Ummetus/kova vatsa

Sade

Tarvitsisin vähän vinkkejä kun koirallani on usein vatsa tosi kovalla. Kakka ei meinaa tulla millään ja se ähkii niin että silmät pullistuu päästä... Sitten sieltä tipahtaa kivikova pökäle.

Olen antanut normaalin nappula-annoksen seassa mm. pellavansiemenlimaa ja välillä ruokaöljyä. Mitä muita vatsantoimintaa edesauttavia ja kakkaa löysentäviä tuotteita on? Koira juo, syö ja ulkoilee ihan normaalisti.

17

17472

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Koirakko

joka päivä liraus. Itselläni on vajaa 40kg hurtta ja hän saa 2dl päivässä. Vatsa toimii;)

• hurttanovits

On erittäin hyvä ja AB piimä parasta.
        Raakaa jauhelihaa antaessa on aina annettava piimää ja lihan on oltava nautaa ei nauta-sikaa ikinä.
        Hyvät kesän jatkot.

• kuule

kerran päivässä,ruokalusikallinen.Se pehmentää sen massan.

• roosa

Parafiiniöljy tekee myös suolen seinämään suojaavan kalvon. Ravintoaineiden imeytyminen heikkenee. En antaisi pitkään, ehkä pari-kolme päivää. Sitten ottaiain käyttöön piimän tai ruokaöljyn. Myös koiran ruokavalio on tarkistettava. Miksi vatsa on kovalla? Lisää kuituja ruokaan

• Sade
        roosa kirjoitti:

Parafiiniöljy tekee myös suolen seinämään suojaavan kalvon. Ravintoaineiden imeytyminen heikkenee. En antaisi pitkään, ehkä pari-kolme päivää. Sitten ottaiain käyttöön piimän tai ruokaöljyn. Myös koiran ruokavalio on tarkistettava. Miksi vatsa on kovalla? Lisää kuituja ruokaan

Kiitos vinkeistä!

Ajattelin itsekin ettei tuota parafiiniöljyä parane antaa kuin tosi akuuteissa tapauksissa. Piimää ja ruokaöljyä olen nyt antanut pellavansiemenliman lisäksi.

Olen koittanut miettiä mitä sellaista voisin lisätä ruokavalioon joka tekisi ulosteesta pehmeämpää ettei tarvitsisi aina miettiä miten sen kivikovan pökäleen saisi ulos... Koirani (sheltti) on herkkävatsainen ja allerginen vehnälle. Se syö nyt sellaista eläinlääkärin "määräämää" dieettiruokaa. Liikunta tietysti auttaa mutta lenkkeilemme muutenkin aika paljon ja lisäksi koira juoksentelee pihalla.

Antakaa vinkkejä kuitupitoisesta ruuasta yms. jota vehnäallergikko voi syödä!

• Koirakko
        Sade kirjoitti:

Kiitos vinkeistä!

Ajattelin itsekin ettei tuota parafiiniöljyä parane antaa kuin tosi akuuteissa tapauksissa. Piimää ja ruokaöljyä olen nyt antanut pellavansiemenliman lisäksi.

Olen koittanut miettiä mitä sellaista voisin lisätä ruokavalioon joka tekisi ulosteesta pehmeämpää ettei tarvitsisi aina miettiä miten sen kivikovan pökäleen saisi ulos... Koirani (sheltti) on herkkävatsainen ja allerginen vehnälle. Se syö nyt sellaista eläinlääkärin "määräämää" dieettiruokaa. Liikunta tietysti auttaa mutta lenkkeilemme muutenkin aika paljon ja lisäksi koira juoksentelee pihalla.

vehnäallergiselle kääpiösnautserilleen mm. HauHaun vehnättömiä nappuloita. Voin kysäistä, kun nähdään, onko muita vinkkejä. Mutta menee varmaan huomiseen..

• roosa
        Sade kirjoitti:

Kiitos vinkeistä!

Syökö koira vihanneksia/juureksia? Kannattaisi kokeilla esim. tuorekurkkuraastetta, sekaan omenaa/soseutettua salaattia/kesäkurpitsaa,hienoksi raastettua porkkanaraastetta, keitettyä, soseutettua porkkanaa ja perunaa. Kaurapuurokin saattaa sopia.

• Sade
        roosa kirjoitti:

Syökö koira vihanneksia/juureksia? Kannattaisi kokeilla esim. tuorekurkkuraastetta, sekaan omenaa/soseutettua salaattia/kesäkurpitsaa,hienoksi raastettua porkkanaraastetta, keitettyä, soseutettua porkkanaa ja perunaa. Kaurapuurokin saattaa sopia.

