistaisi ottaa sitä suolavettä,
olen ollu tietoinen suolan tärkeydestä, mutta aina unohdan sen,
nyt on pakko alkaa muistamaan juomisen tärkeys,
kiitos, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos vihjeestä
nyt kun mistaisi ottaa sitä suolavettä,
olen ollu tietoinen suolan tärkeydestä, mutta aina unohdan sen,
nyt on pakko alkaa muistamaan juomisen tärkeys,
kiitos,Muistutan joskus... että juohan välillä eliksiiriä vedestä!
Palataan taas.
- Anonyymi
Olen kotona, ei sada.
- Anonyymi
Mä lähen nyt pakollisille asioille maito on loppu en pärjää ilman maitoa,
ulkona näyttää olevan kaunis aurinkoinen päivä, onkohan siellä kylmä,
mitä pitää laittaa päälle, toppatakki vai ulsteri ??????? - Anonyymi
Kiva tietää,
mukavaa loppu päivää sinulle,
mitä teet, kattotko TV:tä vai puuhasteletko kotihommia ?
Mä lähden asioille, pakko! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiva tietää,
mukavaa loppu päivää sinulle,
mitä teet, kattotko TV:tä vai puuhasteletko kotihommia ?
Mä lähden asioille, pakko!Kotihommia ja ulkoilua vielä yksi reissu.
Turvallista reissua kaupoilla!
Tein tässä koneella omia keskeneräisiä hommiani. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kotihommia ja ulkoilua vielä yksi reissu.
Turvallista reissua kaupoilla!
Tein tässä koneella omia keskeneräisiä hommiani.Uusi viikko ja uudet kujeet.
Pyykkipäivä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uusi viikko ja uudet kujeet.
Pyykkipäivä.Mun pitäis mennä joko suihkun tai sitten uimahalliin,
kumpaan jaksan jää nähtäväksi,
kumma juttu
enne kävi keskimäärin jokatoimen päivä uimahallissa,
nyt ei jaksa käydä kuin harvoin,
ja siitä seuraa että mulllll on kokoajan paha olo
ja huonommaksi olo menee, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mun pitäis mennä joko suihkun tai sitten uimahalliin,
kumma juttu
ja huonommaksi olo menee,Pitää harrastaa sellaista mikä ei rasita liikaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mun pitäis mennä joko suihkun tai sitten uimahalliin,
kumma juttu
ja huonommaksi olo menee,Kuinka päiväsi on kulunut?
Yrititkö syödä jo muutakin kuin lättyjä
ja se veden juonti ja suoala.
Minun oli otettava tänään kaksi isoa palaa sipulisilliä, kun en laittanut
eilenkään mitään suolaista ruokaa.
Verenpaine menee alhaiseksi ja huippaa., oli mentävä hetkesi ihan
makuu asentoon. En mennyt edes lenkille tänään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuinka päiväsi on kulunut?
Yrititkö syödä jo muutakin kuin lättyjä
ja se veden juonti ja suoala.
Minun oli otettava tänään kaksi isoa palaa sipulisilliä, kun en laittanut
eilenkään mitään suolaista ruokaa.
Verenpaine menee alhaiseksi ja huippaa., oli mentävä hetkesi ihan
makuu asentoon. En mennyt edes lenkille tänään.Kävin suihkussa, meni varmaan lähes kolmetuntia ittensä kanssa ährätessä,
miunlla oli 1 keitetty peruna jääkaapissa , 1 keitetty kananmuna,
paistoin perunan , silppusin hiukan makaraa ja hiukan sipulia sekaan,
huomenna kai pitää paistaa taas lättyjä, ne loppu,
huono on ollu päivä,
kivulias, väsyny, hiljaista, kukaan ei ole soittanu,
on vain kivulias avuton yksinäisyys , uupumus, harmittaa kun ei jaksa lähteä ulkoileen vaikka on kaunis aurinkoinen päivä,
jospa huomenna jaksais, tai sitten ei. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kävin suihkussa, meni varmaan lähes kolmetuntia ittensä kanssa ährätessä,
miunlla oli 1 keitetty peruna jääkaapissa , 1 keitetty kananmuna,
paistoin perunan , silppusin hiukan makaraa ja hiukan sipulia sekaan,
huomenna kai pitää paistaa taas lättyjä, ne loppu,
huono on ollu päivä,
kivulias, väsyny, hiljaista, kukaan ei ole soittanu,
on vain kivulias avuton yksinäisyys , uupumus, harmittaa kun ei jaksa lähteä ulkoileen vaikka on kaunis aurinkoinen päivä,
jospa huomenna jaksais, tai sitten ei.Hei,
niin samantapaiselta kuulostaa kuin omat päiväni.
