Ummetus/kova vatsa

Sade

Tarvitsisin vähän vinkkejä kun koirallani on usein vatsa tosi kovalla. Kakka ei meinaa tulla millään ja se ähkii niin että silmät pullistuu päästä... Sitten sieltä tipahtaa kivikova pökäle.

Olen antanut normaalin nappula-annoksen seassa mm. pellavansiemenlimaa ja välillä ruokaöljyä. Mitä muita vatsantoimintaa edesauttavia ja kakkaa löysentäviä tuotteita on? Koira juo, syö ja ulkoilee ihan normaalisti.

17

17779

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Koirakko

      joka päivä liraus. Itselläni on vajaa 40kg hurtta ja hän saa 2dl päivässä. Vatsa toimii;)

      • hurttanovits

        On erittäin hyvä ja AB piimä parasta.
        Raakaa jauhelihaa antaessa on aina annettava piimää ja lihan on oltava nautaa ei nauta-sikaa ikinä.
        Hyvät kesän jatkot.


    • kuule

      kerran päivässä,ruokalusikallinen.Se pehmentää sen massan.

      • roosa

        Parafiiniöljy tekee myös suolen seinämään suojaavan kalvon. Ravintoaineiden imeytyminen heikkenee. En antaisi pitkään, ehkä pari-kolme päivää. Sitten ottaiain käyttöön piimän tai ruokaöljyn. Myös koiran ruokavalio on tarkistettava. Miksi vatsa on kovalla? Lisää kuituja ruokaan


      • Sade
        roosa kirjoitti:

        Parafiiniöljy tekee myös suolen seinämään suojaavan kalvon. Ravintoaineiden imeytyminen heikkenee. En antaisi pitkään, ehkä pari-kolme päivää. Sitten ottaiain käyttöön piimän tai ruokaöljyn. Myös koiran ruokavalio on tarkistettava. Miksi vatsa on kovalla? Lisää kuituja ruokaan

        Kiitos vinkeistä!

        Ajattelin itsekin ettei tuota parafiiniöljyä parane antaa kuin tosi akuuteissa tapauksissa. Piimää ja ruokaöljyä olen nyt antanut pellavansiemenliman lisäksi.

        Olen koittanut miettiä mitä sellaista voisin lisätä ruokavalioon joka tekisi ulosteesta pehmeämpää ettei tarvitsisi aina miettiä miten sen kivikovan pökäleen saisi ulos... Koirani (sheltti) on herkkävatsainen ja allerginen vehnälle. Se syö nyt sellaista eläinlääkärin "määräämää" dieettiruokaa. Liikunta tietysti auttaa mutta lenkkeilemme muutenkin aika paljon ja lisäksi koira juoksentelee pihalla.

        Antakaa vinkkejä kuitupitoisesta ruuasta yms. jota vehnäallergikko voi syödä!


      • Koirakko
        Sade kirjoitti:

        Kiitos vinkeistä!

        Ajattelin itsekin ettei tuota parafiiniöljyä parane antaa kuin tosi akuuteissa tapauksissa. Piimää ja ruokaöljyä olen nyt antanut pellavansiemenliman lisäksi.

        Olen koittanut miettiä mitä sellaista voisin lisätä ruokavalioon joka tekisi ulosteesta pehmeämpää ettei tarvitsisi aina miettiä miten sen kivikovan pökäleen saisi ulos... Koirani (sheltti) on herkkävatsainen ja allerginen vehnälle. Se syö nyt sellaista eläinlääkärin "määräämää" dieettiruokaa. Liikunta tietysti auttaa mutta lenkkeilemme muutenkin aika paljon ja lisäksi koira juoksentelee pihalla.

        Antakaa vinkkejä kuitupitoisesta ruuasta yms. jota vehnäallergikko voi syödä!

        vehnäallergiselle kääpiösnautserilleen mm. HauHaun vehnättömiä nappuloita. Voin kysäistä, kun nähdään, onko muita vinkkejä. Mutta menee varmaan huomiseen..


      • roosa
        Sade kirjoitti:

        Kiitos vinkeistä!

        Ajattelin itsekin ettei tuota parafiiniöljyä parane antaa kuin tosi akuuteissa tapauksissa. Piimää ja ruokaöljyä olen nyt antanut pellavansiemenliman lisäksi.

        Olen koittanut miettiä mitä sellaista voisin lisätä ruokavalioon joka tekisi ulosteesta pehmeämpää ettei tarvitsisi aina miettiä miten sen kivikovan pökäleen saisi ulos... Koirani (sheltti) on herkkävatsainen ja allerginen vehnälle. Se syö nyt sellaista eläinlääkärin "määräämää" dieettiruokaa. Liikunta tietysti auttaa mutta lenkkeilemme muutenkin aika paljon ja lisäksi koira juoksentelee pihalla.

