Hollantilaisten keskipituus?

sfdsfd

Kävin Alankomaissa ja totesin et ne on ihan kipeen pitkiä. Eli kysymys kuuluukin tietääkö kukaan mitään tilastoja joista näkisi mikä on hollantilaisten keskipituus? Ja muidenkin kansojen pituudet kiinnostais vertailun vuoksi.

13

11631

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lomalainen

      käydä sinun aika pitkäksi lomalla kun et muuta keksi...

      • Lekker

        Nyt en oo ihan varma mut muistan lukeneeni tieteen kuvalehdestä että hollantilaiset olis maailman pisintä kansaa, voi olla että oli vaan Euroopankin mut en siis muista tarkalleen.

        Mutta siis todellakin nää dutsit on ihan kipeen pitkiä!


      • jee

        Näinhän se on. Hollantilaiset ovat euroopan pisin kansa. En muista mittoja, mutta tää on fakta.
        Toinen fakta: Hollantilaiset puhuvat parhaiten englntia Brittien saarien ulkopuolella euroopassa.
        FAKTOJA molemmat! Nämähän on vanhoja tietokilpailukysymyksiä 15 vuoden ajalta::::


    • duwen en trekken

      Hollantilaiset on maailman pisin kansa. Tämä pitää paikkansa. Miesten keskipituus on n.184-185cm. Varsinainen tutkimustulos ilmoitetaan "bit over 6 feet".

      Kokeile Googlea. Sieltä löytyy sama tieto.

    • lisssu

      Olen käynyt Amsterdamissa muutaman kerran, tosin oma otantani ei ole valtavan suuri. Keskimitta on ollut siinä 19 cm tienoolla. Pitkiä ne ovat juu.

    • Viivi

      Hei, he ovat normaali pituisia kuten minäkin ( 181,5cm). Sieltä saa normaali pituisia housuja ja muita vaatteita ja siellä ei kukaan katso hölmönä sinua pitkään, kuten suomessa te keskenkasvuiset!!!!

      • Endorfiini.

        Taitaa Viivillä olla jonkin sortin asenneongelma? Ja normaalipituista on aika vaikea määritellä.


      • .....

        Viivin kommentin voinee jättää omaan arvoonsa. Itse pidin edeltävän viestin tekstistä; pituus 19 cm... pitänee paikkaansa, levossa...


    • Lentävä hollantilainen
    • eero8

      MEISTEN TAIS OLLA 181CM JA NAISTEN jotain 170 en oo sitten iha varma

    • masa.

      miehet 18cm,naiset 16cm.Tämä on faktaa eikä mitään mutua.

    • Mistäköhän

      Itse olen 192 cm pitkä mies ja Suomalaisten keski-pituus on jossain 176cm tai 177cm. Eli olemme aika Lyhyttä kansaa. Tosin suvussani on ollut Ninen joka on elänyt yli 102-vuotiaaksi ja ollut Suomalaisen miehen pituinen. Voi olla että, en ole tässä suhteessa ihan tyypillen Suomalainen, koska olen näin pitkä. Äidinkieleni on kyllä Suomi.

      • suomalaiset pitkiä

        Suomalaisten keskipituuden tilastointi on paljon aikaansa jäljessä, ja tiedot vanhoja. Ne pitäisi päivittää tähän aikaan. Suomalaisia katsomalla näkee hyvin että miesten keskipituus on jonkin verran päälle 180 cm, eikä jää silmämääräisesti jälkeen ruotsalaisista, norjalaisista tai hollantilaisista, hollantilaisten miesten keskipituus on maailman pisin eli 185 cm! ja pohjoismaat tulevat hyvin lähellä perässä. Jos katsotaan nuoria sukupolvia, niin suomalaisten miesten keskipituus vaikkapa alle 50-vuotiaissa on varmaan luokkaa 183 cm, ja alle 30-vuotiaissa jo varmaan lähellä tuota 185 cm.

        Varsinais-Suomessa asuvana lähes kaikkien tuttujen miesten pituus (useita kymmeniä) on ainakin lähempänä 185 cm, kuin 180 cm ja joukossa on suuri määrä 190-200 cm:n jannuja, varsinkin alle 40-vuotiaissa. Itse olen 188 cm, eikä se ole kotikaupungissa liikkuessani pituus eikä mikään. En tiedä mitä jossain Lapin perukkojen jänkhärajoilla tai syvällä Itä-Suomessa pituudet ovat, mutta Suomen suurissa asutuskeskuksissa (Hesa, Turku, Tampere, Pori, Vaasa, Oulu) miesten keskipituus on jotain aivan muuta kuin mongolitasoa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1817
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      78
      1687
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1313
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      69
      1131
    5. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      809
    6. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      785
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      757
    8. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      749
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      725
    10. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      702
    Aihe