Hiljaista on myös - kuin hiirulassa.
Ei harmitella, vaikkei ulos jakseta.
Pian on tulossa lämpimämpiä päiviä,
silloin varmaan saa itsestään irti mennä uloskin.
Nyt on ollut hyytävän kylmiä tuulia.
Ei ole ollut nautinto olla ulkona.
Loppuviikolla jo kuulemma lämpenee huomattavasti.
Koitetaan saada aika kulumaan sisällä vielä muutama päivä.
Kirjoitellaan !
Minulla on tietokoneen kanssa ongelmia,
mahtaako hajota .... ?
En haluaisi enää uutta ostaa,
mutta pankki- ja muitten asioitten takia joutuisi,
jos tämä tietokone menisi toimimattomaksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hei,
niin samantapaiselta kuulostaa kuin omat päiväni.
Hiljaista on myös - kuin hiirulassa.
Ei harmitella, vaikkei ulos jakseta.
Pian on tulossa lämpimämpiä päiviä,
silloin varmaan saa itsestään irti mennä uloskin.
Nyt on ollut hyytävän kylmiä tuulia.
Ei ole ollut nautinto olla ulkona.
Loppuviikolla jo kuulemma lämpenee huomattavasti.
Koitetaan saada aika kulumaan sisällä vielä muutama päivä.
Kirjoitellaan !
Minulla on tietokoneen kanssa ongelmia,
mahtaako hajota .... ?
En haluaisi enää uutta ostaa,
mutta pankki- ja muitten asioitten takia joutuisi,
jos tämä tietokone menisi toimimattomaksi.Koti on paras paikka, ja vieraista ei väliksi.
Tulevat vanhukselle kylään, jäävät pariksi yöksi, ei omia pyyhkeitä, ei lakanoita, ei hammastahnaa, ei huulirasvaa, eikä rahaa ostaa niitä herkkuja joita ei vanhan ostoslistalla ole.
Kummasti kassahihnalle ilmestyy karkkia, suklaapähkinöitä ja muita tuotteita joita "teki mieli" ja vanhus maksaa.
Mitä harvemmin, sen parempi, mutta edes omat yöpuvut mukaan.
Meillä ei nukuta päällysvaatteissa lakanoilla!
Prr... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koti on paras paikka, ja vieraista ei väliksi.
Tulevat vanhukselle kylään, jäävät pariksi yöksi, ei omia pyyhkeitä, ei lakanoita, ei hammastahnaa, ei huulirasvaa, eikä rahaa ostaa niitä herkkuja joita ei vanhan ostoslistalla ole.
Kummasti kassahihnalle ilmestyy karkkia, suklaapähkinöitä ja muita tuotteita joita "teki mieli" ja vanhus maksaa.
Mitä harvemmin, sen parempi, mutta edes omat yöpuvut mukaan.
Meillä ei nukuta päällysvaatteissa lakanoilla!
Prr...Nuoremmilla polvilla ei aina järki kulje eivätkä he sen takia osaa ottaa huomioon
iäkkään elämää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nuoremmilla polvilla ei aina järki kulje eivätkä he sen takia osaa ottaa huomioon
iäkkään elämää.Luulis tietävän. Kun ovat kodissani eläneet ja asuneet, mutta kun muuttivat omaan kotiin ja syntyi lapsia, kaikki tavat ovat kuin muuttolinnulla, ei ole mukana kuin oma #höyhenpeite#, tuskin talvitakkia päällä.
En muuta sano, menen seuraavan kerran vastavierailulle ilman omaa rahaa ja viemisiä, enkä osta siellä ruokatavaraa....
Kysyn sitten miltä näyttää ja tuntuu.
Yksin on hyvä, syö minka saa irti, ja pitää itse itsestään huolen, ilman yhteiskunnan tai sukulaisten apua, ja kuolee pois kun oma aika tulee.
Harmittaa, minin kuoppaan ne opetukset ja tavat on haudattu.
- Anonyymi
Eilisen huiman tuiskun jälkeen tänään tuli hulppea aurinkopäivä. Eikun sopivalle hiihtolenkille ,kun on latukin valmiina. Tunnen suurta kiitollisuutta voidessani vielä hiihdellä! Luonto on kauneimmillaan sinitaivaan ja auringon kera.
