Rybelsus vai Ozempic ?

Anonyymi-ap

Metforemia nyt maksimiannos ja Jardiancea perään, mutta sokerit korkealla.
Pe menon lääkäriin ja siellä pitäisi päättää kummalla otsikon lääkkeistä lähdetään muuttamaan hoitoa.

8

154

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ozempic on vaivattomampi ja tehokkaampi. Alussa voi olla ikäviä sivuvaikutuksia, mutta ne helpottuvat ja lakkaavat kokonaan muutamassa kuukaudessa. Ainakin itselläni kävi näin.

Ozempicin hyvä sivuvaikutus oli 20 kg laihtuminen vuodessa. Erittäin tärkeää on, että Ozempicin avulla pääsin kokonaan eroon insuliinipistoksista. Ozempic on minulla käytössä edelleen, ja paastoverensokeri pysyy 5 ja 6 välillä. Käytössä myös Metforem.

Mutta ennen kuin päätät, kumman valitset, pyydä lääkäriä tai diabeteshoitajaa kertomaan tarkasti noista vaihtoehdoista, niiden hyvistä ja huonoista puolista.

• Anonyymi

”Mutta ennen kuin päätät, kumman valitset,”

Luulin, että lääkäri päättää mitä kirjoittaa reseptiin. Vai onko laki äskettäin muuttunut?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luulin, että lääkäri päättää mitä kirjoittaa reseptiin. Vai onko laki äskettäin muuttunut?

Minulle lääkäri kirjoitti reseptin molempiin kaiken varalta. Silloin (syksy 2023) oli vaikea saada Ozempicia. Sain itse valita kumpaa alan käyttää. Sain lääkäriltä perusteelliset tiedot molemmista. Sain myös ohjeet, miten Ozempic vaihdetaan Rybelsukseen, jos Ozempicia ei saa. Valitsin vaikeasta saatavuudesta huolimatta Ozempicin ja olen valintaani tyytyväinen. Nykyään Ozempicia saa koko ajan kaikista apteekeista.
        Diabeteshoitaja opetti Ozempicin pistämisen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä kai se potilaan näkökulma otetaan myös huomioon, jos on vaihtoehtoja mistä valita, ja molemmilla vaihtoehdoilla on hyvät ja huonot puolet. Hyvä lääkäri kertoo potilaalle faktat ja yhdessä potilasta kuunnellen tehdään päätökset.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä kai se potilaan näkökulma otetaan myös huomioon, jos on vaihtoehtoja mistä valita, ja molemmilla vaihtoehdoilla on hyvät ja huonot puolet. Hyvä lääkäri kertoo potilaalle faktat ja yhdessä potilasta kuunnellen tehdään päätökset.

Monia tarmokkaita itseohjautuvia potilaita harmittaa suuresti se, että myös lääkärin mielipidettä kysytään silloin kun resepti pitäisi allekirjoittaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tietysti potilaan näkökulma on otettava huomioon. Ozempic on kerran viikossa pistettävä lääke, Rybelsus on joka aamu tarkasti samaan aikaan tyhjään vatsaan otettava tabletti.
        Jos potilas ei halua oppia pistämään itseään, näkö on huono tai käden varmuus heikko, ei pistettävää lääkettä voi ajatella, paitsi jos kotona on joku, joka sen pistämisen voi ja haluaa tehdä.
        Rybelsuksen kanssa on oltava hyvin huolellinen ottoajan ja oikean tavan suhteen, muuten saa pelkkiä sivuvaikutuksia tai ei mitään.

• Anonyymi

Kiitti vinkeistä.
      "Diabeteshoitajaa" ei taida olla edes mahdollista tavata vaan normi terveydenhoitaja antoi esitteet luettavaksi.
      Ozepicin saatavuus nykyään taitaa olla hyvä ja sen helppokäyttöisyys kiinnostaa.
      Olen aiemmin viikon sairaalajakson aikana itse pistänyt verenohennuslääkettä vatsaan joten Ozempicin piikityksen luulisi sujuvan.
      Muutenkin pillerinäotettava Rybelsus voi ehkä lisätä vatsavaivojen mahdollisuutta.
      Syön päivittäin kourallisen lääkkeitä ja tähän olen selvinnyt hyvin pienillä vatsavaivoilla.

• Anonyymi

Rybelsus pitää ottaa aamulla tyhjään vatsaan ja odottaa sen jälkeen puoli tuntia. Myös Oridip ja Thyroxin pitää ottaa tyhjään vatsaan, joten kello on jo lähes 11, kun pääsen syömään aamiaista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1548
    2. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1529
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1345
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      341
      1319
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1255
    6. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      998
    7. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      7
      961
    8. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      929
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      901
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      71
      826
    Aihe