Itselläni on ferritiini 19 mutta hemoglobiini normaali, kärsin kovasta rintakivusta mikä tuntuu myös Selän puolella sydämen kohdalla, lisäksi hengitysvaikeuksia, huimausta, olo että tajunta katoaa, sekava olo, kynnet ovat vähän sinertävät/valkoiset. Lisäksi kynnestä löytyy joku outo kaareva valkoinen viiva, oisko mee's line?? Peräpukama löytyy mutta hankala uskoa että voisi aiheuttaa yksistään näin rajua oireilua? Sivuvaikutuksia rauta lääkkeestä jotka kestää vieläkin? Kun lääkäri määräsi niin vointi huononi. Oli mulla hengitysvaikeuksia kun menin lääkäriin mut rautalääkeitä toi mielestäni lisää oireita vaiko raudanpuute paheni kun repii esim suolinukkaa rikki? Keliakiaa epäilen itselläni myös. Ehkä rikkoontunut suoli ei kestä lääkettä.. Ainakin amerikkalainen mayo clinic sanoo että rautalääkkeistä voi tulla rajuja oireita.. Oireeni pahenivat kun aloitin raudan, ferritiini 14 ja nousi vain 19 muutamassa kuukaudessa kun söin 90 tabua 100mg rautaa 2x päivässä. Olo parempi kun en enää syö rautatabuja mutta silti pahoja oireita.. Ruuasta otan raudan, tiedän että se on superhidasta mutta jouduin soittaa 5x ambulanssin viime vuonna kun käytin rautalääkeitä niin rajuja oireita että huh huh. Huomattavasti paremmin voin ilman Rauta lääkkeitä mutta silti oireita. Pohdin onko tuo ferritiini luotettava ja voiko olla silti liikaa rautaa osassa kehoa ja osassa liian vähän samaan aikaan vai mistä kyse? Olen lukenut ja kuullut että rautalääke voi laskea myös fosfaattia liian alas mikä voisi selittää oireita. Fosfaattia multa ei ole mitattu. Itse näkisin että järkevintä yrittää ruualla nostaa mutta ilmeisesti jossain tapauksissa voidaan infuusio tehdä kortisoni lääkkeen kanssa?
Kuinka monella anemia tai raudanpuute aiheuttaa rintakipua?
Anonyymi-ap
2
116
Vastaukset
- Anonyymi
Reipas kävelylenkki vie pois kivut ja säryt. Myös kannattaa syödä omena päivässä. Se ei ole paljoa mutta saat kaikki kivunlievitykset samalla.
- Anonyymi
Minkähän ikäinen olet? Nimittäin kuvaat sepelvaltimotaudin oireita. Ettei vain olisi peräti sydäninfarkti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 202664
- 441291
Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!
Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa70947Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää138925- 45881
- 61842
- 42806
Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.44795Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä
– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe165776Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)
Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis134725