- Anonyymi
Eipä ole nyt toimivia hiihtovarusteita.
Ostin monot, mutta olisi pitänyt vaihtaa siteet suksiin, tai ostaa sukset,
Jäi tulevan talven hankinnaksi.
Jos jalkani saan kuntoon. - Anonyymi
Olet vielä hyvässä kunnossa,
jatka samaan tapaan liikuntaa pysyt pitempään hyvässä kunnossa.
- Anonyymi
Pimeää, kun katsoo taivaanrantaa, näkee missä päin on kaupunki, siellä on taivalla "valosaastetta". melkein kuin auringon laskiessa syys iltana, kun aurinko on jo painunut ihan horisontin taakse, mutta kajastuu vielä heikkona valoisana alueena.
Ei tuo kaupunki ja sen valot tänne asti haittaa, mutta lintujen vuorokausi on kaupungissa valoa 24 h.
Täällä on hiljaista.
Valvovalle yökin on pitkä, kun olin vielä työelämässä, yöt olivat aina lyhyitä, siltä se tuntui, vaikka en ole ikinä ollut aamu uninen.
Kotona, naapuritkin ovat kotona.
Vähiin on jäänyt sellainen tapa, jossa poikettiin naapuriin vaikka joka päivä, nykyisin pidetään aina ovet lukossa, ovisilmä on tarpeen, koska ei moni uskalla avata ovea heti ensimmäiseen koputukseen. Entisaikaan riitti luuta ovella, riittäisikö enää missään maailmankolkassa.
Huhuu, missä muut ovat.
Liikuntalakko minulla, akilles väsyy pienestäkin liikkeestä.
Jalkaterässäni on lääkärin piirtämiä mustia viivoja ja pisteitä, hän selosti tarkoin missä minkin lihasryhmän ja jänteen kipupisteet ovat. Kiusallista, mutta tottelen.
Terassille aurinkoon, mutta ei kapakkaan. Omakin on. - Anonyymi
Nyt alkaa kulkuväylät sulamaan jäästä, lunta noin 30 cm, vielä saadaan takatalvea ennen vappua.
Yrittänyt pitää kättä kantositeessä vaikka hankalaa, ei niin haittaisi jos olisi osannut liukastua vasen olkapää edellä, vanhalla ruhjeet paranee hitaasti.
Kovasti odotan kevään etenemistä et pääsee rannan penkille istumaan.- Anonyymi
Liukastuitko kadulla?
Kyllä varmasti on hankalaa jos oikea käsi on kipeä, moni homma on hankalaa jos vasemmalla pitää toimia.
Itse kaaduin ihan selälleni ja satutin lonkkani, joka on edelleen kipeä, onneksi ei ollut murtumaa
Lunta juu, niin on, eikä tämä ole takatalvi, kun ensilumen satoi jo marraskuussa.
Olihan tuota lunta välillä vähemmän, mutta koko talven on hankea joissain paikoissa riittänyt, vaikka aukkopaikoilla aurinko hiukan vihreääkin esiin kaivanut.
Meinaan vielä' pilkille..
- Anonyymi
Liikunnasta puheenollen, itse köpötän säännöllisesti kahdella kyynärsauvalla. Pihalla, lyhyitä matkoja voin kulkea ilmankin, tasapaino huojuen kuin humalaisella.
- Anonyymi
Liikun, nyt lääkäri määräsi liikuntalakkoon.
Akillesjänne on niin pahasti jumissa, että voi katketa, uhkasi, että se leikataan, mutta ensiksi pitää saada se rauhoittumaan.
Tein enne lääkärille pääsyä sellaisia tunnin kävelylenkkejä, mutta k joka kerta olikin sitten kovat kivut.
Liikunta on hyvää hoitoa lihaksille. Tasapainokin riippuu lihasten kunnosta, jos ei ole jokin sairaus joka aiheuttaa esimerkiksi huimausta.
Menen alkavalla viikolla hierojalle, jos hän saisi lihasten liikkuvuutta elvytettyä. lihaksen ja nivelpinnan liittymäkohdat, niissä on kireyttä. Lonkkaleikkaus, juu siitäkin kuulemma jossain vaiheessa operointia.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.1011600- 2101487
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos59990Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik31969Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K54777Helppo selvittää onko oma täällä
Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse49745The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut5702Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.36695Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉54692En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k40686