Täältähän saa vinkkejä roppakaupalla :o) Kiitos!

Tarvii kokeilla noita vihanneksia. Ainakin keitettynä ne sulaa hyvin vatsassa.

• ......................
        Sade kirjoitti:

Täältähän saa vinkkejä roppakaupalla :o) Kiitos!

Tarvii kokeilla noita vihanneksia. Ainakin keitettynä ne sulaa hyvin vatsassa.

Porkkanaa karkeana raasteena pitää anaalit puhtaana, ei keitettynä, keitetyistä vihanniksista katoaa ravinteet veteen, jolloin veden voi ja kannattaa antaa esim. juomavetenä
        Perunaa ei koskaan koiralle ei edes keitettynä.

• dogitus

Parafiiniöljyä ei saa antaa päivittäin!
        Se imee vitamiinien yms. vaikutukset koiran elimistöstä. Lueppa parafiinin käyttö tarkemmin.

• Koirakko

jolle oli syötetty rustoisia luita ja tämä aiheutti ummetusta ja lopulta oli pakko mennä eläinlääkäriin, että saatiin suoli toimimaan. Luukielto tuli.

• rekku

Itse keitän koiralle puuron riisistä(tummaa ja vaaleaa)ja usein lisänä kauraa.Siis liotan ryynit miel. yön yli ja sitten keitän tai laitan uuniin.(siis keittäminen liotus vedessä.)Vesi on hieman limaista mutta terveellistä vatsalle.Lisäksi joka aterialla hieman öljyä ja piimää.(tietysti lihaa tai kalaa.)Kerran viikossa rustoluita,jonka jälkeen vatsa on hieman kovalla.Mutta olen ajatellut,josko se auttaisi ettei tulisi anaalirauhasvaivoja?

• antti
        rekku kirjoitti:

Itse keitän koiralle puuron riisistä(tummaa ja vaaleaa)ja usein lisänä kauraa.Siis liotan ryynit miel. yön yli ja sitten keitän tai laitan uuniin.(siis keittäminen liotus vedessä.)Vesi on hieman limaista mutta terveellistä vatsalle.Lisäksi joka aterialla hieman öljyä ja piimää.(tietysti lihaa tai kalaa.)Kerran viikossa rustoluita,jonka jälkeen vatsa on hieman kovalla.Mutta olen ajatellut,josko se auttaisi ettei tulisi anaalirauhasvaivoja?

Vauvojen luumusosettakin voi kokeilla. Naapuri hoiti sillä koiransa kovaa vatsaa

• lellu
        antti kirjoitti:

Vauvojen luumusosettakin voi kokeilla. Naapuri hoiti sillä koiransa kovaa vatsaa

Ihan totta,niin minäkin olen joskus satunnaisissa tapauksissa antanut koiralle kovaan vatsaan luumua,syö mielellään ihan kokonaisia kivettömiä kuivattuja luumuja.Jos tilanne on jatkuva,kannattaa tietysti kokeilla erilaista ruokintaa.

• rakki

Eikös se mene niin, et lima siivilöidään ja ne siemenet annetaan, missään tapauksessa ei patafiinia saa antaa joka päivä ja ruokaöljyä voi laittaa varoen ruiskulla suoraan pyllyyn,
      se on turvallista ja pehmentää kakan, näin ainakin meille neuvottiin kun oli vatsa kovalla pentuna.

• ripsukko

Ruokaöljy pyllyssä ei pehmennä kakkaa, vaan helpottaa sen tulemista.

• paraf

Parafiiniöljy kuuriluontoisesti. Ei kai kukaan sitä nyt joka päivä antaisikaan!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      20
      2273
    2. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      228
      1704
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      304
      1234
    4. Miten tämä meidän tarina

Sitten päättyy?
      Ikävä
      65
      949
    5. Kulujen jako parisuhteessa

Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai
      Parisuhde
      53
      915
    6. En todellakaan halua että

Tämä päättyy näin
      Ikävä
      39
      834
    7. Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?

Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.
      Ikävä
      53
      815
    8. J miehelle viesti menneisyydestä

On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e
      Ikävä
      31
      716
    9. Valitse, kenen kanssa seurustelet

Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan
      Hindulaisuus
      273
      673
    10. Paikat tapeltu

Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh
      Ähtäri
      33
      642
    Aihe