        Antakaa vinkkejä kuitupitoisesta ruuasta yms. jota vehnäallergikko voi syödä!

        Syökö koira vihanneksia/juureksia? Kannattaisi kokeilla esim. tuorekurkkuraastetta, sekaan omenaa/soseutettua salaattia/kesäkurpitsaa,hienoksi raastettua porkkanaraastetta, keitettyä, soseutettua porkkanaa ja perunaa. Kaurapuurokin saattaa sopia.


      • Sade
        roosa kirjoitti:

        Syökö koira vihanneksia/juureksia? Kannattaisi kokeilla esim. tuorekurkkuraastetta, sekaan omenaa/soseutettua salaattia/kesäkurpitsaa,hienoksi raastettua porkkanaraastetta, keitettyä, soseutettua porkkanaa ja perunaa. Kaurapuurokin saattaa sopia.

        Täältähän saa vinkkejä roppakaupalla :o) Kiitos!

        Tarvii kokeilla noita vihanneksia. Ainakin keitettynä ne sulaa hyvin vatsassa.


      • ......................
        Sade kirjoitti:

        Täältähän saa vinkkejä roppakaupalla :o) Kiitos!

        Tarvii kokeilla noita vihanneksia. Ainakin keitettynä ne sulaa hyvin vatsassa.

        Porkkanaa karkeana raasteena pitää anaalit puhtaana, ei keitettynä, keitetyistä vihanniksista katoaa ravinteet veteen, jolloin veden voi ja kannattaa antaa esim. juomavetenä
        Perunaa ei koskaan koiralle ei edes keitettynä.


      • dogitus

        Parafiiniöljyä ei saa antaa päivittäin!
        Se imee vitamiinien yms. vaikutukset koiran elimistöstä. Lueppa parafiinin käyttö tarkemmin.


    • Koirakko

      jolle oli syötetty rustoisia luita ja tämä aiheutti ummetusta ja lopulta oli pakko mennä eläinlääkäriin, että saatiin suoli toimimaan. Luukielto tuli.

      • rekku

        Itse keitän koiralle puuron riisistä(tummaa ja vaaleaa)ja usein lisänä kauraa.Siis liotan ryynit miel. yön yli ja sitten keitän tai laitan uuniin.(siis keittäminen liotus vedessä.)Vesi on hieman limaista mutta terveellistä vatsalle.Lisäksi joka aterialla hieman öljyä ja piimää.(tietysti lihaa tai kalaa.)Kerran viikossa rustoluita,jonka jälkeen vatsa on hieman kovalla.Mutta olen ajatellut,josko se auttaisi ettei tulisi anaalirauhasvaivoja?


      • antti
        rekku kirjoitti:

        Itse keitän koiralle puuron riisistä(tummaa ja vaaleaa)ja usein lisänä kauraa.Siis liotan ryynit miel. yön yli ja sitten keitän tai laitan uuniin.(siis keittäminen liotus vedessä.)Vesi on hieman limaista mutta terveellistä vatsalle.Lisäksi joka aterialla hieman öljyä ja piimää.(tietysti lihaa tai kalaa.)Kerran viikossa rustoluita,jonka jälkeen vatsa on hieman kovalla.Mutta olen ajatellut,josko se auttaisi ettei tulisi anaalirauhasvaivoja?

        Vauvojen luumusosettakin voi kokeilla. Naapuri hoiti sillä koiransa kovaa vatsaa


      • lellu
        antti kirjoitti:

        Vauvojen luumusosettakin voi kokeilla. Naapuri hoiti sillä koiransa kovaa vatsaa

        Ihan totta,niin minäkin olen joskus satunnaisissa tapauksissa antanut koiralle kovaan vatsaan luumua,syö mielellään ihan kokonaisia kivettömiä kuivattuja luumuja.Jos tilanne on jatkuva,kannattaa tietysti kokeilla erilaista ruokintaa.


    • rakki

      Eikös se mene niin, et lima siivilöidään ja ne siemenet annetaan, missään tapauksessa ei patafiinia saa antaa joka päivä ja ruokaöljyä voi laittaa varoen ruiskulla suoraan pyllyyn,
      se on turvallista ja pehmentää kakan, näin ainakin meille neuvottiin kun oli vatsa kovalla pentuna.

      • ripsukko

        Ruokaöljy pyllyssä ei pehmennä kakkaa, vaan helpottaa sen tulemista.


    • paraf

      Parafiiniöljy kuuriluontoisesti. Ei kai kukaan sitä nyt joka päivä antaisikaan!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      164
      1551
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      595
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      527
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      478
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      412
    Aihe