Nyt kun ruusunjuurien istutusaika on auttamattomasti ohi, tuntuvat taimiliikkeet kauppaavan innolla purkkiin juurtuneita ruusuja. Tekisi vielä mieli täydentää ruusupenkkiä parilla yksilöllä. Onko talven kestävyydessä eroja verrattuna juuresta kasvaneisiin ruusuihin?? Muita eroja esim. istutuksen suhteen? Kiitoksia etukäteen!
Ruusunjuuret vs purkkiruusut
Höh
2
483
Vastaukset
- mari
ainakin Etelä-Suomessa. Itse käytän usein vallan näitä tarjouskausia, kun alkukesän huuma on ohi.
- krista
puutarhamyymälöissä myydään sekä esikasvatettuja jaloruusuja, että näitä yleensä kolmen kappaleen paljasjuurisia taimipakkauksia. Esikasvatettuja voi huoletta istuttaa, kuten muitakin astiataimia. Olen itsekin ostanut tarjouksesta ruusunjuuria ja hyvin kasvavat silti, vaikka oikea istutusaika olisi keväällä. Muistakaa aina istuttaa jaloruusut riittävän syvään, pohjoisessa jalonnuskohta saa jäädä jopa 30 cm maan alle, muuallakin 15-20 cm.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.337487- 434473
- 294130
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1893529- 132663
- 302545
- 442242
- 302231
- 1642013
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise381442